www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

Am primit video de la Concertul aniversar 7 ani " Pragul de sus " la care am fost invitat sa iau parte la doua piese

una dn acestea o piesa minunata "Buchet de reverii" hit al trupei .

Am cantat cu chit Keiper . DSP Korg Pandora,satie Peavey ( statia lui Cristi Iakab )

 

Pragul de sus & karpi

http://www.youtube.com/user/StorytellerGuitar?feature=mhum#p/u/0/D5UutgPt-ps

 

Pragul de sus & Cristi Iakab

http://www.youtube.com/user/JohnnyLennon2008#p/u/7/Xocp0JXJKtI

Posted (edited)

A aparut si primul video

 

Woodoo Chile

 

Trupa EFFECT in concert la clubul DAOS

 

Sunetul e din mixer ..eu o sa incerc sa mixez cu sunet tras din sala cu un camcoder , lipseste sunetul scenei si al salii , erau taiate anumite frecvente joase in mixer care intrau in rezonanta asa ca sunetul live era mai gras ...

 

La chitara nu am putut sa dau gain mai mare ca fluiera din cauza boxelor de control ,,,al doilea mixer mare ce nu are filtre pe iesirea de monitoare , asa ca l-am rugat dupa aceasta [iesa sa-mi taie din inalte sa nu mai fluiere chitara ...ce suna bine cateodata ..hehe.. dar mia mancat din sustain din cauza modulatorului ...se simte ca nu-mi tinea tonul cat trebuia.

Edited by karpi
  • 2 weeks later...
Posted

Buna dimineata!

 

Vin si eu cu cateva intrebari,pentru a rezolva o problema cu care m-am confruntat de curand.

La ultimul spectacol cu trupa mea am avut urmatoarea problema:

-eu ma auzeam in amp-ul meu;fara sa fie microfonat pentru ca facea fata suficient,in sala m'am auzit cat trebuia;

Numai ca:

-intrucat amplificatorul era in spatele meu in stanga scenei,iar camera cu care s'a filmat a fost plasata chiar in fata uneia din boxele generale,ati ghicit: pe filmare s-au auzit doar ce era in mixer si putin eu si tobele.

Pentru a evita problema asta pe viitor si intrucat vreau sa am ampul langa mine pe scena pentru control pentru ca imi e foarte greu in timp ce cant sa ma iau dupa boxele generale care de regula sunt in fata noastra pentru a nu intra in microfonie microfoanele,m-am gandit la 2 posibilitati:

 

1)Intrucat ampul meu are line out,pot scoate semnalul si sa il duc mai departe in mixer

2)Procesorul meu are 2 iesiri; as putea sa folosesc una spre amp una spre mixer.

 

Am atasat doua "scheme" care sper sa fie mai explicite decat ce am incercat eu sa zic.

As fi recunoscator daca mi-ati putea recomanda una dintre ele,prezentand avantajele si dezavantajele :D.

post-11684-0-40351200-1292485926_thumb.jpg

post-11684-0-57193900-1292485936_thumb.jpg

Posted

La prima schema : daca ai bagat la out atunci numai acolo o sa ai semnal la difuzoare nu (la unele modele) sau se poate modifica

 

La doua schema: ai iesri stereo acolo,nu stiu cum este configurat dar daca ai effecte stereo (echo,deley etc) nu este practic

 

De ce nu faci cu metoda microfon? - pui un microfon care merge in mixer -> o sa intri si in pa,si daca ai control si acolo o sa te auzi

Posted

La prima schema : daca ai bagat la out atunci numai acolo o sa ai semnal la difuzoare nu (la unele modele) sau se poate modifica

 

La doua schema: ai iesri stereo acolo,nu stiu cum este configurat dar daca ai effecte stereo (echo,deley etc) nu este practic

 

De ce nu faci cu metoda microfon? - pui un microfon care merge in mixer -> o sa intri si in pa,si daca ai control si acolo o sa te auzi

 

La amp am pe langa aux in : Headphones;Speaker out;Line out se poate sa fi incurcat sp out cu line out,cert este ca in una din ele ramane semnal in difuzoare.

Iesirea e stereo dar daca am cablu mono care duce la mixer iese mono,am incercat.

 

M'am gandit la posibilitatea cu microfonul doar ca..m-am lovit de problema cu "microfon ieftin,ton prost,zgomot de pe scena" si nu in ultimul rand..bugetul :)).

Posted

Poti incerca ambele variante pentru a determina care din variante ofera tonul optim. Daca din procesor iesi fara cabsim, e posibil sa il poti activa doar pe iesirea "libera", posibil sa nu. Daca nu poti, nu cred ca iti va placea cum suna direct in mixer.

 

Oricum, situatia descrisa initial nu e problema ta, e problema inginerului de sunet (sau de imagine/cameraman daca nu sunt disociate responsabilitatile) de la filmare. El tre' sa stie cum sa echilibreze semnalele din mixer, de la microfonul camerei si eventual altele, conform obiectivelor sale. Mixajul pentru live e una, cel din studio/pt. inregistrare live e alta.

 

 

Posted (edited)

Butonul Amp/Mixer il tin tot timpul pe mixer pentru ca mi se pare mai inchegat tonul...pur si simplu imi place mie mai mult.Pana la urma o sa incerc ambele variante.

Cu procesorul am cantat si prin amp(double barrel) si prin mixer la repetitii si sunt foarte multumit de tonul obtinut din ambele variante.

 

Multumesc pentru ajutor!

Edited by radu_guitar96
Posted

Buna dimineata!

 

Vin si eu cu cateva intrebari,pentru a rezolva o problema cu care m-am confruntat de curand.

La ultimul spectacol cu trupa mea am avut urmatoarea problema:

-eu ma auzeam in amp-ul meu;fara sa fie microfonat pentru ca facea fata suficient,in sala m'am auzit cat trebuia;

Numai ca:

-intrucat amplificatorul era in spatele meu in stanga scenei,iar camera cu care s'a filmat a fost plasata chiar in fata uneia din boxele generale,ati ghicit: pe filmare s-au auzit doar ce era in mixer si putin eu si tobele.

Pentru a evita problema asta pe viitor si intrucat vreau sa am ampul langa mine pe scena pentru control pentru ca imi e foarte greu in timp ce cant sa ma iau dupa boxele generale care de regula sunt in fata noastra pentru a nu intra in microfonie microfoanele,m-am gandit la 2 posibilitati:

 

1)Intrucat ampul meu are line out,pot scoate semnalul si sa il duc mai departe in mixer

2)Procesorul meu are 2 iesiri; as putea sa folosesc una spre amp una spre mixer.

 

Am atasat doua "scheme" care sper sa fie mai explicite decat ce am incercat eu sa zic.

As fi recunoscator daca mi-ati putea recomanda una dintre ele,prezentand avantajele si dezavantajele :D.

post-11684-0-40351200-1292485926_thumb.jpg

post-11684-0-57193900-1292485936_thumb.jpg

 

 

Deci ...chitara nu trebuie sa fie amplificata in PA dupa cum ai spus..

 

Iei semnal de unde vrei si cum vrei...

 

 

In functie de mixer ..trebuie sa aiba doua bus-uri si inca unul "aux" , poti sa "rout"-ezi semnalul chitarei catre iesirea "record out " in care sa apara mixata chitara cu restul trupei.

Catre PA nu mai trece chitara numai catre Record Out impreuna si mixat cu nivelul corespunzator .

Posted

Deci ...chitara nu trebuie sa fie amplificata in PA dupa cum ai spus..

 

Iei semnal de unde vrei si cum vrei...

 

 

In functie de mixer ..trebuie sa aiba doua bus-uri si inca unul "aux" , poti sa "rout"-ezi semnalul chitarei catre iesirea "record out " in care sa apara mixata chitara cu restul trupei.

Catre PA nu mai trece chitara numai catre Record Out impreuna si mixat cu nivelul corespunzator .

 

eh este explicat mai complicat pentru baiatul,si daca unde este cazul ca nu se dispune cu echipamentul respectiv?

 

in legatura cu microfon? cu under 10 ron poti face una,si iesi si fain - este si topicul ala cu microfon ( unde inca astept raspuns la postul meu legat de noise canceling mic )

  • 2 weeks later...
Posted

Dupa multe incercari am reusit sa realizez primul meu "medley" video...mai am de invatat si trebuie un soft mai bun...nu reusesc sa fac formatul de 3/4 dar mai trebuie sa studiez problema..

 

Hendrix Tribute -Medley cu Trupa EFFECT la clubul DAOS din Timisoara ..

 

http://www.youtube.com/user/StorytellerGuitar#p/u/12/Ma9QWMXbRmA

 

La sfarsitul piesei All along the watchtower sa rupt coarda 1(e) ,noroc ca nu in mijlocul piesei ,la ultima piesa am cantat cu un alt Strat american ...greu si alt tip de doze care suna mai inchis ..

  • 2 months later...
Posted

Dupa multe incercari am reusit sa realizez primul meu "medley" video...mai am de invatat si trebuie un soft mai bun...nu reusesc sa fac formatul de 3/4 dar mai trebuie sa studiez problema..

 

Hendrix Tribute -Medley cu Trupa EFFECT la clubul DAOS din Timisoara ..

 

http://www.youtube.c.../12/Ma9QWMXbRmA

 

La sfarsitul piesei All along the watchtower sa rupt coarda 1(e) ,noroc ca nu in mijlocul piesei ,la ultima piesa am cantat cu un alt Strat american ...greu si alt tip de doze care suna mai inchis ..

 

Absolut genial!!! Am dat si eu peste postare abia acum :) .

 

Ce wah folosesti? ca e tare guraliva...

 

...ce ma oftic ca nu sunt din timisoara. :D

 

 

  • 1 month later...
Posted

Absolut genial!!! Am dat si eu peste postare abia acum :) .

 

Ce wah folosesti? ca e tare guraliva...

 

...ce ma oftic ca nu sunt din timisoara. :D

 

Mulytiefect ZOOM G1 NX ...are wah doua tipuri ce suna foarte bine... simulator de statii/preampuri si distorsionatoare foarte bun ,restul nu-i problema ..eu lam luat ptr Pitch foarte calitativ fata de celalalte multiefecte ieftine.

 

Procesorul DSP foarte rapid de 96KHz/32bit asigura o latenza foarte mica insesizabila ( fata de ade alte pedale multiefect ieftine )

 

Statia este un Sony stereo de automobil in punte pe un dif Peavey Marvel cu un traf de 100W alimentat de la retea ..fara nici un preamlif doar multiefectul . Se aude ca i prin efecte pastreaza soundul se Stratocaster acest lucru er important .

Zoom G1 NX ( e pe aici undeva cutia nu mai stiu daca este NX sau FX ...) idea este ca Zoom G1 cu pedala de expresie .

Ama mai scris de avantajele aceastui mic multiefect ...

 

Consuma putin asa ca si pe baterii functioneaza aprox 5-6 ore cu acumulatori NiMh peste 10 ore.

 

Calitate mnai mult decat buna fata de alte efcte similare .

 

Pret foart econvenabil.

Posted (edited)

Lucrez l aurmatoarea statie "experimentala".

 

Un Magnat 2 x 50W sau 1 x 100W (in bridge) alimentet cu doua surse Dell 18,5V/5A ..deci 37V in loc de 50 cat are nevoi e ptr 100W.

 

Asa pot ajunge la 80 W .

 

Momentan incerc pe doua difuri Celestion de 10" ( habar nu am ce tip sunt ) de 16 Ohmi magnet enorm intrefier mic bobina mobila cu sarma de profil "plat" cu SPL mare ( la 16 Ohmi am numai sfert de putere pe canal si suna foarte tare).

 

Suna la orice ora si asa la sfert de putere ca si cealalta experienta cu statia Sony cu un Blue Marvel .

 

Fara a compara SPL doar le am egalizat ( balans) sensibilitatea pe intrare si am dat volum pana se auzea muzica cat mai clar dar tare.( de la un radio FM ...Directia % a cantat toata inainte da masa)

 

Daca o sa leg la 8 Ohmi si in Bridge..o sa am aprox 70W ce o sa fie foarte tare .

 

Comboul deja incercat pe scena stiu cum suna asa ca si aici in loc neadecvat pot sa-mi dau seama ca face fata si pe scena.

 

O problema ca Celestioanele acestea sunt dfoart egrele ..hehe .Dar am redus din greutate folosind sursele in comutatie.

 

mai trebuie sa fac un "soft start" deoarece cele doua surse nu pornesc la fe;l si am un salt mare cateodata ( in majoritatea cazurilor ) la pornire.

Acum i-mi bat capul sa fac soft start la incarcarea condensatoarelor sau sa pun un switch cu intarziere p eiesire catre dif .sa vad ce se realizeaza mai OK si mai simplu.

 

Statia Magnat ca si cea Sony este de calitate ..se poate canta la volum mic direct cu chitara ope intrarea de impedanta mare fara sa te chimnui ..fiecare ton oricat de incet lovesti coarda suna dinamic fara "gatuire " sau ' innecare".

 

Asa as putea duce l acluburi si scena mai mici statie stereo ptr control pe scena.fara a apela la furgonete..ce nu ai de unde sa l escoti noaptea cand bairamul se termina.

 

As fi curios cum ar suna cele doua statii pe doua 4x12" Eminence cu SPL 102 -113 dB.

 

Ca sa fac comparatie cu difurile acestea ..sa nu car degeaba greutate fara randament.

 

Cred ca niste difuri Eminence cu magnet neodinium ar fi super ...sa mai vedem.

 

Era sa uit POZA ...hehe

 

 

Edited by karpi
Posted (edited)

Marshall EL84 20/20

 

Marshall EL34 50/50

 

Marshall EL34 100/100

 

Etaje finale "dual"-e pe tuburi ( doua canale independente) tip montabile in "rack" .

 

Asa ceva cumpera toata lumea buna ca sa amplifice tonul produs de un procesor sau de o statie specifica.

 

Exact ca si in cazul statiei de voce ...ai un microfon ( sau mai multe) ce intra in mixer care are compresor , EQ , reverb -echo..harmoniser ...conture....etc din iesirea mixerului ataci cate si ce putere finala vrei.

 

Nici ptr chitara nu are sens sa cumperi trei patru statii cu 4 canale cand doar unul din ele trebuie sa "faca" tonul restul statiilor amplifica in putere.

 

http://www.marshallamps.com/downloads/files/Rack%20hbk.pdf

Edited by karpi
  • 1 month later...
Posted (edited)

Cu noua jucarie Jamman Stereo (Digitech) fac experiente ,,,,mai este pana ajung un Robert Fripp dar lucram lucram..

 

Deocamdata macar pot sa pun cateva sunete facute cu Zoom G1 NX ce tot am pomis .

 

De remarcat calitatea inregistrarilor cat si ale sunetelor din procesor cu un IMD extrem de mic.

 

Frazele inregistrate au fost facute din Zoom -->in--> Jamman nu am mai prelucrat nimic in PC doar am taiat ce aost prea lung ....

Solourile cat si progresiile sunt doar de proba si exercitiu ptr a construi o piesa sau un BT in cateva minute chiar pe scena in fata spectatorilor .

 

 

009 basul este chitara cu Octava mai jos prin Zoom G1

 

 

001 trei patch-uri alipite din cateva faze ale inregistrarii

 

 

 

 

 

004 si 005 o proba cu un reglaj de acusim ///bass cu octaver/pitch -12

 

 

006 sunet clean cu contur de remarcat distorsiunile insesizabile pe inaltele foarte prezente din cauza esantionari si adancimi de "bit" mare 96KHz/24bit

Plus un procesor DSP cu 96KHz/32bit foarte rappid fata de alte DSP-uri ce am ascultat.

 

 

007 proba de Dist InterModulatii ( IMD ) cu doua chit solo doar de proba .De remarcat cat de curat se aud instrumentele una fata de cealalta nu se amesteca .

 

 

NU exista nici o masterizare doar inregistrat direct in Jamman cu volumul setat inainte sau in timpul de inregistrari..

 

 

 

Tobele sunt din Zoom G1

 

Nimic nu-i lucrat /finisat doar probe de lucru va rog treceti peste greseli..

 

JammanStereo ..Lop Machine 200 Patch ( loop-uri ) memorabile 16 ore , lungimea maxima al unui Ptch ( loop) 10 minute.....deocamdata de cateva luni invat sa-l folosesc .

 

Se mai pot face foarte multe sunete bune cu Zoom ,,,cum am mai amintit 96KHz/24bit i-si spune cuvantul .

 

Jamman lucreaza pe 44.1 KHz /24bit - wave sunet incredibil de curat , nici o placa de sunet ca am avut nu suna atat de curat ,( IMD-ul bata-l focu )

 

Nu am avut timp si rabdare se masor si sa compar dar ....odata ...

Edited by karpi
Guest mibu
Posted

in contrapondere cu eforturile lui arpi, iata ceva exemple de ton obtinut pe "cale naturala", fara eq-uri si procesoare:

 

 

Posted (edited)

Era anul trecut :D

Cam din aceeași categorie de instrumente "ultra-flexibile" e și asta: http://gamechanger.music-man.com/

Și noul Variax, de ce nu?

Ăstea-s mai recente.

 

Cu Gibsonu' m-am documentat si am gasit ca inca nu se poate cumpara nici la pretul de aprox $5000 au probleme...

 

VGStrat insa cred ca se vinde dar nu sunt sigur ...am urmarit doar prezentarile de pe iutub ...ca oricum numa daca primesc cadou una m-ar interesa..

 

Chitare minune cu 5000$ bucata .....daca se rupe o coarda trebuie sa ai inca o chitara de rezerva dar mai bine 3 chitare ...ca in cazul ca pe a doua cade un reflector la prima s-a rupt o coarda tootusi sa ai la ce canti....

 

Am fost la Al Di Meola ...inainte de ultimele piese a aparut un BRUUMMM la vre-o 500W ca fundal la piesele cantate ..pna la sfarsit parca s-a redus cumva...presupun ca au taiat din bass ( sau au un notch filter pe acolo pe langa low-cut)

 

La bis nu au putut sa inceapa vre-o 5 minute minim deoarece la chitaristul al doilea era un BRUMM serios ...din doua chitare nu au functionat niciuna ...cauzele ??? cred ca ceva la procesor +cablu+....ce mai este pe acolo ....asa ca pana la urma a luat chitara a doua a lui Al DiMeola si nu stiu daca nu a cantat captat de microfon...

 

 

Chitara sintertizator GOOGLE

 

 

Aniversare Les Paul .

 

Asa ca cine vrea sa cante la o chitar avirtuala azi poate pe startpage a lu GOAGAL

Edited by karpi
  • 2 weeks later...
Posted

cateva piese din concertul de sambata trecuta, cu trio-ul meu:

 

 

 

 

 

amplificator: Mad Professor MP101, difuri: Eminence Tonespotter, chitara: Suhr

Posted (edited)

 

 

amplificator: Mad Professor MP101, difuri: Eminence Tonespotter, chitara: Suhr

 

Mi-a placut .mai ales ca in sfarsit ai trecut la treburi mai serioase .

 

Ce nu mi-a placut a fost balciul acela de "Padurea Verde" de 1 Mai pe malul cu Flora .

........

////////

........

Si pentru ce am intrat pe forum..:

Un link util .

Fret Calculator

http://www.manchesterguitartech.co.uk/fret-and-nut-calculators/fret-calculator/

Edited by karpi
  • 2 weeks later...
Posted (edited)

PSPICE Modeling of Guitar Circuits with Effects of the Instrument Cable

 

http://terrydownsmusic.com/technotes/guitarcables/guitarcables.htm

 

In the famous words of pickup manufacturing giant Bill Lawrence:

 

"The DC resistance of a pickup tells you as much about a pickup's tone and output as the shoe size tells you about a person's intelligence!"

 

.................................

.................................

 

de citit si vazut si inteles diagramele Bode

 

.................................

................

 

 

There is no such thing as a "better" cable. You can buy a low-capacitance cable to help keep the resonant frequency as high as possible IF that is what you are looking for.

 

Bottom line is that:

 

* High resistance volume pots create more treble, but allow various cables to cause a more drastic change in tone.

* Lower resistance pots results in less overall tone change with cable variation, but result in less treble overall.

* The volume control pot is like a damping resistor to the resonant circuit. Lower values reduce the peak amplitude.

"

................

................

Edited by karpi
Posted

...singura problema ar fi ca nu de prezervarea inaltelor este vorba atunci cand evaluam un cablu foarte bun, ci de "feel"-ul pe care il ai cand canti cu chitara. e greu de explicat in cuvinte, de aia tot repet: in loc sa tot cautati pe internet si sa palavragiti aiurea, mai bine testati si convingeti-va singuri cu ce se mananca subiectul! ;)

Posted (edited)

...singura problema ar fi ca nu de prezervarea inaltelor este vorba atunci cand evaluam un cablu foarte bun, ci de "feel"-ul pe care il ai cand canti cu chitara. e greu de explicat in cuvinte, de aia tot repet: in loc sa tot cautati pe internet si sa palavragiti aiurea, mai bine testati si convingeti-va singuri cu ce se mananca subiectul! ;)

 

Daca citesti articolul vei vedea ca a fost spusa treaba :

 

 

"....There is no such thing as a "better" cable. You can buy a low-capacitance cable to help keep the resonant frequency as high as possible IF that is what you are looking for....".

 

 

Deci cumperi cablul care suna cel mai bine cu instalatia ta ( chitara ,....>Eff>....,amplif )

 

Ca sa afli acest lucru :

 

"....de aia tot repet: in loc sa tot cautati pe internet si sa palavragiti aiurea, mai bine testati si convingeti-va singuri cu ce se mananca subiectul! ..."

Edited by karpi
  • 3 weeks later...
Posted (edited)

Un jam reusit cu exclenta trupa CROSSROADS la Casa Studentilor

 

 

Pe scena foarte intinsa si intunecata ..din stanga catre dreapta @karpi(chit) ,@mibu (chit) ,Zsollt(chit) ,Mirela ( voce),Boghi(voce si muzicuta),Levi(tobe),Stefan @pista (bas),Teo(orga)

si inca trei piese cu excelenta trupa CROSSROADS (Zsolt,Boghi,Levi,Stefan @pista,Teo)

 

 

celelalte apar in playlist-ul din pagina

 

Mai are prietenul meu inregistrari dar trebuie sa le prelucreze care-s trase cu doua aparate de filmat deoarece unele secvente sunt intunecate in piesele in care am cantat eu fiind in colt unde nu-i lumina ..

 

Am cantat cu "combo"=ul facut de mine din statia de masina si dif Eminence atacat ( draivuit) cu un multiefect Zoom G1 ,chitara Keiper .Chitarele nu au fost preluete in PA deci sunetul direct din combo-uri ...a sunat foarte bine.

 

A fost un jam foarte reusit .

Afisul.

 

Edited by karpi
  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Chitara China ,doze noname ,ZoomG1 ..."tobele" un ritm din Zoom ,bass Reghin

 

schita de piesa versiune in lucru ..testez reglaje de compresor+noisegate si soloul "onetake".

 

Waterski

 

 

Trebuie sa gasesc o "pedala" Drum-Rithm Composer ...sa nu mai programez tobe jumate de noapte ...in acesta piesa am numai un singur loop din ritmurile ptr exersat din Zoom G1 .

Edited by karpi

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.