www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Formula One And Motorsports Topic


ramurel
 Share

Recommended Posts

FORMULAONE.gif

 

Salutare !

 

A început un nou sezon de Formula 1 !

 

Urmãresc destul de constant motorsport, Formula 1 în mod special, dar ºi competițiile de GT sau WRC.

 

Am urmãrit cursa de azi dimineațã de la Melbourne ºi sper ca va fi un seson interesat ( spre deosebire de ultimele...)

 

Dacã mai sunt pasionați ai Formulei 1 ºi a sporturilor cu motor pe RGC, mi-ar place sã facem schimburi de impresii, pãreri, momente favorite, piloți favoriți, momente video deosebite, likuri spre website-uri interesante de motorsport, sã discutãm despre tehnologia din Formula 1, despre pãtrunderea tehnologiei din sporturile cu motor în cea a producției auto de masã, autoturismul viitorului, despre ºi despre ºi despre...

 

Poate avem printre noi ºi colegi ce au avut ocazia sa urce într-o maºinã de competiție sau mãcar într-un cart ºi sã se încarce de adrenalinã...

 

...ºi "pit babes" sunt binevenite, din când în când, binențeles, ca sã mai condimentãm un pic topicul... :)

 

 

Let's have fun !

 

tumblr_lu9aktNOqb1r3gup8o1_400.gif

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Studentii de la Universitatea Tehnica din Iasi au preocupari de genul acesta. In general, cei de la Mecanica in colaborare cu TCM-istii.

Anul trecut (2012) au construit o masina de curse cu care au participat la Formula Student. Proiectul a fost sponsorizat de cateva societati industriale din Iasi, printre care si cea la care sunt angajat.

Masina zboara pe pista fiind impinsa de un motor Honda CBR 600 F2, cu 4 cilindri in linie, 598 cmc si o putere de 76 CP la 12.000 rot/ min.

 

2012-12-09+18.11.40.jpg

 

2012-12-09+18.11.56.jpg

 

2012-12-09+18.12.13.jpg

 

2012-12-09+18.12.22.jpg

 

2012-12-09+18.14.24.jpg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Am citit despre acest proiect laudabil .Ar fi interesant de stiut ce criterii au fost luate in considerare d.p.d.v aerodinamic . Distanta dintre axele puntilor mi se pare prea mica pt o masina de circuit .

In Romania , exista (cel putin) doua masini de formula care pot fi urmarite in Campionatul National de Viteza in Coasta . Una se afla la

si alta la Bucuresti .

Cat despre senzatii, greu de povestit ! O masina tot de formula , Osella , pe traseul de la Rasnov

Edited by ggg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am citit ºi eu acum despre Formula Student. Vãd cã e o competiție cu "patronaj" internațional destul de serios. De aia mã gândesc cã au primit niºte schițe cu restricții de construcție, ca sã se-ncadreze în regulamentul internațional, nu au fãcut maºina de capul lor.

 

Apropo de regulament, maºina din noul sezon e mai miºto un pic decât cea din 2012 ( nasul, printre altele... ).

 

Oricum, mie dintre toate maºinile all-time, cel mai mult mi-a plãcut modelul Williams Renault din 1993 ( McLarenul din '98 a lui Hakkinen/Couldhard ar fi pe locul 2 ) :

 

fgtbsfys_zpsfed2b069.jpg

 

Speaking of evolution :) :

 

evolvemain_zpsdcd8f292.jpg

 

.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Bineinteles ca a existat un regulament. Dar lucruri care afecteaza (aero)dinamica autivehiculului nu pot fi prinse in astfel de regulamente. Poate sa impuna lungimea,latimea ,inaltimea,puterea maxima a motorului si rapoartele de transmisie + alte elemente de securitate dar nu si cat sa fie ampatamentul, unde sa fie centrul de greutate, masele amortizate,comportamentul suspensiei,...etc . Acesti factori influenteaza major perfomanta unei masini de curse .

 

"Nasul" unei masini de circuit se pozitioneaza tot din considerente aerodinamice. Masinile in F1 au performante asemanatoare. D'asta nici nu mai este atat de spectaculos. Diferentele sunt facute de aceste elemente care influenteaza dinamica masini .

 

Ma simt mai apropiat de WRC decat de F1 (stii tu de ce). Urmaresc destul de frecvent ce se intampla. Cred ca Ogier cu VW Polo P WRC va fi surpriza acestui an competitional

Edited by ggg
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

WRC

 

Da, nu prea e mediatizată, probabil nefiind atât de spectaculuasă pentru privitori... De competiţia interna nu mai vorbesc...

 

Exista un magazin TV dedicat WRC-ului acum câţiva ani, dar nu era prea interesant, că, na, nu era cu Jiji, cu arbitrii, cu rating şi scandal :)...

 

Se mai străduie băieţii de la Grila de Start să mai promoveze, dar slăbuţ... În afara de Marinescu şi Sechelariu nu prea s-a auzit... Măcar de-l lăsau pe Micki Alexandrescu la microton, ca tot era simpatic şi mai făcea rating şi că-şi băteau cârcotaşii joc de el... :)

 

De atunci, de când mai transmitea Eurosportul, ţin minte faza asta cu Panizzi care, deşi pe timp cronometrat, a găsit resurse să încânte spectatorii în speciala aia...

 

 

Pâna acum 2-3 ani mai prindeam MotorsTV, dar l-au scos din grilă, probabil pentru că după mizul nopţii se transmitea pe frecvenţa aia, Canalu' Roz sau ceva de genu' şi-or fi reclamat părinţii ca se uită copii la prea multe raliuri după miezu' nopţii...

Edited by ramurel
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Imi aduc aminte de secventa cu Panizzi . In raliul Spaniei se intampla asta. Era pe primul loc si avea un avans de peste 1 minut . Peageot 206 WRC a avut cativa ani de glorie.

 

Cea mai spectaculoasa abordare a unui "ac de par" apartine lui Gigi Galli , cu un Mitsubishi EVO VI . Gigi Galli este un pilot foarte tehnic dar care are ceva probleme de concentrare, se enerveaza destul de repede,..lucruri care in motorsport nu au ce cauta. Calmul si echilibrul sunt elementele principale care trebuie sa domine un pilot .

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Da, sunt îndemânatici, însă nu se compară cu spectaculozitatea bătăliilor 1-on-1.

 

Şi, că-i vorba de bătălii, după mine, cele mai tari sezoane în F1 au fost prin '98-2001, în epoca Schumacher vs Hakkinen. Perioadă de unde vine şi cea mai tare, după părerea mea, depăşire din istoria modernă a Formulei 1 :

 

 

...dar, tot din aceeaşi perioadă şi cea mai mare tâmpenie din istoria Formulei 1 :

 

.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Da Badie! Schumacher a fost considerat un fenomen ,in sensul ca si-a educat simturile in asa fel incat sa-si dea seama de caracterul neutru al masinii.Dar cu toate astea, cred ca in S-ul cu urcare in panta (ala-i moment critic care l-a ajutat pe Hakkinen sa depaseasca mai tarziu), Schumi a facut o greseala reducand usor acceleratia iar Hakkinen a "ochit" trasa optima care i-a permis sa tina "gazul" la fund . Senzatia este foarte nasoala cand ataci un viraj in varf de panta, fara sa vezi ce est dincolo de acel varf . Este groaznic,iti creste pulsul brusc, la momentul negocierii virajului dar satisfactia este maxima, dupa ce ai trecut de el si esti tot pe drum. ...ca poate fi si altfel :D

 

La incidentul dintre Schumi si Coulthard, poate sa para o stupiditate dar era mult prea multa apa pe circuit. Iar viziera castilor de formula este proiectata special ca sa elimine apa din raza vizuala dar conditia este sa ruleze cu viteza .

Edited by ggg
Link to comment
Share on other sites

Aaaa, de aia ţi se pare slabă ?... :)))

 

Cursa e antrenantă. Distraţie la pit-stop-uri ( roţi nefixate, acroşaje la ieşire ), bătălii aprige între coechipieri, Hamilton vs Rosberg şi mai ales Vettel vs Webber ( sa vezi ce scandal o sa fie pt comentariul radio din turul 28 "Webber, out of the way !"...L-au dat live în transmisie ! )

( ordinele de echipă sunt permise sezonul ăsta spre deosebire de alţi ani, când se făceau "pe sub mână"- Scumi vs Barichello 2001... )

Va fi un sezon cu scandal între Webber şi Vettel...

 

Super-cursă !

 

post-10823-0-19061300-1364118306_thumb.jpg

Edited by ramurel
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ce dracu o fi avut Alonso in cap cand nu a intrat sa schimbe aripa?

 

Ce sã-i faci ?... Temperament latin într-o echipã latinã...

 

Se vede c-o plecat ªEFU'...

 

s3_1.jpg

 

Dacã era ceva ce-mi plãcea în mod deosebit la Schumi, pe lângã pilotaj, era faptul cã el chiar a clãdit la Ferarri de acum 10 ani... ªi-mpreunã cu "Napoleon" ãla, or bãgat disciplinã, cã erau cam varzã la capitoulu ãsta...

 

Hakkinen dac-avea talentul ãsta extra, de a lucra cu echipa tehnicã, n-ar fi dat nici o ºansã celor de la Ferrari în anii ãia, deºi McLarenul era mai bun la performanțe... Þin minte ºi-n zi de azi cum, la ieºirea de pe circuite, în parcul auto, trecea Schumi pe lângã McLaren ºi "scana" maºina ca un Terminator, pânã sã vinã echipa s-o acopere repede cu prelata :)

 

.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

E bine sa fim cat mai multi aici si sa avem perspectiva fiecaruia asupra cursei.

Ma bucura increderea care imi este acordata . :)

Ca si constructor, favoritul meu este Ferrari iar ca piloti sunt Schumi si Barichello. Nu pot sa uit cursa memorabila de la Nurbungring cand Barichello a plecat dupa ultima pozitie , iar in final a castigat cursa. Dar pacat ca Barri , a avut doar cateva scintilatii cat a fost pilot la Ferrari .

Acum vad in Vettel un nou Schumi, un tip extrem de calm, bine calculat si foarte precis. Daca va avea si capabilitatea de comunicare cu staff-ul tehnic, precum Schumi, va avea un viitor tare luminos.

Ca si in muzica, in motorsport exista o bariera puternica de comunicare intre pilotii care nu stiu sa explice in termeni tehnici ce nevoi au de la o masina.

Exemplul cel mai elocvent a fost Montoya, cand a cerut "o masina buna cu care sa castig cursa" iar tehnicienii de la McLaren-Mercedes nu stiau ce intelege Montoya prin "masina buna" .

Am un prieten foarte bun , fost concitadin cu Ramurel , specialist in aerodinamica si infipit destul de bine in Divizia de MotorSport a unui brand auto care are facilitati de productie prin Ingolstadt . Incerc sa-l conving sa-si spuna si el parerea, care este cu mult mai mult decat una autorizata.

 

 

P.S. Putem discuta la persoana a I-a fara probleme :)

Link to comment
Share on other sites

Eu nu am vazut cursa ...

 

Aruncă o privire aici pentru rezumate şi concluzii...

 

Vettel are pe-ale lui, dar mie nu-mi place, deşi e triplu-campion mondial... Înţeleg, tupeu şi dorinţă de victorie, dar nu cred că-l poţi compara cu Schumi ! Azi a fost dincolo de tupeu...

Dar, na, 3 titluri pentru RedBull îi conferă oarece imunitate... Tot pe Webber or să-l zboare de la echipă pân-la urmă, părerea mea...

 

.

Edited by ramurel
Link to comment
Share on other sites

Multam Badie ! :)

Lipsa de concentrare sau prea mult stress, ca altfel nu-mi imi explic acele greseli de incepator .

Vettel este clar ca nu vrea sa cedeze locul de primadona :D Pana la urma este vorba de niste venituri anuale cu 6-7 zerouri in coada .

In rest , o loterie cu pneurile . Dar echipele ,cu certitudine, au luat in calcul acest risc, nu numai pana la incalzirea lor ci si pana la o uzura de 2-3 tururi de circuit cand ele ajung la o aderenta optima .

Ce s-a observat in secventele filmate este importanta uzurii acestor pneuri care schimba comportamentul masinii aproape , de la tura , la tura .

Aceste cauciucuri cand sunt reci au o suprafata de parca ar fi din plastic. Dar pe masura ce se incalzesc devin poroase . De abia atunci , ele ofera cea mai buna aderenta. Nu sunt foarte sigur daca s-au folosit pneuri intermediare care de obicei ,au niste degajari pe circumferinta pneului . Cu mare probabilitate , au fost folosite pneuri de duritate medie, "roase" un pic si in calificari.

In rest , cursa a fost interesanta.

Link to comment
Share on other sites

Totusi inca nu stiu preferatii nici unuia din cei ce au scris pana acum aici. Ar fi interesant sa stim fiecare cu cine tine.

 

Eu unul sunt pentru spectacolul în sine, nu am neapărat un pilot favorit. Shumi ar fi, însă, aşa cum am zis mai sus, pentru felul cum s-a implicat în echipele unde a fost pilot ( Benetton şi Ferarri- le-a dus sus pe amândouă, pentru că, spre deosebire de alţi piloţi, el nu doar "zdrăngăne", ci mai şi "cositoreşte", ca să mă-nţelegi mai bine :)... ;) ) .

 

În categoria celor ce au fost talentaţi, dar n-au ştiut sa lucreze cu echipa, pe primul loc ar fi Montoya, de aia s-a şi dus la fund... Nici Raikonen n-a fost prea grozav în trecut. Nu ştia decât "talpă pân-la podea" ( ca si Montoya ) şi "deie Domnu' să nu sară motoru-n aer"...

. Acuma, în sezonul ăsta, văd că-i mai înţelept un pic...

 

Îmi amintesc că Eclestone a spun într-un interviu acum vreo 2-3 ani, că n-a fost mulţumit de noii campioni modiali ( se referea la Alonso, Button şi Hamilton ) pentru că n-au adus o atracţie deosebită în jurul Formulei 1, datorită implicării lor reduse în promovarea sportului cu motor ( "selfish bastards", mai printre rânduri zis )...

Ca pilotaj, mereu mi-au plăcut o parte din "tineri", pentru tupeu şi curaj, gen Hulkenberg, în sezonul ăsta...

 

.

Edited by ramurel
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cum am reușit eu sa ratez thread-ul asta ?

 

Eu sunt mare fan Ferrari de deja 20 ani :) Oricine sa fie pilotul sunt pentru mașinile roșie. Greatest moment : am fost la Magny-Cours când Schumacher a devenit campion acolo in 2002 (campion in... Iulie).

 

Mă bucur de acest început de sezon, nu sunt încă diferinte foarte mari de performante între echipele. Si putem sa ne așteptăm iarasi la ceva interesant din partea pilotilor Red Bull. Dacă Webber reuseste sa sta aproape de Vettel cred ca va face totul pentru a se razbuni.

 

Dar încă o data Pirelli a făcut anvelope praf. Eu nu înțeleg cum naiba trebuie sa faci 3 stop-uri in Malaysia când ai anvelope Medium si hard...

Link to comment
Share on other sites

Pt fiecare circuit , inginerii iau in considerare cate viraje sunt de dreapta,cate de stanga si gandesc un setup pt tot ansamblu de suspensii . In plus se seteaza si eleroanele care afecteaza aerodonamica si bineinteles ca are efect ,tot asupra pneurilor . Exista suficiente motive pt a face praf mai rapid un set de cauciucuri , indiferent de duritatea lor .

De obicei , cand se adopta o strategie cu 3 opriri la boxe , inseamna ca masinile sunt setate (prea) optim pt ca pilotii sa obtina ecarturi substantiale . Daca nu se intampla treaba asta,...nasol.

Edited by ggg
Link to comment
Share on other sites

Asta-i fenomen .

 

E senzaţional !

A rămas neschimbat ! Exact stilul lui : o face de cacao la start ( min. 0:47 ) după care începe "dansul" ... Nu cred c-a mai interesat pe cineva despre Lorenzo, care-a câştigat detaşat. Toate camerele au fost pe Rossi aproape toată cursa ! Şi a meritat !

 

Păcat că nu poţi prinde Digi. Anul ăsta au aproape tot motorsportul important. Inclusiv competiţia de turisme, DTM-ul, altă competiţie grozavă, ce începe în curând ...

 

http://www.youtube.com/watch?v=JOoR5uSKq08

.

Link to comment
Share on other sites

Deci weekend-ul asta Shanghai, in a a doua tura de antrenamente libere Kimi pe 2.

 

Dar să nu uiţi că este un sezon nou de pneuri şi prima zi va fi mereu de tatonare, pt strategia de cursă... Cred că tot sezonul va fi la fel, cu teste şi încercări şi modificări...

 

 

 

.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sunt curios ce ai fi vrut sa faca pt. ca daca nu-i dadea "talpa pana la podea" nu cred ca avea sanse cu Schumi.

 

Păi, tocmai mă refeream la pneuri cu un post mai sus, iar marele defect al lui Montoya era ca nu asculta comunicările radio [ şi Kimi era tot pe acolo ] :

 

- Vezi că ţi s-au încins pneurile !

- Naşpa !

 

...

 

-Băi, fierbe motoru' !

-Dă-l în puii mei !

 

:)

 

Ori Şchumi era doctor la aspectul ăsta. Se uitau aia pe telemetrie şi Schumi le simţea dinainte, din buci, dacă era ceva în neregula la maşină...

Nu ţii minte când a intrat Irvine la boxe si aştia nu îi găseau roata stânga-faţă la schimbul de pneuri, de-a stat 25 de secunde la boxe şi-a ratat titlul la piloţi ?

 

.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.