www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recomandare Lampi De Preamp


photone

Recommended Posts

Salut,

as vrea sa schimb lampile din preamp-ul combo-ului meu, echipat din fabrica cu 2 TAD Select ECC83 preamp tubes si 2 NOS 70's Russian military power tubes. Combo-ul suna f bine dar in ultima vreme cam intra in feedback destul de repede chiar si la volum destul de mic. din cate stiu acest feedback poate fi (eliminand celelalte motive care pot cauza acest lucru) de la lampile preamplificatorului. Deci as dori anumite pareri personale dobindite din folosirea lor in diferite setup-uri (si nu neaparat linkuri spre specificatiile date de producatori),despre diferite marci, tipuri de lampi de preamplificare, referitoare la cum "coloreaza" sunetul atat pe clean cat si pe overdrive/distortion, sau orice caracteristica care influenteaza sunetul produs.( sper ca am fost destul de precis in exprimare si la un nivel tehnic indestulator pentru a nu fi "taxat" de diferiti forumisti :trosc: ).

Multumesc.

Edited by photone
Link to comment
Share on other sites

Lampile de preamp tind sa dureze mult,

 

nope , nu neaparat

 

deja am prins 2 rft-uri nos la care unul din filamente a cedat, in alte locuri bagate, altele sunt de mult si n-au nimic

 

soarta

 

Salut,

as vrea sa schimb lampile din preamp-ul combo-ului meu, un Hughes&Kettner de 20 watti, echipat din fabrica cu 2 TAD Select ECC83 preamp tubes si 2 NOS 70's Russian military power tubes. Combo-ul suna f bine dar in ultima vreme cam intra in feedback destul de repede chiar si la volum destul de mic. din cate stiu acest feedback poate fi (eliminand celelalte motive care pot cauza acest lucru) de la lampile preamplificatorului. Deci as dori anumite pareri personale dobindite din folosirea lor in diferite setup-uri (si nu neaparat linkuri spre specificatiile date de producatori),despre diferite marci, tipuri de lampi de preamplificare, referitoare la cum "coloreaza" sunetul atat pe clean cat si pe overdrive/distortion, sau orice caracteristica care influenteaza sunetul produs.( sper ca am fost destul de precis in exprimare si la un nivel tehnic indestulator pentru a nu fi "taxat" de diferiti forumisti :trosc: ).

Multumesc.

 

daca poti,si iti permiti, cauta Telefunken ECC83. Am una inca din 67 , care am scos-o din V1,dar si acum, daca o inlocuiesc cu orice NOS RFT sau whatever in pozitia aia , sunetul este clar mai rich din mai multe puncte de vedere.

Link to comment
Share on other sites

inainte sa-l duc la doctor si eventual sa_mi spuna ca trebuiesc schimbate lampile m-am gandit sa le schimb eu chiar daca costa ceva si in caz ca nu se schimba situatia raman cu un set de lampi care le voi folosi alta data.

cat despre cum se comporta cu alt cabinet ,am incercat ,dar deoarece difuzorul comboului ramane activ chiar si cu alt cabinet cuplat, tendinta de intrare in feedback foarte rapid este prezenta( asta daca cumva din cauza difuzorului propriu s-ar intampla acest lucru);

... deci ma intereseaza cum suna/comporta diferite tipuri de lampi si eventual daca este o diferenta notabila intre ECC83,12AX7,12AT7, etc .

Edited by photone
Link to comment
Share on other sites

Salut,

as vrea sa schimb lampile din preamp-ul combo-ului meu, echipat din fabrica cu 2 TAD Select ECC83 preamp tubes si 2 NOS 70's Russian military power tubes. Combo-ul suna f bine dar in ultima vreme cam intra in feedback destul de repede chiar si la volum destul de mic. din cate stiu acest feedback poate fi (eliminand celelalte motive care pot cauza acest lucru) de la lampile preamplificatorului. Deci as dori anumite pareri personale dobindite din folosirea lor in diferite setup-uri (si nu neaparat linkuri spre specificatiile date de producatori),despre diferite marci, tipuri de lampi de preamplificare, referitoare la cum "coloreaza" sunetul atat pe clean cat si pe overdrive/distortion, sau orice caracteristica care influenteaza sunetul produs.( sper ca am fost destul de precis in exprimare si la un nivel tehnic indestulator pentru a nu fi "taxat" de diferiti forumisti :trosc: ).

Multumesc.

 

din ce stiu eu si am testat, lampile de tip 7025(o varianta americana de 12AX7) sunt extrem de HIGH FIDELITY si foarte puternice, din cate am observat mai puternice decat un 12AX7(ECC83) normal !

 

RFT - din acelasi tip sunt mai "creamy"...

 

am observat ca 12AX7 de tip JAN PHILIPS sunt cam cele mai apreciate.... dar cam tot din categoria lor mai sunt si cele facute in anii '60-'70 de catre GE, RCA, MULLARD , RAYTHEON... din pacate modelele astea sunt greu de gasit nefolosite, din asa numita categorie N.O.S.(new old stock)... si sunt in general scumpe si foarte scumpe !

 

am mai testat niste ELECTRO HARMONIX din generatie noua si daca sunt testate bine inainte de a fi lansate pe piata, din punctul meu de vedere sunt imbatabile !

 

si unele lampi JJ TESLA suna bine... desi anumite persoane spun ca de multe ori au mai dat si peste exemplare sub standard... si aici e vorba de cat de bun este lotul lansat pe piata...

 

problema ta poate sa fie o lampa microfonica, care a cam iesit din specificatii si face figuri... sau chiar de alta natura ! daca poti face rost de undeva pentru un test de 2-3 lampi de aceeasi valoare si de buna calitate... testeaza-le sa vezi care-i buba... daca apar aceleasi simptome... atunci ai alta problema... daca se dovedeste ca e din vina unei lampi sau chiar a mai multora... atunci nu e rau sa cumperi niste lampi noi...

 

personal iti recomand sa faci rost de lampi din categoria N.O.S. !!! JAN PHILIPS, GE(general electric), RCA... sau daca ai norocul sa gasesti niste 7025 de la RAYTHEON sau de la producatorii amintiti mai sus...(sa nu ratezi ocazia !) !!!

 

sunt bune si niste RFT-uri, dar tot din categoria NOS !!!

 

bafta !

Link to comment
Share on other sites

1.

 

... nu am inteles exact semnificatia acestui videoclip in afara de faptul ca prezinta ce este o "lampa microfonica" adica o lampa oarecum "bolnava". Nu?

...nu de alta dar din prezentarea unui tip de lampa luat la intamplare si anume de exemplu "TAD RT080 7025 WA Valve - ideal for critical input/V1 stage in guitar amps, select for sensitivity, creamy soft treble, full gain, fat mids, round and clear bass, abnormally low microphonic effect, low noise, symmetric system ." eu trag concluzia ca diferite tipuri de lampi cu specificatii diferite au aceast "microphonic effect" mai mult sau mai putin pronuntat, iar eu cred ca lampile pe care le am in combo au acest microphonic effect putin mai pronuntat ca sa zic asa, dar nu cred totusi sa aibe alte probleme,gen cel prezentat in acel videoclip, unde tipul dupa cate imi dau seama canta clean la un volum relativ mic ,iar la mine pe clean nu am nici o problema indiferent de volum.acel "fluierat de chitara" imi apare pe canalul de overdrive dar la un raport volum/gain zic eu prea mic fata de normalitate,astfel ca am tras concluzia ca poate tipul de lampa are acel microphonic effect mai sensibil si incepe sa "fluiere chitara" (ca sa spun mai pe intelesul tuturor ) mai repede decat ar fi cazul;mersi oricum de "sugestie".

 

problema ta poate sa fie o lampa microfonica, care a cam iesit din specificatii si face figuri... sau chiar de alta natura ! daca poti face rost de undeva pentru un test de 2-3 lampi de aceeasi valoare si de buna calitate... testeaza-le sa vezi care-i buba... daca apar aceleasi simptome... atunci ai alta problema... daca se dovedeste ca e din vina unei lampi sau chiar a mai multora... atunci nu e rau sa cumperi niste lampi noi...

... da, am sa rog probabil azi un prieten care are un amplif pe lampa sa ma lasa sa incerc lampile lui sa vad daca problema dispare sau nu cu alte lampi.

Multumesc si pentru sugestiile de lampi enumerate.

Edited by photone
Link to comment
Share on other sites

.acel "fluierat de chitara" imi apare pe canalul de overdrive dar la un raport volum/gain zic eu prea mic fata de normalitate,astfel ca am tras concluzia ca poate tipul de lampa are acel microphonic effect

Asta era și ideea mea. Dacă într-adevăr cauza problemei e una sau mai multe din lămpi, e datorită efectului microfonic. În funcție de tipul exact de construcție unele lămpi sunt mai susceptibile decât altele (de același model). Dacă lampa cu problema e la "începutul" circuitului (unde efectul e mai pregnant) se poate ameliora înlocuind-o cu una mai puțin microfonică din altă poziție.

Acum mai sunt și alte cauze posibile:

1. Alți factori care au schimbat reacția pozitivă ce duce la microfonie: poziția față de difuzor, doze, rezonanța camerei

2. Ceea ce consideri gain rezonabil e în realitate excesiv, și amplificatorul n-are nici o vină. Totuși dacă zici că e o schimbare recentă și subită, n-ar trebui să fie cazul.

Link to comment
Share on other sites

Saturație vrei să zici.

Saturatie o fi pt tine , care intelegi ca semnalul trebuie sa fie numai dreptunghiular. Din fericire , semnalul poate avea cvasiforme, cu suficiente proprietati pt a putea reda sunetul in orice fel .

 

@photone! Din ce descrii aici , nu cred ca este problema despre anumite oscilatii provocate de tub . Un tub , chiar si bun , il poti face sa devina microfonic daca fortezi excesiv amplificarea. Amplificare care poate creste , inclusiv, odata cu tensiunea de la priza . Trebuie sa gasesti rezolvarea problemei, in alta parte . Un tub il poti considera microfonic daca , in lipsa semnalului de chitara (potentiometrul dozei este la minim) incepe sa genereze feedback(precum in clip) mai tare sau mai incet.

Edited by ggg
Link to comment
Share on other sites

Adjudecare stiintifica !???

Din fericire si cu o certitudine total inaparenta , ca nu suntem sociopati , articolul acela nu comenteaza despre evolutia unui semnal in functie de gain . Doar descrie ,cat se poate de generic, o caracteristica a unei componente electronice. Deci, nu are nicio legatura cu acea "structura" a gain-ului .

 

P.S. In loc sa cauti nod in papura in fiecare virgula sau expresie , ar fi mai practic sa dai dovada de bunavointa in a intelege ce vrea sa spuna interlocutorul. Macar sa incerci , pt ca oricum toata lumea iti intelege atat ignoranta cat si aroganta .

Edited by ggg
Link to comment
Share on other sites

12AT7 (ECC82) are gain mai mic decat 12AX7 (ECC83). Sunt sanse mari ca la inlocuirea cu ECC82 sa scapi de feedback daca obisnuiesti sa canti cu high gain si la volum mare. Dar odata cu asta se va schimba un pic si structura gainului si s-ar putea sa nu iti placa.

12ax7=ecc83=7025(e un 12ax7 american ,selectionat pentru zgomot mic si antimicrofonic)

12au7=ecc82

12at7=ecc81 !!!

Edited by viobio
Link to comment
Share on other sites

Stiu ca nu asta ai intrebat, dar...

 

Inainte sa dai destui bani pe-un set de lampi, n-ar fi mai bine sa-l duci intai la "doctor"?

 

Lampile de preamp tind sa dureze mult, din cate stiu, posibil/probabil sa fie alta problema. BTW, intra-n feedback si cu alt cabinet?

incearca sa pui alta lampa ecc83/12ax7 ,din amp,adica le schimbi intre ele

de la socuri pot deveni microfonice

ca sa verifici microfonia tuburilor,da cite un bonirnac in tub,daca se aude u zgomot gen reverb,in difuzor,lampa a devenit microfonica,tubburile din preu au blindaje de metal pe ele??

daca ai chef ,astept un tel la 0724156363,am o mare lene si nu am chef sa scriu....

Link to comment
Share on other sites

nu sunt chitarist ci cantaret la muzicuta, care abordeaza cantatul amplificat la muzicuta cu microfoane speciale bagate in amplifuri pe lampi !

 

dar am avut in posesie niste scule super profi ! 2 combouri Mesa Boogie STUDIO .22, un amplif profesional special pt. muzicuta, model SONNY JR. FOUR TEN(ceva in genul unui Fender Bassman, dar total diferit ca sunet si constructie...) si in prezent un SONNY JR. AVENGER(special tot pt. muzicuta).

 

TOATE ACESTE AMPLIFURI erau si sunt pe lampi !

 

in cazul celor MESA BOOGIE, a trebuit sa fac tot felul de teste cu lampi de preamp cu diverse valori, de la diversi fabricanti(95% erau din categoria NOS !) si in diverse combinatii !

 

in cazul cantatului cu MICROFON bagat in amplificator, riscul de aparitie al FEEDBACK-ului este ENORM si greu de controlat fenomenul !

 

prin urmare... am pus in V1 cam toate tipurile de lampi - 5751, 12AY7, 12AT7, 12AX7, 12AV7, 12AU7...

 

singura optiune viabila a fost un 12AU7, care a redus gain-ul din V1 si mi-a permis sa bag mai mult in fortaj lampile finale(2 lampi EL84 - in cazul MESA BOOGIE).

 

in locul lampii 12AX7 din V5(phase inverter), am pus in final un 12AT7(JAN PHILIPS), care a dat niste rezultate excelente !

 

SUBLINIEZ ca experienta mea se bazeaza pe cantatul cu microfon in amplificator.

 

chitara este un alt tip de "animal".... si reactioneaza total diferit... banuiesc ca un factor important tine si de output-ul dozelor...

 

acuma.... daca vrei sa canti metale grele... clar ai nevoie de un drive de preamp extrem de puternic... pe care nu poti sa-l ai decat cu o lampa 12AX7 de calitate in V1.... sa pui de exemplu un 12AU7 in V1 pt. metale... nu cred ca este o solutie...

 

din ce am auzit eu... chitaristii de blues adepti ai unui sound mai "dulce" si cei de jazz(care adopta amplifuri pe lampi) pun in V1 o lampa 12AT7 sau 12AY7... in cel mai rau caz un 5751 !

 

acuma... cum am mai spus... TREBUIE EXPERIMENTAT... LAMPI DE CALITATE SA AI LA DISPOZITIE si sa-ti faci de cap !

 

topicul a pornit de la o problema de FEEDBACK pe canalul de drive...

 

cum au mai spus si alti user-i... poate sa fie o lampa microfonica, iesita din specificatii... sau poate o alta problema...(???) pe care sa o descopere un specialist... ca sunt cativa buni pe acest forum !

 

personal, inclin spre ideea de a experimenta cu diverse tipuri de lampi, DOAR DACA EXISTA CAT DE CAT O GARANTIE ca ele sunt de calitate si nu sunt "obosite" !

Edited by marcianpetrescu
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tuburile premplificatoare daca nu au defect de fabricatie tin foarte mult ..prima data am patit sa se duca un ECC83 dupa 25 de ani de utilizare . Pan ain ultimul moment a functionat excelent ..

 

Feedback . cu microfon sau chitara este fenomenul cand microfonul sau chitara face parte din oscilatie produsa ca si generator de semnal .

 

Microfonie al tubului preamplificator este fenomenul cand componentele mevcanice din interiorul tubului au un joc sau intra in rezonanta si prin modificarea unor parametrii electrici ( de obicei capacitatile electrice dintre diferitele placi si grile ) produc un semnal in banda audio .ceva similar cu Microfonul Condensator ,.ce se aude in difuzor .

Microfonia se produce si daca lovesti ampliful , carcasa sau tubul dar in unele cazuri si la socurikle undelor acustice .

 

Unele scule au tuburile de preamp cu gain foarte mare montate pe socluri ce sunt izolate fonic de sasiu ..adica printr-un suport de cauciuc, burete mai rigid ,arcuri ..ca sa nu primeasca tubul socuri mecanice /vibratii .

 

Cu tuburile finale uzate ce nu mai au putere chitaristul ( sau muzicutistul ) tinde sa roteasca "gain"-ul ,potmetru de volum al preamplifului ..apoi si volumul general ...ca sa compenseze puterea lipsa ...DAR ..nu va creste puterea!! deoarece tuburile nu mai functioneaza in parametrii ( se apropie de moarte ) .

Ridicand volumul .gain-ul creste sensibilitatea foarte mult ..drept care tot sistemul este sesnibil ce duce la pragul de oscilatie acustica ( feedback acustic ).Sensibilitatea mare inseamna o panta de amplificare foarte abrupta ..adica creste foarte brusc semnalul pe iesire la o schimbare mica a semnalului .de intrare ..

 

ca sa dau un exemplu de feedback acustic la wattaj foarte mic !!! cant /inregistrez cu casti !! uneori ajung la feedback acustic !! pe niste frecvente inalte daca se muta un pic casca si se ridica buretele /pernita fono-izolatoare !!!

Deci se vede ca si la puterea de miliwati intra in oscilatie acustica ..

Asa ca daca din 50W mai scoate finalul sa presupunem vre-o 10W este mai mult ca suficient ca la gain foarte mare sa intre in oscilatie foarte usor cu microfonul sau chitara ...

 

 

De altfel ptr preamp ai nevoie de tub cu

 

-zgomot foarte foarte mic

-amplificare suficienta

 

Primul tub ( sau tranzistor ) / etaj de amplificare trebuie sa fie cel mai calitativ din punct de vedere al dinamicii ,

 

ne intereseaza raportul semnal /zgomot .

 

Cum la amplifuri de chitara se face economie cat incape este important daca vrem gain mare sa nu avem zgomot .

 

Chitara scoate semnal de pana la cateva sute de milivolti deci nu avem nevoie de gain foarte mare .

 

Mai mare este pericolul in caz de preamp de microfon ..ce da un semnal de cativa milivolti .

 

Din aceasta cauza se folosesc preamplifuri de microfon speciale cu tuburi special selectate /alese ce au zgomot cat mai redus si pot prelua si semnalele cu dinamica mare .

 

La preamplifurile cu tranzistoare se folosesc circuite special proiectate ca sa tina raportul semnal/zgomot in limitele acceptabile cat mai bun .

 

Poate ptr muzicuta nu-i asa de periculoasa trreaba ..cu un Green Bullet ce functioneaza pe medii si fara prea multe joase deci banda audio ingusta raportul semnal/zgomotul poate este mia bun si cu piese si circuite mai primitive.

 

post-902-0-53364500-1363341440_thumb.jpeg

 

Doar ptr curiosi ..cum arata schema unui preamplif de microfon mai serios

 

post-902-0-49151400-1363341098_thumb.jpg

 

dca numarati numai cate componente are si comparati cu schemele din sculele simple apare o diferenta majora ..are numar de componente cat un amplif de chitara ..si unde mai pui ca sunt selectate ,scumpe de inalta calitate .

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.