www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Grosime Grif.


Les Paul 1960
 Share

Recommended Posts

Deoarece ma reapuc de munca si pe bani mai multi decat la fostul job, vreau sa strang bani si in vara sa imi iau o chitara electrica pe care sa o tin mult si bine.

Problema cu care ma confrunt este ca nu am gasit o chitara cu griful potrivit pentru mana mea pana acum.

Am descoperit de putin timp, o noua maniera de a canta, mult mai confortabila decat metoda conventionala, adica sa ma sprijin cu muschiul de la degetul mare de grif, ci nu cu degetul. Am observat ca apas pe taste mult mai corect si mai rapid cu vre-o 30%.(nu mai apas atat de tare pe corzi, am un control mai bun, nu mai ridic degetele pana in fundul gradinii etc.)

Intrebarea mea este: ce chitara gasesc cu un grif gros si lat, care sa ma ajute sa cant corect? (e mult mai confortabil pentru mine asa)

Vreau ca si caracteristici sa fie in gen PRS, adica de la tasta 1 sa fie mai lat, nu ca la Stratocaster si sa fie gros, cred ca un profil tip D.

De preferat, chitara sa fie cu 6 corzi, daca nu, ma dau pe sapte corzi si asta e, cant la 6, dar corect si lejer.

Mainile mele nu sunt lopeti, sunt cam marime medie spre mari, iar degetele nu sunt groase, e ciudat ca ma simt mult mai confortabil pe un grif gros si lat.

Ma descurc si pe ce am momentan, dar pentru mine e un salt spectaculos si diferenta este audibila si vizibila.

Ma simt de parca am descoperit painea feliata :)))))))))))))))))))))

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

No sa mor daca inteleg cum de spune lumea ca se canta mai repede pe grif mai subtire.

Ma gandeam poate la ceva custom?? Am pus mana pana acum pe ceva chitare, iar griful cel mai confortabil de pana acum era pe Yamaha Telecaster Mike Stern, imi pare rau ca nu o mai am.

Dar caut ceva mai lat si ma gros.

Link to comment
Share on other sites

Asta e o problema cu gatul subtire. Dupa cum a mai spus cineva mai sus asta e trend-ul. Eu am fost obligat sa iau un Ibanez RG ieftin si sa il inbunatatesc pentru ca modelele RG Prestige au toate gatul mult prea subtire si incomod.

 

Sfatul meu este sa iti alegi o chitara cu gat bolt on si sa comanzi un gat custom pe care sa il dai la un lutier sau sa-l imperechezi singur. Este mult mai ieftin decat o chitara complet custom si in felul asta o sa obtii exact dimensiunile dorite.

Link to comment
Share on other sites

gat gros si lat gasesti pe brian may signature (deocamdata din auzite)

 

si godin xtsa, lgx etc il au f carnos si mai lat. (xtsa am, lgx si altele de genul sunt acelasi lucru in ce priveste gatul)

Edited by barbarossa
Link to comment
Share on other sites

No sa mor daca inteleg cum de spune lumea ca se canta mai repede pe grif mai subtire.

 

Asta e o problema cu gatul subtire. Dupa cum a mai spus cineva mai sus asta e trend-ul. Eu am fost obligat sa iau un Ibanez RG ieftin si sa il inbunatatesc pentru ca modelele RG Prestige au toate gatul mult prea subtire si incomod.

 

 

Nu vreau sa fiu rau dar...eu nu inteleg chestia asta cu gatul.

 

Mai mult ca sigur problema e tehnica voastra si modul de percepere a chitarei, decat chitara.

 

La fel de bine pot sa fac stretched stuff pe clasica cum pot si pe cel mai subtire gat(problema reala o vad in scala de fapt)

 

The guitar is supposed to fight back...get used to it and practice more.

 

Gatul nu e o scuza :D , poate la latime, dar cam atat. Grosimea lui nu are , teoretic, relevanta daca esti un ,,chitarist'' in adevaratul sens. Canti pe orice porcarie atat cat e D, C, V, numa patrata sa nu fie :lol:

 

Mie personal imi ia aprox 2-3 minute, sa ma obisnuiesc fully cu un alt gat si sa il vad ca ,,simt ca, parca a fost gatul pe care cant intotdeauna''

 

Degetul mare se curbeaza, sau se apropie mai tare, evident, in functie de ce cere gatul dat, iar mana se misca OAA in functie de cat e nevoie pentru a ajunge la tastele de la corzile mai groase. Sunt sigur ca cei care postati nu ajungeti foarte des in ,,zona prafuita'' unde chiar e si mai gros(pentru ca majoritatea cu asemenea chitare nici nu o tin prea sus si nici nu canta asemenea lucruri incat sa fie nevoie, poate Buckethead)

 

Sa-mi zici tu Les Paul 1960, cand ai facut ultima oara exercitiu de genu

, in zona aia a grifului(de fapt pe la 17-22)? cred ca nu, dat fiind ca majoritatea tin si chitara uber jos, poti sa ai gatul gaturilor, ca ti-e imposibil.

 

Virtuosilor :D , atata timp cat nu faceti asa ceva sau acorduri de la tasta 3 la 9...nu vad sincer, relevanta reala implicata, decat poate, psihologica.

Edited by Razvan S.
Link to comment
Share on other sites

Razvan, nu inseamna ca nu pot sa cant pe orice chitara, dar vreau ca totul sa imi vina mult mai natural si mult mai confortabil.

E acelasi lucru ca atunci cand mi-am permis prima chitara mai de neam, si am putut sa setez actiunea dupa gust, fara buzz. Am reinvatat sa cant la chitara, totul mergea mai repede, mai corect. Din cauza ca nu am avut o chitara decenta din prima, m-a lasat cu sechele, inca trebuie sa ma dezobisnuiesc sa mai apas pe taste atat de tare, iar daca am un gat mai gros, unghiul facut de degete fata de fretboard este mult mai corect si nu mai ating urmatoarea coarda fara sa vreau (mai faceam un bend foarte subtil la unele acorduri, mai dificile, pentru a nu atinge coarda urmatoare).

Barbarossa, mulumesc pentru informatie, acum ma apuc sa selectez ce ma ajuta si mai ramane sa strang bani. Cred ca pana in Mai-Iunie, cand vreau sa iau chitara, o sa am cam 2000-2500 usd.

Edit: Godin xtsa pare ce caut eu, si imi place foarte mult cum arata, am vazut si cum se fabrica o chitara de acest gen acum vre-o doi ani si ma gandeam de atunci ca daca imi permit imi cumpar una. Se pare ca mi-am gasit ''perechea''.

Asta stiu ca are piezo in sadles, foarte interesanta combinatia.

Edited by Les Paul 1960
Link to comment
Share on other sites

No sa mor daca inteleg cum de spune lumea ca se canta mai repede pe grif mai subtire.

Depinde de fiecare.. Eu am un Jackson JS30RR ce are gatul mai subtire si un Epiphone Les Paul Standard cu gatul mai gros. Ma simt mai bine pe Jackson si imi ies mult mai bine unele chestii din cauza ca am degetele mai scurte decat oamenii normali :))

Link to comment
Share on other sites

Nu ar fi rau sa incerci si un PRS widefat, in proportie de 90% ar fi cam ceea ce cauti tu. in functie de buget poti sa iei modelul korean (SE) sau cel american.

 

Te inteleg foarte bine in legatura cu preferinta pentru grifurile mai late si groase si eu pe acesta l-am gasit cel mai aproape de ceea ce descrii tu. Poti daca vrei sa treci in weekend pe la mine sa probezi unul.

Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa fiu rau dar...eu nu inteleg chestia asta cu gatul.

 

Mai mult ca sigur problema e tehnica voastra si modul de percepere a chitarei, decat chitara.

 

La fel de bine pot sa fac stretched stuff pe clasica cum pot si pe cel mai subtire gat(problema reala o vad in scala de fapt)

 

The guitar is supposed to fight back...get used to it and practice more.

 

Gatul nu e o scuza :D , poate la latime, dar cam atat. Grosimea lui nu are , teoretic, relevanta daca esti un ,,chitarist'' in adevaratul sens. Canti pe orice porcarie atat cat e D, C, V, numa patrata sa nu fie :lol:

 

Mie personal imi ia aprox 2-3 minute, sa ma obisnuiesc fully cu un alt gat si sa il vad ca ,,simt ca, parca a fost gatul pe care cant intotdeauna''

 

Degetul mare se curbeaza, sau se apropie mai tare, evident, in functie de ce cere gatul dat, iar mana se misca OAA in functie de cat e nevoie pentru a ajunge la tastele de la corzile mai groase. Sunt sigur ca cei care postati nu ajungeti foarte des in ,,zona prafuita'' unde chiar e si mai gros(pentru ca majoritatea cu asemenea chitare nici nu o tin prea sus si nici nu canta asemenea lucruri incat sa fie nevoie, poate Buckethead)

 

Sa-mi zici tu Les Paul 1960, cand ai facut ultima oara exercitiu de genu

, in zona aia a grifului(de fapt pe la 17-22)? cred ca nu, dat fiind ca majoritatea tin si chitara uber jos, poti sa ai gatul gaturilor, ca ti-e imposibil.

 

Virtuosilor :D , atata timp cat nu faceti asa ceva sau acorduri de la tasta 3 la 9...nu vad sincer, relevanta reala implicata, decat poate, psihologica.

 

Eu sunt "chitarist de Duminica" autodidact asa ca nu ma dau "mare chitarist". Totusi la mine nu exista vre-o zona prafuita pe fretboard (poate fret-urile 20-24 pe Mi gros). Pot canta pe orice gat dar avand degete lungi si subtiri prefer gaturile groase dar nu neaparat late. Dupa una doua ore de cantata pe un gat subtire imi obosesc degetele datorita faptului ca imi tin mana intr-o pozitie nenaturala si nu pot sa o sprijin de gat decat pe o suprafata foarte mica. Pe lanaga asta ca sa fac bend-urile corect ma chinui mult mai mult (totusi cred ca tehnica mea pentru bend-uri e corecta).

Prima chitara electrica pe care am invatat sa cant era un Strat de la Hora (model din 1999 daca imi amintesc bine). Cand am trecut la Ibanez a fost un soc datorita diferentei de gat. Intre timp m-am obisnuit cu gatul Wizard III de la Ibanez dar mai subtire este foarte incomod. Iubesc gaturile groase de la Gibson-uri si nu am probleme cu fret-urile superioare (la piesele pe care le cant eu cel putin).

 

Razvane, de ani de zile de cand urmaresc forumul am tras concluzia ca ai ceva (mai multa) experienta asa ca ma mira faptul ca poti spune ca este doar o problema psihologica. Incapacitatea ta de a vedea unde este problema cred ca vine din faptul ca nu reusesti sa te pui in pielea altora care au diverse particularitati anatomice. Ar fi extraordinar daca nu ai mai avea pareri atat de extreme si uneori chiar jignitoare. Ar aduce multa valoare dialogului pe care il porti aici pe forum.

Link to comment
Share on other sites

cred ca vine din faptul ca nu reusesti sa te pui in pielea altora care au diverse particularitati anatomice. Ar fi extraordinar daca nu ai mai avea pareri atat de extreme si uneori chiar jignitoare. Ar aduce multa valoare dialogului pe care il porti aici pe forum.

 

ok ok, de fapt, nu e incapacitate, I was just hatin putin :D scuze

 

faza e ca, si mie sort of, imi plac gaturile mai groase, si oarecum e psihologic, pentru ca simt o siguranta mai mare fiind cumva ancorat mai mult cu degetul mare pe o suprafata mai curbata natural, decat una mai abrupta cumva si subtire.

 

nu era intentia mea sa jignesc daca asa s-a perceput

 

am scris mai sus oricum, ca nu toti sunt Gilbert; faza e ca, repet, un ,,chitarist'' in sensul adevarat, ,,vede'' peste problemele si impedimentele de natura aceasta, asta ar fi trebuit sa scriu;

ca, intradevar se simte altfel, ca parca ajuta, etc, e normal pt oricine, dar devine foarte comod foarte rapid daca ai exprienta ,,pe grif'' pentru ca te concentrezi pe cantat nu pe fizica instrumentului. Sper ca intelegi ce vreau sa zic :respect:

Link to comment
Share on other sites

Pe aici majoritatea suntem amatori asa ca in loc sa cantam cat de mult ne dam in barci :respect:

 

dar simt ca nu e cazul.este pt bolly(chitarist amator)

 

!!! da da, !! asa e, cum zice el ! profesionist! nu ca noi

 

@Razvan:chitaristii adevarati nu prea stau pe rgc,n-au timp,ei canta :rgcrules:

 

eh, mai e timp de la lucru :D

Edited by Razvan S.
Link to comment
Share on other sites

ok ok, de fapt, nu e incapacitate, I was just hatin putin :D scuze

 

faza e ca, si mie sort of, imi plac gaturile mai groase, si oarecum e psihologic, pentru ca simt o siguranta mai mare fiind cumva ancorat mai mult cu degetul mare pe o suprafata mai curbata natural, decat una mai abrupta cumva si subtire.

 

nu era intentia mea sa jignesc daca asa s-a perceput

 

am scris mai sus oricum, ca nu toti sunt Gilbert; faza e ca, repet, un ,,chitarist'' in sensul adevarat, ,,vede'' peste problemele si impedimentele de natura aceasta, asta ar fi trebuit sa scriu;

ca, intradevar se simte altfel, ca parca ajuta, etc, e normal pt oricine, dar devine foarte comod foarte rapid daca ai exprienta ,,pe grif'' pentru ca te concentrezi pe cantat nu pe fizica instrumentului. Sper ca intelegi ce vreau sa zic :respect:

putin-meme-generator-they-see-me-voting-they-hatin-50d860.jpg?1323716676.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

!!! da da, !! asa e, cum zice el ! profesionist! nu ca noi

 

 

 

eh, mai e timp de la lucru :D

:yay:

Dupa cum spuneam,am incercat un multiquote si am facut varza reply-ul,am dat edit de cateva ori...probabil adi a prins ceva din ce scrisesem prima data.

Acum razvan a dat quote la un post de-al lu adi care nu mai apare :lol:

Eniuei:gibson!Am zis de music man evh pt ca am unul si imi cade tare bine la mana,desi sunt obisnuit pe grifuri tip wizard.

Link to comment
Share on other sites

Les paul cam ce buget ai avea pentru o chitara? estimativ. Crezi ca un Gibson fie el studio sau urmatorul nivel nu te-ar impaca? ( aici grifful sunt sigur ca e destul de gros, insa nu stiu daca latimea iti convine) , eu unul nici nu mai stiu ce chitari ai , aveai niste vintage-uri , un schecter , un telecaster?

 

Trecerea de la vintage v100 la gibson les paul studio nu o sa fie semnificativa , nu vad mare diferenta.

 

 

 

Din ce descrii tu acolo imi vine in minte un gat de Gibson 50 , 7 string :)))))

Edited by Jig
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Din ce descrii tu acolo imi vine in minte un gat de Gibson 50 , 7 string :)))))

 

Pana acum am avut 4 tip stratocaster, 2 tip Les Paul (am ramas cu Vintage), 2 Superstrat (am ramas cu Schecter), una tip telecaster si cam atat imi aduc eu aminte.

Am spus mai sus, bugetul o sa fie sigur 2000-2500 usd.

Da, un gat tip 50 lat ca pentr 7 corzi :))))), dar sa fie cu 6 :)))))))

Link to comment
Share on other sites

Nu vreau sa fiu rau dar...eu nu inteleg chestia asta cu gatul.

 

Mai mult ca sigur problema e tehnica voastra si modul de percepere a chitarei, decat chitara.

 

La fel de bine pot sa fac stretched stuff pe clasica cum pot si pe cel mai subtire gat(problema reala o vad in scala de fapt)

 

The guitar is supposed to fight back...get used to it and practice more.

 

Gatul nu e o scuza :D , poate la latime, dar cam atat. Grosimea lui nu are , teoretic, relevanta daca esti un ,,chitarist'' in adevaratul sens. Canti pe orice porcarie atat cat e D, C, V, numa patrata sa nu fie :lol:

 

Mie personal imi ia aprox 2-3 minute, sa ma obisnuiesc fully cu un alt gat si sa il vad ca ,,simt ca, parca a fost gatul pe care cant intotdeauna''

 

Degetul mare se curbeaza, sau se apropie mai tare, evident, in functie de ce cere gatul dat, iar mana se misca OAA in functie de cat e nevoie pentru a ajunge la tastele de la corzile mai groase. Sunt sigur ca cei care postati nu ajungeti foarte des in ,,zona prafuita'' unde chiar e si mai gros(pentru ca majoritatea cu asemenea chitare nici nu o tin prea sus si nici nu canta asemenea lucruri incat sa fie nevoie, poate Buckethead)

 

Sa-mi zici tu Les Paul 1960, cand ai facut ultima oara exercitiu de genu

, in zona aia a grifului(de fapt pe la 17-22)? cred ca nu, dat fiind ca majoritatea tin si chitara uber jos, poti sa ai gatul gaturilor, ca ti-e imposibil.

 

Virtuosilor :D , atata timp cat nu faceti asa ceva sau acorduri de la tasta 3 la 9...nu vad sincer, relevanta reala implicata, decat poate, psihologica.

 

Unii cumpara chitara si doze si pene ..totul speciale si cat mai scumpe cat mai de firma cu renume ca " sa se dea rotunzi " , ceva asemanator cu "masinisti" ce cumpara masina doar ca sa ia ochii etc...

 

Alti nu stiu ce sa faca , au tehnica da interpretare / cantat la instrument gresita si cauta "vina" in tot felul de alte "locuri" ...gat ,taste ,tensiune corzi , pana ,doze , mufe , cabluri si ce se mai gaseste ...

 

Sa-si cumpere lumea cate un Chapman Stick .

 

Daca se urmareste atent ce tehnica de taping au unii pe un gat cat un pista unui portavion i-ti poti da seama ca nu grosimea gatului este problema ..

 

De obicei problema vine din treaba ca nu stii unde sa pui degetele , apoi a doua parte este ca nu este sincron intre maini ,pana /degete ce genereaza sunetul nu este adecvata modului de a ataca notele cu mana stanga pe grif , tehnica neadecvata pozitiei pe gat etc etc ..

 

Nu are rost sa explici asemenea lucruri la toata lumea ca efectiv nu inteleg ,eventual se supara

Pana nu li--se termina arsenalul de mitologii si "intelegeri gresite " nu se lasa ..perioada asta poate tine de la 3 la 30 de ani depinde de la caz la caz ... .

 

De exemplu in tinerete era raspandita printre chitaristi o parere ca tastele de la chitara sa fie foarte joase ca sa poti canta "viteze" ...hehe ,apoi o idee ca radiusul trebuie sa fie cat mai pronuntat , dupa logica ..ca daca : chitara acustica are fretboard plan drept si la care se canta numai Zdranga Zdranga in parc ca sa acompanieze cate o voce .... logica ar fi ca cele electrice care sunt ptr . solo ca doar de asta sunt amplificate ..nu ? ..logic ..ce mai ?

Deci concluzia era ca astea solo trebuie sa aiba radius ceva asemanator ca la violoncel si toti i-si faceau chitare cu freatboard pe care te chinuiai sa tii un acord ..hahaha .., teorii peste teorii ca penele ptr speed sa fie rotunde ca o moneda ..hahaha..., si mai erau tot felul de idei din acestea care de care mai fantasmagorice ...

Dar faza era ca noi nu stiam unde sa punem degetele si de ce ...

 

Si istoria se tot repeta ..

 

Gandeste-te numai la cate "convingeri" ( de 100% ) ai renuntat pana acum si cate vor mai urma ..

 

 

In general cei care au maini mici si degete scurte sa-si faca rost de chitara cu gatul mai suplu ,,eventual si 3/4 ca lungime .

 

Cei cu mana mai mare si degete lungi sa aleaga gaturei mai groase si mai lungi ca sa poata canta comod .

 

La chitarele electrice "standard " dimensiunile freatboard-ului este la fel ,doar sectiunea gatului este mai plina sau mai supla ..de forme ca si ".U " , " V " si sectiuni intermediare intre aceste doua ..

 

De combinatia forma sectiuni gatului , radius , tensiune corzi , actiune depinde foarte mult cum poti sa tii bareuri sau unele acorduri , mai ales sa sune perfect curat cat tine un concert ..

 

In cazul instrumenteleor ptr solo se mai exagereaza cu importanta detaliilor din motive comerciale , la solo nu trebuie sa tii un bareu 32 de masuri asa ca nu obosesc degetele /mana , radiusul nu are mare insemnatate , actiunea si tensiunea corzilor trebuie aleasa dupa stilul de cantat . etc etc .

 

Deci pana nu stii ce vrei sa canti si cum nu stii ce sa alegi .

Edited by karpi
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

C neck, D neck,

 

semintele/gaturile

 

acelasi gust are :lol:

 

(tras cu moto defy,a lil noodling on my first learned scale pt stilul acesta, invatata in 3 zile, din cap, cu total alta tehnica decat cant de obicei, deci fara alternate , doar pick si legato, hammer on :D; nu e nu stiu ce, dar unele pasaje sunt cute :), evoluez incet incet spre visul meu suprem, sa ating a 943534543 parte din cantatul unui artist indragit, Holdsworth )

 

 

Edited by Razvan S.
Link to comment
Share on other sites

Iata si ilustratia , daca canti macar face la o singura mana este super OK ...se vede ca nu pre are nici o treaba latimea gatului ..//de fapt doar trebuie sa incapa corzile la distantele ergonomice ..

 

 

pff godlike

 

uite si asta

 

foarte foarte misto

Edited by Razvan S.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.