www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

recunoasterea intervalelor si acordurilor


Neuro
 Share

Recommended Posts

probabil nu postez unde trebuie, dar sincer, nu gasesc alt loc mai bun...

 

imi poate spune cineva cum se face ciupitura melodiei In umbra marelui URSS, cantata de cei de la Phoenix ? pe o chitara cu 12 corzi. am observat ca este alta ciupitura decat la chitarele cu 6 corzi.

 

Ba Ioane, tu ai idee, ma, despre ce se discuta aici? drateR!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 years later...
  • 1 year later...

Păi, diferă tonica și în principal accentele, altminteri nu au alterații și ambele au aceleași intervale pe aceleași trepte (trepte nu note ofc). Nu au chiar la fel  acordurile arpegiile, practic Do Major are Do-Mi-Sol iar La minor are La-Do-Mi.

Eu zic să transpui efectiv o piesă din Do Major  în La minor sau invers și să vezi ce se întâmplă, folosind numărul minim posibil de sunete. Dacă respecți tonica și accentele, vei simți singur diferențele.

Edited by apocapsile
Link to comment
Share on other sites

Cel mai usor sa "simti" ca e una din cele doua e cu un acompaniament care sa dea context notelor. Cel mai simplu, daca parcurgi gama A minor/C major si cineva iti tine un A minor ca acompaniament, o sa-ti sune a A minor. Daca iti tine C major, iti va suna a C major.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Atunci conteaza mult ordinea in care se canta acordurile, care se numeste progresie. Aia te impinge catre o tonalitate sau alta. Cum ai scris tu acolo ordinea, poate sa fie interpretata ca o progresie I V III VII in A minor sau ca un VI IV V I in C major. Progresia asta are mai mult sens pentru ureche in A minor atunci cand e cantata singura, dar nu te opreste nimeni sa iti construiesti un solo tratand-o ca pe un C major si sa sucesti tu urechea ascultatorului in directia aia.

Link to comment
Share on other sites

Ascultă clasicii:

Ascultă de multe ori până simți diferențele. Dacă nici Bach nu știa să le pună în ramă, apăi nush. Pentru mine Do Major e mai ritmat, hotărât, mai amplu, răspicat, bine făcut, pe când La minor e delicat, zglobiu, dulce-amărui, zvelt. Do Major e bărbat și La minor e femeie. Mă rog, :) nu mă crede pe cuvânt.

Edited by apocapsile
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, andreigaroi said:

Am si eu o intrebare ... nu reusesc sa inteleg cum pot face diferenta intre o gama minora si majora relative de exemplu Amin si Cmaj. Stiu ca au aceleasi note si acorduri( in caz ca nu gresesc).

Ma ajuta cineva?

Materialul sonor este acelaşi. Diferă tonica, gama minoră este relativă minoră a celei majore, şi o descoperi coborând o terţă mică de la tonica gamei majore.

Mai diferă: terţă, sextă şi septimă mare de la tonica gamei majore (adică Do - Mi, Do - La, Do - Si) pe când la gama minoră, toate acestea sunt mici (terţă mică la - do, etc...)

Altfel spus, gama majoră are o terţă mică de la tonică (de la bază), cea minoră, o terţă mică. Foarte simplu.

Evident gama minoră sună mai "trist", spre deosebire de majoră care sună triumfător, tocmai datorită acestei terţe de la bază.

Acordurile diferă, sunt aceleaşi note dar în altă ordine, adică răsturnate. La-do-mi este acord de tonică în gama minoră şi în acelaşi timp poate fi acord de treapta a VI-a în gama majoră.

Bafte!

 

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...
On 20/02/2018 at 12:18, andreigaroi said:

ok. Ms manbearpig. Inteleg ca nu e chiar ceva batut in cuie, si deci poate fi si asa si asa in functie de urechea ascultatorului si de linia melodica/ solo.

Este veche aceasta postare dar  sa incerc si eu  ceva cat mai simplu  poate mai citesc si altii 

Cmajor si  relativa minora A minor au aceleasi note  dar  

Cmaj  se canta  notele din " tronsonul "  ..<----C D E F G A B C D E F G A B C ....--->....de la C la  C octava  in sus sau in jos 

...Am   notele din " tronsonul "     <------------A B C D E F G A B C D E F G A....---> de la A la A octava  in sus sau in jos 

In C major si Am intervalul de semiton intre B-C  si E-F  se mentin ,  astfel gama majora are terta mare  intre C-E  iar cea relativ minora are terta mica intre A-C 

Tonalitatea   se  afla de obicei  dupa primul acord al melodiei principale si ultima nota sau ultimul acord din  melodia principala .

Dar !

Introul si coda  pot fi  derutante  cateodata la unele compozitii   care pot avea unele modulatii sau alte  rezolvari  pana se ajunge la melodie apoi si  la coda pot sa  urmeze modulari etc  

 asa ca trebuie identificata tema /melodia principala -de baza  dupa aceasta putem sa vedem ce tonalitate este ..

 

andreigaroi]"....Inteleg ca nu e chiar ceva batut in cuie..."

In muzica  noastra exista 12 semitonuri  intr-o octava  , sunt  14 Octave   in muzica . (168 de  note / semitonuri )

in functie de care nota este cea "principala " ( tonica )  considerata  centrul sonor ..oricare nota din cele 12 semitonuri  al unei game  poate fi centrul sonor ( tonica )  al unei piese muzicale  . 

 

 

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.