ramurel Posted June 28, 2012 Posted June 28, 2012 Inteleg asa: Pod HD500 + Boxa activa 12" varianta fara amp sau Blackstar HT-5 Head + un cab 1x12" si vad eu ce in fata (macar un overdrive) - Nu vreau să-ţi tai elanul, văd c-ai "agăţat" de ambele variante câte un difuzor de 12". E mişto, sunetul difuzorului de 12". Şi eu am un cabinet 1x12 cu un Celestion 75th bla-bla şi am ocazia sa cânt atât în apartament, cât şi într-o locaţie afară din oraş, în weekend-uri. Pot să-ţi spun că se schimbă un pic situaţia din pdv sonor când riff-ăi "la greu", la volumul maxim, ştiind că nu-i nimeni pe-o rază de câteva sute de metri în jurul tău şi, în plus ai şi o cameră antifonată. În apartament, în schimb, o las mai moale, prin atenuator ( deci o ieşire de cca 2W, că cea de 18 iese din discuţie ) şi chiar şi aşa merg cu Masterul mai pe la 50-60% din capacitate, se aude bine în difuzor, însă n-ai acelaşi punch ( chug-chug, cum să-i zic... exploziv...) în difuzor, în sound... Cel puţin aşa cred că va fi situaţia ta, în varianta a doua, cea cu HT-5 şi cab 1x12"... Prima variantă mi se pare şi mie mai ok ( mai ales datorită conecxiunii pe care-o poţi face la un calculator ). Nu ştiu exact cum e cu "Boxa activa de 12"", ar trebui, cred, să fie ok, însă un POD HD mi-ar place şi mie, ca home-recorder. Baftă ! Şforţa ( "chug-chug" ) să fie cu tine ! .
karpi Posted June 28, 2012 Posted June 28, 2012 "............the birds are shiting on as ......" banuiesc ca vocalist este ,baterist si chitaristi cu manute de metal si un keyboard K Lumea .... numa echipamentu mai lipseste ,,,,e promitator .. Asteptam un "Devin Townsend Project " Echipament de metale ..se aud in video .cat incape .. scrie si ce chitara este promovata daca asta mai lipsea ..
Adi M Posted June 28, 2012 Author Posted June 28, 2012 Nu vreau sã-ți tai elanul, vãd c-ai "agãțat" de ambele variante câte un difuzor de 12". E miºto, sunetul difuzorului de 12". ªi eu am un cabinet 1x12 cu un Celestion 75th bla-bla ºi am ocazia sa cânt atât în apartament, cât ºi într-o locație afarã din oraº, în weekend-uri. Pot sã-ți spun cã se schimbã un pic situația din pdv sonor când riff-ãi "la greu", la volumul maxim, ºtiind cã nu-i nimeni pe-o razã de câteva sute de metri în jurul tãu ºi, în plus ai ºi o camerã antifonatã. În apartament, în schimb, o las mai moale, prin atenuator ( deci o ieºire de cca 2W, cã cea de 18 iese din discuție ) ºi chiar ºi aºa merg cu Masterul mai pe la 50-60% din capacitate, se aude bine în difuzor, însã n-ai acelaºi punch ( chug-chug, cum sã-i zic... exploziv...) în difuzor, în sound... Cel puțin aºa cred cã va fi situația ta, în varianta a doua, cea cu HT-5 ºi cab 1x12"... Prima variantã mi se pare ºi mie mai ok ( mai ales datoritã conecxiunii pe care-o poți face la un calculator ). Nu ºtiu exact cum e cu "Boxa activa de 12"", ar trebui, cred, sã fie ok, însã un POD HD mi-ar place ºi mie, ca home-recorder. Baftã ! ªforța ( "chug-chug" ) sã fie cu tine ! . Multumesc pt parere, valoroasa cu atit mai mult cu cit e din experienta. Se prea poate sa ai dreptate, de aceea voi testa si evalua atent toate variantele. Inca nu poate fi vorba de o decizie, sint in etapa in care string informatii si testez cit pot, etapa care o sa tot dureze.
karpi Posted June 28, 2012 Posted June 28, 2012 (edited) UN AMPLIF MIC DE 1W CU UN DIF MIC DE 4"-5" de 1W DE LA CARE CAPTEZI CU MICROFON SUNA SUPER PTR INREGISTRARE , Poti sa reproduci acel punch si alte caracteristici ale funcrtionarii unui dif bine fortat , Edited June 28, 2012 by karpi
Adi M Posted June 29, 2012 Author Posted June 29, 2012 UN AMPLIF MIC DE 1W CU UN DIF MIC DE 4"-5" de 1W DE LA CARE CAPTEZI CU MICROFON SUNA SUPER PTR INREGISTRARE , Poti sa reproduci acel punch si alte caracteristici ale funcrtionarii unui dif bine fortat , Mersi, apreciez, dar ma indoiesc de faptul ca as fi capabil de asa ceva... Am tot incercat pe diverse amp-uri si difuzoare mici si n-am obtinut nimic satisfacator. Poate nu ma pricep. De aceea zic sa aleg varianta cea mai simpla, care nu ma solicita prea mult sa fac ru tweak-uri. Sa mearga sigur singur
varu' maftei Posted June 29, 2012 Posted June 29, 2012 UN AMPLIF MIC DE 1W CU UN DIF MIC DE 4"-5" de 1W DE LA CARE CAPTEZI CU MICROFON SUNA SUPER PTR INREGISTRARE , Poti sa reproduci acel punch si alte caracteristici ale funcrtionarii unui dif bine fortat , Daca ar fi doar pentru inregistrare sunt si alte variante, mai simple si mai ieftine: - softuri - preamp/pedala de distors direct in PC si apoi aplicate IR-uri 2
John Petrecce Posted June 29, 2012 Posted June 29, 2012 Mersi, apreciez, dar ma indoiesc de faptul ca as fi capabil de asa ceva... Am tot incercat pe diverse amp-uri si difuzoare mici si n-am obtinut nimic satisfacator. Poate nu ma pricep. De aceea zic sa aleg varianta cea mai simpla, care nu ma solicita prea mult sa fac ru tweak-uri. Sa mearga sigur singur Varianta simpla sau "sigur singur" as zice ca e asta: http://www.crateamps.com/products/pindex.php?prodID=13 E singurul amp SS din cate am incercat, care pentru mine suna multumitor pe partea high gain. Nu cred sa mai fie nevoie de alte pedale,etc..ai canale separate, iti da drive suficient si se incadreaza in banii tai. Drept e ca are 2 difuri, e cam greu si voluminos, dar asta e..no pain - no high gain
karpi Posted June 29, 2012 Posted June 29, 2012 Daca ar fi doar pentru inregistrare sunt si alte variante, mai simple si mai ieftine: - softuri - preamp/pedala de distors direct in PC si apoi aplicate IR-uri Acum am explicat ptr distorsiunile din membrana si ptr punch-ul ce-l da saltul difului din cauza infrasunetelor ...astea nu sunt modelate in sculele ce se vand .. , iar efecte tip VOGAD toate actioneaza nult prea tarziu ..deoarece pima data masoara semnalul doar dupa aceea incerca sa-l formeze . Orcum cel mai simplu eset o statie mica de 1W sa zicem dat blana cat sa apara overdrivul difului .procesor si multiefect il folosesti ptr colorare si aducerea soundului in domeniul dorit ..ca rezonante etc ..
karpi Posted June 29, 2012 Posted June 29, 2012 (edited) Mersi, apreciez, dar ma indoiesc de faptul ca as fi capabil de asa ceva... Am tot incercat pe diverse amp-uri si difuzoare mici si n-am obtinut nimic satisfacator. Poate nu ma pricep. De aceea zic sa aleg varianta cea mai simpla, care nu ma solicita prea mult sa fac ru tweak-uri. Sa mearga sigur singur Daca poti inregistra de la o cascau un microfon de ce sa nu poti inregistra de la o boxa ..care-i diferenta intre o boxa de 100W si una de 1W sau 0,5W . Diferente o sa fie in anumite distorsiuni ale membranei dar punch-ul il ai !! Poti sa tragi de la o casca dar problema ar fi ca nu are saltul aacela al difului ..ca sa dea punch si la joase membrana solicitata va pacanii in loc de distorsiunile unei membrane de dif ...lungimea de unda este foarte mare fata de membrana , la difurile de chitara membrena este mult mai aproape de lungimile de unda ale sunetuluyi redat decatr o casca ..si reflexiile din membrana, deformarea membranei produce distorsiuni de IMD ce coloreaza specific soundul de chitara... Am inregistrat de cateva ori folosind un aparat de radio pe intrarea ed PickUp cu un dif de 3w oval ...suna bestial nimeni nu credea ziceau prioeteni ca am tras in sala pe statia mare de putere. daca nu deranjeaza pe nimeni poti sa tragi pe doua piste cu un microfomn aproape demembrana si unul in spatiul din ca,mmera unde ai reverb natural apoi mixezi cele doua sunete inregistrate pe cate un canal .. Pai asta ar fi cel mai simplu ce da oarece rezultate ..Tu zici ca este mai simplu sa fabrici un procesor ce simuleaza etc etc ..nu-i mai simplu doar este mai comod si mai scump . toate procesoarele chiar si cele cu IR pierd inmoaie chiar punch-ul si atacul sunetului .. Cu placa de sunet ieftina ptr PC nici nu vad sa redea .inregistreze atacul chitarei este cam complicat cu esantionare la limita 48-44KHz .e cam nasol ...la 96KH ar merge dar tot nu e ce trebuie..192 ar fi ceva. daca vorbim de inregistrare . Ok e lunga povestea ... Tu faci ce vrei si cum creazi apoi cand ai timp sau ocazia incerci si altceva...noi venim cu ce am incercat noi ...(I nu ce am auzit de la cineva !!!) Edited June 29, 2012 by karpi
Adi M Posted June 29, 2012 Author Posted June 29, 2012 Arpi, apreciez într-adevãr toate sugestiile voastre, cu atît mai mult cu cît vin din experiențã! Acum, cercetînd cu atenție recenziile scrise ºi video/audio, parcã "mã trage ața" spre head-ul Blackstar HT-5 de care zisese inițial @manbearpig. Nu-mi dau seama dacã este mai bun head-ul decît combo-ul, sincer. Bine, înțeleg, avînd head-ul, ai flexibilitate apoi sã alegi cabinetul ºi difuzoarele, dar, dat fiind cã sigur n-am sã folosesc mai mult de 1x12", poate ar merge ºi combo-ul..? Plus cã ar fi un pic mai ieftin decît head+cab. În fine, asta decid mai tîrziu. John, Crate-ul aratã ºi sunã bine. ªtiu cã sînt o firmã renumitã în amplificatoare de metal. Dar nu-l gãsesc în țarã ºi, adus din State, ma duce la preț pe lîngã Blackstar-ul de mai sus... Aºa, SS ar mai fi Kustom (http://www.thomann.de/ro/kustom_combo-uri_de_chitara_pe_tranzistori.html). Ieftin, dar ºtiu cã are un prieten care cîntã într-o trupã de melodic death ºi, cu un distors de la Boss, parcã, în fațã, sunã chiar foarte bine! (userul @mariusescu, din trupa Reckoning). ªtiu cã ºi @radu_guitar96 (Radu Burcea) l-a lãudat, deºi el în foloseºte pentru rock mai clasic. Poate cu Pod-ul HD500 în fațã ar ieºi o combinație bunã...
FiveseveN Posted June 29, 2012 Posted June 29, 2012 (edited) Arpi, ce zici nu-i (complet) greșit dar ești total pe lângă subiect. Pentru sfera stilistică despre care vorbim nu ajută distorsiunea difuzoarelor și nici măcar a finalelor. difurile de chitara membrena este mult mai aproape de lungimile de unda ale sunetuluyi redat decatr o casca Da, și Everest e mai aproape de Stația Spațială Internațională decât Cape Canaveral dar diferența e irelevantă în context. Lungimea de undă a fundamentalei G#1 (51,91 Hz) e cca. 6,6 metri. Dacă tot am ajuns la Crate SS, probează și ceva din seria Crate Flexwave / Ibanez Toneblaster (deși personal nu mi-au plăcut difuzoarele/incintele din ele): Edited June 29, 2012 by FiveseveN
Adi M Posted June 29, 2012 Author Posted June 29, 2012 Dacă tot am ajuns la Crate SS, probează și ceva din seria Crate Flexwave / Ibanez Toneblaster: Da, apropo... Auzisem vorbe bune şi de Ibanez Toneblaster Head, dar cred că e cam puternic, totuşi... iar Crate nu cred că pot găsi în Bucureşti, poate doar la vreun user. Se conturează, din ce în ce, Blackstar-ul... Problema e că nici pe-ăsta nu-l au în magazine din Bucureşti, din cîte ştiu
varu' maftei Posted June 30, 2012 Posted June 30, 2012 Daca tot te-ai hotarat la combo, mai pune niste bani si ia-ti macar un standard in sunetul metal: http://www.thomann.de/ro/peavey_6505_plus_112_combo.htm
Adi M Posted June 30, 2012 Author Posted June 30, 2012 Daca tot te-ai hotarat la combo, mai pune niste bani si ia-ti macar un standard in sunetul metal: http://www.thomann.de/ro/peavey_6505_plus_112_combo.htm Ha-ha! Il pomenisem inca din primul post, ca varianta! Iar apoi @manbearpig a spus de Blackstar. Si chiar ma miram ca n-ai zis tu nimic de Peavey-ul asta, pt ca am vazut ca l-ai laudat (pe alte topicuri) cu fiecare ocazie. Acuma nu stiu ce sa zic... Stiu ca e 'standardul'. Dar l-am auzit la M&C M Bucuresti si suna bine abia la volum nepractic pt apartament. Cu un overdrive in fata poate l-as forta si la volum mai mic...
Adi M Posted July 2, 2012 Author Posted July 2, 2012 Revin cu alte intrebari, pe aceeasi tema. N-are rost sa deschid subiect nou. Legat de doze pasive: ce ar trebui sa caut si ce ar trebui sa evit, ca si caracteristici? Stiu ca trebuie high output, dar in ce priveste egalizarea? Iata variantele de la DiMarzio http://www.dimarzio.com/pickups/7-string Din cite am inteles, X2N si D-Activator ar fi cele mai recomandate. Presupun ca ar trebui sa aiba mult la treble si mid, deoarece chitara, fiind din mahon, oricum favorizeaza basul... Gresesc? Evolution, Blaze cum sint? Va dati seama ca n-am cum sa le probez exact pe chitara asta si pe alte chitare nu stiu daca este relevant. E destula subiectivitate la mijloc, dar, obiectiv vorbind, ce specificatii sint de urmarit? Daca inteleg asta, poate imi va fi clar apoi ce sa caut si voi putea alege mai intelept cind citesc specificatiile (am sa ma uit si la Seymour Duncan si Bare Knuckle). Legat de procesor: Iarasi, ce specificatii ma intereseaza, ce e de dorit, ce e de evitat? POD-ul e recomandarea tuturor, dar HD500 e piperat, cel putin pentru moment. Intelegind partea tehnica, poate voi fi in stare sa imi gasesc singur alternative. Legat de boxa (cred ca ideea cea mai buna este, pina la urma, cu boxa activa. Oricum aveam nevoie si de ceva mai bun pentru ascultat muzica, acasa ): Ce e de cautat, ce e de evitat? Difuzor de 10-12", inteleg, puterea, probabil, e aproximativ irelevanta, cita vreme nu e nesimtit de mare, paleta de frecvente presupun ca e foarte importanta. Ce e de cautat pentru a raspunde cit mai bine la frecventele joase, precum si sa nu accentueze inaltele, sa te zgirie pe urechi? Ce firme sint cele mai respectate, dar nu numai la preturi exagerat de mari? Si inca ceva, oarecum offtopic: Ce casti recomandati, atit pentru a asculta muzica de la laptop/iPod, precum si a conecta la procesor, cind cint? La fel, ma intereseaza in principal ceva cu raspuns bun la metal extrem in acordaj jos. Ce caracteristici sint de cautat/evitat? Prin toate aceste intrebari incerc sa invat citeva detalii tehnice si sper ca nu o sa ma acuzati ca le-am postat aici in loc sa caut pe Google. E mult prea vast domeniul si ma pierd usor. Daca vreti sa imi dati link-uri precise pt documentare, foarte bine. Daca aveti rabdare sa scrieti, la fel. Incerc, asadar, sa inteleg treburile, ca sa nu mai astept mura-n gura, sa-mi recomande omul POD-ul, boxa Samson, microfonul SM57, nu-stiu-ce doze s.a.m.d. si sa zic "Aia e cea mai buna, ca asa zic sondajele". Multumesc pentru timp si rabdare.
FiveseveN Posted July 3, 2012 Posted July 3, 2012 Să le luăm pe rând: Legat de doze pasive: ce ar trebui sa caut si ce ar trebui sa evit, ca si caracteristici? Stiu ca trebuie high output NU trebuie high-output, overwound, hot etc.! Am mai spus-o, caracteristicile care o fac high-output (R, C, L, H mari) de obicei sunt incompatibile cu caracteristicile tonale căutate pentru astfel de aplicații. Ceea ce te interesează e o doză cu rezonanța pe la 1~2 KHz și Q relativ mare (i.e. "nazală"). Desigur asta depinde și de restul circuitului, și n-ai să vezi informații utile de la producători. Doza nu formează trei filtre (pt. joase, medii și înalte) ci doar unul! Vezi articolele lui Lemme și celelalte pe care le-am tot menționat. 1
dani Posted July 3, 2012 Posted July 3, 2012 Poti opta pt niste doze frumusele numite bare knuckle pickups. Informatii gasesti la bareknucklepickups.co.uk la sectiunea contemporary. Folosesc eu acum painkiller set si e nebunie curata:) gasesti monstre detaliate de sunet pe site. Noroace! 2
dani Posted July 4, 2012 Posted July 4, 2012 Ha, chiar acum vizionez clipul pus de karpi si observ ca celalalt chitarist are Prs Mike Mushok baritone. Suna f bine trupa. AdiM, vezi ca bare knuckle au scos recent o doza "black hawk" conceputa sa sune cat mai aproape de o doza activa insa ceva mai buna la partea de sensibilitate:).
Adi M Posted July 4, 2012 Author Posted July 4, 2012 Să le luăm pe rând: NU trebuie high-output, overwound, hot etc.! Am mai spus-o, caracteristicile care o fac high-output (R, C, L, H mari) de obicei sunt incompatibile cu caracteristicile tonale căutate pentru astfel de aplicații. Ceea ce te interesează e o doză cu rezonanța pe la 1~2 KHz și Q relativ mare (i.e. "nazală"). Desigur asta depinde și de restul circuitului, și n-ai să vezi informații utile de la producători. Doza nu formează trei filtre (pt. joase, medii și înalte) ci doar unul! Vezi articolele lui Lemme și celelalte pe care le-am tot menționat. 'nteles, am sa ma documentez, mersi. Poti opta pt niste doze frumusele numite bare knuckle pickups. Informatii gasesti la bareknucklepickups.co.uk la sectiunea contemporary. Folosesc eu acum painkiller set si e nebunie curata:) gasesti monstre detaliate de sunet pe site. Noroace! Ha, chiar acum vizionez clipul pus de karpi si observ ca celalalt chitarist are Prs Mike Mushok baritone. Suna f bine trupa. AdiM, vezi ca bare knuckle au scos recent o doza "black hawk" conceputa sa sune cat mai aproape de o doza activa insa ceva mai buna la partea de sensibilitate:). OK, dupa cum am scris mai sus, BKP le luam in calcul, impreuna cu cele doua DiMarzio. Si despre D-Activator si X2N se spune ca seamana foarte mult cu EMG. De fapt, parca DA cu EMG, iar X2N cu SD Blackouts... Mersi de informatii, am sa ma documentez mai atent.
Adi M Posted July 4, 2012 Author Posted July 4, 2012 Intrebare: In loc de o boxa de 12" (asta mi se sugerase http://www.samsontech.com/samson/products/pa-cabinets/auro/aurod412/ sau acel Behringer de la @varu'), ar putea fi o idee macar la fel de buna un sistem HiFi 2.1? Ma gindesc la faptul ca, avind subwoofer dedicat, nu mai e musai sa aiba difuzorul foarte mare. Daca da, aveti sugestii? Multumesc.
ramurel Posted July 4, 2012 Posted July 4, 2012 (edited) .... un sistem HiFi 2.1? Ma gindesc la faptul ca, avind subwoofer dedicat, nu mai e musai sa aiba difuzorul foarte mare. P-asta n-am priceput-o !.... Sau, cel puţin aşa cred... Poţi fi mai explicit ? Un subwoofer compensează mărimea difuzorului ? Asta doreai să spui ? Late edit : Nu pot sa nu remarc faptul că te-ai aruncat cam tare pe multe fronturi şi-acuma încep sa tai, în detrimentul calităţii. Cred că o pereche decentă de căşti ar bate un sistem dintr-ăsta 2.1... Un set de monitoare active bune, cred ca este undeva pe la 800-1000 de roni. Pasive te-ar mai scoate de la cheltuială dacă ai un power-amp... Că văd că de căşti fugi ca dracu' de tămâie... . Edited July 4, 2012 by ramurel
Adi M Posted July 4, 2012 Author Posted July 4, 2012 (edited) P-asta n-am priceput-o !.... Sau, cel puțin aºa cred... Poți fi mai explicit ? Un subwoofer compenseazã mãrimea difuzorului ? Asta doreai sã spui ? . Da, incerc sa fiu mai explicit, cu riscul de a-mi dezvalui nestiinta in toata stralucirea ei. Ma gindeam ca un difuzor mare (de 12", sa zicem) poate reda clar si fidel o paleta mai larga de frecvente. Un sistem 2.1, avind subwoofer-ul, dedicat frecventelor joase, lasa in grija satelitilor celelalte frecvente. Si atunci m-am gindit ca satelitii nu mai e musai sa aiba 12", pt ca nu trebuie sa mai acopere o plaja la fel de mare de frecvente, ca in cazul unei singure boxe. Un fel de diviziunea muncii ...Prostii, nu? Ipoteze care mi-au trecut prin cap, nu stiu cit de paralele, tangente, secante sint cu fizica L.e. Nu, nu incerc sa tai. M-am aruncat pe multe fronturi, deoarece as vrea sa fac mai multe modificari. Caut alternative, asta e tot. Daca exista alternative mai ieftine, de ce nu? Nu e neaparat in detrimentul calitatii, pur si simplu ma gindeam lucruri gen "ce sa fac cu 'j de mii de efecte pe un procesor, cind folosesc doar 1-2-3?". Incerc sa imi dau seama cum pot acoperi necesitatile, cu exces cit mai mic! Sa fiu cit mai aproape de strictul necesar. Nu fug de casti, chiar vreau unele bune, cum am zis, si pt iPod si pt repetat in liniste. Dar neaparat vreau difuzoare (monitorizare), pentru ca vreau si sa se auda ce cint, dupa ce invat o melodie sau la un jam ceva. Plus ca nu mi-ar strica si pt ascultatul muzicii, in general. Edited July 4, 2012 by Adi M
FiveseveN Posted July 4, 2012 Posted July 4, 2012 Ma gindeam ca un difuzor mare (de 12", sa zicem) poate reda clar si fidel o paleta mai larga de frecvente. Un sistem 2.1, avind subwoofer-ul, dedicat frecventelor joase, lasa in grija satelitilor celelalte frecvente. Si atunci m-am gindit ca satelitii nu mai e musai sa aiba 12", Cu cât e mai mare difuzorul cu atât e membrana (+ bobina) mai masivă (+ surround-ul mai rigid), deci va avea mai multă inerție, deci va reproduce mai greu frecvențele înalte. La cab-urile de chitară, unde nu ne interesează ce-i peste 3~5 KHz, nu-i o problemă. Dar nu prea poți face un singur difuzor care să acopere cu fidelitate și eficiență întregul spectru audio. De asta se folosesc mai multe (woofer + tweeter sau subwoofer + medii + tweeter sau subwoofer + medii-înalte) într-un singur sistem, fiecare e construit pentru partea lui din spectru. Joasele au lungimea de undă (mult) mai mare decât distanța dintre urechile noastre, deci nu participă la procesul de localizare a sunetului. De asta se poate folosi un singur sub într-un sistem stereo, joasele din ambele canale fiind mixate într-unul singur. Acum despre diametrul difuzoarelor: nu doar diametrul definește eficiența cu care se pot reproduce joase, mai contează și deplasarea (excursia) membranei (Xmax); relația precisă am mai menționat-o dar nu țin minte pe de rost. Parcă e proporțională cu excursia și cu pătratul diametrului, but don't quote me on that. Și desigur contează și incinta în care lucrează difuzorul, multe fiind bass reflex. Deci se pot face subwoofere cu performanțe bune la putere mică (sub 100 W, pt. cameră/studio) și cu difuzoare de diametru relativ mic, dar cu Xmax mare. În principiu e un trade-off între eficiență (sensibilitate, SPL), lățimea de bandă și dimensiuni. Asta e povestea "separării rolurilor" în reproducerea sunetelor. Deci ar fi bun un sistem 2.1 pentru monitorizare acasă, în special pentru că-l poți folosi și la altceva dacă n-ai deja unul. Dar și ăstea devin scumpe de la un anumit prag de calitate.
Adi M Posted July 4, 2012 Author Posted July 4, 2012 Cu cât e mai mare difuzorul cu atât e membrana (+ bobina) mai masivã (+ surround-ul mai rigid), deci va avea mai multã inerție, deci va reproduce mai greu frecvențele înalte. La cab-urile de chitarã, unde nu ne intereseazã ce-i peste 3~5 KHz, nu-i o problemã. Dar nu prea poți face un singur difuzor care sã acopere cu fidelitate și eficiențã întregul spectru audio. De asta se folosesc mai multe (woofer + tweeter sau subwoofer + medii + tweeter sau subwoofer + medii-înalte) într-un singur sistem, fiecare e construit pentru partea lui din spectru. Joasele au lungimea de undã (mult) mai mare decât distanța dintre urechile noastre, deci nu participã la procesul de localizare a sunetului. De asta se poate folosi un singur sub într-un sistem stereo, joasele din ambele canale fiind mixate într-unul singur. Acum despre diametrul difuzoarelor: nu doar diametrul definește eficiența cu care se pot reproduce joase, mai conteazã și deplasarea (excursia) membranei (Xmax); relația precisã am mai menționat-o dar nu țin minte pe de rost. Parcã e proporționalã cu excursia și cu pãtratul diametrului, but don't quote me on that. Și desigur conteazã și incinta în care lucreazã difuzorul, multe fiind bass reflex. Deci se pot face subwoofere cu performanțe bune la putere micã (sub 100 W, pt. camerã/studio) și cu difuzoare de diametru relativ mic, dar cu Xmax mare. În principiu e un trade-off între eficiențã (sensibilitate, SPL), lãțimea de bandã și dimensiuni. Asta e povestea "separãrii rolurilor" în reproducerea sunetelor. Deci ar fi bun un sistem 2.1 pentru monitorizare acasã, în special pentru cã-l poți folosi și la altceva dacã n-ai deja unul. Dar și ãstea devin scumpe de la un anumit prag de calitate. Am inteles. Incerc sa imi dau seama, pt 1000 ron, sa zicem, care ar fi alegerea mai buna: o boxa mare, un sistem HiFi 2.1 sau o pereche de monitoare active. Probez, cel mai bine, pt ca inteleg ca nu e vorba de o superioritate neta de niciuna dintre parti.
varu' maftei Posted July 4, 2012 Posted July 4, 2012 Pentru POD HD (care iti simuleaza sunetul unui amp+cabinet preluat cu microfon, deci se aude ca pe CD, nu ca si cum ai sta in fata cabinetului) cea mai buna solutie e un monitor FRFR (full range flat response). Nu stiu ce calitate gasesti la 1000 lei, eu a fost in aceeasi situatie ca tine si am ales ceva mai scump, dar bun (vezi semnatura).
Adi M Posted July 8, 2012 Author Posted July 8, 2012 Scuze, iar vă bat la cap, pricep mai greu. Dacă ar fi să facem o discuţie comparativă, între o boxă cu difuzor 1x12" şi o pereche de monitoare active, ce ar fi de zis, cel mai important? Observ că monitoarele sînt destul de scumpe şi dacă ar fi să mă limitez la 1000-1200 lei, cît ziceam iniţial, nu prea ştiu ce ar fi de ales. Ce am reuşit să înţeleg pînă acum de la voi este că ar fi de preferat o pereche de monitoare active, pt că au putere mai mică şi le pot folosi mai bine şi ca sistem audio pt ascultat muzică, pe cînd boxa are măcar 200W şi e inutil. @varu': cred că te referi la boxa RCF... Interesant, ce să zic, dar cam scumpă. Şi, repet, nu ştiu cît de prietenoasă e cu apartamentul şi vecinii mei. De aceea am revenit cu întrebarea dacă nu cumva ies mai bine cu o pereche de monitoare de putere mai mică. Concret, dacă aveţi recomandări de produse, sînt binevenite. Mulţumesc.
FiveseveN Posted July 8, 2012 Posted July 8, 2012 După cum ziceam, când construiești un difuzor și apoi o boxă trebuie să faci niște compromisuri. Prioritățile sunt dictate de aplicație: La monitoarele de scenă/boxele pt. PA mici gen Samsonul de mai sus e important să fie eficiente și compacte, i.e. să obții SPL cât mai mare la o greutate și volum cât mai mici. De obicei suferă transparența; pentru Samson nici măcar n-am găsit un spec sheet cu performanțele audio. Dar poți lua ca exemplu unul oarecum similar de la Mackie. Trebuie să iei în considerare și faptul că sunt proiectate pentru o poziție de ascultare la măcar 3~5 m în fața lor, dacă stai cu urechea doar în tweeter sau în woofer nu rezolvi nimic. La monitoarele de studio prioritatea e transparența și liniaritatea. Sunt făcute pentru a fi folosite în instalații aproximativ permanente, în spații acustice controlate (spre deosebire de cele pt. scenă care se plimbă prin tot felul de săli). Deci greutatea/volumul nu sunt importante și nici sensibilitatea pentru că spațiile sunt mici. Boxele Hi-Fi cam sunt făcute cam după cum bate vântul. Există desigur mai multe clase de preț/performanță, iar cele high-end (tip bookshelf, cel puțin) sunt practic identice ca obiective/performanțe cu monitoarele de studio.
Adi M Posted July 8, 2012 Author Posted July 8, 2012 (edited) După cum ziceam, când construiești un difuzor și apoi o boxă trebuie să faci niște compromisuri. Prioritățile sunt dictate de aplicație: La monitoarele de scenă/boxele pt. PA mici gen Samsonul de mai sus e important să fie eficiente și compacte, i.e. să obții SPL cât mai mare la o greutate și volum cât mai mici. De obicei suferă transparența; pentru Samson nici măcar n-am găsit un spec sheet cu performanțele audio. Dar poți lua ca exemplu unul oarecum similar de la Mackie. Trebuie să iei în considerare și faptul că sunt proiectate pentru o poziție de ascultare la măcar 3~5 m în fața lor, dacă stai cu urechea doar în tweeter sau în woofer nu rezolvi nimic. La monitoarele de studio prioritatea e transparența și liniaritatea. Sunt făcute pentru a fi folosite în instalații aproximativ permanente, în spații acustice controlate (spre deosebire de cele pt. scenă care se plimbă prin tot felul de săli). Deci greutatea/volumul nu sunt importante și nici sensibilitatea pentru că spațiile sunt mici. Boxele Hi-Fi cam sunt făcute cam după cum bate vântul. Există desigur mai multe clase de preț/performanță, iar cele high-end (tip bookshelf, cel puțin) sunt practic identice ca obiective/performanțe cu monitoarele de studio. Mulţumesc mult pentru răspunsul detaliat, dar m-ai băgat şi mai adînc în dilemă ) Dacă iau o boxă mare, înţeleg că n-o să îi simt exact performanţele, dat fiind că am o cameră de 3.5m x 3.5m Dacă iau monitoare de studio, iar nu fac nimic, pt că mediul nu e nici pe departe controlat, tratat acustic ş.a.m.d şi nici nu intenţionez să fac studii de acustică, să îmi modific camera Vorbim despre un dormitor obişnuit. Iar sistemele HiFi...e piaţa aşa bogată, de zău că am ameţit numai pe un site... Atunci, evident, trebuie să fac un compromis (ca mai mereu, după cum era şi previzibil). Acum, în ce sens să fac compromisul, care ar fi soluţia care dă eficienţa maximă, zău că n-am habar Pentru tine, acasă, ce ai face? Să fim serioşi, e adevărat că proba şi urechea personală sînt sfinte, dar e total nepractic să mă plimb prin magazine cu chitara, procesorul şi iPod-ul, să cînt cu cîteva preseturi care îmi plac, să mai bag şi cîteva piese de la Cannibal Corpse de pe iPod şi, care-mi place cel mai mult, p-aia o iau. Sînt prea multe variabile: poate boxa e bună, dar presetul meu e făcut prost (i.e. cu ceva atenţie, pot obţine ceva mai bun) sau îmi iau un Pod şi-mi dau seama că nimic nu mai seamănă cu nimic; poate sună bine pe un album Cannibal Corpse, dar nu va suna bine pe un altul, sau pe altă trupă cu sunet grav... De-aia zic că ameţesc... Edited July 8, 2012 by Adi M
FiveseveN Posted July 8, 2012 Posted July 8, 2012 (edited) soluţia care dă eficienţa maximă Căști Dar au dezavantajele lor, mai ales pe căldura asta. Eu am un sistem 2.1 făcut de mine (de 3" + tweeter și subwoofer de 10" EAS) și mai multe perechi de căști. Prioritatea mea e mereu costul, așa că nu știu dacă-i tare relevant pentru alții oricum. Dacă nu vrei să cânți în afara casei cea mai bună soluție ar fi probabil niște monitoare KRK sau Samson sau ce mai e la modă acum. Se găsesc multe review-uri de monitoare entry-level. Dacă aș ști piața boxelor 2.1 mai bine poate aș fi mai de folos. Edited July 8, 2012 by FiveseveN
Adi M Posted July 8, 2012 Author Posted July 8, 2012 Cãști Dar au dezavantajele lor, mai ales pe cãldura asta. Eu am un sistem 2.1 fãcut de mine (de 3" + tweeter și subwoofer de 10" EAS) și mai multe perechi de cãști. Prioritatea mea e mereu costul, așa cã nu știu dacã-i tare relevant pentru alții oricum. Dacã nu vrei sã cânți în afara casei cea mai bunã soluție ar fi probabil niște monitoare KRK sau Samson sau ce mai e la modã acum. Se gãsesc multe review-uri de monitoare entry-level. Dacã aș ști piața boxelor 2.1 mai bine poate aș fi mai de folos. Si eu vreau niste casti bune, dar, cum am zis, vreau si monitorizare. Inteles, mersi.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now