alinu_tau Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 (edited) Cu aceiasi bani cumperi doua pedale... eu zic ca nu-s mari diferente, poate doar de ton, nimic din ce nu se poate corecta cu un EQ. E o divizie Harley Benton intr-adevar, dar mie mi se par ok, din ce se vede pe demouri. carcasa de matal, etc. Se poate atunci sa platesti doar firma? Edited March 27, 2012 by alinu_tau Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Petrecce Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Cu aceiasi bani cumperi doua pedale... eu zic ca nu-s mari diferente, poate doar de ton, nimic din ce nu se poate corecta cu un EQ. E o divizie Harley Benton intr-adevar, dar mie mi se par ok, din ce se vede pe demouri. carcasa de matal, etc. Se poate atunci sa platesti doar firma? Adica tu incerci sa ne convingi ca decat sa dam banii pe "o prostie", e mai bine sa luam doua: un ioio din'ala+ un EQ Link to comment Share on other sites More sharing options...
alinu_tau Posted March 27, 2012 Author Share Posted March 27, 2012 nu stiu, dar mie mi se pare mai tentant sa iau 2 ioio dintr-astea un OD clasic si un TS care amandoua fac vreo 300 lei cu transport cu tot decat un OCD cu 140$... Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnalogSound Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 O mica interventie daca imi permiteti, schemele sunt arhicunoscute, calitatea nu sta in designul schemei ci mai degraba in calitatea si atentia executiei si modul in care se fac verificarile si reglajele ulterioare/sortarea componentelor si cam tot ce tine in genere de operatiile post design. Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound PS: nu am zis niciodata ca nu exista ieftin si decent .... dar de la decent la bun sau foarte bun (si mai important de incredere) este cam exact diferenta de pret care se plateste. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
EugenRo2001 Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Daca ar fi sa gandim asa cum propune initiatorul topicului, ce rost mai are sa cumparam Gibson Stratocaster (de ex) cand exista Harley Benton Stratocaster? sau Flame..... vroiam sa zic fender...... ma gandisem initial la Gibson apoi la Stratocaster si le-am ciombinat ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 (edited) exact la asta m-am gandit si eu Eugene. cred ca merita in functie de nevoile fiecaruia. eu de exemplu am renuntat la un combo de 30w full lampa pentru un fender mustang, acasa nu pot forta lampile asa ca am considerat ca nu merita. asa si cu pedalele astea. ia-le daca se potrivesc nevoilor sau cerintelor tale. eu sincer, dupa 20 de cantat la chitara as alege calitatea, ori o pedala originala ori o clona de foarte buna calitate. si daca tot te tenteaza pedale bune si mai ieftine, vezi la colegul Tudoran ce pedale stie sa faca si la ce preturi. Edited March 27, 2012 by marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Unele variante sunt justificate ca pret (prin calitatea componentelor, soliditatea constructiei, etc.), altele mai putin - e greu de spus care e pretul corect. Am mai făcut odată un astfel de calcul. Dacă vreți mai facem: Carcasă finisată 9 EUR Potențiometre Alpha 3X 3 = 9 EUR mufe jack Switchcraft 2X 3 EUR = 6 EUR mufă alimentare 1 EUR PCB maxim 2 EUR operațional fancy de la Burr Brown + tranzistori 5 EUR rezistențe 10X 0,1 EUR = 1 EUR condensatori WIMA 10X 0,2 = 2 EUR cablu etc. 1 EUR Și o persoană necalificată îl poate asambla într-o oră, deci încă 10 EUR și ajungem la 46 EUR. Char și cu prețul componentelor exagerat e o diferență imensă. Ca producător mare poți fără probleme reduce costul la jumătate cu aceleași componente, sau și mai mult cu componente mai ieftine. nici nu credeam ca mai plateste cineva firma din necunoasterea alternativelor. Subestimarea ignoranței e foarte periculoasă. Nu se pune problema dacă o fac în continuare, eu sunt curios și amuzat de cum mai încearcă oamenii să-și raționalizeze opțiunile. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
EugenRo2001 Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 @marcel - eu am vrut sa fiu ironic..... Daca am de ales intre doua produse de aceeasi calitate, evident il voi cumpara pe cel mai ieftin. Dar daca unul este scump si bun si celalat ieftin si prost, il voi cumpara pe cel scump. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Comparația cu alte produse precum chitare nu e foarte justă: calitatea celor din urmă variază altfel în funcție de procesul de fabricare. Dacă ai toleranțe mari chitara va falsa, nu va fi confortabilă, va fi prost setată etc. Pedala de obicei ori merge ori nu, și e ușor să o supui unui test (de obicei automat) pentru a determina asta. Durabilitatea în timp e altă discuție și trebuie să stabilim mai întâi în ce condiții va trebui să funcționeze. Unele nu sunt proiectate din start pentru durabilitate (pentru că nu s-ar justifica costurile), altele au erori de design/inginerie, altele de quality control. Componentele în sine rareori sunt problema. Și desigur prețul nu se reflectă necesar în durabilitate, sau viceversa: o pedală gen Death By Audio e oribil proiectată și construită dar tot e între 150 și 320 USD. Și cumpărată și exaltată, desigur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Pentru ca nu ne scoatem banii pe bormasina, statie de lipit, fludor, surubelnite, timp pierdut pentru constructie si testare, curent electric, etc. Înțeleg ideea dar ai încercat să faci un calcul? Presupunând că pleci de la zero cu cunoștințele și uneltele: Să-ți cumperi bormașină și pistol de lipit pentru a face un DS-1 probabil nu merită (deși nu-i foarte mare nici prețul sculelor). Dar dacă îți faci un Klon? Dacă faci 5 pedale (un pedalboard mediu, să zicem)? Investiția în scule și timp se amortizează mai repede sau mai greu nu doar în funcție de numărul de efecte construit ci și diferența dintre costul lor de producție și prețul pieței. În plus ai ocazia de a reduce costurile dacă faci un sistem personalizat, eventual : plătești mai puține carcase, care sunt o parte importantă din cost. Și să nu uităm că există kit-uri. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alinu_tau Posted March 27, 2012 Author Share Posted March 27, 2012 Asa cum spun si colegii mai sus, comparatia cu chitare nu-si are locul. Pe de alta parte sunt unul dintre cei care inca nu stiu ce vor - clasic OD sau TS? De aceea cred ca voi lua aceste pedale fie si numai pentru a le forja pana ce imi dau seama care imi place mai mult si poate dupa aceea o sa imi iau si una de firma... asta daca nu reusesc sa le stric pe astea, daca ziceti ca-s asa slabe In alta ordine de idei, in ziua de azi, cu globalizarea, parca nimic nu-i mai fabricat "la el acasa". Poti baga mana in foc ca pedalele made in USA nu sunt fabricate cu componente importate din China? Mergi la un magazin de electronice si cate diode, tranzistori, cond si rezistente iti vor da nu-s chinezesti? Boss daca sunt facute in Taiwan, ma gandesc ca tot de acolo sunt si piesele. Singura treab care mai ramnane e cum ziceti, controlul calitatii si faptul ca sunt facute sub o anumita supreaveghere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razvan S. Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 ţs ţs ţs be green! salvage parts! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razvan S. Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 La fiecare noua utilizare, o noua valoare. ai nou dar asta e farmecul BHAHAHAHAH, da-l dreaq ca nu tre sa fie accurate, tocmai asta e farmecul, iese o porcarie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razvan S. Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 There's mojo in them ol' plate resistors... mmm Originally Posted by 67super John is right on as usual, the only other thing I do, especially on old Fenders, is replace the 100K plate resistors. So many old Fenders pop and cracle as a result of these going bad. It's an easy job while your in there. Ah, that's one of the ones I don't like to do unless they've gone way out of spec or started to crackle . There's mojo in them ol' plate resistors... Mersi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
alinu_tau Posted March 27, 2012 Author Share Posted March 27, 2012 (edited) Valeu, si am uitat si altceva important: valoarea de revanzare. Dupa toti banii cheltuiti si timpul consumat, valoarea unei cutii pe care scrie Ibanez sau Klon se va pastra, in timp ce un "NecalificatuFX" se va vinde in pierdere marisoara. Un TS9 se vinde (adica vanzatorul cere) pe aici cu 300, nou e vreo 420 la mc music din cate imi amintesc.TS 808 ii si mai scump. Asa ca daca dai pe un Joyo "the crap" 135 cat e pe thomann si il revinzi cu 70-80 dupa ce il chinui bine si scoti untu` din el nu-i asa mare tragedie Oricum de vreo 2 luni stau si studiez toate OD-urile pe care le-am gasit pe net si astea mi se par chiar ok si suna infinit muuuuuult mai bine decat behringer. Edited March 27, 2012 by alinu_tau Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 suna infinit muuuuuult mai bine decat behringer. Care din ele, că-s vreo zece pedale de drive? Ăsta? De un Tim(my) te-ai interesat? Eu ma refeream la pedalele construite artizanal Din întâmplare chiar vorbeam recent despre un astfel de efect care a trecut pe la mai mulți utilizatori fără să se devalorizeze semnificativ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ggedamed Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Eu ma refeream la pedalele construite artizanal, cu PCB-uri facute in baie si piese cumparate de la Conex Electronic, cele la care se referea FiveseveN. Sunt destui buticari care au linia de productie in baie. Si cei care cumpara ar fi revoltati daca ar trece la ceva industrial. Pretul tine de marketing in mare parte, nu de ce gasesti in cutie, fiecare le vinde cat de scump poate. Si e normal sa fie asa. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
alinu_tau Posted March 27, 2012 Author Share Posted March 27, 2012 Care din ele, că-s vreo zece pedale de drive? Ăsta? De un Tim(my) te-ai interesat? Behringer To800 parca ar fi ceva de el, dar are carcasa de plastic neecranata si mie imi place high gain cu boost in fata, deci intra zgomot de fond mai mult. In plus la behringer jack-urile si swich-ul de by-pass sunt foarte proaste si cedeaza repede, eu n-as mai lua de la ei. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin65 Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 Sunt destui buticari care au linia de productie in baie. Si cei care cumpara ar fi revoltati daca ar trece la ceva industrial. Pretul tine de marketing in mare parte, nu de ce gasesti in cutie, fiecare le vinde cat de scump poate. Si e normal sa fie asa. pai asta si e schepsisul. vezi exemplul cu Fuzz Face-ul si celalalte pedale de la Differential Audio Manifestationz - bravo lor! sa construiesti o pedala ca sa-ti iasa mai ieftin e o prostie. o faci sa fie mai buna si asta implica un pret mult mai mare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 sa construiesti o pedala ca sa-ti iasa mai ieftin e o prostie Înseamnă că am tot beneficiat de norocul prostului, că făcui câteva până acum. Totuși nu pot oferi exemplul personal ca argument definitiv pentru că am avut și alte obiective pe lângă a ieși mai ieftin, plus scule, componente și ceva îndrumare. În general într-adevăr nu te apuci de DIY în primul rând ca să ieși mai ieftin. Dar ceea ce vreau să spun e că e posibil, în anumite circumstanțe: în primul rând pentru efecte simple și overpriced gen Lovepedal. În nici un caz nu cred că se apucă lumea de DIY pentru a le vinde ulterior (ăla nu mai e DIY ci microproducție), de asta nu mi se pare relevantă valoarea (sau lipsa ei) "brand-ului". Funcțiunea primară a unui efect e de a modifica semnalul, eventual într-un mod consistent (ce ține de durabilitate). Dar poate funcționa (simultan sau nu) și ca orice obiect de colecție sau status symbol, la fel ca o chitară. Nu trebuie confundate cele două funcțiuni și nici importanța acordată uneia sau celeilalte de diverși indivizi. Eu în general vorbesc despre prima dar asta nu înseamnă că o neg pe a doua. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sorin65 Posted March 27, 2012 Share Posted March 27, 2012 (edited) intr-adevar, poti iesi mai ieftin cu o pedala simpla, clasica, daca folosesti cam aceleasi componente pe care le are pedala clonata. chiar poti iesi mai ieftin si daca pui potentiometre alpha, care au cca. 15.000 cicluri. vrei ceva mai bun, pui cermet sau cu plastic conductiv si ajungi sa dai 50 lei pe un vishay sfernice - 100.000 cicluri ( cum sunt in ampul brunetti al lui adriano). ai 6 in pedala - deja e un plus de 300 lei. ai un zen si vrei sa pui un operational cu panta de raspuns de 150 V/ microsecunda, ca sa moara tuburile de ciuda... mai bagi 3-400 lei in plus, ca sa inlocuiesti unul bunutz de 1 leu. uite cum ai un zen cu eq in care costa 600 lei doar potentiometrele si amplificatorul operational. despre asta e vorba. industrial nu-l poti gasi in configuratia asta, Edited March 27, 2012 by sorin65 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ggedamed Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 (edited) M-ai facut curios si m-am uitat si eu dupa pedalele astea Joyo. Mai ales ca pe freestompboxes.com e mare fierbere cu ele. Din poze calitatea executiei si a materialelor pare cel putin decenta. Si nu e o divizie Harley-Benton, sunt chinezi mici cu ochii oblici. Se pare ca le vand spre rebrenduire intr-o gramada de locuri. Harley-Benton e marca Thomann, iar unele pedale ale lor sunt pedale Joyo revopsite. Avantajul unor pedale ieftine si de calitate decenta este ca poti sa umbli in ele fara regrete daca nu-ti place ceva, in loc sa te autosugestionezi ca de fapt iti place. Si pe parcurs intelegi mai multe despre scule si efectul lor. Dezavantajele sunt ca surubareala ia din timpul de cantat si ca nu au valoare mare de revanzare. Nu ca Romanica ar fi o piata importanta pentru efecte butic. Probabil ca nu au rezistenta unor efecte butic bine facute (sunt o gramada si prost facute), dar pentru majoritatea celor care le cumpara asta e irelevant. Foarte putini dintre cumparatori au cantari publice suficient de dese si de pretentioase incat sa conteze. Si poti oricand sa cumperi inca una pe care s-o tii in rezerva, la cat costa oricum iesi in castig . Edited March 28, 2012 by ggedamed Link to comment Share on other sites More sharing options...
guitarhero1957 Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 O diferenta notabila intre produsele "de firma" (de ex: Fender, Gibson) si alte marci (de ex. Tokai, Hoyer) este valoarea de revanzare. Cele din urma se vand mai greu (si cu o valoare de revanzare mult mai mica). Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Deci condiția echipamentului chitaristic e un fel de "famous for being famous". Pentru că "valoarea" despre care vorbim nu e corelată nici cu calitatea construcției/durabilitatea, nici vreo calitate sonoră obiectivă, nici cu calități estetice intersubiective, e doar o modă. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ggedamed Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 (edited) Nu stiu altii cum sint, dar eu, cind cumpar un produs electronic, ma astept sa-l folosesc fara sa mai bag bani in el. Nu sint deloc motivat sa-mi pun remindere pe telefon sa ma duc o data pe luna sa cumpar un switch sau o mufa de schimb. In realitate, rata defectiunilor este destul de mica si nu neaparat mai mica la buticari luati in ansamblu. Am vazut mult mai multe efecte cu defectiuni legate de alimentare cu polaritate inversa (inca nu am vazut sa se foloseasca o protectie care sa fie eficienta si sa manance mai putin de 600mV, adica ceva mai mult de o dioda - inclusiv la buticarii fara restrictii de buget) decat mufe desprinse. Iar switchurile 3PDT (cred ca de astea e vorba, nu poti fi fashionista fara true-bypass) sunt nepotrivite din start - ele sunt de fapt comutatoare pentru circuite de putere mult mai mare si fara pretentii de audio. Nici cele mai scumpe nu sunt prea fiabile, nu au cum. Conteaza mai mult proiectarea mecanica in cazul asta, care pentru sistemul clasic - cutie tip Hammond si switch 3PDT pe care apesi cu piciorul - este la fel peste tot. In alta ordine de idei, cine isi ia butic nu-si ia Joyo si vitavercea. Nu au fost si nu cred ca vor fi comparate in mod real ca fiabilitate. Este vorba de segmentul de piata. Cand pretul e important, pornesti de la asta. Cand nu, nu. Restul este rationalizare post-factum. Edited March 28, 2012 by ggedamed Link to comment Share on other sites More sharing options...
alinu_tau Posted March 28, 2012 Author Share Posted March 28, 2012 Se pare ca le vand spre rebrenduire intr-o gramada de locuri. Harley-Benton e marca Thomann, iar unele pedale ale lor sunt pedale Joyo revopsite. Surpriza!!! Asta ar insemna ca noi putem cumpara un MXR, Fulltone, Lovepedal sau alte branduri pe care ei le cumpara de la chinezii astia albe "la pielea goala", le vopsesc si ni le livreaza drept made in USA? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnalogSound Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Protectie la polaritate inversa se poate face cu un fet ... iar caderea de tensiune este cam ... bate spre 0. Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 (edited) Roșule, ce treabă are valoarea Veblen* cu epistemologia? Surpriza!!! Bine ai venit în era outsourcing-ului ( ). "Made in USA" n-au voie să scrie dar se poate aplica orice brand pe orice produs făcut oriunde. Asta nu spune mai nimic despre produs. ________________ * : tehnic vorbind, conceptul de positional good. Edited March 28, 2012 by FiveseveN Link to comment Share on other sites More sharing options...
alinu_tau Posted March 28, 2012 Author Share Posted March 28, 2012 Ar fi tare de tot sa dea cineva 350 $ pe un "boilig point" si sa afle pe urma ca nu e decat o pedala facuta de "chinezi mici cu ochi oblici" cum se exprima colegul mai sus. Cel putin astia le vopesc unicat pe fiecare in parte, macar atat sa faca.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted March 28, 2012 Share Posted March 28, 2012 Facem un Battlefield? Alte mijloace de luptă n-am. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now