Guest Posted January 21, 2012 Posted January 21, 2012 Salutare, Sunt un membru nou atat pentru RGC cat si pentru forumuri in general iar de aproape un an ma straduiesc sa reconditionez o chitara Bass copie Gibson. Am cerut sfat unui membru RGC al caui nume spre rusine mea nu mi-l mai aduc aminte. Am intrebat doar despre nut si a ajuns sa imi explice toate etapele de reconditionare pas cu pas. Tin sa ii multumesc daca ajunge cumva sa priveasca acest post, a stat foarte mult sa-mi explice prin telefon tot ce ar trebui sa stiu si m-a sfatuit sa imi fac timp sa postez ce se mai intampla cu ea. Chitara am cumparat-o in vara, era o doamna care tinea chitara pe beton in strada la gura de metrou de la Aparatorii Patriei. Am dat 40 de ron pe ea cu destul de mare regret, daca nu avea truss rod nu cred ca o mai cumparam tinand cont in ce stare jalnica era. Din cate mi-am dat eu seama chitara a fost destul de abuzata, are foarte multe semne de lovituri. Cheitele sunt destul de ciobite iar una are zimtii distrusi. Corpul arata de parca a fost tarat pe jos cativa kilometri buni, liniile ce sunt atat pe corp cat si pe grif erau ciobite, bridge-ul este un opritor de usa, Gibson bell-ul este asimetric iar plasticul are crapaturi. Fateta nu acopera toata suprafata este sparta si are diverse crapaturi, partea electrica lipsa, neckkplate-ul avea urme de lovituri destul de zdravene(tind sa cred ca s-a folosit un ciocan ), cordarul era rupt iar corpul avea foarte multe gauri care nu-si aveau rostul eu cred ca de la thumb rest si diverse alte accesorii care sa mearga cu abtibilduri cu Martini si floricele. Vopseaua era a ei, cea originala, cu un puternic miros de vagabond care nu a iesit decat in momentul in care am dat-o jos. Inainte sa pun poze ar trebui sa relatez un pic despre ca am facut pana acum la ea: Dupa ce am dat jos vopseaua am umplut toate damburile si gaurile cu chit iar apoi am netezit-o pana la 300 granulatie . Apoi am dat cu grund in vreo 4 straturi cu finisari intre etape (tot pana in 300 granulatie). Am acoperit muchile si fretboardul si am vopsit cu negru in vreo 8 straturi. Apoi am dat cu 5 straturi de lac (mult prea putine, mare greseala) Dupa 3 luni dupa ce s-a asezat vopseaua am inceput smirgheluirea cu apa care a scos la iveala stratul de negru si pe alocuri lemnul (de la treaba buna pe care am facut-o cu straturile de lac). Asa ca va trebui sa refac o parte din treaba, singura mea consolare fiind extrema netezire ce a rezultat. Intre timp am facut o noua fateta si Gibson Bell din aluminiu care sa se potriveasa iar cordarul l-am facut dintr-un os de vita dupa mai multe experimente esuate. Am reusit sa reconditionez neckplate-ul, sa gasesc un switch si sa mai fac diverse reparatii structurale cu ajutorul unei paste de lemn din Brico pe care o sa le vedeti in poze. In momentul de fata trebuie sa fac rost de o doza, potentiometre, un pod si o cheita(sau chiar doar rotita care se foloseste la mecanism) O sa pun pozele in curand si astept comentarile, sfaturile sau chiar piesele voastre Va multumesc anticipat, Vali
liviusnop Posted January 21, 2012 Posted January 21, 2012 e superb ... abia astept sa-l vad gata ! bafta
nk4 Posted January 22, 2012 Posted January 22, 2012 Corpul chitarii tale seamana foarte mult cu acela de la chitarile les paul reghin. Se pare ca au refolosit acelasi model si la bass. Urmaresc topicul tau si abia astept sa vad ce iese. Am si eu un reghin les paul pe care m-am apucat sa il reconditionez, dar mai e cale lunga pana la final. Referitor la ultimul post, cu ce ai izolat? (sper sa nu par ridicol, dar banda aceea albastra nu-mi e cunoscuta si ma intreb daca m-ar ajuta si pe mine cand ajung la etapa respectiva). Succes in continuare.
EugenRo2001 Posted February 2, 2012 Posted February 2, 2012 Primul fret il inlocuiesti cu un fret mai inalt decat celelalte. Daca esti din Bucuresti iti dau eu un fret jumbo. Crapatura din fretboard se repara cu pilitura de rosewood (palisandru) si superglue. Daca fretboard-ul a crapat, sunt sanse mari ca acesta nu fie drept. Ar fi nevoie sa scoti tastele, sa nivelezi fretboard-ul si sa retastezi.
vektor Posted February 2, 2012 Posted February 2, 2012 Vezi ca pragus normal si tastiera "zero-fret" nu se potrivesc. Va trebui sa renunti la unul din ele.
un chitarist Posted February 3, 2012 Posted February 3, 2012 (edited) Precizez din nou ca inca mai caut o cheita (chiar doua), doza, bridge si potentiometre. Daca exista cineva care nu mai are nevoie si doreste sa le vanda rog sa puna un post aici. Daca aveti vreun sfat despre primul fret care este tocit si crapatura de pe fretboard si orice alta idee si parere m-ar ajuta foarte mult. Un set de chei - modelul din poza ta - gasesti la magazinul rapsodia si costa 48 de lei; sunt 2 stanga+2 dreapta (2 dintre ele sunt reversibile si pot fi folosite chiar si pt basuri 4-in-line). Gasesti tot acolo si bridge-ul complet, costa 48 de lei. Edited February 3, 2012 by un chitarist
EugenRo2001 Posted February 3, 2012 Posted February 3, 2012 Magazinul Rapsodia este reprezentanta Hora, este langa Piata Alba Iulia http://www.magazinulrapsodia.ro/localizarecontacte.php Daca griful este torsionat singura solutie este planarea fretboard-ului Pot sa iti fac eu asta si retastare si nut. Detalii pe PM.
dmv Posted March 16, 2012 Posted March 16, 2012 Buna treaba ai facut pana acum. Am gasit si eu una pe strada si am luat-o pe 25 de lei. Am avut noroc, ca ii merge o doza, potentiometrele, gatu e drept, cheitele sunt ok. Vreau sa te intreb cum ai reconditionat neckplate-ul, ca a iesit ca nou ? Mersi
ggedamed Posted April 18, 2012 Posted April 18, 2012 [...] Poate aveti voi idee cum se monteaza exact 1 ton 2 volume 2 doze single si un switch cu 3 pozitii. (a mi se scuza ignoranta). Nu e problema de schematica neaaparat, in mare am gasit pe google diverse scheme pt Jazz Bazz... faza cu 3 fire ma defazeaza. [...] Daca au 3 fire nu sunt single-coil (daca asta inseamna "single"), ci humbuckere. Dozele de la Reghin au 4 fire din care doua sunt lipite intre ele ca iesire pentru coil-tap/split-coil. Daca nu te intereseaza asta, izoleaza firul respectiv si foloseste-le pe celelalte doua. Rezistenta masurata intre firul de coil-tap si fiecare din celelalte este rezistenta unei singure bobine, rezistenta masurata intre capetele humbuckerului este egala cu rezistenta ambelor bobine.
ggedamed Posted April 20, 2012 Posted April 20, 2012 (edited) Sunt de bas! Ar trebui sa citesc topicurile de la inceput, mea culpa. Par single-coil, dar ca sa te convingi, masoara rezistenta intre ecran si celelalte doua fire. Daca rezistenta este infinita, atunci sunt single-coil si trebuie sa conectezi ecranul in acelasi loc cu unul din fire. Daca rezistenta este zero intre ecran si un fir si cativa kiloohmi intre ecran si celalalt fir, atunci sunt single-coil si ecranul este deja conectat la unul din fire. Daca rezistenta este de cativa kilohmi intre ecran si fiecare din celelalte doua fire, atunci e un humbucker, dar e putin probabil (la bas se pot intalni humbuckere la care fiecare bobina se intinde pe sub 3 corzi). Daca sunt single-coil, schema e asta: Din masuratorile de mai sus s-ar putea deduce ce fir e hot. Daca nu, exista si metoda babeasca. Daca sunt humbucker, trebuie sa te lamuresti ce face fiecare fir (se deduce din masuratorile de mai sus) si se pot folosi fie la fel ca mai sus (dupa ce izolezi firul de split-coil, cel ce vine de la lipitura dintre bobine), fie folosind firul de split-coil. In prima faza masoara rezistentele ca sa stii ce ai acolo. Pe urma se pot alege circuitele potrivite. Edited April 20, 2012 by ggedamed
ggedamed Posted April 20, 2012 Posted April 20, 2012 Hmm, trebuie neaparat sa invat sa citesc . Deci 2 volume si un ton. Din ce ti-au trimis de la Reghin par single-coil. Dar tot trebuie sa te lamuresti ce face fiecare - in schema ai alb si negru, in realitate ai rosu, alb si ecran.
ggedamed Posted April 20, 2012 Posted April 20, 2012 (edited) Exista metode, dar acum nu prea mai merita, nu ai multe optiuni. In prima faza conecteaza o doza la un jack mama si bag-o in ceva cu amplificare mare, fara s-o montezi pe bas. Cel mai bine cu un switch care inverseaza firele. Lipeste si ecranul la masa. In functie de cum sunt legate firele ar trebui sa existe o diferenta in nivelul zgomotului, dar e posibil sa nu fie observabila/masurabila. Apoi te decizi daca vrei in-phase sau out-of-phase cand sunt impreuna. Cu decizia asta si cu presupunerea ca dozele sunt identice constructiv stabilesti cum lipesti: daca vrei in-phase lipesti culoare la culoare, daca vrei out-of-phase vitavercea. Ecranele lipite la masa. Urechile iti vor spune daca e cum ai vrut. Ca mentiune, daca vrei out-of-phase poti renunta la prima faza, vei avea oricum o doza pe dos. LE: Sau, ca sa fie distractia mai mare, scoti firele pana la 2 switchuri DPDT cu care sa inversezi firele la fiecare doza, montezi totul si canti pe el. Ai 4 combinatii posibile, nu-ti ia mult sa te lamuresti. Edited April 20, 2012 by ggedamed
FiveseveN Posted April 20, 2012 Posted April 20, 2012 cu care sa inversezi firele la fiecare doza De ce ai face asta? Faza e relativă, deci doar una din ele trebuie inversată. Ajuta cu ceva ca daca inversez polarizarea cand masor rezistenta pe alb cu negru exista o diferenta ? Poți reformula întrebarea?
ggedamed Posted April 20, 2012 Posted April 20, 2012 Ajuta cu ceva ca daca inversez polarizarea cand masor rezistenta pe alb cu negru exista o diferenta ? De ce ai face asta? Faza e relativã, deci doar una din ele trebuie inversatã. Amandoua intrebarile se refera cam la acelasi lucru: se pare ca e mai bine ca firul hot sa fie la exteriorul bobinei, din diverse motive ale caror corectitudine nu o discut acum - imi amintesc ca am citit si aici despre asta. Rationamentul meu este urmatorul: daca exista posibilitatea ca parametrii sa fie diferiti in functie de care fir il leg la masa, atunci mai bine testez cu urechea toate cazurile. Sunt doar 4 combinatii. Asta este motivul pentru care recomand switch pe fiecare doza - pentru testare. Dupa ce alegi firele nu mai ai nevoie de switchuri, cu exceptia cazului in care vrei sa poti comuta in-phase/out-of-phase, caz in care pastrezi unul dintre ele.
FiveseveN Posted April 20, 2012 Posted April 20, 2012 Dupa ce alegi firele nu mai ai nevoie de switchuri Acum am înțeles, mi s-a părut că ai propus-o ca soluție permanentă. Deși un switch in-phase/out-of-phase poate fi util. Diferența e semnificativă: în fază se aud "normal" ambele doze, în antifază se atenuează semnificativ fundamentalele și rămâi cu armonicele.
karpi Posted April 20, 2012 Posted April 20, 2012 (edited) Ajuta cu ceva ca daca inversez polarizarea cand masor rezistenta pe alb cu negru exista o diferenta ? Lume Lume veniti sa vedeti Marele Sarpe Zburator De la cap la coada 12m de la coada la cap 15m in total 45m ... Lume Lume veniti sa vedeti Marele Sarpe Zburator .. O zi zboara o zi nu zboara Astazi este ziua in care nu zboara ,,,, ........... ........ Lume Lume ..... Deci Alb la Negru "X" KOhm Negru la Alb "X" KOhm ( in total X KOhm ) Edited April 20, 2012 by karpi
FiveseveN Posted April 21, 2012 Posted April 21, 2012 La toate dozele se reglează înălțimea din șuruburile cu care sunt montate (tensionate de arcuri).
ggedamed Posted April 25, 2012 Posted April 25, 2012 (edited) E ceva ciudat cu pozele, ecranele firelor care vin de la doze sunt lipite intre ele, dar atat. Ar trebui conectate cumva la masa. Ii faci vreo ecranare? Si am vrut sa te intreb mai demult: ce rezistenta au dozele? Asta imi da o idee despre cat de mare e semnalul dat de ele. La al meu semnalul dozelor era foarte mic si a trebuit sa-i bag un preamp (vezi aici ceva detalii). De fapt, dozele active si preampurile on-board sunt intalnite des la basisti. Edited April 25, 2012 by ggedamed
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now