ggedamed Posted January 21, 2011 Share Posted January 21, 2011 Salut, comunitate! Desi fac tratament, cand am vazut un bas de vanzare la 150 de lei, am cedat. Da. Sunt Masta Gi si dau banii pe prostii (hei, as putea sa ma apuc de rap!). Instrumentul cu pricina este acesta: Imitatie de Fender, doua doze single-coil, doua volume si un ton, functional. Avea corzi si bridge, eu le-am dat jos. Finisajul este un sunburst frumos. DAR, fostul proprietar s-a gandit sa micsoreze actiunea si, din ce se vede in poza de mai jos, a folosit pentru asta un caine care a incercat sa isi ascunda osul in corpul bietului bas: Oricine o fi facut asta, a folosit unghiile. Dupa care a constatat ca nu mai poate introduce corzile in bridge si a mai facut niste scobituri suplimentare. Groapa are vreo 4-6mm adancime, in functie de asezarea fibrelor si lungimea ghearelor cainelui. In fine, vreau sa astup oroarea cu ceva cat mai tare. Imi vin in minte rumegus in amestec cu aracet, aracet simplu sau rasina epoxidica. Voi ce ati face? Link to comment Share on other sites More sharing options...
EugenRo2001 Posted January 21, 2011 Share Posted January 21, 2011 Rumegus cu aracet si o bucata de lemn deasupra in asa fel incat sa fie la nivelul corpului, sub lac. Apoi incercat sa finisezi in culoare cat mai apropiata. Link to comment Share on other sites More sharing options...
--tremolo-- Posted January 21, 2011 Share Posted January 21, 2011 si bassul meu a suferit o operatie exact la fel.groaznic.totusi,daca vrei sa cobori actiunea corzilor,cum o faci intr-un mod mai "uman"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
EugenRo2001 Posted January 21, 2011 Share Posted January 21, 2011 Daca trussrod-ul este reglat corect, "uman" se face umbland la unghiul neck-ului cu corpul. Daca este bolt-on, adica prins cu suruburi e simplu. Daca e set-neck, adica lipit - e mai complicat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ggedamed Posted January 21, 2011 Author Share Posted January 21, 2011 Rumegus cu aracet si o bucata de lemn deasupra in asa fel incat sa fie la nivelul corpului, sub lac. Apoi incercat sa finisezi in culoare cat mai apropiata. Sarumana. Nu tin foarte tare la aspect, ma intereseaza in primul rand soliditatea. Plus ca majoritatea e sub bridge. Dar e o idee foarte buna sa pun un petic deasupra. La adancimea gropii nu poate fi decat o bucata de furnir. Initial ma gandeam sa vorbesc cu cineva sa imi faca un bridge mai mare, ca sa acopere operatia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ggedamed Posted January 23, 2011 Author Share Posted January 23, 2011 (edited) Aleikum! Dupa analiza detaliata a instrumentului, situatia se prezinta astfel: 1. Cred ca piulita de la trus-rod a cedat nervos. N-am vrut sa fortez, asa ca nu sunt complet sigur. 2. Suruburile de fixare a grifului aveau joc. Veti vedea ca cineva a si pilit muchia calcaiului, insa nu e o problema serioasa, e doar enervant. 3. Datorita efectelor combinate de la punctul 1 si 2, probabila ca actiunea s-a marit semnificativ. Din aceasta cauza, cineva a decis sa execute excavatia pe care am prezentat-o mai sus. Am decis urmatorul plan de afaceri: voi reface gaurile suruburilor, voi astupa excavatia, voi ecrana si voi reface instalatia electrica - nu ma prea coafeaza 2 volume + 1 ton + niciun switch cum e acum. Nu voi incerca sa maschez cu furnir pentru ca ar insemna sa tai si eu din bietul bas, iar de vazut se va vedea exact portiunea cea mai urata a reparatiei - imbinarea. Nu ma simt in stare sa refac un sunburst, plus ca e see-through. Voi vedea dupa ce se intareste adezivul cum se prezinta situatia. Daca va arata ca un relic cinstit il las asa si pun un poster cu Jaco pe perete. Daca nu, voi face un bridge cu talpa mai mare. Om trai si-om vedea... Problema cea mai spinoasa este griful. Voi vedea dupa ce montez corzile cat va fi actiunea si arcuirea ("neck relief"). Daca imbinarea mai stransa va rezolva problema si trus-rodul isi face treaba, e bine. Daca nu, reiterez - om trai si-om vedea... Scuze pentru calitatea pozelor, sunt facute cu un aparat care are ecranul defect, asa ca nu vad daca tintesc bine sau s-a focalizat. Sanatate si virtute. Edited January 23, 2011 by Masta Gi Link to comment Share on other sites More sharing options...
--tremolo-- Posted January 23, 2011 Share Posted January 23, 2011 Cand ai terminat toata treaba,sa ne spui si noua daca esti multumit de cum a iesi pentru ca si eu intampin aceeasi problema la bassul la care lucrez acuma.bafta in continuare! Link to comment Share on other sites More sharing options...
picnic Posted January 23, 2011 Share Posted January 23, 2011 Pentru fixarea neck-ului era mai bine sa largesti gaurile existente si sa fixezi dibluri din esenta tare. Apoi se pot da gauri centrate astfel incat sa ai o aliniere cat mai buna a neck-ului. Cavitatea de la bridge eu as fi astupat-o cu placaj de 4 mm (se mai adanceste cu routerul daca e nevoie). Asta iti asigura o fixare mai buna a bridge-ului si un sustain marit. In faza asta poti sa dai o gaura oblica pentru firul de masa a bridge-ului (vezi foto). Link to comment Share on other sites More sharing options...
ggedamed Posted January 23, 2011 Author Share Posted January 23, 2011 Pentru fixarea neck-ului era mai bine sa largesti gaurile existente si sa fixezi dibluri din esenta tare. Apoi se pot da gauri centrate astfel incat sa ai o aliniere cat mai buna a neck-ului. Cavitatea de la bridge eu as fi astupat-o cu placaj de 4 mm (se mai adanceste cu routerul daca e nevoie). Asta iti asigura o fixare mai buna a bridge-ului si un sustain marit. In faza asta poti sa dai o gaura oblica pentru firul de masa a bridge-ului (vezi foto). Multumesc pentru sugestii. S-o iau pe puncte. Pentru mine este important sa nu mai iau din material. Pe urma, nu sunt convins ca metoda cu largirea gaurilor si montarea unor dibluri are avantaje pe masura muncii suplimentare. Plus ca pot folosi ulterior orice alta metoda, pentru ca nu schimb nimic. Daca voiam sa despic firul in patru, montam tuburi din acelea filetate pentru lemn in exterior si pentru metal in interior, ca sa strang griful cu suruburi pentru metal. Dar vreau doar sa prinda holzsurubul foarte bine. Chestia cu placajul presupune iarasi sa iau din material si sa gasesc un router. Asa nu ne mai oprim nicaieri, nu vad de ce nu mi-as face alt corp cu o forma mai placuta si cu montare mai usoara de electronica activa. Am mentionat mai sus ca nu ma simt in stare sa asigur o imbinare perfecta intre petic si corp si sa refac un finish sunburst see-through. Fara urme, altfel nu are rost. Mai mentionez ca nici gasirea unui petic la care sa se potriveasca fibra nu mi-e la indemana. Nu prea are importanta, dar peticul de placaj e mai slab dpdv al rezistentei structurale decat potiunea mea de rumegus cu aracet, iar contactul cu corpul e mai intim. Am mai mentionat ca reparatia va fi ascunsa aproape toata de bridge-ul actual sau in totalitate de un bridge viitor. Singura problema serioasa este cea care a si cauzat schingiuirea: marirea actiunii pe care o banuiesc a fi din cauza slabirii suruburilor in combinatie cu posibila defectare a truss-rodului. Las adezivul la intarit doua zile, apoi voi monta corzile. Vom vedea atunci. Sunt decis sa dau jos tastiera daca e nevoie. Ca sa concluzionez: basul este functional,iar scopul meu era o reparatie functionala. Desi aspectul este secundar, alegerile mele nu il vor afecta prea mult. Si vreau sa-mi las alternative. Am perorat aici ca sa se vada ca am macinat destul de mult la problema. Sunt convins ca exista si alte solutii. Comentariile sunt binevenite, in special cele la obiect ca ale lui @picnic. Sanatate si virtute. P.S. Gaura pentru firul de masa exista deja, am pus 4 cuie din care doar 3 sunt pentru suruburile bridge-ului. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alinu_tau Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 pe post de umplutura pentru golurile inutile ai putea folosi poxilina, e 10 lei o cutie, vreo 2 cred ca iti ajung. la fel am folosit si eu si e destul de tare pentru pretentiile tale.. cred. cel putin eu am verificat, daca o modelezi si o lipesti de lemn nu o mai dai jos decat cu dalta si asta daca se rup si bucati de lemn odata cu ea. deasupra poti la lasi loc de un strat de furnir, sau altceva ce seamama a lems si se incadreaza in context:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 (edited) Multumesc pentru sugestii. S-o iau pe puncte. Pentru mine este important sa nu mai iau din material. Pe urma, nu sunt convins ca metoda cu largirea gaurilor si montarea unor dibluri are avantaje pe masura muncii suplimentare. Plus ca pot folosi ulterior orice alta metoda, pentru ca nu schimb nimic. Daca voiam sa despic firul in patru, montam tuburi din acelea filetate pentru lemn in exterior si pentru metal in interior, ca sa strang griful cu suruburi pentru metal. Dar vreau doar sa prinda holzsurubul foarte bine. Chestia cu placajul presupune iarasi sa iau din material si sa gasesc un router. Asa nu ne mai oprim nicaieri, nu vad de ce nu mi-as face alt corp cu o forma mai placuta si cu montare mai usoara de electronica activa. Am mentionat mai sus ca nu ma simt in stare sa asigur o imbinare perfecta intre petic si corp si sa refac un finish sunburst see-through. Fara urme, altfel nu are rost. Mai mentionez ca nici gasirea unui petic la care sa se potriveasca fibra nu mi-e la indemana. Nu prea are importanta, dar peticul de placaj e mai slab dpdv al rezistentei structurale decat potiunea mea de rumegus cu aracet, iar contactul cu corpul e mai intim. Am mai mentionat ca reparatia va fi ascunsa aproape toata de bridge-ul actual sau in totalitate de un bridge viitor. Singura problema serioasa este cea care a si cauzat schingiuirea: marirea actiunii pe care o banuiesc a fi din cauza slabirii suruburilor in combinatie cu posibila defectare a truss-rodului. Las adezivul la intarit doua zile, apoi voi monta corzile. Vom vedea atunci. Sunt decis sa dau jos tastiera daca e nevoie. Ca sa concluzionez: basul este functional,iar scopul meu era o reparatie functionala. Desi aspectul este secundar, alegerile mele nu il vor afecta prea mult. Si vreau sa-mi las alternative. Am perorat aici ca sa se vada ca am macinat destul de mult la problema. Sunt convins ca exista si alte solutii. Comentariile sunt binevenite, in special cele la obiect ca ale lui @picnic. Sanatate si virtute. P.S. Gaura pentru firul de masa exista deja, am pus 4 cuie din care doar 3 sunt pentru suruburile bridge-ului. Nu trebuia cobarat calusul sub nivelul normal ci trebuia reglat unghiul de montare al gatului.Asta ptr viitoarea chitara.. Cred ca cel mai OK ar fi sa pui o placa de otel/metal , frumos slefuita etc..care transmite bine vibratiile catre corp . Aracet+rumegus devine casant dupa un timp ..(??) nu stiu daca rezista sub calus ...dar calusul fiind o placa forta se disperseaza "uniform" ..si poate nu crapa .. Suruburi mecanice nu se pun la gat , suruburile de lemn sunt mai OK deoarece se forteaza in lemn si apare o frecare mare , nu se dessurubeaza de la vibratii , "legatura "este mai elastica decat suruburile metalice ...cum se vede nu este nevoie de "grover" ca sa tensionezi surubul. La calus suruburile bine stranse transmit vibratia de la calus la corp Edited January 25, 2011 by karpi Link to comment Share on other sites More sharing options...
ggedamed Posted January 25, 2011 Author Share Posted January 25, 2011 (edited) Nu trebuia cobarat calusul sub nivelul normal ci trebuia reglat unghiul de montare al gatului.Asta ptr viitoarea chitara.. Ai perfecta dreptate, era sa nu-l mai cumpar din cauza asta. M-am gandit pe urma sa-l salvez pana nu mai pateste ceva. Plus ca era ieftin . Cred ca cel mai OK ar fi sa pui o placa de otel/metal , frumos slefuita etc..care transmite bine vibratiile catre corp . Aracet+rumegus devine casant dupa un timp ..(??) nu stiu daca rezista sub calus ...dar calusul fiind o placa forta se disperseaza "uniform" ..si poate nu crapa .. M-am gandit si eu la asta si inca n-am renuntat la idee. Daca nu-mi place cum se comporta amestecul de rumegus cu aracet, il frezez frumos si fac loc pentru o placa de metal sau, si mai bine, un bridge cu talpa groasa. Problema e ca locul era sfasiat si ar fi trebuit sa mai iau mai mult decat eram dispus ca sa obtin o suprafata plana. Suruburi mecanice nu se pun la gat , suruburile de lemn sunt mai OK deoarece se forteaza in lemn si apare o frecare mare , nu se dessurubeaza de la vibratii , "legatura "este mai elastica decat suruburile metalice ...cum se vede nu este nevoie de "grover" ca sa tensionezi surubul. Ideea cu suruburile pentru metal nu este a mea, ci a unui lutier (nu mai stiu care) si mi-a placut. Este vorba de asa ceva: Are filet metric inauntru. Daca mai pui si adeziv, n-o mai scoti, iar imbinarea din interior cu surub pentru metal este mai durabila si mai demontabila. Oricum n-am ajuns la practica, dar daca sunt contrazis suficient, cine stie... La calus suruburile bine stranse transmit vibratia de la calus la corp Complet de acord. Suruburile initiale aveau un filet foarte mic sau tocit, nu stiu care din astea. Le voi schimba pe toate, oricum. In alta ordine de idei, se pare ca potiunea nu se intareste asa repede cum am crezut, asa ca mai am de asteptat. Ma gandeam sa pun un dezumidificator langa operatie, dar nu-l mai gasesc nici pe ala, dammit. In fine... Edited January 25, 2011 by Masta Gi Link to comment Share on other sites More sharing options...
ggedamed Posted June 7, 2011 Author Share Posted June 7, 2011 (edited) Status Report Dupa aproape 5 luni, iata ca si basul meu s-a reintregit. Pana la urma amestecul de rumegus cu aracet s-a uscat foarte bine, mai ales ca am strans bridge-ul vechi peste el si l-am presat astfel. Pe urma l-am cuiva care a frezat minimum posibil (asa cum voiam) si a confectionat o placa de otel si un bridge mai mare. Bineinteles, fiind noi in tara noastra, meseriasul nu a tinut cont de gaurile vechi, pe placa a mai aparut o gaura mare, iar montajul cu noul bridge nu poate fi facut decat intr-o singura pozitie (asta e ceva tipic romanesc). Insa, odata nimerita pozitia, e de-acolo. Un prieten mi-a nichelat toate tablele si suruburile. Incredibil ce mult conteaza un surub lucitor... Cu gandul la preamplificatorul pe care il voi baga in el (probabil ceva de genul asta sau niste FetzerValve de la runoffgroove.com - deocamdata nu am decis cum/daca o sa comut intre pasiv si activ), am pus si un suport pentru baterie (cumparat de la Conex Electronic): Este stramb pentru asta e singura pozitie in care intra in santul de sub pickguard. Am inlocuit butoanele cu "chicken-knobs", corzi noi de la Harley-Benton (hei, trebuie sa am grija de cash-flow) si gata! Mai ramane o excursie la EugenRo2001 pentru un nut nou si preampul, care va intra in lucru intr-un viitor nedefinit. Lista e plina, deh... Edited June 7, 2011 by Masta Gi 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ggedamed Posted February 14, 2012 Author Share Posted February 14, 2012 Si iata ultimul raport semestrial: Ideea cu suruburile pentru metal nu este a mea, ci a unui lutier (nu mai stiu care) si mi-a placut. Este vorba de asa ceva: Are filet metric inauntru. Daca mai pui si adeziv, n-o mai scoti, iar imbinarea din interior cu surub pentru metal este mai durabila si mai demontabila. Oricum n-am ajuns la practica, dar daca sunt contrazis suficient, cine stie... Pana la urma am fost contrazis suficient, astfel incat am luat suruburile in cauza de la Hornbach si le-am introbagat in calcaiul grifului. Practic se largeste gaura initiala, apoi se introduce piulita cu ajutoul unei chei inbus. Rezultatul: beton! Imbinarea este mult mai teapana decat cu holzsuruburile initiale. Nu am pus adeziv. Inaltimea piulitei este comparabila cu cea a calcaiului grifului, asa ca trebuie atentie sa nu forteze in fretboard cand o introduceti. Dupa care m-am apucat sa bag un preamplificator onboard. Imi trebuia pentru ca dozele sunt foarte slabe (rezistenta de ~3.6k, semnalul de iesire mult mai mic decat la chitarele mele Aria cu pasive). Am decis sa folosesc preamplificatorul onboard al lui Albert Kreuzer pentru ca puteam folosi potentiometrele initiale si pentru ca sunt putine piese (de ex. dozele sunt legate direct la FET-uri, fara condensatori de cuplaj). Am folosit J201 in loc de BF245 in ideea de a reduce consumul, iar pentru dimensionare am folosit initial calculul de pe pagina asta de pe runoffgroove.com, apoi am pus potentiometre in drena, le-am reglat la ureche si le-am inlocuit cu rezistente. Montajul a iesit un pic mai mare decat fundul unui potentiometru. Am constatat ca am uitat sa pozez, dar il voi mai desface pentru ca mi-au venit niste OPA2703 de la Texas Instruments (rail -to-rail, consuma 360μA). In combinatie cu dozele Reghin (impedanta mica, magnet slab) pot iesi doze active ca la mama lor. Inainte de preamp suna cam asa: 2011-06-06_bas Reghin_Pocket POD.mp3. Foarte multe inalte si cam nazal. Si mult zgomot din cauza semnalului mic. Dupa preamp suna cam asa: 2012-01-29_bass Reghin + Kreuzer onboard.mp3. Potentiometrul de ton este chiar utilizabil, iar semnalul este mult mai puternic - la fel sau mai puternic decat la iesirea oricarei pedale din dotare (n-am multe). Si da, stiu ca nu ma pricep la bas. Urmatorul pas va fi transformarea dozelor Reghin in doze active folosind sus-numitele OPA2703 pentru a profita de plaja mare a semnalului de iesire a operationalului si de carcasa metalica a dozei pentru ecranare. Si de existenta a doua operationale, ceea ce imi permite niste compensari in ton. Plus ca potentiometrele sunt obosite si trebuie sa le inlocuiesc oricum. Sanatate si virtute. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted February 14, 2012 Share Posted February 14, 2012 (edited) Am o chitara bas exact la fel ( adica nu exact este neagra ) suna foarte biine dozele asa cum sunt .Ce am facut in plus am tyurnat ceara topita in doze caci sunau capacele ca niste clopotei ..hehe. Un preamp cu un EQ si ai soundul OK .Dozele raspund prea liniar ,,,deci cu un EQ le faci sa sune unde vrei . Semnalul este suficient de mare numai EQ ai nevoie. Asta ca sa nu mai investesti in doze Fender .. care prescis ar suna bine exact unde trebuie si fara EQ .Am reparat un EQ ptr bass ..ce era montat in chiara este foarte valabila treaba poti optine o plaja larga de sounduri utile. De fapt la bas nu trebuie multe sounduri dar doua trei valabile trebuie sa ai. Edited February 14, 2012 by karpi 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now