www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Atenuator De Putere


viobio

Recommended Posts

 

sper sa-mi ureze de bine Asociatia de locatari

 

 

Lasã-i în seama mea ! Ma ocup io de ei... N-avea grijã...;)

 

D-auzi, bãdie ?! Ce bãgaºi, bre, înãuntru ? Vreo instalație de climã, ceva ?

 

Cã io-te, acuºi se fac vreo 3 ore de când "munceºte" scula ºi-i rece...

 

post-10823-0-32871200-1321654546_thumb.jpg

 

.

Link to comment
Share on other sites

Lasă-i în seama mea ! Ma ocup io de ei... N-avea grijă...;)

 

D-auzi, bădie ?! Ce băgaşi, bre, înăuntru ? Vreo instalaţie de climă, ceva ?

 

Că io-te, acuşi se fac vreo 3 ore de când "munceşte" scula şi-i rece...

 

post-10823-0-32871200-1321654546_thumb.jpg

 

.

 

bade Caline

rezistentele din interior disipa maxim 40w ,asa ca nu se incalzesc,atenuatoarele sunt dimensionate "ruseste"

sau tu vrei sa faci economie cu intretinerea??

:respect::rulez:

Edited by viobio
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Aseara m-am intalnit cu Vio si am luat atenuatorul. Am reusit sa fac o mica proba acasa, asa, in viteza, dat fiind ora tarzie. Daca inainte nu reuseam sa trec cu masterul de 1/6, acum pot urca fara sa-mi zboare parchetul pe la 3/6 sau chiar mai mult de jumatate. La o prima impresie nu am sesizat piederi in ton - frecvente - dinamica este aceeasi, placerea de a canta pare sa sporeasca.

 

Dupa cum stiti, cei ce ati urmarit topicul, atenuatorul are o iesire de casti si una, foarte interesanta, in opinia mea, de linie. Inca nu am probat-o, dar sunt foarte curios. O sa incerc, fara a promite, sa fac un demo cu imprimare microfon si iesirea de linie (comparativ si mixate).

 

Multumesc, Vio; mi-a placut ce am vazut la tine la "atelier". O sa revin cu impresii pe masura ce ma obisnuiesc cu atenuatorul.

 

:respect:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Aseara m-am intalnit cu Vio si am luat atenuatorul. Am reusit sa fac o mica proba acasa, asa, in viteza, dat fiind ora tarzie. Daca inainte nu reuseam sa trec cu masterul de 1/6, acum pot urca fara sa-mi zboare parchetul pe la 3/6 sau chiar mai mult de jumatate. La o prima impresie nu am sesizat piederi in ton - frecvente - dinamica este aceeasi, placerea de a canta pare sa sporeasca.

 

Dupa cum stiti, cei ce ati urmarit topicul, atenuatorul are o iesire de casti si una, foarte interesanta, in opinia mea, de linie. Inca nu am probat-o, dar sunt foarte curios. O sa incerc, fara a promite, sa fac un demo cu imprimare microfon si iesirea de linie (comparativ si mixate).

 

Multumesc, Vio; mi-a placut ce am vazut la tine la "atelier". O sa revin cu impresii pe masura ce ma obisnuiesc cu atenuatorul.

 

:respect:

 

multam :respect::rulez:

deci se poate cinta si in "blana" chiar daca esti acasa

Link to comment
Share on other sites

 

...acum pot urca fara sa-mi zboare parchetul pe la 3/6 sau chiar mai mult de jumatate....

 

 

Nu îl bagi pã "țeavã" ? ...la maxim adicã ...

 

Am vãzut cã ai o pedala de distors printre sculele tale.

 

Nu ºtiu "conformația" amplifului tãu ºi nici ce gen de pedalã este a ta, însã poate încerci sã pui pedala aia între chitara ºi amplif, ca sã poți duce Masterul de la amp la 6/6 ( în "blanã" adicãtelea ) ºi jonglezi apoi din potul de volum al pedalei ( dacã are ) ca sã mai reduci volumul, în cazul în care mai ai nevoie...

 

Încearcã ! Chiar sunt curios... ( sau poate booster sau ce mai ai pe-acolo )

 

Uite, nici eu n-am testat încã ieºirea de LineOut ºi sincer nici tragere de inimã n-am ( sunt prea entuziasmat de atenuator prin cabinet ). Dar o s-o fac ! În schimb, ieºirea de cãºti mã încântã maxim...

 

Baftã !

Link to comment
Share on other sites

Nu îl bagi pã "țeavã" ? ...la maxim adicã ...

 

Am vãzut cã ai o pedala de distors printre sculele tale.

 

Nu ºtiu "conformația" amplifului tãu ºi nici ce gen de pedalã este a ta, însã poate încerci sã pui pedala aia între chitara ºi amplif, ca sã poți duce Masterul de la amp la 6/6 ( în "blanã" adicãtelea ) ºi jonglezi apoi din potul de volum al pedalei ( dacã are ) ca sã mai reduci volumul, în cazul în care mai ai nevoie...

 

Încearcã ! Chiar sunt curios... ( sau poate booster sau ce mai ai pe-acolo )

 

Uite, nici eu n-am testat încã ieºirea de LineOut ºi sincer nici tragere de inimã n-am ( sunt prea entuziasmat de atenuator prin cabinet ). Dar o s-o fac ! În schimb, ieºirea de cãºti mã încântã maxim...

 

Baftã !

 

In principiu, am luat un atenuator pentru a putea folosi distorsiunea din statie la un volum controlabil. Cum am scris, peste saturatia maxima de care este capabila statia mea (cu volumul de preamp in blana)intru cu un treble booster care are volumul iarasi in blana.

Ca sa intru pe canalul de drive (hi) cu o pedala de distors, o sa fie prea mult gain.... insa, desigur ca o sa experimentez.

:rulez:

Link to comment
Share on other sites

In principiu, am luat un atenuator pentru a putea folosi distorsiunea din statie la un volum controlabil. Cum am scris, peste saturatia maxima de care este capabila statia mea (cu volumul de preamp in blana)intru cu un treble booster care are volumul iarasi in blana.

Ca sa intru pe canalul de drive (hi) cu o pedala de distors, o sa fie prea mult gain.... insa, desigur ca o sa experimentez.

:rulez:

 

 

Nu m-am referit la Gain ( my fault, nu m-am exprimat clar ) !

 

Mã gândeam dacã poți duce pedala înspre clean ºi sã foloseºti potul ei de volum, astfel încât sã-ți permitã sã urci amplificatorul în "blanã", în cazul în care ai nevoie de un volum o "idee" mai mic, astfel încât sã nu scot ampliful din forțaj...

 

Era o idee...

 

Tu ºtii mai bine ! Cã înțeleg acum cã al tãu e un pic altfel, cu volum la preamp...

 

Ok ! Have fun ! :yay:

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Am reusit sa inregistrez cateva exemple comparative, fara a avea pretentia ca sunt in vreun fel (gozave, exhaustive, reprezentative...)

 

Track-urile sunt denumite astfel incat se intelege ce si cum am folosit.

 

Lantul a fost urmatorul : Chitara>Treble booster (pornit sau oprit)>amp intrarea hi preamp blana, master 75-80%(pentru atenuare, fara atenuare cam 10%)>atenuator (pornit sau complet scos din circuit, nu pe bypass)>2x12 cu un singur difuzor activ (din cauza de impedanta) Vintage 30>Microfon Oktava mk-012 condenser>M-audio fast track pro>Audacity.

 

In exemplele fara treble booster am utilizat pozitia bridge+middle. La cele cu treble booster pozitia bridge.

 

N-am periat deloc track-urile, asa ca pot prezenta imperfectiuni.

S coil amp v30 mic.mp3

S coil amp atenuat v30 mic.mp3

S coil treble booster amp v30 mic.mp3

S coil treble booster amp atenuat v30 mic.mp3

Edited by Dimitriyus
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutare,

 

Am reusit sa inregistrez cateva exemple

 

Am făcut şi eu tot felul de teste şi înregistrări cu al meu. Am un cabinet 1x12 cu Celestion 12H30 75th Anyvers...bla-bla... şi am neglijat partea de căşti ( care nu v-o puteam împărtăşi oricum ) şi cea de LineOut.

 

Zilele astea am făcut nişte teste şi cu partea de LineOut, prin placa audio Line6 UX1. Am traversat PodFarm-ul ca să ajung în Cool Edit Pro ( nu îl ştiu seta, ca să preia direct ) pentru înregistrare. Din PodFarm am adăugat în lanţ doar un cabinet, ca să dau un pic de "room" înregistrării.

 

 

http://soundcloud.com/metalpower2006/atenuator-lineout-test

 

Ulterior, amicul meu, specialist în Reaper, m-a învăţat să intru direct în el, ca să nu mai consum resurse, trecând aiurea prin PodFarm . Încă mai exersez la Reaperul ăsta... Nu-s obişnuit cu el încă. Mi se pare destul de complex...Are milioane şi milioane de funcţii şi reglaje. Cred că-i grozav pentru masterizări complexe

 

 

.

Edited by ramurel
Link to comment
Share on other sites

salut copi, am probat tot feluri de atenuatore de calitate produse de firme, nu cred in asa ceva, adica ramane o solutie de compromis pentru cine nare posibilitate de a ridica volum in casa, nicidecum o solutie satisfacatoare, vorbesc din punctul meu de vedere, toti atenuatore aveau aceasi problema, sunet scadea ca volum dar si schimba frecvente, armonice si grosimea...le pierde prin micsorare (de asta sporeste cantatu cum zice ramurel, prentru ca pierzand din armonice si dinamica devenind mai subtire zici ca la mana ti se pare ca canti cu procesor nu pe statie), asa ca daca vio a reusit sa faca un atenuator care pastraza sunet la fel la in moment in care il atenuez atunci bravo, in particolar pretul scule este foarte onest fata de ce am cumparat pe piata, ar zice 'cadou cadou' cum zice italian de la vanzare in TV. sigur arata mai 'ieftin' ca sa zic ceva negativ, judec din poze, dar cu siguranta daca este valid este o alternativa mai mult decat onorabila la ce se gaseste pe piata (design si cutia cred ca se poate schimba oricand). De altfel am invatat pe piele mea ca avem cateva copii in tara care fac scule care nau nimic de invidiat la firme faimose pe piata europena sau la scule americane ultra publicizate. mult inainte vio si felicitari!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

salut copi, am probat tot feluri de atenuatore de calitate produse de firme, nu cred in asa ceva, adica ramane o solutie de compromis pentru cine nare posibilitate de a ridica volum in casa, nicidecum o solutie satisfacatoare, vorbesc din punctul meu de vedere, toti atenuatore aveau aceasi problema, sunet scadea ca volum dar si schimba frecvente, armonice si grosimea...le pierde prin micsorare (de asta sporeste cantatu cum zice ramurel, prentru ca pierzand din armonice si dinamica devenind mai subtire zici ca la mana ti se pare ca canti cu procesor nu pe statie), asa ca daca vio a reusit sa faca un atenuator care pastraza sunet la fel la in moment in care il atenuez atunci bravo, in particolar pretul scule este foarte onest fata de ce am cumparat pe piata, ar zice 'cadou cadou' cum zice italian de la vanzare in TV. sigur arata mai 'ieftin' ca sa zic ceva negativ, judec din poze, dar cu siguranta daca este valid este o alternativa mai mult decat onorabila la ce se gaseste pe piata (design si cutia cred ca se poate schimba oricand). De altfel am invatat pe piele mea ca avem cateva copii in tara care fac scule care nau nimic de invidiat la firme faimose pe piata europena sau la scule americane ultra publicizate. mult inainte vio si felicitari!

:respect: Adriano

 

 

 

atenuator pentru userul Malaianu Mihai post-7787-0-42660300-1326654530_thumb.jpg

posesor de JCM800 2203

 

atenuare de la 100w la 4,5w

 

iesire pentru casti ,reglabila

iesire pentru linie,reglabila

iesire atenuata ,reglabila,se poate regla de la 0 la 4,5w

Edited by viobio
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Aseara am intrat in posesia atenuatorului.

 

Prima impresie despre el: este construit foarte solid si nu se incalzeste dupa o ora de cantat.

In ceea ce priveste pretul, este mai mult decat simbolic fata de alternativele existente la Thomann (200-700 Euro).

 

Sa nu uitam ca atenuatorul a fost construit in special pentru chitaristii amatori care canta in casa fara a le bate vecinii in calorifer.

 

Mai multe amanunte dupa ce o sa am timp sa il testez suficient.

Link to comment
Share on other sites

Momentan nu voi putea testa iesirea pentru casti si iesirea de linie.

 

Cat despre iesirea atenuata isi face treaba foarte bine.

Se poate canta lejer cu master volume la 9/10 si gain la 7/10. Deja se simte faptul ca finalii sunt fortati, apare compresia specifica si se leaga mai bine notele.

In ceea ce priveste calitatea sunetului: cu cat atenuarea e mai mica, cu atat tonul e mai putin schimbat.

 

Personal sunt foarte multumit de atenuator (am avut la un moment dat un THD Hot Plate care costa in jur de 350 de Euro, deci am si termen de comparatie).

 

Pentru a obtine o eficienta maxima, e ideala combinatia cu un difuzor cu power scaling (Eminence Maverick sau Reignmaker) sau un isolation cabinet.

Insa isocab-ul este o solutie dedicata in special pentru inregistrari si are dezavantajele specifice (pret, volum si greutate mai mari).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest postalservice101

Uitati o caracteristica interesanta pentru weber, cred ca sunt singurii de pe piata care au implementat asa ceva:

 

"Other Weber Attenuators utilize an actual speaker motor to apply a reactive load on the amp. The attenuators are unlike any other on the market, and provide a much more interactive, natural sound when in use. They affect the tone less than the resistor-based models. The speaker motor units are the MASS, MiniMass, MicroMass, Stereo MASS, MASS 150, MASS Lite, andPower Tap."

Link to comment
Share on other sites

Plus ca sarcina trebuie sa fie cit mai aproape de comportamentul difuzorului-adica sa fie sarcina reactiva.Unii producatori de atenuatoare pun in interiorul acestuia un driver cu bobina dar fara membrana pentru a simula cit mai bine sarcina reactiva.

 

Uitati o caracteristica interesanta pentru weber, cred ca sunt singurii de pe piata care au implementat asa ceva:

 

"Other Weber Attenuators utilize an actual speaker motor to apply a reactive load on the amp. The attenuators are unlike any other on the market, and provide a much more interactive, natural sound when in use. They affect the tone less than the resistor-based models. The speaker motor units are the MASS, MiniMass, MicroMass, Stereo MASS, MASS 150, MASS Lite, andPower Tap."

 

Uite ca Overdrive n-a uitat...

Link to comment
Share on other sites

Iarasi ajungem la psihoacustica . Curbele Fletcher -Munson .

Nu atenuatorul este de vina ci urechea umana .Un atenuator cu impedanta constanta atat catre statie cat si catre difuzor nu-i mare problema de construit ,,eventual daca vrei potmetru si nu un comutator in trepte e mai greu de gasit .

 

Nu intru in detalii cu atenuatorul cu impedanta "constanta" ..adaptare etc .Cine a desfeacut un atenuator de antena TV vede un potentiometru cu trei sectiuni etc ...Ceva asemanator ca si circuitul "Straight -T" http://www.gyraf.dk/...-attenuator.gif

Dupa cum se vede avem doua potmetre serie si unul in paralel catre masa .

 

 

Explicatii cu exemple simple .

 

Cine mai are statie audio ptr ascultat muzica prin casa ce are EQ Grafic daca da volumul la minim regleaza EQ ca sa se aude cel mai "frumos " si va vedea aprox. curba de raspuns al propriei urechi .

 

Basii +max medii pe la KHz la aproape Zero ..inaltele cu 3sau 4 dB peste zero ,( poate depinde si de ce fel de difuri de inalte ai in boxa )

 

Acelasi lucru se intampla si cu auzul la un SPL de sa zicem 50 dB la 1m de dif .La doi metri de dif deja auzim 47dB...

xa sa auzi la fel de tare basul si mediile basul trebuie sa fie aprox 22dB mai tare .Asta inseamn putere aprox de 11 ori mai tare . sa zicem 0,1W mediile se aud iar ptr bass avem nevoie de 1,1W ..( date /cifre aproximative doar ptr ilustrare )

Grosier putem corecta inainte cu EQ..dar se va strica un soundul format ..si greu refacem un reglaj ..ptr volum de auditie mic...

 

Experienta acustica :

Un semnal sinus cu 70Hz de 22 dB +unul sinus 700 Hz 0dB .si inalte 2 dB de 7000Hz

aprox limitele pe unde suna o chitara .

psihoacustica sqr wave.mp3

 

Un semnal rectangular cu frecventa de 70Hz

psihoacustica1.mp3

 

Amandoua semnale sa le ascultati la volum foarte foarte mic apoi puteti sa si mariti volumul si comparati cum dispar joasele cu scaderea volumului mai repede decat mediile ,inaltele suna mai mult timp decat basul dar mediile raman singure la volum mic .

 

Adica cu scaderea volumului se schimba tonul /timbrul. Acest lucru se intampla peste tot in toate cazurile ,Din aceasta cauz un anumit ton este "valabil" numai si numai la un anumit SPL.

 

Diful sau castile sa redea basul 70Hz ...sa nu fie nici un reglaj de ton ...de preferat si boxe sau castoi liniare .

 

Asta se intampla si cu sunetul chitarei la volum foarte mic .."dispar" basii si inaltele raman mediile ce suna ca atare ...pierzi grasimea ,transparenta etc etc ...

 

Daca @Viobio a pus un circuit de compensare , poate si cu unele elemente de circuit neliniare ce fac un fel de filtru automat in functie de amplitudine poate sa sune bine si la presiune sonora mica .Respecxtiv pe o plaja anume de amplitudine ..

 

Daca se face reglaj cu switch cu mai multe sectiuni se fac diferite filtre ptr diferite atenuari luand in calcul SPL-ul acela minim ce sa-l poti folosi in casa .Sa zicem 66 dB ( discutie normala linistita intre doi oameni la distanta de 0,5m unul de altul este in jur de 76dB...si sa avem la maxim aceasta presiune .Adica reglaj de atenuare in trepte ca sa produca difuzorul monitor intre 66 si 76 dB la 1m .

Edited by karpi
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Atenuatorul lui Matei Negriu ,e gata :wee:post-7787-0-66168900-1357669118_thumb.jpg

 

atenuare in 5 trepte

iesire de gasti

iesire lineout,reglabila

putere suportata,maxim 20w

impedanta intrare 8 ohmi

impedanta iesire 8 ohmi

 

 

miine mai termin un atenuator,pentru un monstru Mesa Boogie Triple Rectifier de 150w

atenuare in 4 trepte

iesire de casti

iesire lineout,reglabila

impedanta de intrare 16ohmi

impedanta de iesire 16ohmi

Edited by viobio
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Salut si multumesc mult pt atenuator. M-am jucat cu el aseara cu diverse setari ale ampului. Mentionez ca posed o clona de JCM800 de 18W.

 

Isi face treaba foarte bine, doar ca, dupa cum am fost avertizat, cam pierde din inalte. Am compensat cu o pedala de overdrive in fata si suna excelent :)

 

Evident, nu suna la fel ca ampul dat tare direct in difuzor, dar reuseste sa dea acel distors cremos care, la volume mici ale ampului fara atenuator nu ar fi fost posibil. E foarte interesant si o sa ma mai joc cu el in continuare. Probabil ca in weekend voi posta si niste mici mostre de sunet.

 

Cateva cuvinte si despre domnul Viorel: E un om exceptional, foarte prompt si foarte amabil. Am vorbit cu el sambata sau duminica asta, si atenuatorul a fost gata marti, deci 2 zile mai tarziu - fenomenal! La sala de repetitii unde are "sediul" este un paradis al amplificatoarelor. Sunt acolo o groaza de scule facute de dumnealui, iar el este mai mult decat bucuros sa le arate celor interesati. Merita din plin o vizita :)

Edited by Matei Negriu
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.