www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

sal

m-am gandit in deschiderea unui topic dedicat setarilor la amplificator

o sa incep eu prin a posta niste setari pentru diverse trupe/diversi chitaristi

 

cand postati specificati chitara in cazul in care aceasta este bass

se va discuta in gain,bass,middle,treble + efecte(depinde de la o trupa/chitarist la alta/altu,)

setarile vor fii puse intre cifrele 0-10 ,nu puneti cu ora 1 12 etc . DOAR intre cifrele 0-10

 

asa ca o sa pun o prima lista :

 

Daron Malakian of System Of A Down

Pre-Amp: 7

Gain: 5

Trebble: 8

Mid:9

Bass: 7.5

Presence: 9

Note the use of Drop C

 

Daron Malakian of System of a Down

Gain: 8

Treble: 6-7

Mids: 3-5

Bass: 10

Presence: 8

Note the use of Drop D down 1/2 step (Db Ab Db Gb Bb Eb)

 

Billie Joe Armstrong (newer) of Green Day

Gain:6

Treble:10

Mid:8

Bass:5

Reverb:3

 

Billie Joe Armstrong (older) of Green Day

Gain:9

Treble:10

Mid:8

Bass:5

Reverb:3

 

Bullet for my valentine

Gain: 8-10

Bass-6

Mid-5

Treble-8

 

Metallica

Gain: 7

Treble: 8

Middle: 3

Bass: 3

Reverb: 2 (Clean)

 

Steve Vai

Clean:

Treble: 8

Mid: 5

Bass: 4

 

Lead:

Presence: 6

Treble: 6

Mid: 7

Bass: 7

Gain: 8

 

The Edge of U2

Gain - 1.5

Treble - 7

Mid - 5

Bass - 3

Reverb - 8.5

 

Jimi Hendrix of Jimi Hendrix Experiance

Gain - 4

Treble - 5

Mid - 5

Bass - 8

Reverb - 5

 

Tom Morello of Audioslave/Rage Against the Machine

Gain - 7

Treble - 10

Mid - 4

Bass - 4

 

Eric Clapton

Gain - 7

Teble - 5

Mid - 7

Bass - 7

Presence - 8

 

Mick Thompson of Slipknot

Gain - 9-10

Treble - 8

Mid - 7

Bass - 8

Reverb - 2

Note tuning of B F B E Gsharp Csharp (low to high)

 

Jimmy Page of Led Zeppelin

Gain - 4

Treble - 8

Mid - 3

Bass - 7

Reverb - 2

 

Kurt Cobain of Nirvana

Gain - 7

Treble - 7

Mid - 4

Bass - 3

Reverb - 2

 

Eddie Van Halen of Van Halen

Gain - 6

Treble - 4

Mid - 3

Bass- 9

Reverb - 4

 

John Frusciante of Red Hot Chili Peppers

Gain - 4

Treble - 8

Mid - 2

Bass - 6

Reverb - 7

 

Kirk Hammet of Metallica

Gain - 7

Treble - 7

Mid - 2

Bass - 7

Reverb - 2

 

Keith Richards of Rolling Stones

Gain - 4.5

Treble - 4.5

Mid - 6.5

Bass - 5.5

Reverb - 1.5

Note use of open G tuning, D G D G B D (low to high)

 

Brian May of Queen

Gain - 8.5

Treble - 4

Mid - 9

Bass - 5.5

Reverb - 4

Note Brian famously uses old sixpences to pick the strings of his guitar

 

Slash of Guns N' Roses

Gain - 6.5

Treble - 4.5

Mid - 7

Bass - 7

Presence - 8

 

Angus Young of AC/DC

Gain - 5

Treble - 10

Mid - 10

Bass - 5

 

 

astept si alte setari pt alte formatii/alti chitaristi (de asemenea o sa mai postez si eu mai multe setari)

de asemenea daca RGC considera o idee buna ca acest topic sa fie facut Thread Oficial :D

Posted

Mihãițã,

e drãguț entuziasmul tãu dar trebuie sã înțelegi niște lucruri esențiale:

1. Nu toate amplificatoarele sunt la fel. Unele nici nu oferã controalele necesare aplicãrii acestor "setãri".

2. Sunt mult mai multți factori (discutați pe larg prin toate colțurile RGC-ului) implicați în construirea unui "ton": chitara, amplificatorul, cab-ul(-urile), microfonul(oanele) și procesarea ulterioarã a sunetului. Toate aceste aspecte sunt sisteme în sine și pot avea efect mai dramatic sau mai subtil, deci e imposibil de generalizat la modul propus de tine.

3. Nu tot ce zboarã se mãnâncã. Deși era un domn care a mâncat un avion.

Posted (edited)

Munca /studiu degeaba .xand nu stie cineva nimic despre acustica si ...dar daca are timp este buna treaba de distractie.

 

Curba de sesnibilitate al auzului uman..pe scurt ...LOUDNES sau "curbele de senzatie tarie egala a frecventelor "

 

Curba care are alte date/forma de raspuns pentru o anumita tarie de sunet/ SPL cum se shimba SPL=ul se schimba si caracteristica de sesizare in frecvente.

 

La fiecare dublarea a distantei fata de difuzor scade SPL -ul cu -6dB (auzit sesizat de observator/ascultator )

 

Adica la 1m ai de ex. daca ai SPL. 90dB ...la 2m raman doar 84 dB ...la 4 metri ramane 78dB ( 78dB este o tarie de sunet al unei convorbiri mai nervoasa ) la 8 metri ramane 72dB asa ca daca strigI mai tare nu se mai aude difuzorul de strigat...

 

Ok. Asta ar fi cadera de putere intr-un punct in spatiulde auditie cum te departezi de sursa de sunet.

 

Problema este ca si timbrul se schimba deoarece scazand /sau crescand taria sunetului auzim timbre diferite ale aceluiasi reglaj de ton.

 

Deci reglezi degeaba , sunetul reglat obtinut /urmarit este Ok numai intr-o arie restransa din spatiul de auditie la o anumita putere .

 

Cum se vede deja pe scena chitaristul aude sunetul diferit la 1m de boxa fata de 4 metri de boxa...la 8 metri este bine daca isi mai aude statia mai ales daca are un baterist nervos ..si mai bubuie si un PA cu basul si toba mare la 3000-30000W in functie de locatie.

 

Mai sunt si multe alte probleme ...

Edited by karpi
Posted (edited)

Îmi şi închipui ce URIAŞ ar fi un asemenea topic, fiecare cu (N x M x Q) sub-topice ( unde N reprezintă numărul producătorilor de amplificatoare, M numărul mediu al modelelor produse de aceştia şi Q numărul total al modelelor de chitări de pe glob; dozele să nu le mai punem la socoteală, lăsăm "default" ).

 

Apoi produsul obţinut se poate înmulţii cu numărul chitariştilor celebrii de pe glob şi obţinem un prim număr de posturi totale al acestui topic. Daca socotim si părerile diferite ale tuturor userilor, în mod sigur intră RGC-ul în "colaps electronic" :lol: sau cum s-o numi ...

 

Măcar, Mihai, şăruie-ne şi nouă la ce model de amp ai aceste setări ?

 

PS : Era să uit: dacă mai socotim şi softurile de amplificatoare ne prinde apocalipsa ...:P

Edited by ramurel
Posted

nu-i chiar foarte rea ideea.

era bine daca scriai si ce amp foloseste respectivul.

desi...doar in cazul lui Daron Malakian avem:

 

Amplifiers and effects

* Marshall Amplifiers - He has multiple models. Some known are the ModeFour heads, JTM45 Bluesbreakers, JMP Heads, JTM heads, and 1987XL Plexi heads. He used the ModeFour heads live before Mesmerize and still uses them as a backup, 1987XL heads for Scars on Broadway, the JMP and JTM heads in the studio, and the JTM45 Bluesbreakers live for the Mesmerize/Hypnotize tour and in the studio.

* Mesa Boogie Dual and Triple Rectifiers - Used live and in the studio during System of a down, Toxicity and And Steal this Album albums.

* His only known effects pedals are a Fulltone Clyde Wah Pedal, a Line 6 DL-4 Delay Modeler/Looper pedal and a Boss MT-2 Distortion Pedal.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.