Guest cLauLiKeSs Posted January 6, 2011 Posted January 6, 2011 Buna tuturor ... desi am cont de foarte putin timp urmaresc acest forum de aproximativ un an ... pana acum nu m-am confruntat cu aceasta problema deoarece nu am avut ocazia sa am o chitara electrica ... acum abia ce mi-am luat am cantat-o putin si vreau sa cant solo... sunt si intr-un band ... dar nu prea ma descurc sa compun solo`uri sa spun asa... si as avea nevoie de niste sfaturi concrete si de ce nu de niste exemple ... multumesc celor care dau importanta acestui post ...
Riff Hudson Posted January 6, 2011 Posted January 6, 2011 Buna tuturor ... desi am cont de foarte putin timp urmaresc acest forum de aproximativ un an ... pana acum nu m-am confruntat cu aceasta problema deoarece nu am avut ocazia sa am o chitara electrica ... acum abia ce mi-am luat am cantat-o putin si vreau sa cant solo... sunt si intr-un band ... dar nu prea ma descurc sa compun solo`uri sa spun asa... si as avea nevoie de niste sfaturi concrete si de ce nu de niste exemple ... multumesc celor care dau importanta acestui post ... pana nu ai CEL PUTIN un an si ceva de invatat repetat, cantat si ascultat. mai greu. Invata si tu cateva game si misca-te prin ele, combina-le, fa combinatii geomtrice pe grif, vezi ce iese. Toti am vrut asta cand ne-am apucat, dar tre sa ai rabdare si sa inveti.
srbnmircea Posted January 6, 2011 Posted January 6, 2011 Buna tuturor ... desi am cont de foarte putin timp urmaresc acest forum de aproximativ un an ... pana acum nu m-am confruntat cu aceasta problema deoarece nu am avut ocazia sa am o chitara electrica ... acum abia ce mi-am luat am cantat-o putin si vreau sa cant solo... sunt si intr-un band ... dar nu prea ma descurc sa compun solo`uri sa spun asa... si as avea nevoie de niste sfaturi concrete si de ce nu de niste exemple ... multumesc celor care dau importanta acestui post ... Depinde de dexteritatea ta si cata teorie muzicala stii. Nu poti compune un solo care suna decent fara a sti macar o gama sau un mod. Lick Library au facut niste video-uri foarte faine care iti predau lucrurile astea. Cauta-le pe torrente, le gasesti.
Guest cLauLiKeSs Posted January 7, 2011 Posted January 7, 2011 (edited) cunostinte muzicale am ...dar nu foarte multe ... gamele le bajbai eu dar mi`e destul de greu la capitolul improvizatie ... EDIT : btw... multumesc amandurora pentru sfaturi ... astept si altele... Edited January 7, 2011 by cLauLiKeSs
karpi Posted January 7, 2011 Posted January 7, 2011 Buna tuturor ... desi am cont de foarte putin timp urmaresc acest forum de aproximativ un an ... pana acum nu m-am confruntat cu aceasta problema deoarece nu am avut ocazia sa am o chitara electrica ... acum abia ce mi-am luat am cantat-o putin si vreau sa cant solo... sunt si intr-un band ... dar nu prea ma descurc sa compun solo`uri sa spun asa... si as avea nevoie de niste sfaturi concrete si de ce nu de niste exemple ... multumesc celor care dau importanta acestui post ... Ce band? Folk,Pop,mamnele,...? Solo inseamna singur deci te pui si canti singur si gata soloul. Te iei dupa melodia piesei in care ai "solo", si canti simplificat cam aceiasi linie , mai simplu sau mai complicat ...in stilul maniera muzici respective ,in mare la inceput este bine sa incerci sa canti notele din progresia armonica cu mici inflorituri cu sunetele din gama.O sa auzi ce suna bine si ce nu .
Guest cLauLiKeSs Posted January 7, 2011 Posted January 7, 2011 Ce band? Folk,Pop,mamnele,...? Solo inseamna singur deci te pui si canti singur si gata soloul. Te iei dupa melodia piesei in care ai "solo", si canti simplificat cam aceiasi linie , mai simplu sau mai complicat ...in stilul maniera muzici respective ,in mare la inceput este bine sa incerci sa canti notele din progresia armonica cu mici inflorituri cu sunetele din gama.O sa auzi ce suna bine si ce nu . i`m so nooob ) poate cineva sa ma ajute cu niste game? sa imi explice cam cum sa fac? nu pricep si gata... am o idee dar nu sunt 100% sigur ca e bine ... si vreau sa stiu sigur sa nu ma invat gresit... de ex ma poate ajuta cineva sa "incerce" sa imi explice cam ce as putea face pe o armonie La minor , Fa Major , Do Major , Mi Major ? o idee... daca nu chiar un mic solo sa incerc eu sa imi dau seama cum ati facut ... pls ... nu fac cu profesor si mi`e destul de greu sa invat singur chestiile astea...
SorinT Posted January 9, 2011 Posted January 9, 2011 daca nu chiar un mic solo sa incerc eu sa imi dau seama cum ati facut E cam greu sa ceri asa ceva din moment ce tu nu ai vorbit inca de vre-un gen muzical... blues, jazz, progressive rock, hard rock, heavy metal, black metal... poate country? Nu putem ghici. poate ajuta cineva sa "incerce" sa imi explice cam ce as putea face pe o armonie La minor , Fa Major , Do Major , Mi Major ? Ultimul acord din progresia ta suna cam ciudat. De ce Mi major si nu minor? Eu iti recomand sa incepi cu armonii facute in game diatonice, de exemplu Do major. Primele 3 acorduri din progresia ta pot face o armonie in gama Do major, Mi major iese din tabloul asta pentru ca are nota Sol#. Sunt de acord ca muzica nu are limite dar trebuie sa intelegi anumite relatii dintre note, trebuie sa intelegi ca in muzica daca vrei sa "incalci" regulile trebuie intai sa le cunosti Ca sa faci un solo, trebuie sa stii ce rol are fiecare nota din gama, cum se aude in raport cu armonia o nota tonica, dominanta, subdominanta, medianta, etc. Poti consulta lectiile lui Neuro in acest sens http://rockschool.ro...a-6-tonalitatea De exemplu, in gama Do modul ionian (Do maj), Do-ul este nota tonica, Sol-ul dominantul, Mi-ul mediantul, Re-ul contradominantul, etc. In gama La modul Aeolian (La minor natural) ai exact aceleasi note, doar ca fiecare are un alt rol. Tonicul este La, dominantul Mi, subdominantul Re, mediantul Do, contradominantul Si... suna cu totul altfel daca ai o armonie in La min. Apoi invata intervale, acorduri cu 3-4 note, exerseaza arpegii cu ele, fa exercitii pentru viteza, eventual incearca sa folosesti un metronom si sunt sigur ca va fi o provocare, iti va place. Dupa gamele diatonice, poti continua cu cele pentatonice si eventual blues. Cele de blues sunt sunt niste pentatonice minore care au adaugata acea "blue note", cu rolul de a crea o anumita disonanta. Dar blues-ul nu e o doar o gama, presupune si niste tehnici anume, trebuie studiezi piese care iti plac si nu doar sa le reproduci la chitara ci si sa intelegi acele tehnici de blues. Daca vrei sa mergi mai departe sa te departezi de acea muzica pe care unii o numesc "plata", poti sa incerci sa inveti sa controlezi consonanta si disonanta, aprofundand minorul melodic si modurile lui, apoi poate chiar sa studiezi gama bebop daca iti place jazzul. Iar in final daca vrei sa faci niste solouri mai "exotice" poti sa exersezi diverse game "Flamenco", "Oriental", "Hungarian minor", "Romanian minor", "Byzantine", "Egyptian", etc. Chiar daca nu poti ajunge sa cunosti suficient de bine tehnica acelor stiluri, macar iti pot oferi o idee noua pentru un solo. Dureaza destul de mult sa poti ajunge la un nivel suficient pentru o formatie decenta, dar fiecare etapa are farmecul ei si chiar cred ca pentru a fi un chitarist bun trebuie sa intelegi mai multe genuri muzicale, sa fii suficient de "open mind" chiar daca anumite stiluri ti se par mai neobisnite, sa fii deschis sa gasesti mereu ceva nou de experimentat si sa nu te limitezi doar la chitara, sa cunosti notiuni de ritm, sa vezi ce inseamna percutia, sa te joci la un bass, sa inveti cum se construieste armonia, te va ajuta foarte mult la riff-uri, cu siguranta si o clapa te va invata multe despre armonie. Cu alte cuvinte sa intelegi ce fac ceilalti din formatie (daca stiu ce fac) si sa iti gasesti locul tau in muzica lor.
Riff Hudson Posted January 10, 2011 Posted January 10, 2011 i`m so nooob ) poate cineva sa ma ajute cu niste game? sa imi explice cam cum sa fac? nu pricep si gata... am o idee dar nu sunt 100% sigur ca e bine ... si vreau sa stiu sigur sa nu ma invat gresit... de ex ma poate ajuta cineva sa "incerce" sa imi explice cam ce as putea face pe o armonie La minor , Fa Major , Do Major , Mi Major ? o idee... daca nu chiar un mic solo sa incerc eu sa imi dau seama cum ati facut ... pls ... nu fac cu profesor si mi`e destul de greu sa invat singur chestiile astea... OK, man, deci in primul rand ia-o cu inceputul.Sau mai bine zis cu the Basic Stuff. Invata gama Mi Minor pe tot griful, sau macar pe toate corzile pana la fretul 12.Dupa ce o faci si inveti pozitiile respective foarte bine, revino cu alte intrebari, si o sa fii lamurit.Dar pana atunci, chiteste-te pe ea.
karpi Posted January 10, 2011 Posted January 10, 2011 i`m so nooob ) poate cineva sa ma ajute cu niste game? sa imi explice cam cum sa fac? nu pricep si gata... am o idee dar nu sunt 100% sigur ca e bine ... si vreau sa stiu sigur sa nu ma invat gresit... de ex ma poate ajuta cineva sa "incerce" sa imi explice cam ce as putea face pe o armonie La minor , Fa Major , Do Major , Mi Major ? o idee... daca nu chiar un mic solo sa incerc eu sa imi dau seama cum ati facut ... pls ... nu fac cu profesor si mi`e destul de greu sa invat singur chestiile astea... IuTub....Duane Eddy are multe piese exact bune ptr tine. http://www.youtube.com/results?search_query=duane+eddy+ghost+riders+in+the+sky&aq=3 OK, man, deci in primul rand ia-o cu inceputul.Sau mai bine zis cu the Basic Stuff. Invata gama Mi Minor pe tot griful, sau macar pe toate corzile pana la fretul 12.Dupa ce o faci si inveti pozitiile respective foarte bine, revino cu alte intrebari, si o sa fii lamurit.Dar pana atunci, chiteste-te pe ea. revino cu alte intrebari mai exact ptr continuare ,camm peste 5 ani.
Dragos - NL Posted January 15, 2011 Posted January 15, 2011 revino cu alte intrebari mai exact ptr continuare ,camm peste 5 ani. majoritatea trupetilor (adevarati, neica, la care se uita cu sincera admiratie cam toti de pe aici) au explodat pe la 15-16 ani. conform opiniei mai inainte exprimate, adica daca ar fi revenit cu intrebari cammmm peste 5 ani, majoritatea actualilor idoli nici n-ar mai fi apucat sa existe iar noi n-am sti nimic de ei si muzica lor nu ar fi disponibila pe nici un suport. dupa mine importanta e dorinta omului de a duce treaba la capat. un artist real merge pe drumul stiut numai de el. prea multe sfaturi te tin pe loc (ca sa nu mai zic ca la un moment dat se vor contrazice in mod inevitabil). de altfel nici indicatiile stricte, stramte, astea care demonstreaza mai mult rigiditate din partea autorului decat libertatea pe care o exprima arta in general, nu te duc cu mult mai departe. dar... e adevarat, eu vorbesc mai mult pentru rock si derivatele, pentru ca aici se regaseste abundenta si inventivitatea ce mai larga.
karpi Posted January 15, 2011 Posted January 15, 2011 majoritatea trupetilor (adevarati, neica, la care se uita cu sincera admiratie cam toti de pe aici) au explodat pe la 15-16 ani. conform opiniei mai inainte exprimate, adica daca ar fi revenit cu intrebari cammmm peste 5 ani, majoritatea actualilor idoli nici n-ar mai fi apucat sa existe iar noi n-am sti nimic de ei si muzica lor nu ar fi disponibila pe nici un suport. dupa mine importanta e dorinta omului de a duce treaba la capat. un artist real merge pe drumul stiut numai de el. prea multe sfaturi te tin pe loc (ca sa nu mai zic ca la un moment dat se vor contrazice in mod inevitabil). de altfel nici indicatiile stricte, stramte, astea care demonstreaza mai mult rigiditate din partea autorului decat libertatea pe care o exprima arta in general, nu te duc cu mult mai departe. dar... e adevarat, eu vorbesc mai mult pentru rock si derivatele, pentru ca aici se regaseste abundenta si inventivitatea ce mai larga. Ce ai vazut tu nu stiu unde trupe cu copii de 13-16 ani nu sunt muzicieni ci doar niste executanti .interpreti talentati scolati care poate peste 10 ani ajung sau nu ajung sa fie artisti. Un exemplu ar fi baietii si fetele Jackson care pana la 13-16 ani aveau deja vechime in experienta de scena si inainte de aceatsa peioada au facut pregatire serioasa ... Alt exemplu cu trupa de copii minune ...Hanson ...dar care a murit deocamdata ,,,au executat ce li-sa dat de pariunti /indrumatori /manager au avut succes apoi ce au facut ei singuri ca si muzicanti vad ca nu mai iese ... Alte trupe nu stiu ...eventual Steve Winwood care la 16 ani avea hit mondial ... Precis mai sunt cateva exemple dar nu pra stiu de trupe de copii care sa fi facut ceva singuri pana la 16 ani . Dupa ce ajungi sa canti pe scena ai nevoie de cel putin 10 ani ca sa ajungi sa stii cam ce vrei ...asta daca ajungi . Daca te pui si inveti pe chitara toate pozitile/mersurile posibile ptr gama Em ai nevoie de 5 ani ca sa ajungi sa si le poti folosi .sa poti sa si canti macar ceva.
Dragos - NL Posted January 16, 2011 Posted January 16, 2011 (edited) nesatul pt studiu este totdeauna de apreciat, dar daca in paralel nu se petrece nimic notabil in tine iese o arta fara suflet, ceea ce nu e neaparat nociv. stii vorba aia: toata viata inveti. insa la 15/16 ani "baietii mari" au luat deja hotararea si stiu ce vor, pentru ca la 20/21 sunt deja superstaruri sau lucreaza cu succes public la asta. daca lennon, vicious, hendrix, joplin si toti MORTII DEVREME se gandeau 5 ani la mi minor nu mai avea nimeni dupa cine sa faca coveruri sau sa se inspire. Edited January 16, 2011 by Dragos - NL
karpi Posted January 16, 2011 Posted January 16, 2011 (edited) nesatul pt studiu este totdeauna de apreciat, dar daca in paralel nu se petrece nimic notabil in tine iese o arta fara suflet, ceea ce nu e neaparat nociv. stii vorba aia: toata viata inveti. insa la 15/16 ani "baietii mari" au luat deja hotararea si stiu ce vor, pentru ca la 20/21 sunt deja superstaruri sau lucreaza cu succes public la asta. daca lennon, vicious, hendrix, joplin si toti MORTII DEVREME se gandeau 5 ani la mi minor nu mai avea nimeni dupa cine sa faca coveruri sau sa se inspire. Ia mai gandeste-te un pic ...doar un pic.. iata copii super talentati care asa singuri au hotarat ce vor si cum vor....???????????? http://www.youtube.com/watch?v=g9WwIvBM1u8&feature=related Acestia la 17-18 ani precis stiu deje cam ce si cum ar putea sa cante Edited January 16, 2011 by karpi
andjar Posted January 18, 2011 Posted January 18, 2011 (edited) eu am alta explicatie asupra "sweet spot"-ului varstei de 15-16 ani,care dupa parerea mea e cea mai potrivita sa incepi a invata un instrument/a canta/a creea.La 15-16 ani ,personalitatea muzicala sau melomanul din tine e aproape format si cei care incep la aceasta varsta,paradoxal au sansa sa ajunga muzicieni mai buni decat cei care incep la 5-10 ani pentru ca a te concentrarea pe tehnica la o varsta prea frageda poate fi nociv pentru spiritul creativ.Si exemplele pot fi numeroase legate de chitaristi care au inceput prea devreme,au ajuns mega virtuosi,discografii stufoase, dar in toata carierea lor n-au compus nimic notabil,de adevarata valoare...nu dau nume ca sa nu fiu acuzat de troll. Si in al doilea rand nici macar nu trebuie sa fi un instrumentist foarte bun ca sa fi un mare muzician/compozitor(bob dylan,roger waters,keith richard,jagger,lennon...) Acum legat de topic,exemplul acela al lui Karpi cu duane eddy e genial.Daca vrei sa te concentrezi doar pe improvizatie de la inceput fara sa ai mana cat de cat formata,un bagaj cat de cat de solouri si riffuri invatate dupa tab-uri si ultrarepetate,niste lick-uri ok...ajungi sa improvizezi mecanic si steril ca un chitarist de mana a doua din anii 50.Mai toti marii chitaristi au trecut prin "copilaria cover-urilor". Edited January 18, 2011 by andjar
Ironside Posted January 18, 2011 Posted January 18, 2011 Eu cred ca cel mai mult conteaza sa ai noroc. E mai important decit tehnica de cintat, talentul, urechea muzicala, compozitia, etc. Sint o multime de artisti a caror muzica suna exact ca un cur basindu-se (sau ca atunci cind tragi apa la WC). Cu toate astea, se gasesc altii si mai idioti carora sa le placa. Ascultati Radio 21 si o sa intelegeti. Pina si Fernando de la Caransebes are fanii lui. Youtube.com e plin de chitaristi de dormitor care sint talentati, au tehnica buna, interpreteaza misto o piesa si totusi nu sint nici bogati, nici faimosi. Ghici de ce... Sa luam ca exemplu valoarea unui obiect, sa zicem un amplificator. Il fac din cele mai bune piese, il fac sa sune mai bine ca orice Boogie si ii estimez valoarea la 10.000 de euro. E, estimarea asta a mea n-are nicio treaba cu realitatea, pentru ca eu i-am estimat valoarea la 10.000 de euro, dar daca nu-mi da nimeni 10.000 pe el, insemna ca nu valoreaza atit. Valoarea lui va fi data de piata. Daca nimeni nu-mi ofera mai mult de 5000 de euro pe el, inseamna ca atit valoreaza. Asa si cu muzica. Poate sa fie cea mai naspa muzica, daca exista cerere, inseamna ca muzica aia e "buna". Daca publicul e de-a dreptul imbecil si cere ***, vind *** si ma imbogatesc, nu ma duc sa le vind aur, de care probabil ca nimeni n-are nevoie.
karpi Posted January 19, 2011 Posted January 19, 2011 (edited) Da, este bine sa ai norocul sa te nasti intr-o familie de miliardari care sa-ti asigure toate conditiile , sau macar intr-o familie de atisti instariti si vestiti care cunosc ce si cum ai te pot indruma si ajuta in formarea unei cariere. . Sau castigi la Loto ...apoi iti iei profesor de muzica, de dans, investesti ..in propaganda/reclama....si poate poate ...ajungi un artist cunoscut. Edited January 19, 2011 by karpi
ggg Posted January 19, 2011 Posted January 19, 2011 (edited) E, estimarea asta a mea n-are nicio treaba cu realitatea, pentru ca eu i-am estimat valoarea la 10.000 de euro, dar daca nu-mi da nimeni 10.000 pe el, insemna ca nu valoreaza atit. Valoarea lui va fi data de piata. Daca nimeni nu-mi ofera mai mult de 5000 de euro pe el, inseamna ca atit valoreaza. Asa si cu muzica. Poate sa fie cea mai naspa muzica, daca exista cerere, inseamna ca muzica aia e "buna". Daca publicul e de-a dreptul imbecil si cere ***, vind *** si ma imbogatesc, nu ma duc sa le vind aur, de care probabil ca nimeni n-are nevoie. +1 Acest rationament este motivul pt care trebuie luat in considerare foarte serios,ceea ce se numeste management. Edited January 19, 2011 by ggg
drblues Posted January 19, 2011 Posted January 19, 2011 sau cum e sa fii talentat si educat si sa canti rahat. daca ai un manager bun ajungi milionar. exemplu: lady gaga, fata cu scoala de muzica si preferinte rock. a fost fata ascultatoare si a cantat ce i-a zis manageru' si i-a fost bine la portofel. alt exemplu mai vechi: manferd mann. asta a scos cateva hituri de 3 acorduri si cu refren onomatopeic (do wah diddy, mighty quinn) cu care a facut banu gros apoi si-a permis sa faca si muzica (nightingales and bombers, watch).
Riff Hudson Posted January 20, 2011 Posted January 20, 2011 (edited) Daca te pui si inveti pe chitara toate pozitile/mersurile posibile ptr gama Em ai nevoie de 5 ani ca sa ajungi sa si le poti folosi .sa poti sa si canti macar ceva. Pana la partea asta aveai dreptate, dar aici eu cred ca exagerezi.E vorba totusi de Em(pentatonica), nu de Be-bop sau alte minuni.Parerea mea. Edited January 20, 2011 by Riff Hudson
karpi Posted January 20, 2011 Posted January 20, 2011 Pana la partea asta aveai dreptate, dar aici eu cred ca exagerezi.E vorba totusi de Em(pentatonica), nu de Be-bop sau alte minuni.Parerea mea. Em pentatonic ..........dar trebuie sa o poti canta "in toate directiile posibile" altfel te vei repeta , nu canti numai o singura "interventie" pe o scena... Te pui in poztia sa zicem a I-a a VII-a apoi a XII -a si canti Em ..pe toate "potecile" posibile .. numai doua trei rifuri de blues ,bluesrock simpu de tot . Asculta un "model" , este doar bluesrock improvizat pe o tema foarte simpla ,nimic sofisticat ..sau exagerat http://www.youtube.com/user/StorytellerGuitar#p/u/0/pSEHa5hplHI
Guest quartz Posted January 21, 2011 Posted January 21, 2011 Eu cred ca cel mai mult conteaza sa ai noroc. E mai important decit tehnica de cintat, talentul, urechea muzicala, compozitia, etc. Sint o multime de artisti a caror muzica suna exact ca un cur basindu-se (sau ca atunci cind tragi apa la WC). Cu toate astea, se gasesc altii si mai idioti carora sa le placa. Ascultati Radio 21 si o sa intelegeti. Pina si Fernando de la Caransebes are fanii lui. Youtube.com e plin de chitaristi de dormitor care sint talentati, au tehnica buna, interpreteaza misto o piesa si totusi nu sint nici bogati, nici faimosi. Ghici de ce... Sa luam ca exemplu valoarea unui obiect, sa zicem un amplificator. Il fac din cele mai bune piese, il fac sa sune mai bine ca orice Boogie si ii estimez valoarea la 10.000 de euro. E, estimarea asta a mea n-are nicio treaba cu realitatea, pentru ca eu i-am estimat valoarea la 10.000 de euro, dar daca nu-mi da nimeni 10.000 pe el, insemna ca nu valoreaza atit. Valoarea lui va fi data de piata. Daca nimeni nu-mi ofera mai mult de 5000 de euro pe el, inseamna ca atit valoreaza. Asa si cu muzica. Poate sa fie cea mai naspa muzica, daca exista cerere, inseamna ca muzica aia e "buna". Daca publicul e de-a dreptul imbecil si cere ***, vind *** si ma imbogatesc, nu ma duc sa le vind aur, de care probabil ca nimeni n-are nevoie. Perfect de acord cu tine, numai ca nu mi-as face probleme in legatura cu asta. Este indiscutabil ca poti face bani si cu muzica de proasta calitate, dar pana la urma muzica buna se cerne. O sa dispara tot ce este de proasta calitate si ramane doar muzica buna. Cati compozitori slabi erau pe vremea lui Bach si cu toate astea el a ramas si va ramane pentru totdeauna cel mai bun poate. Asa ca cei care vor sa faca bani sunt liberi sa o faca, dar cei care vor sa faca ceva durabil trebuie sa se mai gandeasca odata la ce creeaza...
karpi Posted January 21, 2011 Posted January 21, 2011 (edited) Perfect de acord cu tine, numai ca nu mi-as face probleme in legatura cu asta. Este indiscutabil ca poti face bani si cu muzica de proasta calitate, dar pana la urma muzica buna se cerne. O sa dispara tot ce este de proasta calitate si ramane doar muzica buna. Cati compozitori slabi erau pe vremea lui Bach si cu toate astea el a ramas si va ramane pentru totdeauna cel mai bun poate. Asa ca cei care vor sa faca bani sunt liberi sa o faca, dar cei care vor sa faca ceva durabil trebuie sa se mai gandeasca odata la ce creeaza... Intotdeauna trebuie sa ai in vedere toate fatelele problemei nu numai ce-ti covine sau ce ar fi moral/logic si de astea. Odata ce "banul" este investit sa "inregistreze ptr posteritate" o anumita "parte" din arta ...acea parte rmane...restul se tot cerne in necunoscut , nu va afla nimeni ca au fost si artisti mai talentati etc etc... Odata ce bani se duc pe o productie proasta dusi sunt , timpul a trecut nu se mai intoarce ...ramane ce a fost "inregistrat" /promovat etc/... Ce poti sa cerni din toate caprele care behaie pe scenele mondiale??? nu vei afla niciodata cati cantareti si compozitiori super talentati au fost dati la o parte ... ca nu cumva sa incurce apele .. In istorie daca privim exemplele :au avut noroc doar cativa artisti plastici prin franta care chiar exclusi/neacceptati /primiti in "academia de arte" au ajuns celebri ... dar si dintre acestia doar cativa . Dar in muzica nu ai cum sa ajungi in centrul atentiei fara sponsorizare serioasa ... Asa poti sa visezi ...vine BatMan sau SuperMan si salveaza lumea...... Edited January 21, 2011 by karpi
Guest quartz Posted January 21, 2011 Posted January 21, 2011 Intotdeauna trebuie sa ai in vedere toate fatelele problemei nu numai ce-ti covine sau ce ar fi moral/logic si de astea. Odata ce "banul" este investit sa "inregistreze ptr posteritate" o anumita "parte" din arta ...acea parte rmane...restul se tot cerne in necunoscut , nu va afla nimeni ca au fost si artisti mai talentati etc etc... Odata ce bani se duc pe o productie proasta dusi sunt , timpul a trecut nu se mai intoarce ...ramane ce a fost "inregistrat" /promovat etc/... Ce poti sa cerni din toate caprele care behaie pe scenele mondiale??? nu vei afla niciodata cati cantareti si compozitiori super talentati au fost dati la o parte ... ca nu cumva sa incurce apele .. In istorie daca privim exemplele :au avut noroc doar cativa artisti plastici prin franta care chiar exclusi/neacceptati /primiti in "academia de arte" au ajuns celebri ... dar si dintre acestia doar cativa . Dar in muzica nu ai cum sa ajungi in centrul atentiei fara sponsorizare serioasa ... Asa poti sa visezi ...vine BatMan sau SuperMan si salveaza lumea...... Ma pune foarte tare pe ganduri, ce spui tu.... Daca e adevarat, atunci e si foarte trist Oare chiar ne-am dezumanizat in asa hal in cat nu ne mai apreciem valorile? Inca sunt visator poate, dar raman la parerea mea ca valorile se cern si intr-un fel sau altul reusesc sa iasa la suprafata si sa-si impuna talentul... cu toate greutatile. As merge mai degarba pe principiul ca societatea actuala nu prea mai creeaza valori. In naivitatea mea astept si eu sa renasca ceva... pana atunci ascult mai mult muzica gata cernuta...
ggg Posted January 21, 2011 Posted January 21, 2011 (edited) sau cum e sa fii talentat si educat si sa canti rahat. daca ai un manager bun ajungi milionar. Pai, cand ai zis management, se discuta numai de resurse( bani,aer,femei,...etc ). Cat de bine canta fiecare sau cat place unuia sau altuia, asta este deja este alta discutie.De exemplu,am dat de oameni care nu pot respira daca nu asculta "Alejandro" :lol: Dar revenind la subiectul topicului , in ceea ce priveste compunerea unui solo sau a unei improvizatii, pe langa tehnica "din dotare" a fiecarui instrumentist,cunoasterea teoriei muzicale (game,moduri,progresii armonice,..etc) mai trebuie si cultura despre stilul de muzica interpretat. Un instrumentist care canta numai nu-metal cred ca ar avea ceva dificultati sa improvizeze blues,de exemplu. Parerea mea este ca studiul pentru un instrumentist trebuie sa contina cel putin 3 teme : teorie ,tehnica instrumentala si stil de improvizatie intr-un context armonic. Un exemplu foarte bun mi se pare acesta http://lectii-de-chi...tendencies.html Edited January 21, 2011 by ggg
karpi Posted January 21, 2011 Posted January 21, 2011 Ma pune foarte tare pe ganduri, ce spui tu.... Daca e adevarat, atunci e si foarte trist Oare chiar ne-am dezumanizat in asa hal in cat nu ne mai apreciem valorile? Inca sunt visator poate, dar raman la parerea mea ca valorile se cern si intr-un fel sau altul reusesc sa iasa la suprafata si sa-si impuna talentul... cu toate greutatile. As merge mai degarba pe principiul ca societatea actuala nu prea mai creeaza valori. In naivitatea mea astept si eu sa renasca ceva... pana atunci ascult mai mult muzica gata cernuta... Exista perioade de "vid" cand se poate patrunde in sistem fara barierele impuse de showbizz. Manager-i ,producatori, sposnosrii ,investitorii conserva cate o stare si prezinta o rezistenta enorma la orice schimbare. Vezi Hendrix care a cam dat peste cap calculele "manageri"-lor si consecinta a fost sa il saboteze de fapt .. Cream a fost sabotat la fel ...sau ridicat mai mult din noroc /accidental fata de cat se investea in alte trupe...etc Au unii investiti bani si etc in anumita miscare muzicala/artistica...vine altceva si tot ce au investit nu mai trebuie nimanui...de aici rezistenta /inertia la orice schimbare. Acest lucru se intampla de cand lumea si nu numai in showbizz Ia vezi filmul "Cine a ucis masina electrica"
Riff Hudson Posted January 21, 2011 Posted January 21, 2011 (edited) Asculta un "model" , este doar bluesrock improvizat pe o tema foarte simpla ,nimic sofisticat ..sau exagerat http://www.youtube.c...u/0/pSEHa5hplHI Foarte misto ideea si combinatiile de note, dar mi se pare ca nu prea lega pasajele foarte bine la inceput.AI dreptate cu repetatul patternului, am observat asta si la mine, dar totusi 5 ani o singura gama...Acum, deh, depinde de fiecare Peace!. Holy shit, acum mi-a picat fisa:esti cumva tu?Comparai cu poza de la avatar, si mai si vedeam "arpi" pe canalul ala.:lol: Edited January 21, 2011 by Riff Hudson
karpi Posted January 21, 2011 Posted January 21, 2011 Foarte misto ideea si combinatiile de note, dar mi se pare ca nu prea lega pasajele foarte bine la inceput.AI dreptate cu repetatul patternului, am observat asta si la mine, dar totusi 5 ani o singura gama...Acum, deh, depinde de fiecare Peace!. Holy shit, acum mi-a picat fisa:esti cumva tu?Comparai cu poza de la avatar, si mai si vedeam "arpi" pe canalul ala.:lol: Nu numai una singura ..hehe...intre timp mai inveti , exerzezi si canti in concerte cu cat stii si ai greije sa nu intri in teren inca "nebatatorit" .Dar ca sa poti sa canti pe tot gatul chitarei in orice pozitie ai nevoie de foarte mult exercitiu .Exercitiu de care nu intotdeauna ai timp si rabdare asa ca ala uni se intinde si pe 10 ani ...daca se tine de treaba .Nu se poate sa exersezi numai gamele (toate)pana ies OK peste tot caci nu mai ajungi sa canti //hehehe. Deci canti cum poti si cat stii intre timp studiezi..
Guest jjzilla Posted January 26, 2011 Posted January 26, 2011 Poti oricand sa apuci nota principala ai piese la o ocatva, dou. O Tsie cu un bend pentru 3 minute si a facut un solo de blues. (ma rog mai cobori sau urci pa dotturi,). Solo e partea aia expresiva, nu partea in care sa canta sa dovedesti ca esti bun. Poti incerca sa iti imaginezi cum ar suna, gen intai faci solou 'la acappelo' si apoi il pui pa chitara. E mai bine sa incepi de acu decat sa astepti un an, ca te trezesti dupa un an, ca nu iti ajung degetele, sau nai viteazea dorita pa taste. Cheers. Nu numai una singura ..hehe...intre timp mai inveti , exerzezi si canti in concerte cu cat stii si ai greije sa nu intri in teren inca "nebatatorit" .Dar ca sa poti sa canti pe tot gatul chitarei in orice pozitie ai nevoie de foarte mult exercitiu .Exercitiu de care nu intotdeauna ai timp si rabdare asa ca ala uni se intinde si pe 10 ani ...daca se tine de treaba .Nu se poate sa exersezi numai gamele (toate)pana ies OK peste tot caci nu mai ajungi sa canti //hehehe. Deci canti cum poti si cat stii intre timp studiezi..
karpi Posted January 27, 2011 Posted January 27, 2011 (edited) Poti oricand sa apuci nota principala ai piese la o ocatva, dou. O Tsie cu un bend pentru 3 minute si a facut un solo de blues. (ma rog mai cobori sau urci pa dotturi,). Solo e partea aia expresiva, nu partea in care sa canta sa dovedesti ca esti bun. Poti incerca sa iti imaginezi cum ar suna, gen intai faci solou 'la acappelo' si apoi il pui pa chitara. E mai bine sa incepi de acu decat sa astepti un an, ca te trezesti dupa un an, ca nu iti ajung degetele, sau nai viteazea dorita pa taste. Cheers. E buna asta cu "un bend de 3 minute si iaca soloul de blues" ...americanii spun ca pana la varsta de 50 de ani nu ai cum sa fii bluesman ...pasta varsta de 50 poate poate dar nui precis......dar bineinteles ca studiul trebuie inceput cat mai devreme incepand cu reproducerea mecanica si invatarea a cat mai multe lick-uri din care mai tarziu vor servi ca si "cuvinte" ptr viitoarele frazele ... Prima data se canta " Nicusor are o toba " ,...apoi "Doua randunici "..apoi "Doua mari si doua mici"...."Fur Elise" , "Ghost Riders in the Sky "....pana ajungi la Bach Edited January 27, 2011 by karpi
John Petrecce Posted January 27, 2011 Posted January 27, 2011 E buna asta cu "un bend de 3 minute si iaca soloul de blues" ...americanii spun ca pana la varsta de 50 de ani nu ai cum sa fii bluesman ...pasta varsta de 50 poate poate dar nui precis.... Prima data se canta " Nicusor are o toba " ,...apoi "Doua randunici "..apoi "Doua mari si doua mici"...."Fur Elise" , "Ghost Riders in the Sky "....pana ajungi la Bach Asa'i? Continuam mai apoi cu Brahms;Schubert;Wagner;etc pentru a fi suficient de pregatiti sa incepem mare initiere in tainele blues'ulu...bineinteles
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now