www.rgc.ro Web analytics

Jump to content
Musaro Adriano

Lava Cables

Recommended Posts

salut baieti, am in test 2 Lava cables, sunetul foarte curat cu castig de frecvente medie/inalte, cablu foarte moale fata de george si evidence (adica nu este rigid), raport calitate/pretz buna fata de evidence si cam la fel fata de george'l(oricum justificata la evidence pretul mai rasarit, contructia fata de LAVA este mult mai profi), differenza ausibil la urechea umana la un volum destul de mare fata de evidence si george'l este minima. (toti trei sunt de calitate superiora, clar, numai ca fiecare evidentiaza anumite frecvente. George'l si Lava sunt aproape identice, ceva inalte mai mult la lava cable, evidence pare mai calibrat (ca frecvente). ton gros la lava cable cat evidence (geoge'l o idee mai putin gros si profund...mai uscat zicem). Unica chestia negativa la lava cables pe care am gasit este ca sincer la 'constructie' ma asteptam la ceva mai profi, adica peste jack un termocontractabil de 2 lei? Si oricum unul din lava cable deja face figuri....ma rog lasand la o parte problema cablului eu zic ca sunt buni lava cables pentru cine are nevoie de niste medi/inalte mai multe si de un sunet de calitate in general. De pilda eu personal prefer fender titanium, dar la cine canta metal sau rock sar putea sa placa mult cabluri aceste.

Aniway, sunt fineturi aceste, stiu, prea mult publicizate zic eu, in conclusie sunt de parere ca se poate avea un ton foarte bun fara a da o caruta de bani pentru cabluri prea mult publicizate, poate sa fie in alternativa o solutie de 'finete' pentru sisteme profesionale complexe, esigente al musicianului care are concerte mari, cablaje multe si lunghe.

Ps. unicul cablu care intradevar fata de un standard am vazut diferente si resultate ESAGERATE sunt cabluri pentru boxe (liric evidence sau george'l, le am testat pe amandoua si sunt foarte foarte bune!!))...aici intradevar a meritat investitie!!

Conclusionez zicand ca al meu este o parere personala discutabila, de un chitarist care nu este espert in electronica sau cables, (de asta se esplica presentare amatoriala..). Pur si simplu am inregistrat folosind aceasi setari schimband numai cablului si ascultand cu atentie mici diferente..daca e ceva intrebare sunt pe aici, si daca cineva i a testat sunt curios de parere.

Numai bine si sanatate!!

PS. uitasem, cabluri cumparati in italia de la distributor lava, cablu de 3 m. pret 43 euri bucata (nou)

Edited by Musaro Adriano

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ALB3RTO

La prima, cand auzi de faptul ca anumite cabluri iti pot schimba efectiv tonul... te cam miri. Te gandesti... "doar de la un cablu"? DA, DOAR DE LA UN CABLU se poate schimba tonul si fidelitatea sunetului unui instrument.

 

Chiar zilele trecute stateam la o sueta cu "Ursu de la Fender" si am tot schimbat cabluri sa facem o comparatie. Chitara Fender > Orange Amp. La cablul "Entry Level High-End Cable" KLOTZ LaGrange am simtit o diferenta neta prin volum fata de celelalte cabluri cat si prin sunetul mult mai plin (medii-joase sa zicem).

 

Cel mai important detaliu la un cablu este capacitatea masurata in picofarazi / metru.

 

Cu cut numarul este mai mic, cu atat "inaltele" vor trece printr-un cablu mai lung (sa zicem 6m) la amp. Se stie faptul cu cat e mai scurt cablul cu atat fidelitatea sunetului va fi mai buna. Am cautat pe net si am alcatuit oarecum o lista cu cabluri de chitara/instrument pentru a vedea diferentele... un tabel de referinta...

Cu cat numarul mF este mai mare, cu atat inaltele sunt atenuate (dispar usor).

 

[nota*: unele cifre sunt pF/metru, unele pF/feet]

 

Van Den Hul Intregration Hybrid................. 26 pF/ft

Tara Labs Spectrum.................................. 33 pF/ft

Zaolla Silverline......................................... 28 pF/ft

Evidence Audio Lyric HG.......................... N/A

Lava ELC................................................. 15 pF/ft

Cardas Golden Chord............................... 23 pF/ft

Evidence Audio Melody............................. N/A

KLOTZ La Grange GY107..................... 67pF/m..... 23 pF/ft (6m / 170ron)

KLOTZ Rock-Master (Matthias Jabs)........75pF/m

KLOTZ Joe Bonamassa.............................70pF/m

KLOTZ Titanium........................................75pf/m

SOMMER Spirit........................................ 24 pF/ft

SOMMER Stratos......................................23mF/ft

Gepco X-Band.......................................... 23pF/ft ($37 for 15 feet terminated)

Gepco GLC 20.......................................... 32 pF/ft

Canare GS-6............................................. 49 pF/ft ($27 for 15 feet terminated)

Mogami 2524.......................................... 39.7 pF/ft (5m / 234ron)

Mogami W2319........................................ 47.3 pF/ft

George L's................................................ 25 pF/ft

VOVOX - Link Protect A..........................29mF/ft

VOVOX - Lava Soar.................................

George Ls .155....................................... 20.9 pf/ft........ $41.00 per 20 ft.

Monster Cable Bass.................................. 40.9 pf/ft........ $49.95 per 21 ft.

Monster Cable Rock................................. 41.4 pf/ft........ $49.95 per 21 ft.

Monster cable Jazz.................................... 63.3 pf/ft........ $44.00 per 12 ft

Kendrick Klotz......................................... 20.5 pf/ft........ $89.99 per 20 ft.

Reference Guitar Cable............................. 18.8 pf/ft........ $79.99 per 20 ft

Edited by ALB3RTO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acum ceva vreme cand ne povestea @mibu despre cabluri, majoritatea eram sceptici(inclusiv eu), ma distreaza cum incet incet tot mai multi ii dam dreptate. :lol:

 

Capacitatea unui cablu ii importanta, la fel cum ii importanta rezistenta/m(KM), materialele din care-s facute, grosimea firului/firelor, geometria infasurarilor(impletita sau spirala).

De exemplu(asta-mi vine in minte), Klotz LaGrange 67pF/m si Cordial CGK175(varful de gama al lor) 76pF/m desi Cordial-ul are capacitate mai mare suna cu mai multe medii-inalte/inalte decat LaGrange-ul, dar ce folos ca pe ansamblu nu suna mai bine :)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut baieti, am in test 2 Lava cables, sunetul foarte curat cu castig de frecvente medie/inalte, cablu foarte moale fata de george si evidence (adica nu este rigid), raport calitate/pretz buna fata de evidence si cam la fel fata de george'l(oricum justificata la evidence pretul mai rasarit, contructia fata de LAVA este mult mai profi), differenza ausibil la urechea umana la un volum destul de mare fata de evidence si george'l este minima. (toti trei sunt de calitate superiora, clar, numai ca fiecare evidentiaza anumite frecvente. George'l si Lava sunt aproape identice, ceva inalte mai mult la lava cable, evidence pare mai calibrat (ca frecvente). ton gros la lava cable cat evidence (geoge'l o idee mai putin gros si profund...mai uscat zicem). Unica chestia negativa la lava cables pe care am gasit este ca sincer la 'constructie' ma asteptam la ceva mai profi, adica peste jack un termocontractabil de 2 lei? Si oricum unul din lava cable deja face figuri....ma rog lasand la o parte problema cablului eu zic ca sunt buni lava cables pentru cine are nevoie de niste medi/inalte mai multe si de un sunet de calitate in general. De pilda eu personal prefer fender titanium, dar la cine canta metal sau rock sar putea sa placa mult cabluri aceste.

Aniway, sunt fineturi aceste, stiu, prea mult publicizate zic eu, in conclusie sunt de parere ca se poate avea un ton foarte bun fara a da o caruta de bani pentru cabluri prea mult publicizate, poate sa fie in alternativa o solutie de 'finete' pentru sisteme profesionale complexe, esigente al musicianului care are concerte mari, cablaje multe si lunghe.

Ps. unicul cablu care intradevar fata de un standard am vazut diferente si resultate ESAGERATE sunt cabluri pentru boxe (liric evidence sau george'l, le am testat pe amandoua si sunt foarte foarte bune!!))...aici intradevar a meritat investitie!!

Conclusionez zicand ca al meu este o parere personala discutabila, de un chitarist care nu este espert in electronica sau cables, (de asta se esplica presentare amatoriala..). Pur si simplu am inregistrat folosind aceasi setari schimband numai cablului si ascultand cu atentie mici diferente..daca e ceva intrebare sunt pe aici, si daca cineva i a testat sunt curios de parere.

Numai bine si sanatate!!

PS. uitasem, cabluri cumparati in italia de la distributor lava, cablu de 3 m. pret 43 euri bucata (nou)

Un cablu la 3 m nu este lung ...nici nu te poti misca pe scena

 

Dar il recomand celor cu chitare cu valoarea reala de 50 Euro ...+43 Euro cablu ( chitara > Buffer ) ai o instalatie mai "pretioasa" . Mai bine cumperi un "lantisor de aur" ce macar i-si pastreaza valoarea ...daca vrei sa arati ca esti "pretios"...hhehe

 

Cum transparenta sunetului se strica prin circuitele electronice active cablul chitara-buffer nu are prea multe de influentat .

 

Influenta asupra timbrului este aproape nesemnificativa ...

Ca si prevenire deteriorarii semnalului la o instalatie profi de laborator acustic sau studio la sute de mii de coco in sus...probabil este OK sa ai cabluri perfecte.( si mai ales perfect adaptate)

 

Pe scena ...

Perceptia asupra timbrului depinde mult de pozitia ascultatorului fata de difuzor /peretii /tavan ...rezonante ..unde stationare .. volum incapere etc ...efect COMBFILTER ...fata de aceasta efectul cablului este zero..

Edited by karpi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum transparenta sunetului se strica prin circuitele electronice active cablul chitara-buffer nu are prea multe de influentat .

 

Influenta asupra timbrului este aproape nesemnificativa ...

 

Eh, poate am eu urechi de lemn, dar cablul meu actual filtreaza altfel frecventele decat cel anterior. In 99% din cazuri nu folosesc nimic intre chitara si amp. Pana la urma, din experienta mea precara, am observat ca o influenta exista si e sesizabila. Parerea mea de ageamiu (tre' sa-i platesc lui @red un sac de bani ca si drepturi de autor :D ).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ALB3RTO

Adevarul e ca... poti sa ai VOVOX sau ZAOLLA... daca pe spate suna perfect si esti preluat pe un PA de *** ca in Romania... tot degeaba. :))

 

Vorbim de chestii de fineturi... care conteaza in lant, in CONTEXT. 3m sunt perfecti pentu inregistrare studio, pt live si mie m-i se par cam putini. In live eu zic ca 6 m sunt cam suficienti (asta o spune unu care inainte alerga pe scena cu cabluri de 10m), iar un Wireless BUN te duce in jur de cel putin 1000euro si peste... lejer.

 

... e dora o simpla discutie... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest ALB3RTO

Inca un amanunt.

Desi chiar sunt perceptibile de urechea umana diferentele dintre anumite cabluri atunci cand le testezi pe un amp cu aceleasi reglaje si aceeasi ghitara... in contextul unei trupe s-ar putea sa nu mai fie atat de evidente.

 

Mai ales intr-o trupa de "gorgorotzi" unde e mare harmalaie... :lol:

Edited by ALB3RTO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar de astea ce ziceti ?

 

 

http://www.russandrews.com/product.asp?lookup=1&region=UK&currency=GBP&pf_id=3378&customer_id=PAA0892099611259YMQCMZETXKFENIFY

 

Stiu ca e off-topic (sunt cabluri de boxe pt. sisteme hi-fi), dar eu am cazut de pe scaun cand am vazut cat costa.

 

On topic, diferenta intre cablurile de chitara este clar perceptibila. Intre un cablu Ibanez si unul Evidence (pe aceeasi chitara si acelasi amp) diferenta de sunet a fost enorma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Reducerea impedantei la inceputul lantului de efecte nu ar fi o rezolvare a problemei cu cablurile?

Eu am aplicat o soluție și mai flexibilã la ultima chitarã: un buffer onboard precedat de o serie de condensatoare selectabile (inclusiv opțiunea de a nu selecta nici unul). Astfel

 

1. Elimini practic influența cablului.

2. Poți adãuga dupã gust cât vrei din aceastã capacitate parazitã pentru a pãstra rezonanța specificã sistemului chitarã-cablu-intrare efect/amp. Altfel rãspunsul în frecvențã e mult mai echilibrat și pierde "personalitatea" (unii doresc asta, alții nu).

O sã pun și un sample dacã vreți.

 

Acum ceva vreme cand ne povestea @mibu despre cabluri, majoritatea eram sceptici(inclusiv eu), ma distreaza cum incet incet tot mai multi ii dam dreptate.

Hai sã nu încurcãm borcanele: Nimeni nu a negat faptul cã proprietãțile cablului influențeazã rãspunsul în frecvențã. Ce s-a discutat a fost complexitatea fenomenologiei (care nu e deloc "compleaxã") și în special motivul pentru care un cablu banal costã atât cât costã. Pentru cã noi am vorbit despre fenomene fizice și mibu despre unicorni.

Dacã tot a oferit ALB3RTO o plajã de valori vã ofer o simulare care descrie "ce s-ar întâmpla cu tonul" dacã încercãm diferite cabluri de 3m cu capacitãți între 15 și 75 pF/ft:

Deci se modificã atât frecvența de rezonanțã cât și amplitudinea acestei rezonanțe, de la cca. 2,5 KHz (capacitate mare) la 4,5 KHz (C micã). Scopul simulãrii e doar sã ilustreze efectul diferitelor capacitãți și am folosit un model de dozã sã zicem "tipicã", dar existã o variație foarte mare în rândul parametrilor dozelor. Deci întregul grafic se poate muta într-o parte sau cealaltã (frecvențã de tãiere mai mare sau mai micã) în funcție de doza folositã dar povestea rãmâne aceeași.

Sper cã e suficient de clar: e un filtru RLC, un concept foarte simplu. Pe lângã aspectele mecanice (durabilitate, flexibilitate), capacitatea e cel mai important aspect al cablului. Restul e aburealã. Întrebãri?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hai sa faci plici, profesore! inseamna ca tu transmiti numai morse pe scena. sa nu intelegi c-ai fi genial, ca nu esti.

fa-ne un bine si las-o pe soacra-ta sa scrie atunci! poate ca si ea o sa faca ca tine si o sa scrie doar sa se dea rotunda si sa obtina dedicatii muzicale cum obtii tu, ar fi totusi mai interesant s-o avem pe mama Omida pe-aici decat sa citim post dupa post dupa post de-ale tale. in curand vei face topicuri la care sa-ti raspunzi singur.

 

Astept cu nerabdare sa ne transmiti ceva cu chitara , chiar si daca nu iese genial .

 

Hai lumineaza-ne ..deocamdata nu am citit nimic in afara de presupunerile a nu stiu ce ...

 

Care-i problema ta ? Ti-am scris sa citesti forumul si doar dupa acea sa scrii ce si cum.

 

Daca vrei sa afli parerea mea in legatura cu cablurile citeste ce am mai scris ..

 

Cat despre ce faci tu aici consider ca nu ai nici cea mai vaga idee despre ce scrii .

 

Prima data vezi cine despre ce vorbeste dupa acea sa raspunzi ...dar cu argumente .

 

Ia cateva link-uri la " globul de cristal" ca sa te documentezi ..sa ai si tu argumente .

 

http://www.phys.unsw.edu.au/jw/hearing.html

 

http://www.rwonline.com/article/the-truth-about-guitar-cable/376

 

http://www.deltamedia.com/resource/impedance.html

 

http://www.soundonsound.com/sos/nov09/articles/guitarcables.htm

 

http://buildyourguitar.com/resources/lemme/

 

http://audio.tutsplus.com/articles/general/quality-instrument-cable-why-it-matters-and-how-to-make-your-own/

 

http://www.aqdi.com/z.htm

 

http://www.mogamicable.com/additional/best_cable.php

 

http://www.colomar.com/Shavano/audio_cables.html

 

http://www.soundonsound.com/sos/jan03/articles/impedanceworkshop.asp

 

http://community.musiciansfriend.com/docs/DOC-1113

 

http://whirlwindusa.com/support/tech-articles/high-and-low-impedance-signals/

 

http://screaminfx.com/tech/why-and-when-to-use-a-guitar-buffer-pedal.htm

 

http://homepage.mac.com/sanjit8/OMG1Project/Electronics/Capacitance/CapacitanceTheory.html

 

http://acapella.harmony-central.com/showthread.php?1290117-Treble-cap-bleed-mod-for-volume-pot-in-STRATS

 

http://www.phys.unsw.edu.au/music/guitar/guitarintro.html

 

 

Deci tu de fapt de care parte te afli ?

 

Are efect cablul ?

 

Nu are efect cablul!

 

Ce efect are ? De ce are efect ?

Edited by karpi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am auzit personal diferentele intre cabluri pe la testele lui Mibu cand a adus laboga, evidence, etc...

 

Oricine ce ar zice, diferentele EXISTAU! Culmea mie laboga-ul mi s-a parut mai interesant pentru gusturile mele decat evidence, inca si acum tin minte destul de bine fiecare cablu ce lasa, ce facea, ce etc ca sunet.

Nu pot sa spun ca nu am auzit diferente pentru ca erau, mai ales ca schimba cablurile repede.

Recunosc totusi ca probabil aceste diferente sunt irelevante in multe situatii asa ca...

As vrea sa fiu si aici sceptic cu privire la lucrurile astea, dar nu pot :) pentru ca am ,,vazut'' cu urechile mele.

 

Arpi , Hariga si altii de pe forum au fost acolo. Poate unii nu au auzit diferentele (unii nici n-au fost interesati sa ,,asculte'' cand se intampla chestia).

 

 

Lasand la o parte toata faza cu materialele, infasurarile, cum sunt facute, care e mai brusli si care mai (LOL! ) van damme

In the end, BUY what you friggin want.

personal am vox class A de la chitara la pedalboard, si de la pedalboard la amp; imi sunt mai mult decat ok.

 

(si asa,daca aveti 20 de pedale ca mine...iar intre fiecare e cordial...tot aia :lol: :lol:)

Edited by Razvan S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut baieti, calmi prieteni, nu ne agitam pentru 2 cabluri de chitara, nu are rost. de fapt revin cu news (cum am promis...de teste reale in timp cu aceste cabluri (lava).

Sunetul am precisat ca este cel mai pe gustul meu dintre toate cablurile pe care le am testat, DAR, existe din pacat DAR, cabluri au probleme. Adica, sunt foarte delicati.

Find eu chitarist de internet si in conditi in care nu am concerte dar numai folosinta domestica cu grija, nu am crezut ca cablu potea sa se defecteze intrun timp asa de scurt. Cabluri la nivelul mufei dupa un timp se strica (scartie , parca nu face bine contact (2 cabluri din 2, nu mai este o eceptie, exista o problema de constructie).

Este foarte corect sa vorbim de impedante. ohmn, ptll, hpppt etc... chiar apreciez cata pasiune bagati in asa ceva, se simte dragoste pentru eletronica, dar lasand discutii prea tecnice la o parte (care cred ca in tot forum poate sa le urmaresca maxim 10 persone, de pilda eu mam pierdut pe topic la un mament data :blink: ) si vorbim de probleme pamantene, concrete, cand cumperi un cablu de calitate si dai 100 euro pe el te astepti sa fie si durabil, sa da o garantie la profesionist care nu vrea probleme pe scena etc..Adica dai un ban si dormi linistit...din pacate nu este asa, pacat de calitate sunetu al cablurile respective. O sa raman pe ei si pe evidence (cu tot ca evidence are sunet mai plasticos (cred ca este un cablu special de shredder, sunetul mult mai alunecos decat lava care suna 'cristal ascutit) dar in cazul meu nu merita bani respectivi

In sfarsit conclusionez parere de un ignorant in materie:

daca nu lucrati in sectorul musical si nu aveti bani de aruncat din ferestra atunci nu merita: prea scumpi dupa parere mea.

Al doila fapt concret (crec ca karpi sau fivesen au mai pomenit in postari anteriore) este restul sculele, adica de jabba cumperi cablu de 100 euro daca ai un combo ieftin si o chitara chinesesca, sau mana de un baiat care canta de cateva luni, nu o sa se simte nicio diferenta la schimbare de cablu sau este imperceptibila la urechea umana.

Raman de parere ca fiecare trebuie sa si aleaga scule du esigente personali (daca canti a casa cu procesor de pilda, mai bine dai 10 euro pe un cablu oricare decat 100 pentru unu mai publicizat.

resultat final este aproape la fel, unica diferenta sunt acei 90 euro cu care puteti sa mergeti la o cina romantica cu sotia sau sa i cumparati o bicicleta la copii vostri.

Al meu ca de obicei ramane o parere personala discutabila, evident, parere de un nepriceput in materie teecnica. va aurez cu ocazie aceasta numai bine si cantare multa.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate sa imi explice si mie cineva ceva?! ca idee asa... deci, a pus cineva mana sa testeze cablurile astea (vb lui Adriano, mai mult de 10 minute?), a facut cineva o analiza pe bune a cablurilor astea?, pe bune insemnand (pentru cei care tot s-au revoltat cu formule matematice pe aici) luat semnal dintr-un generator cu sweep si dupa aceea pus pe analizorul de spectru, trasat o curba de raspuns (stiti voi ca doar nah am vazut matematica in topicu asta de nu se poate, dar mai putin ceva practic) - ca idee, cand o sa vad asa ceva aici (si btw 57 - stii prea bine ca nu am nimic mai ales cu persoana ta - de cate ori ai simulat ceva si in realitate cu letconu in mana a mers fix asa cum ai simulat?! eu cred ca niciodata, sau sunt eu mai idiot si nu stiu sa folosesc softurile) cu tot ce inseamna explicatii practice atunci o sa am incredere in respectiva problema, pana atunci toti au in aceiasi masura dreptate - chestiile matematice nu sunt decat modele teoretice si atat iar urechea umana este predispusa la greseli si mai ales dpdv anotomic la unii mai sensibila la anumite frecvente iar la altii mai putin sensibila pentru aceiasi gama de frecvente.

 

Pana una alta poate exista bunul simt si se incearca a se lua un pot pus de un coleg ca atare, ca parerea lui proprie si personala si poate se incearca (valabil pentru tot RGC-ul) sa nu se mai posteze doar de dragul de a posta, mai ales cand nimeni nu a cerut absolut nici o parere (valabil iarasi pentru tot RGC si in special pentru domnii care comenteaza TOTAL pe langa subiect).

 

Cred ca e de asemenea de bun simt ca un admin sa curete postul asta de toate aberatiile "stiintifico-fantastice" adunate in aceste zile.

 

Cu respect,

Gabriel Tudoran

Analog Sound

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu ce sa zic....mie chiar "miza" topicului nu imi este foarte clara , dar pana la urma cel mai trist e ca au mai fost "o duzina" de topicuri cu acelasi subiect , unde nu s-a tras nici un fel de concluzie si in final se ajunge la eternul "nu ai pus mana in viata ta pe asa ceva..."

 

 

 

in cazul asta discursul tau este subiectiv .

 

Asta pentru ca sunetul si ideea de sunet este ceva subiectiv... nu crezi asta?... pot sa iti dau cateva zeci de exemple, chiar cu chitaristii de pe forum.

 

Cu respect,

Gabriel Tudoran

Analog Sound

Share this post


Link to post
Share on other sites

korko, nu am nimic cu nimeni nici eu, am cumparat cablurile de la toate firme in chestiune, le folosesc si am dat o parere personala. ti sa parut ca vreau sa fac reclama la cablu respectiv sau sal bag in gat la cineva? Sau am contrazis cineva care nu era de acord cu mine in calitate cablului respectiv? mam suparat cand vad persoane care fac misto (si credema este misto). Tot eu sunt cel ineducat, tot eu sunt cel agresiv, tot eu sunt cel reo care greseste. Ok

Vina este numai a mea totusi, la noi existe o vorba care este valida cam peste tot: Rumores fuge, ne incipias novus auctor haberi: nam nulli tacuisse nocet, nocet esse locutum (traducere cautal tu te rog si anuntama daca cumva am dreptate)

oricum acest este un subject subtire pentru prea multe cuvinte. numai bine

 

 

Edited by Musaro Adriano
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alooo... cu ce m-am razbunat eu pe colegii forumisti korko, am zis doar sa nu se mai certe lumea pe aici 1 la mana, iar 2 la mana daca tot se cearta sa se certe pe ceva concret pe un experiment concret facut pe baze stiintifice nimic mai mult nimic mai putin. Imi pare rau daca te-ai simtit jignit de ceea ce am scris dar crede-ma ca nu asta a fost intentia, iar lucrurile au degenerat spre o cu totul alta directie.

 

 

Cu respect,

Gabriel Tudoran

Analog Sound

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

korko, nu am nimic cu nimeni nici eu, am cumparat cablurile de la toate firme in chestiune, le folosesc si am dat o parere personala. ti sa parut ca vreau sa fac reclama la cablu respectiv sau sal bag in gat la cineva? Sau am contrazis cineva care nu era de acord cu mine in calitate cablului respectiv? mam suparat cand vad persoane care fac misto (si credema este misto). Tot eu sunt cel ineducat, tot eu sunt cel agresiv, tot eu sunt cel reo care greseste. Ok

Vina este numai a mea totusi, la noi existe o vorba care este valida cam peste tot: Rumores fuge, ne incipias novus auctor haberi: nam nulli tacuisse nocet, nocet esse locutum (traducere cautal tu te rog si anuntama daca cumva am dreptate)

oricum acest este un subject subtire pentru prea multe cuvinte. numai bine

Nici nu sa pus problema din partea mea ,doar incerc sa atrag atentia ca efectul unui cablu depinde de instalatia utilizatorului deoarece conditiile de exploatare /utilizare nu sunt identice de la chitarist la chitarist. Evaluarea este valabila numai la cel care a facut review-ul /prezentat cablul incercat de el pe sculele sale.

 

Alta ar fi problrma daca un laborator international recunoscut ca impartial de mare faima face cunoscute rezultatele unor teste de laborator in conditii ideale completate si de "blinde test" .

 

Unele ironii in nici un caz nu sunt indreptate catre tine si nici catre cablul prezentat , ele sunt trimise celor care fac judecati fara a cunoaste nimic despre fenomenele amintite si in plus unii nici nu au incertcat zece cabluri in diferite conditii ca sa vada ce se intampla.

 

Idea ar fi sa se incerce ..Daca soundul devine mai bun merita cumparat la cine nu ajuta nu schimba nimic in bine nu are rost sa cumpere .

Problema este ca trebuie sa-l cumperi ca sa-l incerci cu instalatia ta ...deci ce te faci cu un cablu scump nefolositor dupa ce constati ca nu eset OK ptr instalatia ta ?

 

Acesta ar fi motivul ptr care toti incearca sa gaseasca raspuns pe cate un forum in toata lumea ,..nu numai pe rgc.ro .

Cei care nu cunosc electronica/acustica asteapta calitatea de la firmele vestite ..si scumpe "dai un ban si stai in fata " spera ei.

 

Cine nu are bani multi de investit in scule ( mai ales la nivel e hobby ) este pus pe ganduri si cauta

 

Apropos ..am facut inregistrare test cu un cablu de 50cm calitativ si un cablu de 5m de calitate slaba ...inca nu am ajuns sa transfer fisierele in PC ca sa vad si cu analizor de spectru ..daca este vre-o diferenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

stiu karpi, asta ziceam si eu, cateodata (de pilda la probleme cu mufe pe care lam mentionat) se poate intampla ca cabluri nu o sa fie asa de perfecti cum zice producator (vorbim de mecanica, nu de sound, sound este subjectiv cred, dupa gusturi). Ce sa fac cu ei? i folosesc pana nu moare de tot dupa aceea o sa incerc sa i schimb mufe sau i arunc. Am dat bani, am vazut ca nu prea merita (pacat de sound ca este mortal...tot din punctul meu de vedere). De pilda nu mi se pare ca nimeni a mentionat (vorbesc mereu ca simplu user) ca anumite cabluri suna mai bine dupa un timp de folosinta, ca la conuri de la cabinet, de pilda evidence cand lam luat am zis ca nu o sa mai iao in veci (avea un sunet MUT) dupa cateva zeci de ore de folosinta sunetul parca sa cristalisat , este mult mai bright.

Recensi cred ca trebuie chiar pentru asa ceva, pentru colegi care vrea sa stie cum este cu produsul respectiv fara sa da un ban de jabba, sa asculte o parere pertinent de o persona care are cablu in mana.Sa ascultam o parere si sal luam ca atare, cu greutate potrivita (adica pana la urma o recensie nu este un adevar absolut, este o esperienta personala). De asta organizez intelnire intre chitaristi la mine, cand vine cineva, vine cu scule diferite de ale mele si le testam impreuna, le probam, ne sfatuim, pentru sa nu mai dam bani de jabba si vazand si ascultand diferente sa hotaram care produsul este mai mult pe mana noastra sau daca merita sa dam un ban in plus pentru un anumit produs (cateodata chiar merita de alte ori este un jaf cum bine a zis mai sus cineva). Nu in ultimu rand bugetu: cand am scris ca daca cineva folseste un combo ieftin si o chitara chineseasca ieftina (nu este niciun rao pana la urma, musica sa fie) nu are rost sa cheltuiesca bani pentru un cablu scump pentru ca nu o sa se simta mare diferenta (tot dupa testele mele...am bagat cabluri in amp de calitate, point to point, diferenta intre cabluri este enorma, am bagat in combourile ieftine si diferente au desparut. (rog specialisti in ampuri sa ma corectaza daca zic o prostie dar eu vorbesc din probate si ascultat cu urechea (am 36 de ani si inca, doamne ajuta, cred ca aud destul de bine :lol:, numai sotia imi zice ca nu aud...:lol: ).

In conclusie si cu serenitate: Daca aveti bani de aruncat, atunci incercati orice si scotetiva dubi, dar , daca trebuie sa faceti sacrifice pentru sa cumparati asa ceva...pastrati bani si bucurativa de ei cu familia vostra...nu merita.

Chitaristi faimosi care publicizaza asa ceva nu au vina, adica, pana la urma din asta treiesc ei si normal ca la o sponsorizare vorbesti bine de produse respective. Voi ce a ti face in locu lor? (e usor sa zicem acuma 'EU NU las face' ....DAR daca aceea sponsorizare este un venit pentru familia ta? si din asta treiesti? nu mai faci pe fitzos si publicizezi produsul care te da de mancare si in conditi in care produsul nu merita(se intampla in multe cazuri).... Dar intre noi, ca suntem simpli chitaristi din pasiune si dam bani pe asa ceva mam simtit obligat sa scriu cateva postari pentru sa tin la corent prieteni ca cablu respectiv imi a creat probleme. O sa revin cu sample sa desvoltam subjectul dar pe ceva concret.

Numai bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

De pilda nu mi se pare ca nimeni a mentionat (vorbesc mereu ca simplu user) ca anumite cabluri suna mai bine dupa un timp de folosinta, ca la conuri de la cabinet, de pilda evidence cand lam luat am zis ca nu o sa mai iao in veci (avea un sunet MUT) dupa cateva zeci de ore de folosinta sunetul parca sa cristalisat , este mult mai bright.

 

Aceste este un fenomen psihoacustic ..creierul omului se adapteaza analizeaza in diferite moduri armonicele , oboseala , obisnuinta la fel duce la senzatii de schimbarea al soundului ..cu toata ca masurat probabil nu se poate evidentia vre-o schimbare .

 

Memoria auditiva la muzicanti antrenati zice-se ca ar fi de cel putin 60 minute .....la amatori /incepatorii doar cateva minute

...asa ca un sound pe care-l stiu de pe vre-o inregistrare il am in memorie doar foarte relativ ...Cand vreau asa reproduc iese ceva apropiat dar altceva ..apoi dupa un timp sau te obisnuiesti sau ajungi la concliuzia ca nu-i cea ce vrei.

 

Sunt zile cand ore si ore intregi schimb chitare , distorsuri , tonuri , reglez EQ ...si tot ce am ca sa gasesc soundul ,...si nimic nu este bun....Dupa ce in pedale am sunetul cautat perfect neatins din ziua precedenta si mi-se pare ca nu-i acelasi ...

Nu a fost schimbat nimic !!, datele notate , toate setarile memorate ..deci nu are ce sa se schimbe ..si efectiv nu era tonul bun ?!...totul vine din perceptia /prelucrarea interpretarea de catre creier ...

 

Nu stiu carei perturbatii este rezultatul acestei "dereglari" dar apare de multe ori .

 

Ca si efect perturbator poate fi sa zicem alt gen muzical dar apropiat cu alt sound ascultat sau pianissimo sau forte ce "suprascrie" informatia de "sound global bun" ce-l ai in creier ...sau starea spirituala /psihica ...

 

Adica este ceva psihoacustic ...efect de umbrire intarziat ..?

 

Ca sa intelegi cum i-mi inchipui treaba dau un exemplu :

 

"....cu un flash fac o poza la 10 cm de ochi tai deschisi ...apoi imediat i-ti arat poze colorate cu diferite nuante ..si probabil nuo sa nimeresti care au colorarea corecta ..." si sa presupunem ca efectul tine ore intregi ..

Edited by karpi

Share this post


Link to post
Share on other sites

merci karpi de esplicatie, nu stiam, sar putea sa ai dreptate sa stii. de nepriceput tecnic am tras conclusie ca si cablu schimba in timp conducere sunetu ca la conuri de la cabinet. A fost prima esplicatie la care mam gandit, bine ca ai corectat sa nu facem desimformatie si merci ca nu lai facut cu mistocareala. numai bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

blink.gif

 

 

Gata, mã mut pe Forumul Creștin Ortodox, ãia parcã sunt nițel mai raționali totuși.

Exista si aici o "poveste" care poate fi valabila numai pt cabluri de calitate foarte proasta . Daca firul de masa nu este strans foarte bine iar izolatiile sunt proaste, cand este supus la efort fizic (torsadari,roluiri,diferite alte miscari ale cablului) geometria matisarii se modifica / strica si automat se modifica si valorile capacitive. Este ceva similar cu cazul in care la un transformator de iesire, vrei sa "tai" anumite frecvente .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista si aici o "poveste" care poate fi valabila numai pt cabluri de calitate foarte proasta . Daca firul de masa nu este strans foarte bine iar izolatiile sunt proaste, cand este supus la efort fizic (torsadari,roluiri,diferite alte miscari ale cablului) geometria matisarii se modifica / strica si automat se modifica si valorile capacitive. Este ceva similar cu cazul in care la un transformator de iesire, vrei sa "tai" anumite frecvente .

Cablu prost ..lung pe jos ...am mai povestit ...bateam tactul din picior ..apoi aud ceva zgomot pe inregistrare si nu stiam de la ce ....verific chitara , comutator etc etc ...ca sa vad pana la urma ca lovind in cablu acesta suna. ca si un .."microfon capacitiv" ...dar tare de tot fata de alt cablu ...la atingere usoara suna perfect ..hehe

 

Cablurile de calitate nu au asemenea fenomene ..adica au dar foarte atenuat insesizabil.

 

La schimbare de timbru sesizabil nu se ajunge din schimbarea de capacitate datorita deformarilor mecanice ..

 

Cum am mai amintit am acasa in recorder doua fisiere cu inalte "exagerate " exact ptr a avea din ce sa taie cablul Unul eset un cablu cu lungimea de 50cm de foarte bun si celalalt un cablu calitativ mult mai slab ( cel cu generator zgomot capacitiv ) si de 5m lungime ..deci capacitatea proprie cel putin de 10 ori mai mare .Daca nu uit o sa masor capacitatile cablurilor .

 

Diferenta de sunet este nesemnificativa sau chiar insesizabila..

...ieri am uitat sa transfer in PC sa vad si cu analizor de spectru ...

 

Problemele ce le am acasa cu anumite cabluri este ecranajul ...dat fioind ca sunt posttate peste tavanul vecinului prin care trece si cablul de curent 230V~ acesta radiaza catre cablu care cu High Gain la preamplif culege ceva brumm ..

 

Dar ecranaj mai slab = capacitate paroprie mai mica ...hehe

 

Psihoacustica face foarte multe probleme !

 

Deci continui o sesiune a doua zi ..cu reglajele perfect la fel am grije ca nici SPL-ul sa nu fie diferit !! si nu-mi place ..efectiv nu pot sa cant ..parca nu suna..si incepe cautarea ...sterila !! Curat cotzile , ma spal pe maini de zece ori , la doze nu umblu caci este clar ca nu de la ele vine problema....verific jack-urile ...contactele ..le dau cu Kontakt Spray M-33

 

dupa mult timp pierut si cu cheful de a canta erodat pana la urma de la "ceva" ajung la sunetul dorit/cautat care pratic fizic nu era pierdut ..

 

Am mai patit si cu un cablu de casca al carui ecranaj sa destramat sub invelis si cum miscam cablul se auzea mai incet sau mai tare ..mai bright ..mai infundat ..dar asta se gaseste rapid.

Edited by karpi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ca am ajuns sa trabsfer cele doua fisiere mici le am pus una dupa alta ABAB nu mai stiu care a fost 50cm si care 5m dar nici nu conteaza deoarece nu exista absolut nici o diferenta sesizabila ,nici pe analizor de spectru nu se poate evalua vre-o diferenta ....sa vad daca accepta wave playerul din rgc.ro ...dupa ce sa incarcat zice ca NU este permitted ....tre sa fac mp3

 

 

 

Cablurile intre chitara <--> pedala ZoomG1NX inregistrat 44KHz/24bit ...convertit in mp3 320 kbps stereo ..44.1KHz /16bit..

 

Am reglat un sunet clean deschis si cu atac ca sa se observe daca se inchide tonul .

La sunetul al doilea ,,am locvit un pic mai tare in coarda A/5 la inceput..am incercat sa lovesc constanyt cu aceiasi tarie si aceiasi adancime ca sa nu se schimbe soundul din mana .

Edited by karpi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ieri , impreuna cu Adriano , am facut un test comparativ intre 4 cabluri cu lungimi de cca. 4.5 m ,fiecare .

S-a folosit amp-ul acesta (

), cabinet 2x12 Celestion V30 Cornford, chitara Sure Pro S3,microfon Shure SM-57 , sound card MOTU si Cubase DAW.

Ordinea imprimarii este , atat pt clean cat si pt OD , Lava,GeorgeL,Evidence,LeeM .

Fisierele sunt de fapt FLAC dar le-am redenumit mp3 pt a putea fi acceptate pt upload

 

cleantestcable.mp3

 

drivetestcable.mp3

 

 

 

SI analizele de spectru , in aceeasi ordine.

 

post-11706-0-39137600-1316330057_thumb.jpg

 

post-11706-0-99957300-1316330055_thumb.jpg

 

post-11706-0-07816800-1316330054_thumb.jpg

 

post-11706-0-70216900-1316330058_thumb.jpg

 

 

 

Pt cine este interesat pot sa-i trimit direct fisierul WAV.

Edited by ggg
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

felicitari gelu pentru amp care 'transpira' pasiune, cateodata ma mir cata pasiune poate sa bage omu in ceva, sunet esagerat!! . Jos palarie si respect

On topic: diferentele exista si se aud clar. asa ca pe baza concreta fiecare poate sa auda care 'coloare' i interesasa mai mult sau care sound este mai mult pe gustul sau esigenta fiecaruia. numai bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Fisierele sunt de fapt FLAC dar le-am redenumit mp3 pt a putea fi acceptate pt upload

 

Nu prea se intampla nici o diferenta notabila nici in cazul tau ...nu lovesti cu mana perfect la fel de aici apar tot felul de .....o crestere de 3dB schimba si perceptia de balans tonal ....etc..usoare rezonante pot sa apara ele depind de impedantele in/out . ..

 

 

 

Eu nu am postat imagini cu analizorul de spectru deoarece nu era nici o diferenta notabila .

 

Dar iata fara nici o mediere ptr cine vrea sa vada ca nu-i diferenta .

 

 

Practic 50cm consideram cablul ideal ....iar 5m cablul foarte prost !!! si ? unde-i diferenta ?????

 

 

 

 

De fapt cred ca am mai postat rezulate cu masuratori ..poate o sa mai fac daca am chef cu analizor mai pro si cu metode de laborator .

Aceste rezultate sunt direct pe sunetul de chitara ...ptr a evidentia si mai corect ar trebui sa fac masuratorile cu zgomot alb in primul rand ptr a avea semnalul perfect identic .

Se vede ca la al doilea cablu am lovit un pic mai tare in corzi ..deci amplitudinea eset usor mai mare ..se aude si pe inregistrarea celui de aal doilea sunet ( cablu ) cum la lovire ,ai puternica suna mai "inchis" respectiv basii se aud mai tare ce automat rastoarna balansul tonal si perceptia ...ce este relativa .

 

Deci adaptare impedanta generator zgomot --cablu -- impedanta 1M de primire ---> analizor de spectru .

Analizor cu mediere ca sa primim o curba ce putem sa o evaluam ...plus afisare cu memorie ptr compararea macar vizuala a celor doua curbe de raspuns.

 

Bine ar fi un analizor ce ar face analiza diferentei celor doua curbe ,,,Dar semnalul trebuie sa fie riguros identic .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.