www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Oil Finish


Messu

Recommended Posts

  • 1 month later...
Guest _Iustin_

Poate se gaseste si in magazinele de vanatoare, tot cu ulei se finiseaza si paturile de arma. Suna destul de bine ce zic astia pe site cu parchetul si chiar s-ar putea obtine un rezultat bun, avand in vedere ca finisajele pentru chitara fac acelasi lucru dar sunt mult mai scumpe.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am auzit, cu putina vreme in urma, de uleiul de tung si, din fotografiile de pe net mi-a cam placut ce aspect are lemnul finisat asa.

Ce inseamna "nu stiu in ce ma bag" ?

L-ai folosit deja ? Apar probleme ? Da-mi mai multe detalii, te rog, ca sa stiu in ce ma bag. Poate e cazul sa ma las si sa aleg alt tip de finisaj (nitrolac).

Link to comment
Share on other sites

Posibil, dar din formularea colegului @trace ma duc cu gandul in alta directie cand spune ca nu stiu in ce ma bag.

Din cate am citit despre uleiul de tung am inteles ca e un finisaj foarte bun care confera si o anumita duritate suprafetei astfel finisate. Plus ca

nefiind un finisa lucios, m-am gandit ca e mai usor de aplicat in cinditii de amator (pe genunchi). Pentru un finisaj lucios, desi poate nu e musai, ma gandesc

ca mai indicata ar fi aplicarea cu un aerograf, plus slefuirile afarente fiecarui strat. In sfarsit, ... cred ca e mai migalos. Plus ca un finisaj mat e mai pe gustul meu...

Dar sa vedem ce spune colegul @trace.... Chiar sint curios...

Link to comment
Share on other sites

sorry ca raspund asa greu ...nu stii in ce te bagi in sensul de diy. n-o sa mai scapi de boala asta ;)

uleiul de tung nepolimerizat se usuca mai greu , are un miros specific (cam nasol) de care vei scapa destul de greu ,dar vei scapa mai ales cand dai cu ceara.

ca finish pt incepatori e foarte bun cu rezultate super. si nu este mai sensibil la schimbari de temp si este foarte rezistent la transporatie/acizi alimentari / mancare blablabla.

daca poti eu iti recomand uleiui de tung polimerizat .se usuca mai repede .

uite aici un proiect finisat cu ulei de tung http://www.xbass.ro/...mi-gasesc-locul!

enjoy

 

daca ai intrebari , da un semn de viatza pe mess

Edited by trace
Link to comment
Share on other sites

nu stii in ce te bagi in sensul de diy. n-o sa mai scapi de boala asta

De asta chitara mea a avut pana acum 5 finish-uri, in afara celui din fabrica.

 

daca poti eu iti recomand uleiui de tung polimerizat .se usuca mai repede .

Poate suna cam tampit, dar uleiurile pentru ambarcatiunile din lemn e de departe cel mai bun. Ofera rezistenta la umiditate mare, deci cu siguranta lemnul unui chitare va fi bine izolat.

Link to comment
Share on other sites

uleiul pt ambarcatiuni ce are la baza?

http://shipmodeling..../thread168.html

http://www.modelship...-finishing.html

pentru "the real thing " nu am gasit dar din cate mi-aduc aminte se folosea gudron sau ceva de genu ultimul strat , peste unul de ulei , adica nu dadeau doar cu ulei din simplul motiv cred eu ca nu aveau tehnologia necesara sa obtina un ulei de buna calitate si probabil era si scump.

daca dai un searsch la tung oil o sa vezi ca e foarte rezistent la apa . acum sincer , tu poti sa dai pe chitara cu ce ulei vrei , toate nu-s miscibile cu apa . si-ti mai trebuie un ulei cu masa moleculara mica , sa intre cat mai in profunzime .

Edited by trace
Link to comment
Share on other sites

Autohton exista asa-zisul 'ulei de in".

Poate fi aplicat in straturi si da un aspect asemanator.

Inainte lui se da cu un "chit" de lemn care sa sigileze porii. Altfel lemnul absoarbe mult.

Am reparat un fretboard maple de strat cu acest tip de lac. Aproape ca nu a ramas nici o urma unde era un chip destul de mare in polyurethanul original.

Nu stiu cum se va comporta in timp dar pana acum este ok.

Link to comment
Share on other sites

uleiul de in iti modifica culoarea . deci pt mine n-a fost bun. la tine la fretboard probabil nu prea s-a vazut dar daca dai pe un artzar de ex... problem

orice ulei il dai in straturi , intai diluat 50/50 ai apoi din ce in ce mai putin pana la ultimul pe care il dai 100% ulei.

chitul de lemn nu e bun . am cautat de mi-au iesit ochii si nu gasesti transparent (cel putin la noi) . ce vrei sa zici se cheama sealer si gasesti afara pe ebay o gramada. ideea aplicarii sealerului este nu ca lemnul sa nu absoarba ulei ci ca lemnul sa aiba o suprafatza neteda la final dat fiin faptul ca uleiul simlu nu umple porii . danish oilul in schimb il umple cu succes.

daca il vei da periodic cu ulei n-o sa ai probleme. daca in schimb ai dat un corp cu ulei ai 2 variante : dai periodic cu ulei sau a doua , mai simpla ,ceara speciala pentru asa ceva.

Link to comment
Share on other sites

uleiul de in iti modifica culoarea . deci pt mine n-a fost bun. la tine la fretboard probabil nu prea s-a vazut dar daca dai pe un artzar de ex... problem

orice ulei il dai in straturi , intai diluat 50/50 ai apoi din ce in ce mai putin pana la ultimul pe care il dai 100% ulei.

chitul de lemn nu e bun . am cautat de mi-au iesit ochii si nu gasesti transparent (cel putin la noi) . ce vrei sa zici se cheama sealer si gasesti afara pe ebay o gramada. ideea aplicarii sealerului este nu ca lemnul sa nu absoarba ulei ci ca lemnul sa aiba o suprafatza neteda la final dat fiin faptul ca uleiul simlu nu umple porii . danish oilul in schimb il umple cu succes.

daca il vei da periodic cu ulei n-o sa ai probleme. daca in schimb ai dat un corp cu ulei ai 2 variante : dai periodic cu ulei sau a doua , mai simpla ,ceara speciala pentru asa ceva.

 

Ia incercatyu cu un lemn uscat cu "porii" liberi sa vezi cat ulei inghite ..

 

Cine nu a dat cu ulei chitara ,,poate a incercat sa vopseasca cu vopsea pe baza de ulei rama de fereastra sau o poarta /gard din lemn de brad ...uscat de soare ,scorojit ..etc ..sa vezi cu "inghite" vopseaua cu tot cu ulei dispare sub ochi tai de parca nici nu ai vopsit..

 

 

Cred ca nu trebuie sa ai un burete imbibat in ulei in loc de corpul /gatul chitarei ...ce rezonanta sau sutain mai poate avea un burete imbibat in ulei ,..eventual este un amortizor /...antifonare..

 

Stratul de lac , vopsea , ulei dupa uni trebuie sa fie subtire ...chiar asta ar fi rolul uleiului sa nu existe strat de lac sau vopsea..doar o "pelicula" subtire de ulei doar sa se inchida porii lemnului ca umezeala sa nu patrunda .

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

@karpi : incerc sa-ti raspund civilizat desi ironia ta , in necunostinta de cauza , nu-ti face cinste.

precum bine ar trebui sa stii , chitara nu se face din lemne de gard uscate si scorojite de ani de zile. se face din lemne cu un anumit procent de umiditate ,nici prea-prea , nici foarte-foarte. daca e prea uscat nu mai suna asa bine , se poate rupe foarte usor (pentru ca lemnul foarte uscat asta face) si trage mult ulei ;daca e prea umed , lemnul va "lucra" in timp si nu o sa mai stea cum a fost gandit.

inainte sa vorbesc aici am citit foarte mult, daca ai fi fost atent am postat un link in care mi-am construit un bas de la zero. cititul l-am facut inainte sa ma apuc sa fac orice .

deci nu ma bag in discutie chiar degeaba.

 

numai bine

 

stiu ce zici, dar e MUUUUUUUULT prea tarziu acum. trebuia sa-mi spui acum vreo 25 de ani....

 

sa inteleg ca poza din avatar e reala ? :lol:

Link to comment
Share on other sites

uleiul de in iti modifica culoarea . deci pt mine n-a fost bun. la tine la fretboard probabil nu prea s-a vazut dar daca dai pe un artzar de ex... problem

orice ulei il dai in straturi , intai diluat 50/50 ai apoi din ce in ce mai putin pana la ultimul pe care il dai 100% ulei.

chitul de lemn nu e bun . am cautat de mi-au iesit ochii si nu gasesti transparent (cel putin la noi) . ce vrei sa zici se cheama sealer si gasesti afara pe ebay o gramada. ideea aplicarii sealerului este nu ca lemnul sa nu absoarba ulei ci ca lemnul sa aiba o suprafatza neteda la final dat fiin faptul ca uleiul simlu nu umple porii . danish oilul in schimb il umple cu succes.

daca il vei da periodic cu ulei n-o sa ai probleme. daca in schimb ai dat un corp cu ulei ai 2 variante : dai periodic cu ulei sau a doua , mai simpla ,ceara speciala pentru asa ceva.

 

Fretboard maple inseamna de artar.

Gasesc niste poze si iti arat.

Link to comment
Share on other sites

stiu ce e maple . am si lucrat cu el. fretboardul se face din materiale consacrate (ebony , rosewood, samd) din anumite motive . la ce ma refeream eu e ca sunt chitari care nu au fretboard lipit ci griful e slefuit direct si freturile sunt inserate in el , fara fretboard . griful din artar , slefuit pe fatza ... tot artar.

 

got it ? :P

Link to comment
Share on other sites

Da acum ne intelegem, cu diferenta ca si la neckurile dintr-o bucata fara fret-board lipit fretboardului pe care se insereaza tastele eu ii spun tot fretboard (tastiera in romaneste) chiar daca este din aceeasi bucata cu neckul. Si chiar toata lumea ii spune tot fretboard si anume maple fretboard.

 

Si oricum daca nu stii nu este cazul sa fii agresiv (you got it?).

 

Acum uite pozele:

 

post-3128-0-23964200-1297792683_thumb.jpg post-3128-0-95768700-1297792707_thumb.jpg post-3128-0-13307300-1297792766_thumb.jpg

post-3128-0-07488700-1297792844_thumb.jpg post-3128-0-90100200-1297792879_thumb.jpg

 

 

Neckul (si fretboardul) este finisat original cu polyurethan cu finish satin (mat).

Link to comment
Share on other sites

ok , hai sa ne intelegem . fret-board= tasta-placa /scandura,bblablabla. daca nu ai scandura , nu mai ai fretboard. de aici niste oameni destepti au inventat termenul de FINGERBOARD, tocmai in ideea asta, a lipsei placii respective. ai,n-ai placa ,cu degetele tot dai pe acolo.

 

sper ca nu esti atat de sensibil incat sa privesti si aceasta explicatie ca pe o agresiune ; mai bine NU STIU cum sa ma exprim :D

 

era sa uit. frumoase poze ,merci.

 

 

Scuze, acum realizez ca mi s-a parut.

 

Despre fretboard sau fingerboard (care inseamna acelasi lucru) aici:

http://en.wikipedia....ard&redirect=no

 

Cu mentiunea ca intr-adevar este posibil ca si fretboard-ul maple sa fie laminat (lipit din alta piesa decat neck-ul)

Exista acum ceva timp o serie chiar la Fender cu fretbord aplicat: seria LightAsh fabricata in Korea cu fretboard birds-eye maple.

Edited by dgeekoo
Link to comment
Share on other sites

eu am zis mai sus ceva de un sigilant pt lemn sau ulei de tung polimerizat sau danish oil... toate sunt bune pt finisat tip "oglinda" chiar daca ai lemn poros . eu am facut pe un mahon finish cu pure tung oil si nu -mi-a acoperit porii in sensul de finish oglinda. areun aspect mai aspru , frumos dar aspru. daca ai un lemn care are porii mici -mici nu cred sa conteze asa tare

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

readuc topicul in atentia cunoscatorilor, cu o intrebare, posibil idioata: in loc de tung oil se poate folosi baitz? urmaresc un finisaj mat, si vreau sa inchida lemnul la culoare. nu stiu daca e ontopic, dar daca in ecuatie intra si un binding, trebuie sa am grija mai mare la slefuit/lacuit ? binding-ul trebuie ocolit, sau nu?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.