www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Humbucker Pe Strat


Gorel

Recommended Posts

Buna ziua RGC, azi m-am hotarat sa-mi iau inima in dinti si sa incerc sa fac singur ceea ce n-am reusit sa fac juma' de an. Am un Squier cu 3 single coiluri, si 3 humbuckere in dulap. As vrea ca macar doza din bridge s-o inlocuiesc cu un humbucker. Pentru asta trebuie sa decupez din pickguard. Cum procedez? N-as vrea sa mai iau alt pickguard pentru ca am mai avut o experienta neplacuta cu unul care nu s-a potrivit ca dimensiuni pe Stratocasterul meu. Doza bridge originala e oblica, va trebui sa montez humbuckerul tot oblic? Adica folosesc gaurile pentru suruburile single coil-ului, sau le las in pace si dau altele noi pt humbuckerul meu? As putea face in ambele feluri, mai ales ca am si rama pentru doza (mounting frame).

Astept sugestiile voastre. Multumesc :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 63
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Mult mai lejer ar fi sa iti cumperi un humbucker stacked in forma de single coil.

 

 

Ca sa incerci totusi sa montezi un humbucker full-sized dai jos pickguardul si vezi dedesubt cum e routata chitara , daca e spatiu pentru un humbucker in pozitia bridge sau nu.

In cazul in care ai noroc si este , poti decupa destul de lejer si curat portiunea necesara din pickguard cu un burghiu.

Marchezi in mare zona care trebuie decupata , tragi gaura langa gaura , si dupa smirgheluiesti pana ajungi in Nirvana.

Link to comment
Share on other sites

Guest Noxified

Mmmm.BAD.BAD. BAAAD.

 

http://www.bassexchange.com/catalog/images/EMG81.jpg

http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/u.../singlecoil.jpg

 

Asta e diferenta dintre doze. Ca marime.

 

 

Trebuie sa tai si din corp,nu doar din pickguard,ca acolo,inauntru` nu ii loc liber.

 

Oblica, adica?! Adica nu ii paralela cu bridge-ul? Hmm.Oricum ar fi,tot ar trebui sa tai din corp.

 

Dar chiar ar fi interesant ce ar iesi daca ai monta hambucker-ul oblic,desi nu l-ai putea folosi la capacitate maxima.Adica nu cred ca ar functiona chiar corect.(nu is sigur ca am exact ce trebuie in minte)

 

Edit:

 

Dupa am citit posurile de mai sus.Sa sti ca nici ideea cu hambuckerele,in forma de singlecoil.Dar omu` are deja hambuckere,normale.Si probabil vrea sa le foloseasca pe alea,si sa nu cheltuie bani pe altele.Ca asa,ar fi mai frumos,sa faca un alt corp de la 0.:) Adica sa-si monteze pe el tot ce vrea el..

Revenind..

 

Sau poti decupa pickguard`ul cu un cutit incalzit.(presupunand ca ii din plastic.)

Cand ai zis oblic,te-ai referit la ... ceva de genu? http://farm3.static.flickr.com/2281/239897..._045ecc0ffe.jpg

Edited by Noxified
Link to comment
Share on other sites

Guest Baumwolle

Imagineaza-ti gaura oblica de single coil ca fiind diagonala dreptunghiului determinat de conturul humbucker-ului si decupeaza dupa acela.

Link to comment
Share on other sites

Cel mai corect ar fi sa-ti iei un pickguard gata decupat pentru HSS. Poate mai tarziu te razgandesti si vrei sa revii la single coil.

 

Daca vrei sa decupezi cel mai sigur si practic este cu o trusa de traforaj. Desenezi cu marker conturul si de cupezi cu ferastraul de traforaj (daca nu stii ce este asta - ferastraul are o panza foarte subtire care se monteaza printro gaura pe care o dai in prealabil in pickguard si dupa aceea cu rabdare decupezi conturul; cand termini panza se demonteaza pentru a putea scoate ferastraul din decupatura). Iti ia maxim o ora daca faci rost de o asemenea trusa (sau daca o cumperi).

 

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Sa vad ce sunt in stare sa fac. Cred ca n-o sa montez decat DiMarzio-ul in bridge, celelalte doze poate le pastrez pt alta chitara. (sau vad cum suna toate cele 3, care se potriveste mai bine). Aveti idee daca incape si o rama peste pickguard? (adica sa nu interactioneze cu corzile) Vreau sa astup gaurile lasate de doza single.

Link to comment
Share on other sites

E foarte usor de montat atunci dupa cum arata in poze. Fa treaba cu burghiul si largeste gaura de la pickguard (make it look nice , don`t be lazy) si insert the bitch.

Dar la partea electrica te-ai gandit cum faci montajul? Ca daca folosesti doar 5 way switchul cu care vine Squireul si vrei sa pastrezi toate pozitiile actuale , in pozitia bridge o sa ai doar o singura bobina din humbucker (coil tap). Cel mai lejer iti cumperi frumos un switch SPDT si montezi cealalta bobina de pe doza pe el.

 

Sau daca nu ai pic de experienta si vrei doar sa o faci sa mearga poti leaga direct doza de jack-ul de iesire.

Link to comment
Share on other sites

daca folosesti doar 5 way switchul cu care vine Squireul si vrei sa pastrezi toate pozitiile actuale , in pozitia bridge o sa ai doar o singura bobina din humbucker (coil tap).

De ce? Nici n-a men?ionat dacã e humbucker cu ambele bobine accesibile (cu 3, 4 sau 5 fire).

Nu-i rea ideea cu coil tap-ul dar ce ai zis nu are sens.

Edited by FiveseveN
Link to comment
Share on other sites

Folositoare indicatiile voastre. Multumesc :lol:

Cred ca acum ma apuc sa sudez coil tap-ul.

Te misti repede! :)

 

Pana termin, va las o tema de gandire: cum imi pot lega doza bridge la un volum, iar dozele de neck si de middle la alt volum? (adica sa fie separate)

Ca la Les Paul. Apar complicatii, imi iau raspunsul inapoi.

 

-----------------

 

Ochiometric s-ar potrivi astea de la Thomann: HSS si HSH. Le au in oferta si cei de la magazinuldemuzica.ro (aici, preturile sunt cu un euroi si ceva mai mari).

Edited by Masta Gi
Link to comment
Share on other sites

N-am mai facut nimic azi, evident. Totusi vreau sa fiu eu cel care imi repara chitara, pentru ca asa imi formez si eu experienta. Pentru ca nu ma pricep aproape deloc, o sa ma bazez pe sfaturile si indicatiile voastre, pana invat care e procedura ;) Problemele mele sunt urmatoarele:

1. Vreau sa-mi ecranez cavitatile chitarei. Am citit asta dar n-am inteles foarte multe chestii Mai precis n-am inteles exact cum conectez circuitul propriu-zis al chitarei la stratul de cupru :)

2. Nu ma pricep aproape deloc sa fac lipituri. Am incercat sa mai citesc tutoriale pe net, dar nu inteleg denumiri :) de exemplu "flux" am presupus ca inseamna fludor, dar cred ca asta inseamna si "solder" :) Ar fi dragut din partea voastra daca, in loc sa ma luati peste picior, imi explicati daca exista mai multe tipuri de fludor, si care anume imi e folositoare mie ;) Am observat ca ceea ce am eu nu adera absolut de nicio culoare la capacele potentiometrelor :D

3. Chiar daca as face rost de tipul potrivit de fludor, la mine e chestie de noroc sa-l fac sa pice pe legatura pe care vreau eu s-o creez :) de multe ori cade pe alaturi sau ma frig eu... exista vreo tehnica speciala de a tine letconul/firele intre ele/firul pe pinul unui potentiometru sau al unui switch? La switch-uri mi-e cel mai greu, ca sunt pinii apropiati intre ei si fac conexiuni aiurea...

4. Potentiometrele pe care le am (cumparate de la magazinul de electronica) au problema ca imi fac sunetul ca o mocirla cand le cobor oriunde sub 10 :D Citind despre treble bleed, am aflat ca pot remedia problema asta conectand un rezistor si/sau un condensator la 2 terminale ale potentiometrului. Cred ca voi avea nevoie de alligator clips, rezistente, condensatoare (multe, problema e ce valori sa le aleg ca sa nu-mi lipseasca de niciun tip) si un multimetru.

Deci probabil v-ati prins si voi ca sunt n00b la electronica :lol:

Facand o lista cu ce am nevoie:

Folie adeziva de cupru

Burete de curatat varful letconului

Fludor

Pasta decapanta?

Alligator clips

Cabluri (am inteles ca-mi trebuie de 22 - 22 ce? presupun ca 0.22 inci diametru, ca G-ul de la chitara) + cablu audio (asa am inteles ca se numeste, adica sa aiba 2 fire conductoare in interior)

Condensatoare (pt ca nu-s scumpe, e o idee buna sa iau cate doua din fiecare valoare din spectrul 0.22 microfarads - 100 picofarads)? Si inca o intrebare la condensatoare - la ce tensiune se iau de obicei? (stiu ca nu conteaza, dar imi placea condensatorul ala verde care a venit din stoc pe chitara)

Rezistente - ce plaja de valori e bine sa-mi aleg pentru treble bleed?

That's about it, cred. Ma intreb cam la ce cost or sa ma duca toate astea :lol:

Edit: Am uitat sa intreb unde gasesc de vanzare toate astea..

Edited by Gorel
Link to comment
Share on other sites

"flux" este sacaz, colofoniu - este un decapant.

Fludorul este aliajul de lipit sub forma de sarma de diferite diametre. De fapt fludorul reprezinta aliajul de lipit care este cositor (aliaj de plumb + staniu) care are in interior un canal umplut cu flux.

 

Pentru lucrari de electronica normala, fara SMD (Surface Mounted Devices) care sunt tot rezistente, condensatoare, circuite integrate etc, dar f mici si lipite pe suprafata, nu prin gauri in cablaj, se poate folosi cu succes fludor de 1mm, 1,5mm diametru.

Tehnica "speciala" de lipit, este sa pui letconul pe piesa pe care doresti sa o lipesti si apoi pui fludor atat cat sa formeze o bila care sa includa terminalele respective. Imediat indepartezi letconul si fludorul pentru a nu supraincalzi componentele. Lipitura corecta trebuie sa fie lucioasa.

 

Burete de sters varful letconului se gaseste de cumparat la magazinele de componente electronice. E ceva special dintr-un fel de hartie. Inainte de folosire se uda.

Daca nu ai burete d-ala, poti folosi o carpa uda.

 

Pasta decapanta se foloseste pentru suprafetele pe care cositorul (fludorul) prinde greu. Se poate folosi si aspirina dar ATENTIE, vaporii degajati sunt toxici si foarte iritanti pt nas si ochi.

 

.22 aia pt cabluri au acelasi inteles ca si in cazul corzilor, reprezinta diametrul firelor. In cazul conductoarelor, americanii folosesc si "gauge", gasesti tabele de conversie pe net.

Link to comment
Share on other sites

"flux" este sacaz, colofoniu - este un decapant.

Fludorul este aliajul de lipit sub forma de sarma de diferite diametre. De fapt fludorul reprezinta aliajul de lipit care este cositor (aliaj de plumb + staniu) care are in interior un canal umplut cu flux.

 

Pentru lucrari de electronica normala, fara SMD (Surface Mounted Devices) care sunt tot rezistente, condensatoare, circuite integrate etc, dar f mici si lipite pe suprafata, nu prin gauri in cablaj, se poate folosi cu succes fludor de 1mm, 1,5mm diametru.

Tehnica "speciala" de lipit, este sa pui letconul pe piesa pe care doresti sa o lipesti si apoi pui fludor atat cat sa formeze o bila care sa includa terminalele respective. Imediat indepartezi letconul si fludorul pentru a nu supraincalzi componentele. Lipitura corecta trebuie sa fie lucioasa.

 

Burete de sters varful letconului se gaseste de cumparat la magazinele de componente electronice. E ceva special dintr-un fel de hartie. Inainte de folosire se uda.

Daca nu ai burete d-ala, poti folosi o carpa uda.

 

Pasta decapanta se foloseste pentru suprafetele pe care cositorul (fludorul) prinde greu. Se poate folosi si aspirina dar ATENTIE, vaporii degajati sunt toxici si foarte iritanti pt nas si ochi.

 

.22 aia pt cabluri au acelasi inteles ca si in cazul corzilor, reprezinta diametrul firelor. In cazul conductoarelor, americanii folosesc si "gauge", gasesti tabele de conversie pe net.

Multumesc pentru instructiuni :lol:

Cred ca o sa dau o fuga pana la Brico store sa-mi iau ce-mi trebuie. Ma intreb daca o sa gasesc cabluri asa subtiri (ultima data cand am cautat pe la magazinele de electronica am gasit ceva gros cat o sfoara :) )

 

EDIT: http://www.dforum.ro/pasta-decapanta-sau-sacaz--p2865.html

Asta inseamna ca eu ma duc la magazin si cer SACÂZ? Îu, nu stiu, dar suna... ugly :lol:

Edited by Gorel
Link to comment
Share on other sites

Atunci cand vei sa lipesti pe carcasa potentiometrului:

- intai pui decapant pe suprafata respectiva 9colofoniu sau aspirina)

- dupa aceea incalzesti bine suparafata

- pui fludor astfel incat sa se formeze o "perla" lucioasa care adera la suparafata, tehnica este ca fludorul sa fie topit de caldura emanata de suprafata pe care vrei sa lipesti si nu de letcon.\

- fara sa intrerupi "procesul vii cu capetele cablurilor dezizolate, decapate si cositorite in prealabil peste perla de cositor laszndu-le sa absoaba caldura si sa se lipeasca integrandu-se in aceasta... trebuie sa rezulte un fel de sudura.

 

Procedeul trebuie sa decurga cat mai rapid sa nu deterioreze restul elementelor componente ale potului, dar destul de lent astfel incat suprafetele si cblurile sa se incalzeasca suficient.

Cel mai bine este sa experimentezi pe un pot vechi (stricat) cu niste resturi de cablu... Dupa 2-3 incercari esti expert.

Link to comment
Share on other sites

N-ati zis nimic. Ok, altceva va intreb. (o sa pun humbucker in neck) Dati-mi si mie linkuri cu aligator clips de vanzare, cablu de 0.22 si banda adeziva de cupru, ca pe mine nu ma ajuta batranul google.

 

Update: am invatat sa lipesc de capacul potentiometrelor :lol: :lol: pacat ca l-am ars :) o sa le demontez de acum inainte, inainte sa le incing in halul ala :)

Edited by Gorel
Link to comment
Share on other sites

Humbucker in neck = ok. Doar sunt atatea chitari HH standard.

 

Humbucker in middle = mai inutil decat single coil in middle.

 

La ce naiba iti trebuie crocodili ?

 

pentru firaraia interna poti folosi lejer o bucata de cablu telefonic sau utp desfacut.

 

Ecranajul intern nu e obligatoriu daca ai ground circuit facut bine si nu ai surse puternice unde canti [transformatoare, emitatoare, tuburi crt, alea].

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.