Gorel Posted July 7, 2010 Posted July 7, 2010 Buna ziua RGC, azi m-am hotarat sa-mi iau inima in dinti si sa incerc sa fac singur ceea ce n-am reusit sa fac juma' de an. Am un Squier cu 3 single coiluri, si 3 humbuckere in dulap. As vrea ca macar doza din bridge s-o inlocuiesc cu un humbucker. Pentru asta trebuie sa decupez din pickguard. Cum procedez? N-as vrea sa mai iau alt pickguard pentru ca am mai avut o experienta neplacuta cu unul care nu s-a potrivit ca dimensiuni pe Stratocasterul meu. Doza bridge originala e oblica, va trebui sa montez humbuckerul tot oblic? Adica folosesc gaurile pentru suruburile single coil-ului, sau le las in pace si dau altele noi pt humbuckerul meu? As putea face in ambele feluri, mai ales ca am si rama pentru doza (mounting frame). Astept sugestiile voastre. Multumesc
Stockholm_Syndrome Posted July 7, 2010 Posted July 7, 2010 Mult mai lejer ar fi sa iti cumperi un humbucker stacked in forma de single coil. Ca sa incerci totusi sa montezi un humbucker full-sized dai jos pickguardul si vezi dedesubt cum e routata chitara , daca e spatiu pentru un humbucker in pozitia bridge sau nu. In cazul in care ai noroc si este , poti decupa destul de lejer si curat portiunea necesara din pickguard cu un burghiu. Marchezi in mare zona care trebuie decupata , tragi gaura langa gaura , si dupa smirgheluiesti pana ajungi in Nirvana.
Guest Noxified Posted July 7, 2010 Posted July 7, 2010 (edited) Mmmm.BAD.BAD. BAAAD. http://www.bassexchange.com/catalog/images/EMG81.jpg http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_image/u.../singlecoil.jpg Asta e diferenta dintre doze. Ca marime. Trebuie sa tai si din corp,nu doar din pickguard,ca acolo,inauntru` nu ii loc liber. Oblica, adica?! Adica nu ii paralela cu bridge-ul? Hmm.Oricum ar fi,tot ar trebui sa tai din corp. Dar chiar ar fi interesant ce ar iesi daca ai monta hambucker-ul oblic,desi nu l-ai putea folosi la capacitate maxima.Adica nu cred ca ar functiona chiar corect.(nu is sigur ca am exact ce trebuie in minte) Edit: Dupa am citit posurile de mai sus.Sa sti ca nici ideea cu hambuckerele,in forma de singlecoil.Dar omu` are deja hambuckere,normale.Si probabil vrea sa le foloseasca pe alea,si sa nu cheltuie bani pe altele.Ca asa,ar fi mai frumos,sa faca un alt corp de la 0. Adica sa-si monteze pe el tot ce vrea el.. Revenind.. Sau poti decupa pickguard`ul cu un cutit incalzit.(presupunand ca ii din plastic.) Cand ai zis oblic,te-ai referit la ... ceva de genu? http://farm3.static.flickr.com/2281/239897..._045ecc0ffe.jpg Edited July 7, 2010 by Noxified
Gorel Posted July 7, 2010 Author Posted July 7, 2010 Ma faci sa pun poze. Sper ca se poate vedea totul clar acum.
Guest Baumwolle Posted July 7, 2010 Posted July 7, 2010 Imagineaza-ti gaura oblica de single coil ca fiind diagonala dreptunghiului determinat de conturul humbucker-ului si decupeaza dupa acela.
dgeekoo Posted July 7, 2010 Posted July 7, 2010 Cel mai corect ar fi sa-ti iei un pickguard gata decupat pentru HSS. Poate mai tarziu te razgandesti si vrei sa revii la single coil. Daca vrei sa decupezi cel mai sigur si practic este cu o trusa de traforaj. Desenezi cu marker conturul si de cupezi cu ferastraul de traforaj (daca nu stii ce este asta - ferastraul are o panza foarte subtire care se monteaza printro gaura pe care o dai in prealabil in pickguard si dupa aceea cu rabdare decupezi conturul; cand termini panza se demonteaza pentru a putea scoate ferastraul din decupatura). Iti ia maxim o ora daca faci rost de o asemenea trusa (sau daca o cumperi). Bafta!
Gorel Posted July 7, 2010 Author Posted July 7, 2010 Asa ar veni cavitatile de humbucker in toate 3 pozitiile.
EugenRo2001 Posted July 7, 2010 Posted July 7, 2010 Daca nu ai traforaj dai gaura langa gaura cu un burghiu de ~3mm in interiorul conturului si dupa ce rupi surplusul pilesti pana cand ajungi la forma si dimensiunea dorita.
Gorel Posted July 7, 2010 Author Posted July 7, 2010 Sa vad ce sunt in stare sa fac. Cred ca n-o sa montez decat DiMarzio-ul in bridge, celelalte doze poate le pastrez pt alta chitara. (sau vad cum suna toate cele 3, care se potriveste mai bine). Aveti idee daca incape si o rama peste pickguard? (adica sa nu interactioneze cu corzile) Vreau sa astup gaurile lasate de doza single.
Stockholm_Syndrome Posted July 7, 2010 Posted July 7, 2010 E foarte usor de montat atunci dupa cum arata in poze. Fa treaba cu burghiul si largeste gaura de la pickguard (make it look nice , don`t be lazy) si insert the bitch. Dar la partea electrica te-ai gandit cum faci montajul? Ca daca folosesti doar 5 way switchul cu care vine Squireul si vrei sa pastrezi toate pozitiile actuale , in pozitia bridge o sa ai doar o singura bobina din humbucker (coil tap). Cel mai lejer iti cumperi frumos un switch SPDT si montezi cealalta bobina de pe doza pe el. Sau daca nu ai pic de experienta si vrei doar sa o faci sa mearga poti leaga direct doza de jack-ul de iesire.
FiveseveN Posted July 7, 2010 Posted July 7, 2010 (edited) daca folosesti doar 5 way switchul cu care vine Squireul si vrei sa pastrezi toate pozitiile actuale , in pozitia bridge o sa ai doar o singura bobina din humbucker (coil tap). De ce? Nici n-a men?ionat dacã e humbucker cu ambele bobine accesibile (cu 3, 4 sau 5 fire). Nu-i rea ideea cu coil tap-ul dar ce ai zis nu are sens. Edited July 7, 2010 by FiveseveN
Gorel Posted July 7, 2010 Author Posted July 7, 2010 Folositoare indicatiile voastre. Multumesc Cred ca acum ma apuc sa sudez coil tap-ul. Pana termin, va las o tema de gandire: cum imi pot lega doza bridge la un volum, iar dozele de neck si de middle la alt volum? (adica sa fie separate)
ggedamed Posted July 7, 2010 Posted July 7, 2010 (edited) Folositoare indicatiile voastre. Multumesc Cred ca acum ma apuc sa sudez coil tap-ul. Te misti repede! Pana termin, va las o tema de gandire: cum imi pot lega doza bridge la un volum, iar dozele de neck si de middle la alt volum? (adica sa fie separate) Ca la Les Paul. Apar complicatii, imi iau raspunsul inapoi. ----------------- Ochiometric s-ar potrivi astea de la Thomann: HSS si HSH. Le au in oferta si cei de la magazinuldemuzica.ro (aici, preturile sunt cu un euroi si ceva mai mari). Edited July 7, 2010 by Masta Gi
Gorel Posted July 7, 2010 Author Posted July 7, 2010 Ceva in genul Les Paul-ului vreau, intr-adevar. Dar Les Paul are 2 doze, iar Strat-ul meu are 3. Volumul care la Les Paul ar controla doza de neck, la mine trebuie sa controleze si neck, si middle. Cum fac?
Stockholm_Syndrome Posted July 7, 2010 Posted July 7, 2010 De ce? Nici n-a men?ionat dacã e humbucker cu ambele bobine accesibile (cu 3, 4 sau 5 fire).Nu-i rea ideea cu coil tap-ul dar ce ai zis nu are sens. Dozele Dimarzio vin in general cu 4 conductori.
Gorel Posted July 7, 2010 Author Posted July 7, 2010 Nu m-am descurcat. Il rog pe Gabi Tudoran sa ma ajute el maine
Gorel Posted July 8, 2010 Author Posted July 8, 2010 (edited) N-am mai facut nimic azi, evident. Totusi vreau sa fiu eu cel care imi repara chitara, pentru ca asa imi formez si eu experienta. Pentru ca nu ma pricep aproape deloc, o sa ma bazez pe sfaturile si indicatiile voastre, pana invat care e procedura Problemele mele sunt urmatoarele: 1. Vreau sa-mi ecranez cavitatile chitarei. Am citit asta dar n-am inteles foarte multe chestii Mai precis n-am inteles exact cum conectez circuitul propriu-zis al chitarei la stratul de cupru 2. Nu ma pricep aproape deloc sa fac lipituri. Am incercat sa mai citesc tutoriale pe net, dar nu inteleg denumiri de exemplu "flux" am presupus ca inseamna fludor, dar cred ca asta inseamna si "solder" Ar fi dragut din partea voastra daca, in loc sa ma luati peste picior, imi explicati daca exista mai multe tipuri de fludor, si care anume imi e folositoare mie Am observat ca ceea ce am eu nu adera absolut de nicio culoare la capacele potentiometrelor 3. Chiar daca as face rost de tipul potrivit de fludor, la mine e chestie de noroc sa-l fac sa pice pe legatura pe care vreau eu s-o creez de multe ori cade pe alaturi sau ma frig eu... exista vreo tehnica speciala de a tine letconul/firele intre ele/firul pe pinul unui potentiometru sau al unui switch? La switch-uri mi-e cel mai greu, ca sunt pinii apropiati intre ei si fac conexiuni aiurea... 4. Potentiometrele pe care le am (cumparate de la magazinul de electronica) au problema ca imi fac sunetul ca o mocirla cand le cobor oriunde sub 10 Citind despre treble bleed, am aflat ca pot remedia problema asta conectand un rezistor si/sau un condensator la 2 terminale ale potentiometrului. Cred ca voi avea nevoie de alligator clips, rezistente, condensatoare (multe, problema e ce valori sa le aleg ca sa nu-mi lipseasca de niciun tip) si un multimetru. Deci probabil v-ati prins si voi ca sunt n00b la electronica Facand o lista cu ce am nevoie: Folie adeziva de cupru Burete de curatat varful letconului Fludor Pasta decapanta? Alligator clips Cabluri (am inteles ca-mi trebuie de 22 - 22 ce? presupun ca 0.22 inci diametru, ca G-ul de la chitara) + cablu audio (asa am inteles ca se numeste, adica sa aiba 2 fire conductoare in interior) Condensatoare (pt ca nu-s scumpe, e o idee buna sa iau cate doua din fiecare valoare din spectrul 0.22 microfarads - 100 picofarads)? Si inca o intrebare la condensatoare - la ce tensiune se iau de obicei? (stiu ca nu conteaza, dar imi placea condensatorul ala verde care a venit din stoc pe chitara) Rezistente - ce plaja de valori e bine sa-mi aleg pentru treble bleed? That's about it, cred. Ma intreb cam la ce cost or sa ma duca toate astea Edit: Am uitat sa intreb unde gasesc de vanzare toate astea.. Edited July 8, 2010 by Gorel
EugenRo2001 Posted July 8, 2010 Posted July 8, 2010 "flux" este sacaz, colofoniu - este un decapant. Fludorul este aliajul de lipit sub forma de sarma de diferite diametre. De fapt fludorul reprezinta aliajul de lipit care este cositor (aliaj de plumb + staniu) care are in interior un canal umplut cu flux. Pentru lucrari de electronica normala, fara SMD (Surface Mounted Devices) care sunt tot rezistente, condensatoare, circuite integrate etc, dar f mici si lipite pe suprafata, nu prin gauri in cablaj, se poate folosi cu succes fludor de 1mm, 1,5mm diametru. Tehnica "speciala" de lipit, este sa pui letconul pe piesa pe care doresti sa o lipesti si apoi pui fludor atat cat sa formeze o bila care sa includa terminalele respective. Imediat indepartezi letconul si fludorul pentru a nu supraincalzi componentele. Lipitura corecta trebuie sa fie lucioasa. Burete de sters varful letconului se gaseste de cumparat la magazinele de componente electronice. E ceva special dintr-un fel de hartie. Inainte de folosire se uda. Daca nu ai burete d-ala, poti folosi o carpa uda. Pasta decapanta se foloseste pentru suprafetele pe care cositorul (fludorul) prinde greu. Se poate folosi si aspirina dar ATENTIE, vaporii degajati sunt toxici si foarte iritanti pt nas si ochi. .22 aia pt cabluri au acelasi inteles ca si in cazul corzilor, reprezinta diametrul firelor. In cazul conductoarelor, americanii folosesc si "gauge", gasesti tabele de conversie pe net.
Gorel Posted July 8, 2010 Author Posted July 8, 2010 (edited) "flux" este sacaz, colofoniu - este un decapant.Fludorul este aliajul de lipit sub forma de sarma de diferite diametre. De fapt fludorul reprezinta aliajul de lipit care este cositor (aliaj de plumb + staniu) care are in interior un canal umplut cu flux. Pentru lucrari de electronica normala, fara SMD (Surface Mounted Devices) care sunt tot rezistente, condensatoare, circuite integrate etc, dar f mici si lipite pe suprafata, nu prin gauri in cablaj, se poate folosi cu succes fludor de 1mm, 1,5mm diametru. Tehnica "speciala" de lipit, este sa pui letconul pe piesa pe care doresti sa o lipesti si apoi pui fludor atat cat sa formeze o bila care sa includa terminalele respective. Imediat indepartezi letconul si fludorul pentru a nu supraincalzi componentele. Lipitura corecta trebuie sa fie lucioasa. Burete de sters varful letconului se gaseste de cumparat la magazinele de componente electronice. E ceva special dintr-un fel de hartie. Inainte de folosire se uda. Daca nu ai burete d-ala, poti folosi o carpa uda. Pasta decapanta se foloseste pentru suprafetele pe care cositorul (fludorul) prinde greu. Se poate folosi si aspirina dar ATENTIE, vaporii degajati sunt toxici si foarte iritanti pt nas si ochi. .22 aia pt cabluri au acelasi inteles ca si in cazul corzilor, reprezinta diametrul firelor. In cazul conductoarelor, americanii folosesc si "gauge", gasesti tabele de conversie pe net. Multumesc pentru instructiuni Cred ca o sa dau o fuga pana la Brico store sa-mi iau ce-mi trebuie. Ma intreb daca o sa gasesc cabluri asa subtiri (ultima data cand am cautat pe la magazinele de electronica am gasit ceva gros cat o sfoara ) EDIT: http://www.dforum.ro/pasta-decapanta-sau-sacaz--p2865.html Asta inseamna ca eu ma duc la magazin si cer SACÂZ? Îu, nu stiu, dar suna... ugly Edited July 8, 2010 by Gorel
EugenRo2001 Posted July 8, 2010 Posted July 8, 2010 (edited) sacazul este in canalul din interiorul fludorului, poti cumpara si sacaz pentru arcusul de vioara. Se mai numeste si colofoniu. Cabluri gasesti la magazinele de componente electronice de pe str. Maica Domnului. Edited July 8, 2010 by EugenRo2001
Gorel Posted July 8, 2010 Author Posted July 8, 2010 Din ce parte a Bucurestiului esti, soro? Sud-vest, Ghencea
Les Paul 1960 Posted July 8, 2010 Posted July 8, 2010 Sud-vest, Ghencea Gorele eu sunt de la drumetu srl (aproape de ghencea s.a.), poate ne vedem pe la o bere, sacaz din acela am eu daca mai ai nevoie.
dgeekoo Posted July 11, 2010 Posted July 11, 2010 Atunci cand vei sa lipesti pe carcasa potentiometrului: - intai pui decapant pe suprafata respectiva 9colofoniu sau aspirina) - dupa aceea incalzesti bine suparafata - pui fludor astfel incat sa se formeze o "perla" lucioasa care adera la suparafata, tehnica este ca fludorul sa fie topit de caldura emanata de suprafata pe care vrei sa lipesti si nu de letcon.\ - fara sa intrerupi "procesul vii cu capetele cablurilor dezizolate, decapate si cositorite in prealabil peste perla de cositor laszndu-le sa absoaba caldura si sa se lipeasca integrandu-se in aceasta... trebuie sa rezulte un fel de sudura. Procedeul trebuie sa decurga cat mai rapid sa nu deterioreze restul elementelor componente ale potului, dar destul de lent astfel incat suprafetele si cblurile sa se incalzeasca suficient. Cel mai bine este sa experimentezi pe un pot vechi (stricat) cu niste resturi de cablu... Dupa 2-3 incercari esti expert.
hades Posted July 12, 2010 Posted July 12, 2010 La drumetu` srl va pot ajuta cu o bere da cu nenorocitu chitarei nu PS: Succes cu traforaju !
Gorel Posted July 12, 2010 Author Posted July 12, 2010 Humbucker in neck? Pareri pro/contra. Cum spuneam, eu am 3 humbuckere, adica un set de doua + un DiMarzio. Daca raman cu humbucker doar in bridge, las Dimarzio-ul. Daca creez gaura si in neck, montez setul de doua si raman cu Dimarzio pe dinafara, poate il si vand.
Gorel Posted July 12, 2010 Author Posted July 12, 2010 (edited) N-ati zis nimic. Ok, altceva va intreb. (o sa pun humbucker in neck) Dati-mi si mie linkuri cu aligator clips de vanzare, cablu de 0.22 si banda adeziva de cupru, ca pe mine nu ma ajuta batranul google. Update: am invatat sa lipesc de capacul potentiometrelor :lol: pacat ca l-am ars o sa le demontez de acum inainte, inainte sa le incing in halul ala Edited July 12, 2010 by Gorel
vektor Posted July 12, 2010 Posted July 12, 2010 Humbucker in neck = ok. Doar sunt atatea chitari HH standard. Humbucker in middle = mai inutil decat single coil in middle. La ce naiba iti trebuie crocodili ? pentru firaraia interna poti folosi lejer o bucata de cablu telefonic sau utp desfacut. Ecranajul intern nu e obligatoriu daca ai ground circuit facut bine si nu ai surse puternice unde canti [transformatoare, emitatoare, tuburi crt, alea].
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now