www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

Salutare!

 

 

 

De curand am achizitionat acest amp:

 

 

 

http://forums.rgc.ro/index.php?showtopic=45290&hl=red+bear

 

 

 

Suna dupa gusturile mele pe clean, cald foarte rotund si patrunzator…insa fiind pe un singur canal nu am reusit sa-i gasesc un sunet bun pe distors/overdrive.

 

Mentionez ca pana acum am avut numai ampuri cu 2/3 canale deci evident puteam sa-mi impart dupa preferinte reglajele. Am incercat cu un booster dar sincer nu am reusit sa scot ceva sa ma multumesca sunetul era un fel de overdive palid bun poate pentru un sunet mai bluesy/hard rock...iar eu cant metal all the way...batrana mea pedala BOSS MT-2 e ok dar nu are sunetul ala “de lampa” pe care il caut si pe care nu prea stiu cum sa vi-l explic (crunch?! probabil)...ceva apropiat unui JCM 800, dupa care se scrie/zice ca si acest amp ar fi fost copiat. Am mai incercat si alte pedale Marshall Jackhammer, Mxr Fullbore, Digitech...pentru ca asta am avut posibilitatea sa incerc imprumutand de la prieteni, dar sunetul ce iesea din ele nu m-a multumit, bine nici pedalele as putea zice ca nu sunt nu stiu ce...

 

Anyway intrebarea mea este cam ce pedale profi credeti ca as putea folosi, ideea e ca nevand la dispozitie un magazin profesionist in adevaratul sens al cuvantului unde pot sa merg sa probez cu ampul in spate orice sugestie e binevenita...

 

Deasemenea s-ar putea sa-i saturez lampile cumva creendu-i inca un canal, nu e neaparat ceea ce imi doresc sa-l modific, dar nah pot lua in calcul, dar cu reglaje separate?

 

Ampul suna extraordinar pe clean, e vechiut si hand-wired deci in nici un caz nu vreau sa-l vand, vreau EL sa sune...clean-ul e mult prea bestial...

 

 

 

Asadar cam ce credeti ca ar trebui sa folosesc?

 

 

 

10x!

Posted
Salutare!

 

 

 

De curand am achizitionat acest amp:

 

 

 

http://forums.rgc.ro/index.php?showtopic=45290&hl=red+bear

 

 

 

Suna dupa gusturile mele pe clean, cald foarte rotund si patrunzator…insa fiind pe un singur canal nu am reusit sa-i gasesc un sunet bun pe distors/overdrive.

 

Mentionez ca pana acum am avut numai ampuri cu 2/3 canale deci evident puteam sa-mi impart dupa preferinte reglajele. Am incercat cu un booster dar sincer nu am reusit sa scot ceva sa ma multumesca sunetul era un fel de overdive palid bun poate pentru un sunet mai bluesy/hard rock...iar eu cant metal all the way...batrana mea pedala BOSS MT-2 e ok dar nu are sunetul ala “de lampa” pe care il caut si pe care nu prea stiu cum sa vi-l explic (crunch?! probabil)...ceva apropiat unui JCM 800, dupa care se scrie/zice ca si acest amp ar fi fost copiat. Am mai incercat si alte pedale Marshall Jackhammer, Mxr Fullbore, Digitech...pentru ca asta am avut posibilitatea sa incerc imprumutand de la prieteni, dar sunetul ce iesea din ele nu m-a multumit, bine nici pedalele as putea zice ca nu sunt nu stiu ce...

 

Anyway intrebarea mea este cam ce pedale profi credeti ca as putea folosi, ideea e ca nevand la dispozitie un magazin profesionist in adevaratul sens al cuvantului unde pot sa merg sa probez cu ampul in spate orice sugestie e binevenita...

 

Deasemenea s-ar putea sa-i saturez lampile cumva creendu-i inca un canal, nu e neaparat ceea ce imi doresc sa-l modific, dar nah pot lua in calcul, dar cu reglaje separate?

 

Ampul suna extraordinar pe clean, e vechiut si hand-wired deci in nici un caz nu vreau sa-l vand, vreau EL sa sune...clean-ul e mult prea bestial...

 

 

 

Asadar cam ce credeti ca ar trebui sa folosesc?

 

 

 

10x!

 

Pentru ce vrei tu un Mesa V-Twin suna genial. Are un prieten si il foloseste in combinatie cu un head Marshall full lampa, cu un reglaj pe clean in genul la cum vrei tu. Poti incerca si un Blackstar HT Dual Distortion, al meu a sunat bine cu orice amplificator.

Guest Baumwolle
Posted

Nu cred ca e absolut necesar sa folosesti un distors pe lampa (precum cele enumerate de Vektor). O pedala buna de distors n-ar avea de ce suna rau peste un clean frumos. Poti incerca si o combinatie distors bun + booster tip TubeScreamer (TS-808, TS9, Maxon OD808, Bad Monkey etc.). Nu uita de potentiometrul de volum. :)

Posted (edited)

Din cate stiu, esti dispus sa dai ceva mai multi bani pe o pedala buna, asa ca te-ai putea opri asupra unora din astea:

 

- z-vex box of metal

- t-rex bloody mary

- seymour duncan twin tube mayhem

- radial tonebone plexitube

- ibanez tube king

 

EDIT:

Dar poti gasi si niste chestiute ieftine care sa se potriveasca foarte bine cu nevoile tale.

Edited by draugr
Posted

Asa este, am invatat de mult ca o scula scumpa nu este neaparat o scula care isi si merita banii, adica poti gasi multe lucruri utile si care sa sune bine si fara sa dai o groaza de bani.

Oricum va multumesc pentru sugestii, o sa ma pun sa studiez pe youtube, harmony central si ce voi mai gasi pedalele recomandate sa-mi fac o idee despre fiecare.

Posted

nu merge cu preampul la maxim si cu masterul dat jos?

mai poti incerca sa-i pui un eq in fata, desi daca spui ca boost nu a functionat... eq n-ar diferi cu mult...

 

mai poti incerca varianta cu scosul unei perechi de lampi din putere, dar ar trebui sa te sfatuiasca cineva experimentat ce si cum se intampla.... avantajul ar fi ca volumul ar fi mult mai scazut si practic ai putea baga si lampile de putere in saturatie...

Guest Legion
Posted
mai poti incerca varianta cu scosul unei perechi de lampi din putere, dar ar trebui sa te sfatuiasca cineva experimentat ce si cum se intampla.... avantajul ar fi ca volumul ar fi mult mai scazut si practic ai putea baga si lampile de putere in saturatie...

 

Da, pt ca aia 3 decibeli in minus vor fi o maaare diferenta ...

Guest Legion
Posted
iar sugestia ta este...?

 

Sugestia mea ar fi sa nu se mai dea sfaturi aiuristice, gen "scoate 2 lampi, va fi o mare diferenta".

Complet fals - injumatatirea puterii va duce la o scadere a presiunii sonore cu fix 3 decibeli.

 

Fa si tu un calcul - 100 de watti prin 4 difuzoare cu un SPL de 98 Db se traduce intr-o presiune sonora de aproximativ 124 Db.

Daca scoti 2 lampi, vei avea 121 Db.

Colosala diferenta, nu ?

 

Iar mai on-topic, deja i s-a sugerat.

 

Ori un booster - caz in care va trebui sa se familiarizeze cu potentiometrele de gain si volum, pt a echilibra cat de cat volumul pe clean cu cel distorsionat ... Desi daca zice ca vrea "metal all the way", un booster (probabil) nu-l va satisface.

 

Ori o pedala de distors - si asta inseamna sa se apuce sa asculta sample-uri, pentru ca numai el stie ce sunet are in cap.

Posted (edited)
dar nu are sunetul ala ?de lampa? pe care il caut si pe care nu prea stiu cum sa vi-l explic (crunch?! probabil)...ceva apropiat unui JCM 800, dupa care se scrie/zice ca si acest amp ar fi fost copiat.

Sergei Novikov, unul din tartorii electronistilor din Rusia in materie de amplificatoare , a facut pasiune pt JCM800 de cand era copil.Cred ca avea vreo 14 ani cand a publicat primul articol despre Marshall, cu schite de traf de iesire,..cu absolut toate detaliile constructive.Dar din pacate pt el, nici una din copiile realizate nu s-a apropiat de original tocmai din cauza unei ambitii in a folosii numai piese rusesti.Componete, care de altfel sunt fiabile dar nu performeaza.Sunetul acela considerat "sweet" de fapt vine dintr-o atenuare puternica a unor frecvente din spectrul 2-6 Khz.Exact frecventele care sunt necesare instrumentului pt a fi prezent.

Daca vrei sa ai un sunet concis,atacat,clar si asemanator cu ...

 

(Warning!!!High gain on low frequency.Beware with your computer speakers)

Gibson_jiji.mp3

(La un moment dat mi-au scapat niste gherle...please be gentle.

Pana la urma sunetul este important si nu ce cant eu acolo,nefiind prea dibaci in metale grele)

 

ar trebui sa-i schimbi imediat lampile din V1, V2 si bineinteles, finalele.Modificarile la socluri pt V1 si V2 trebuiesc facute de un electronist experimentat.

Dupa aceea, poti sa urmezi calea recomandata de Analog Sound.

Parerea mea,...

Edited by ggg
Posted
Sergei Novikov, unul din tartorii electronistilor din Rusia in materie de amplificatoare , a facut pasiune pt JCM800 de cand era copil.Cred ca avea vreo 14 ani cand a publicat primul articol despre Marshall, cu schite de traf de iesire,..cu absolut toate detaliile constructive.Dar din pacate pt el, nici una din copiile realizate nu s-a apropiat de original tocmai din cauza unei ambitii in a folosii numai piese rusesti.Componete, care de altfel sunt fiabile dar nu performeaza.Sunetul acela considerat "sweet" de fapt vine dintr-o atenuare puternica a unor frecvente din spectrul 2-6 Khz.Exact frecventele care sunt necesare instrumentului pt a fi prezent.

Daca vrei sa ai un sunet concis,atacat,clar si asemanator cu ...

 

(Warning!!!High gain on low frequency.Beware with your computer speakers)

Gibson_jiji.mp3

(La un moment dat mi-au scapat niste gherle...please be gentle.

Pana la urma sunetul este important si nu ce cant eu acolo,nefiind prea dibaci in metale grele)

 

ar trebui sa-i schimbi imediat lampile din V1, V2 si bineinteles, finalele.Modificarile la socluri pt V1 si V2 trebuiesc facute de un electronist experimentat.

Dupa aceea, poti sa urmezi calea recomandata de Analog Sound.

Parerea mea,...

 

sincer, m-ai nimerit cu sunetul tau...da, cam asa ceva e ceea ce caut...din pacate nu prea cunosc un electronist experimentat in Timisoara, sau cel putin intr-o zona cat de cat apropiata + ca nu prea pot sa estimez cam cat ar costa o asemenea lucrare...practic avand aceste handicap major am hotarat sa caut o pedala care sa se apropie cat de cat...

Posted
m-ai nimerit cu sunetul tau...da

 

Mie îmi aminteºte de un Crate cu FlexWave (solid state).

Dar ca sã fie la fel de "bãsos" va trebui sã cânți cu el într-un butoi.

 

În

observãm cã poate ajunge la un nivel similar de saturație. Deci îți trebuie cel mult un overdrive dacã vrei ºi mai multã saturație.

Dacã nu poți controla suficient cu controlul de volum de la chitarã ºi/sau trebuie sã treci instant de la clean la distorsionat se poate modifica uºor amplificatorul astfel încât sã ai practic douã preset-uri ale controlului de gain (preamp volume) pe care le selectezi cu un footswitch. ªi se mai poate modifica ºi în alte moduri, cum a sugerat ºi AnalogSound.

Posted (edited)

'

Aº recomanda aici pedala Marshall Guv'nor (ton bun, reglaje finuțe; referințe JCM800):

 

http://marshallamps.com/product.asp?productCode=Guvnor

 

Vedeți dacã sample-urile de pe web-site satisfac dorințele.

 

P.S. Problema aceasta (amplificator pe lãmpi, cu un singur canal) o am ºi eu, ºi folosesc - la nevoie - între chitarã ºi amplificator "pedala" Marshall Jackhammer sau Marshall BluesBreaker (acesta din urmã având ºi facilitatea de booster).

Edited by mirceab
Posted

de acord ca e putin "basos" still am trecut de acest aspect si sunetul imi place pt ca e "gras";

Gabi revin cu un PM in weekend e posibil sa ne stim (Herculane Climbing Open) sau sa avem prieteni comuni, eu avand oarece lagaturi in Alternative TM.

Posted (edited)
Mie îmi aminteºte de un Crate cu FlexWave (solid state).

 

Dar ca sã fie la fel de "bãsos" va trebui sã cânți cu el într-un butoi.

 

În demo-ul de la RedBear observãm cã poate ajunge la un nivel similar de saturație.

 

Salutare,

 

Amplificatorul cu care s-a tras este unul care nu se gaseste pe piata.Este un proiect care se afla in faza testelor de fiabilitate si sunet.

 

Este un amplificator cu 4 canale independente, dual rectifier si arata cam asa

 

post-11706-1277507619_thumb.jpg

post-11706-1277507633_thumb.jpg

post-11706-1277507646_thumb.jpg

post-11706-1277507657_thumb.jpg

post-11706-1277507678_thumb.jpg

post-11706-1277507710_thumb.jpg

 

Sa consideri numai saturatia lampilor nu este suficient.Acest amp are 4 canale, care de fapt sunt vreo 8 dar cu niste moduri de lucru,...sa le zicem ca un fel de plexi.Semnalul este amplificat selectiv in frecventa pe cate o jumatate din dubla trioda 12AX7 Mullard.Pe fiecare canal exista gain de low si high, plus alte prostii care tin de reactie negativa si factorul de damping. In fine,.... nu asta este important pentru ca nu face subiectul discutiei.

Dar esential este faptul ca saturarea unei lampi si mai ales rusesti, nu face diferenta.

Partenerul meu in business-ul asta, a insistat sa testam cateva lampi rusesti in locul celor care le folosesc de obicei.Lampile au fost testate si imperecheata cu ajutorul catometrului.Dar in final ,am facut ceva pe catometru ala pt ca s-a dovedit ca aceste lampi cand le pui in sarcina se comporta cu totul altfel fata de panta si tangenta de pierderi masurate.Concluzia este ca lampile facute sub brand rusesc(6P*) nu sunt stabile in emisia de electroni.Functioneaza total imprevizibil si din acest motiv si sunetul sufera.

 

Si Mullard reissue sunt facute pe aceeasi linie de fabricatie.Dar chiar daca in configuratie seamana cu 6P*, lampile sunt tratate cu alte materiale pe anod,grile si catod.Este cu totul altceva .

Ma gandesc ca ceea ce scriu aici poate naste polemici.Dar nu vorbesc ca sa imbogatesc intelepciunea populara.Astea sunt fapte.Masurate si fara niciun fel de dubii.

Edited by ggg
Posted (edited)
Salutare,

 

Amplificatorul cu care s-a tras este unul care nu se gaseste pe piata.Este un proiect care se afla in faza testelor de fiabilitate si sunet.

 

Este un amplificator cu 4 canale independente, dual rectifier si arata cam asa

 

post-11706-1277507619_thumb.jpg

post-11706-1277507633_thumb.jpg

post-11706-1277507646_thumb.jpg

post-11706-1277507657_thumb.jpg

post-11706-1277507678_thumb.jpg

post-11706-1277507710_thumb.jpg

 

Sa consideri numai saturatia lampilor nu este suficient.Acest amp are 4 canale, care de fapt sunt vreo 8 dar cu niste moduri de lucru,...sa le zicem ca un fel de plexi.Semnalul este amplificat selectiv in frecventa pe cate o jumatate din dubla trioda 12AX7 Mullard.Pe fiecare canal exista gain de low si high, plus alte prostii care tin de reactie negativa si factorul de damping. In fine,.... nu asta este important pentru ca nu face subiectul discutiei.

Dar esential este faptul ca saturarea unei lampi si mai ales rusesti, nu face diferenta.

Partenerul meu in business-ul asta, a insistat sa testam cateva lampi rusesti in locul celor care le folosesc de obicei.Lampile au fost testate si imperecheata cu ajutorul catometrului.Dar in final ,am facut ceva pe catometru ala pt ca s-a dovedit ca aceste lampi cand le pui in sarcina se comporta cu totul altfel fata de panta si tangenta de pierderi masurate.Concluzia este ca lampile facute sub brand rusesc(6P*) nu sunt stabile in emisia de electroni.Functioneaza total imprevizibil si din acest motiv si sunetul sufera.

 

Si Mullard reissue sunt facute pe aceeasi linie de fabricatie.Dar chiar daca in configuratie seamana cu 6P*, lampile sunt tratate cu alte materiale pe anod,grile si catod.Este cu totul altceva .

Ma gandesc ca ceea ce scriu aici poate naste polemici.Dar nu vorbesc ca sa imbogatesc intelepciunea populara.Astea sunt fapte.Masurate si fara niciun fel de dubii.

 

asa este !

6p3c suna mai moale din cauza pantei mai mici

EL SI KT sunt mult mai nervoase ,au si panta mai mare

celor care cint blues sau jazz le place sunetul mai moale al "rusoaicei"

cum a a ti spus se pot scrie romane pro si contra ,dar mai conteaza si preferinta instrumentistului

 

acum ceva timp am reparat un amplificator care avea doua 6L6 ,am pus doua 6P3C-E ,am facut o proba si din spusele chitaristului ,amplificatorul se auzea mai bine si avea si ceva mai mult drive

eu prefer filalele rusesti

 

poare facem o proba si cu amplificatorul lui bure73 ,schema mea ,montat de vaska ( citeodata nu am timp sa fac ce visez noaptea)

acum ceva timp am imbunatatit canalul de overdrive sa sune mai cu c_i,modificarea este facuta de mine

este facut numai cu lampi rusesti 6H2P-EV,6P3C-E ,are sunet 100% de Marshall JCM800

 

 

ce spuneti de 6L6 versus 6P3C ???

post-7787-1277751572_thumb.jpg

post-7787-1277751610_thumb.jpg

post-7787-1277751636_thumb.jpg

post-7787-1277751650_thumb.jpg

post-7787-1277751662_thumb.jpg

post-7787-1277751671_thumb.jpg

post-7787-1277751679_thumb.jpg

Edited by viobio
Posted (edited)
Salutare!

 

 

 

De curand am achizitionat acest amp:

 

 

 

http://forums.rgc.ro/index.php?showtopic=45290&hl=red+bear

 

 

 

Suna dupa gusturile mele pe clean, cald foarte rotund si patrunzator…insa fiind pe un singur canal nu am reusit sa-i gasesc un sunet bun pe distors/overdrive.

 

Mentionez ca pana acum am avut numai ampuri cu 2/3 canale deci evident puteam sa-mi impart dupa preferinte reglajele. Am incercat cu un booster dar sincer nu am reusit sa scot ceva sa ma multumesca sunetul era un fel de overdive palid bun poate pentru un sunet mai bluesy/hard rock...iar eu cant metal all the way...batrana mea pedala BOSS MT-2 e ok dar nu are sunetul ala “de lampa” pe care il caut si pe care nu prea stiu cum sa vi-l explic (crunch?! probabil)...ceva apropiat unui JCM 800, dupa care se scrie/zice ca si acest amp ar fi fost copiat. Am mai incercat si alte pedale Marshall Jackhammer, Mxr Fullbore, Digitech...pentru ca asta am avut posibilitatea sa incerc imprumutand de la prieteni, dar sunetul ce iesea din ele nu m-a multumit, bine nici pedalele as putea zice ca nu sunt nu stiu ce...

 

Anyway intrebarea mea este cam ce pedale profi credeti ca as putea folosi, ideea e ca nevand la dispozitie un magazin profesionist in adevaratul sens al cuvantului unde pot sa merg sa probez cu ampul in spate orice sugestie e binevenita...

 

Deasemenea s-ar putea sa-i saturez lampile cumva creendu-i inca un canal, nu e neaparat ceea ce imi doresc sa-l modific, dar nah pot lua in calcul, dar cu reglaje separate?

 

Ampul suna extraordinar pe clean, e vechiut si hand-wired deci in nici un caz nu vreau sa-l vand, vreau EL sa sune...clean-ul e mult prea bestial...

 

 

 

Asadar cam ce credeti ca ar trebui sa folosesc?

 

 

 

10x!

 

finalele sunt 6P3C ,din constructie au panta mai mica ,de acea suna impecabil pe clean,au un sunet mai moale cu armonici frumoase

daca vrei mai mult gain se poate adauga inca o lampa la preamplificator,cu un comutator (un releu) se poate modifica amplificarea preului,sa fie mai agresiv

pentru un sunet mai agresiv poti schimba finalele cu EL34 ,au panta mult mai mare decit 6P3C,sunt mai sensibile si mai nervoase

cu EL34 este posibil sa pierzi din caldura de pe clean ,poti face un compromis

eu am incercat sa gasesc schema pe net ,nu am gasit nimic

schema se poate scoate dupa montaj

Edited by viobio
Posted (edited)
este facut numai cu lampi rusesti 6H2P-EV,6P3C-E ,are sunet 100% de Marshall JCM800

Stiam eu ca daca zic ceva de "rusoaice" , s-ar putea sa iasa cu discutii contradictorii :):lol: :lol:

Dar vorbind serios, parerea mea sincera este ca a face niste aprecieri este dificil.Sunetul de Marshall se altereaza chiar si daca nu folosesti difuzoare corespunzatoare.

Iar traful de iesire,renumitul Dagnall, chiar daca are cateva infasurari trateaza anumite frecvente, intr-un mod special.Din articolele publicate de Novikov, nu reiese ca s-ar fi prins ce se intampla acolo.Sau nu a vrut sa spuna.Ma rog...nu vreau sa speculez.Cert este ca m-am uitat si pe site-urile rusesti , sugerate de un prieten comun si nici acolo nimeni nimeni nu spune nimic legat de frecvente sau de alte variatii.Toti discuta de scheme de interleaving si spun ca ar trebui sa ai tole cat mai bune.Ceea ce poate fi fals in momentul in care alegi sa faci un traf cu infasurari de intretesere.

Legat de lampi,.. in momentul in care m-am apucat sa studiez caracterisiticile fiecarei marci de lampa, prima intrebare care mi-am pus-o a fost aceea , de ce toti marii producatori de amplificatoare (care sunt americani ) prefera sa foloseasca lampi facute dupa proiecte americane si nu dupa cele rusesti ??? Este adevarat ca proiectele Svetlana si Sovtek au fost modificate pentru a fi vandute pe piata americana.Cea mai reusita(recunoscuta unanim de toata planeta, nu de mine) este Svetlana EL34.Ce pot sa spun sigur este ceea ce am experimentat.In momentul in care setezi negativarea si curentul de mers in gol este constant.Eu unul m-am speriat ce se intampla cu 6p3S.Exista o variatie de cca. 10 Ma, de la 18 la 28-30 Ma.Nu am putut sa accept asa ceva pentru ca acest lucru avea efect si asupra sunetului, fiind produse niste limitari in frecventa .Iar aceste limitari produc la randul lor alte armonici care complica si mai mult lucrurile.

Eu ma bucur daca ai gasit solutia unui sunet, deschis,clar fara intermodulatii folosind lampi rusesti.

Parerea mea este ca la un amplificator de chitara, cel mai dificil de obtinut este sunetul de clean.Sa fie si legat si dinamic si mai bright si cu toate astea

sa fie si egal si foarte clar.Daca sunetul de clean este ok si distorsul va suna pe masura.

 

Sa auzim numai de bine.

Edited by ggg
Posted
Eu ma bucur daca ai gasit solutia unui sunet, deschis,clar fara intermodulatii folosind lampi rusesti.

Parerea mea este ca la un amplificator de chitara, cel mai dificil de obtinut este sunetul de clean.Sa fie si legat si dinamic si mai bright si cu toate astea

sa fie si egal si foarte clar.

 

Am auzit cã bãieții de la Bell au dezvoltat o soluție.

 

Scuze pentru perpetuarea digresiunii :)

Posted

Stiam eu ca daca zic ceva de "rusoaice" , s-ar putea sa iasa cu discutii contradictorii :):lol::lol:

Dar vorbind serios, parerea mea sincera este ca a face niste aprecieri este dificil.Sunetul de Marshall se altereaza chiar si daca nu folosesti difuzoare corespunzatoare.

Iar traful de iesire,renumitul Dagnall, chiar daca are cateva infasurari trateaza anumite frecvente, intr-un mod special.Din articolele publicate de Novikov, nu reiese ca s-ar fi prins ce se intampla acolo.Sau nu a vrut sa spuna.Ma rog...nu vreau sa speculez.Cert este ca m-am uitat si pe site-urile rusesti , sugerate de un prieten comun si nici acolo nimeni nimeni nu spune nimic legat de frecvente sau de alte variatii.Toti discuta de scheme de interleaving si spun ca ar trebui sa ai tole cat mai bune.Ceea ce poate fi fals in momentul in care alegi sa faci un traf cu infasurari de intretesere.

Legat de lampi,.. in momentul in care m-am apucat sa studiez caracterisiticile fiecarei marci de lampa, prima intrebare care mi-am pus-o a fost aceea , de ce toti marii producatori de amplificatoare (care sunt americani ) prefera sa foloseasca lampi facute dupa proiecte americane si nu dupa cele rusesti ??? Este adevarat ca proiectele Svetlana si Sovtek au fost modificate pentru a fi vandute pe piata americana.Cea mai reusita(recunoscuta unanim de toata planeta, nu de mine) este Svetlana EL34.Ce pot sa spun sigur este ceea ce am experimentat.In momentul in care setezi negativarea si curentul de mers in gol este constant.Eu unul m-am speriat ce se intampla cu 6p3S.Exista o variatie de cca. 10 Ma, de la 18 la 28-30 Ma.Nu am putut sa accept asa ceva pentru ca acest lucru avea efect si asupra sunetului, fiind produse niste limitari in frecventa .Iar aceste limitari produc la randul lor alte armonici care complica si mai mult lucrurile.

Eu ma bucur daca ai gasit solutia unui sunet, deschis,clar fara intermodulatii folosind lampi rusesti.

Parerea mea este ca la un amplificator de chitara, cel mai dificil de obtinut este sunetul de clean.Sa fie si legat si dinamic si mai bright si cu toate astea

sa fie si egal si foarte clar.Daca sunetul de clean este ok si distorsul va suna pe masura.

 

Sa auzim numai de bine.

 

 

eu va dadeam dreptate in ce spuneati,legat de EL34

diferenta de sunet mai are o cauza

EL34 este pentoda

6P3C este tetroda

Posted (edited)

De acord .Dar sunt diferente de sunet si intre lampi de acelasi tip dar marci diferite.

Toata discutia am pornit-o de la faptul ca stabilitatea si buna functionare a unei lampi este decisiva in reproducere sunetului.

Degeaba am un super-transformator de adaptare in impedanta daca lampile finale au probleme(ba cu diferenta de potential dintre anod/catod ,ba cu vreo grila...) si genereaza tot felul de armonici sau produce zgomot mecanic.

Imi pare rau daca am creat confuzie dar de la inceput am tratat numai problema aceasta .

Toate cele bune :)

Edited by ggg

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.