Solarograma Posted June 23, 2010 Posted June 23, 2010 Salutare! De curand am achizitionat acest amp: http://forums.rgc.ro/index.php?showtopic=45290&hl=red+bear Suna dupa gusturile mele pe clean, cald foarte rotund si patrunzator…insa fiind pe un singur canal nu am reusit sa-i gasesc un sunet bun pe distors/overdrive. Mentionez ca pana acum am avut numai ampuri cu 2/3 canale deci evident puteam sa-mi impart dupa preferinte reglajele. Am incercat cu un booster dar sincer nu am reusit sa scot ceva sa ma multumesca sunetul era un fel de overdive palid bun poate pentru un sunet mai bluesy/hard rock...iar eu cant metal all the way...batrana mea pedala BOSS MT-2 e ok dar nu are sunetul ala “de lampa” pe care il caut si pe care nu prea stiu cum sa vi-l explic (crunch?! probabil)...ceva apropiat unui JCM 800, dupa care se scrie/zice ca si acest amp ar fi fost copiat. Am mai incercat si alte pedale Marshall Jackhammer, Mxr Fullbore, Digitech...pentru ca asta am avut posibilitatea sa incerc imprumutand de la prieteni, dar sunetul ce iesea din ele nu m-a multumit, bine nici pedalele as putea zice ca nu sunt nu stiu ce... Anyway intrebarea mea este cam ce pedale profi credeti ca as putea folosi, ideea e ca nevand la dispozitie un magazin profesionist in adevaratul sens al cuvantului unde pot sa merg sa probez cu ampul in spate orice sugestie e binevenita... Deasemenea s-ar putea sa-i saturez lampile cumva creendu-i inca un canal, nu e neaparat ceea ce imi doresc sa-l modific, dar nah pot lua in calcul, dar cu reglaje separate? Ampul suna extraordinar pe clean, e vechiut si hand-wired deci in nici un caz nu vreau sa-l vand, vreau EL sa sune...clean-ul e mult prea bestial... Asadar cam ce credeti ca ar trebui sa folosesc? 10x!
vektor Posted June 23, 2010 Posted June 23, 2010 Blackstar HT Dual, Seymour Duncan TwinTube Mayhem, Zoom TM-01, Rocktron Silver Dragon, Soldano GTO, Mesa V-Twin, etc ...
Blackthorn Posted June 23, 2010 Posted June 23, 2010 longobarza said: Salutare! De curand am achizitionat acest amp: http://forums.rgc.ro/index.php?showtopic=45290&hl=red+bear Suna dupa gusturile mele pe clean, cald foarte rotund si patrunzator…insa fiind pe un singur canal nu am reusit sa-i gasesc un sunet bun pe distors/overdrive. Mentionez ca pana acum am avut numai ampuri cu 2/3 canale deci evident puteam sa-mi impart dupa preferinte reglajele. Am incercat cu un booster dar sincer nu am reusit sa scot ceva sa ma multumesca sunetul era un fel de overdive palid bun poate pentru un sunet mai bluesy/hard rock...iar eu cant metal all the way...batrana mea pedala BOSS MT-2 e ok dar nu are sunetul ala “de lampa” pe care il caut si pe care nu prea stiu cum sa vi-l explic (crunch?! probabil)...ceva apropiat unui JCM 800, dupa care se scrie/zice ca si acest amp ar fi fost copiat. Am mai incercat si alte pedale Marshall Jackhammer, Mxr Fullbore, Digitech...pentru ca asta am avut posibilitatea sa incerc imprumutand de la prieteni, dar sunetul ce iesea din ele nu m-a multumit, bine nici pedalele as putea zice ca nu sunt nu stiu ce... Anyway intrebarea mea este cam ce pedale profi credeti ca as putea folosi, ideea e ca nevand la dispozitie un magazin profesionist in adevaratul sens al cuvantului unde pot sa merg sa probez cu ampul in spate orice sugestie e binevenita... Deasemenea s-ar putea sa-i saturez lampile cumva creendu-i inca un canal, nu e neaparat ceea ce imi doresc sa-l modific, dar nah pot lua in calcul, dar cu reglaje separate? Ampul suna extraordinar pe clean, e vechiut si hand-wired deci in nici un caz nu vreau sa-l vand, vreau EL sa sune...clean-ul e mult prea bestial... Asadar cam ce credeti ca ar trebui sa folosesc? 10x! Pentru ce vrei tu un Mesa V-Twin suna genial. Are un prieten si il foloseste in combinatie cu un head Marshall full lampa, cu un reglaj pe clean in genul la cum vrei tu. Poti incerca si un Blackstar HT Dual Distortion, al meu a sunat bine cu orice amplificator.
Guest Baumwolle Posted June 23, 2010 Posted June 23, 2010 Nu cred ca e absolut necesar sa folosesti un distors pe lampa (precum cele enumerate de Vektor). O pedala buna de distors n-ar avea de ce suna rau peste un clean frumos. Poti incerca si o combinatie distors bun + booster tip TubeScreamer (TS-808, TS9, Maxon OD808, Bad Monkey etc.). Nu uita de potentiometrul de volum.
boondak Posted June 23, 2010 Posted June 23, 2010 uite un seymour duncan twin tube classic folosit in mare parte pe canalul clean al unui amp pe lampi boondak said: uite un seymour duncan twin tube classic folosit in mare parte pe canalul clean al unui amp pe lampi
eduard.alexandru Posted June 23, 2010 Posted June 23, 2010 (edited) Din cate stiu, esti dispus sa dai ceva mai multi bani pe o pedala buna, asa ca te-ai putea opri asupra unora din astea: - z-vex box of metal - t-rex bloody mary - seymour duncan twin tube mayhem - radial tonebone plexitube - ibanez tube king EDIT: Dar poti gasi si niste chestiute ieftine care sa se potriveasca foarte bine cu nevoile tale. Edited June 23, 2010 by draugr
Solarograma Posted June 23, 2010 Author Posted June 23, 2010 Asa este, am invatat de mult ca o scula scumpa nu este neaparat o scula care isi si merita banii, adica poti gasi multe lucruri utile si care sa sune bine si fara sa dai o groaza de bani. Oricum va multumesc pentru sugestii, o sa ma pun sa studiez pe youtube, harmony central si ce voi mai gasi pedalele recomandate sa-mi fac o idee despre fiecare.
Solarograma Posted June 23, 2010 Author Posted June 23, 2010 broknstrngz said: Ce chitara si ce doze ai? Chitara electrica DEAN Cadillac 1980 2PU (doze stock) - main axe Chitara electrica SCHECTER Damien-7 strings (doze EMG HZ) - mai mult at home
onrewind Posted June 23, 2010 Posted June 23, 2010 nu merge cu preampul la maxim si cu masterul dat jos? mai poti incerca sa-i pui un eq in fata, desi daca spui ca boost nu a functionat... eq n-ar diferi cu mult... mai poti incerca varianta cu scosul unei perechi de lampi din putere, dar ar trebui sa te sfatuiasca cineva experimentat ce si cum se intampla.... avantajul ar fi ca volumul ar fi mult mai scazut si practic ai putea baga si lampile de putere in saturatie...
Guest Legion Posted June 23, 2010 Posted June 23, 2010 onrewind said: mai poti incerca varianta cu scosul unei perechi de lampi din putere, dar ar trebui sa te sfatuiasca cineva experimentat ce si cum se intampla.... avantajul ar fi ca volumul ar fi mult mai scazut si practic ai putea baga si lampile de putere in saturatie... Da, pt ca aia 3 decibeli in minus vor fi o maaare diferenta ...
AnalogSound Posted June 23, 2010 Posted June 23, 2010 Trebuie vazuta schema, ceva gain se mai poate suge din lampile de preamp mai mult ca sigur fara modificari majore, de la bypassul rezistentelor de catod cu condensatori, pana la modificarea rezistenetelor din anod cu valori mai mari dar nu mai mari de 220k. Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound
onrewind Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 Legion said: Da, pt ca aia 3 decibeli in minus vor fi o maaare diferenta ... iar sugestia ta este...?
Tintin Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 onrewind said: iar sugestia ta este...? Man, vezi ca am eu iara cateva pedale de distors, da un semn si vino sa le incerci si vezi daca ceva din ce am eu tzi se potriveshte ca sound, daca da itzi cumperi si tu si gata.
Guest Legion Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 onrewind said: iar sugestia ta este...? Sugestia mea ar fi sa nu se mai dea sfaturi aiuristice, gen "scoate 2 lampi, va fi o mare diferenta". Complet fals - injumatatirea puterii va duce la o scadere a presiunii sonore cu fix 3 decibeli. Fa si tu un calcul - 100 de watti prin 4 difuzoare cu un SPL de 98 Db se traduce intr-o presiune sonora de aproximativ 124 Db. Daca scoti 2 lampi, vei avea 121 Db. Colosala diferenta, nu ? Iar mai on-topic, deja i s-a sugerat. Ori un booster - caz in care va trebui sa se familiarizeze cu potentiometrele de gain si volum, pt a echilibra cat de cat volumul pe clean cu cel distorsionat ... Desi daca zice ca vrea "metal all the way", un booster (probabil) nu-l va satisface. Ori o pedala de distors - si asta inseamna sa se apuce sa asculta sample-uri, pentru ca numai el stie ce sunet are in cap.
ggg Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 (edited) longobarza said: dar nu are sunetul ala ?de lampa? pe care il caut si pe care nu prea stiu cum sa vi-l explic (crunch?! probabil)...ceva apropiat unui JCM 800, dupa care se scrie/zice ca si acest amp ar fi fost copiat. Sergei Novikov, unul din tartorii electronistilor din Rusia in materie de amplificatoare , a facut pasiune pt JCM800 de cand era copil.Cred ca avea vreo 14 ani cand a publicat primul articol despre Marshall, cu schite de traf de iesire,..cu absolut toate detaliile constructive.Dar din pacate pt el, nici una din copiile realizate nu s-a apropiat de original tocmai din cauza unei ambitii in a folosii numai piese rusesti.Componete, care de altfel sunt fiabile dar nu performeaza.Sunetul acela considerat "sweet" de fapt vine dintr-o atenuare puternica a unor frecvente din spectrul 2-6 Khz.Exact frecventele care sunt necesare instrumentului pt a fi prezent. Daca vrei sa ai un sunet concis,atacat,clar si asemanator cu ... (Warning!!!High gain on low frequency.Beware with your computer speakers) Gibson_jiji.mp3Fetching info... (La un moment dat mi-au scapat niste gherle...please be gentle. Pana la urma sunetul este important si nu ce cant eu acolo,nefiind prea dibaci in metale grele) ar trebui sa-i schimbi imediat lampile din V1, V2 si bineinteles, finalele.Modificarile la socluri pt V1 si V2 trebuiesc facute de un electronist experimentat. Dupa aceea, poti sa urmezi calea recomandata de Analog Sound. Parerea mea,... Edited June 24, 2010 by ggg
Solarograma Posted June 25, 2010 Author Posted June 25, 2010 ggg said: Sergei Novikov, unul din tartorii electronistilor din Rusia in materie de amplificatoare , a facut pasiune pt JCM800 de cand era copil.Cred ca avea vreo 14 ani cand a publicat primul articol despre Marshall, cu schite de traf de iesire,..cu absolut toate detaliile constructive.Dar din pacate pt el, nici una din copiile realizate nu s-a apropiat de original tocmai din cauza unei ambitii in a folosii numai piese rusesti.Componete, care de altfel sunt fiabile dar nu performeaza.Sunetul acela considerat "sweet" de fapt vine dintr-o atenuare puternica a unor frecvente din spectrul 2-6 Khz.Exact frecventele care sunt necesare instrumentului pt a fi prezent.Daca vrei sa ai un sunet concis,atacat,clar si asemanator cu ... (Warning!!!High gain on low frequency.Beware with your computer speakers) Gibson_jiji.mp3Fetching info... (La un moment dat mi-au scapat niste gherle...please be gentle. Pana la urma sunetul este important si nu ce cant eu acolo,nefiind prea dibaci in metale grele) ar trebui sa-i schimbi imediat lampile din V1, V2 si bineinteles, finalele.Modificarile la socluri pt V1 si V2 trebuiesc facute de un electronist experimentat. Dupa aceea, poti sa urmezi calea recomandata de Analog Sound. Parerea mea,... sincer, m-ai nimerit cu sunetul tau...da, cam asa ceva e ceea ce caut...din pacate nu prea cunosc un electronist experimentat in Timisoara, sau cel putin intr-o zona cat de cat apropiata + ca nu prea pot sa estimez cam cat ar costa o asemenea lucrare...practic avand aceste handicap major am hotarat sa caut o pedala care sa se apropie cat de cat...
FiveseveN Posted June 25, 2010 Posted June 25, 2010 Quote m-ai nimerit cu sunetul tau...da Mie îmi aminteºte de un Crate cu FlexWave (solid state). Dar ca sã fie la fel de "bãsos" va trebui sã cânți cu el într-un butoi. În observãm cã poate ajunge la un nivel similar de saturație. Deci îți trebuie cel mult un overdrive dacã vrei ºi mai multã saturație.Dacã nu poți controla suficient cu controlul de volum de la chitarã ºi/sau trebuie sã treci instant de la clean la distorsionat se poate modifica uºor amplificatorul astfel încât sã ai practic douã preset-uri ale controlului de gain (preamp volume) pe care le selectezi cu un footswitch. ªi se mai poate modifica ºi în alte moduri, cum a sugerat ºi AnalogSound.
mirceab Posted June 25, 2010 Posted June 25, 2010 (edited) ' Aº recomanda aici pedala Marshall Guv'nor (ton bun, reglaje finuțe; referințe JCM800): http://marshallamps.com/product.asp?productCode=Guvnor Vedeți dacã sample-urile de pe web-site satisfac dorințele. P.S. Problema aceasta (amplificator pe lãmpi, cu un singur canal) o am ºi eu, ºi folosesc - la nevoie - între chitarã ºi amplificator "pedala" Marshall Jackhammer sau Marshall BluesBreaker (acesta din urmã având ºi facilitatea de booster). Edited June 25, 2010 by mirceab
AnalogSound Posted June 25, 2010 Posted June 25, 2010 Daca doresti iti pot da spre test un clean booster si o clona de Marshall Guv'nor. Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound
Solarograma Posted June 25, 2010 Author Posted June 25, 2010 de acord ca e putin "basos" still am trecut de acest aspect si sunetul imi place pt ca e "gras"; Gabi revin cu un PM in weekend e posibil sa ne stim (Herculane Climbing Open) sau sa avem prieteni comuni, eu avand oarece lagaturi in Alternative TM.
AnalogSound Posted June 25, 2010 Posted June 25, 2010 ) Nu pot sa cred, sigur ca da, s-ar putea sa ne stim pe acolo... eu de la Alternative il stiu pe Marcus si alti cativa. Cu mult respect, Gabriel Tudoran Analog Sound
ggg Posted June 25, 2010 Posted June 25, 2010 (edited) FiveseveN said: Mie îmi aminteºte de un Crate cu FlexWave (solid state). Dar ca sã fie la fel de "bãsos" va trebui sã cânți cu el într-un butoi. În demo-ul de la RedBear observãm cã poate ajunge la un nivel similar de saturație. Salutare, Amplificatorul cu care s-a tras este unul care nu se gaseste pe piata.Este un proiect care se afla in faza testelor de fiabilitate si sunet. Este un amplificator cu 4 canale independente, dual rectifier si arata cam asa Sa consideri numai saturatia lampilor nu este suficient.Acest amp are 4 canale, care de fapt sunt vreo 8 dar cu niste moduri de lucru,...sa le zicem ca un fel de plexi.Semnalul este amplificat selectiv in frecventa pe cate o jumatate din dubla trioda 12AX7 Mullard.Pe fiecare canal exista gain de low si high, plus alte prostii care tin de reactie negativa si factorul de damping. In fine,.... nu asta este important pentru ca nu face subiectul discutiei. Dar esential este faptul ca saturarea unei lampi si mai ales rusesti, nu face diferenta. Partenerul meu in business-ul asta, a insistat sa testam cateva lampi rusesti in locul celor care le folosesc de obicei.Lampile au fost testate si imperecheata cu ajutorul catometrului.Dar in final ,am facut ceva pe catometru ala pt ca s-a dovedit ca aceste lampi cand le pui in sarcina se comporta cu totul altfel fata de panta si tangenta de pierderi masurate.Concluzia este ca lampile facute sub brand rusesc(6P*) nu sunt stabile in emisia de electroni.Functioneaza total imprevizibil si din acest motiv si sunetul sufera. Si Mullard reissue sunt facute pe aceeasi linie de fabricatie.Dar chiar daca in configuratie seamana cu 6P*, lampile sunt tratate cu alte materiale pe anod,grile si catod.Este cu totul altceva . Ma gandesc ca ceea ce scriu aici poate naste polemici.Dar nu vorbesc ca sa imbogatesc intelepciunea populara.Astea sunt fapte.Masurate si fara niciun fel de dubii. Edited June 25, 2010 by ggg
viobio Posted June 28, 2010 Posted June 28, 2010 (edited) ggg said: Salutare, Amplificatorul cu care s-a tras este unul care nu se gaseste pe piata.Este un proiect care se afla in faza testelor de fiabilitate si sunet. Este un amplificator cu 4 canale independente, dual rectifier si arata cam asa Sa consideri numai saturatia lampilor nu este suficient.Acest amp are 4 canale, care de fapt sunt vreo 8 dar cu niste moduri de lucru,...sa le zicem ca un fel de plexi.Semnalul este amplificat selectiv in frecventa pe cate o jumatate din dubla trioda 12AX7 Mullard.Pe fiecare canal exista gain de low si high, plus alte prostii care tin de reactie negativa si factorul de damping. In fine,.... nu asta este important pentru ca nu face subiectul discutiei. Dar esential este faptul ca saturarea unei lampi si mai ales rusesti, nu face diferenta. Partenerul meu in business-ul asta, a insistat sa testam cateva lampi rusesti in locul celor care le folosesc de obicei.Lampile au fost testate si imperecheata cu ajutorul catometrului.Dar in final ,am facut ceva pe catometru ala pt ca s-a dovedit ca aceste lampi cand le pui in sarcina se comporta cu totul altfel fata de panta si tangenta de pierderi masurate.Concluzia este ca lampile facute sub brand rusesc(6P*) nu sunt stabile in emisia de electroni.Functioneaza total imprevizibil si din acest motiv si sunetul sufera. Si Mullard reissue sunt facute pe aceeasi linie de fabricatie.Dar chiar daca in configuratie seamana cu 6P*, lampile sunt tratate cu alte materiale pe anod,grile si catod.Este cu totul altceva . Ma gandesc ca ceea ce scriu aici poate naste polemici.Dar nu vorbesc ca sa imbogatesc intelepciunea populara.Astea sunt fapte.Masurate si fara niciun fel de dubii. asa este ! 6p3c suna mai moale din cauza pantei mai mici EL SI KT sunt mult mai nervoase ,au si panta mai mare celor care cint blues sau jazz le place sunetul mai moale al "rusoaicei" cum a a ti spus se pot scrie romane pro si contra ,dar mai conteaza si preferinta instrumentistului acum ceva timp am reparat un amplificator care avea doua 6L6 ,am pus doua 6P3C-E ,am facut o proba si din spusele chitaristului ,amplificatorul se auzea mai bine si avea si ceva mai mult drive eu prefer filalele rusesti poare facem o proba si cu amplificatorul lui bure73 ,schema mea ,montat de vaska ( citeodata nu am timp sa fac ce visez noaptea) acum ceva timp am imbunatatit canalul de overdrive sa sune mai cu c_i,modificarea este facuta de mine este facut numai cu lampi rusesti 6H2P-EV,6P3C-E ,are sunet 100% de Marshall JCM800 ce spuneti de 6L6 versus 6P3C ??? Edited June 28, 2010 by viobio
viobio Posted June 28, 2010 Posted June 28, 2010 (edited) longobarza said: Salutare! De curand am achizitionat acest amp: http://forums.rgc.ro/index.php?showtopic=45290&hl=red+bear Suna dupa gusturile mele pe clean, cald foarte rotund si patrunzator…insa fiind pe un singur canal nu am reusit sa-i gasesc un sunet bun pe distors/overdrive. Mentionez ca pana acum am avut numai ampuri cu 2/3 canale deci evident puteam sa-mi impart dupa preferinte reglajele. Am incercat cu un booster dar sincer nu am reusit sa scot ceva sa ma multumesca sunetul era un fel de overdive palid bun poate pentru un sunet mai bluesy/hard rock...iar eu cant metal all the way...batrana mea pedala BOSS MT-2 e ok dar nu are sunetul ala “de lampa” pe care il caut si pe care nu prea stiu cum sa vi-l explic (crunch?! probabil)...ceva apropiat unui JCM 800, dupa care se scrie/zice ca si acest amp ar fi fost copiat. Am mai incercat si alte pedale Marshall Jackhammer, Mxr Fullbore, Digitech...pentru ca asta am avut posibilitatea sa incerc imprumutand de la prieteni, dar sunetul ce iesea din ele nu m-a multumit, bine nici pedalele as putea zice ca nu sunt nu stiu ce... Anyway intrebarea mea este cam ce pedale profi credeti ca as putea folosi, ideea e ca nevand la dispozitie un magazin profesionist in adevaratul sens al cuvantului unde pot sa merg sa probez cu ampul in spate orice sugestie e binevenita... Deasemenea s-ar putea sa-i saturez lampile cumva creendu-i inca un canal, nu e neaparat ceea ce imi doresc sa-l modific, dar nah pot lua in calcul, dar cu reglaje separate? Ampul suna extraordinar pe clean, e vechiut si hand-wired deci in nici un caz nu vreau sa-l vand, vreau EL sa sune...clean-ul e mult prea bestial... Asadar cam ce credeti ca ar trebui sa folosesc? 10x! finalele sunt 6P3C ,din constructie au panta mai mica ,de acea suna impecabil pe clean,au un sunet mai moale cu armonici frumoase daca vrei mai mult gain se poate adauga inca o lampa la preamplificator,cu un comutator (un releu) se poate modifica amplificarea preului,sa fie mai agresiv pentru un sunet mai agresiv poti schimba finalele cu EL34 ,au panta mult mai mare decit 6P3C,sunt mai sensibile si mai nervoase cu EL34 este posibil sa pierzi din caldura de pe clean ,poti face un compromis eu am incercat sa gasesc schema pe net ,nu am gasit nimic schema se poate scoate dupa montaj Edited June 28, 2010 by viobio
ggg Posted June 28, 2010 Posted June 28, 2010 (edited) viobio said: este facut numai cu lampi rusesti 6H2P-EV,6P3C-E ,are sunet 100% de Marshall JCM800 Stiam eu ca daca zic ceva de "rusoaice" , s-ar putea sa iasa cu discutii contradictorii :lol: Dar vorbind serios, parerea mea sincera este ca a face niste aprecieri este dificil.Sunetul de Marshall se altereaza chiar si daca nu folosesti difuzoare corespunzatoare. Iar traful de iesire,renumitul Dagnall, chiar daca are cateva infasurari trateaza anumite frecvente, intr-un mod special.Din articolele publicate de Novikov, nu reiese ca s-ar fi prins ce se intampla acolo.Sau nu a vrut sa spuna.Ma rog...nu vreau sa speculez.Cert este ca m-am uitat si pe site-urile rusesti , sugerate de un prieten comun si nici acolo nimeni nimeni nu spune nimic legat de frecvente sau de alte variatii.Toti discuta de scheme de interleaving si spun ca ar trebui sa ai tole cat mai bune.Ceea ce poate fi fals in momentul in care alegi sa faci un traf cu infasurari de intretesere. Legat de lampi,.. in momentul in care m-am apucat sa studiez caracterisiticile fiecarei marci de lampa, prima intrebare care mi-am pus-o a fost aceea , de ce toti marii producatori de amplificatoare (care sunt americani ) prefera sa foloseasca lampi facute dupa proiecte americane si nu dupa cele rusesti ??? Este adevarat ca proiectele Svetlana si Sovtek au fost modificate pentru a fi vandute pe piata americana.Cea mai reusita(recunoscuta unanim de toata planeta, nu de mine) este Svetlana EL34.Ce pot sa spun sigur este ceea ce am experimentat.In momentul in care setezi negativarea si curentul de mers in gol este constant.Eu unul m-am speriat ce se intampla cu 6p3S.Exista o variatie de cca. 10 Ma, de la 18 la 28-30 Ma.Nu am putut sa accept asa ceva pentru ca acest lucru avea efect si asupra sunetului, fiind produse niste limitari in frecventa .Iar aceste limitari produc la randul lor alte armonici care complica si mai mult lucrurile. Eu ma bucur daca ai gasit solutia unui sunet, deschis,clar fara intermodulatii folosind lampi rusesti. Parerea mea este ca la un amplificator de chitara, cel mai dificil de obtinut este sunetul de clean.Sa fie si legat si dinamic si mai bright si cu toate astea sa fie si egal si foarte clar.Daca sunetul de clean este ok si distorsul va suna pe masura. Sa auzim numai de bine. Edited June 28, 2010 by ggg
FiveseveN Posted June 28, 2010 Posted June 28, 2010 Quote Eu ma bucur daca ai gasit solutia unui sunet, deschis,clar fara intermodulatii folosind lampi rusesti.Parerea mea este ca la un amplificator de chitara, cel mai dificil de obtinut este sunetul de clean.Sa fie si legat si dinamic si mai bright si cu toate astea sa fie si egal si foarte clar. Am auzit cã bãieții de la Bell au dezvoltat o soluție. Scuze pentru perpetuarea digresiunii
overdrive Posted June 29, 2010 Posted June 29, 2010 FiveseveN said: Am auzit cã bãieții de la Bell au dezvoltat o soluție. Scuze pentru perpetuarea digresiunii Asta este din ciclul sa ne bagam si noi in seama?
viobio Posted June 29, 2010 Posted June 29, 2010 ggg said: Stiam eu ca daca zic ceva de "rusoaice" , s-ar putea sa iasa cu discutii contradictorii Dar vorbind serios, parerea mea sincera este ca a face niste aprecieri este dificil.Sunetul de Marshall se altereaza chiar si daca nu folosesti difuzoare corespunzatoare. Iar traful de iesire,renumitul Dagnall, chiar daca are cateva infasurari trateaza anumite frecvente, intr-un mod special.Din articolele publicate de Novikov, nu reiese ca s-ar fi prins ce se intampla acolo.Sau nu a vrut sa spuna.Ma rog...nu vreau sa speculez.Cert este ca m-am uitat si pe site-urile rusesti , sugerate de un prieten comun si nici acolo nimeni nimeni nu spune nimic legat de frecvente sau de alte variatii.Toti discuta de scheme de interleaving si spun ca ar trebui sa ai tole cat mai bune.Ceea ce poate fi fals in momentul in care alegi sa faci un traf cu infasurari de intretesere. Legat de lampi,.. in momentul in care m-am apucat sa studiez caracterisiticile fiecarei marci de lampa, prima intrebare care mi-am pus-o a fost aceea , de ce toti marii producatori de amplificatoare (care sunt americani ) prefera sa foloseasca lampi facute dupa proiecte americane si nu dupa cele rusesti ??? Este adevarat ca proiectele Svetlana si Sovtek au fost modificate pentru a fi vandute pe piata americana.Cea mai reusita(recunoscuta unanim de toata planeta, nu de mine) este Svetlana EL34.Ce pot sa spun sigur este ceea ce am experimentat.In momentul in care setezi negativarea si curentul de mers in gol este constant.Eu unul m-am speriat ce se intampla cu 6p3S.Exista o variatie de cca. 10 Ma, de la 18 la 28-30 Ma.Nu am putut sa accept asa ceva pentru ca acest lucru avea efect si asupra sunetului, fiind produse niste limitari in frecventa .Iar aceste limitari produc la randul lor alte armonici care complica si mai mult lucrurile. Eu ma bucur daca ai gasit solutia unui sunet, deschis,clar fara intermodulatii folosind lampi rusesti. Parerea mea este ca la un amplificator de chitara, cel mai dificil de obtinut este sunetul de clean.Sa fie si legat si dinamic si mai bright si cu toate astea sa fie si egal si foarte clar.Daca sunetul de clean este ok si distorsul va suna pe masura. Sa auzim numai de bine. eu va dadeam dreptate in ce spuneati,legat de EL34 diferenta de sunet mai are o cauza EL34 este pentoda 6P3C este tetroda
ggg Posted June 29, 2010 Posted June 29, 2010 (edited) De acord .Dar sunt diferente de sunet si intre lampi de acelasi tip dar marci diferite. Toata discutia am pornit-o de la faptul ca stabilitatea si buna functionare a unei lampi este decisiva in reproducere sunetului. Degeaba am un super-transformator de adaptare in impedanta daca lampile finale au probleme(ba cu diferenta de potential dintre anod/catod ,ba cu vreo grila...) si genereaza tot felul de armonici sau produce zgomot mecanic. Imi pare rau daca am creat confuzie dar de la inceput am tratat numai problema aceasta . Toate cele bune Edited June 29, 2010 by ggg
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now