www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Cantatul Din Dorinta De A Imita


eduard.alexandru
 Share

Recommended Posts

prefer un cover cantat corect decat un "chin" de melodie care se vrea a fi originala... si de ce numai chitaristii din trupele de cover? de ce nu toata trupa? Nimeni nu prosteste pe nimeni, toti putem alege ce sa ascultam ...si ce cantam.

 

cand spui "chin de melodie care se vrea a fi originala" se vede ca nu ai inteles piesa (daca chiar e originala).

 

nu e vorba doar de chitaristi, ci de aceasta mentalitate intalnita de-a valma la mai multi oameni (rock-eri sau afiliatii) care prefera un castig rapid si usor. o prostitutie jenanta dpdv calitativ. si care, pe deasupra, dau o nota proasta muzicii romanesti in ansamblu.

 

evident ca toti putem alege ce cantam, dar cu alte cuvinte, din ratiuni de cantat corect, de aici reiese ca tu preferi furaciunea.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 116
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

La nivelul pe care-l sustii se cheama DRESAJ .

Invatarea obligatorie ale unor reguli /obiceiuri ce trebuie urmate de voie de nevoie nu inseamna educatie intr-un anumit domeniu.

 

Se poate... Dar...

Uite un exemplu, cred eu, potrivit: Nu-mi place, sã zicem, sã studiez teoria muzicalã( portativ , solfegii, tonicã, sexte, etc.) dar vreau sã învãț sã cânt la un instrument . Am nevoie de un "dresor" ca sã progresez ?

Edited by ramurel
Link to comment
Share on other sites

Guest alexm
cand spui "chin de melodie care se vrea a fi originala" se vede ca nu ai inteles piesa (daca chiar e originala).

 

nu e vorba doar de chitaristi, ci de aceasta mentalitate intalnita de-a valma la mai multi oameni (rock-eri sau afiliatii) care prefera un castig rapid si usor. o prostitutie jenanta dpdv calitativ. si care, pe deasupra, dau o nota proasta muzicii romanesti in ansamblu.

 

evident ca toti putem alege ce cantam, dar cu alte cuvinte, din ratiuni de cantat corect, de aici reiese ca tu preferi furaciunea.

 

 

Ratiuni de cantat corect...ce-i asta?

Link to comment
Share on other sites

Se poate... Dar...

Uite un exemplu, cred eu, potrivit: Nu-mi place, sã zicem, sã studiez teoria muzicalã( portativ , solfegii, tonicã, sexte, etc.) dar vreau sã învãț sã cânt la un instrument . Am nevoie de un "dresor" ca sã progresez ?

 

Era vorba de impunere unui nivel de "educatie" cu forta .

 

Daca tu vrei poti fi autodidact poti sa ajungi un bun amator sau chiar profesionist depinde de tine.

In procesul de invatare nu strica la inceput dresajul , elevul nu trebuie sa judece si sa stie la inceput ce de ce invata .Se invata dupa un plan .Singur elevul nu arwe de unde sa stie ce ii va fi de folos si "ce" trebuie invatat inainte de "altceva" ca l atimpul potrivit sa intelega si sa poata avansa .

Deci pregatirea de baza ar trebui "dresata".

 

Dar asta nu are nimic cu gusturile si cu arta cu simtul artistic cu talentul pe care daca nu le ai degeaba totul...si nu se pot invata ...dar uni pot sa imite o comportare "artistica" dar este numai de "fatada" continut nu are...i,,

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Era vorba de impunere unui nivel de "educatie" cu forta .

 

Daca tu vrei poti fi autodidact poti sa ajungi un bun amator sau chiar profesionist depinde de tine.

In procesul de invatare nu strica la inceput dresajul , elevul nu trebuie sa judece si sa stie la inceput ce de ce invata .Se invata dupa un plan .Singur elevul nu arwe de unde sa stie ce ii va fi de folos si "ce" trebuie invatat inainte de "altceva" ca l atimpul potrivit sa intelega si sa poata avansa .

Deci pregatirea de baza ar trebui "dresata".

 

Dar asta nu are nimic cu gusturile si cu arta cu simtul artistic cu talentul pe care daca nu le ai degeaba totul...si nu se pot invata ...dar uni pot sa imite o comportare "artistica" dar este numai de "fatada" continut nu are...i,,

 

Autodidacții cred cã sunt un procent aºa de mic cã nu sunt relevanți. Acolo cred cã e nevoie de o inteligențã ceva mai sus de medie. Bravo celor ce sunt aºa.

Edited by ramurel
Link to comment
Share on other sites

Bai dar voi nu vedeti ca topicul asta e chiar retardat? ... e ca si cum as zice eu de Dorel de la 4 ca si-a luat minge de fotbal sa il imite pe Zidane

 

 

-Psssst ! Pssst ! [în ºoaptã] A sunat mama lui Tase ºi-a zis cã sã vorbiți mai încet , cã dacã se scoalã vã închide forumu'...

 

:)

Edited by ramurel
Link to comment
Share on other sites

zicea cineva mai inainte "prefer un cover cantat corect decat un "chin" de melodie care se vrea a fi originala".

 

in opinia mea cover = furaciune daca nu ai nici o piesa personala dar ai pretentii sa te urci pe scena.

 

Parere gresita

 

Nu ai citit ce am scris pe undeva mai in fata ....

 

INTERPRET

 

Tu poti sa fii mult mai bun interpret decat mine eu i-ti compun o piesa ptr nivelul tau de tehnica feeling stil ( pe care eu nu-l am )etc... si lucrand impreuna dam pe toti pe spate .

 

Quincy Jones care este si interpret extraordinar a compus si compune muzica ptr zeci de megastaruri .Ca tu nu stii care-s piesele xine le-a compus si le atribui interpretului este alta treaba.

 

Sau legendarul Jeff Beck care are cateva cover-uri ce sunt super succese mondiale , si nimeni nu spune sa nu aiba pretentii sa urce pe scena,

 

Un pusti la 18 de ani nu are de unde sa scoata compozitii "originale" insa poate sa-si demonstreze abilitatile si cea ce cunoste ce a studiat pana la acel moment prin interpretarea unor piese "de referinta".

Link to comment
Share on other sites

Guest alexm
ce vrea sa spuna ca-cand unu face o melodie care tie ti se pare oribila, e pentru ca melodia aia e defapt geniala da nu o intelegi tu

No bine :)

Link to comment
Share on other sites

Parere gresita

 

Nu ai citit ce am scris pe undeva mai in fata ....

 

INTERPRET

 

Tu poti sa fii mult mai bun interpret decat mine eu i-ti compun o piesa ptr nivelul tau de tehnica feeling stil ( pe care eu nu-l am )etc... si lucrand impreuna dam pe toti pe spate .

 

Quincy Jones care este si interpret extraordinar a compus si compune muzica ptr zeci de megastaruri .Ca tu nu stii care-s piesele xine le-a compus si le atribui interpretului este alta treaba.

 

Sau legendarul Jeff Beck care are cateva cover-uri ce sunt super succese mondiale , si nimeni nu spune sa nu aiba pretentii sa urce pe scena,

 

Un pusti la 18 de ani nu are de unde sa scoata compozitii "originale" insa poate sa-si demonstreze abilitatile si cea ce cunoste ce a studiat pana la acel moment prin interpretarea unor piese "de referinta".

 

da, la ei exista d-astia, QJ, JB. dar eu nu vorbeam de ce e la ei decat prin aceea ca nu exista deloc (da' deloc) la noi.

 

strategia de cover de la noi nu se bazeaza pe elemente de interpretare TOTUSI personale, inovatoare si tot tacamu (Jeff Beck), ci pe simplul marketing la modu "piesa asta e destul de usoara si s-ar vinde bine ca e de succes - hai sa o repetam".

 

si in atmosfera asta de mercantilism abject se pacaleste publicul un concert intreg. dar publicul nu stie ca, daca ii place, placerea e un fel de laba, pentru ca nu a fost facuta din ratiuni muzicale nobile (personale, novatoare etc), ci din ratiuni de cantat meschin, eventual corect. iar daca baietii mai baga si o piesa proprietate personala iti dau senzatia ca le-ai vazut izmenele si pasaroiu. adica denota un prost gust pe care habar n-au ca-l pun in evidenta in toata splendoarea.

 

sunt linistit: eu am inteles ce vrei tu sa zici. dar oare tu intelegi ce vreau eu? cine stie, poate ca avem interese comune in aceasta conversatie.

 

ps: in legatura cu pustiu de 18 ani (in opinia mea nu prea mai poate fi numit pusti la 18 ani, dar... in fine), am mai zis, dar poate ti-a scpat, ca nu vorbesc despre coverul folosit in scop didactic.

Link to comment
Share on other sites

vreau si eu exemplu de trupa din aparuta dupa 2000 care sa fie originala si sa ma dea pe spate , si nu ma refer la tot felu de porcarii gen Arctic Monkeys sau alte mizerii indie . Pt mine singura chestie originala a fost Matias Eklund si toata gasca de chitaristi din est ca Muris , Damjan si Dragiani care imbina multe elemente de folclor balcanic . In rest , ioc !

 

Iar faza cu cover nu e nici o furaciune . In caz ca pui vreun cover pe album , tu iti iei drepturile de interpret , iar compozitorul piesei ia drepturile de compozitor . Deci daca eu fac cover Master of Puppets si o pun pe album , si dau cota din vanzari casei de discuri ce detine drepturile pt Master of Puppets , toata lumea e fericita . Nici macar nu trebuie sa am acordul Metallica .

 

Iar in caz ca eu cant Master of Puppets , teoretic clubul sau whatever unde cant eu trebuie sa declare ca eu am cantat piesa asta iar atunci din banii pe care clubu ii plateste anual pt muzica , o cota parte ( destul de mica ) se duce la Elektra Records .

 

vreau si eu exemplu de trupa din aparuta dupa 2000 care sa fie originala si sa ma dea pe spate , si nu ma refer la tot felu de porcarii gen Arctic Monkeys sau alte mizerii indie . Pt mine singura chestie originala a fost Matias Eklund si toata gasca de chitaristi din est ca Muris , Damjan si Dragiani care imbina multe elemente de folclor balcanic . In rest , ioc !

 

Iar faza cu cover nu e nici o furaciune . In caz ca pui vreun cover pe album , tu iti iei drepturile de interpret , iar compozitorul piesei ia drepturile de compozitor . Deci daca eu fac cover Master of Puppets si o pun pe album , si dau cota din vanzari casei de discuri ce detine drepturile pt Master of Puppets , toata lumea e fericita . Nici macar nu trebuie sa am acordul Metallica .

 

Iar in caz ca eu cant Master of Puppets , teoretic clubul sau whatever unde cant eu trebuie sa declare ca eu am cantat piesa asta iar atunci din banii pe care clubu ii plateste anual pt muzica , o cota parte ( destul de mica ) se duce la Elektra Records .

Link to comment
Share on other sites

da, la ei exista d-astia, QJ, JB. dar eu nu vorbeam de ce e la ei decat prin aceea ca nu exista deloc (da' deloc) la noi.

 

strategia de cover de la noi nu se bazeaza pe elemente de interpretare TOTUSI personale, inovatoare si tot tacamu (Jeff Beck), ci pe simplul marketing la modu "piesa asta e destul de usoara si s-ar vinde bine ca e de succes - hai sa o repetam".

 

si in atmosfera asta de mercantilism abject se pacaleste publicul un concert intreg. dar publicul nu stie ca, daca ii place, placerea e un fel de laba, pentru ca nu a fost facuta din ratiuni muzicale nobile (personale, novatoare etc), ci din ratiuni de cantat meschin, eventual corect. iar daca baietii mai baga si o piesa proprietate personala iti dau senzatia ca le-ai vazut izmenele si pasaroiu. adica denota un prost gust pe care habar n-au ca-l pun in evidenta in toata splendoarea.

 

sunt linistit: eu am inteles ce vrei tu sa zici. dar oare tu intelegi ce vreau eu? cine stie, poate ca avem interese comune in aceasta conversatie.

 

ps: in legatura cu pustiu de 18 ani (in opinia mea nu prea mai poate fi numit pusti la 18 ani, dar... in fine), am mai zis, dar poate ti-a scpat, ca nu vorbesc despre coverul folosit in scop didactic.

Un artist va canta de si cu placere cover-uri , va prelucra de voie de nevoie si fara sa vrea va pune amprenta personala pe versiunea sa iar daca acest lucru se intampla sa placa publicului va ajunge si succes , si daca este o treaba organizata si succes financiar.

Iar cei care canta prin birturi /baruri ( am mai scris anterior ) sunt nevoiti sa cante piese dintr-un anumit repertoriu caci asta cere publicul.Odata ce lucreaza in acest domeniu de entertainment nu au ce sa faca este obligatoriu.

I-ti place sau nu trebuie sa canti ce se cere pe piata.Alta-i discutia despre cine la ce nivel poate sa interpreteze ,dar fiecare loc i-si are clienti /spectatori care daca sunt multumiti totul este OK.Nu are cum sa cante "vedeta" simultan in 330276 de locatii.

 

Nu are intentii nobile nici orchestra simfonica , urmareste interese meschine mercantiliste si pe deasupra canta doar "cover"-uri.

 

Indiferent de ce si cum se naste un program muzical COSTA BANI !! .Incepand de la studii pana ajungi sa canti pe scena ...investitii, scule , timp...TIMP .Daca vrei sa faci ceva profi trebuie sa aloci tot timpul posibil .

Trebuie sa platesti sala de repetitii, chiria, lumina, "priza" , incalzire .Mai este si transport, trebuie sa mananci .daca ai disi familie e si mai nasoala treaba.Etc....

 

O trup artistica care da numai concerte ...cover sau compozitii .

Ca sa faci uin program adevarat ptr un concert trebuie sa lucrezi aprox 3 luni ...dreci ai nevoie de un avans ca sa acoperi cheltuielile de zi cu zi .

Apoi trebuie sa-ti iasa bani cheltuiti + bani ptr urmatorul program concert , adica cel putin dublu sa scoti bani din cat ai investit .

Si tot asa practic nu ai nici un castig DOAR SUPRAVIETUIESTI.....

 

 

Asa ca sunt cam incurcate lucrurile cand incepi sa traiesti pe munca ta si pleci de la mama....

etc....

Link to comment
Share on other sites

dupa mine, dupa 2000 sa mai faci muzica in formula de rock clasic (voce, chit, bas, tobe) si sa nu propui nimic nou e declasat.

 

faptul ca suna intamplator altfel decat originalul (din cauza sculelor sau a limitarii interpretative) nu mi se pare ca pot considera, cu toata indulgenta, amprenta personala.

 

domeniul entertainment de coveruri aduce de regula in fata publicului o avalansa de imitatii amestecate care depreciaza originalele tocmai din cauza interpretarii sau sculelor slabe.

 

nu e vorba ca "iti place sau nu trebuie sa canti ce se cere pe piata". tocmai asta e usuratatea alegerii de care vorbeam. piata nu poate cere ceea ce nu a fost creat inca.

 

pana la urma discutia se indreapta catre un punct unic si clar: banii pe care ii are de acoperit artistul.

 

aici e, dupa mine, punctul in care se prabuseste calitatea muzicii. faptul ca artistul nu e de fapt artist ci un... recuperator.

 

asta e mentalitatea care mi se pare falimentara la nivelul calitatii si care arata cat de slaba e forta psihologica, capacitatea creatoare a artistului roman. si mi se pare ca asa a fost de cand e rock-ul. (cu prea putine exceptii)

Link to comment
Share on other sites

dupa mine, dupa 2000 sa mai faci muzica in formula de rock clasic (voce, chit, bas, tobe) si sa nu propui nimic nou e declasat.

 

faptul ca suna intamplator altfel decat originalul (din cauza sculelor sau a limitarii interpretative) nu mi se pare ca pot considera, cu toata indulgenta, amprenta personala.

 

domeniul entertainment de coveruri aduce de regula in fata publicului o avalansa de imitatii amestecate care depreciaza originalele tocmai din cauza interpretarii sau sculelor slabe.

 

nu e vorba ca "iti place sau nu trebuie sa canti ce se cere pe piata". tocmai asta e usuratatea alegerii de care vorbeam. piata nu poate cere ceea ce nu a fost creat inca.

 

pana la urma discutia se indreapta catre un punct unic si clar: banii pe care ii are de acoperit artistul.

 

aici e, dupa mine, punctul in care se prabuseste calitatea muzicii. faptul ca artistul nu e de fapt artist ci un... recuperator.

 

asta e mentalitatea care mi se pare falimentara la nivelul calitatii si care arata cat de slaba e forta psihologica, capacitatea creatoare a artistului roman. si mi se pare ca asa a fost de cand e rock-ul. (cu prea putine exceptii)

 

De ce tot o dati cu conditiile sau diferentele din viata culturala de la noi ?

 

Afara se intampla exact la fel .Fara nici o diferenta.! Si acest lucru este imitat.

 

Ramai masca cum ajung niste trupe de doi bani sa fie super "gonflate" promovate .Nu vreau sa amintesc nume ......dar totu-i doar abureala si afacere .

 

Un singur mare noroc est din toata treaba asta , nu va influenta dezvoltarea muzicii in nici un fel , nu va ramane mai nimic ptr viitor asa ca se poate considera o perioada de "pauza" in care din pacate am picat si noi .

 

Cum ai observat si tu , cu schimbarea distorsionatorului si a tobei mici nu s-a schimbat nimic in muzica...doar o schimbare de "fatada" cu mimc nou .

 

Uita-te la videourile de pe youtube NME 1964 ...NME 1965 ...apoi anii ce urmeaza este super interesant atat din punct de vedere muzical cat si tehnic /sonorizare...etc.

 

Problema ar fi ca trebuie sa cunosti si muzica ce exista anterior de aparitia muzicii Beat .Altfel nu vezi diferenta sau dezvoltarea /schimbarea.

Pe cine intereseaza problema poate sa studieze in zilele ai la dispozitie internetul si se gasesc de toate ...

Link to comment
Share on other sites

De ce tot o dati cu conditiile sau diferentele din viata culturala de la noi ?

 

probabil fiindca ele exista si sunt sesizabile cu ochiul liber...

 

nu intereseaza prea mult istoria. istoria e continuta in prezent. viitorul este ceea ce poate aduce noutatea si schimbarea vechilor cutume.

 

muzica romaneasca (si mai refer mai ales la stilurile astea care sunt la origine rebele, spirituale, free, in speta rock-ul) este in mare parte lipsita de viziune pentru ca se ancoreaza cu incapatanare in trecut. si nu se poate dezlipi de acolo pentru ca are de recuperat banii bagati in scule si timp de repetitii a unor vechituri. ("Trebuie sa platesti sala de repetitii, chiria, lumina, "priza" , incalzire .Mai este si transport, trebuie sa mananci .daca ai disi familie e si mai nasoala treaba.Etc....")

 

astea sunt exact motivele pentru care muzica romaneasca are in general un aspect prafuit in timp ce lucrurile s-au reeditat de nu stiu cate ori deja in occident. coverul, ca tendinta exclusivista in repertoriu, este virusul muzicii romanesti rock.

Link to comment
Share on other sites

virusul muzicii rock nu e coverul ce niste putori care in loc sa invete sa cante la instrumente calumea se intalnesc , fac trupe de spartz si scriu tot felu de aberatii care lor li se par cool si originale . Si aceste putori sunt apoi simpatizate de alte putori care considera ca e foarte fain asa iar muzica de *** are si public . Din fericire , cand vine ACDC e plin . Macar atat

 

virusul muzicii rock romanesti este saracia cumparatorului de rock , lucru care face casele de discuri sa nu semneze cu trupe de rock . Tot saracia ii face pe cei ce se apuca sa cante sa nu isi permita echipament scump ceea ce inseamna ca se va ajunge greu spre sunetul dorit . E mult mai usor sa iti iei o chitara de porc si un amp de porc si sa zdrangani 3 acorduri care oricum trebuie sa sune prost ca asa-i genu , decat sa dai macaar 1000 euro pe o chitara si un amp decent.

Link to comment
Share on other sites

Guest Nihilistul
zicea cineva mai inainte "prefer un cover cantat corect decat un "chin" de melodie care se vrea a fi originala".

 

in opinia mea cover = furaciune daca nu ai nici o piesa personala dar ai pretentii sa te urci pe scena.

 

Exista oameni care canta in trupe de coveruri si io nu vad nimic gresit in asta. Adica, ele nu-s facute pentru stadioane si alte chestii d-astea, ci strict pentru carciumi si alte spatii restranse in care lumea merge sa se simta bine, nu sa auda capodopere. Si normal ca lumea o sa se veseleasca mai daca daca va auzi o piesa populara, decat o piesa compusa de trupa respectiva, care se poate sa nu fie pe gustul audientei. Deci, e o metoda oarecum sigura si linistita de-a face bani, pentru ca n-au ajuns toti Clapton sau Steve Winwood si, crezand candva ca vor ajunge, meseria de muzician e singura meserie pe care o pot face bine. Adica, daca ai 35 de ani, nevasta si copil, nu prea mai stai sa te gandesti ca "io nu fac trupa de carciuma ca e furaciune si n-ar fi corect fata de artist", ci incerci sa-ti castigi un trai decent.

 

Ceea ce face Australian Pink Floyd, insa, aia mi se cam pare furaciune.

Edited by Nihilistul
Link to comment
Share on other sites

Guest alexm
Ia arunca aici un ochi (doi)

 

NME 1964 ..'65.....

 

Vezi ce canta Rolling Stones ...cat de "originali" sunt muzical ........

 

Si restu' de trupe este foarte instructiv ....

 

uite asa am mai "pierdut" cateva ore :); am ascultat, imi plac mult inregistrarile.

Link to comment
Share on other sites

Guest Nihilistul
pai nu e nici o furaciune , pink floyd castiga o groaza de bani pe seama Australian Pink Floyd

 

Intr-adevar, e un tribut frumos adus trupei. Nu m-am exprimat bine cu "furaciune". Doar ca n-are farmec sa vezi niste artisti imitandu-i perfect pe artistii care-ti plac.

 

Anyway, cred c-as merge la un concert cu australienii astia, oricum.

 

Te salut!

Link to comment
Share on other sites

Guest alexm

..... coverul, ca tendinta exclusivista in repertoriu, este virusul muzicii romanesti rock.

[/quote

 

 

Nu vad legatura...Faptul ca exista multe trupe care fac coveruri si care canta prin tot felul de baruri scade interesul publicului pentru trupele care au piese proprii????

 

C

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.