www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Am Nevoie De Un Sfat


pwnzar
 Share

Recommended Posts

  • Replies 116
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Problema e ca tonul vine din chitara, amp si cabinet. Restul e poveste. Unii prefera sa auda motorul cum toarce iar altii cutia de viteze automata si abs. Nu cred ca Vaughan e un chitarist mai slab decat Petrucci dar consider ca are un ton de 1000000 de ori mai bun si mai natural.

 

Consideri dar nu insemna nimic concret. E perceptia ta si conteaza doar pentru tine. Eu consider ca amandoi sunt geniali si ca au tonul excelent.

 

Problema e ca tonul POATE sa vina din chitara , amp si cabinet...conditia e ca ele sa fie reglate si bine. Ca sa nu mai zic de preluare si de ce vine pe fata, lucru la competenta inginerului de sunet.

 

Ma uimeste nespus cum unii de pe aici au competenta si certitudinea ca pot da verdicte care e cel mai bun sunet de chitara, cea mai buna marca ce chitara si cel mai bun model... :)

 

 

Eu pot sa-i spun baiatului doar din experienta propie. Totul tine de gust si de dorinta ta, care este alimentata de obicei, de artistii pe care-i preferi. Daca ai intrebat de Ibanez , insemna ca asta e ce vrei. Insa ai gresit cand ai pus intrebarea pe acest forum si , de fapt , e o intrebare care nu trebuia pusa in acest context.

 

E logic ca nu ai cum sa afli lucruri bune despre Ibanez de la un posesor de Gibson sau alta marca. Toti vor fi subiectivi si atat.

Asculta-ti instinctul si ia-ti ce chitara vrei cel mai mult sau care ti-o permiti la momentul respectiv. Canta pe ea, bucura-te de ea si cand vrei altceva, o vei schimba negresit.

 

Eu am gasit ce am nevoie si nu mai caut altceva din 1997. Si asta fara sfaturi "competente".

Asa vei gasi si tu. Nu asculta idei de genul, "tonu vine din nu stiu ce obiect sau increngatura de obiecte".

Primul caracter al tonului vine din ceea ce simti si cat de mult reusesti sa-l transmiti in apasarea, lovirea si vibratia corzilor.

 

Sper sa-ti iei chitara pe care o doresti.

Edited by gramsteen
Link to comment
Share on other sites

Cristi, si eu am raspuns strict bazat pe ce prefer eu si din proprie experienta. Nu cred ca am indicat vreo marca de chitara in postul meu. Parerea mea bazata pe logica este ca daca milioane de oameni au cumparat Fender, probabil nu sunt toti prosti... ca sa nu mai vorbim de foarte multi chitaristi celebri care canta pe Fender. Tu ai descoperit ce este bun pentru tine din 1997, eu am descoperit din 2007 trecand prin mai multe modele sau tipuri de chitari. Si cu toate astea, nu m-am oprit la Fender Stratocaster pe care o consider chitara perfecta pentru mana mea si pentru ce cant eu si voi incerca in continuare si alte modele nu doar de chitara ci si de amp-uri. Deci concluzia e ca pana nu testezi o gramada de scule, nu poti sa ai o parere obiectiva si de aceea colegul de forum a cerut un sfat. Sfatul meu e sa testeze cat mai multe chitari inainte sa o aleaga pe cea care ii place lui.

Cam atat am de zis, fiecare om are gusturile lui si cu siguranta daca am avea toti aceleasi preferinte lumea ar fi foarte trista si forumurile astea ar fi niste locuri pentru pensionari.

Link to comment
Share on other sites

Nu ai fost impartial deloc. Ai facut aluzie ca ceva e mai prost calitativ decat altceva. Ca preferi sa auzi cum toarce nu stiu ce. Ca Petrucci nu are ton in comparatie cu SRV care are. Iar baiatul intreba de argumente pro si contra Ibanez.

 

In final ai dres-o repetand ce am scris eu. Tocmai asta e. Daca toti ne-am lua numai Fender si Gibson ar fi bine...sau orice altceva. Numai Ibanez sa nu fie.

Edited by gramsteen
Link to comment
Share on other sites

Omul avea nevoie de un sfat!

La suma maricica pe care vrei s-o dai pe chitara, mergi undeva afara si probezi tot ce-ti pica in mana. Si alegi.

Tonewise, totul e subiectiv.

La urma-urmei de ce trebuie s-avem toti chitare la fel??? :)

 

 

Exact. Problema e ca orice chitara ti-ai lua din magazin, cineva tot are una la fel. :)

 

Asta a fost si sfatul meu. Sa-si ia ce chitara vrea (din moment ce a mentionat Ibanez, inseamna ca directia a fost hotarata si mai avea nevoie de sfaturi pentru ca nu e convins 100%). Intrebari de genul asta sunt puse doar de incepatori. Fiind incepator, nu are cum sa si dea seama de diferenta dintre un Fender , Gibson sau Ibanez. Doar ca aspect si alte elemente distinctiv evidente. Sa remarce diferenta de ton dintre chitare si sa aleaga ce i se potriveste , nu doar pe moment, dar si in perspectiva, presupune alt nivel.

 

Eu am trecut de la Fender la Larivee (eram mare fan Malmsteen in perioada '87 - '91 , perioada in care m-am ales si cu porecla "Gramsteen" nascocita de un prieten) si am simtit nevoia (in noua mea directie ca stil de interpretare) de a face o imbunatatire in ceea ce priveste stabilitatea acordajului, registrul chitarei si sunetul ce-l poti avea din combinatia H-S-H si H-H. Doar in '97 mi-am luat primul Ibanez (Rg550LTD care-l am si acum).

Gibson nu mi-a placut niciodata si e un sentiment statornic. Nu-mi place pentru ca ma impunge in coaste si in antebratul drept. De sunat suna foarte bine si s-ar potrivi cu mine ca sound, dar asta e un numitor comun (in opinia mea) cu toate instrumentele mele care au absolut tot ce vreau eu de la chitara.

 

 

Cati dintre voi au auzit de Larivee? Eu am avut ocazia de a cumpara una ca cea galbena de la un chitarist american venit in Petrosani in '93 cu biserica in misiune de crestinizare a poporului roman.

Edited by gramsteen
Link to comment
Share on other sites

Exact. Problema e ca orice chitara ti-ai lua din magazin, cineva tot are una la fel. :)

 

Asta a fost si sfatul meu. Sa-si ia ce chitara vrea (din moment ce a mentionat Ibanez, inseamna ca directia a fost hotarata si mai avea nevoie de sfaturi pentru ca nu e convins 100%). Intrebari de genul asta sunt puse doar de incepatori. Fiind incepator, nu are cum sa si dea seama de diferenta dintre un Fender , Gibson sau Ibanez. Doar ca aspect si alte elemente distinctiv evidente. Sa remarce diferenta de ton dintre chitare si sa aleaga ce i se potriveste , nu doar pe moment, dar si in perspectiva, presupune alt nivel.

 

Eu am trecut de la Fender la Larivee (eram mare fan Malmsteen in perioada '87 - '91 , perioada in care m-am ales si cu porecla "Gramsteen" nascocita de un prieten) si am simtit nevoia (in noua mea directie ca stil de interpretare) de a face o imbunatatire in ceea ce priveste stabilitatea acordajului, registrul chitarei si sunetul ce-l poti avea din combinatia H-S-H si H-H. Doar in '97 mi-am luat primul Ibanez (Rg550LTD care-l am si acum).

Gibson nu mi-a placut niciodata si e un sentiment statornic. Nu-mi place pentru ca ma impunge in coaste si in antebratul drept. De sunat suna foarte bine si s-ar potrivi cu mine ca sound, dar asta e un numitor comun (in opinia mea) cu toate instrumentele mele care au absolut tot ce vreau eu de la chitara.

 

 

Cati dintre voi au auzit de Larivee? Eu am avut ocazia de a cumpara una ca cea galbena de la un chitarist american venit in Petrosani in '93 cu biserica in misiune de crestinizare a poporului roman.

 

Din cate stiu eu Larivee este unul din cei mai buni fabricanti de chitari acustice din Canada. Nu stiam ca fac si chitari electrice, dar daca le fac la fel de atent ca si acusticele trebuie sa fie cel putin excelente.

Link to comment
Share on other sites

Cati dintre voi au auzit de Larivee? Eu am avut ocazia de a cumpara una ca cea galbena de la un chitarist american venit in Petrosani in '93 cu biserica in misiune de crestinizare a poporului roman.

 

Offtopic:

 

Haha, tare faza cu americanul.

Prin 1993 au trecut si pe la Sadu (la 40 km sud de Petrosani) sa ne crestineze si pe noi.

 

Ce mica e lumea...

Link to comment
Share on other sites

Gibson nu mi-a placut niciodata si e un sentiment statornic. Nu-mi place pentru ca ma impunge in coaste si in antebratul drept.

 

interesant ca prima chestie la care se uita Cristi e comoditatea unei chitari...e bun asa :)...nici eu nu ma omor dupa gibson, dar nu mi se pare cea mai smechera chestie, ca un om care poate fi formator de opinie pe rgc sa lase impresia ca "ergonomia" e prima chestie la care te uiti, mai ales cand cumperi o chitara scumpa...eu as zice ca nu suntem sportivi, prin urmare nu trebuie sa cautam succesul in muzica prin performante ce tin de pregatirea fizica (gen rapiditate la game, arpegii etc)....daaar, asta e parerea mea si nu pretind ca toti trebuie sa fie la fel...pentru cei care chiar au pretentia ca vor sa sune bine, am sugestia de a pune sunetul pe primul plan, comoditatea e ca la pantofi, te obisnuiesti cu schimbarea in timp....iar pentru categoria celorlalti, mai "sportivi", pe care ii accept deopotriva, desi nu au o viziune despre muzica tocmai rezonanta cu a mea, le recomand sa nu dea 2000 eur pe o chitara, pt ca ce asteapta ei de la o chitara se rezuma la design si masuri....si odata ce masurile se pot gasi pe net, e mult mai inteligent sa dai 15 milioane la grossman si iti face el un custom asa cum vrei tu...si va suna cam ca un ibanez scump :) (si ca sa nu existe discutii inutile, o spun din postura unui om care a fost fan ibanez in adolescenta, prin urmare am si avut si am si cantat pe modele destul de bune de la ibanez, adica japoneze destul de scumpe)

Link to comment
Share on other sites

interesant ca prima chestie la care se uita Cristi e comoditatea unei chitari...e bun asa :)...nici eu nu ma omor dupa gibson, dar nu mi se pare cea mai smechera chestie, ca un om care poate fi formator de opinie pe rgc sa lase impresia ca "ergonomia" e prima chestie la care te uiti, mai ales cand cumperi o chitara scumpa...eu as zice ca nu suntem sportivi, prin urmare nu trebuie sa cautam succesul in muzica prin performante ce tin de pregatirea fizica (gen rapiditate la game, arpegii etc)....daaar, asta e parerea mea si nu pretind ca toti trebuie sa fie la fel...pentru cei care chiar au pretentia ca vor sa sune bine, am sugestia de a pune sunetul pe primul plan, comoditatea e ca la pantofi, te obisnuiesti cu schimbarea in timp....iar pentru categoria celorlalti, mai "sportivi", pe care ii accept deopotriva, desi nu au o viziune despre muzica tocmai rezonanta cu a mea, le recomand sa nu dea 2000 eur pe o chitara, pt ca ce asteapta ei de la o chitara se rezuma la design si masuri....si odata ce masurile se pot gasi pe net, e mult mai inteligent sa dai 15 milioane la grossman si iti face el un custom asa cum vrei tu...si va suna cam ca un ibanez scump :) (si ca sa nu existe discutii inutile, o spun din postura unui om care a fost fan ibanez in adolescenta, prin urmare am si avut si am si cantat pe modele destul de bune de la ibanez, adica japoneze destul de scumpe)

 

Din preturile vehiculate de cei care si-au facut chitare custom la grosmann, nici una nu era sub 1000 de euro, deci de unde suma de 1500 de lei?

 

 

PWNZAR nu stie ce vrea si doreste ca altii sa decida pt el. I-a cazut cu tronc Ibanez, pai sa-si ia Ibanez daca vrea. Sunt chitare foarte bune, cui ii plac, poate i-a spus cineva ca tastele se uzeaza cam repede (dar poate depinde de model, de hazard, de soarta etc). Eu i-as recomanda noul Jackson SLS3, sau un Strat, sau PRS sau Music Man. Cel mai bine e sa poti proba chitara; dar avand in vedere ca esti mai la inceput (cel putin asa am dedus eu, daca ma insel imi cer scuze), cred ca vei fi satisfacut de ce-ti vei lua (dupa ceva timp iti vei da seama daca acel instrument corespunde cerintelor tale sau nu; daca nu, mai dai 2000 de euro pe o alta chitara s.a.m.d.).

Link to comment
Share on other sites

Din preturile vehiculate de cei care si-au facut chitare custom la grosmann, nici una nu era sub 1000 de euro, deci de unde suma de 1500 de lei?

 

 

:) s-a facut 1000 eur un grossman??!?!?!...bun asa..chiar nu stiu ce sa mai zic :)...nah,atunci scuze pt faza aia, ideea era oricum alta, nu neaparat de a-ti lua grossman, ci faptul ca daca vrei doar sa fie comoda chitara, gasesti si ceva iefin (uite,daca vrei in loc de grossman, putem sa ne gandim la un ibanez ieftin, care e apropiat de dimensiunile alora scumpe)

 

(dupa ceva timp iti vei da seama daca acel instrument corespunde cerintelor tale sau nu; daca nu, mai dai 2000 de euro pe o alta chitara s.a.m.d.).

 

+1 =))) ...cred ca acolo se va ajunge

Link to comment
Share on other sites

interesant ca prima chestie la care se uita Cristi e comoditatea unei chitari...e bun asa :)...nici eu nu ma omor dupa gibson, dar nu mi se pare cea mai smechera chestie, ca un om care poate fi formator de opinie pe rgc sa lase impresia ca "ergonomia" e prima chestie la care te uiti, mai ales cand cumperi o chitara scumpa...eu as zice ca nu suntem sportivi, prin urmare nu trebuie sa cautam succesul in muzica prin performante ce tin de pregatirea fizica (gen rapiditate la game, arpegii etc)....daaar, asta e parerea mea si nu pretind ca toti trebuie sa fie la fel...pentru cei care chiar au pretentia ca vor sa sune bine, am sugestia de a pune sunetul pe primul plan, comoditatea e ca la pantofi, te obisnuiesti cu schimbarea in timp....iar pentru categoria celorlalti, mai "sportivi", pe care ii accept deopotriva, desi nu au o viziune despre muzica tocmai rezonanta cu a mea, le recomand sa nu dea 2000 eur pe o chitara, pt ca ce asteapta ei de la o chitara se rezuma la design si masuri....si odata ce masurile se pot gasi pe net, e mult mai inteligent sa dai 15 milioane la grossman si iti face el un custom asa cum vrei tu...si va suna cam ca un ibanez scump :) (si ca sa nu existe discutii inutile, o spun din postura unui om care a fost fan ibanez in adolescenta, prin urmare am si avut si am si cantat pe modele destul de bune de la ibanez, adica japoneze destul de scumpe)

 

 

Adevarul e ca, urechi poti sa ai anatomic, mai greu e cu spectrul si dinamica frecventelor pe care o percepi.

Eu cant destul de mult la chitara si nu sunt masochist sa ma chinui cu o chitara care conform gustului meu, e urata cu spume si raspunde greu, scuipa notele si nu respecta nuantele de panatie fidel.

Ca sa zic asa, suna musamalizat. Daca nu stii sa canti curat ia un Gibson LP, are el grija sa ascunda ce nu esti tu capabil sa blochezi. Daca biomecanica miscarii nu-ti permite sa articulezi notele astfel incat sa sune generos si amplu pe un Fender sa zicem, pe Gibson vei suna ca un guitar hero.

In opinia mea , un lucru conceput prin anii '50, cand nu se stia nimic despre viitorul chitarei despre ce are nevoie un chitarist in anii 2000, nu are cum sa fie de actualitate. E tinut in viata pe baza unor artisti care ar fi cantat si sunat genial pe orice alta marca de instrumente. Argumentul meu cu faptul ca e comod un Ibanez RG (ca e PGM, JEM sau RG Prestige) e subliniat si de Paul Gilbert pentru ca sunetul unui Ibanez de top este perfect si nu mai trebuie mentionat. Doar am atras atentia la acest lucru. Mai verificati si pozitionarea selectorului de doze la chitarele care va fac cu ochiul. Aveti grija sa nu fie obiecte (potentiometre de volum si mai stiu eu ce) in calea fireasca a mainii drepte. I-am spus lui Cristi Grosu ca poate sa puna switch-ul ala firesc si continua sa nu tina cont de asta.

 

In opinia mea, chitarele care au selectorul pus conform utilizatorilor de pe aceasta planeta: orice marca si model care seamana cu Fender Stratocaster (include si Ibanez RG) precum si cele care au ca la Gibson LP

 

In concluzie,

 

me imi place cel mai mult sunetul oricarei chitare pe care o am. Si imi place mai mult tot ce tine de ele. Aspect, confort, stabilitate! Punct!

 

si de la capat (pt. ca unii nu vor intelege niciodata)

 

Nu vreau sa sune a anti-reclama, este doar parerea si alegerea mea. Ca NU sunt un chitarist amator si obscur e "vina" mea. Sfatuiesc pe cei care-mi citesc randurile si nu sunt experimentati , NU LUATI DREPT MODEL DECISIV, spusele mele. Formati-va propia opinie si propiul gust. Orice veti alege va fi in mare parte numitor comun cu ce au ales multi inaintea voastra , dar , asa sta treaba.

Edited by gramsteen
Link to comment
Share on other sites

Adevarul e ca, urechi poti sa ai anatomic, mai greu e cu spectrul si dinamica frecventelor pe care o percepi.

Eu cant destul de mult la chitara si nu sunt masochist sa ma chinui cu o chitara care conform gustului meu e urata cu spume si raspunde greu, scuipa notele si nu respecta nuantele de panatie fidel.

Ca sa zic asa, suna musamalizat. Daca nu stii sa canti curat ia un Gibson LP, are el grija sa ascunda ce nu esti tu capabil sa blochezi. Daca biomecanica miscarii nu-ti permite sa articulezi notele astfel incat sa sune generos si amplu pe un Fender sa zicem, pe Gibson vei suna ca un guitar hero.

In opinia mea , un lucru conceput prin anii '50, cand nu se stia nimic despre viitorul chitarei despre ce are nevoie un chitarist in anii 2000, nu are cum sa fie de actualitate. E tinut in viata pe baza unor artisti care ar fi cantat si sunat genial pe orice alta marca de instrumente. Argumentul meu cu faptul ca e comod un Ibanez RG (ca e PGM, JEM sau RG Prestige) e subliniat si de Paul Gilbert.

 

Mie imi place mult mai mult sunetul oricarei chitare pe care o am, decat orice altceva. Si imi place mai mult tot ce tine de ele. Aspect, confort, stabilitate! Punct!

 

si de la capat (pt. ca unii nu vor intelege niciodata)

 

Nu vreau sa sune a anti-reclama, este doar parerea si alegerea mea. Ca NU sunt un chitarist amator si obscur e "vina" mea. Sfatuiesc pe cei care-mi citesc randurile si nu sunt experimentati , NU LUATI DREPT MODEL DECISIV, spusele mele. Formati-va propia opinie si propiul gust. Orice veti alege va fi in mare parte numitor comun cu ce au ales multi inaintea voastra , dar , asa sta treaba.

 

+1 :) Foarte frumos scris...

 

PS1 : Nu are rost sa te chinui sa scrii pentru a hrani trolii... :)

PS2 (mai ontopic): Referitor la sistemul de tremolo de pe noile Ibanezuri RG...Acel Zero Resistance cu ZPS3, am urmatorele intrebari:

 

1. Cat de durabil este el daca este pus in mod Zero Resistance? Am inteles ca acel mod nu implica uzarea nici unei piese, cum ar fi lamele de la floating bridges..plus ca prezinta o stablilitate de acordaj mult mai mare...

2. Daca se rupe o coarda, se schimba acordajul la o coarda, celelalte raman acordate ?

3. Am citit in unele surse, ca bride-ul se poate bloca si astfel sa functioneze ca un fixed bridge...e adevarat?

4. Am vazut ca se poate "schimba" bridge-ul in modul de "floating"...dar de ce ar mai vrea cineva sa il puna floating daca in modul Zero Rezistance prezinta atat de multe avantaje(toate punctele mentionate mai sus) fata de "floating mode"?

 

Multumesc anticipat pentru raspunsuri... :)

Link to comment
Share on other sites

PWNZAR nu stie ce vrea si doreste ca altii sa decida pt el. I-a cazut cu tronc Ibanez, pai sa-si ia Ibanez daca vrea. Sunt chitare foarte bune, cui ii plac, poate i-a spus cineva ca tastele se uzeaza cam repede (dar poate depinde de model, de hazard, de soarta etc). Eu i-as recomanda noul Jackson SLS3, sau un Strat, sau PRS sau Music Man. Cel mai bine e sa poti proba chitara; dar avand in vedere ca esti mai la inceput (cel putin asa am dedus eu, daca ma insel imi cer scuze), cred ca vei fi satisfacut de ce-ti vei lua (dupa ceva timp iti vei da seama daca acel instrument corespunde cerintelor tale sau nu; daca nu, mai dai 2000 de euro pe o alta chitara s.a.m.d.).

 

As aprecia daca ai gandi putin inainte sa faci supozitii. N-am nevoie de altul sa decida in locul meu, imi cer scuze daca am lasat impresia asta... Situatia e simpla: vreau sa-mi iau o chitara, sunt dispus sa investesc cam toate salariile de pana acum, cu speranta ca pe masura ce-mi dezvolt tehnica si stilul, sa nu stau sa ma gandesc "ba daca aveam acum scula X puteam sa fac si asta" si sa stau iarasi sa strang bani pe care n-o sa-i am.

 

Asa cum am spus, n-am experienta "pe teren" ca sa zic asa. N-am nici timp si nici nu-mi doresc sa bat drumurile ca sa vad cum suna chitara X pe ampul lui Y. Cat am incercat pana acum a fost cat de cat de-ajuns cat sa tai de pe lista o serie de marci, din diverse motive (disconfort dpdv al corpului ca Gibson sau al grifului, ca Jackson, sau nu era pe gustul meu, ca Fender).

 

Nu mi-a cazut cu tronc Ibanez, e doar optiunea care a mai ramas dupa ce am studiat piata. Stiu ca Ibanez au ajuns niste vanzatori ambulanti a caror calitate a scazut in ultimii ani, dar asta e. O sa-mi aleg probabil un model mai vechi, sau nu. In orice caz, japonez...

 

Am apelat la cei de-aici ca sa aud si alte pareri, de la oameni mai cu experienta. Atat. O bila alba domnului Gram, care, spre deosebire de altii de pe-aici, stie sa-si expuna un punct de vedere si o opinie personala fara a se lua la cearta.

 

Serios acum, putem lasa topicul asta sa "moara" ca sa ma exprim in termeni de www?

 

Multumesc inca o data si va astept pe la "Recenzii de scule" in cateva saptamani sa speram.

 

Numai bine,

Matei

Link to comment
Share on other sites

Din pacate nu am chitare cu ZR insa am un RGT220 care are Edge Zero. Adica un sistem combinat din edge (faptul ca sta tot in cutite ca si orice floyd rose) si zero resistance (prin faptul ca are designul bazei si a pieselor in care se prind corzile , precum si mecanismul cu resort + ZPS-3)

 

Personal prefer floating ...sistemul cu acel blocaj (ZPS-3) devine foarte rigid si ma incomodeaza. Poate ca un chitarist care a cantat cu fixed bridge sa fie incantat de cum simte sistemul cu blocaj. Insa eu cant pe floating tremolo din '93. Plus ca nu mai rup corzi asa de des si am chitare de rezerva cu mine la concerte. Nu sunt Paganini ca sa cant pe o singura coarda ce se canta initial pe 6 (in cazul lui Pganini, pe 4). Asa ca nu mai conteaza daca raman acordate sau nu.

 

Am pus mana pe multe chitare cu Zero Resistance si pot sa zic ca se misca super lin cu tot cu ZPS-3. E un pas inainte catre alta directie de abordare in legatura cu sistemele tremolo.

 

Vai, Satriani au ramas pe traditionalele Edge, Lo-Pro Edge (pentru ca ei au chitare din anii '90 cu care canta frecvent si asa erau dotate)si mai nou , pe Edge Pro.

Edited by gramsteen
Link to comment
Share on other sites

+1 :) Foarte frumos scris...

 

PS1 : Nu are rost sa te chinui sa scrii pentru a hrani trolii... :)

PS2 (mai ontopic): Referitor la sistemul de tremolo de pe noile Ibanezuri RG...Acel Zero Resistance cu ZPS3, am urmatorele intrebari:

 

1. Cat de durabil este el daca este pus in mod Zero Resistance? Am inteles ca acel mod nu implica uzarea nici unei piese, cum ar fi lamele de la floating bridges..plus ca prezinta o stablilitate de acordaj mult mai mare...

2. Daca se rupe o coarda, se schimba acordajul la o coarda, celelalte raman acordate ?

3. Am citit in unele surse, ca bride-ul se poate bloca si astfel sa functioneze ca un fixed bridge...e adevarat?

4. Am vazut ca se poate "schimba" bridge-ul in modul de "floating"...dar de ce ar mai vrea cineva sa il puna floating daca in modul Zero Rezistance prezinta atat de multe avantaje(toate punctele mentionate mai sus) fata de "floating mode"?

 

Multumesc anticipat pentru raspunsuri... :)

 

1. Aici nu pot sa iti zic sa faci ce-am facut si eu... citeste pe net.. N-am pus mana pe un astfel de trem inca.. In ansamblu, o parte de sustinatori Ibanez critica Edge Zero si zic ca Edge pro era mai bun, alta parte zice ca Edge Zero e cel mai bun.. Tre sa ne convingem singuri :D

 

2. Ibanez s-a laudat cu prostia asta, la fel si Herman Li. E cam vrajeala din cate cred eu. Asta, daca nu cumva blochezi trem-ul, acordezi, rupi coarda. Poate asa sa ramana acordate restul corzilor. Ca floating, ma insel. E tot un floyd rose si asta

 

3. Da se poate, pui bara de ZPS, care blocheaza miscarea pe verticala (cred, nu sunt 100%)

 

4. Pai il pui pe floating cand stii ca vrei sa te joci cu tremolo bar-ul. Il tii fix cand n-ai chef... E practic 2 in 1. Totusi nu pot sa-ti zic cat de bine lucreaza ca fixed sau floating, n-am testat.

Link to comment
Share on other sites

Stiu ca Ibanez au ajuns niste vanzatori ambulanti a caror calitate a scazut in ultimii ani, dar asta e. O sa-mi aleg probabil un model mai vechi, sau nu. In orice caz, japonez...

 

De unde ai ajuns la concluzia asta?

 

Te asigur ca in Romania este o firma care are statutul de UNIC IMPORTATOR IBANEZ. Cauta si vei gasi. Prin ei daca vei cumpara, instrumentul tau are garantia calitatii si este asigurat in caz de defect.

Link to comment
Share on other sites

De unde ai ajuns la concluzia asta?

 

Te asigur ca in Romania este o firma care are statutul de UNIC IMPORTATOR IBANEZ. Cauta si vei gasi. Prin ei daca vei cumpara, instrumentul tau are garantia calitatii si este asigurat in caz de defect.

 

Sunt nedormit de vreo 2 zile si ma exprim aiurea uneori. Pardon. Nu este vorba de probabilitatea de a cumpara un instrument rupt in 2, ca sa exagerez.

 

Ce vreau sa zic este ca:

1. Am pus mana pe niste modele facute in korea/indonezia. Jenant. Imbinari urate, lucratura parca facuta in graba.

2. De prin 2004 incoace, au inceput sa neglijeze manopera/finisajele/controlul calitatii chiar si la chitarele Prestige, care se fac in Japonia.

Asta n-am zis-o eu, o zic destui dealeri, ca Rich de pe www.ibanezrules.com

 

Ideea e ca vor sa faca ceea ce face si Coca Cola. Iti baga 1L apa, 1L cola, si ti-o vinde la pretul de 2L. E normal, e comert, e de asteptat, dar e cam trist.

Link to comment
Share on other sites

Am modele fabricate in 2005 (Universe) in 2007 (RG1820x , 1527, MMM1) si 2008 (RGT 220 si JEM77VBK).

 

De modele fabricate in alte parti decat in Japonia nu discut.

 

Iar despre cele Made in Japan, Rick are 98% dreptate. Insa cei 2% nu cuprind atatea aspecte cate ai mentionat tu (sau el).

Ibanez au renuntat la licenta Floyd Rose. Au conceput alte sisteme tremolo care au cateva inconstante.

 

Din experienta mea:

 

Am reusit sa rup cateva piese la Universe cand am schimbat corzile, iar eu nu strang tare si nici nu foloseam pt. prima data asa ceva, mai mult , aveam experianta de 12 ani pe astfel de sisteme). Intamplarea fiind prin 2005 (inca nu aveam firma importatoare de Ibanez in Romania), am fost ajutat de Ioji Kappl care a mers la Musik Produktiv si mi-a facut rost de piesele necesare, chitara fiind luata de la Thomann care nu aveau piesele pe stoc, la momentul respectiv.

 

Am "mancat" filetul la menghina care strange B7 si E6, de pe RG 1527. Am primit de la importatorul nostru autohton piesa necesara, chitara fiind luata de aici.

 

Alte probleme nu am avut .

 

Ce este drept, RG550-ul cumparat din Budapesta nou noutz ,in 1997 si fabricat in acelasi an, nu are inca mancata eluxarea de pe filetele care strang corzile. Si timp de 6 ani am cantat doar pe ea, fiind singurul meu instrument.

Edited by gramsteen
Link to comment
Share on other sites

Situatia e simpla: vreau sa-mi iau o chitara, sunt dispus sa investesc cam toate salariile de pana acum,....

 

N-am nici timp si nici nu-mi doresc sa bat drumurile ca sa vad cum suna chitara X pe ampul lui Y. Cat am incercat pana acum a fost cat de cat de-ajuns cat sa tai de pe lista o serie de marci, ...

 

no comment

PS: scuze, am uitat sa bolduiesc primele 3 cuvinte, care ne transmit esenta: situatia e simpla :)...pai nu?

Link to comment
Share on other sites

si ce vrei sa spui cu asta ???

 

In traducere libera pentru tine = bani aruncati pe ib...fereastra!

 

PS Mie chiar imi plac Ibanezurile...arata foarte bine si sunt foarte comode. Cam atat. :)

O singura recomandare - daca totusi esti "setat", orienteaza-te spre un SZ520 sau seria ART.

Ah, si inca una. :) Daca vrei neaparat cu Floyd, sa fie obligatoriu cu ZR.

Link to comment
Share on other sites

:)

In traducere libera pentru tine = bani aruncati pe ib...fereastra!

 

PS Mie chiar imi plac Ibanezurile...arata foarte bine si sunt foarte comode. Cam atat. :D

O singura recomandare - daca totusi esti "setat", orienteaza-te spre un SZ520 sau seria ART.

Ah, si inca una. :) Daca vrei neaparat cu Floyd, sa fie obligatoriu cu ZR.

 

 

Sfat venit de la un Fender/Gibson Player. Cam cate secunde ai cantat pe un Ibanez ? Sau vorbesti din auzite... :)

 

Iar cu "cam atat" ar trebui sa inteleg ca nu ai auzit de Paul Gilbert, Steve Vai, Joe Satriani, John Petrucci, Marty Friedman, Andy Timmons,George Benson, Pat Metheny, John Scofield si lista poate continua.

 

Ca de dat sfaturi fara o baza solida e capabil orice individ, m-am obisnuit deja. Baga o inregistrare cu tine pe Fender si Gibson, sa ne bucuram de ton si sa stergem cu buretele numele celor mentionati de mine care canta cu Ibanez. :P

Edited by gramsteen
Link to comment
Share on other sites

Ar mai fi co chestie ... ca sa nu discutam de oameni cu contracte de marketing etc , dar totusi de chitaristi ...

 

Am avut eu un business mic si am facut rost de vreo 100 DVD cu Lick Library ... NICI UNUL (din cate am vazut eu , nu le-am vazut chiar pe toate ) dintre instructori ( printre care Lee Hodgson , Steve Trovato , Andy James , Dave Kilminster , Guthrie Govan ) nu canta pe Ibanez . Iar cand Kilminster a prezentat For the Love of God , lectia a facut-o cu un JEM imprumutat dintr-un magazin din Londra iar cand a facut demonstratia la sfarsit a facut-o pe un Music Man Petrucci . Si a facut cam toate nebuniile cu whammy ...

Link to comment
Share on other sites

gramsteen

 

cred ca esti de acord cu mine ca:

 

1. fiecare dintre granzii de mai sus canta cu un alt tip de chitara, alt model, lemn, doze etc. deci sa vorbesti despre "un" ibanez nu e totuna cu a vorbi despre "acel" ibanez

2. chitara pe care o are artistul in mana poti fi sigur ca nu e totuna cu cea pe care o iei tu de pe raft. poate diferi selectia lemnului si a celorlalte materiale, atentia la detaliu si lacul folosit. sunt convins ca exista diferente, chiar daca cea de serie e foarte foarte buna, a artistului e si mai buna.

3. toti acesti artisti au studio-uri cu zeci de chitare, majoritatea vintage, si nu este NICIUNUL care sa nu aiba un LP, Strat sau Tele, toate probabil din anii 50-60-70.

4. live si in poze ei canta pe ibanez, dar asta nu iti da certitudinea ca si pe inregistrare canta cu aceiasi chitara. este clar in unele cazuri ca da, folosind la greu, unii, floyd-ul. in multe cazuri tonul lor trece prin rack-uri nesfarsite si prin wah, astfel incat tind sa cred ca daca ar folosi un jackson, sa spunem, cu aceleasi doze si celebra zicala " i sound the same thru any amp/gear" si " you won't sound the same even with my gear" ar suna exact la fel. vorbesc, evident, mai mult de roackerii ibanez. pe astia i-am ascultat mai mult :)

si apropo petrucci de vreo 10+ ani si-a schimbat "imaginea", nu?

apoi sa nu imi spui ca satriani foloseste de cand se stie vox sau peavey si ca nu are signature la ei decat pt verzisori. asta chiar daca sunt scule bune. dar destul de mult % din pret e semnatura. ca artisti instrumentali, care nu vindeau cinestie ce albume cand nu exista download-ul, in zilele astea trebuie sa reziste si ei cumva, adica prin endorsement si cantari, unde pana la urma tot endorsement e. si uite-asa se-nvarte roaata :)

 

cred ca mai mult acesti playeri au o tehnica, imaginatie si inspiratie deosebita si de aceea impresionaza. nu din cauza tonului sau a chitarii.

 

si de sunat l-as mentiona pe timmons in ultimii ani si pe ultimul album sau satriani live dar, iar, cu contributia semnificativa a talentului si a tehnicii, zic eu.

 

:D

 

tu esti un artist foarte talentat, cu o tehnica jos palaria, dar cand vine vorba de un sfat dat cu privire la achizitia unei chitari, pe un forum public, e clar ca esti subiectiv, ca doar esti endorser ibanez, ce dumnezeu.

DAR nu vreau sa se inteleaga ca as contesta experienta ta cu privire la chitara si la alte scule, care, sunt convins ca este infinit mai mare decat a mea si a 99% din membrii rgc :)

Link to comment
Share on other sites

gramsteen

 

cred ca esti de acord cu mine ca:

 

1. fiecare dintre granzii de mai sus canta cu un alt tip de chitara, alt model, lemn, doze etc. deci sa vorbesti despre "un" ibanez nu e totuna cu a vorbi despre "acel" ibanez

2. chitara pe care o are artistul in mana poti fi sigur ca nu e totuna cu cea pe care o iei tu de pe raft. poate diferi selectia lemnului si a celorlalte materiale, atentia la detaliu si lacul folosit. sunt convins ca exista diferente, chiar daca cea de serie e foarte foarte buna, a artistului e si mai buna.

4. live si in poze ei canta pe ibanez, dar asta nu iti da certitudinea ca si pe inregistrare canta cu aceiasi chitara. este clar in unele cazuri ca da, folosind la greu, unii, floyd-ul. in multe cazuri tonul lor trece prin rack-uri nesfarsite si prin wah, astfel incat tind sa cred ca daca ar folosi un jackson, sa spunem, cu aceleasi doze si celebra zicala " i sound the same thru any amp/gear" si " you won't sound the same even with my gear" ar suna exact la fel. vorbesc, evident, mai mult de roackerii ibanez. pe astia i-am ascultat mai mult :)

si apropo petrucci de vreo 10+ ani si-a schimbat "imaginea", nu?

 

Nu vreau sa te conving ca nu e asa cum iti imaginezi.

Am avut ocazia sa ma intalnesc cu managerul de la Ibanez, am profitat de aceasta ocazie si l-am intrebat despre aceste mituri din "folclor". Vreau sa spun ca si eu credeam ce ai scris tu in randurile tale. Dar, aceste mituri au fost spulberate imediat.

 

Chiar un coleg si prieten bun (Cezar Zavate) mi-a povestit despre experienta lui legata de venirea lui Steve Vai in Bucuresti (2000). A avut ocazia sa discute cu tehnicianul lui Vai si sa puna mana pe celebrele EVO si FLO. EVO este un JEM7VWH standard !

 

Iar FLO este tot un JEM insa 77 cu patern floral pe corp, revopsit din interese de marketing. Acest model are dozele prinse direct in corp iar pickguard-ul este doar de forma. Are montat un loc de doza de neck ,un sistem Fernandez Sustainer.

 

Aceste doua chitare au avut in timp multe grifuri schimbate (Cezar mi-a povestit ca EVO avea un gat de 555 chiar iar FLO unul care era din mahon cu abanos la fretboard, dar ca nu era o treaba speciala doar pentru Steve , ci pentru teste). Ulterior toate modelele JEM7V au trecut de la fretboard din abanos la fretboard din indian rosewood. Vai a explicat ca-i place mai mult asa. Am si o poza de la acel turneu cu chiarele lui Vai descrise corect de Cezar.

Mai multe in detalii date de Steve Vai , gasesti la el pe site www.vai.com la sectiunea "the machines" - "guitars" - "all about EVO".

 

In legatura cu John Petrucci , managerul de la Ibanez mi-a explicat ca au doi artisti principali pe care-i sprijina si pe care se bazeaza imaginea firmei Ibanez. Satriani & Vai. Mi-a povestit ca au facut enorm de multe pentru Ibanez si calitatea instrumentelor se bazeaza in mare parte pe experienta lor. Petrucci nu a putut sa treaca la acest nivel. In 1997 Dream Theater au trecut printr-o serie de greutati, inclusiv financiare, au incheiat si colaborarea cu Atlantic Records & Warner Music. De aici si ruptura lui John cu Ibanez. Music Man au avut o oferta mai buna pentru el.

Eu prefer tonul si nuantarile de interpretare pe care le avea live si pe albumele imprimate pana in 1999 cu Ibanez (rg620 cosmetizat si cu un grif ceva mai gros la primele spatii intre 1 si 7 dar mai subtire de la 7 spre 17, cu doze DiMarzio Steve Special la bridge si Norton Lite la neck) conectata la preamp Mesa Boogie TriAxis cu amp Mesa 2-Ninety Simul Class si boxe cu Celestion V30.

 

Gata ! Continuam discutiile pe alte rubrici ca la asta am deviat destul.

 

On topic... Sa vedem ce alege cel care ne-a cerut sfatul. :)

Edited by gramsteen
Link to comment
Share on other sites

:)

 

 

Sfat venit de la un Fender/Gibson Player. Cam cate secunde ai cantat pe un Ibanez ? Sau vorbesti din auzite... :)

 

Iar cu "cam atat" ar trebui sa inteleg ca nu ai auzit de Paul Gilbert, Steve Vai, Joe Satriani, John Petrucci, Marty Friedman, Andy Timmons,George Benson, Pat Metheny, John Scofield si lista poate continua.

 

Ca de dat sfaturi fara o baza solida e capabil orice individ, m-am obisnuit deja. Baga o inregistrare cu tine pe Fender si Gibson, sa ne bucuram de ton si sa stergem cu buretele numele celor mentionati de mine care canta cu Ibanez. :)

Am am avut chitare electrice Ibanez (mai mult de un an), nu vorbesc totusi sa te enervez pe dumneata. :D Inca mai am o acustico-electrica. Intr-adevar, e gresit sa generalizam discutia pentru o intreaga categorie de chitare, banuiesc totusi ca pwanzar nu are bani de Ibanez Jem. Referirile mele sunt la adresa chitarelor sub 2000 de euro. In orice caz, apreciez pe cei enumerati mai sus, asta nu inseamna ca le apreciez si tonul. Singurul ton de ibanez care mi-a placut a fost cel al lui Steve Vai in perioada Whitesnake ('87-'89). George Benson, Pat Metheny, John Scofield nu am ascultat si nu ma pot pronunta, stiu insa ca ei canta pe hollow-body, o alta mancare de peste. Eu prefer tonurile mai pline, ceea ce intra in "contradictie" cu modelele ibanez low si mid-entry. Calitativ si tehnic sunt foarte bune, dar numai asta conteaza? :P

PS Inregistrari gasesti la duelurile chitaristice. La ultimul, duel 91 folosesc un Fender.

Link to comment
Share on other sites

Guest Paul MV

pwanzar, daca imi permiti...

tine cont de opinii fundamentate si care tind sa fie obiective - care din cate lesne se poate vedea.... vin aici de la Gramsteen si Karpi...mana face sa sune cu coi chitara!

 

In rest e plin aici de pareri despre chitari cu atribute cognitive sau comportamentale...care nu mai au nevoie de om in spate :)

 

 

numai bine!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.