www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Cabluri


gombotz
 Share

Recommended Posts

Un Jack L din tabla presata cred ca costa 1,5 lei , iar cablu de microfon in jur de 2Lei/m. Deci cu 8 Lei poti sa-ti faci trei cabluri Jack -Jack .

 

Singurul dezavantaj ar fi ca te tin o viata , nu le schimbi odata cu schimbarea modei .

 

Nu-ti ia nimic cablul din ton .

 

Intrarile efectelor si a preamplifurilor au filtre de radiofrecventa plus sunt facute cu economie de materiale si deci nu au nici adaptarile de impedante chiar OK de aici provin unlele pierderi din "ton".

 

De acea este bine sa ai true-bypas si linii de alimentare separate .

 

Nu cablul ci efectele l fara true-bypass i-ti distrug tonul .

 

 

si unde mai punem ca unele pedale nu au 1Mohm rezistenta de intrare .

 

Se vede ca se schimba problema cu cat mai multe pedale none-truebypass legi in serie.La "bypass" al cate unui efect ramane rezistenta acestei pedale in paralel cu restul instalatiei.

 

Aceasta rezistenta de intrare de fapt este o impedanta ce nu se comporta linear cu frecventa deci va decolora tonul.

Link to comment
Share on other sites

Un Jack L din tabla presata cred ca costa 1,5 lei , iar cablu de microfon in jur de 2Lei/m. Deci cu 8 Lei poti sa-ti faci trei cabluri Jack -Jack .

 

Singurul dezavantaj ar fi ca te tin o viata , nu le schimbi odata cu schimbarea modei .

 

Nu-ti ia nimic cablul din ton .

 

Intrarile efectelor si a preamplifurilor au filtre de radiofrecventa plus sunt facute cu economie de materiale si deci nu au nici adaptarile de impedante chiar OK de aici provin unlele pierderi din "ton".

 

De acea este bine sa ai true-bypas si linii de alimentare separate .

 

Nu cablul ci efectele l fara true-bypass i-ti distrug tonul .

 

 

si unde mai punem ca unele pedale nu au 1Mohm rezistenta de intrare .

 

Se vede ca se schimba problema cu cat mai multe pedale none-truebypass legi in serie.La "bypass" al cate unui efect ramane rezistenta acestei pedale in paralel cu restul instalatiei.

 

Aceasta rezistenta de intrare de fapt este o impedanta ce nu se comporta linear cu frecventa deci va decolora tonul.

 

Karpi

Dar, daca toate au prevazut true bypass (cel putin asa le zice specificatia tehnica, si le-am luat de noi), atunci nu asta ar trebui sa fie buba, nu? Sa fie aliemntatorul de curent ptr pedale? ceva rockton on tap am. Nu cred.

 

Este diferenta MARE intre sunetul trecut prin efectele DECUPLATE (teoretic prin true bypass), si cel obtinut printr-un singur cablu direct in amp.

Mentionez din nou ca intre pedale am ceva cabluri scurte colorate luate 6 intr-un set de la thomann cu vreo 7 eur.

 

Noa? ce ziceti?

Link to comment
Share on other sites

Sa nu fiu inteles gresit, or fi de calitate exceptionala, n-am folosit niciodata si nu ma pricep, dar jumatate din populatia globului are si Squiers de rumegus :).

Eu vorbeam despre CEALALTA jumatate,care NU are Squiers de rumegus.Jumatatea cu Squiers de rumegus si procesor poa sa-si ia linistita cablul pe care l-ai recomandat tu :)

 

 

Nu-ti ia nimic cablul din ton .

Oare @mibu citeste asta?????? :)

 

 

A transa problema cablurilor este de-a dreptul imposibil.Pentru unii diferenta in sunet este mare,pentru altii nu.Pentru unii se justifica,pentru altii nu.Pe unii o sa-i ia valul cu cablurile si vor cheltui mai mult decat face.Unii canta cu chitara direct in amp,cum sunt eu,si atunci cablul este SINGURUL efect intre chitara si amp,si singurul "adaptor" de impedanta dintre doza si preamplificator.Parerea mea este ca daca ai un singur cablu,merita sa ai unul bun,care sa coste,sa zicem,cat un efect. NU CAT O ALTA CHITARA SAU UN ALT AMP !!!!

Pana acu catva timp,radeam si eu de cat de mult se excita unii la calitatea unor cabluri cu lungimea de 10-15 cm,si mi se parea aiurea total sa se piarda ceva pe aceste lungimi (la 6m deja e alta treaba )

Iata ,insa,cum productia de junk chinezeasca vine sa infirme si aceasta teorie.Am gasit cel putin 6-7 tipuri de cabluri de patch,pana in 15 cm care coloreaza urat sunetul,taie masiv din frecvente si/sau au reistenta mare si semnalul este audibil mai mic. Nu mai e ca atunci cand cumparai cablu de microfon si era decent,acum pana si cele cu oarecare marca,de ex Cordial sau Proel folosesc acest junk chinezesc rebranduit.

Edited by midnight rider
Link to comment
Share on other sites

Karpi

Dar, daca toate au prevazut true bypass (cel putin asa le zice specificatia tehnica, si le-am luat de noi), atunci nu asta ar trebui sa fie buba, nu? Sa fie aliemntatorul de curent ptr pedale? ceva rockton on tap am. Nu cred.

 

Este diferenta MARE intre sunetul trecut prin efectele DECUPLATE (teoretic prin true bypass), si cel obtinut printr-un singur cablu direct in amp.

Mentionez din nou ca intre pedale am ceva cabluri scurte colorate luate 6 intr-un set de la thomann cu vreo 7 eur.

 

Noa? ce ziceti?

 

True -Bypas inseamna cum se stie o decuplare absolut totala de pe "buss".

Aceasta se realizeaza prin utilizarea comutatoarelor cu contacte electro- mecanice.

 

Deci acel buton ( switch ) la care simti serios cum sare arcul si sistemul mecanic contactor. ( click sau mai bine zis PLOCC)

 

daca are relee ( cea ce nu prea am vazut caci sunt scumpe ) tot se aude un mic click , numai la unele relee speciale in vid nu se aude cum cupleaza , si cu acestea se pot face circuite true-bypas.

 

DAr daca acel true -bypass este electronic inseamna ca este un Quasy True-bypass , si are ceva efect asupra tonului, efect ce depinde de calitatea circuitelor de comutare analogica .

 

Aceste true-bypass electroniec se fac cu FET acestea au circuite de polarizare si circuite RCptr. filtrare a semnalului ca sa se previna oscilatii sau aparitia radiofrecventelor in circuite ( din cauza impedantei mari radiofrecventa si alte "zgomote" sunt captate si produc cea ce stim, zomot ( humm), oscilatii, fasait, sau se aude prigramul de la radio)

 

Asa ca nu-i un true bypass doar ceva superior fata de circuitele din pedalele ieftine..

 

Cu circuite poarta de transfer ptr semnal digital sau analogic se pot face selectoare de canal si true bypass calitative .Avantaj fata de relee ca au consumul muult mai mic ( tehnologieMOS) , rezistenta de trecere este de cativa Ohmi ,nu prea influenteaza tonul , nu se folosesc componente externe ( Rsi C) ptr polarizare asa ca in paralel cu impedanta mare a portii nu se leaga nimic ( eventual daca dorim sa reducem impedanta ca sa scapam de sensibilitatea mare la bruiaje se limiteaza rezistenta de intrare la cat este necesar .

 

De ex. ptr un microfon cu impedanta de 600Ohm se puna in paralel cu intrarea un rezistor de 600Ohm .Astfel se reduce mult sensibilitatea circuitului si va capta amai putin brum si cu un condenzator de cativa picofarazi se realizeaza un circuit de taierea radiofrecventei. circuite de adaptare si filtrare care in fiecare caz ,in functie de sursa de semnal, nu va afecta semnalul util )

 

S-o luam LOGIC ca la orice depanare .

 

Ia formeaza tu un lant din cablurile folosite , legandu-le in serie( pur si simplu cu sarma de cupru (cu litza cu diametrul de 0,4 sau 0,7mm).Nu pui cablurile pe jos ca sa nu te atingi cu punctele "calde" de nimic, pui cumva peste scaune , masa etc...Dupa care incerci sa auzi cat schimba din sunet , apoi elimine pe rand cate un cablu sa vezi care face figura (DACA MAI APARE DOAR CU CABLURILE IN SERIA)

 

Dup aacea incerci pe rand

 

Cablul de chitara in statie

 

cablu de chitara intr-un efect si pe iesire cu cate unul din cablurile de legatura tot pe rand incerci si asculti ct schimba si care din ele.

 

Apoi schimbi pedala

 

montezi toate pedalele apoi elimini cate una celelalte raman in circuit si studiezi schimbarile ...

 

compari cele observate si tragi concluzii.Poate gasesti si localizezi sursa pierderilor .

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Nu, pentru ca ei cintau numai pe ampuri cu lampi, inregistrau cu microfoane cu lampi, pe banda magnetica, si mixau pe console cu lampi. Si in afara de asta mai editau muzica si pe vinil!

 

Va dati seama ca toate astea compensau...

 

Si nu trageau cu Gibson REISSUE 59, ci chiar cu originalele, care inca nu pot fi reproduse :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Baumwolle
Originalele pe atunci erau chiar scule moderne (si nu toti aveau Gibson si Fender - cel putin in Europa nu erau). :)

 

Da, europeni precum Harrison, Clapton sau Page n-au vazut surub de Gibson sau Fender pana la primul turneu in Statele Unite.

Link to comment
Share on other sites

Deja divagam...

La George L's (ca si la kit-ul de la Planet Waves) e fain ca iei frumusel o bucata de cablu de cati metri iti trebe si ti-o tai in bucati la ce dimensiuni vrei, in functie de layout-ul pedalierului, si le pui mufe fara lipituri. Nu e nevoie sa-ti aranjezi pedalele in functie de pozitia mufelor sau de lungimea fixa a cablurilor prefabricate.

Link to comment
Share on other sites

As vrea sa va intreb ce parere aveti despre Monster Cable Rock? Din acelea cu dozele stropite cu aur (de 24k, zic ei)? Eu folosesc, dar pentru pretul lor, nu mi se pare o diferenta mare intre ele si cabluriile de 3 ori mai ieftine...Daca foloseste cineva, il rog sa-si dea cu parerea. Mersi :)

Link to comment
Share on other sites

Cred ca numai tu poti sa stii daca merita sau nu diferenta de bani. Cum spunea si Rares, asta e un subiect ce nu se va rezolva nicodata, pentru unii merita, pentru unii nu.

Altii, cum e Karpi, vor spune intotdeauna ca nu e nici o diferenta...

Apropo de cablurile de pedale, eu am avut la un mom dat un set facut de mine cu cabluri Cordial (despre care am in general o parere foarte buna), pe care l-am inlocuit cu cabluri George L. Am constatat o diferenta clara in sensul scaderii zgomotului. In afara de asta, asa cum s-a spus, sint extrem de comode, se monteaza imediat, nu au nevoie de lipituri, etc.

Link to comment
Share on other sites

Deja divagam...

La George L's (ca si la kit-ul de la Planet Waves) e fain ca iei frumusel o bucata de cablu de cati metri iti trebe si ti-o tai in bucati la ce dimensiuni vrei, in functie de layout-ul pedalierului, si le pui mufe fara lipituri. Nu e nevoie sa-ti aranjezi pedalele in functie de pozitia mufelor sau de lungimea fixa a cablurilor prefabricate.

 

da dar daca nu tai bucla la lungimea exacta plus factorul de scurtare nu-mi mai intra TV Yugoslavia , sau Bulgari sau Budapesta si nu mai pot receptiona muzica din west.

 

Bucla trebuie sa fie de lungumea Lambda/4 plus factorul K pe "lungire" , acum ar trebui calculat ce bucla am avea nevoie pe banda audio in functie de tonul dorit ca neadaptarile sa fie la locul lor.

 

In cea ce priveste influenta unor artisti asupra generatiilor urmatoare eu cred ca problema este simpla.

 

Acum ni-se pare simplist si slab Robert Johnson , dar la fel de simplist si neconvingator ni-se par si piesele inregistrate de Rolling Stones cele de la inceputurile carierei, pana si Hendrix mi-se pare la unele piese foate neinspirat la "ton".

 

Dar cand le-am auzit prima data erau ceva extraordiner , nou si revolutionar.

 

cat despre tineri care canta in zilele noastre , acestia nu stiu inca ce vor , nici muzical si nici ca si "ton" . Cand vor sincroniza muzica, tonul, interpretarea, asteptarile publicului si instalatia de sonorizare abea atuncea o sa aiba o vaga idee ce fel de instrument si statie adica ce fel de ton le-ar satisface cerintele de estetitca muzicala,si sa fie adecvat si pentru tehnica de interpretare impusa .

Link to comment
Share on other sites

DAR ma gandesc ca daca am pune mai putin accent pe masurat impedanta la boxe si mai mult pe cantat efectiv poate ar merita mai multe trupe romanesti plata biletului la intrare. O fi Dumnezeu in detalii, dar nici cu dracu' nu mi-e rusine...

 

Este foarte important sa ai statia buna din toate punctele de vedere .

 

Punem super vedeta pe scena cu o vhitara buna dar fara o statie corespunzatoare nu va putea canta la nivelul sau nici tehnic si nici artistic ,se pune problema daca se aude macar .

Bineinteles nu trebuie urmat drumul deschis de fabricantii si comerciantii de scule care vreaza o intreaga psihoza in jurul unor mituri create tot de ei , banu-i ochiul dracului .

 

Pana nu ajungi mare vedeta care nu-si mai face probleme cu sonorizarea trebuie ca noi sa ne ocupam si de amplificarea corespunzatoare si sa avem grije sa nu investim putinii bani in scule scumpe si necorespunzatoare doar ptr imagine.

Aici ar urma: sa se concentreze mai mult pe cantat efectiv .

 

Cu biletele este alta povestea , fara organizare si fara un management corespunzator care sa se ocupe serios de promovare nu ai fani si nu ai nici spectatori mnu prea ai cui sa-i vinzi bilete oricat de super profesionist esti si faci muzica cea mai extraordinara.

Link to comment
Share on other sites

Deci nu mai inteleg nimic.

Am luat pedala cu pedala.

Cand trece semnalul prin ea, sunetul pierde din inalte mai ales, fata de cantat direct in amp. Am schimbat cablurile intre ele, am pus cu baterie, cu curent, exact acelasi simtom cu fiecare dintre pedale in parte.

Traznil-ar, unde frantz este TRUE BYPASS, cu care este prevazut fiecare pedala?

Ce dracu' se intampla? :)

Link to comment
Share on other sites

Deci nu mai inteleg nimic.

Am luat pedala cu pedala.

Cand trece semnalul prin ea, sunetul pierde din inalte mai ales, fata de cantat direct in amp. Am schimbat cablurile intre ele, am pus cu baterie, cu curent, exact acelasi simtom cu fiecare dintre pedale in parte.

Traznil-ar, unde frantz este TRUE BYPASS, cu care este prevazut fiecare pedala?

Ce dracu' se intampla? :)

Probabil UNUL din cabluri are capacitanta prea mare.Primul pas :Ia-ti 2 cabluri decente ,de la chitara la prima pedala,si de la ultima pedala la amp.Nu le lua mai lungi de 4,5 m,pentru ca,in majoritatea cazurilor,nu te misti pe o arie mai mare [ca n-ai unde],si nici ampul nu ti-e la o distanta mai mare de 4.5 m de microfonul de voce.Vox 848 are sigur hardwired true bypass,si din cate stiu si Xoticul ,asa ca acest fenomen vine cu siguranta din asocierea celor 2 cabluri.

Link to comment
Share on other sites

Guest szekely

am si io o intrebare cabluri fara cablu exista ??? adik cabluri da sa fie numa jackul sau capul ala ....

intreb aici k sa nu deschid alt topic...

Link to comment
Share on other sites

Din cate imi aduc eu aminte de la facultate, apareau atenuari perceptibile si datorita conectorilor in sine, in cazul nostru din cauza mufelor. Daca pedala e veche de 20 de ani si conectorul mama de pe ea nu era facut din cel mai stralucit inox... sau ma rog, nichelat cum trebuie, se depune un strat subtire de oxizi, echivalent unei rezistente serie.

 

Ca sa nu mai vorbim ca si cel mai true-bypass, nu e chiar true, pentru ca in contactorul intern, la fel apar mici rezistente serie din aceeasi cauza ca mai sus...

Link to comment
Share on other sites

unde frantz este TRUE BYPASS, cu care este prevazut fiecare pedala?

 

Pai tocmai datorita TB-ului pierzi inalte; citeste explicatia lui Cornish: The Case Against True Bypass.

 

@szekely, cabluri fara cablu? Adica jack-uri. Sigur, la orice magazin de electronica, si la Muzica parca erau. Ce vrei sa faci cu ele? Ai pistol de lipit & accesorii?

Link to comment
Share on other sites

Pai tocmai datorita TB-ului pierzi inalte; citeste explicatia lui Cornish: The Case Against True Bypass.

Nu bagati omul in ceata.Cornish zice asa :The "true bypass" function, which is promoted by some, can create dreadful problems with a system that uses many pedals. (sublinierea imi apartine :) )

Diferenta de impedanta intre intrarea unei pedale si ampul NU ARE VOIE sa produca lipsa de inalte.Mult mai degraba e vorba de capacitanta unuia dintre cabluri.

A mai zis cineva de pedale invechite si pierederea semnalului prin contactele switchului.Pedalele sunt,dupa cum declara @gombotz noi,iar in switch,mai ales intr-unul singur,nu apar pierderi audibile.Ceea ce se poate auzi este dublarea lungimii cablului,deci cresterea capacitantei. Disparitia inaltelor este de regula rezultatul unei capacitante mari,practic acelasi principiu cu reglajul de ton al chitarii,pe potul de ton aflandu-se un condensator.

Daca ar fi avut mai multe pedale,i-as fi recomandat un looper,dar doar pentru un wah,care are true bypass si ac +,care are buffer,nu are rost.Mancatorul major este tunerul fara hardwired true bypass.Ala trebuie schimbat neaparat.Continui,insa,sa sustin ca primul pas este schimbarea cablurilor de la amp la pedale si de la chitara la pedale.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
o prezentare dragutza pt George L*s

 

 

Intru odata pe an pe forum, si spun numai prostii. :)

Deci.. sa purcedem.

Asta imi prezinta cum face el cablu GeorgeL L; acum iau rola, acum tai, acum lipesc... -> super ton;

Problema e ca seamna izbitor de tare cu rola pe care am vazut-o in magazin cand am cerut cativa metri... mufele sunt tot mufe, letconu tot letcon... Ah... lasa. Marfa GeorgeL, cumparati GeorgeL

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.