www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Asamblarea unui rack


Recommended Posts

salutari la toata lumea! ce-i drept, am vazut abia acum thread-ul, cu restructurarile astea.... ;-)

 

ok. deci despre ce-i vorba:

rack-ul este shkatula care contine toate unitatile, cu legaturile intre ele, intrarile si iesirile.

ideea de baza este obtinerea unei versatilitati cat mai mari si, inainte de toate, pastrarea tonului initial provenit din amplificatoare sau preamplificatoare sau combinatii de acestea.

 

elementele esentiale sunt:

- controller-ul (care se afla montat pe o suprafata ce mai contine un tuner, pedale de volum si/sau expresie si chiar cateva pedalutze - desi eu nu recomand asta...).

- switcher-ul/looper-ul, care contine un buffer la intrare, interpretorul MIDI si un patch-bay cu loop-uri, conectate fiecare (loop) la cate un releu actionat MIDI. aici se conecteaza toate unitatile componente ale rack-ului, de la pedalutze la procesoare.

- bufferele - pe intrare, plus in alte parti, in functie de configuratia generala. aici este unul din punctele nevralgice ale construirii rack-urilor. tine de experienta si de practica determinarea punctelor optime care necesita buffere.

- mixerul de linie. este esential pentru pastrarea tonului original! mixerele de linie dedicate au cate doua intrari care sunt conectate direct la iesire, astfel ca semnalul sa nu fie cu nimic modificat, plus cateva cai auxiliare, unde semnalul de intrare este routat si trimis catre procesoare, de unde revine in mixer si apare la cele doua iesiri in paralel cu semnalul direct. se pot face routari suplimentare, astfel ca unul sau mai multe procesoare sa poata fi cuplate atat in paralel dar si in serie cu semnalul original, in functie de efectele sonore dorite.

 

acum, sunt mai multe "zone" care necesita switching:

- pedalele ce sunt conectate intre chitara si amplificator

- amplificatorul/preamplificatorul in sine (schimbarea canalelor, memorare MIDI a setarilor - la cele capabile de asa ceva)

- procesoarele conectate intre preamplificator si etajul final de putere (parametri, programe, bypass, tap-delay etc.)

- muting-ul semnalului la intrarea in etajul/etajele finale

 

si, desigur sunt mai multe metode de interconectare a componentelor ce se afla intre preamplificator si etajul final de putere:

- cea mai "modesta" metoda este conectarea in effect-loop-ul amplificatorului sau al preamplificatorului. cu foarte mici exceptii, aceste effect-loop-uri sunt mari "tone suckers".

- daca e vorba de un preamplificator ce se afla in rack, ideala este preluarea semnalului de la iesire direct in mixerul de linie.

- daca este vorba de un amplificator (cu sau fara loop de efecte), o mai buna calitate se obtine prin preluarea semnalului printr-un line-out (preferabil unul de calitate), chiar la iesirea catre boxe (sau difuzor/oare in cazul unui combo).

- o si mai buna metoda este folosirea unei "hot plate" (un fel de resou care se conecteaza inainte de difuzoare, pentru reducerea volumului general - astfel ca etajul final al amplificatorului sa poata functiona in regim optim). toate acestea au un line-out. sigur, discutia e valabila in cazul amplificatoarelor cu tuburi!

- cea mai buna metoda este preluarea cu un microfon a semnalului de la unul din difuzoarele amplificatorului si transmiterea lui, printr-un preamp de microfon, catre rack-ul cu procesoare de semnal.

 

in ultimele trei cazuri de mai sus este vorba de un concept "dry-wet" sau "wet-dry-wet", ceea ce inseamna ca avem de-a face cu doua, respectiv trei sunete diferite, fiecare reproduse in cate o boxa, astfel ca pe scena vor fi doua boxe (in primul caz) sau trei boxe (in al doilea). intr-una din boxe se va auzi semnalul original provenit din lantul pedale-preamplificator-etaj final de putere-difuzoare ("dry", adica fara a fi prelucrat de procesoarele din rack), iar in cealalta (sau celelalte - in varianta stereo, adica "wet-dry-wet") se va auzi numai semnalul procesat, fara a fi mixat cu semnalul dat de lantul de mai sus - adica tonul caracteristic al amplificatorului si difuzoarelor. astfel avem in mijloc o boxa din care auzim tonul "curat", iar in stanga si dreapta auzim efectele (delay, hall, pitch, chorus etc.). un bun exemplu il constituie instalatia de scena actuala a lui Steve Lukather.

o alta varianta este cea stereo, unde semnalele sunt mixate in mixerul de linie si ajung, printr-un etaj final de putere stereo la cele doua boxe.

 

in concluzie, construirea unei instalatii de sunet performante nu este chiar la-ndemana tuturor. in lume sunt aproximativ 10 tehnicieni care "stiu cu adevarat ce fac"!....

 

va astept cu intrebari....;-)

Link to comment
Share on other sites

Mersi pt rsp Mibu, dar inca nu am inteles pe total cum functioneaza :)

 

urmeaza:

 

Controller-ul - ce face exact?

Switcher-ul - din experienta mea modifica setari ale componenentelor din rack, si este legat cam cu toate.

Buffere-le - what for? do we really need them?

Mixer de linie - dedicat nu am, dar am unul de la behringer ub2222-fxpro.

 

cateva intrebari generale:

Poti sa dai cateva nume,marci exemple de efecte? Gen preampuri, delay-uri,reverb-uri etc?

Imi trebuie un preamp in rack neaparat? Sa zicem ca vreau sa folosesc preamp-ul din amplificator.Sa bag efectele post-procesare, gen delay reverb in loop-ul amplificatorului? Asta o vreau fiindca as dori sa aud totusi tonul final in etajul final de amplificare fiindca nu dispun de monitoare la sala.

Eu am un jcm800.Preamp-ul fiind clean only, imi trebuie un soi de distorsion.Pot gasi o solutie de rack pe lampi?Si nu ma refer la ceva gen Gainiac care are o singura lampa 12ax7 pt colorare, ma refer la ceva full-tube.

 

Pe scurt, eu cred ca am nevoie de urmatoarele componente pt rack:

-rack-ul in sine :)

-un distors full-tube

-un switch

-un delay |

-un reverb | ambele post-procesare

-un midi controler

 

si cam atat.Corecteaza-ma te rog, dar totusi tine cont de faptul ca nu caut o solutie ultra-hyper-super profesionista.Cat despre efectele de rack in sine, nu prea planuiesc sa le cumpar de la noi, ci de afara.

 

Edit: m-am mai gandit nitel si am ajuns la concluzia ca as avea nevoie si de un Equalizer, insa problema ar fi cum il leg.Din moment ce nu dispun de monitoare si nici nu vreau sa complic schema atat de mult, cred ca singura varianta ar fi sa-l bag in FX LOOP? Tin neaparat sa am si un EQ.

Edited by Elethan
Link to comment
Share on other sites

...pai solutiile sunt si pentru romania... ideea de baza trebuie inteleasa! amplifurile, boxele si procesoarele nu trebuie sa fie neaparat cele mai "tari din parcare".

 

o combinatie buna si destul de ieftina este aceea intre un controller Ground Control (nu varianta Pro...) si un switcher GCX de la Voodoo Lab. controllerul se poate gasi used pe la 150$, iar GCX-ul este pe la 450$. asta daca aveti pe cineva in State care sa vi le aduca, ca-n Europa sunt foarte rare si costa mult mai mult.

 

mixerul poate fi Behringer MX 802. nou e cam 90€ in germania.

 

un procesor ieftin si bun este Lexicon MPX 100 (sub 100€ pe e-bay) sau un ART Multiverb II (tot sub 100€).

 

bufferele sunt scumpe (pe la 300€), asta pentru ca contin componente foarte bune - numai asa se obtine transparenta sunetului. insa unitatea GCX are un buffer incorporat care este suficient de bun "pentru romania"...

 

cablele si jack-urile folosite la conexiuni trebuie sa fie de foarte buna calitate. cablele trebuie sa aiba doua fire active si ecranaj - din motive bine definite...

 

mai e nevoie de un power conditioner, care filtreaza tensiunea de la retea si alimenteaza cu 220V toate unitatile din rack. sunt multe firme care produc asa ceva (nu trebuie luat neaparat un Furman - desi in state se pot gasi deja pe la 70$, chiar mai ieftin).

 

boxele si etajul final pe tuburi se pot face aici. ale mele sunt toate home-made si suna suficient de bine pentru low-budget-ul meu...

 

preamplificatorul pe care-l recomand este Marshall JMP-1 (se gasesc pe la 200-300€ pe e-bay). suna bine ca atare, insa cu modificarile de care vorbeam intr-alt thread (nu mai stiu daca pe acest forum sau pe altul), calitatea sunetului creste extrem de mult. din pacate costa inca vreo 300€ piesele, dar merita!...

 

 

....

 

 

ca o prima solutie, se poate folosi un JMP-1, in loop-ul caruia se pune un procesor. nu recomand asta, insa vorbesc aici de o prima solutie "real low budget"... controller-ul poate fi in acest caz si acel infam Behringer pe care-l combateam intr-un alt thread, dar cu conditia sa nu folositi si pedale pe "traseu". mai trebuie un etaj final cu tuburi si doua boxulitze cu cate un celestion V30. modelul copiat de mine este acel "1x12" Cube" de la Bogner sau de la Custom Audio Amplifiers.

 

ei?.... ;-)

Link to comment
Share on other sites

adaugiri pentru Elethan:

 

Controller-ul - este unitatea ce o ai la picior si prin care presetezi totul (atat actionarea loop-urilor cat si semnale Midi PC si CC pentru schimbarea preseturilor pe procesoare si modificarea in timp real a parametrilor preseturilor).

 

Switcher-ul - la acesta legi toate componentele rack-ului (ma rog, aproape toate...). el contine releele care conecteaza sau nu diversele unitati, interpretorul Midi, plus cel putin un buffer la intrare.

 

Bufferele - sunt extrem de importante intr-un rack. ele sunt practic adaptoare de impedanta si separatoare galvanice intre diferitele etaje audio, astfel ca sa nu apara "ground loops" - adica brumm.

 

Mixer de linie - este nevoie de un mixer de linie dedicat. acestea lucreaza cu nivel de linie si - obligatoriu - nu au corectii de ton. in plus au acea cale directa intrare-iesire de care vorbeam mai sus, astfel ca semnalul de la intrare sa se regaseasca absolut nemodificat la iesire.

 

ceva exemple de componente am dat mai sus.

 

atentie: boxele despre care spuneam ca sunt numai pentru semnalul "wet" nu sunt monitoare de scena, ci fac parte integranta din "spatele" chitaristului!

 

da, elethan, poti folosi loop-ul amplificatorului, insa nu va suna nici pe departe la fel de bine. in plus, trebuie sa verifici daca loop-ul de care dispui este serial sau paralel. daca e serial, n-ai facut chiar nici o branza...

 

elethan, faci o imensa greseala: JCM 800 este unul din putinele marshall-uri produse actual care mai au un ton foarte bun de fortaj!!! problema ce am intalnit-o deseori la noi e ca multi aveti head-uri marshall si folositi pedalutze pentru overdrive, cand modul firesc de lucru al marshall-ului este cu volumul cam pe la trei-sferturi. tonul astfel obtinut nu se compara cu nici o "tinichea" din cele folosite indeobste.

 

preampuri cu tuburi sunt cateva remarcabile. chestiunea e cam cat ai vrea sa dai pe ele, pentru ca absolut toate sunt scumpe. cele mai accesibile sunt hibridele, cum sunt JMP-1, sau ADA MP1 sau cele de la Rocktron (insa ma refer aici strict la modelele mai vechi, facute in America, nu gramada celor mai recente, din Asia).

 

nu recomand nimanui un equalizer in rack-ul de chitara. deci nici tie. mai bine iti iei un preamp mai bun decat sa dai banii pe asa ceva!

 

...ai si un PM... ;-)

Link to comment
Share on other sites

Mersi mult pt timpul acordat.Despre Marshall, suna foarte bine, insa dupa cum ziceam preampul sau este clean.Adica cu gainul dat la maxim nu scot nici macar ceva gen AC'DC, pe cand eu am nevoie de un ton cu mai mult gain.Modelul meu nu avea nici master volume si a trebuit sa-i adaug eu unul, dupa o schema de pe net.

 

Problema este ca nu are nici FX LOOP, si cred ca va trebui sa-i adaug unul.

Alta problema care ma cam sacaie este faptul ca sunetul care iese chiar si cu pedale si alte preampuri este mult prea plin de medii.Consider ca orice ton bun de chitara trebuie sa aiba suficiente medii, dar ce-i prea mult strica :) si dasta am spus ca am nevoie de un EQ.Nu dispun de mijloace sa am mai multe canale dry-wet cum ziceam, si ma intrebam... oare ar merge EQ in FX LOOP :) ?

Link to comment
Share on other sites

Ma bag si eu putin.

Din cite stiu tu ai GT8, pe care il folosesti in momentul asta si pt distors, si pt efecte post distors cu un amp clean.

In primul rind inteleg ca vrei sa scapi de distorsul din Boss si sa iti iei ceva pe lampi. Asta n-ar trebui sa fie o problema, cred ca poti sa iti faci relativ usor singur sau cu ajutor de la cineva competent un preamp, poate chiar cu 2 sau 3 canale. E optiunea ta daca vrei sa fie controlabil MIDI (ma refer la chanell switching, nu cred ca poti sa-ti faci singur unul cu full control MIDI)

Nu uita ca GT8 tau este in acelasi timp si controller MIDI. El poate transmite mesaje MIDI programabile, astfel incit atunci cind schimbi patch-uri pe el sa transmiti MIDI si sa schimbi si alte efecte ce primesc mesajele. La fel, nu uita ca are si optiuni de chanell switching pt amp-uri sau alte efecte.

Iti descriu cum l-as folosi eu spre exemplu.

Am amp cu 2 canale si FX loop. Si un procesor de rack de efecte (sa zicem TC Electronic G Major) care nu are distors, doar efecte (adica cele care se pun post distors, respectiv in FX loop)

GT 8 il pun in fata. Din el folosesc compresor, wah, pre eq, pitch shifter, phaser (mie imi place phaserul pre distors, Van Halen style) si eventuale distorsuri.

TC il pun in FX loop si folosesc din el div efecte, chorus, delay, eq, etc.

Cind creez patchurile pt GT tin cont de faptul ca ele trebuie sa includa chanell switchingul pt amp si transmiterea de mesaje MIDI pentru procesorul de rack, astfel incit sa schimbe si el patchurile.

 

La fel, nu uita ca GT8 iti permite sa pui orice efect extern in bucla lui si sa il asezi unde vrei. Iti faci un preamp sau iti cumperi si il bagi acolo. Astfel nu mai ai nevoie de distorsul din GT8 si intri cu el direct intr-un power amp (lampi sau nu)

 

Sper sa nu te fi incurcat mai tare :)

 

PS Nu am folosit niciodata GT8, ce am spus eu este din ce am citit despre el. E posibil sa ma mai si insel :)

Edited by dass101
Link to comment
Share on other sites

In cazul asta trebuie sa te gindesti ce efecte vrei sa folosesti pre distors. Daca vrei pedale de distors sau iti e suficient distorsul din preamp. Altele (wah, compresor, etc)? Ai nevoie de routing complex sau folosesti un singur procesor in FX loop pe care il programezi cu patchuri diferite?

Exemplele pe care ti le-a dat mibu mi se par un pic prea complexe pt banii si nivelul nostru.

Iti mai dau si eu o alta configuratie:

necesar: preamp cu 2 canale, power amp, procesor multi efect de rack, eventual eq, tuner (daca nu are procesorul) si controller MIDI Behringer (parca ii zice FCB nu stiu cum). Ce pui in fata e treaba ta, eu m-as multumi cu un wah. Si cu un phaser :) Ca sa fii sigur bagi si un power conditioner.

 

Cu FCBul poti in acelasi timp sa schimbi canalele de la preamp si patchurile de la procesor. Vei avea la picior controllerul si ce alte efecte mai vrei tu sa le pui pre distors. Pe astea, in varianta asta ieftina, nu le poti controla MIDI, asa ca nu le poti pune in rack.

 

Semnalul arata in felul urmator: GTR->pedale de picior->intrare preamp rack->iesire preamp->intrare multi efect (care ar trebui sa aiba iesire de tuner)->intrare eq->intrare power amp->boxe

Link to comment
Share on other sites

Pai muncesc de o gramada de timp, fac foamea sa strang bani :) si nu vreau sa iau ceva prost.

 

Am stat si m-am gandit, iar configuratia care mi-o propun este urmatoarea:

 

- chitara (asta o am deja)

- wah (ma gandeam la un JD cry baby)

 

si rack-ul in sine:

 

-un switch, inca habar nu am ce model, si nici cat o sa ma coste nu stiu.

-un foot controler, intr-adevar ma gandeam la ceva de la behringer, pentru ca fac chestii bune si ieftine.

-un buffer, iar inca nu stiu nici de unde sa incep sa caut unul bunicel.Aceeasi situatie ca la switch.

-un post procesor pt fx loop (delay,reverb etc) - aici ma gandeam la un Lexicon MPX200.

-un preamp.Aici este iar o dilema foarte mare, pentru ca nu stiu daca sa aleg unul all-tube sau unul hibrid cum este JMP1, sau Gainiac etc.Alta dilema pe care o am ar fi faptul ca parca as vrea sa folosesc preamp-ul marshall-ului ca doar daia e marshall.

-un power conditioner.Cred ca se gasesc si la noi de la behringer si sunt destul de ieftine.

-un eq neaparat, ma gandesc sa caut un eq ceva mai evoluat insa nu behringer.Nu m-am decis unde ar trebui pus in lant... original ma gandeam sa-l pun inainte de preamp (dupa cum am spus as vrea sa folosesc preamp-ul din marshall si nu 2 deodata), dar mai nou mi-a venit ideea trasnita ca poate ar merge si in FX LOOP.

 

cam astea ar fi principalele lucruri.Astept pareri :)

Link to comment
Share on other sites

Legat de problemele tale cu sunetul JCM-ului... e normal sa sune aiurea daca folosesti difuzoare full-range cum sunt Beta/Delta de la Eminence. Ia baga tu in el doua Vintage 30's si ai sa vezi diferenta :)

 

Power conditioner vei gasi de la ART - Behringer nu fac asa ceva si oricum n-as avea incredere in ei.

 

Un preamp bun de care nu s-a mentionat este ADA MP-1.

 

Nu uita de un noise gate bun in genul Rocktron Hush :)

Edited by cearny
Link to comment
Share on other sites

Eq-ul nu are ce cauta inainte de preamp. Rolul lui este de a modifica culoarea distorsului, nu de a schimba tonul chitarii.

Dupa parerea mea nu ai nevoie de buffer, in varianta pe care ti-am prezentat-o eu.

La procesoare, am eu un "soft spot" pt TC in detrimentul celor Lexicon. E optiunea ta personala.

Atita vreme cit preampul din Marshall nu te multumeste (nu are suficient gain) nu vad de ce sa mai vrei sa il folosesti.

Link to comment
Share on other sites

Hai sa-mi dau si io cu parerea:

Nu-ti place preampul de Marshall JCM800? Vinde-l taica! Cu banii de pe el iti iei altceva. Experimenteaza!! Numai asa o sa gasesti THE ONE ptr tine. Vorbesc aici de preamp, ca el e baza. E normal ca cel de Marshall sa aiba multe medii. Asa suna Marshall.

Eu as face asa: As pastra cabul si as face o putere pe lampa ptr el la cineva care face la comanda. Ar trebui sa nu coste mai mult de 200 E. Rack sau nu, e alegerea ta. Si cu lampi 6550 (sau care or fi alea care nu prea infuenteaza sunetul, dupa modelul ENGL, VHT sau altii). Si apoi incerci preampuri: Marshall JMP-1,ADA MP-1, Mesa Rectifier Preamp,Mesa V-twin, Koch Pedaltone, ENGL E350 (cred), H&K Tubeman, Tech 21 SansAmp PSA 1(asta cica nu se impaca bine cu power-amp pe lampi), etc.

Restul vin dupa ce ti-ai gasit tonul de baza.

Parerea mea :)

Edited by George
Link to comment
Share on other sites

cristian, uite si raspunsurile (scuze de intarziere...):

 

mai intai cu marshall-ul. amp-ul este facut sa lucreze in regim optim, adica cu volumul cel putin pe la ora 3. el este gandit ca o unitate (ceea ce-l deosebeste de alte modele ulterior aparute, unde distorsiunea se obtine in mare masura in preamp - ai sa razi - cu o punte de diode... chiar daca e tot pe tuburi). eu zic ca e mare pacat sa nu folosesti asa un amp la adevarata lui valoare (daca nu-ti place mai bine il dai mai departe...). solutia: un "Hot Plate" de la THD, care se conecteaza intre iesirea de boxa si boxa in sine.

 

ok. acum problema ta e ca nu vrei sa dai bani multi pe instalatie. in varianta cu head-ul marshall nu o poti aborda la modul serios fara investitii mai mari, din pacate. chiar daca iti faci un loop in marshall, e foarte putin probabil ca cineva de la noi sa aiba suficient know-how ca sa-l faca exact asa cum trebuie, pentru ca tonul original sa fie prezervat. daca ar fi asa simplu, nu ar mai fi atat de celebri cei cativa "maistori" din lume... ;-)

chiar si un preamp bagat direct in finalul marshall-ului nu va suna nici pe departe la fel de bine ca in varianta folosirii unui etaj final dedicat. asta pentru ca finalul din marshall este facut sa functioneze optim numai cu preampul incorporat. la fel e cu orice amplificator. de aia sunt intotdeauna diferente intre head-uri si solutia preamp plus etaj final. unora le place o solutie, altora cealalta, altii le au pe ambele...

 

......

 

deci, sa revenim la cazul tau. solutia minimala (pe care sunt departe de a o recomanda) e folosesti "stilul romanesc", adica sa folosesti pedale inainte de amplificator. un overdrive, un chorus, un delay.

 

alta solutie e sa-ti faci un loop la marshall si sa pui acolo procesorul pentru delay-uri. atentie: loop-ul trebuie sa fie neaparat PARALEL, nu serial!!!! si, sigur, pedalele la inceput (repet: nu recomand nici aceasta solutie).

 

problema permanenta in aceste variante va fi tone sucking-ul ce vine de la pedalele puse pe bypass atunci cand nu le folosesti.

 

in toate variantele, un buffer la inceputul lantului e obligatoriu!!! numai cine nu a incercat asa ceva poate sa mai sustina contrariul... poti sa-ti faci chiar tu unul ultra-simplu, cu un tranzistor, doua rezistente si un condensator. am testat si asa ceva si chiar functioneaza bine. sigur ca nu se compara cu cele high end, insa e mult mai bine decat cu nimic...

 

daca iti iei preampul si-ti place cum suna (atentie: incearca-l pe un etaj final dedicat, nu printr-un amp, ca sa-ti dai cu adevarat seama cum suna), eu zic ca poti sa vinzi marshall-ul si cu banii luati pe el sa-ti iei un final bun plus difuri bune si sa-ti faci doua boxulitze. acum se justifica abia cumpararea controllerului si a switcher-ului / looper-ului. si acum incepi "sa vii acasa"... ;-) de-aici incolo e valabila solutia prezentata cu ceva posturi mai sus, adica line mixer, si toate pedalele in loop-uri separate.

 

cam asa sta treaba. observ o tendinta la unii de a crede ca solutiile prezentate de mine nu sunt "pentru noi" etc. - pai atunci de ce sa vrei sa-ti faci un rack??? chiar nu inteleg. numai ca sa ai ce cara? o spun in continuare: e obligatorie intelegerea corecta a functionarii unui astfel de sistem, pentru ca pasii gresiti sunt nenumarati in acest domeniu. si daca tot dai banii pe componente, eu zic ca merita sa scoti tot ce pot ele da, nu sa tot faci compromisuri (in cunostinta sau, mai ales, in necunostinta de cauza). asa cred eu...

 

......

 

 

si inca ceva cu eq-ul: fiecare amplificator are un "voicing" personal, rezultat al modului cum sunt facute corectiile de ton, al calitatii si tipului pieselor folosite, de la trafuri la tuburi si celelalte componente. si se presupune ca-ti iei un amplif sau altul tocmai pentru aceasta caracteristica particulara (in cunostinta de cauza adica). daca nu-ti place, normal e sa-ti iei altul care e mai aproape de tonul "tau", nu sa incerci sa-l zapacesti cu filtraje suplimentare. ce se poate face, este sa incerci sa umbli putin la filtrele deja disponibile si sa le ajustezi cat mai aproape de un ton pe care-l ai in minte.

eu nu recomand folosirea eq-urilor.

 

......

 

 

vad ca apare si problema noise gate-urilor mai nou. chestiunea este urmatoarea: zgomotul apare in primul rand din ecranaje proaste ale chitarelor, apoi din pedale, apoi din preamplificator. procesoarele nu intra in discutie - aportul lor este neglijabil in cazul ca sunt bine configurate in lant (de asemenea, cine ar vrea un noise gate plasat dupa un procesor pentru delay-uri???? dupa ce dai o nota si lasi delay-urile sa curga, la sfarsitul unei fraze, gate-ul va intra in functiune la un moment dat cu siguranta inainte de a se fi terminat decay-ul delayurilor, chestie total neplacuta...).

in cazul rack-urilor, zgomotele apar din cauza ground loop-urilor. la multe dintre efecte masa montajului este legata la carcasa, iar la conectarea in rack a mai multor unitati apare brumul pentru e nevoie de un singur punct de masa, nu de mai multe. solutia: izolarea unele fata de altele a carcaselor.

de asemenea, in cazul pedalelor, ideal este ca ele sa fie alimentate din aceeasi sursa, bine filtrata.

daca toate acestea sunt rezolvate, aproape ca nu mai e nevoie de noise gate. de fapt nici nu mai e nevoie, decat poate de un Hush, care sa elimine complet fasaitul unui preamplificator cu gain foarte mare. atentie - un Hush, nu un noise gate - sunt lucruri complet diferite!

folosirea unui noise gate "din oficiu" este, din nou, un soi de "bandaj la un picior de lemn", nu o solutie reala.

Link to comment
Share on other sites

Dupa parerea mea un EQ e esential. De la modificari subtile pt compensarea acusticii locului, sau pt a compensa daca nu cinti pe boxa originala, pina la modificarea culorii distorsului in functie de necesitati. E mult mai bine sa il ai si sa nu ai nevoie de el decit f rar decit sa nu il ai si sa ai nevoie. Nu sint sigur, dar cred ca G Major are chiar EQ programabil, ceea ce e f de dorit. Vreau sa pot schimba "on the fly" intre un ton sau altul folosind Eq-ul. Rack pt mine inseamna versatilitate maxima si mai ales programabilitate maxima. Nu trebuie sa am nevoie sa ma duc sa umblu la butoane intre cintece.

Link to comment
Share on other sites

Mibu, eu te respect foarte mult :) Dar esti purist, tata. Te chinui asa de tare sa scoti un sound pur, investesti de-ti sar ochii, si vine unul si-ti schimba un dif si s-a shimbat grav tot soundul. Io zic ca mai intai sa gaseasca combinatia optima( personala) de chitara-preamp-amp-cab si apoi sa incerce sa perfectioneze toata costructia. Abia aici sfaturile tale devin foarte utile.

Cu respect. :)

Link to comment
Share on other sites

dragos,

eu zic ca tonul de chitara nu are de-a face cu acustica salii s.a.m.d. faptul ca ceea ce auzim noi pe scena variaza oarecum tine de clitatea mai slaba a amplificatoarelor (unul foarte bun suna la fel in orice situatie) si de gradul de imprastiere a sunetului - mai multe boxe, sunetul ce-l auzi e mai putin influentat de conditiile exterioare. compensarea acusticii locului tine de mixerul de sala, nu de spatele chitaristului.

de asemenea, nu cred ca trebuie confundata versatilitatea cu posibilitatea de denaturare a sunetului care se obtine printr-un eq. pentru asa ceva e suficient un pod, n-ai nevoie de un rack... pentru mine rack-ul inseamna, in primul rand, personalitate - a muzicianului prin intermediul instrumentelor folosite.

 

george,

as vrea sa ma crezi ca nu e nici un chin treaba asta cu sunetul pur ;-) este doar vorba intelegerea modului de formare a sunetului si a uneltelor pe care le avem la-ndemana pentru a-l face auzit.

ai perfecta dreptate - si despre asta tot vorbeam si eu - esentiala este reproducerea cat mai buna a sunetului caracteristic al lantului chitara-amp-boxe (difuzoare). asta si face un rack high-end. ideea este ca acesta sa coloreze cat mai putin sunetul original. nu sunt purist, asta-i filosofia...

Link to comment
Share on other sites

Mibu, mersi mult pt raspunsuri, apreciez timpul acordat. M-am gandit mult la o solutie de modificare a preampului din marshall, si am ajuns la ideea ca nu vreau sa-l modific, dar deja lucrurile se complica.Cred ca voi modifica etajul de preamp din marshall, si voi adauga un fx loop.Cred ca ma pricep sa-l fac ca lumea, si in fond pot sa-l migulesc pana imi iese.

 

M-ai inteles gresit cand am zis ca nu vreau sa cheltuiesc, si nu vreau nici decum sa ma gandesc la pedale.Mi se par prea de copii asa (no offence to anyone).Cum ai zis si tu, un rack inseamna in primul rand personalitate, si un sunet pur.Si eu cred in lucrurile facute ca la carte, depinde acum ce carte :)

 

Bun.Acum ca discutia devine interesanta, s-o mai condimentam nitel, poate sare cineva cu producatori de efecte, preampuri, switchuri etc de rack.Poate reusim sa facem chiar o baza de date cu preturi nume, etc :)

Link to comment
Share on other sites

switchere, buffere, controllere:

 

www.axess-electronics.com

www.customaudioelectronics.com

www.skrydstrup.com

www.soundsculpture.com

www.voodoolab.com

 

astea sunt referintele. creme-de-la-creme!

Edited by mibu
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.