www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Intamplare la proguitar


kapak
 Share

Recommended Posts

am cumparat acum vreo 3 saptamani de la proguitar o chitara. odata cu aceasta, am cumparat si un set de corzi de rezerva, rugandu-l pe vanzator sa imi dea el un set care crede ca ar fi potrivit. asta se intampla la pranz. dupaamiaza am aflat ca de fapt ar fi trebuit sa cumpar alt set de corzi, nu cele pe care mi le daduse vanzatorul, drept pentru care m-am dus la ei sa le schimb, in pachetul original, nedesfacut si cu bonul de casa aferent.

in buna traditie romaneasca, acelasi vanzator mi-a spus ca nu poate sa le schimbe pentru ca "le-a bagat pe casa". (mentionez ca bonul fiscal nu are trecute obiectele pe el, detaliat ci suma totala pe care am platit-o pentru chitara, setul de corzi si un set de pene, si inscrisul "instrumente muzicale").

nu am vrut sa am discutii (eram bucuros ca luasem chitara), asa ca am cumparat celalalt set de corzi. este clar ca voi incerca, pe cat posibil, sa nu mai cumpar absolut nimic de la ei. imi face cu ochiul un microcube de la roland dar prefer sa dau niste bani in plus si sa iau DAI5 de la vox, numai sa evit cumpararea de la ei. (amplificatorul este pentru alta chitara)

post on topic, vox vinde mcmusic :-)

Edited by kapak
Link to comment
Share on other sites

mai kapak-ule mai...ce treaba are vanzatorul??..il doare pe el fix in cuc ce-ti trebuie tie...mai mult..poate nici nu se pricepe...mai era unu care il numea pe vanzatorul de la proguitar "lutier" :)...

 

btw..sa vezi cu cata seriozitate imi recomanda intr-o zi un procesor digitech...eu ii ex de zor ca nu folosesc procesoare, el nimic, -domne' procesoru asta e cel mai bun...asta nu inseama k l-am si luat in seama...

Edited by marcel
Link to comment
Share on other sites

Asta cu "l-am bagat pe casa" si nu se mai poate face nimic e o mare abureala. Ia da-te tu putin la el sa vezi ce o da la-ntros si le baga si le scoate din casa rapid. Vezi ca exista si o norma legislativa exact pentru chestia asta, vanzatorul fiind obligat sa iti schimbe produsul daca vii cu dovada ca l-ai luat de la el. Cred ca abureala asta nici in piata la Matache nu mai tine.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca ai rezolvat ceva dand numele magazinului aici. Am patit eu una si mai frumoasa cu un alt magazin si n-am dat numele aici pe forum, desi mi-am descris si eu problema, dar fara sa las numele. Si nu din frica. Ma rog, ca s-au prins unii asta e altceva.

Vina este a lui - nu stiu exact ce spune legea, dar daca ai mers rapid la ei, cu produsul nedesfacut din ambalaj si cu bonul, trebuia sa-ti dea banii inapoi. Totusi ai si tu "o parte din vina" ca sa zic asa, trebuia sa fii atent la ce cumperi. Pana la urma ce ti-a dat? ai cumparat chitara clasica si ti-a dat corzi de metal sau ce?

Link to comment
Share on other sites

[...]sa imi dea el un set care crede ca ar fi potrivit. [...] dupa-amiaza am aflat ca de fapt ar fi trebuit sa cumpar alt set de corzi, nu cele pe care mi le daduse vanzatorul,

 

1. Unde e problema aici ? Ala care ti le-a vandut prefera un anumit tip de corzi, pentru un anumit stil de a canta. Altcineva ti-a spus ca alea nu's bune, sa iei altele [pentru alt stil de a canta, presupun]. Daca le arat corzile mele, amandoi o sa fie de parere ca nu sunt bune de nimic si o sa fie absolut convinsi ca nu se poate canta nimic pe ele.

 

drept pentru care m-am dus la ei sa le schimb, in pachetul original, nedesfacut si cu bonul de casa aferent.

in buna traditie romaneasca, acelasi vanzator mi-a spus ca nu poate sa le schimbe pentru ca "le-a bagat pe casa". (mentionez ca bonul fiscal nu are trecute obiectele pe el, detaliat ci suma totala pe care am platit-o pentru chitara, setul de corzi si un set de pene, si inscrisul "instrumente muzicale").

 

2.Asta e intr-adevar o problema. Daca vanzatorul despre care e vb este acelasi la care ma gandesc si eu, e posibil sa nu stie sa umble cu casa aia ... are multe butoane :)

Edited by vektor
Link to comment
Share on other sites

Mersi ca mi-ati sarit in cap. Parerea mea e ca nu era absolut necesar sa dea numele magazinului, pentru ca 1. din pacate, atitudinea asta a vanzatorilor nu se putea intampla numai la proguitar 2. aveti certitudinea ca nu e cineva care face publicitate negativa? fara suparare, dar s-au mai vazut cazuri pe aici pe forum de clone care laudau un lutier care nu-i subtirel, de ce n-ar aparea si reversul ca antireclama pentru un magazin?

N-am zis ca sunt de acord cu atitudinea vanzatorului, mi se pare aberanta atata vreme cat omul a venit cu bonul si cu pachetul de corzi nedesfacut. Si nu, nu-s angajat sau fan Proguitar, n-am nici o tangenta si n-am cumparat nimic de la acel magazin.

Link to comment
Share on other sites

problema principala, din cate vad eu, doar putini au sesizat-o. este vorba de faptul ca produsul, conform legii, trebuia schimbat. ba, mai mult, ar fi trebuit sa imi dea banii inapoi daca nu voiam sa il schimb cu alt produs, nu sa imi spuna ca "le-a bagat pe casa" si ca nu poate sa le schimbe.

normal ca am dat numele magazinului, incerc sa va pun in tema cu faptul ca nu se respecta reglementarile legale (daca vreti, pot sa vi le citez).

nu are importanta daca stiu ce vreau sa cumpar sau nu, nu are importanta daca am citit destule pe harmony-central, daca sunt specialist sau nu, daca cumpar pentru mine sau pentru alticineva... poate fac cadouri, nu trebuie sa fiu malmsteen ca sa pot schimba un set de corzi in tipla originala la magazin. ca sa nu mai zic ca nu am putut proba chitara pe statie pentru ca "nu mai avem cablu in camera asta" si pentru ca in magazin era un chitarist cunoscut care proba niste pedale.

eu mi-am permis sa informez forumul, intra multi aici care inca nu au cumparat nimic din magazinele de la noi si nu cred ca aceasta informatie le va dauna.

nu fac reclama negativa magazinului, am cumparat de la ei si am lasat acolo, in 5 minute, 900 de ron. din pacate atitudinea vanzatorului (despre care nu am informatii daca nu cumva este si co/proprietar) nu a fost cea legala. asteptam sa ma luati la zor pentru ca nu m-am adresat OPC....

ambrozie> aceasta atitudine a vanzatorilor este generalizata si trebuie schimbata. nu e treaba noastra ca sunt prost platiti, nu e vina noastra ca nu sunt in stare sa munceasca pentru 1500 euro pe luna. daca au fost acceptati sa lucreze acolo, trebuie sa resprecte legile si sa aibe o conduita profesionista. este vorba de o profesie. exista vanzatori de ziare mai profesionisti decat cei din magazinele de instrumente muzicale.

red> nu trebuie sa fiu paco rabanne ca sa imi cumpar pantaloni si, daca nu imi plac, trebuie sa pot sa ii schimb, atat timp cat nu i-am purtat, sunt in ambalajul original si am bonul de cumparare, chiar daca am luat pantaloni roz la recomandarea vanzatorului. cel putin asa spune legea! si, btw, DAI5 costa cam o data si o treime cat Pathfinder (vezi pe harmony-central) pentru ca are niste chestii...

nu sunt o clona, voi posta la "poze cu chitarele noastre" spre sfarsitul saptamanii, un Godin Exit22 care imi vine miercuri din USA.

Edited by kapak
Link to comment
Share on other sites

ambrozie> aceasta atitudine a vanzatorilor este generalizata si trebuie schimbata. nu e treaba noastra ca sunt prost platiti,

 

Intrebare de Gâgã:

Daca pretul la instrumente e mai mare decat pretul din Germania, nu sunt si salariile vanzatorilor mai mari decat cele ale vanzatorilor din Germania?

Link to comment
Share on other sites

kapak, repet, eu sunt de acord cu atitudinea ta. Nu stiu de ce s-a inteles ca te blamez ca ai spus aici pe forum problema ta, nici pe departe. De asemenea nu te-am acuzat direct ca ai fi clona cuiva (chestia e ca mancatorii intre diverse persoane "sus-puse" au avut loc pe forumul asta, si nu o data...). Doar ca nu cred ca in tot restul de magazine romanesti totul se incheia ok, si atat, ai prins ideea...Si daca e nevoie, mai zic o data : era absolut firesc sa ti se dea banii inapoi sau sa ti se dea in schimbul respectivelor corzi un alt produs (corzi care ti se potriveau tie, sau altceva, in aceeasi limita de pret, cu eventuala diferenta in plus sau in minus). Motivul nu conta, puteai sa le dai inapoi si daca nu-ti placea ambalajul. Atata vreme cat le-ai adus in aceeasi zi, nu le-ai desfacut si aveai bonul, era normal sa iti dea bani/alt produs. Politica firmei? vanzator pe langa cu domeniul? habar n-am.

Oricum, vanzatori pe langa/vanzatori nesimtiti exista. Am avut si eu o problema pe care am descris-o la randul meu pe forum. Altadata, mi s-a intamplat ceva amuzant : o vanzatoare se chinuia sa-mi explice ca si corzile de nylon merg pe electrica, ba chiar se vand in draci, nu-i nici o problema :)

Inca doua idei : daca va intra in discutie cineva de la Proguitar, se va chinui sa-ti explice ca de fapt tu ai desfacut corzile si bla bla blaaaaaaaaaaaa si n-avea acceptul patronului sa le primeasca si tra la laaaaaaaaaaaaa.

Vezi, de aia prefer eu ebay-ul. Am o cunostinta in State care imi trimite ce am nevoie, platesc taxe de transport in plus, dar ies mai ieftin per total, si exclud tigania din unele magazine romanesti, MAI ALES cand vine vorba de piese care trebuie inlocuite pe chitara.

Eu sper sa iti recuperezi banii, daca nu s-o putea cu ei, macar sa le vinzi altuia, totusi am o mare curiozitate : care-i treaba cu corzile alea? ca sincer n-am inteles.

Link to comment
Share on other sites

ambrozie> nu e nici o treaba, am luat un squier stracoustic, era ultimul si eram bucuros ca nu l-a luat altcineva inaintea mea, desi stiu acum ca nu sunt multi cumparatori pentru chitara asta cu fund de carbon, cum nu sunt nici pentru godin. treaba e ca chitara vine cu niste corzi chinezesti de toata jena. am vrut un set de corzi moi si asta am cerut. tipul mi-a dat niste fender de acustica de 0.10 care nu erau ce voiam eu. intre timp, am intrat pe net, m-am documentat si dupaamiaza am vrut corzi de electrica de 0.80 pentru ca nu am cantat foarte multi ani si nu voiam sa fac bataturi din prima saptamana. asta a fost toata povestea, dar nu e foarte relevant de ce am vrut sa le schimb... in alta situatie, am fost informat ca nu pot sa pun un compresor pe acustica pentru ca "intra in fonie" dar am putut sa il pun, daca il setez intr-un anumit fel...

de fapt am scris postul pentru ca cred ca vanzatorii trebuie sa te ajute, ca in occident, sa te faca sa mai treci prin magazin (cumperi, te simti bine, revii, magazinul are profit, el isi ia banii sau chiar ii creste salariul) nu sa iti dea o teapa ca sa mai scape el de o marfa nevandabila. mai sunt de spus niste chestii, nu am detaliat pentru ca nu e foarte important, ci doar modul total neprofesionalist in care se comporta. daca eu m-as comporta la fel de neprofesionist la serviciul meu, as fi dat afara in cateva zile.

oricum, vreau sa iti multumesc pentru ajutor si poate ne punem in legatura pentru ca eu nu stiu mai nimic despre cum se poate aduce aici marfa de pe ebay. si tocmai am vazut azi un fender care la proguitar e 5999 ron iar pe ebay e 899 de dolari (2170,27 ron) si care imi face cu ochiul intr-un viitor apropiat. are cine sa o cumpere pentru mine si sa o trimita, as vrea sa te rog sa imi dai doar ceva amanunte despre transport, vama, etc. multumesc!

PS. nu vreau sa recuperez banii pe ele, nu este relevant pentru mine, e vorba doar de atitudine, de asta am dat numele magazinului, ca cei care intra acolo sa stie la ce sa se astepte.

Edited by kapak
Link to comment
Share on other sites

Guest Ronin_JP

I personaly never had a problem with Proguitar/Guitar Shop so far. On the contrary, of all the musical instruments shops in Bucuresti the people at the Guitar Shop were the ones who treated me the best so far.

But I have to say that it's past the time that shop owners and sales persons in Romania to start treating customers with a little more respect and not hide under the lame excuse that "sunt doar asalariat". I believe that if the salesperson is "asalariat" in that shop it means that he must do his work properly exactly because he's receiving a salary for that. I understand that his salary is probably very small but that's not the customer's fault. If the salesperson wants a better salary then he's going the wrong way here. Its very simple: If we customers like the service offered by a certain shop, we come back to buy more from it. If we like the service offered by a certain salesperson, we tend to want to be attended by this person, no? If they give us a good service we become loyal clients, we come back to buy more and we give more profit to the company, increasing the chances of the salesperson getting a better salary.

 

On the other hand, if the salesperson treat us bad we avoid going back to that shop. Shouldn't this be normal?

I don't see why some people here wants the name of the shop to remain secret. By doing this we just show that we, the customers, are complacent with this problem, that we just accept being fooled and we even protect those who fool us. This is not the right way to solve this problem.

 

We are customers, we are paying for what we buy. We are not asking for donations. we just want to be treated as humans. I come from a place where the moto: "The client is always right" is taken very seriously. Sometimes even too seriously. But I believe this moto is very logical. The goal of the salesperson is to sell and bring profit for his company. We clients like to be treated with respect and we come back to places where we are well served. It should be very simple to put 2 and 2 and realise that treating customers badly is bad for the business.

 

I repeat, I've never had problems with Proguitar or Guitar Shop, on the contrary. But I believe that if kapak had problems there it's his right to express his dissatisfaction and inform and warn us of possible problems there.

 

 

Just my 2 Lei or cents or yen.

Link to comment
Share on other sites

Ronin, I have absolutely no reason for trying to defend the Proguitar shop, their salesman, or his attitude. I`ve had problems with other salesmen from other stores and the only items I buy from "normal stores" are strings, because it would be too expensive to get them from ebay.

What I`m trying to say is that, unfortunately, this attitude is comon and spread in most of the Romanian music stores. Rude salesmen and/or salesmen with very low knowledge about musical instruments. Like I said before, a saleswoman tried to convince me that nylon strings are very good for electric guitar!

I just tried to say that naming the store won`t help much, because it`s something general in the Romanian stores. And, again, for the third or fourth time, I think kapak is right.

Marcel - in cinstea noii organizatii non-guvernamentale, voi practica astazi coniac-canoe in semn de respect :)

 

later edit : I knew about the Japanese moto Ronin mentioned. Need I say that in Romania this motto is unknown?

Edited by ambrozie
Link to comment
Share on other sites

Pana la urma nu am inteles care a fost problema cu corzile. Deci?Pana la urma nu am inteles care a fost problema cu corzile. Deci?

Omu a cerut corzi moi si a primit de 0.10. X i-a zis ca trebuia sa ia de electrica care chipurile ar fi mai moi. E discutabil daca vanzatorul a recomandat aiurea. pana la urma corzile de acustica sunt facute sa fie puse pe acustica.Si iar e discutabil ca nu e orice acustica ci e un stratacustic care are gatul ceva mai ingust , aproape ca la stratul electric.

Link to comment
Share on other sites

Omu a cerut corzi moi si a primit de 0.10. X i-a zis ca trebuia sa ia de electrica care chipurile ar fi mai moi. E discutabil daca vanzatorul a recomandat aiurea. pana la urma corzile de acustica sunt facute sa fie puse pe acustica.Si iar e discutabil ca nu e orice acustica ci e un stratacustic care are gatul ceva mai ingust , aproape ca la stratul electric.

 

Stratacoustic are chiar gat de Stratocaster (ar trebui sa stiu, am avut asa ceva).

 

problema principala, din cate vad eu, doar putini au sesizat-o. este vorba de faptul ca produsul, conform legii, trebuia schimbat. ba, mai mult, ar fi trebuit sa imi dea banii inapoi daca nu voiam sa il schimb cu alt produs, nu sa imi spuna ca "le-a bagat pe casa" si ca nu poate sa le schimbe.

 

Aici intr-adevar este o problema!!

 

Chiar, are cineva acces la textul legii? Cred ca ne-ar fi tuturor folositor da-l avem la indemana pe viitor cand e vorba de vanzatori necooperanti (din orice domeniu).

Link to comment
Share on other sites

Omu a cerut corzi moi si a primit de 0.10. X i-a zis ca trebuia sa ia de electrica care chipurile ar fi mai moi. E discutabil daca vanzatorul a recomandat aiurea. pana la urma corzile de acustica sunt facute sa fie puse pe acustica.Si iar e discutabil ca nu e orice acustica ci e un stratacustic care are gatul ceva mai ingust , aproape ca la stratul electric.

 

Pai a primit ce a cerut, pana la urma. Eu de corzi mai subtiri de 0.10 pe acustica nu am auzit. Iar corzile de electrica pe acustica sunt improvizatie. Am inteles, e unul din acele topic-uri inutile. Auzi, cica e obligat vanzatorul sa iti primeasca marfa inapoi. Nu obliga nimeni pe nimeni, atat timp cat marfa nu are defecte acoperite de garantie.

Link to comment
Share on other sites

Squier Stratacoustic e echipat teoretic cu corzi Fender Phosphor Bronze .011-.050 (vezi aici: http://www.squierguitars.com/products/sear...rtno=0937400092 ). Vanzatorul i-a recomandat tot Phosphor Bronze, dar de .010, deci mai moi, asa cum dorea el. Nu vad nici o problema in asta. Daca vroia neaparat de .008, putea sa le ia pe barba lui si vedea el ce se intampla dupa ce le punea pe chitara.

In privinta schimbarii produsului, nu prea cred ca exista o lege in privinta asta. Inca mai exista magazine in vitrina carora sta afisat: "marfa vanduta nu se primeste inapoi" si mi-e greu sa cred ca toate sunt ilegale.

Link to comment
Share on other sites

Haha, deci pana la urma era ok la proguitar :) Oricum, asta era si parerea mea, ca si a japonezului :)

Iar daca o fi vreo lege ca sa poti da produsul inapoi fara sa aiba vreun defect atunci in cel mai rau caz poate baiatul de la magazin nu stia de ea, eu parca nu l-as banui ca ar sti si nu ar aplica-o :)

Link to comment
Share on other sites

Deci, pana la urma corzile nu aveau absolut nimic in neregula si erau chiar ok pentru chitara in cauza. Deci NU a fost o problema. Corzile (ca si penele si diverse altele) sunt consumabile. NU se returneaza, cel putin din cate stiam eu (desi, tre' sa recunosc, in domeniu asta stiu cam putine).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.