www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Aici Semenic Live Pe Net


Cosu
 Share

Recommended Posts

Salut si eu asa pe fuga (fuga spre dush) .. tot de 5 minute venit si eu acasa. Imi cer scuze pentru fotografiile celor de la Staccato si Bada.. a fost foarte greu si pentru noi programul de acolo. Ambele trupe au incheiat cele doua seri de concurs.., am facut poze pana in momentul in care m-au lasat acumulatorii.. iar dupa reincarcarea relativa a lor am continuat sa fac poze trupelor invitate. Voi selecta cat pot de repede pozele restante, si cu ajutorul lui Cosu acestea vor fi postate.

 

Felicitari tuturor pentru prezenta, pentru atmosfera creata .. si pentru intelegere.. caci da ... au fost si oarece probleme. Pe curand...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 97
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut si eu asa pe fuga (fuga spre dush) .. tot de 5 minute venit si eu acasa. Imi cer scuze pentru fotografiile celor de la Staccato si Bada.. a fost foarte greu si pentru noi programul de acolo. Ambele trupe au incheiat cele doua seri de concurs.., am facut poze pana in momentul in care m-au lasat acumulatorii.. iar dupa reincarcarea relativa a lor am continuat sa fac poze trupelor invitate. Voi selecta cat pot de repede pozele restante, si cu ajutorul lui Cosu acestea vor fi postate.

 

Felicitari tuturor pentru prezenta, pentru atmosfera creata .. si pentru intelegere.. caci da ... au fost si oarece probleme. Pe curand...

 

 

Cu toate problemele care au fost, organizarea a fost admirabila si jurizarea echitabila - in opinia mea; Chiar daca noi am incheiat a doua seara ( sunt vocalul de la Bada ) si am avut foarte multe probleme ( eu am intrat in soc anafilactic pe drumul Bucuresti - Semenic si am stat cu perfuzii in Pitesti si Turnu Severin, chitaristului i-a murit procesorul in timpul cantarii si a trebuit sa cante direct in marshall-ul care prindea stirile de la radio etc. ), consider ca erorile tehnice nu au fost deliberate si ca au fost "impartite" la toate trupele asa ca nu am simtit nici un moment ca au fost trupe favorizate. In primul rand oamenii care au organizat au fost extraordinari si tin sa-i felicit ca au avut indrazneala sa coordoneze un asemenea eveniment ( trupele straine invitate au fost fenomenale - mai ales jazz pistols dar si hiram bullok care e un mare entertainer ). Asa ca una peste alta ma simt onorat ca am fost unul dintre participanti - chiar daca prestatia noastra nu a fost cea mai fericita - si pentru Razvan Slama & friends numai RESPECT!

Link to comment
Share on other sites

Salut Ciprian... imi rau sa aud ca ai avut probleme cu sanatatea.. Si eu am avut probleme destul de mari in a doua seara.. pe la 2-3 noaptea.. dupa concertul celor de la Proconsul. Si nu am fost singurul care a avut probleme.. a fost chiar un maraton sa zic asa...

 

Problemele de sunet nu au fost luate in considerare de juriu.. am fost rugati de organizatori sa trecem cu vederea aceste lucruri, asa cum am trecut si peste problemele de sunet din inregistrarile trimise pentru preselectie. Pauzele mari insa dintre piese cred ca a fost un criteriu pentru juriu, sau repertoriul sarac .. eu stiu .. zic asa la modul general. Prioritate a avut insa compozitia... asta clar.

 

Intru si eu acum in poze.. o sa mai dureze insa fiindca sunt foarte multe. In principiu cred ca or sa fie poze de la toate trupele.. arhivate probabil. Mentionez ca eu nu am facut asa multe poze in timpul prestatiei trupelor din concurs. Majoritatea sunt facute de sotia mea care nu se pricepe la fotografiat.. am rugat-o insa sa ma ajute ca sa existe cat de cat o legatura directa cu ce se intampla acolo.. iar asta s-a intamplat cu ajutorul lui Cosu in pauzele dintre trupe. Scos cardul din aparat... transfer pe calc.. resize.. send ... a cam fost presiune si la noi.

 

Pentru organizatori am si eu cuvinte de lauda... din pacate insa lucrurile care sar in ochi sunt tocmai problemele ce au aparut pe parcursul festivalului si nu cele care au fost rezolvate din timp ... Sincer nu credeam, caci este prima oara cand intru in contact cu organizarea unui astfel de eveniment, ca privitor desigur, ca pot aparea atatea probleme foarte greu de gestionat... precum un nas spart, un baterist care moare de frig, o masina care a gresit drumul.., o pana de curent... un tren care intarzie, o trezorerie care lucreaza cu program redus.. etc etc etc etc ...

 

Lipsa publicului a fost poate insa lucrul cel mai neplacut. Totusi chiar daca spatiul din fata scenei a fost destul de gol... acolo la umbrelute, fripturi, carnati, mici si bere.. a fost plin tot timpul. Din cate am vazut eu.. si asta fiindca erau si mai usor de recunoscut, cei de la Staccato au renuntat totusi la orice ca sa-si sustina colegii (care erau in acelasi timp si "rivali" pentru ei.. adica celelalte trupe din concurs).. Mi-a parut un gest tare frumos din partea lor.. nu-i cunosc dar eu unul le multumesc. Multumesc si celor care au simtit, si au facut ceva pentru asta, ca lipseste ceva cu adevarat de acolo... APLAUZELE.

Am "aplaudat" si eu, fiindca la fiecare trupa in parte a fost ceva frumos de auzit, .. fizic insa am facut-o mai rar fiindca unui "jurat" nu prea ii sta bine sa aplaude intr-un concurs.. a trebuit sa ma abtin de multe ori.. si asta a fost destul de greu.

 

Cred ca toata lumea asteapta parerile voastre, aici sau pe site-ul dedicat acestui festival. Au fost multe probleme, foarte multe.. lasati pe organizatori sa le cunoasca.. doar asa le pot evita la editiile viitoare. Au avut foarte putin timp la dispozitie pentru organizare.. ma mir ca au reusit sa faca ce au facut acolo. Locul este super, dar implica o groaza de probleme. Vorbeam cu unul dintre organizatori.. eram si eu cam sleit de puteri cu toate ca nu a trebuit sa fac mare lucru acolo, asta in a doua seara.. zic eu.. "Doamne.. cred ca o sa cadeti toti lati la sfarsit.. nu credeam ca-i asa greu de facut totul" .. si mi-a zis .. "Nu!.. ce-i greu dupa fest incepe.. fiindca de data asta trebuie sa ne apucam de urmatorul din timp.. iar pentru noi o sa fie prima zi a festivalului "Aici Semenic.. editia 2" ..

 

Eu sper sa faca asa... si la anul cu siguranta o sa fie totul mult mai bine. Mult succes Semenic!!

Edited by michel2233
Link to comment
Share on other sites

Am o rugaminte mare mare!! .. Am facut poze la toate trupele din concert .. asa cum am putut si eu .. din pacate la concertul Proconsul mi-a fost foarte rau. Rog din suflet pe cei care au poze cu ei din concert sa anunte cumva aici, un admin .. sau pe mail. Este singura trupa care nu are poze.. stiu ca au mai fost fotografi acolo, profesionisti sau amatori.

 

@Mibu .. daca treci pe aici .. esti tare iute de picior .. :) .. am incercat eu sa te prind sa te salut .. dar .. ba erai la scena .. ba pe la sunet .. ba ... ehh. Imi pare rau ca nu am facut cunostinta.. Am vazut ca i facut si tu ceva fotografii .. te asteptam cu ele ..

 

Va asteptam!

Link to comment
Share on other sites

salut marius

 

da, sunt speedy gonzales atunci cand ma intereseaza ceva anume... :)

 

ceva poze cu hiram bullock am postat deja aici (el este cel pentru care am mers acolo). mai multe poti vedea pe forumul meu, la capitolul "concerte cantate si/sau vazute".

 

ca tot aminteai de proconsul, sunt curios daca v-a placut instalatia de scena a lui dragos. eu am facut-o, insa un mare merit o au atat chitara Suhr (acelasi model ca al meu), cat si preamp-ul CAE si celelalte goodies din rack...

Link to comment
Share on other sites

mibu imi esti dator cu o poza!

proconsul au sunat zid. cand s-au urcat pe scena parca s-a schimbat toata instalatia. totul suna clar si la locul lui. mi-am schimbat mult in bine parerea despre trupa. clar trebuie vazuta live pentru a putea pricepe de fapt cu ce se mananca. jos palaria!

gear related e de mentionat si ampul gabriel al tipului de la not for sale (care a sunat mai bine atunci cand a cantat cel de la fusion music pe el :) (sau cel putin asa au zis urechile mele de tabla) )

Link to comment
Share on other sites

cosmin, pai ti-am trimis poza pe mail de vreo doua zile...

 

da, ampul gabriel este ceva cu totul special. totu(rares) es sa stii sa canti cu chitara, pentru ca ampul este total unforgiving in ce priveste amatorismul... :)

Link to comment
Share on other sites

mibu imi esti dator cu o poza!

proconsul au sunat zid. cand s-au urcat pe scena parca s-a schimbat toata instalatia. totul suna clar si la locul lui. mi-am schimbat mult in bine parerea despre trupa. clar trebuie vazuta live pentru a putea pricepe de fapt cu ce se mananca. jos palaria!

gear related e de mentionat si ampul gabriel al tipului de la not for sale (care a sunat mai bine atunci cand a cantat cel de la fusion music pe el :) (sau cel putin asa au zis urechile mele de tabla) )

 

Toate trupele profi au cantat exceptional si au sunat exceptional

 

Midnight Expres ,Prima Linie si ProConsul ( in ordine alfabetica ) , au fost si trupele ce mi-au placut cel mai tare atat ca si repertoriu , pregatire, show , prestatie si sonoritate personala nu imitatii .

 

Trupele invitate din "afara" ,au sunat perfect .Prestatia mai slabuta .

 

Chitaristul de la JazzPistols este extraordinar , poate sa faca tzaca - tzaca estompat si neestompat incontinu , cand cu wah cand fara , intre timp ce ceilalti ai tin ritmul .Mi-a placut si bateristul lor no a slapbit nimica nici un moment , nu se lasa baiatul , energie -fortza , basistul era pe rol de sintetizator cu efectul sau si mai tragea cate un passaj pe langa Pastorius , ce mai super trupa care cu multa munca a reusit sa umple cei 90 de minute de program cu sunete , e o performanta si asta ,doar sunt performeri.

 

Bullock avea un ton stil Grota Ursilor , stalagtide si stalagmite cu mult chorus si iar chorus , cu acest un ton foarte complex canta tot felul de slagare consacrate pana cand totul a culminat cu "Smoke on the Water" , trupa ce-l acompania nu prea cunostea repertoriul dar fiind profesionisti angajati s-au descurcat . Impresia lasata a fost de trupa de birt ce canta si piese rock indulcite si inblanzite cu mult chorus .

 

Cred ca pe instalatia chitaristului de la Proconsul am cantat Jamm si Hariga si eu , suna tare , cam atat pot sa spun nu stiu ce reglaje erau , avea un gate mare , muult prea mare ptr solo ,probabil ere reglata ptr acompaniamment , ca si ton nimic iesit din comun . Insa basul a sunat fantastic ,am cantat cu ditamai "harfa" si nu am simtit oboseala in degetele de la mana stanga , plus ca avea un raspuns dinamic fantastic pe orice coarda si in orice pozitie .Asta da statie si chitara.

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

mai arpi, te rog nu te supara (am stat in cumpana de ieri daca sa raspund sau nu la aprecierile tale fata de invitatii la festival...) dar mi se pare ca e o mojicie grosolana comentariul tau, mai ales fata de hiram bullock! in primul rand, se dovedeste ca n-ai inteles absolut nimic din ce vrea sa spuna omul acesta (nu numai din punct de vedere muzical). pe de alta parte, poate ar fi util sa te gandesti ca tie (sau noua, in general) ne-ar mai trebui vreo viata-doua ca sa apucam sa avem atatea colaborari muzicale cate a avut pana acum omul respectiv... si aici vorbesc de varfurile muzicii moderne, nu de bashituri de session-uri...

 

scuze tuturor, dar chiar m-am suparat foarte tare acum. arpi, nu te obosi sa replici, caci nu am de gand sa intru in nici un fel de polemica pe tema asta. ar fi bine insa sa-ti updatezi scara de valori si mai ales locul nostru al tuturor pe-acolo...

Link to comment
Share on other sites

mai arpi, te rog nu te supara (am stat in cumpana de ieri daca sa raspund sau nu la aprecierile tale fata de invitatii la festival...) dar mi se pare ca e o mojicie grosolana comentariul tau, mai ales fata de hiram bullock! in primul rand, se dovedeste ca n-ai inteles absolut nimic din ce vrea sa spuna omul acesta (nu numai din punct de vedere muzical). pe de alta parte, poate ar fi util sa te gandesti ca tie (sau noua, in general) ne-ar mai trebui vreo viata-doua ca sa apucam sa avem atatea colaborari muzicale cate a avut pana acum omul respectiv... si aici vorbesc de varfurile muzicii moderne, nu de bashituri de session-uri...

 

scuze tuturor, dar chiar m-am suparat foarte tare acum. arpi, nu te obosi sa replici, caci nu am de gand sa intru in nici un fel de polemica pe tema asta. ar fi bine insa sa-ti updatezi scara de valori si mai ales locul nostru al tuturor pe-acolo...

 

Ce era de inteles si vazut a fost prestatia slaba a unor shushanisti , nu aveau absolout nimic de transmis , au venit dupa bani.Nici macar propria lor imagine nu i-a interesat.Au venit la sat de la oras si si-au zis las ca la tara merge.

 

Nu ai spus nimic de Prima Linie trupa care au transmis feeling si muzica adevarata. Pentru tine trebuie sa vina de afara ,unul si altul ca sa al venerezi.Poate sa cante si cu bunica-sa "afara" aici a fost de toata jena si Bullock si JazzPistols.

 

Ata nu inseamna ca nu trebuie sa-ti placa , este alegerea ta .Eu as opta mai degraba ptr Julio Iglesias .

Link to comment
Share on other sites

Guest arosulescu

nu vreau sa ma bag intr-o discutie care nu ma priveste absolut deloc....DAR ...am ascultat si eu Hiriam ( intamplator .... pt ca din pacate am fo tare prins cu altele si doar pe el l-am prins) SLABAN DE TOT FRATILOR ... vorba lui arpi ... restul .. poate au sunet excelent ...le transmit felicitari sincere!

Edited by arosulescu
Link to comment
Share on other sites

Salut, sunt inregistrat de mult pe RGC, dar mai mult am stat si am citit.

In primul rand va felicit pentru frumoasa (si vrednica) comunitate pe care ati cladit-o.

Va multumesc pentru aprecierile aduse formatiei mele... it feels good you know :-) Asta e motivul pentru care nu avem case si masini... investim totul in echipament, si impartim banii nostri cu inca 6 persoane care se asigura ca totul merge bine. Fara ei am fi inca o trupa de amatori in peisajul muzical romanesc.

 

Karpi, te iubesc bro, dar nu pot fi de acord cu tine aici... Hiram Bullock a fost una din cele mai vii prezente live la care a asistat, si este un model pentru noi toti, sau ar trebui sa fie. Noi ar trebui sa invatam lucruri de la oameni mult mai "mici" decat el, iar criticandu-i prestatia live nu face altceva decat sa ne inchisteze, si sa ne plafoneze.

Suntem un forum de muzicieni aici, iar eu nu pot sa las asemenea greseli sa se intample. Daca vreti.. asta este motivul pentru care se canta asa prost in tara noastra, reperele noastre sunt puternic zdruncinate.

Asa, ca o observatie , cei care au venit cu piepturile bombate la festivalul Aici semenic, au sunat si au cantat cel mai prost.

Asta este o caracteristica romaneasca, ne bombam pieptul... Cand ne umflam pieptul ne inchidem urechea si inima. Si se vede/ aude

Cheers!

Edited by xbass
Link to comment
Share on other sites

Sa nu uitam totusi cine este Hiram Bullock ..

http://www.thelastmiles.com/profiles_hiram_bullock.php

si nici faptul ca instrumentistii veniti cu el sunt foarte bine cotati intr-un mediu in care multi instrumentisti romani nici nu viseaza sa ajunga...

 

Tobarul lui chiar mi-a placut foarte mult, foarte tanar si un improvizator foarte bun, si bass-istul .. mai ales dupa ce am sapat un pic dupa muzica lui pe net.. jos palaria!

 

si DA! .. as vrea sa aud si eu mai multi instrumentisti romani cantand asa pe scena, la urma urmei... spectacolul primeaza.

si publicul este important insa.. Cred ca au fost un pic derutati de public.. sau de ce banuiau ei ca acesta vrea sa auda.

 

Karpi are insa si dreptate, ca muzician batran a tot vazut, ca si mine, o groaza de "shushanele" pe scenele romanesti, venite din partea unor artisti cu renume de pe alte meleaguri .. Si se referea, si aici sunt cam de acord cu el.. la componenta trupei cu care un artist se angajeaza ca vine sa cante .. si cu cine canta de fapt in concert. Claparul lui, unul foarte bun din cate am aflat, a fost totusi o aparitie fortata pe scena.. Probabil necunoscand repertoriul lui Hiram, iar lucrul asta a cam batut la ochi (unii ochi) .., s-au abordat pe scena ceva piese de "cafe concert sau hit-uri rock" .. cam prea cantate prin asa zisele "birturi" romanesti ..

 

Imi aduc aminte de primul concert a lui Chick Corea in Romania cand a ajuns sa cante aici singur, si asta cand toata lumea astepta un concert cu toata trupa lui... A fost un concert de exceptie desigur.. dar .. mai toata lumea a plecat dezamagita de la concert din cauza asta .. trebuiau sa fie mai multi pe scena, si nu oricine!

 

Asta este .. asa cum imi spunea si Razvan Slama.. "un pic din marea istorie a muzicii de jazz a ajuns si acolo sus .. pe Semenic.. live" .. si asta conteaza mult, mai ales pentru cei care au asteptat aproape o viata intreaga astfel de evenimente.

 

Jazz Pistols au sunat ceas, nemteste as spune.. Am cumparat un DVD de la ei .. :) .. si nu-mi pare rau..

 

Trupele romanesti invitate au sunat si cantat excelent!!! ..

 

"Festul" sau "Festivalul" .. este un eveniment care se intampla in alte tari saptamanal.. este de fapt circuitul care asigura bani artistilor pe intreg anul. Artisti mari .. si artisti mai mici... Ele trebuie sa existe si la noi tot atat de des, in general sunt suportate, mai ales in comunitatile mici, de munca benevola a celor care inteleg necesitatea lor in peisajul artistic actual. Din punctul asta de vedere.. Razvan si oamenii care au contribuit la festivalul acesta.. familiile lor, copii, sponsorii, cabanierii, localnici, fast-food-ul din Pitesti parca..., POLITIA!!!!.. au facut oarece munca de pionierat. Si am impresia ca este prima oara cand se intampla asta loa noi in tara. Festivalurile cu adevarat mari se intampla rar, si sunt sustinute de firme si societati cu interese directe in astfel de evenimente.. si cu putere sa sustina asa ceva. Luati cuvintele afisate pe site-ul "Aici Semenic" in adevaratul lor sens .. sau cautati sa-l intelegeti ..

 

"Festivalul “Aici Semenic!” se va intimpla pentru ca trebuie sa se intimple …" .. !!!!!!!

(Rãzvan Slama dixit.)

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Guest arosulescu

perfect de acord cu voi .. eu am inteles foarte bine cum stau lucrurile si va dau dreptate ... dar fiind un reply la aici semenic live PE NET ... ce am auzit ...aia am zis

 

cu siguranta ca hiriam este un muzician extraordinar, nu contesta nimeni asta !

Link to comment
Share on other sites

De acord cu toata lumea , dar si eu ma refer strict la ce am auzit pe Semenic .

 

La fel au fost si surprizele ( altfel de asteptat ) din partea concurentilor .

 

NICIODATA sa nu inregistrezi "mai mult" decat cea ce poti reproduce si in concert !!!

 

In concert mai toti muzicanti dau aprox 80% din ce pot in studio .Vorbesc de "onetake" nu si de inregistrari pe portiuni si corectari ulterioare.

 

Cred ca la o viitoare editie a festivalului va trebui sa se impuna un standard de inregistrare a demo-urilor .Sa nu mai fie diferente de artificii de studio .

 

Cantat direct cap la coada , fara efecte pe voce , fara suprainregistrari cu minimum de scule ,ce poate fi reprodus si pe scena.

Link to comment
Share on other sites

aici ai mare dreptate, domnule Arpi. eu primul soc l-am avut in afara la un concert dream theater, efectiv nu concepeam sa sune exact ca pe album de studio, si vorbim totusi de o muzica foarte complexa. sunau ca luati de pe disc. concert 4 ore, fara pauze nici macar de 2 secunde intre piese, doar cu 15 min pauza la 2 ore, la jumatatea concertului - cred ca si-au schimbat tricourile si au baut un pahar cu apa. dar ce comparatii fac si eu acuma... deh.

Edited by KIKO
Link to comment
Share on other sites

aici ai mare dreptate, domnule Arpi. eu primul soc l-am avut in afara la un concert dream theater, efectiv nu concepeam sa sune exact ca pe album de studio, si vorbim totusi de o muzica foarte complexa. sunau ca luati de pe disc. concert 4 ore, fara pauze nici macar de 2 secunde intre piese, doar cu 15 min pauza la 2 ore, la jumatatea concertului - cred ca si-au schimbat tricourile si au baut un pahar cu apa. dar ce comparatii fac si eu acuma... deh.

Eu din pacate nu am vazut decat o singura trupa "I Pooh" care au cantat fenomenal si sunau ca si pe disc in sala de sport din Timisoara .

 

Nu au avut decat patru boxe Lombardi ,cu camera de compresie si horn ptr. bas cu cate doua drivere de 15" si patru hornuri mari deasupra ptr medii/inalte probabil cu cate doua drivere. O singura statie de chitara pe scena un, Fender la chitara pus sa sune catre chitarist dintr-o parte ,resul se auzeau pe scena in niste boxe mari de control .

Ca sa aiba dinamica la inceputul pieselor , nu incepeau nici o piesa pana nu se linistea publicul , faceau semna sa facem liniste .

In schimb lumini au adus un trailer umplut pana la refuz , a fost primul show cu lumini profi.

 

Dupa acest concert ne-am revizuit conceptia despre sonorizarea unei trupe .Si am ajuns sa putem canta pe 100 W toata trupa si sa sune bine .Asa ne am obisnuit sa ne dozam si pe scena rock , bineinteles aveam si un sonorizator la un mic mixer .Faceam multe concerte in comune si orase mai mici , cand am facut turnee cu teatru , si nu mai caram munti de scule ptr cate un mini concert cu 100-200 de spectatori.

 

Tot in aceiasi perioada am vazut "Sasafras" cu munte de scule si nu au sunat nici pe departe atat de curat si frumos ca si "I Pooh".

Dupa povestirile prietenilor care traiesc afara sonorizarile nu sunt facute chiar optim , se pompeaza putere enorma dinspre scena ca sa se auda si in ultimul rand intr-un stadion .Acest lucru nu prea este OK .In fata urla totul de nu poti sa intelegi mai nimic , prieteni se duc cu dopuri in urechi (?) iar in ultimele randuri se aude mai slab si cu tot zgomotul produs de publicul dintre spectator si scena .

Nivelul sonor ar trebui sa fie "uniform" pe toata suprafata ocupata de spectatori , dar iata si "afara" se intampla multe aiurea la unele concerte.

Link to comment
Share on other sites

vezi, arpi, asta-i una din problemele tale - tu ai ramas blocat la ceea ce s-a intamplat acum n-shpe zeci de ani... :)

 

in ce-l priveste pe bullock, daca te-ai fi obosit sa asculti ce-a mai facut omul, ti-ai fi dat seama ca are un stil inconfundabil (inclusiv tonul, care-i este caracteristic), care este intotdeauna prezent cu mare profesionalism, in orice situatie de cantare. si te-ai mai fi prins ca multe dintre piesele cantate erau compozitiile lui. in plus, nu e absolut nici o rusine sa canti piese ale altora (asa-numitele "standards" din jazz), insa re-aranjate - ceea ce s-a si intamplat in concertul cu pricina. si inca un element: tipul este un caracter foarte vesel si "jucaus"...

 

dar ce sa mai explic... fiecare intelege ce poate. ce m-a deranjat pe mine a fost, cum am mai spus, caracterizarea complet aiurea, pe baza unui sistem de referinta neaosh si mioritic...

Link to comment
Share on other sites

Guest lp2005
Tot in aceiasi perioada am vazut "Sasafras" cu munte de scule si nu au sunat nici pe departe atat de curat si frumos ca si "I Pooh".

Dupa povestirile prietenilor care traiesc afara sonorizarile nu sunt facute chiar optim , se pompeaza putere enorma dinspre scena ca sa se auda si in ultimul rand intr-un stadion .Acest lucru nu prea este OK .In fata urla totul de nu poti sa intelegi mai nimic , prieteni se duc cu dopuri in urechi (?) iar in ultimele randuri se aude mai slab si cu tot zgomotul produs de publicul dintre spectator si scena .

Nivelul sonor ar trebui sa fie "uniform" pe toata suprafata ocupata de spectatori , dar iata si "afara" se intampla multe aiurea la unele concerte.

 

Probabil ca vorbesti de sonorizarea "de afara" de atunci, nu de cea de acum. Pe un stadion, sunetul in "primul" si "ultimul" rand ajung din surse diferite si cu "aproximativ" aceasi putere. Eu am vazut Rolling Stones (in 2004) cam de la 500 de metri de scena. Daca as fii auzit sunetul emis dinspre scena piesele s-ar fi terminat cu 1,5 secunde mai tarziu decat terminau artistii, nu?

Edited by lp2005
Link to comment
Share on other sites

vezi, arpi, asta-i una din problemele tale - tu ai ramas blocat la ceea ce s-a intamplat acum n-shpe zeci de ani... :)

 

in ce-l priveste pe bullock, daca te-ai fi obosit sa asculti ce-a mai facut omul, ti-ai fi dat seama ca are un stil inconfundabil (inclusiv tonul, care-i este caracteristic), care este intotdeauna prezent cu mare profesionalism, in orice situatie de cantare. si te-ai mai fi prins ca multe dintre piesele cantate erau compozitiile lui. in plus, nu e absolut nici o rusine sa canti piese ale altora (asa-numitele "standards" din jazz), insa re-aranjate - ceea ce s-a si intamplat in concertul cu pricina. si inca un element: tipul este un caracter foarte vesel si "jucaus"...

 

dar ce sa mai explic... fiecare intelege ce poate. ce m-a deranjat pe mine a fost, cum am mai spus, caracterizarea complet aiurea, pe baza unui sistem de referinta neaosh si mioritic...

Uitandu-ma la playlistul lui Hiram pe care l-am strans din greseala cu pedalboardul meu,muuult dupa ce el deja era plecat din semenic,constat ca a cantat 3 compozitii proprii din 10 piese. Intre "standards" de jazz gasesc Smoke on the water,I shot the sherriff si Little wing,care ,sa stii mibu,ca ,desi o canta mai multi jazzmeni (mai exact o umplu de muci) nu e compozitia nici a lui Doug Wimbish,nici a Cassandrei Wilson,ci a unui chitarist de ROCK de acu n-shpe zeci de ani,unu' Jimi Hendrix.Departe de mine sa zic ca Hiram n-a inteles ce-i cu Hendrix,ba dimpotriva.DOAR ca aceasta cantare a tratat-o ca pe o shusha,au venit TOTAL nepregatiti,si saracu' a ajuns sa cante la bis Smoke on the water,ca aia era piesa pe care o stiau 2 din cei 3 colegi ai lui.Pot sa spun asta cu siguranta,fiindca eram langa scena asteptand sa intru dupa ce inaltimea sa si-a terminat bisul,si m-am uitat la mainile lui Trabucco ala,care prindea cand La 11,cand Do 5b in loc de Sol :) O mai fi auzit piesa la radio,dar o fi schimbat canalul de fiecare data,nu cred ca s-a gandit vreodata ca o sa ajunga pe scena cu unii care sa o cante langa el,altfel ar fi fost mai atent si si-ar fi descarcat de undeva partitura,ca doar e profesionist,ce dracu.

L-am mai vazut anul asta pe marele Hiram intr-o situatie jenanta,la targul de la Frankfurt,unde a sustinut o clinica ( cu o ora intarziere,ceea ce in astfel de locuri NU este permis),clinica la care a fost ,din nou ,TOTAL nepregatit,si a dat cam 10 chifle pe piesa.Misto era ca avea un ceas desteptator in pedalboard,ca sa nu cumva sa cante mai mult cu un minutzel decat era platit.Tu Mibu,nu ai vazut asta ,ca erai ocupat cu venerarea lui Laboga :)

Pacat Florin ca ai cazut si tu in acest pacat,pacat ca si tu crezi ca daca a venit de afara TREBUIE sa fie bun,si nu asculti cu inima ,asa cum STII de fapt sa faci.

Cat despre caracterul excelent al lui Hiram,pot doar sa va spun ca s-a purtat asa frumos,incat Razvan Slama era cu ochii pe mine,ca nu cumva sa apar in Guitar Player ca chitaristul din Romania care l-a batut pe Hiram Bullock la Semenic.

Si cand te gandesti ca la prima discutie avuta cu Razvan,sa particip ca membru in juriu,am fost reticent,pana am auzit ca vine Hiram,atunci am acceptat in orice conditii.Asta nu ma face sa nu mai ascult discurile mele cu Hiram (Color Me care era fundal duminica la Semenic era tot al meu).Sunt un admirator al lui Hiram de cand l-am auzit prima data ,pe Straight from the Heart,al lui David Sanborn,pe o caseta pe care o primise Karcsi Viski de la unchiul sau din Suedia,in 1985.Asa ca cred ca io am auzit primu de Hiram Bullock p-aci,ba mai am si vinilul Gaucho al lui Steely Dan,scos parca in 80, cred ca il am tot asa,din 84 sau 85,dar pe langa colectia stelara de chitaristi de pe discul ala ( Larry Carlton,Steve Khan,Rick Derringer,si un tanar si promitator chitarist englez,pe atunci fara un contract stabil,pe numele sau Mark Knopfler) Hiram cam trece neobservat.

Fara sa-i contest vreun merit sau impresionanta si impozanta lista de colaborari,domnul Hiram a venit la un ciubuc in Romania,si s-a bazat pe atitudinea unora ca Mibu sau Florin Barbu.

M-am koit foarte mult pana sa scriu asta aici,fiindca am fost implicat si probabil voi fi acuzat de parere subiectiva,dar nu m-am putut abtine.Karpi a fost cam dur,dar a avut in esenta dreptate,si noi nu judecam cu cine sau cat de bine a cantat Hiram in anumite momente ale carierei lui,ci strict ceea ce am vazut la Semenic.

Link to comment
Share on other sites

ha, ha! ia uite ce "agita continutul" subiectul hiram... :)

 

rareshutzu, eu cred ca prima problema de perceptie vine, pentru multi, din faptul ca background-ul lui hiram este mai mult in jazz decat in rock (desi omul canta orice, fiind, de fapt, la baza un session player). pentru multi "rock-isti" de pe la noi mentalitatea de abordare jazzistica e total necunoscuta si chiar pare hidoasa.

sincer sa fiu, eu chiar n-am nici un fel de problema cu un astfel de chitarist care vine si canta "standards" (in jazz e o practica curenta si nu cred ca se gasesc prea multi ascultatori sa critice o trupa de jazz care vine la o cantare si canta standarde). pe mine ma intereseaza cum anume se canta, care este interpretarea, cum transpare personalitatea interpretului in cantarea respectiva.

dar vad ca si la acest capitol sunteti unii care ati perceput altfel...

uite, spre exemplu, la frankfurter messe m-a adus tommy denander (un alt chitarist de studio care-mi place foarte mult) la standul yamaha, in ultima zi, cand s-a intamplat un mare session cu muzicienii prezenti acolo (dave marienthal la sax, dave garfield la clape, joe la pena la bass, hiram la chitara). nea hiramu' intarziase la cantare, asa ca a luat chitara un prieten al meu din germania, care canta in trupa de deschidere pentru toto in turneele germane. bun chitarist, da' cand a sosit hiram si a pus mana pe chitara (fara sa schimbe nici o setare pe amp sau pedalier - si chitara era o yamaha de stanga, nu chitara lui) sunetul era cu totul altul! omul asta are si mana si vana cat casa... asta pe langa stiinta de cantat... si pe langa stiinta teoriei muzicale, care lipseste aproape cu desavarsire la o bun segment din masa de chitaristi mioritici...

raresh, ca sa fiu sincer, nu prea cred sa fi fost tu chiar primul care asculta asa ceva (pe hiram, in feluritele formule), dar asta chiar nu e de relevanta pentru topic... ideea e ca, daca ai ascultat cu atentie ce face omul (si daca ai ascultat tot cu atentie ce a cantat la semenic) nu se poate sa nu-ti fi dat seama ca interpretarea si stilul sau de cantat sunt exact aceleasi de la orice cantare, inclusiv tonul! cu alte cuvinte, omul a cantat exact ceea ce stie, in stilul sau caracteristic - deci un avizat chiar nu are ce sa se planga vis-a-vis de hiram ca si chitarist. chestia cu "chiflele" pe care o aminteai ma indoiesc sincer sa fie asa, mai ales stiind ca el si-a format un sistem propriu de out playing (care mie imi si place foarte mult), sistem care pentru unele urechi ar putea sa dea "wrong" pe alocuri...

si inca o observatie: daca v-ati fi uitat pe site-ul lui bullock, ati fi putut downloada cateva concerte (video) din ultima vreme, unde abordeaza aproape acelasi repertoriu cu cel de la semenic! o fi repertoriul lui de "suse" prin lume, de luat bani - cum ziceti unii dintre voi, da' eu nu vad absolut nici o problema in asta... iar daca ceilalti baieti nu si-au facut cum trebuie temele de casa (ceea ce, sincer, n-am remarcat pentru ca la acest nivel nu prea dai cu mucii-n fasole la modul grobian, ca sa auda tot natul ca ai sfeclit-o), asta ii priveste pe ei, nu cred ca i se poate imputa lui hiram.

 

mai baieti, de fapt concluzia mea este ca sunt foarte fericit ca l-am cunoscut mai bine pe unul dintre chitaristii pe care ii respect foarte mult, de multa, multa vreme. pentru mine asta conteaza mai presus de orice altceva...

Link to comment
Share on other sites

vezi, arpi, asta-i una din problemele tale - tu ai ramas blocat la ceea ce s-a intamplat acum n-shpe zeci de ani... :)

 

in ce-l priveste pe bullock, daca te-ai fi obosit sa asculti ce-a mai facut omul, ti-ai fi dat seama ca are un stil inconfundabil (inclusiv tonul, care-i este caracteristic), care este intotdeauna prezent cu mare profesionalism, in orice situatie de cantare. si te-ai mai fi prins ca multe dintre piesele cantate erau compozitiile lui. in plus, nu e absolut nici o rusine sa canti piese ale altora (asa-numitele "standards" din jazz), insa re-aranjate - ceea ce s-a si intamplat in concertul cu pricina. si inca un element: tipul este un caracter foarte vesel si "jucaus"...

 

dar ce sa mai explic... fiecare intelege ce poate. ce m-a deranjat pe mine a fost, cum am mai spus, caracterizarea complet aiurea, pe baza unui sistem de referinta neaosh si mioritic...

 

Aha... Ia uite ce am gasit eu facand slalom p-aici...

 

 

"uite, spre exemplu, eu nu-mi amintesc despre mine insumi sa fi "sarit cu gura" pe vreun muzician mai in varsta si cu mult mai multa experienta ca mine (desigur, cei care erau disponibili pe vremea odiosului...), ci, dimpotriva, ascultam, intrebam si incercam sa inteleg.

...poate oi fi fost eu mai bleg - cine stie?... "

 

 

Citat din Mibu...

Acum,sunt doua variante,cel putin...: ori Karpi nu e mai in varsta decat Mibu, ori are mai putina experienta decat el... Ori,(varianta a 3-a), ceea ce citim mai sus nu e "sarit cu gura"?

:)

Link to comment
Share on other sites

Una, bun venit pe forum. Adevarul iese la suprafata oricare ar fii intentiile :-) Te felicit pentru primul mesaj adevarat pe acest topic.

Ai dreptate!!!! Eu am venit sa invatz de la Hiram Bullock cum se face treaba !!!

 

Si mai stii ceva? Cateodata stau deoparte si analizez doua tabere: Hiram Bullock, Rolling Stones (cica si ei canta prost) Vs Tabara Specialistilor Romani. Si ma gandesc care au dreptate.

 

Repet, suntem un forum de muzicieni, nu de fani! Ma adresez in primul rand celor tineri care acum se formeaza, ascultati tot, fara idei preconcepute si luati ce e mai bun de la fiecare, invatati-va sa pastrati inima deschisa. Nu va inraiti, fiti deschisi. Muzicienii imbatranesc in doua feluri. Unii continua sa cante chiar daca nu mai sunt pe val, chiar daca au 60 de ani si le tremura mana, si transmit bucurie oamenilor din jurul lor. Altii canta din ce in ce mai rar, beau din ce in ce mai mult, si arunca cu noroi in tot ce misca. In fiecare oras gasesti o gasca de asta, ii recunosti imediat, in general pletosi, sfatosi cu berea in fatza, stiu ei care e treaba. Voi puteti alege daca la 60 de ani vreti sa impartiti iubire, sau vreti sa impartiti noroi. Mai e un secret, cand arunci cu noroi primesti noroi, cand emani iubire primesti iubire.

Am toate inregistrarile de pe Semenic... Vi le pun la dispozitie daca vreti si judecati voi, nu va lasati pacaliti!

Link to comment
Share on other sites

una, in materie de realizari muzicale (discuri, cd-uri, colaborari) cred ca varianta a doua e valabila... dar nu despre asta e vorba aici! daca ai fi fost atent, ai fi vazut/citit ca eu vorbeam despre generatia tanara - cea post-revolutionara - care a crescut intr-o libertate prost inteleasa de catre parinti si, automat, transmisa lor. spuneam ca, la varsta lor (acum am 45) nu-mi amintesc sa fi (aici urmeaza citatul ce l-ai rupt din context)...

Link to comment
Share on other sites

Partile cu ghilimele sunt din postul lui mibu.N-am mai pus quote,ca sa nu fie prea lung:

"sincer sa fiu, eu chiar n-am nici un fel de problema cu un astfel de chitarist care vine si canta "standards" "-evident nici eu,ca asta facem si noi,nu?reinterpretam piese consacrate.

"dar vad ca si la acest capitol sunteti unii care ati perceput altfel... " eu doar ti-am corectat afirmatia conform careia "ca multe dintre piesele cantate erau compozitiile lui."

Eu am zis ca oi fi primul dintre CEI DE PE ACEST FORUM care l-a ascultat pe Hiram.Daca a ascultat cineva Hiram Bullock inainte de 84 si a fost constient ca e Hiram Bullock,imi cer scuze,si,dupa cum zice si mibu,asta are mai putina relevanta.Din pacate,aproape nimeni din cei pe care i-am intrebat,intre ei muzicieni si chitaristi tineri si mai in varsta,foarte cunoscuti sau obscuri,nu stiau cine este Hiram,lucru care m-a mirat tare mult.Dintre putinii care stiau a fost Cornel,patronul de la Big Mamou,si,evident ,Berti.

Da,l-am ascultat cu atentie,si l-am ascultat cu atentie si la Semenic.Il ascult cu atentie de 23 de ani,fiindca imi place foarte mult.Asa cum bine spui,nu am sesizat nicio problema in cantatul sau,in tonul sau sau in maniera in care a cantat la Semenic.A fost acelasi Hiram,cu aceeasi vana.Daca cumva s-a inteles altceva din ce am scris eu ,imi cer scuze.M-am referit strict la abordarea ,mai mult sa zicem,organizatorica, a acestei cantari.Consider in continuare ca a fost cam shusha.faptul ca basistul si claparul nu stiau piesele cam asta inseamna,nu?

Chestia cu "chiflele" pe care o aminteam n-are treaba cu outplayingul, era cam asa:Hiram dadea cu pana pe langa corzi sau isi impuleca degetele intre corzi si grif,de fiecare data zicand "shit" sau "fuck" la microfon.O fi fost,poate,obosit,nu stiu.O fi fost incomfortabil faptul ca tre sa cante singur,poate.Gresea tot timpul intrarile la looperul delay(adica apasa prea tarziu sau devreme cu piciorul),se vedea ca si asta il deranjeaza,frazele care trebuiau sa fie de acompaniament erau din acest motiv prea scurte sau prea lungi,si,in general era iritat.O fi avut pur si simplu o zi proasta.Nu e nici el masina de cantat.La un momentdat,vazand ca Tetrade tot trage de mine sa plecam,zicand ca "tziganul asta nu canta nimic"(stateam in primul rand,intr-o incapere de 4m pe 4,fara ventilatie,si erau cam 50 de grade inauntru),Hiram a scos delayul ala si si-a bagat piciorul in programul pe care-l alcatuise pentru clinica,si a tras o improvizatie de i-am iertat toate chiflele de pana atunci.S-a uitat in ochii mei si a zis,"Now you can go".

Nici atitudinea sa de la aceasta clinica nu mi-a placut.Cei dintre noi care au mai facut asa ceva,adica Sorin Badin sau Horia Crisovan stiu ca asta nu este permis,un clinician trebuie sa fie in primul rand un profesionist cu sange rece si de neclintit in ceea ce canta la o clinica.De regula numele mari care tin clinici (Andy Timmons,Vai,George Lynch,Jennifer Batten,Michael Angelo Batio,etc,)interpreteaza piesele alea fara greseala la orice ora din zi sau din noapte,somnorosi,obositi sau tocmai coborati din avion.Ca sa nu credeti ca vorbesc din citite,downloadate sau auzite,va reamintesc ca sunt demonstrator Marshall din 1993 si am aparut pe doua compilatii editate de Marshall,una pentru intreaga lume,alaturi de chitaristi fantastici ca Geoff Whitehorn,care acum canta cu Paul Rogers sau David Killminster,care acum canta cu Roger Waters,cealalta compilatie,'The Sound of Marshall' editata pentru Europa Centrala,laolalta cu mari chitaristi din Austria si Ungaria.(asta am precizat-o ca sa nu ma acuze mibu de "mioritzism")

@xbass:in concluzie ar trebui sa ma tund si sa nu mai beau bere,ca sa ma ascund mai bine?

Edited by midnight rider
Link to comment
Share on other sites

no ase, rareshu, ase! :) acu' am inteles corect ce voiai sa zici. singurul lucru cu care nu sunt de acord este acela ca chitaristii foarte buni trebuie sa interpreteze totdeauna perfect si la fel ceea ce canta. in sfera rock-ului m-am lovit deseori de chestiunea asta. mie pur si simplu nu-mi place sa cant niciodata la fel o piesa (vorbesc aici de partea instrumentala, in special solo-urile). pe vremuri, cand eram in turnee cu Riff, veneau tot felul de ascultatori inraiti sa ma-ntrebe de ce nu cant ca pe disc... :)

si inapoi la cantarea de pe semenic, mai, sincer, pe mine nu m-au deranjat deloc coechipierii lui hiram, doar claparul, care era saracu' ultra-stresat ca nu se auzea in monitor si probabil stresat si pentru ca era prima lui cantare cu gashka...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.