www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Ce Efecte Folosesc Chitaristii Romani?


Recommended Posts

  • Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

@panda

foarte frumos , dar tot departe de adevar ..nu ai nimic cu nici un "ton" pana nu canti adevarat .

 

 

SILICOANE..............sau ,,,,,,,,,PROTEZE ..........pentru stim noi cine.

 

NU are cum sa-ti vanda cineva TALENT , INDEMANARE + HAR + SIMT MUZICAL +SIMT ARTISTIC + etc dar ce se pot vinde sunt PACALELILE ....SILICOANELE caci asta-i bussines-ul ,

 

 

Se canta la fel de prost si cu efecte si fara efecte , si cu amplificare si fara amplificare.in general se canta groaznic de prost .

 

In loc sa se invete si sa se exerseze " lumea" cumpara prostii ,crezand ca rezolva situatia.

 

invatati sa cantati , daca nu poti sa canti pe o chit acustica nu poti sa canti pe nimic , si nu instrumentul este de vina.

 

mania cu pedale , statii cu loop-uri si alte prostii sunt SILICOANE-le unora !!! care duc lipsa de "forme" , de talent nici vorba.

 

de ex. ce talent poate avea cineva ( si sunt muulti ) "canta" de 5-6 ani si nu poate sa tina ritmul ? ,la ce-i mai trebuie SILICOANE ? nu vorbesc GROOVE , asa ceva aproape ca nu exista .

 

in afara de cateva trupe ,majoritatea sunt commplect pe dinafara DAR asi etaleaza SILICOANELE.

 

un fel de Go Go Girls care se batzaie sa fie bagate in seama si ele, poate poate le face cineva artiste la Hollywood..

 

 

deci cine nu are" forme" dai cu SILICOANELE ..

Posted (edited)

Problema sta in felul urmator:

 

-Poti sa te plangi pana nu mai poti ca nu ai bani (lucru pe care il fac si eu) si sa te chinui sa scoti ce e mai bun sau mai prost dintr-un amarat de zoom505 I sau dintr-o scula de ultima generatie, GT8 sau nu stiu ce alte procesoare pe lampi care au aparut acum... Ca un chitarist neavizat ce sunt acum, declar ca nu merit un JCM 800, un Fender strat din '70 si un pedalier pe masura... pentru ca nu le merit si nici nu am cu cine sa le folosesc. Daca le iau pentru mine si pentru acest "hobby" (e mai mult o boala decat un hobby) nu mai am ce sa mananc, unde sa locuiesc sau cum sa-mi termin studiile... asta mai tarziu poate... prefer sincer (monetar vorbind) sa simulez aceste chestii decat sa le detin acum.. chiar daca nu suna..

 

-Decat sa URLI in concerte la sunetist ca ti-a schimbat setarile din EQ (se intampla foarte des...) sau ca nu te mai auzi ca la proba de sunet, faci o pauza si iti refaci sunetul...

 

-Nu te chinui ca (virgula) chitarist sa iesi inafara cu un anume ton.. rolul tau este de fapt sa te "blend-in" cu restul trupei (am un lapsus.. care era cuvantul?? ), cu piesa in sine.. lasa-l pe vocal sa faca el treaba asta, iar la solo da-te doar mai tare...si apoi te intorci dupa ce ai terminat...

 

-Degeaba te chinui cu 'jdemii de gt oapte si 'jdemii de preampuri care cu mai multe lampi si mai multe efecte... ca nu suna !! nu suna... efectiv... Chiar si simulat fiind tonul, daca o tii la un nivel simplu, te-ai scos :)

 

Nu trebuie mai mult de OD/Dist si reverb putin dupa el (chiar si in bucla de pe un procesor... nu neaparat in lant de pedale) si o sa suni cum trebuie.. nici prea prea.. nici foarte foarte... Dar asta zice un om (eu ) care baga 2EQ-uri, compressor, delay, Anti-feedback, OD1, Ampsim de Mesa Boogie, reverb, sim de Crybaby si uneori si flanger slab (insesizabil uneori) intr-un singur efect... Cine dracu isi da seama ca eu am asa ceva in gt6+cateva pedalute...????? Omu din public asculta.. daca-i place sare si da din cap... daca nu, stramba din nas... si pt ce? pt un efect care ti-a luat vreo 2 ore sa-l egalizezi calumea la o proba de sunet, ca mai tarziu in concert sa-ti schimbe cineva setarile din EQ din mixer... HA ... :)

 

Tind sa dau vina si pe sunetistii din Romania pt sunetul prost al trupelor - implicit si al chitaristilor -

 

Rock Under the Sign of Thunder

Edited by comanel
Posted
buna ziua,

nu am mai intrat de foarte mult timp pe forum,dar un prieten mi-a atras atentia asupra topicului.citesc si ma minunez!oare baietii de pe forum nu au aflat ca era pedalutelor si a procesoarelor a apus de mult prin alte parti?adevarul dupa parerea mea sta in cu totul alta parte si nu in lipsa de bani;lenea de a studia si a invata sa canti corect la un instrumentsi de a sti sa nuantezi sunetele.cati dintre chitaristii care se exprima atat de vehement pe forum si emit judecati de valoare stiu sa foloseasca corect potentiometrul dela chitara?luati un amplificator adevarat,dati canalul de drive la maxim,si din potentiometrul dela chitara si din pana o sa obtineti si clean si overdrive si distors in orice scara fara sa umblati la amplificator.marii chitaristi folosesc 1 max. 2 tonuri intr-un concert.totul vine din nuantele scoase din exploatarea instrumentului la parametrii maximi.asta presupune foarte mult studiu si profesionalism.desigur ca este mult mai facil sa "emulam"sunete decat sa le folosim pe cele originale.emulatia mascheaza defectele si mai grav depersonalizeaza atat instrumentul cat si interpretul.am vazut zeci de cazuri cand chitaristi cu pretentii efectiv si-au impiedicat degetele intr-un amp. adevarat.dinamica ,viteza de raspuns,acuratetea,imposibilitatea de ascunde greseli sperie pe multa lume.eu o mai vad ca si o lipsa de respect fata de persoana proprie-oare nu este important sa te simti bine intr-un concert si sa simti ca transmiti ceva publicului?spectatorii simt asta si taxeaza ca atare imediat,chiar daca din complzenta aplauda;pana la iesirea din sala de spectacol uita insa tot ce a fost pe scena.sant oameni care au dat mii de euro pe o chitara ca dupa aceea sa interpuna nu stiu cate pedalute sau procesoare intre chitra si amp.-rezultatul?bani aruncati de pomana-chitara aia nu mai valoreaza nimic.sa fim bine intelesi-nu am nimic cu procesoarele daca sti sa le folosesti cum trebuie,adica intr-o bucla paralela bine construita fara a afecta sunetul direct al instrumentului.nu vreau sa pledea pro domo aici pt. amplificatoarele pe tuburi,pt. ca si in domeniul asta exista destule scule proaste,ci despre decenta de a obtine un sunet cat mai natural si mai expresiv.am vazut comentarii despre dan iliescu.o sa va spun eu ce s-a intamplat cu adevarat cu dan- a renuntat DEFINITIV la procesoare, pedale etc.sunetul pe care il are acum este obtinut astfel;un amplificator all tube dublu.sa ma explic mai in amanunt.2 amplificatoare independente fiecare cu cate 2 canale puse in aceeasi cutie si cu o singura intrare care ataca ambele ampuri.un amp are 2 distorsuri diferite ca ton,iar celelalt un distors si un clean.in permanenta sant folosire cate un canal din fiecare amp in orice combinatie dictata de un pedalier.deci poate combina un distors cu un clean,2 distorsuri,un distors cu un overdride etc.procesorul pe care il are,il foloseste ca efect intr-o bucla seriala construita special NUMAI PE CANALUL DE CLEAN si numai la vreo 2-3 piese.in rest are un true bypass care scoate complect procesorul.intrebati-l si o sa va spuna ca este un om fericit in acest moment.recunoaste in schimb ca trebuie sa invete ca cante din nou la chitara pt. a putea specula tot ce poate ampul.poate ca v-am cam plictisit dar am vrut sa intervin pt. a exprima cred eu o parere cat de cat avizata.

cu multa stima

dan panaitescu

aleluia! multzamim fain ca s-a facut lumina

Guest Mircea19
Posted

E DIN CAUZA PERETILOR :))) in sua majoritatea caselor sunt din lemn... si se face o altfel de masterizare and sutff. la noi numa beton armat :))

glumesc :)) ,, totusi ar putea avea si asta o legatura...

 

si ca sa revenim la subiect... .in principiu cu cateva mici exceptii ... majoritatea canta pe jeguri :( ...

Posted
E DIN CAUZA PERETILOR :))) in sua majoritatea caselor sunt din lemn... si se face o altfel de masterizare and sutff. la noi numa beton armat :))

glumesc :)) ,, totusi ar putea avea si asta o legatura...

 

si ca sa revenim la subiect... .in principiu cu cateva mici exceptii ... majoritatea canta pe jeguri :( ...

 

majoritatea NU CANTA

Posted

Am citit cam tot ce s-a vorbit pe aici dar nimenea nu a zis de sonorizare sincer multi instrumentisti din romania canta pe multieffecte care " "emuleaza" cele mai tari scule"(Alex_Strat69) din cauza sonorizarii.Poti veni cu un setup f bun dar daca sonorizarea este de toata jena nu ai ce face.In afara e alta treaba exista firme specializate oameni cititi care stiu f bine ce fac.La noi sunt f putini de cate ori nu am vazut sonorizari la berare concerte facute cu sonorizari inchiriate de la numai stiu eu ce firma care sunau ca ......

 

Asa iti iei un multieffect il cari linistit cand pleci in concerte este mic adik mult mai convenabil.

 

Ganditiva la balurile de la Licee sali care nu au împãmântare,ca iti bazaie si unii nu stiu de unde; sunt multe exemple de genu asta si orcum sa cari tot setup-ul dintr-un oras in altu , masina--> mai multi bani sunt mai multi factori in privinta asta.

Posted (edited)

ba,scuze exista intotdeauna,da mai fain e,sa reusesti sa iti ai tonu tau misto si dorit,peste tot,indiferent de sonorizare.macar mori incercand decat sa zici din start,eh ce sanse am eu sa sun bine,las frate bag procu si sun la fel ca ailaltzi jde mi,da nu ma car cu nimic,e asa simplu.vaaaarza.cred ca e mai important ptr respectu fatze de sine,ca muzician sa suni bine.daca nu ptr aia din public,macar ptr tine.dar,dpmeudv,luativati fratzilor procesoare,ca asa,astia care ne chinuim cu bartai rigu,sunam bine,chit ca doar prin comparatie cu voi.si crede-ma fritz,ca daca ai un setup serios,suna cel putin bine,si pe un rahat de amplificator ca ala din big mamou,cu orice sunetist de uikend ar fi la butoane si orice fel de scena de 2 bani ar fi.oricum,asta era un topic fain,daca in loc sa ne lamentam ca ce are ala ce are ala,ce n-am eu,valeu mare aoleu ce ma fac,ne-am fi prezentat sculele,si am fi zis de ce am ales ce am ales,ce sunet urmarim,ce nu am gasit ce am gasit,ce e fain ce nu.sa ne plangem de ce nu avem o facem din ce in ce mai des,vaz pe forumu asta.da daca ne uitam la ce scule avem in profil,nu o ducem chiar asa rau.si o mare parte sunt doar chitaristi de uikend,fara suparare.in fine,numai bine,mihnea.

Edited by jacksonman
Posted
ba,scuze exista intotdeauna,da mai fain e,sa reusesti sa iti ai tonu tau misto si dorit,peste tot,indiferent de sonorizare.macar mori incercand decat sa zici din start,eh ce sanse am eu sa sun bine,las frate bag procu si sun la fel ca ailaltzi jde mi,da nu ma car cu nimic,e asa simplu.vaaaarza.cred ca e mai important ptr respectu fatze de sine,ca muzician sa suni bine.daca nu ptr aia din public,macar ptr tine.dar,dpmeudv,luativati fratzilor procesoare,ca asa,astia care ne chinuim cu bartai rigu,sunam bine,chit ca doar prin comparatie cu voi.si crede-ma fritz,ca daca ai un setup serios,suna cel putin bine,si pe un rahat de amplificator ca ala din big mamou,cu orice sunetist de uikend ar fi la butoane si orice fel de scena de 2 bani ar fi.oricum,asta era un topic fain,daca in loc sa ne lamentam ca ce are ala ce are ala,ce n-am eu,valeu mare aoleu ce ma fac,ne-am fi prezentat sculele,si am fi zis de ce am ales ce am ales,ce sunet urmarim,ce nu am gasit ce am gasit,ce e fain ce nu.sa ne plangem de ce nu avem o facem din ce in ce mai des,vaz pe forumu asta.da daca ne uitam la ce scule avem in profil,nu o ducem chiar asa rau.si o mare parte sunt doar chitaristi de uikend,fara suparare.in fine,numai bine,mihnea.

Care-i TONUL misto ? ...

 

Sa prezentam lista efectelor ? Eu zic sa punem sample-uri , ca sa ilustram cate ceva .

 

TONUL VINE DIN DEGETE ....am deschis un topic TONUL ..http://forums.rgc.ro/index.php?showtopic=8558

 

unde am pus tot sample-uri cu tot felul de combinatii ..un singur coleg a pus si el un sample ....

 

asa ca bag de seama ca uni vor sa-si demonstreze ca nu au luat o scua scumpa degeaba , nu sunt convinsi ca au luat ce trebuie si nici nu au cum , daca nu te pricepi cumperi "pacaleli " ...SILICOANE ...

 

Puneti si voi sampleuri si setarile , altfel nu avem despre ce sa discutam .

 

Anumite calitati ale unor efecte , formatore de sunet ies in evidenta numai in mana unui maestru , un incepator degeaba are super DSP este totuna . Prima data trebuie sa cante cand ajunge la un nivel tehnic inalt abia atuncea se loveste de probleme de calitate ale unei scule.(daca exista probleme)

 

Am mai pus problema , cati canta din cei 4200 de membri rgc.ro .?

 

E plin de procesoare si de chitare si nu am auzit nimic iesit din comun , vreau sa aud diferenta de "calitate " intre un DSP cu pretul de 1800Eu fata de un DSP ce costa numai 200Eu .

 

Asta sa insemne ca cei care pretind ca au DSP de 2000Eu nu canta de loc ??, si ceilalti care canta au scule ieftine.?

 

Inseamna ca uni-s colectionari de scule si efecte ?sau importatori si fac reclama mascata ? hehe ..nu se stie..

 

intrebarea a fost :...." Ce Efecte Folosesc Chitaristii Romani? " ......CAND ? .........LA CE ? ....Poate Efectul Coanda ?? ...eu folosesc Floydul , si trag pana de a lungul corzilor matisate , bend , .......potmetru de volum ...potmetru de ton ...switch-ul ...si mai stiu multe ..efecte

Posted
buna ziua,

nu am mai intrat de foarte mult timp pe forum,dar un prieten mi-a atras atentia asupra topicului.citesc si ma minunez!oare baietii de pe forum nu au aflat ca era pedalutelor si a procesoarelor a apus de mult prin alte parti?adevarul dupa parerea mea sta in cu totul alta parte si nu in lipsa de bani;lenea de a studia si a invata sa canti corect la un instrumentsi de a sti sa nuantezi sunetele.cati dintre chitaristii care se exprima atat de vehement pe forum si emit judecati de valoare stiu sa foloseasca corect potentiometrul dela chitara?luati un amplificator adevarat,dati canalul de drive la maxim,si din potentiometrul dela chitara si din pana o sa obtineti si clean si overdrive si distors in orice scara fara sa umblati la amplificator.marii chitaristi folosesc 1 max. 2 tonuri intr-un concert.totul vine din nuantele scoase din exploatarea instrumentului la parametrii maximi.asta presupune foarte mult studiu si profesionalism.desigur ca este mult mai facil sa "emulam"sunete decat sa le folosim pe cele originale.emulatia mascheaza defectele si mai grav depersonalizeaza atat instrumentul cat si interpretul.am vazut zeci de cazuri cand chitaristi cu pretentii efectiv si-au impiedicat degetele intr-un amp. adevarat.dinamica ,viteza de raspuns,acuratetea,imposibilitatea de ascunde greseli sperie pe multa lume.eu o mai vad ca si o lipsa de respect fata de persoana proprie-oare nu este important sa te simti bine intr-un concert si sa simti ca transmiti ceva publicului?spectatorii simt asta si taxeaza ca atare imediat,chiar daca din complzenta aplauda;pana la iesirea din sala de spectacol uita insa tot ce a fost pe scena.sant oameni care au dat mii de euro pe o chitara ca dupa aceea sa interpuna nu stiu cate pedalute sau procesoare intre chitra si amp.-rezultatul?bani aruncati de pomana-chitara aia nu mai valoreaza nimic.sa fim bine intelesi-nu am nimic cu procesoarele daca sti sa le folosesti cum trebuie,adica intr-o bucla paralela bine construita fara a afecta sunetul direct al instrumentului.nu vreau sa pledea pro domo aici pt. amplificatoarele pe tuburi,pt. ca si in domeniul asta exista destule scule proaste,ci despre decenta de a obtine un sunet cat mai natural si mai expresiv.am vazut comentarii despre dan iliescu.o sa va spun eu ce s-a intamplat cu adevarat cu dan- a renuntat DEFINITIV la procesoare, pedale etc.sunetul pe care il are acum este obtinut astfel;un amplificator all tube dublu.sa ma explic mai in amanunt.2 amplificatoare independente fiecare cu cate 2 canale puse in aceeasi cutie si cu o singura intrare care ataca ambele ampuri.un amp are 2 distorsuri diferite ca ton,iar celelalt un distors si un clean.in permanenta sant folosire cate un canal din fiecare amp in orice combinatie dictata de un pedalier.deci poate combina un distors cu un clean,2 distorsuri,un distors cu un overdride etc.procesorul pe care il are,il foloseste ca efect intr-o bucla seriala construita special NUMAI PE CANALUL DE CLEAN si numai la vreo 2-3 piese.in rest are un true bypass care scoate complect procesorul.intrebati-l si o sa va spuna ca este un om fericit in acest moment.recunoaste in schimb ca trebuie sa invete ca cante din nou la chitara pt. a putea specula tot ce poate ampul.poate ca v-am cam plictisit dar am vrut sa intervin pt. a exprima cred eu o parere cat de cat avizata.

cu multa stima

dan panaitescu

 

cred ca avem nevoie de genu asta de experiente care sa ne fie impartasite aici. poate chiar de un forum strict pe intelegerea functionarii si alegerii unui ton, amp sau preamp cu care sa lucrezi. adik un fel de guitar tech pe partea de amplificare. Multumim Panda!

Posted

are setate doua tonuri max trei , si pe de alta parte nu-i trebuie nici un efect , are el destule efecte si fara pedale

 

Patoi.........CANTA

 

 

l-am vazut cu Berti Barbera si era cu un Tele semiacustic , fara nici un efect , doar canta omul .

 

In nenumarate showuri de la TVR odata l-am vazut ca se juca cu "bender"-ul , o fi fost nou si avea omul chef sa-l foloseasca . In rest clean sau distorted fara nimic ce sa incarce si sa denatureze tonul.Si schimba doua chitare , GLP de luxe si Strat-ul .

 

In rest conceptie , studiu ,degete ,dexteritate , multa munca ,simt muzical, un instrumentist exceptional .Si compoozitii frumoase , cu toate ca eu nu prea agrez stilul Satriani ,piesele sunt super bune.

Posted
crezi ca e vorba de endorsment aici? eu cred ca-i doar o opurtunitate. oricum, el este unul dintre cei stie ce vor de la o chitara. no offence.

None taken.

Sunt sigur ca stie, dar din intamplare am vazut o chitara electro-acustica Yamaha din seria CPX care-i apartine si care a fost primita de la importatorul Yamaha Musical Instruments in Romania. De-aici am tras eu concluzia (poate gresita) ca e vorba despre endorsment.

Oricum ar fi, Nicu Patoi e mare, ce mai... :)

Posted

Este endorsment. Si care-i problema. Yamaha face instrumente foarte bune. Nu le judecati dupa entry level "la pachet".

Chitarile acustice si cele electrice au super calitate pentru pretul la care se vand (nu la noi!...).

In Romania, datorita pacheteleor promovate de importer, imaginea Yamaha este foarte proasta. Probabil ca oamenii vor sa o schimbe.

Posted
si btw, amp-ul din spate care nush daca se vede asa bine este un fender hot rod deville

 

ce conteaza ? statie sa fie , buna cu putere suficienta si sa raspunda dinamic , altceva nu conteaza,poate sa fie construite de triburile "zulu"

 

atatea minciuni ce se vand la fraieri nu cred ca mai este in vre o zona artistica ,,am facut zeci de statii si boxe ..din ce am avut , fara nici o cercetare in "acustica chitarei" si boxele le am calculat dupa cat material am avut si dupa portbagajul de la Dacia ,eventual ( cum zicea Barar) dupa poze,hehe , si au sunat toate traznet , una mai mare avea ceva basi mai tari , cam atata diferenta intre ele.Si cu ttoate difuzoarele posibile si imposibile..de la dif Telefunken cu excitatie pana la Fane , Celestion , JB Lansing , ....si bulgaresti de banda larga si nemtesti RFT si FBT , Dinacord, Videoton ,Visaton,Tonsil,....Irel, Goodmans,Buer....Electronica ... ,"AA" de 10",12'. 15" si am avut si boxa exponentiala de compresie cu dif de 18" si cu tweeter de 150W adevarati , dintr-o boxa de PA ( Buer) hehe caram ditamnai boxa in deplasari si turneu , pana am taiato si am facut -o "cub" si chitara tot suna bine ( ca nu aveam eu nimic de sonorizat la basi ce putea boxa,haha), iar statii am incercat tot ce se poate si am ajuns la concluzia ca nu conteaza firma ,putere adevarata sa fie , banda larga sau cat trebe la chitara, o boxa cu un randament mare care sa redea banda de frecvente a chitarei.In locatii mici e bine sa duci o statie "mica".Pe scena cat incape.

 

cand a fost la festival cu Barbera cu electroacustica a cantat pe PA direct....cu ton de piezzo filtrat ,atat ,si se canta super si suna super...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.