www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

Recent am achizitionat un amplificator fender hotrod deluxe si am aflat de problema cu volumul, m-am informat mai bine si am vazut ca daca schimb prima lampa din preamp cu o lampa 12AT7 sau 12AU7 problema se rezolva. Nu sunt in domeniu si nu am habar de lampi, am incercat sa caut pe net mai multe, dar nu reusesc sa ma lamuresc. Ma intereseaza clean-ul mult, distorsul il scot din pedale si daca se reduce cu mult puterea amplificatorului. Daca ma puteti ajuta cu vreo parere, cei in domeniu sau cei care au avut hot rod, v-as fi foarte recunoscator! :)

Posted (edited)

Problema nu este de la tuburi,,poti sa pui si un kkat tot la fel de tare se aude,in cretinatatea lor,vacarii de la Fender uita de cel putin 45 de ani sa echipeze ampurile pe canalul de clean cu reglaje de gain si volum,butonul de volum (la 90% din vacarismele Fender) este de fapt reglajul de gain,in betia lor au uitat sa puna si un potentiometru de volum,inaintea etajului final.De asta nu ai "control" ca ai un amp bun dar conceput de ingineri vacari si betivi.

Vacarii cind sunt treji,mai pun gain si volum,doar la citeva modele Fender.

Ca sa scapi de problema ,se modifica "vacarismul" ,foarte simpu,cu un pot de volum pe canalul clean,ca sa nu te omoare restul din trupa ,pentru ca in loc de clean o sa ai un frumos crunch spre overdrive,in functie de cit esti de marinimos cu butonul de volume( de fapt gain) de la vacarism.

Americanii de multe ori "e " cretini!

 

 

Ampul e bun dar trebuie modificat un pic.

Edited by viobio
  • Like 4
Posted

Mie imi plac Fender exact asa cum sunt, tocmai pentru faza ca nu au master volume, la fel si Marshall Plexi. Se intampla ceva pe acolo cu sunetul cand le modezi, cam pierd din armonice si tonul devine mai compresat.

 

Incearca faza cu lampile, am incercat-o si eu cu succes cu ECC82 - 12AU7. Este perfect reversibila oricand si obtii o plaja mult mai mare activa a potentiometrului de volum pe clean pana iti intra in crunch.

  • Like 3
Posted (edited)

Multumesc mult de info.

 

Ma oprisem initial la astea:

 

http://www.thomann.de/ro/tad_rt214_roehre_6l6gcstr_quartett.htm

 

 

Ceva feedback despre ele, cunoasteti?

Edited by Fenrir
Posted

TAD,Mullard,TungSol,Groove Tubes, Winged C nu mai au nevoie de nici o recomandare . Personal , nu am avut nici o problema  cu TAD ,6L6 , EL34 sau 12AX7.

Ca sunet, sunt un pic cam "harsh" . Sunt ok pt "tight bass" si "bright" dar nu au mediile atat de prezente  ca la Mullard sau Winged C . TAD-urile , in general , au un spectru armonic destul de echilibrat in tot domeniul de frecvente AF .

  • Like 2
Posted

TAD,Mullard,TungSol,Groove Tubes, Winged C nu mai au nevoie de nici o recomandare . Personal , nu am avut nici o problema  cu TAD ,6L6 , EL34 sau 12AX7.

Ca sunet, sunt un pic cam "harsh" . Sunt ok pt "tight bass" si "bright" dar nu au mediile atat de prezente  ca la Mullard sau Winged C . TAD-urile , in general , au un spectru armonic destul de echilibrat in tot domeniul de frecvente AF .

Multumesc frumos, pentru explicatie. 

Posted (edited)

Un tub electronic are "caracteristicii ".."panta ".. impedanta ,capacitati parazitare ,,ce poate sa influenteze  in banda audio in cea mai mare masura ar fi neadaptarea la traful de iesire apoi traf la difuzor .

 

In unele pozitii " sensibile "  in fabrica se monteaza tuburi selectate .!In acest caz inlocuirea este cu "cantec ". necunoscand caracteristicile impuse  vom avea surprize ..

Plus  exista categorii de "calitate "

 

de ex :

 

 

Mesa scale        Groove Tubes scale
Red                         4
Yellow                      4
Green                       5
Gray                        5
Blue                        6
White                       6

http://www.guitaramplifierblueprinting.com/Rating.html

 

La Tuburi cat si la semiconductoarele pot sa apara  diferente de la "Lot " la "Lot " fabricat .

 

 Schimbarea  in "ton"   chitaristul o observa  fata de soundul tubului uzat  ascultat  cu cateva minute inainte de inlocuire .

 

Comparatia ar trebui sa se faca fata da ampliful  din perioada cand a fost "Nou " iesit din fabrica ...

 

De ex dupa cantat "blana "  un an  repetitii +concerte  tuburile  se uzeaza si intr-u tarziu simte chitaristul ca nu mai este ce a fost ,,,ce simte ???,,diferite deficiente,,ce devin tot mai proeminente ,,scade puterea , => scade dinamica , distorsiuni , ton diferit ,

 

Schimba tuburile ,,normal ca o sa aiba alt "ton"  ....dar nu mai stie cum era cel original ,,de acum un an .

 

Apoi problema este ca nu numai tuburile imbatranesc !!

 

Se dacalibreaza unele rezistoare , se deterioreaza condensatoare ,  se demagnetizeaza diful , dar !!!  se demagnetizeaza si doza de chitara ,,,etc

 

Asa ca   de fapt se cauta  rezolvarea problemei doar cu schimbatul tubului ,,,,? Nu este sufucient !

 

On amplif trebuie intretinut , dus la testari cel putin odata pe an ,ptr reconditionat ,ca sa functioneze corect in parametrii ,

 

Parerea mea personala este ca intre "fabricile " diferite  marea diferenta  este timpul de "viata" al tubului ..adica  stratul de pe Katod...celelalte componente si micile  diferente de fabricatie nu prea au efect in banda de frecvente 100 -6000Hz ptr chitara ....tuburile acestea au frecventa de taiere mult mai sus

k_197393_1.jpg

Edited by karpi
  • Like 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.