www.rgc.ro Web analytics

Jump to content
Sign in to follow this  
Phelgo

Ton

Recommended Posts

Salutare RGC !

 

Am 2 intrebari, de fapt una singura :D. Ce modificari trebuie sa fac la EQ amplificatorului ca sa obtin un sunet cat mai apropiat de Slash, apoi pentru un sunet cat mai aproape de lead-ul din Rock you like a hurricane- Scorpions ? Nu am pedale, am doar un amp no name, 40 w, EQ-bass, low, mid, reverb, gain si volum :D Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, inteleg, credeam ca se poate, am un prieten care are un combo Orange Amp de 20 W si a reusit sa sune destul de aproape, regland eq, nu avea pedale, dar nu mai tine minte cum :D, etc. Multumesc oricum :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, inteleg, credeam ca se poate, am un prieten care are un combo Orange Amp de 20 W si a reusit sa sune destul de aproape, regland eq, nu avea pedale, dar nu mai tine minte cum :D, etc. Multumesc oricum :)

 

NO NAME și ORANGE s-ar putea să fie explicația ecuației care te macină. Cu unele amp-uri faci anumite lucruri, cu altele nu se poate. Iar reglajele acelea, cum le spui, sunt și ele diferite. Deși pe butoane scrie la fel, fiecare din ele reacționează altfel și oferă altceva în funcție de amp-ul pe care-l ai, adică producătorul le oferă caracteristici diferite, pentru a-și pune propria patină pe ele. Dacă este NO NAME, ăl de sus cu mila.

Altfel, nici măcar Slash nu scoate tonul ăla din chitară și amp. Pe cuvânt, nu. Pentru anumite lucruri trebuie investiții, chiar și acasă.

Asta face parte din clasicul "ce chitară să-mi iau ca să sun ca Y". Ha, ha, ha.

Edited by BogdanLiviu
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, inteleg, credeam ca se poate, am un prieten care are un combo Orange Amp de 20 W si a reusit sa sune destul de aproape, regland eq, nu avea pedale, dar nu mai tine minte cum :D, etc. Multumesc oricum :)

 

Deci raspunsul aprox l-ai dat chiar tu .  Orange Amp ....

 

Nu ai scris CE ? amp ai tu  ..

 

Pe de alta parte cu ce inregistreaza Slash sau altii nu stii si nici nu vei afla probabil ..nici ce fel de aparataj au folosit ..este secretul fiecarui studio de inregistrari .Multe sunete sunt "facute " cu scule diferite cu retzete diferite de catre specialistii din diferite studiouri .

 

Asculta pe Slash  live din concert inregistrat de  amatori cu camcorderul din sala ..atunci vei auzi cam ce ton are live .si el dar si la alti chitaristi .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faptul că scrie Orange, Apple sau Lemon pe el e complet irelevant. Oricum presupun că vorbim de ceva din seria Crush (și nu vreun head Terror), altul de 20 W nu știu. Important e ce funcționalitate oferă: dacă anonimul tău nu oferă (destură) saturație sau o fi conceput pentru bas, acustică sau clapă, poți învârti de butoane până te plictisești.

Învațați conceptele generale de bază despre echipament, citiți manualele modelelor deținute și lucrați cu ele până vă dați seama care sunt facilitățile, particularitățile și limitările. Nu există combinații secrete prin care orice amp începe să sune ca Slash, Gilmour sau Django Reinhardt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faptul că scrie Orange, Apple sau Lemon pe el e complet irelevant. Oricum presupun că vorbim de ceva din seria Crush (și nu vreun head Terror), altul de 20 W nu știu. Important e ce funcționalitate oferă: dacă anonimul tău nu oferă (destură) saturație sau o fi conceput pentru bas, acustică sau clapă, poți învârti de butoane până te plictisești.

Învațați conceptele generale de bază despre echipament, citiți manualele modelelor deținute și lucrați cu ele până vă dați seama care sunt facilitățile, particularitățile și limitările. Nu există combinații secrete prin care orice amp începe să sune ca Slash, Gilmour sau Django Reinhardt.

 

Cand vine vorba de brand si no name pot sa spun ca am vazut niste abominatii in materie de produse destinate muzicii care m-au convins ce inseamna brand si no name. Am vazut chitari electrice si amplificatoare no name cu componente care zici ca erau puse acolo de orbi sau cu componente care nu aveau nici o legatura cu produsul la care erau montate.

 

Foarte multe instrumente sau produse destinate muzicii doar arata ca niste amplificatoare, chitari, etc. Ce e inauntru nu are nici un fel de legatura cu produsele respective.

 

Asa ca da-mi voie sa iti spun fara suparare ca mi se pare foarte normal sa cumperi un produs doar pt ca apare logo-ul unei firme cunoscute pe el. Tind sa cred ca un combo Crush de la Orange nu va avea potentiometri, difuzoare sau circuite montate aiurea.

 

In urma unor expriente recente nu foarte placute am decis sa sar in barca celor cu Fender, Gibson, Marshall, Orange, Mercedes, Porsche. Cu restul sa mergeti voi unde vreti. Eu sunt prea sarac sa cumpar ieftin.

 

Drept urmare mi se pare normal sa decid din capul locului ca un Orange e un Audi al amplificatoarelor chiar daca e un Audi A3 sau A1, e un Audi si un no name e no name toata ziua. Poa sa aiba specificatiile lu' peste prajit ca cel mai probabil trebuie sa le verifici cu aparatul de masura. De cele mai multe ori ce scrie pe afis nu are nici o legatura cu ce poti sa gasesti in interiorul unui produs no name.

 

Daca tu esti un geniu minitechnicus si un fan al produselor de cacao pastreaza-le pentru tine si sa fie toate ale tale din partea mea. Sa le folosesti sanatos pana la adanci batraneti. :)

 

Concluzie: Faptul ca scrie Fender, Orange, Apple, Mercedes e EXTREM de relevant.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saturatie obtii si din dinamica panatiei, chestie care iti va fi mult mai la indemana mai incolo.

N-ai zis nici macar ce chitara ai. Eu as incepe cu gain-ul peste jumatate, volumul sub jumate. Si ca egalizare: bass - ora 1, medii - ora 3, treble - ora 9. Si le mai modifici de acolo. Sigur poti sa scoti ceva cat de cat ok din el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  1. Speram că se subînțelege faptul că echipamentul, în primul rând, trebuie să funcționeze, în felul în care se laudă c-o face. Deci fără "100000 W PMPO" și butoane de formă.

Dacă produsul e construit aiurea (sau deteriorat ulterior) nu se vede?! De ce l-ai mai cumpăra?

Ești conștient că seria Crush se produce în aceeași fabrică sau măcar în același oraș cu Harley Benton, Joyo și alte "jucării"?

În ultimul an am avut la reparat Mesa, ENGL, Laboga, Marshall, Ampeg și Aguilar. No name-uri încă nu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Am cam inteles cum sta treaba. Amp-ul prietenului meu e din seria Crush, Crush Pix 20. M-am documentat mai mult...si al meu e un Harley Benton de 40 W, care functioneaza :D. Am inteles ideea. E ca si cum as vrea sa fac dintr-o Dacie 1300- masina de curse...:P. Va multumesc tuturor :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai uitat de pălărie și ochelari.

Cel mai important este sa ai tzigareta in coltul gurii ...

aerul cald/uscat/cu particole de fum  da alt sunet ..

 

Orice amplif care are bloc de alimentare bun este OK ..la cele cu tuburi ii dai  semnal suficient de mare si va ajunge  in overdrive sa ai un ton bun .

 

Amplifuri analogice facute de amatori cu etaj de alimentare bine sau chiar supradimensionat bate la popou multe  amplifuri de chitara de firma !

In rest este nevoie de difuzor(difuzoare) de chitara cu SPL  mare  care sa reziste la 2*P al puterii electrice ..si va suna ..

 

Diferentele de TON  vin din limitarea in mod difert a benzii de trecere ...respectiv diferite moduri de reactie negativa pe etaje   cu filtre "distribuite si adaptate  in diferite moduri .Filtrele de fapt limiteaza .,incazul combo-urior "open back " banda de trecere in bas la aprox 200Hz ..asa ai un anumit sound ..

.Cu o boxa inchisa cu un alt amplif  se pot realiza basii mai pronuntati pe la 100-150Hz ...

 

Asa ca daca vrem ton din formator de ton ,care are de obicei  banda de frecvente foarte /prea  larga  ,un sound de amplif de chitara ar trebui limitata banda cu EQ si cu cabsim ...

Dar cum avem butoanele si banda larga noi chitaristii de obicei alegem o banda de trecere prea larga ..asa ca nu va  mai suna a amplif de chitara ...

 

Un cabsim " slabut" nu este OK ...formatoarele de ton sa aiba EQ parametric cu toate reglajele ..Frecventa , Q/largime banda /rezonanta , amplitudine  sa fie TJ-TB ..TB , TS-TB  reglabile si +/- atat ca si frecventa centrala  /sau de taiere  cat si ridicare sau taiere .....cu asa ceva deja poti sa inmiti o anume banda de trecere .

Acum daca ai asa ceva trebuie sa inveti cum sa setezi ...

 

Multi chitaristi au preferat Bassman 10  datorita benzii mai largi si a distorsiunilor mai reduse  asta cand se canta inca "clean" ..

Edited by karpi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serios vorbind, majoritatea amp-urilor comerciale ar trebui sa iti ofere un ton acceptabil, cel putin pentru lead. Macar pentru urechile celorlalti. Ca exemplu stau miile de video-uri pe youtube, cu oameni care suna bine indiferent de echipament.

Sincer mai multe sanse sa suni ca Slash ai daca ii studiezi tehnica, si aici ma refer la vibrato, bend-uri etc. decat daca ai canta chiar pe echipamentul lui.

Probabil si reversul e valid, daca Slash ar canta pe sculele tale cred ca ar suna decent.

Edited by SKU
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.