www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Diy Carl Martin Octa-Switch


Ion P.

Recommended Posts

Asa deci, dupa o lunga studiere a subiectului (considerand ca pe net acesta nu este abordat cap-coada pe nici un forum), am ajuns la concluzia ca este posibil de facut o copie (poate chiar mai reusita) a Looper-ului Octa-Switch.Toata magia este in faptul ca pot sa fac cate loop-uri vreau eu si cate preset-uri vreau eu, ceea ce inseamna ca daca cineva are doar 4 pedale cu care lucreaza tot timpul sau 4 preset-uri , de ce ar trebui sa plateasca in plus pentru celelalte 4 loop-uri sau preset-uri.

 

As vrea sa discutam pe acest subiect, iar cei interesati de a cumpara asa un device cu numarul de preset-uri si loop-uri la dorinta lui puteti sa imi scrieti PM. :)

 

Schemele le postez la cerere. :)

Link to comment
Share on other sites

Interesant o schema poti pune?

 

La moment nu am o schema a intregului proiect, ci doar bucati, care puse impreuna fac intregul proiect.

 

http://www.geofex.com/article_folders/fxswitchr/fxselex7.gif cu asta incepe, dupa care merge ULN2003, pentru amplificarea semnalului logic, urmat de http://www.generalguitargadgets.com/pdf/ggg_sss_diagrams.pdf, fara "Switch Section", doar Controller Section.

Curand voi face un document cu toata informatia organizata. :)

Link to comment
Share on other sites

O parere proprie si personala: nu era si mai ieftin si mai usor de realizat cu un micro-controller + niste ULN+relee... decodarea cu diode pentru a putea seta pe fiecare foostwitch ce loopuri sa fie active este veche si mancatoare de piese.

 

Ca schema se poate folosi aceasta, este inspirata din functionalitatea lui CM - octaswitch dar NU este o clona. Circuitul este un design de la 0 pe care l-am facut acum ceva ani in urma.

 

Spor la facut cablaj ... il aveam pe undeva si pe acela dar nu il mai gasesc.

 

Cu respect,

Gabriel Tudoran

Riot Devices

 

PS: in loc de tranzitorii de driver pentru relee, se pot folosi ULN2803 / 2003

 

SwitchNLopp.pdf

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

O parere proprie si personala: nu era si mai ieftin si mai usor de realizat cu un micro-controller + niste ULN+relee... decodarea cu diode pentru a putea seta pe fiecare foostwitch ce loopuri sa fie active este veche si mancatoare de piese.

 

Ca schema se poate folosi aceasta, este inspirata din functionalitatea lui CM - octaswitch dar NU este o clona. Circuitul este un design de la 0 pe care l-am facut acum ceva ani in urma.

 

Spor la facut cablaj ... il aveam pe undeva si pe acela dar nu il mai gasesc.

 

Cu respect,

Gabriel Tudoran

Riot Devices

 

PS: in loc de tranzitorii de driver pentru relee, se pot folosi ULN2803 / 2003

 

attachicon.gif.pagespeed.ce.hPGJFKgqtP.gSwitchNLopp.pdf

 

Ai inteles gresit. In schema prezentata de mine presetul activ este setat de 4049 + 74HC373 si nu de diode, iar Loopul activ de Dip-Switch. Practic e cam acelasi principiu ca in schema ta , doar ca la tine preseturile sunt controlate de 4028+40192+4013, ceea ce este mai complicat, parerea mea. ))

 

Aici http://www.geofex.com/article_folders/fxswitchr/fxswitchr.htm este explicat principiul de lucru al 74HC373.

 

 

Edit: Studiind schema ta am inteles ca Dip-Switch-urile la tine controleaza pentru care preset este activ loop-ul, iar in schema de pe ggg Dip-Switch-urile controleaza loop-ul activ pentru preset.

Edited by Ion P.
Link to comment
Share on other sites

Ceea ce este putin cam aceiasi marie cu alta palarie. Ma rog, ce voiam de fapt este sa adaug un alt mod de a o face... iar dpdv complicat, cred ca putem fi de acord ca cel mai putin complicat este: uC + ULN + Relee.

 

Avantaje? Pai este programabil, poti avea mai mult de 8 preseturi (poti sa organizezi sub forma Bank cu ... n preseturi) etc etc. tot parerea mea :)

 

Cu respect,

Gabriel Tudoran

Riot Devices

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Da, un uC este mai universal, problema e ca nu toti DIY-erii au un programator, plusa ca mai trebuie sa scrii si codul, care chiar daca il iai de pe net, oricum trebuie sa intelegi ce e scris acolo. La Octa-Switch imi place ca redactarea unui preset este mai simpla decat cu un uC, la care trebuie sa intri in Edit Mode, editezi si apoi salvezi, la Octa schimbi un switch. Asta este doar parerea mea si alegerea mult depinde de chitarist, daca are +500 de preseturi cu care lucreaza, normal ca ii va trebui un Looper cu uC, dar daca lucreaza cu 5 preseturi, la ce bun ii mai trebuiesc celelalte. Este o vorba in rusa: "на вкус и цвет" ->"la gust si culoare", adica fiecare cu gusturile lui. :)

Link to comment
Share on other sites

Sa ne ti la curent, ii dau insa dreptate lui Tudoran, solutia cu uC este mai eleganta si mai ergonomica, plus ca poti sa pui un afisaj LCD. Se poate face si cu o clona Arduino (sau Arduino cumparat), fapt ce duce la simplificarea codului.

In viitorul mai mult sau mai putin indepartat am in plan un asemenea switcher, abordarea mea va fi urmatoarea:

- 8 loop-uri

- uC Atmel (cu sau fara bootloader)

- 74HC595 + ULN pt. comanda releelor

- butoane conectate matricial

- 74HC595 + LED-uri pt. afisarea starii

- afisaj LCD

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Foarte fain !

Eu as utiliza ...un micro PC ..cu interfata adecvata ,

 

de ex. Raspberry PI (R-PI)

 

am incercat cu "pure data " in "raspbian" dar ar necesita putere mai mare in procesare ptr ce ma interesa ...totusi unele asplcatii/efecte audio functionau !Probabil si un looper ar functiona dar trebuie invatata programarea , in exemplele /proiectele ce le-am gasit in Pure Data nu erau ptr Raspbery necesitau un PC mai performant dar daca "dezbraci" un program stufos si ramai doar la "looper" cred ca duce procesorul.

 

http://guitarextended.wordpress.com/2012/04/04/polyphonic-synth-using-phase-vocoder-in-pure-data/

 

Probabil R-PI programat in "bare metal" dedicat doar ptr DSP se poat face minuni cu Raspberry PI .probabil se gsasesc multe programe facute de amatori

Bare-metal Raspberry Pi Programming

Raspberry Pi ARM based bare metal examples

https://github.com/dwelch67/raspberrypi

 

 

Raspberry PI are porturi ptr Arduino sau altele .este un mini PC complet nu doar un microcontroller .

 

ce nu are RaspberrPI ar fi intrare audio in-line dar am incercat doua trei USB -audio si functioneaza OK . de fapt se pot cumpara de toate ptr interfatare ..

Eu de fapt l-am cumparat ptr MIDI urmeaza sa achizitionez sii interfata MIDI ca sa fac ceva sib\cronizare intre /Loopmachine si Zoom R8 sau PC ,..drummachine extern etc ....apoi am gasit utilizarea casi DSP , Internet Mediaplayer etc .,,

 

Arduino mi-se pare scump fata de acest mini PC complet .600-1000MHz CPU , 512MB RAM , GPU ..cu iesire HDMI si AVI .,SUNET stereo ..

Programul il scrii pe un SD Card ce se poate schimba oricand cu altul ptr alt program sau sistem de operare Linux ..

 

cine are timp si ran\bdare cu limbajulk de programare "bare metal " ar fi i deal .

 

Cu " Pure Data"( PD) esti limitat deoarece functionezi sub OS Raspbian ce consuma resurse

.cu Pure Data incercat in PC 3GHz 2GRAM este alta poc\veste dar ,,.. Raspberry PI consuma 6W are cateva zeci de grame ...deci farte portabil .

Pure Data se programeaza mai usor foarte intuitiv "grafic" dar si acesta trebuie sa-l inveti ..

 

Cine- i hobbist cu programari si efecte sa caute pe net si pe youtube ...proiecte Raspberry PI.

 

 

 

Parerea mea ca in loc de relee electromecanice este mai OK sa se utilizeze releele electronice ca si cele din seria MMC 4052,MMC4053, etc ..analog - digital switch ...demultiplexer/multiplexer 1->16...16->1 MCC 4067 . ..2X 1->8 mmc 4097 ...toate sunt bidirectionale .Solid State Relais sunt OK si ptr stari logice ( digitale) cat si ptr simplu semnal audio .( analogic)..

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Raspberry PI ii o jucarie faina, insa pt. aplicatia data ii cam overkill. Se poate rezolva cu un uC de 10 lei + o mana de relee si mufe.

 

Raspberry PI ii o jucarie faina, insa pt. aplicatia data ii cam overkill. Se poate rezolva cu un uC de 10 lei + o mana de relee si mufe.

 

Este adevarat dar ....releele electromagnetice consuma ceva ... am amintit de multiplexoarele analogice , porti de transfer programabile ...bidirectionale .

R-PI in acest caz ptr programare si afisare .

Bineinteles merge si cu o memorie in care sa introduci coduri ..1->N cu o interfata logica ce scrie si citeste din memorie , introduci acasa acele cateva combinatii de interconectare si doar "citesti" codul di locatia N al memoriei ca acel cod sa activeze switchurile .

cum la cateva bucle nu ai multe combinatii se pot scrie codul acestora intr-o memorie din care le "citesti " si treaba este rezolvata. 256Kb pe 8 bit sau 2x256 ptr 16 bit ar fi suficient ...partea logica trebuie gandita sa nu fie prea complicata ..sa fie cat mai simpla/"directa.."

 

 

 

 

problema ca ARDUINO mi se pare scump ...sa fac eu un "procesor/interfata MIDI " ..cimitir de componente si ..mult timp .

 

Pad de comutare am facut cu MMC 4053 si 4069 .. cu cate un "buton" ptr fiecare bucla doar sa scot/introduc cate o pedala practic un True Bypass deoarece pedalele oricum se puteau pune pe "bypass" ...am folosit numai acasa ..extrem de simplu si bun ...mai mult ptr a schimba un distors cu unul de alt tip sau de acelasi ti dar altfel setat sau un efect cu altul ce este altfel sau altfel presetat ,,

Cu pedalele asta e problema nu poti sa modifici din mers prea multe ..faci o setare si doar pornesti sau opresti efectul , sau il schimbi cu un alt efect similar dar cu alta setare ...prolema este ca ajungi la o padure de pedale ..

Din acest aspect privind un DSP DIY FULL programabil ar fi OK ...bineinteles ma gandesc la "time effects" ..si ceva filtre nu iese un AXE FX nic Boss G-10 dar ai exact ce doresti si de ce ai nevoie si este

(teoretic) upgradabil si "elastic" reconfigurabil ..odata ce te plictisesti si vrei altceva .

Am renuntat si la matricea de interconectare a multor efecte ...odata realizat am folosit o vrema apoi cand desfaci scoti cate un efect si vrei altceva ,,incepe din nou nebunia ...cabluri ,jackuri , scheme , desene ...nu suna cum vrei ,...etc etc ..

si nu mai ai timp de cantatr ...haha .

 

Cum am scris e chestie de hobby caci daca cumpar tot ce trebuie ajung la pretul unui laptop acceptabil ,second hand ..

Asa-i cu muzichia ..un hobby scump .

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

 

 

problema ca ARDUINO mi se pare scump

 

Desi am folosit Arduino la unele proiecte nu l-am cumparat niciodata, am folosit clone facute de mine ce ma costau sub 20 de lei.

Mai e o problema cu problema cu PI-ul sau cu placile Arduino achizitionate, in cazul in care un proiect de acest gen ajunge standalone (il pui in cutie) folosesti la fiecare proiect un PI sau UNO, ceea ce e din nou overkill, de aceea pun un controller pe o placa cu periferice (relee, mufe, afisaj, etc...) si il programez ISP si gata treaba. Cu sau fara bootloader. Proiect de automatizare la preturi minime.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

To do list:

1) Looper programabil bazat pe uC.

 

 

Treaba nu-i complicata (sau nu prea complicata). Se ia una bucata uC (inca nu stiu de care, ii prea dimineata sa numar porturile sa vad cate trebuie) si se pune pe un breadboard.

- se pune un LCD + 74HC595 pt. economie de porturi, daca-i cazu'. Se scrie "Salut lume, proiect smecher de looper!".

- se leaga tastatura, in functie de nr. de butoane matricial sau cu un CD4021, se scrie un program prin care sa fie afisata tasta apasata.

- se leaga niste LED-uri printr-un 74HC595, acestea vor fi ulterior ULN+relee.

- se scriu programele pt. comanda LED-urilor in functie de butoanele apasate si afisarea lor pe LCD. Ii distractiv.

- se concepe un meniu pt. comanda si memorare, se lucreaza cu eeprom-u' intern. Recomand logica de pe Voodoo Lab Ground Controll.

- se concepe un cablaj pt. toate astea + relee + alimentare + mufe

- se pun toate intr-o carcasa smechera, se face poza si se pune pe RGC.

 

Cred ca ar ajunge un Arduino (nr. de porturi), caz in care treaba se simplifica semnificativ. Recomand o clona pt. versiunea finala, io si mor cand vad Arduino-uri + shield-uri bagate in carcase ca produs finit.

Sper ca n-am uitat nimic. Oricum, o jucarie din asta o sa-mi fac si io.

Link to comment
Share on other sites

Fainut, dar raman la ideea ce se poate implementa mult mai simplu si cu mult mai multe avantaje. Cateva comentarii:

 

- de ce folosesti doua doua tensiuni de alimentare - exista relee de 5v si SMD si THD - imi pare putin degeaba folosirea a doua tensiuni atunci cand nu este nevoie, de asemenea tensiunea standard in PB este de 9v sau 12v, este mult mai simplu sa folosesti o tensiune deja existenta decat sa alimentezi de la 220v (exista un motiv petru care vrei sa alimentezi de la retea?)

 

- diode pentru flyback pe relee

 

- rezistente de limitare pentru leduri

 

- impreuna cu SW1 - SW8 eu as mai pune si un C la masa... ca sa nu ai surprize

 

Cu respect,

Gabriel Tudoran

Link to comment
Share on other sites

 

Treaba nu-i complicata (sau nu prea complicata). Se ia una bucata uC (inca nu stiu de care, ii prea dimineata sa numar porturile sa vad cate trebuie) si se pune pe un breadboard.

- se pune un LCD + 74HC595 pt. economie de porturi, daca-i cazu'. Se scrie "Salut lume, proiect smecher de looper!".

- se leaga tastatura, in functie de nr. de butoane matricial sau cu un CD4021, se scrie un program prin care sa fie afisata tasta apasata.

- se leaga niste LED-uri printr-un 74HC595, acestea vor fi ulterior ULN+relee.

- se scriu programele pt. comanda LED-urilor in functie de butoanele apasate si afisarea lor pe LCD. Ii distractiv.

- se concepe un meniu pt. comanda si memorare, se lucreaza cu eeprom-u' intern. Recomand logica de pe Voodoo Lab Ground Controll.

- se concepe un cablaj pt. toate astea + relee + alimentare + mufe

- se pun toate intr-o carcasa smechera, se face poza si se pune pe RGC.

 

Cred ca ar ajunge un Arduino (nr. de porturi), caz in care treaba se simplifica semnificativ. Recomand o clona pt. versiunea finala, io si mor cand vad Arduino-uri + shield-uri bagate in carcase ca produs finit.

Sper ca n-am uitat nimic. Oricum, o jucarie din asta o sa-mi fac si io.

 

Edy vezi ce buna e horinca de pe la voi?Ai numai idei bune! :yay:

Hai ca incep eu.

Link to comment
Share on other sites

O realizare pentru VALERIU NASTASESCU - ValeChitara aici pe forum.S-a avut in vedere ca scula sa aiba in componenta 8 loop-uri total independente (pentru a putea se putea folosi oricite pedale vrei inainte de preamp sau in bucla fx seriala) ,iesire de tuner dedicata si comanda pentru 3 canale de preamp. Se pot memora 16 preseturi care sunt organizate in 2 banci a cite 8.


Imaginea cu looperul este tip desfasurat pentru a simplifica prezentarea.

LOOPER 8 VALI.pdf

MASTER.pdf

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Fainut, dar raman la ideea ce se poate implementa mult mai simplu si cu mult mai multe avantaje. Cateva comentarii:

 

- de ce folosesti doua doua tensiuni de alimentare - exista relee de 5v si SMD si THD - imi pare putin degeaba folosirea a doua tensiuni atunci cand nu este nevoie, de asemenea tensiunea standard in PB este de 9v sau 12v, este mult mai simplu sa folosesti o tensiune deja existenta decat sa alimentezi de la 220v (exista un motiv petru care vrei sa alimentezi de la retea?)

 

- diode pentru flyback pe relee

 

- rezistente de limitare pentru leduri

 

- impreuna cu SW1 - SW8 eu as mai pune si un C la masa... ca sa nu ai surprize

 

Cu respect,

Gabriel Tudoran

1) Am ales 12V din cauza consumului mic de curent al releelor la 12V. Aceasta tensiune nu este critica, deci daca cineva vrea sa foloseasca 5V in loc de 12V , n-are decat. Plus ca la majoritatea Looper-elor socketul de curent este la 12V AC. ))

2) ULN2803 are diodele incorporate.

3) Uitasem de ele, ms pentru info.

4) Adaugat cate un C de 10nF la fiecare SW.

OctaLooper.pdf

Link to comment
Share on other sites

Fara a face mare discutie pe tema asta (vis a vis de alimentarea in AC, nici macar OctaSwitchul nu este alimentat in AC):

 

1. http://www.carlmartin.com/manual%20octaswitch.htm

2. http://www.loopersparadise.de/ (sa imi spui si mie de aici cate loopere accepta 220v AC ca alimentare)

 

Si exista si o explicatie logica la toata treaba asta - am scris-o mai sus.

Edited by AnalogSound
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Desi am folosit Arduino la unele proiecte nu l-am cumparat niciodata, am folosit clone facute de mine ce ma costau sub 20 de lei.

Mai e o problema cu problema cu PI-ul sau cu placile Arduino achizitionate, in cazul in care un proiect de acest gen ajunge standalone (il pui in cutie) folosesti la fiecare proiect un PI sau UNO, ceea ce e din nou overkill, de aceea pun un controller pe o placa cu periferice (relee, mufe, afisaj, etc...) si il programez ISP si gata treaba. Cu sau fara bootloader. Proiect de automatizare la preturi minime.

Da , daca faci tu este OK, dar acele ansamble Arduino mi-se par extrem de scumpe .Normal este ptr amatori cu bani , modelisti care au resurse financiare .

Chiar contemplam intr-o zi in tramvai , asa de plictiseala , un american cu 2500-3500 $ salariu spune ca un Strat la 5000& este scump si "de Luxe" si ca de fapt nu merita banii ..este mai bun doar asa de fitze ...ce sa zicem noi care majoritatea nu avem 3000$ salariul ?

Cam asa si cu Arduino .

Si Raspberry Pi este scump ..cu pretul a doua R-PI cumperi second hand un Pentium Dual Core 2,7MHz .cu 2G RAM .HDD. DVD, etc in stare perfecta ...dar HOBBY-ul ...

 

Bineinteles ca utilizand uC-uri se simplifica treaba ..se pot face rost de placi scoase din uz sau rebuturi cu foarte multe componente bune , dar implica si o pregartire in electronica in proiectare /construirea blocurilor functionale

.Am vazut prieteni de la "info" carora cand le-am aratat o placa ( era un phaser ) nu stiau ce si cum e cu integratele , invatau numai teoretic .Mai tarziu a ajuns si el hobbist si pe langa programare face si partea de "hard" .

 

O intrebare ..cat consuma acest circuit ?Am citit pe undeva ca "pedalele " ce consuma mai mult de 200mA ( parca ) nu se folosesc cu baterii au doar posibilitatea de a fi alimentate de la retea ..

 

Nu vad de ce sa consume prea mult un "switch" diigital ,doar afisajul /LED-urile pot sa consume dar si acestea daca sunt aprinse in "strobe" o sa ramana la 10-20mA .( bineinteles pune problema "filtrarii" impulsurilor ).

Am construit mai demult un ecou machine cu CDB ...si SN ...consuma amperi , apoi la al doua constructie am folosit numai MMC..si de nevoie SN..HCT /LS consumul total 60mA. cu o baterie de 9 V functionas zile in sir fara probleme .pe atunci am construit si "switch"-ul cu MMC partea logica ce comandau porti de transfer . am testat ( pe atunci am descoperit portile de transfer .bidirectionale pe cand reparam un magnetofon ROSTOV .) asa ca am testat sa vad daca "bypass" este OK si nu am auzit diferenta intre direct cablat si intre semnalul prin poarta .Portile au doar cativa zeci de ohmi serie ce nu influenteaza mai nimic in audio .si mai ales la chitara ( 100-5000Hz nivelul de calitate al unui post de radio " de stiri "AM)

Folosirea releelor mi-se pare doar un fel de "perfectionism" inutil mai ales la nivelul sounduilui de chitara ..

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Am construit mai demult un ecou machine cu CDB ...si SN ...consuma amperi , apoi la al doua constructie am folosit numai MMC..si de nevoie SN..HCT /LS consumul total 60mA. cu o baterie de 9 V functionas zile in sir fara probleme .pe atunci am construit si "switch"-ul cu MMC partea logica ce comandau porti de transfer . am testat ( pe atunci am descoperit portile de transfer .bidirectionale pe cand reparam un magnetofon ROSTOV .) asa ca am testat sa vad daca "bypass" este OK si nu am auzit diferenta intre direct cablat si intre semnalul prin poarta .Portile au doar cativa zeci de ohmi serie ce nu influenteaza mai nimic in audio .si mai ales la chitara ( 100-5000Hz nivelul de calitate al unui post de radio " de stiri "AM)

Folosirea releelor mi-se pare doar un fel de "perfectionism" inutil mai ales la nivelul sounduilui de chitara ..

Pe cuvint de pionier ( jur pe cravata mea :yay: ) ca eu simt diferenta intre bypass hardware si cel cu fet sau CD4053 de exemplu - am testat alimentat la + - 8v alimentare ca la carte ca sa aiba maximum de headroom . Si aici nu este vorba doar de fecventa de 100-5000 Hz ci de armonici care se formeaza ...Dar stiu foarte bine ca tu stii despre ce e vorba ca ai destula experienta .

Edited by overdrive
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Da , daca faci tu este OK, dar acele ansamble Arduino mi-se par extrem de scumpe .Normal este ptr amatori cu bani , modelisti care au resurse financiare .

Chiar contemplam intr-o zi in tramvai , asa de plictiseala , un american cu 2500-3500 $ salariu spune ca un Strat la 5000& este scump si "de Luxe" si ca de fapt nu merita banii ..este mai bun doar asa de fitze ...ce sa zicem noi care majoritatea nu avem 3000$ salariul ?

Cam asa si cu Arduino .

Si Raspberry Pi este scump ..cu pretul a doua R-PI cumperi second hand un Pentium Dual Core 2,7MHz .cu 2G RAM .HDD. DVD, etc in stare perfecta ...dar HOBBY-ul ...

 

Bineinteles ca utilizand uC-uri se simplifica treaba ..se pot face rost de placi scoase din uz sau rebuturi cu foarte multe componente bune , dar implica si o pregartire in electronica in proiectare /construirea blocurilor functionale

.Am vazut prieteni de la "info" carora cand le-am aratat o placa ( era un phaser ) nu stiau ce si cum e cu integratele , invatau numai teoretic .Mai tarziu a ajuns si el hobbist si pe langa programare face si partea de "hard" .

 

O intrebare ..cat consuma acest circuit ?Am citit pe undeva ca "pedalele " ce consuma mai mult de 200mA ( parca ) nu se folosesc cu baterii au doar posibilitatea de a fi alimentate de la retea ..

 

Nu vad de ce sa consume prea mult un "switch" diigital ,doar afisajul /LED-urile pot sa consume dar si acestea daca sunt aprinse in "strobe" o sa ramana la 10-20mA .( bineinteles pune problema "filtrarii" impulsurilor ).

Am construit mai demult un ecou machine cu CDB ...si SN ...consuma amperi , apoi la al doua constructie am folosit numai MMC..si de nevoie SN..HCT /LS consumul total 60mA. cu o baterie de 9 V functionas zile in sir fara probleme .pe atunci am construit si "switch"-ul cu MMC partea logica ce comandau porti de transfer . am testat ( pe atunci am descoperit portile de transfer .bidirectionale pe cand reparam un magnetofon ROSTOV .) asa ca am testat sa vad daca "bypass" este OK si nu am auzit diferenta intre direct cablat si intre semnalul prin poarta .Portile au doar cativa zeci de ohmi serie ce nu influenteaza mai nimic in audio .si mai ales la chitara ( 100-5000Hz nivelul de calitate al unui post de radio " de stiri "AM)

Folosirea releelor mi-se pare doar un fel de "perfectionism" inutil mai ales la nivelul sounduilui de chitara ..

 

Arduino e doar un nume sexy pentru un circuit simplu cu un procesor Atmel AVR. In functie de cata memorie are cipul e mai scump sau mai ieftin dar nicodata mai sus de cativa euro. Piesele auxiliare pentru alimentare la 5V , reset si pini pentru I/O si USB sunt si ele iar cativa euro. Cu sub 10 euro poti sa iti faci acasa o clona de arduino pe care poti apoi sa o programezi cu AVR studio. Vezi aici pentru cablaj + instructiuni : http://www.theparsley.com/arduino/diy/

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.