www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

De o vreme incoace ma bate gandul sa cumpar o chitara cat de ieftina si sa o personalizez cat pot eu de mult ( refinisare, schimbat bridge, cheite, doze, setup complet). Intrebarea ar fi daca as ajunge la aceeasi calitate pornind de la un ibanez gio de exemplu la variantele premium sau prestige. Care e diferenta intre o chitara ibanez prestige si una gio daca inlaturam tot pana la lemn (inclusiv finisajele). MIe cel putin mi se pare ca ar rezulta o chitara mai mult decat decenta la un pret mult mai ok (plus ca e facuta exact dupa specificatile personale).

Posted

Dupa ce mi-am batut capul ceva vreme cu aceeasi intrebare, am ajuns la o concluzie: e o pierdere de timp. Daca echipezi o chitara ieftina cu componente bune, evident, singura diferenta va fi lemnul, iar aici deschizi cutia pandorei - nu exista nici un studiu relevant care sa confirme vreo diferenta intre arinul de pe un Squier si unul de pe un Fender. Costul poate fi mai mic - depinde la ce chitara te raportezi - daca gasesti absolut tot second hand, dar intra si costuri pentru lutier(la chitarile ieftine ai mai schimba nut-ul si eventual un fret leveling, plus multi bani daca vrei un finish mai nebun), care se pot sau nu scade daca esti tu priceput.

 

Treaba asta merita doar dupa ce ti-au trecut foarte multe chitari prin mana, sa stii exact ce vrei, altfel te trezesti ca peste o zi iti place alta forma, cu alte doze si nebunii.

Posted

Toate chestile astea as dori sa le fac eu desi nu am toate ustensilele necesare. Timpul nu il consider pierdut din cauza ca invat din toata experienta asta. Daca nu imi iese din prima imi iese din a 2a si asa mai departe. Tot ce cumpar vreau sa iau second, deci valoarea nu cred ca ar trebui sa se ridice la sume astronomice. La finish recunosc ca as vrea ceva mai nebun, dar acolo daca dau gres, se poate lua oricand de la inceput.

Posted

http://www.projectguitar.com/tut/mat.htm

Am gasit un turorial aici cu finisaj dintr-un anume material (ori textil ori hartie). Asta ar fi doar pe fata. Pe spate as dori doar sa se vada lemnul. Poate nu e asa de complicat pe cum cred eu dar numai la momentul respectiv o sa pot confirma. Sunt constient ca din prima nu o sa imi iasa, dar repet nu prea am ce sa stric facand acest lucru.

Posted

Daca vrei mai mult sa te relaxezi lucrand la ea, e o ideie buna. Daca vrei o chitara de nivel inalt (cum ai zis, premium, prestige), nu m-as arunca la asa ceva.

Chitarele alea nu costa atat doar pentru ca scrie ceva frumos pe ele. Sau, depinde si ce vrei sa canti pe ea, daca vrei numai metale si iti pui o doza de 24kohm, corpul poate sa fie facut si din placaj... Eu totusi, nu m-as astepta sa iasa o chitara cu un sunet formidabil.

Ca sa fiu mai credibil, stiu pe cineva care a facut experimentul asta (a luat o copie chinezeasca de strat si a schimbat totul de pe ea) si nu a iesit o chitara nemaipomenita ca sound. Se apropie de un strat, dar pentru cineva cu urechile destupate nu are legatura.

Posted

pe langa cele mentionate mai sus, un finish natural la un corp de basswood nu este chiar potrivit, teiul nu are o textura potrivita pentru un finish natural.

dar daca tot vrei sa faci o lucrare de genul asta recomand sa cauti piesele individual si sa o faci custom. eu tot cochetez cu partile de pe warmoth.com: sa cumpar un body nefinisat si sa il finisez eu cum ma taie capul, de la ei poti sa iei toate componentele necesare si sa rezulte o chitara okay.

Posted

Chitarele alea nu costa atat doar pentru ca scrie ceva frumos pe ele.

Costă atât pentru că sunt oameni dispuși să plătească atât pe ele.

 

 

e tăiat de o mașină specială astfel încât rezonanța să fie maximă

Ați fost în concediu și ați ieșit toți deodată la iveală? E cumva un CNC cu cristale, acordat la Frecvența Universală?

  • Like 2
Posted

Pai poti sa iei un Logan si sa pui piese in el ca sa iasa ceva peste Mercedes. Dar nu asta era ideea. Un clip demonstrativ

Ideea principala era per total sa iasa mai ieftin decat in magazin si sa fie ceva mai calitativ cu o investitie minima (pare ideal). Adica in total undeva la 1000-1500 lei poate chiar mai putin (mai mult nu m-as duce deocamdata). Nu ma astept neaparat la calitate de prestige cum am scris in primul post dar o chitara decenta cum se gasesc de obicei in jurul sumei mai sus mentionate (doar ca e facuta dupa poftele mele).

Linkul wormoth are preturi destul de piperate sincer. As putea incerca mai incolo dar nu ca si prim proiect.

Posted

Cu 1000-1500 lei la second poti sa-ti iei ceva decent. Si gandeste-te bine, ca daca iti iei o chitara oarecare ai sanse mult mai mari sa o vinzi, la randul ta, fata de situatia unei chitare costumizate.

@57: M-am exprimat gresit. Crezi ca diferenta de pret nu e justificata? (intre un Gio si un Premium, sa zicem)

Posted

Justificată din ce punct de vedere? Al pieței libere, a unei economii sustenabile, al cuiva care-și cumpără prima chitară, a fanboy-ului care-și face ipotecă să-și ia Prestige?

Lucrurile produse în serie mare (și inevitabil pentru nevoi și gusturi prozaice) vor fi mai ieftine din motive care sper că sunt clare. Asta nu înseamnă că tot ce e "de duzină" e și de calitate proastă, înseamnă doar că procesul de producție e eficient. Cu cât te îndrepți spre spectrul specializat, de serie mică, custom, de nișă, cu atât lucrurile devin mai scumpe, și nu în mod liniar. În ce fel se justifică respectivele prețuri e discutabil, dar îți propun o temă de gândire:

Ai un laborator de fizică, ai nevoie de un microscop electronic. Cum e un produs extrem de rar, dacă ai nevoie de el trebuie să cheltui o grămadă, n-ai de ales.

Ai suflet de artist™, vrei să-ți iei o chitară. Poți lua una la 300 lei, 600 lei, 3000 sau 6000 și mai mult. Ce avantaje îți oferă opțiunile mai scumpe? Care e diferența de funcționalitate dintre nici o chitară și una la 300 lei? Dar între una la 300 și una la 3000? Te face să cânți de zece ori mai bine? Sau de zece ori mai multe piese? Note pe secundă? Care-i logica?

  • Like 2
Posted (edited)

Mai e o problema mica la chitarile ieftine, daca o faci pentru tine e ok, daca intr-o zi o s-o vinzi, chiar daca o sa fie o chitara care o sa sune mai bine decat un custom shop, daca scrie Squier pe ea si nu Fender, lumea niciodata nu o sa dea prea multi bani pe ea din factorul subiectiv: it's to good to be true. Eu am o chitara facuta de mine dupa propriul gust (yamaha eg-112), care e chitara mea de suflet si care desi uzata si cu sunet mai prost imi place mai mult decat Prestige-ul pe care il am. Daca as scoate-o la vanzare nu ar da nimeni mai mult de 250 de lei pe ea (cu tot cu husa si un set de corzi), pentru mine chitara aia e priceless.

Pe de alta parte o sa ecranez si o sa schimb dozele si pe prestige, si dupa zeci de ore de cantat o sa fiu la fel de atasat de ea ca de yamaha.

 

Ideea e ca atasamentul subiectiv de un instrument se face totusi mai mult cantand, decat mesterind la ea (la fel o masina, pana la urma oricum ai face-o, o faci ca sa o conduci, daca petreci mai multe ore polishand-o decat conducand-o ii cam anulezi scopul existentei).

 

Pe teme de sunet, lemn si alte chestii nu isi are rost discutia pe rgc ca sunt hiene de serviciu care devoreaza orice argument subiectiv (ceea ce nu e neaparat un lucru rau).

 

Ca sfat totusi, Gio, la fel ca Bullet straturile, eu personal le consider prea slabe pentru a fi tunate (ca un logan). Daca iei un presitge sau custom shop, iar nu prea ai de ce sa il tunezi, de aceea cele mai pretabile chitari din punctul meu de vedere sunt cele de mijloc, care sunt noi in zona 1200-2500 de lei, pe care chiar poti sa le tunezi sa sune la fel de bine (sau subiectiv mai bine) decat un prestige. Lemnul nu e atat de scump cum se vrea a crede si sunt multe chitari din clasa de mijloc care au absolut acelasi lemn ca si chitarile superioare.

 

Cel mai greu (nu imposibil) e sa imbunatatesti un grif, de aceea asta pentru mine ar fi punctul de plecare cand as alege o chitara pretabila pentru tunning, adica griful sa fie bun, restul se rezolva usor.

Edited by mettal86
Posted

Daca folosesti functionalitatea ca singur termen de comparatie, dupa un punct nu se mai imbunataseste nimica - in cadrul aceluiasi model. Singurul avantaj e de ordin estetic(exceptie fiind tonul, care poate sau nu sa placa mai mult) + multe alte lucruri marunte care costa mult: raritate, specificatii deosebite, mojo ca-i relic.

 

Au facut cei de la Rob Chappers blind tests cu chitari incepand de la Squier pana la CS Fender si le-am incurcat bine intre ele. Nu stiu cat de fake/reliable e, dar mi se pare cel mai corect mod de a aprecia o chitara. Cine vrea bling, plateste extra.

Posted

Justificată din ce punct de vedere? Al pieței libere, a unei economii sustenabile, al cuiva care-și cumpără prima chitară, a fanboy-ului care-și face ipotecă să-și ia Prestige?

Lucrurile produse în serie mare (și inevitabil pentru nevoi și gusturi prozaice) vor fi mai ieftine din motive care sper că sunt clare. Asta nu înseamnă că tot ce e "de duzină" e și de calitate proastă, înseamnă doar că procesul de producție e eficient. Cu cât te îndrepți spre spectrul specializat, de serie mică, custom, de nișă, cu atât lucrurile devin mai scumpe, și nu în mod liniar. În ce fel se justifică respectivele prețuri e discutabil, dar îți propun o temă de gândire:

Ai un laborator de fizică, ai nevoie de un microscop electronic. Cum e un produs extrem de rar, dacă ai nevoie de el trebuie să cheltui o grămadă, n-ai de ales.

Ai suflet de artist™, vrei să-ți iei o chitară. Poți lua una la 300 lei, 600 lei, 3000 sau 6000 și mai mult. Ce avantaje îți oferă opțiunile mai scumpe? Care e diferența de funcționalitate dintre nici o chitară și una la 300 lei? Dar între una la 300 și una la 3000? Te face să cânți de zece ori mai bine? Sau de zece ori mai multe piese? Note pe secundă? Care-i logica?

Care e diferenta? Cred ca glumesti... Cel putin asa sper. Iti garantez ca o chitara pe care te simti comfortabil, lucru care de multe ori are un pret, justificat sau nu, te va face sa canti mult mai bine, asta daca are ce sa imbunatateasca, ca din rahat bici nu poti face. Sunt anumite lucruri imposibil de cuantificat, cum ar fi faptul ca unuia ii place mai mult un anumit exemplar al aceluiasi model. Si asta nu tine de placebo sau de vr-un mit.

Si da, o chitara "comfortabila", te face sa canti si mai multe piese si mai repede. Asa cum te ajuta sau impiedica corzile subtiri sau groasa, asa te ajuta sau incurca o chitara "placuta".

Posted

Deja deviem.

Ca ultim comentariu in acest post, consider ca nu merita proiectul in cazul in care vrei sa ai o chitara de calitatea banilor investiti. Daca vrei sa te relaxezi facand asta e ok, dar s-ar putea sa te trezesti cu un lemn de foc de 700 lei. Lucratul la o chitara nu e treaba usoara, mai ales daca nu ai experienta si vrei sa obtii rezultate.

  • Like 2
Posted

Care e diferenta? Cred ca glumesti...

Păi spune, care-i? Ai menționat confortul, ok. Asta înseamnă două lucruri:

  1. Ergonomie: dacă instrumentul e incomod e simplu, e prost proiectat. Și totuși LP și Tele sunt în continuare printre cele mai apreciate chitare... Ca designer te cam face să-ți reevaluezi prioritățile.
  2. Confortul psihologic, asocierile pozitive pe care le formezi cu un obiect: Ai exemplificat preferința pentru un exemplar specific dintre altele de același model. Demonstrează-mi că persoana va idenfitica și prefera în mod consistent același exemplar, fiind legat la ochi. Apoi mai vorbim despre ce e și ce nu e placebo.

Dragilor, cuvântul de ordine e moft. Ca orice dihor liberal, susțin piața liberă. Dacă omu' are bani și vrea să-i dea pe prostii, e dreptul lui. Mă deranjează doar când vine și încearcă să-mi explice raționalizarea sa penibilă prin retorică pseudoștiințifică și estetică de la curu' vacii.

Cum se face că nici un corksniffer nu zice niciodată "Mi-am luat Gibson că îmi place"?. Toți tre' să repete Crezul Tonului și să ne explice cum lacul nitro e transparent la Flacăra Violet și că PAF-urile bicolore scot cu 27% mai mult ton. Toanz! Teh TOANZ!!!11!11111eleven.

  • Like 2
Posted

Păi spune, care-i? Ai menționat confortul, ok. Asta înseamnă două lucruri:

  1. Ergonomie: dacă instrumentul e incomod e simplu, e prost proiectat. Și totuși LP și Tele sunt în continuare printre cele mai apreciate chitare... Ca designer te cam face să-ți reevaluezi prioritățile.
  2. Confortul psihologic, asocierile pozitive pe care le formezi cu un obiect: Ai exemplificat preferința pentru un exemplar specific dintre altele de același model. Demonstrează-mi că persoana va idenfitica și prefera în mod consistent același exemplar, fiind legat la ochi. Apoi mai vorbim despre ce e și ce nu e placebo.

Dragilor, cuvântul de ordine e moft. Ca orice dihor liberal, susțin piața liberă. Dacă omu' are bani și vrea să-i dea pe prostii, e dreptul lui. Mă deranjează doar când vine și încearcă să-mi explice raționalizarea sa penibilă prin retorică pseudoștiințifică și estetică de la curu' vacii.

Cum se face că nici un corksniffer nu zice niciodată "Mi-am luat Gibson că îmi place"?. Toți tre' să repete Crezul Tonului și să ne explice cum lacul nitro e transparent la Flacăra Violet și că PAF-urile bicolore scot cu 27% mai mult ton. Toanz! Teh TOANZ!!!11!11111eleven.

O chitara mai scumpa , teoretic e mai buna decat una ieftina deoarece materialele folosite sunt superioare , una e placajul ieftin si alta e bubinga , una e un set de cheite grover alta e un set de cheite no name , una e un floyd rose original alta e un floyd no name , una e un set de seymour duncan alta e un set de doze bobinate de tataie in garaj . Alt motiv ar fi atentia acordata detalilor o chitara mai scumpa este supusa unor teste mai riguroase pe linia de productie .

Posted

Thread about "Cheap Guitar Gone Wild" is going wild.

Norbid, nu ma pricep la lemnareli da' proiectu' poate fi un bun inceput, oricum nu este un lutier priceput in Baia Mare (sau n-am auzit io de el). Important ii sa ai spatiu de lucru, intr-un apartament nu prea ii loc de intors pentru lemnareli.

Chitara buna ii aia la care ti-e confortabila la cantare, care nu trebuie s-o acordezi la fiecare jumatate de ora si la care sound-u' dozelor te coafeaza. Ca-i o chitara ce valoreaza cat apartamentu' meu sau una facuta in garaj nu cred ca are importanta in ochiu' privitorului (in cazu' asta si-n urechea privitorului). Brian May si-a facut chitara impreuna cu taica-so, lafel si Eddie Van Halen si cred ca sunt mai multi din astia. Si nu s-a folosit artar/stejar/dud/sequoia udat cu lacrimi de virgina, procesat prin metode mai secrete decat planu' de mobilizare a Uniunii Sovietice in caz de razboi.

  • Like 1
Posted

Pai incet incet o sa ma apuc de proiect. Depinde cum ma descurc cu banii ca nu as vrea sa investesc o avere. Desi nu sunt lutieri in Baia Mare sau Cluj sunt gramada de tutoriale pe net cu orice vrei. O sa incep cu un refinish si un setup cat pot eu de bine (nivelare taste daca e nevoie, inlocuire nut si asa mai departe). Daca se imbunatateste chitara poate o sa merg mai departe. Daca ramane la fel sau dimpotriva fac mai mult rau decat bine, o sa o vand inapoi la un pret potrivit si nu cred ca o sa pierd o avere (o sa pierd timpul dar asta e alta treaba).

  • Like 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.