subliminal Posted May 4, 2014 Posted May 4, 2014 Pai exact asta am spus si eu mai sus. 'mnezău e de parere ca un bazait fin e tolerabil daca nu se aude amplificat (repet, nu ma refer la fret buzz, ci la un bazait mult mai subtil care se produce doar la anumite arpegii, doar daca tastele sunt apasate cu o presiune mai mica, corzile ciupite foarte fin, etc). Eu nici macar p-ala nu-l suport si prefer sa ridic 'o secunda' mai sus actiunea ca sa scap de el. Stiu in schimb persoane care-l considera normal si nu sunt deranjate de asta. D-aia zic, fiecare cu piticii lui... iezact. acuma la chitara de 15lei e normal sa ai buzzuri,vibratii de tot felu,w t hell,se intampla si la scule foarte scumpe, bine e sa incerci sa scapi de ele [vibratiile nedorite] . mie actionurile prea mici de 1 mm sau sub mi se par nu numai gay,ci si ca omoara dinamica in interpretare,expresivitatea . e bine sa ai un action mai mare cateodata,eu il setez uneori la 2 mm + ca sa ma antrenez,iar cu o zi doua inainte de vreo cantare il pun inapoi la 1.5 si mana parca zboara pe griff. Multumesc pentru promtitudine....voi adauga urmatoarele aspecte: 1. Inainte sa schimb corzile nu se auzea deloc 2. Este vorba de mi-ul gros 3. Se aduce buzz-ul si in amplificator...si cum exersez in casa..cu un volum nu foarte tare...ma deranjeaza...plus ca viind la inceputurile relatiei cu chitara..mai exersez si la rece cand imi permite timpul(adica noaptea). voi incerca sa cumpar un mi de 0.42..sa.vad daca e vreo diferenta ridica saddle-ul pana in momentul in care distanta de la varful de sus a tastei 17 si partea de jos a corzii va fi de 2 sau 2.5 mm dup-aia fa la fel si cu restul corzilor,eventual poti merge descrescator in distanta spre corzile mai subtiri. distanta normala recomandata e de 2.5 -1.5 mm 1
'mnezău Posted May 4, 2014 Posted May 4, 2014 Corzile mai subţiri, presupunând că ai păstra acelaşi reglaj, ar trebui să amplifice fret-buzz-ul, nu să-l diminueze. Corzile mai groase ar trebui să-l diminueze. Înţelege care-i treaba cu truss rod-ul şi mai încearcă să reglezi. 1
subliminal Posted May 4, 2014 Posted May 4, 2014 Corzile mai subţiri, presupunând că ai păstra acelaşi reglaj, ar trebui să amplifice fret-buzz-ul, nu să-l diminueze. Corzile mai groase ar trebui să-l diminueze. Înţelege care-i treaba cu truss rod-ul şi mai încearcă să reglezi. hmm,corzile mai groase au o zona mai mare in care se misca,deci e taman invers. asta in cazu in care nu ti se face grifful arc si nu mai ai nici un fel de buzz.
sam Posted May 4, 2014 Posted May 4, 2014 (edited) E testat de mine de curand pe o chitara careia nu-i puteam scoate de nicio culoare acel mini-bazait la rece in conditiile unei actiuni decente. Initial i-am pus 009-046 dupa care le-am inlocuit cu 010-046 si e mult mai bine. Ambele seturi erau aceeasi firma deci personal sustin teoria lui 'mnezău. Edited May 4, 2014 by sam
subliminal Posted May 4, 2014 Posted May 4, 2014 da,pt ca alea de 10 trag mai tare de grif si s-a marit distanta in locul cu probleme ,dar in mod normal o coarda mai groasa are nevoie de action mai mare. it's basiscs,elementary-cum vrei sa-i spui.
'mnezău Posted May 4, 2014 Posted May 4, 2014 hmm,corzile mai groase au o zona mai mare in care se misca,deci e taman invers. asta in cazu in care nu ti se face grifful arc si nu mai ai nici un fel de buzz. Pierzi din vedere faptul că o coardă mai tensionată formează o mişcare de oscilaţie cu un diametru mai mic decât una mai puţin tensionată. De asemenea, un alt fapt interesant e că o coardă groasă nu este mai aproape de fretwire decât una subţire, aşa cum probabil ne vine să credem. Distanţa dintre coardă şi fretwire e dată strict de nut şi bridge, nu de diametrul coardei. Coardele respective, chiar dacă au diametru diferit, se sprijină pe aceleaşi puncte, distanţa de la baza coardei la partea superioară a fretwire-ului fiind aceeaşi. Teoretic ai şi tu dreptate, însă, în practică, faptul că e mai tensionată o face să ofere rezultate mai bune în ceea ce priveşte fret-buzz-ul. Asta spun din testat, că eu reglez chitara la fel de când mă ştiu, ca şi curbură a gâtului. Chiar dacă am schimbat coardele, am reglat-o la fel, obţinând rezultate mai bune din punctul ăsta de vedere cu coarde mai groase. Dar na, cum zicea şi sam, fiecare cu piticii lui, dacă ţie piticii îţi spun că nu-i aşa, n-o să încerc să te conving. Văd că am plecat din zona "trebuie lampă ca să suni bine" şi am ajuns la "trebuie distanţă mare între coarde şi griff ca să suni bine". 2
Zambu Posted May 4, 2014 Author Posted May 4, 2014 Pierzi din vedere faptul că o coardă mai tensionată formează o mişcare de oscilaţie cu un diametru mai mic decât una mai puţin tensionată. De asemenea, un alt fapt interesant e că o coardă groasă nu este mai aproape de fretwire decât una subţire, aşa cum probabil ne vine să credem. Distanţa dintre coardă şi fretwire e dată strict de nut şi bridge, nu de diametrul coardei. Coardele respective, chiar dacă au diametru diferit, se sprijină pe aceleaşi puncte, distanţa de la baza coardei la partea superioară a fretwire-ului fiind aceeaşi. Teoretic ai şi tu dreptate, însă, în practică, faptul că e mai tensionată o face să ofere rezultate mai bune în ceea ce priveşte fret-buzz-ul. Asta spun din testat, că eu reglez chitara la fel de când mă ştiu, ca şi curbură a gâtului. Chiar dacă am schimbat coardele, am reglat-o la fel, obţinând rezultate mai bune din punctul ăsta de vedere cu coarde mai groase. Dar na, cum zicea şi sam, fiecare cu piticii lui, dacă ţie piticii îţi spun că nu-i aşa, n-o să încerc să te conving. Văd că am plecat din zona "trebuie lampă ca să suni bine" şi am ajuns la "trebuie distanţă mare între coarde şi griff ca să suni bine". nu fi rau..asa mai invat si eu
subliminal Posted May 4, 2014 Posted May 4, 2014 (edited) Pierzi din vedere faptul că o coardă mai tensionată formează o mişcare de oscilaţie cu un diametru mai mic decât una mai puţin tensionată. De asemenea, un alt fapt interesant e că o coardă groasă nu este mai aproape de fretwire decât una subţire, aşa cum probabil ne vine să credem. Distanţa dintre coardă şi fretwire e dată strict de nut şi bridge, nu de diametrul coardei. Coardele respective, chiar dacă au diametru diferit, se sprijină pe aceleaşi puncte, distanţa de la baza coardei la partea superioară a fretwire-ului fiind aceeaşi. Teoretic ai şi tu dreptate, însă, în practică, faptul că e mai tensionată o face să ofere rezultate mai bune în ceea ce priveşte fret-buzz-ul. Asta spun din testat, că eu reglez chitara la fel de când mă ştiu, ca şi curbură a gâtului. Chiar dacă am schimbat coardele, am reglat-o la fel, obţinând rezultate mai bune din punctul ăsta de vedere cu coarde mai groase. Dar na, cum zicea şi sam, fiecare cu piticii lui, dacă ţie piticii îţi spun că nu-i aşa, n-o să încerc să te conving. Văd că am plecat din zona "trebuie lampă ca să suni bine" şi am ajuns la "trebuie distanţă mare între coarde şi griff ca să suni bine". ideea e ca o coarda mai groasa ,cum ziceam ,are nevoie de mai mult loc pentru a se misca pt ca e mai putin tensionata fata de cele mai subtiri-exact-merci pt completare,e la obiect ! am omis partea cu tensiunea corzii,insa nu schimba cu nimic faptul ca ,corzile mai groase au nevoie de action mai mare cum am zis !!! mai ales ca eu ma refeream la faptul ca e mai simplu sa ridice putin de corzi decat sa le schimbe in totalitate cu altele care e posibil sa nu ii fie comode ! poate ca nu e cazu sa bagam cu milioane de teorii si fizica cuantica in postul numit ''noob la chitara''. iar sfatul ''pune alte corzi mai groase ca diminueaza buzz-ul'' mi se pare o tampenie ,mai ales cand se poate ridica un saddle si problema e rezolvata ! [chestie care oricum e necesara cand schimbi gauge-ul la corzilor,fara a mai pomeni de umblatul la trussrod necesar] ! cu lampa esti total offtopic si o consider ''mancarimi'',revino-ti si calmeaza-te baietas !! Edited May 4, 2014 by subliminal
sam Posted May 5, 2014 Posted May 5, 2014 (edited) Repet, am facut experimentul saptamana trecuta pe aceeasi chitara cu doua seturi noi de corzi D'Addario de 009 si 010 cu 046. Pentru a putea elimina complet orice bazait cat de mic, cu 009 trebuia sa ridic actiunea ceva mai mult fata de 010. Am incercat toate trucurile, am pierdut destul mult timp cu asta si am pretentia ca stiu fac un setup corect. Explicatia pe care mi-am dat-o singur fara sa ma documentez (s-a putea sa fie o prostie) e ca o coarda mai subtire e mai 'agitata' si vibreaza mai 'energic' in timp ce una mai groasa e mai greu de pus in miscare si vibreaza mai 'lenes'. Si cred ca si miscarea descrisa difera in functie de grosime. N-am sa intru in teoria chibritului, v-am spus doar ce am constat pe propria piele urmarind exact acest aspect. Ca sa fie complet exeprimentul ar fi trebuit sa pun si 011 (sau 008) dar n-am facut-o si nici n-am s-o fac pentru ca nu folosesc grosimile astea. Edited May 5, 2014 by sam
EugenRo2001 Posted May 5, 2014 Posted May 5, 2014 (edited) @sumliminal - ce spui tu este corect pentru corzile mai groase din set, adica Mi gros are nevoie de spatiu mai mare sa oscileze in comparatie cu Mi subtire. Colegul se referea insa la corzi mai groase ca si calibru, un Mi de 0,009 e mai putin tensionat decat un Mi de 0,011 si deci e mai predispus la buzz. La corzile matisate, tensiunea este data de grosimea firului central nu de diametrul corzii cu tot cu matisaj. Edited May 5, 2014 by EugenRo2001
eduard.alexandru Posted May 5, 2014 Posted May 5, 2014 tensiunea este data de grosimea firului central nu de diametrul corzii cu tot cu matisaj. Nu. Tensiunea esta dată de forță și lungime... 1
EugenRo2001 Posted May 5, 2014 Posted May 5, 2014 (edited) Nu am spus pana la capat - "la aceeasi lungime (scala_ si acelasi acordaj, grosimea firului central al corzilor matisate este cea care determina tensiunea in coarda, nu diametrul exterior al corzi cu tot cu matisaj". Sper ca asa este mai corect. Ce am vrut sa subliniez, este ca nu conteaza cat de groasa este coarda cu tot cu matisaj ci cat de gros este firul central. Tot grosimea firului central este si cea care detemina si 'compensarea' pentru o intonatie corecta. Edited May 5, 2014 by EugenRo2001
FiveseveN Posted May 5, 2014 Posted May 5, 2014 Așa-i. Ai uitat să specifici și același aliaj și aceeași temperatură . Deși eu sunt de obicei cel ce despică firul sub AFM, mi se pare că s-a mers cam departe cu detaliile pentru o problemă ce are o singură soluție: setup corect. Că e făcut de proprietar sau de cineva cu experiență contează mai puțin; oricum trebuie luat pas cu pas, de la un capăt și totul va fi...
Zambu Posted May 9, 2014 Author Posted May 9, 2014 (edited) Bun...am schimbat mi la si re cu dunlop extra light(08-38) si am scapat de buzz fret Partyyy )) Edited May 9, 2014 by Zambu
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now