www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

Salut

 

Eu am un pandora mini si pot sa spun ca are preseturi competente de metal, de obicei facute sa fie cit mai apropiate de anumite piese de la anumite trupe. Daca te uiti un pic la prezentare o sa intelegi despre ce e vorba. Daca te joci cu softul inclus, poti sa iti faci propriile tonuri, cit de ,,metalice'' vrei. Are ritmuri destul de complexe de tobe, dar nu te astepta sa mergi pe scena cu ele. Pentru studiu sunt ok.

Posted (edited)

Salut! Care dintre cele 2 procesoare Korg AX5G si Pandora Mini suna mai ok, pentru metal mai ales, dar si din punct de vedere al pattern-urilor de tobe si bas incorporate?

 

Metalul este o maniera de cantat .nu numai " efectul " adica cum se spune mai mult "mana" conteaza .

Amandoua sau cam orice procesor are sounfuriu multiple si suna ok ptr cam orice gen muzical ...

Ar fi akegerea unui distors /procesor ce sa nu aiba IMD mare ca sa sune curat ..dar depinde ..ptr gi gi chit ritm .merge cam orice .

 

...timbrul specific se poate varia si obtine mai din toate pedalele ,,in functie de semnalul dozei ai nivel diferit de distors ..dupa gust si necesitati alegi componentele ...

Edited by karpi
Posted (edited)

Dar ce-ţi veni cu Korg? De ce buget dispui? În general, nu m-au impresionat prea mult procesoarele lor. Erau ok acum câţiva ani, când erau avansate faţă de ce exista pe piaţă, dar azi, seriile AX nu fac altceva decât să amintească de trecut. Pandora Mini e ok având în vedere preţul. Are multe chestii, mai ales pe partea de ritmuri de tobe, multe ritmuri, chiar şi posibilitatea de a regla reverbul de pe tobe, lucru pe care nu l-am prea mai întâlnit la alte procesoare. Mai toată seria Pandora mi se pare reuşită. E mai modernă. Restul, sunt cam depăşite.

Dacă le cauţi de noi, decât să dai banii pe AX5G, mai bine cauţi un Zoom G2 la mâna a doua. Părerea mea.

Edited by 'mnezãu
Posted

Am citit pe internet ca acest Pandora Mini e predispus la o eroare ( Memory Err ) ireparabila...si imi fac griji in privinta asta...Nu stiu ce sa fac.. Nu am un buget prea mare, aprox. 400RON. Ideea e ca poate o sa gasesc ceva second hand in banii astia si sa fie bun pentru ceea ce vreau. Am o trupa de extreme metal...si am nevoie de un distors bun care sa sune plin si incarcat. Ceea ce am acum , daca dau volum mai mult la amplificator , se pierde si suna spart si aiurea...

Posted

Nu stiu de ce eroare poate fi vorba ..

 

La ce trebuie sa te uiti este IMD-ul la distors ...testarea se face cu la octava pe coarda 1 si 2 cate o nota ...lovesti corzile si asculti daca nu "haraie " pe langa tonurile respective prea puternic IMD-ul .

Iar conversia AD... esantionarea si prelucrarea de semnal poti sa incerci cu doza bridge la volum mare sa vezi daca poate prelucra semanlele "rapide" de amplitudine mare ...( rapide = front crescator abrupt si foarte mare )..

 

CabSim-urile sa nu bage "reverb" ...

 

restul sta in filtre ..ptr colorarea sunetului distorsionat ..iar efectele sunt de la pedala la pedala diferite calitati dupa puterea CPU etc ...

Posted

Am avut pandora mini si pentru metal si distors de solo 80's style era chiar ceea ce trebuie. Cand am avut un mini concert l-am lipit cu banda adeziva de chitara in spatele bridge-ului ca sa pot schimba patch-urile :). Nu a fost cea mai comoda solutie, dar e o solutie oricum tinand cont cat de mic e. Korg-u mi se pare depasit in ziua de azi. Nu te uita la dimensiune, digitalul il poti impacheta si mai mic si va suna la fel.

Posted

Un Korg Pandora PX4D mi-ar satisface nevoia de hi-gain incarcat care sa nu sune spart la volume mari? A mai incercat cineva vreunul vreodata? Pe net am vazut ca e destul de ineresant..

 

Pe scurt, nu! Pentru ca tocmai asta e problema procesoarelor la volum mare..sunt ca niste fosnitoare pe langa toba sau bas.

 

Pana acum nu am intalnit (inca) un procesor/modeler sau nici pedala ,nici din modele scumpe care sa se compare cu un canal hi-gain scos din final in saturatie.

Compresia si saturatia sau forta aia (acu' o sa intre 57 pe receptie) de care ai nevoie pentru ce spui, vine i nprimul rand din ce am spus mai sus + difuri si putere mai mare + eventual acordaje joase, corzi mai groase, doze cu output mare..etc

In trupa zgomotoasa la volume mari, procesoarele te ajuta sa te cam pierzi in peisaj..din pacate, dar tu poti sa alegi ce vrei.

Posted (edited)

acu' o sa intre 57 pe receptie

Negreșit :). Soluția e simplă: dați-vă în pana mea mediile mai tare! Și nu băgați procesorul într-un canal care are mediile la -15 dB cu controlul la maxim ci unde trebuie să intre orice preamplificator, într-un poweramp.

Compresie și saturație ai și în procesor, iar difuzoare și putere mare țin de sistemul prin care-l monitorizezi. Dacă nu știi să folosești echipamentul normal că iese ciorbă. Nu devii samurai dacă-ți cumperi o katana din mall.

Edited by FiveseveN
  • Like 3
Posted
Negreșit :). Soluția e simplă: dați-vă ĂŽn pana mea mediile mai tare! Și nu băgați procesorul ĂŽntr-un canal care are mediile la -15 dB cu controlul la maxim ci unde trebuie să intre orice preamplificator, ĂŽntr-un poweramp. Compresie și saturație ai și ĂŽn procesor, iar difuzoare și putere mare țin de sistemul prin care-l monitorizezi. Dacă nu știi să folosești echipamentul normal că iese ciorbă. Nu devii samurai dacă-ți cumperi o katana din mall.

 

 

Nu prea stiu de ce esti convins ca toti cantam cu mediile taiate sau cu procu direct in preamp, dar in fine..

puterea si difuzoarele mai tin si de cat si cum te auzi cand duduie basu si alalt da blana in tobe pe langa tine.

 

Acum nu stiu cat o fi la subiect sau nu da iti prezint urmatoarea problema:

Si in ultima vreme folosesc metoda cu proc in loop (nu pentru cambsimuri; distoarse si alte nebunii). doar cat sa dozez mici cantitati de efecte ptr coloratura (clean curat cu dozaj minim de tweek pentru solo sau mici interventii ). Aceeasi problema se repeta (ca si pe alte scule) cand activez butonul de loop (oricare ca's doua): scade dinamica si cel mai important, scade volumul, cu toate ca semnalul preseturilor sau output urile din proc le dau la maxim. Na..pe chestia asta cativa oameni cu mult mai capabili in electronica sau sunet decat mine si'au batut capu ore bune cu zeci de incercari pana sa ajungem la un rezultat sa zicem..satisfacator.

Noroc ca mai am un pot de send level prin care pot regla dozajul in tre proc si head , din cate stiu nu toate amplifurile au..si cu aia am mai scaldat'o,dar diferenta de volum tot exista (indiferent de canalul head ului sau de efectul folosit). Drept e ca tonul nu se murdareste, sau e f putin sesizabil.

Partea si mai norocoasa e ca mai am pe pedalier inca un buton care creste volumul general , pe care pac il apas simultan cu cel de FX si am volumul dorit la activarea de loop.

Acum, daca ai o solutie mai buna (fara sa folosesc si butonul "minune") poate mi'o zici. Daca va da rezultate, ai tot respectul meu, daca nu , voi crede si eu ca si altii ca esti doar un bun teoretician.

Multam!

Posted

Nu prea stiu de ce esti convins ca toti cantam cu mediile taiate sau cu procu direct in preamp, dar in fine..

N-am zis toți, dar e cea mai des întâlnită problemă când am avut de-a face cu tineri care vin pe scenă (doar cu) cu procesoare.

 

puterea si difuzoarele mai tin si de cat si cum te auzi cand duduie basu si alalt da blana in tobe pe langa tine.

Nu prea am înțeles obiecția, dar ecuația e simplă: nu auzi, dai mai tare. Rămâi fără putere, folosești un ciocan amplificator mai mare.

Deși cum am menționat în repetate rânduri, un sistem in-ear e mai elegant.

 

scade dinamica

Pun pariu cât vrei că un procesor modern are mai multă dinamică decât orice amplificator de chitară: 110 dB pt. POD HD, de exemplu. Abia monitoare cu moț se apropie de cifra asta.

 

scade volumul, cu toate ca semnalul preseturilor sau output urile din proc le dau la maxim

Asta e într-adevăr o problemă. Și presupunând că vorbim de Road King și Pod Pro, n-ar prea trebui să se întâmple, loop-urile din head fiind amplificate. Dacă procesorul e într-adevăr setat la nivelul maxim posibil, semnalul poate fi amplificat suplimentar cu un circuit cât se poate de banal: http://en.wikipedia.org/wiki/Common_emitter sau, și mai bine, http://en.wikipedia.org/wiki/Operational_amplifier_applications#Non-inverting_amplifier .

Tind să cred totuși că nu-s optim setate nivelurile, dar e nevoie de mai multe informații înainte de a putea oferi cu încredere un diagnostic.

 

PS: cum adică "doar" teoretician? :lol: Și Gordon Freeman e doar teoretician.

Posted

Nu prea am înțeles obiecția, dar ecuația e simplã: nu auzi, dai mai tare. Rãmâi fãrã putere, folosești un ciocan amplificator mai mare.

Nu cred ca este atat de simplu cu setup-ul de scena si in mod special pt band-urile care cante diferite stiluri de metale . Rezolvi una, creezi altele

Chitaristii de metale au o problema majora din cauza efectelor de overdrive .Din dorinta de a avea sunetul cat mai clar, distinct (pt a se intelege ce canta ) ferm si agresiv,fara alte "bâzzzz"-uri, sunt pusi in situatia (in functie de echipament) sa renunte partial la frecventele medii si inalte. Odata ce nu mai sunt medii,(domeniul de frecventa cel mai important pt chitara) , este normal ca nivelul de prezenta a instrumentului pe scena, sa scada .

In acest caz apare tendinta chitaristului de a da mai tare amplificatorul ca sa auda distinct ceea ce canta.Dar pt scene medii si mici (precum cele din cluburi) daca se monteaza vreun amp de 100-150 Watt exista riscul debalansarii sound-ului intregii trupe , plus ca va crea dificultati majore tehnicianului care trebuie sa preia si sa mixeze toate instrumentele .Un nivel mare al surselor creaza multe unde reflectate care se moduleaza intre ele , din care poate rezulta un zgomot imposibil pe scena.

Un individ ,pe care-l cheama Al Schmitt (cu multe premii Grammy la activ), s-a gandit ca inainte de orice trebuie sa se acorde o atentie deosebita pozitiei surselor de sunet pe scena . Idea lui a fost de pozitionare a instrumentelor (inclusiv drum-set) si a amplificatoarelor in asa fel incat sa nu existe foarte multe unde reflectate . Chiar daca acest lucru nu este foarte simplu de realizat (in mod special in locatiile fara tratament acustic) , Al Schmitt recomanda acordarea unei atentii sporite acestui aspect .De abia dupa acest pas ar trebuie facut setup-ul microfoanelor pt preluare .

Pt multe trupe probabil ca si sistemul in-ear poate fi o solutie. Cunosc cazuri in care in-ear este folosit cu succes dar cunosc si indivizi care nu s-au putut acomoda cu el.

  • Like 2
Posted

Din dorinta de a avea sunetul cat mai clar, distinct (pt a se intelege ce canta ) ferm si agresiv,fara alte "bâzzzz"-uri, sunt pusi in situatia (in functie de echipament) sa renunte partial la frecventele medii si inalte. Odata ce nu mai sunt medii,(domeniul de frecventa cel mai important pt chitara) , este normal ca nivelul de prezenta a instrumentului pe scena, sa scada.

Caz în care e foarte util un procesor: pe scenă, pentru monitorizare, trimiți un semnal cu "prezență" iar către față unul "agresiv". Și V-amp-ul meu de 2 lei poate să facă asta.

Desigur nu-i singura soluție dar e printre cele mai economice, compacte și flexibile.

Posted (edited)

N-am zis toți, dar e cea mai des întâlnită problemă când am avut de-a face cu tineri care vin pe scenă (doar cu) cu procesoare.

 

 

Nu prea am înțeles obiecția, dar ecuația e simplă: nu auzi, dai mai tare. Rămâi fără putere, folosești un ciocan amplificator mai mare.

Deși cum am menționat în repetate rânduri, un sistem in-ear e mai elegant.

 

 

Pun pariu cât vrei că un procesor modern are mai multă dinamică decât orice amplificator de chitară: 110 dB pt. POD HD, de exemplu. Abia monitoare cu moț se apropie de cifra asta.

 

 

Asta e într-adevăr o problemă. Și presupunând că vorbim de Road King și Pod Pro, n-ar prea trebui să se întâmple, loop-urile din head fiind amplificate. Dacă procesorul e într-adevăr setat la nivelul maxim posibil, semnalul poate fi amplificat suplimentar cu un circuit cât se poate de banal: http://en.wikipedia..../Common_emitter sau, și mai bine, http://en.wikipedia....rting_amplifier .

Tind să cred totuși că nu-s optim setate nivelurile, dar e nevoie de mai multe informații înainte de a putea oferi cu încredere un diagnostic.

 

PS: cum adică "doar" teoretician? :lol: Și Gordon Freeman e doar teoretician.

 

 

 

Nu prea am înțeles obiecția, dar ecuația e simplă: nu auzi, dai mai tare. Rămâi fără putere, folosești un ciocan amplificator mai mare.

 

Nu e o obiectie, e o necesitate, iar in context de trupa toata lumea trebuie sa se auda echilibrat, la un volum decent si de bun simt pentru colegi, in plus daca exagerezi, dupa o ora iesi cu migrene din sala. Putere si volum am suficienta sa ingrop si bas si tobe chiar captate (de obicei folosesc putere/volum la jumate). Poate nu m'am exprimat eu cum trebuie..e vorba de caderea volumului care nu are legatura cu puterea, doar ca e deranjanta si e chestie de bun simt sa nu astepti ca x sa stea geana sa'mi creasca mie volumul cand e nevoie. La procesoru asta nu as renunta usor pentru ca fata de altele, are o transparenta mai buna. De semnalul din el nu stiu ce sa zic ca nu ma pricep, cert e ca am incercat la variante pana am obosit..si nu numai eu. In fond nu e mare tragedie, sa apas simultan doua butoane, mai ales ca's si apropiate , dar vream sa vad daca ar exista si o varianta mai buna. Din pacate nu ma pricep la chestii electronice, dar poate ar fi de luat in calcul un circuit ca in exemplul tau

 

Multam!

 

PS Revenind le colegul care a deschis discutia. Cum a zis cineva mai sus si parerea mea e ca ar trebui intai sa testeze si dupa sa caute ceva second, la procesoare nu prea sunt chestii care se uzeaza ca la alte scule si din cate am observat nici prea mari diferente intre marci concurente (pe la aceleasi preturi)

Edited by John Petrecce
Posted

PROCESOR ........dupa trebuie sa ai amplificare de banda larga si sa nu intri in overdrive .caci se duc toate setarile minunate ale soundului format cu procesorul respectiv ( adica distorsionand distorsionezi tot ce ai setat )

 

Chitaristi cu anumite pretentii au trei seturi de amplif in paralel , un set de baza este "direct" nealterat sunetul de baza , pe altul vin efectele ambientale si eventual pe altul ecoul /reverb . si distorsul poate fi in ceva combinatie wet/dry pe amplifuiri separate.

 

Este normal ca sunetul sa-si piarda consistenta odata ce se mixeaza dry/wet faze si antifaze ..amestecate necontrolat sau controlat ...se schimba timbrul . plaja dinamica ..si ce se mai poate ..

daca vrei sa ramana soundul ai nevoie de amplif de putere ce se aude fara sa intri in overdrive peste tobe si bas....

 

O rezoilvare ar fi sa ridici la nivelul capului ampliful sa auzi bine ...dar basistul in celalalt capat a; scenei poate nu aude si poate nici bateristul ..mai ales daca si in control bubuie doar bass si toba mare ..iar chitara se aude doar gastuit distorsionat ..etc ...

 

daca exista intslatie de monitor ca lumea se rezolva multe dar nu toate scenele au intstalatie de monitor adecvat unei trupe de rock ....

  • Like 2

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.