Guest Vlad Popescu Posted October 16, 2006 Posted October 16, 2006 Cine ce crede despre acest lucru ?
EADGBE Posted October 17, 2006 Posted October 17, 2006 Pai e cam esentiala...trebuie sa fie un instrument de percutie care sa tina ritmul chiar si o tamburina daca canti unplugged...nu prea se poate fara...acum na depinde si de tobar cat de bun e dar cred ca oricine poate tine un ritm simplu in 4/4... Parerea mea e ca e esentiala...nici repetitie fara toba nu se poate face...concerte de asemenea... ...doar o parere...
Guest Razvain Posted October 17, 2006 Posted October 17, 2006 Dupa cum zicea proful de muzica, "tobosarul este inima formatiei". Daca tobosarul are probleme cu ritmul, cu accentele si toate alea, atunci cam toata trupa se duce de rapa. Pentru ca se mascheaza greu scaparile tobosarului. Ritmul intra prima data in ascultator. Dupa mine, e cel mai important membru dintr-o formatie . Ca o formatie sa sune aparent bine, trebuie sa aiba un tobosar bun, si un vocal care sa nu falseze. Chestiile astea se simt prima data de catre public. Tobele dau energie unei piese; eu cel mai mult ma uit la tobosar in timpul concertelor.
John Petrecce Posted October 18, 2006 Posted October 18, 2006 Cine ce crede despre acest lucru ? In primul rand sa fie metric.
John Petrecce Posted October 18, 2006 Posted October 18, 2006 In primul rand sa fie metric. Sorry, acum am vazut ca era vorba de rolul tobei si nu al tobarului... Poate are cel mai important rol. Pe langa partea de ritm are si rolul de a da logica sau tenta unei piese si ne ajuta si pe noi sa fim incadrati/metrici/sincronizati sau mai disciplinati. Pentru mine si probabil si ptr altii a fost o mare bucurie cand mi-a iesit o melodie cap/coada cu tobe.
cearny Posted October 18, 2006 Posted October 18, 2006 Dupa mine, e cel mai important membru dintr-o formatie . Ca o formatie sa sune aparent bine, trebuie sa aiba un tobosar bun, si un vocal care sa nu falseze. Chestiile astea se simt prima data de catre public. foarte de acord Tobele dau energie unei piese; eu cel mai mult ma uit la tobosar in timpul concertelor. si mai foarte de acord
dgeekoo Posted October 18, 2006 Posted October 18, 2006 Prin anii '80 se credea ca tobele vor dispare incet incet si vor fi inlocuite de Mashini... (la fel si suflatorii, la fel si instrumentele cu arcush). Chiar s-a ajuns (daca nu ma inshel) la un protest (parca in Anglia), al instrumentishtilor de studiou, care a generat o lege --- adica daca trageai cu tobe electronice si/sau synth-uri trebuia sa scrii mare pe album. Acu' se vede teaba ca nu au disparut nici tobele acustice nici tobosharii, cu atat mai mult suflatorii, pachetele de coarde sau de percutie. Toba este cel mai important instrument. Si chitara. Si basul. Shi vocea. Si klapa... Toate domne ce mai. Oricum Rock fara tobe nu prea se poate face, dar mai sunt si exceptii. Un fenomen: Kaki King, face percutia direct pe chitara.
John Petrecce Posted October 18, 2006 Posted October 18, 2006 O fi zapacitu' ala de francez care-n timp ce cvanta pe tot felu de chitari acustite;electroacustice sau hibrid te cracanai de ras cum i-si lovea chitara si se stramba ca toti dracii?
Cursedone Posted October 18, 2006 Posted October 18, 2006 la mine(eu fiind din categoria "guitar pro shredder" ) toba e f importanta daca ar fi sa fac o ierarhie ar fi asa: 1.chitara 2.toba 3.basu 4.vocea 5.restu(flaut,clape etc.) toba da ritmu,da vigoare si ajuta mult la progresul unui cantec de la riff la riff, refren,solo etc. ca sa nu mai vorbesc de intro-uri:painkiller,refuse/resist,rust in peace...polaris sunt doar 3 cantece care au tobe fantastice la inceput +tind sa includ macar un moment in care se aud singure unul din cele 3 instrumente vitale in oricare din cantecele mele(nu neaparat un solo)
Guest vladtobe Posted October 18, 2006 Posted October 18, 2006 Pai da dragii mei...ma bucur ca sunteti constienti toti de rolul important al tobei. Chiar ma suprinde f placut ce am citit pe-aici. Dar in primul rand, trebuie specificat a nu se mai folosi termenul de "toboshar"..tobosharul este doar muzicantul care canta exclusiv la nunti, si este o ruda nu foarte indepartata cu closharul. Acum lasand gluma la o parte, corect se spune "tobar" sau "baterist" sau "drummer", termenul de toboshar fiiind unul f urat rezonant. Secondly, dupa mine vocea si toba sunt celel mai importante instrumente intr-o trupa (pentru ca sunt si cele mai naturale si acustice), iar daca rolul vocii este apreciat poate chiar mia tare decat ar trebui, cel al tobei, nu se incadreaza dupa justa valoare. Acum depinde mult si de tobar si de approachul lui fatza de instrument, muzica si viatza in general, dar uuitandu-te la pozitia scenica, de exemplu de la festivaluri si la montajul filmarii intr-un concert poti observa ca drummerilor nu li se acorda atentia cuvenita de catre oamenii de rand, neutri, care alcoolizati si abrutizati fiind de mediocritatea ce ne-nconjoara, se afunda intr-o mentalitate de cenusha. Ei, aceasta mentalitate eu am de gand s-o schimb incetul cu incetul si sper ca cat mai multi indivizi tobari moderni si cu personalitate sa ma ajute in acest demers al meu euforic si putin nebunesc, poate, dar VITAL:) Cu drag, al vostru frate drummer, Vladutz
dass101 Posted October 18, 2006 Posted October 18, 2006 Desi intrearea era un pic caraghioasa, topicul a ajuns totusi interesant. Nu as spune neaparat ca toba buna este cea care face o trupa sa sune bine, ci mai degraba ca o toba slaba distruge o trupa imediat. Exista trupe care suna bine fara chitaristi nemaipomeniti, dar pur si simplu nu exista trupe care sa sune bine cu tobari slabi. Este cel ma clar semn de "amatorism" cind auzi o trupa unde tobarul nu e OK. De aia sint atitea trupe in Romania care dau senzatia asta, pentru ca mult prea multi se cred tobari doar pt ca tin cit de cit un ritm.
teckus Posted October 18, 2006 Posted October 18, 2006 ...sa bata No bine. Hai sa completez: Sa bata bine
cearny Posted October 18, 2006 Posted October 18, 2006 Pai da dragii mei...[...] Uite d-aia nu ia nimeni tobarii in serios
Alex_Strat69 Posted October 18, 2006 Posted October 18, 2006 Hmmmm ... un toboshar "bate" iar un baterist "canta" la tobe !!!
Guest leo2pop Posted October 18, 2006 Posted October 18, 2006 Rolul tobei... este... sa fie instrumentul tobosarului. Eu cred ca un tobosar trebuie, in egala masura... ...sa bata tobele acolo unde-i de batut, dar sa si cinte la tobe - ceea ce-i foarte important, in opinia mea. Dar intotdeauna cel care cinta la tobe - bate cu multa usurinta. Reciproca nu prea e valabila!!!
teckus Posted October 19, 2006 Posted October 19, 2006 (edited) Apropo de cantat la tobe ce parere aveti de asta? a_01.mp3 N-am mai deschis alt topic pentru asta ca nu-i cea mai buna inregistrare. Edited October 19, 2006 by teckus
Susceptor Posted February 2, 2007 Posted February 2, 2007 rolul tobei este de a tine ritmul; toba poate fi acustica sau drum machine
gicacontra Posted February 2, 2007 Posted February 2, 2007 Apropo de cantat la tobe ce parere aveti de asta?a_01.mp3 N-am mai deschis alt topic pentru asta ca nu-i cea mai buna inregistrare. misto inregistrarea, cine canta ? tu sau cineva din trupa ta ?
Faust Posted February 2, 2007 Posted February 2, 2007 Dar in primul rand, trebuie specificat a nu se mai folosi termenul de "toboshar"..tobosharul este doar muzicantul care canta exclusiv la nunti, si este o ruda nu foarte indepartata cu closharul. Acum lasand gluma la o parte, corect se spune "tobar" sau "baterist" sau "drummer", termenul de toboshar fiiind unul f urat rezonant. Ei na! Se zice asa cum ne zicea la sedintele UTC. Dragi muzicieni si tobosari.
teckus Posted February 2, 2007 Posted February 2, 2007 misto inregistrarea, cine canta ? tu sau cineva din trupa ta ? Un amic de-al meu. Percutionist la filarmonica din Sibiu.
Guest domnul Rig Posted February 2, 2007 Posted February 2, 2007 Deci dass101 a punctat super bine treaba cu tobaru slab care strica sound-ul. Eu nu apreciez o trupa care iese in concerte, dar al carui baterist bate mecanic, ca un metronom; apreciez bateristii care se simt bine cand bat si se joaca cu tobele. Citeam despre The Who pe wikipedia si zicea ca bateristul lor, Keith Moon a observat ca instrumentistii erau atat de buni incat nu se bazau neaparat pe el ca sa tina ritmul. Astfel el improviza si crea un contrapunct interesant vocii. Food for thought
StratMan Posted February 3, 2007 Posted February 3, 2007 (edited) constat, cu tristete, ca se incearca redescoperirea apei calde si a mersului pe jos!? Edited February 3, 2007 by StratMan
Faust Posted February 3, 2007 Posted February 3, 2007 constat, cu tristete, ca se incearca redescoperirea apei calde si a mersului pe jos!?
StratMan Posted February 3, 2007 Posted February 3, 2007 (edited) cu baieti destepti, oricand! let's play! ps-muzica este un anestezic, sub influenta caruia, simtim mai putin cutitele vietii!-wagner Edited February 3, 2007 by StratMan
Guest domnul Rig Posted February 3, 2007 Posted February 3, 2007 constat, cu tristete, ca se incearca redescoperirea apei calde si a mersului pe jos!? Pai ce era sa facem, sa-i taiem macaroana lui Vlad Popescu cu o faza de genu "LOL CE INTREBARE STUPIDA!" ?
Faust Posted February 3, 2007 Posted February 3, 2007 ps-muzica este un anestezic, sub influenta caruia, simtim mai putin cutitele vietii!-wagner Frumos spus. Dl StratMan, ati fost cumva aseara in Art Jazz Club?
karpi Posted February 4, 2007 Posted February 4, 2007 Rolul tobei este de instrument de percutie ,sa aiba in ce sa bata tobarul ....hehe....lol ....trei muzicanti si o toba.....zicea Nae basaru
StratMan Posted February 4, 2007 Posted February 4, 2007 Rolul tobei este de instrument de percutie ,sa aiba in ce sa bata tobarul ....hehe....lol ....trei muzicanti si o toba.....zicea Nae basaru ...sau, tobarul, prietenul muzicantilor!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now