www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

"TONUL "


karpi
 Share

Recommended Posts

Cam asta foloseste Angus Young: http://guitargeek.com/rigview/312/

 

STRINGS: ERNIE BALL STRINGS

GAUGE: 10-48

PICKS: FENDER PICKS

GAUGE: EXTRA-HEAVY

GUITAR: 1964 GIBSON SG STANDARD ELECTRIC GUITAR

GUITAR: 1968 GIBSON SG STANDARD ELECTRIC GUITAR

AMPS: MARSHALL 100WATT HEADS (RUNNING AT HALF VOLUME WITH MARSHALL 4X12 CABINETS

 

Este nevoie de alte comentarii?

Link to comment
Share on other sites

Cam asta foloseste Angus Young: http://guitargeek.com/rigview/312/

 

STRINGS: ERNIE BALL STRINGS

GAUGE: 10-48

 

Hai sa ma bag si io in seama :) :

"What gauge strings and picks do you prefer?

 

I use .009-.042 gauge strings and for picks, sometimes my fingernails, but I usually use extra heavy gauge picks in the regular shape. Some of those old Fender extra heavy picks used to last me for years."

Citat de pe site-ul Gibson dintr-un interviu cu Angus.

Link to comment
Share on other sites

aici se vad parametri dati de o firma ptr. un dif de mare putere si de firma !!

 

Firma serioasa care da si parametrul de "power compression" , se vede ca la puterea maxima acest parametru a este de -3,9dB cea ce inseamna ca puterea debitata la wattajul maxim scade sub 1/2 din putere !!!! in acest caz de la 600W la aprox 250W

 

In plus scade si randamentul de la 1,99 % la 0,8% adica din cei 250W ce au ramas vom avea aprox 2W putere acustica !!!!! din cei 12W de putere acustica ce am "cumparat" ? si cum acest parametru este dat ptr o perioada maxima de 6-7 minute daca folosesti diful timp mai indelungat acest parametru mai creste si randamentul scade si mai mult. Sa nici nu amintesc de magnet , cand magnetul se va incalzi comprimarea de putere va fi mare si nu-si va reveni difuzorul doar dupa un tim indelungat de racire , deci puterea maxima utilizabila este si mai mica .

 

Randament de 1% inseamna ca putere acustica= 1 % din puterea electrica consumata de difuzor .

 

in cazul difului de mai sus din 600 W dupa toate pierderile raman 6 W putere acustica ...si... 594W caldura !!!!! e bun de uscator de par ...lol

 

SI ACESTA ESTE UN DIFUZOR BUN SI SCUMP !!!!!!!!! UNUL ADEVARAT !!!

 

Alta problema ce se observa ...cursa maxima 4cm , cand miezul magnetic are adancimea de 8 mm iar bobina difuzorului lungimea de 2cm acest lucru inseamna ca 75% din bobina nu este in campul magnetic .

 

 

aici se vede marit cea ce era scris cu litere mici sub tabelul cu parametri ...cateva date sumare despre metoda de masurare si evaluare a parametrilor..

 

toate datele s-au luat la -10dB din puterea nominala !!! adica la 1/10 din putere !!! plus capetele de banda de frecventa au fost considerate in punctele de -10 dB in loc de standardul normal de -3dB !!! asa rezulta o banda de trecere mai mare , arata mai bine.

 

aici este un tabel cu SPL <-> randament ( SPL =sound pressure level )

 

 

 

http://www.sengpielaudio.com/calculator-efficiency.htm site cu calculator relatii intre SPL<>RANDAMENT<>WATTAJ

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Karpi, buna seara :)

Eu personal nu inteleg o iota din ce scrie in fisa aia tehnica si ce inferezi tu acolo, asa ca nu am sa te contrazic.

Afirmatia ta a fost facuta la adresa tuturor difuzoarelor, si in termeni foarte precisi, lucru care mi se pare nu tocmai corect.

De acea nu intelegi , aceasta este fisa unui dif foarte scump si de calitate a unei firme vestite , nu vreau sa pun firma caci este firma serioasa si "gonflarea" datelor sau abureala cumparatorilor care nu se pricep este o necesitate comerciala .Trebuie sa contracareze cumva reclama si minciunile a tot felu de firme famntoma .Cred ca ai vazut si tu statie 5+1 de 3000W ptr calculator sau homecinema ce incape intr-o plasa de cumparaturi si o duci acasa intr-o singura mana .

 

Din exempul dat poti sa-ti dai seama ce difuzoare sunt celalalte " noname" venite din asia si fiecare importator a-si lipeste " firma" pe difuzor si scrie ce parametri si date vrea muschi sai.

 

Daca acest dif de firma are in jur de 1% randament,cat randament au cele din asia sau alt locatii ( excludem Japonia).

 

De calitate ce sa mai visam , suna cum se nimereste . Intrebarea este catew din marile firme s-au mutat in asia ? si ce calitate pot sa obtina , sau cat interes au sa mentina calitatea ? tot ce vad scule ,statii , chitare , efecte 90 % sunt fabricate in China , acum intrebarea este daca se mentine calitatea ?sau deja suntem sub calitatea asteptata de la "brand"-urile recunoscute . Fender precis am vazut , acum nu stiu daca este si Marschall Made in China dar probabil este ( nu am urmarit ) .

 

In aceste conditii cand nu avem asigurata calitatea asteptata chiar ca nu se poate vorbi de un TON , trebuie sa incerci si sa nimeresti o combinatie convenabila.

 

Printe altele nici sculele originale nu sunt 100% da aceiasi calitate , Hendrix a incercat mai multe statii pana s-a oprit la cateva.Tot asa si Jeff Beck care in momentul cand s-a dus sa inregistreze cu Bon Jovy a asteptat cateva zile ca sa ajunga Marschall-ul sau preferat ratacit de compania aeriana , nu a vrut sa cante pe alt Marschall decat pe al sau , reglat etc..

 

aum ar trebui sa vedem cine ce asteapta de la un TON , chitara +corzi+statie+difuzor .

 

Chestia cu TON DE BLUES este ceva extrem de larg , in zonele americane sunt zeci si zeci de stiluri de blues , in fiecare club se canta altfel si fiecare are tonul sau de blues , daca luam numai ce cunoastem noi de la distanta putem insira vre-o 20 de feluri de TON de blues si fiecare este OK .Sau numai daca luam ca baza ce chitara folosesc anumiti bluesman-i vestiti , nu vad cum sa fie tonul de blues numai unul singur .Si acesta este numai un exemlu superficial fara a intra in amanunte.

 

Si tot asa si cu celalalte genuri.

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Sa nu exageram. Cu randamentul asta...

haha

 

da si eu zic tot asa sa nu exageram , doar ca firmele exagereaza .

 

si nu-i totuna daca se transporta doua boxe 4x12" cu o statie de 200W sau un , camion plin cu boxe si 12 statii ptr aceiasi putere acustica.

 

 

 

iata un tabel cu combinatii de puterea statiei si sensibilitatea difuzorului

 

Toate aceste combinatii prezentate se aud la fel de tare , debiteaza aceiasi putere acustica .

 

Unele statii combo originale , (nu licente , copy ) suna extrem de bine si tare deoarece sunt echipate cu difuzoare cu randament mare .

La fel si boxele ptr statii de firma au difuri cu randament mare .

 

O diferenta de -3dB inseamna jumatate din putere ,iar -9dB inseamna ca se aude la jumatate de volum .

Link to comment
Share on other sites

in primul rand mi se pare ca ultimele cateva posturi nu prea erau ontopic, caci cica e vorba de ton, dar toata lumea vorbeste despre cum se fura la putere de talharii de satane de firme mari ca sa faca ei bani de pe bietii chitaristi care vor si ei sa se-auda. Oricum, nu-i treaba mea ca nu-s moderator...

 

acum, ontopic, desi nu crek-i pasa nici dracului, vedeti mai jos ce scule de *** am, vreau doar sa spun ca mi-am facut un ton foarte placut, curat si articulat, lucrand cu mediile, si coborand volumul si tonul din chitara, si suna ampu aproape ca un overdrive super dragut, cat o fi el de solid state cu o lampa asa de fitz in el, da macar am reusit sa scot ceva si din aia. Nu-mi cereti sample-uri, ca n-am shure sau rode, numa mic de la casti si decat asa mai bine nimic... :)

Link to comment
Share on other sites

in primul rand mi se pare ca ultimele cateva posturi nu prea erau ontopic, caci cica e vorba de ton, dar toata lumea vorbeste despre cum se fura la putere de talharii de satane de firme mari ca sa faca ei bani de pe bietii chitaristi care vor si ei sa se-auda. Oricum, nu-i treaba mea ca nu-s moderator...

 

acum, ontopic, desi nu crek-i pasa nici dracului, vedeti mai jos ce scule de *** am, vreau doar sa spun ca mi-am facut un ton foarte placut, curat si articulat, lucrand cu mediile, si coborand volumul si tonul din chitara, si suna ampu aproape ca un overdrive super dragut, cat o fi el de solid state cu o lampa asa de fitz in el, da macar am reusit sa scot ceva si din aia. Nu-mi cereti sample-uri, ca n-am shure sau rode, numa mic de la casti si decat asa mai bine nimic... :)

 

da este oftopic cititorul cand nu citeste atent posturile anterioare si din aceasta cauza nu intelege despre ce este vorba

 

TONUL nu este numai timbrul !!!! ci toate caracteristicile la un loc

 

, tonul este = chitaristul ( avem),pana , doza, corzile , chitara ( avem) , efect( avem), 1000W pe scena in spatele nostru ( nu avem)

 

am descris in posturi anterioare de ce ar trebui macar 1000W adevarati pe scena.Daca se canta cu puterea medie de 100W si vrei sa accentuezi unele pasaje ca sa se auda dublu de tare trebuie 1000W .

 

In momentul cand nu ai putere tonul va suferi deformari importante nu va mai fi TONUL ci altceva , dai mai tare cu pana ca sa accentuezi si in loc de acea mica crestere de 10dB ca sa se auda dublu de tare se va auzi ceva comprimat distorsionat scartait , se schimba timbrul si suna jalnic ...etc

 

Ca si comparatie incearca sa vorbesti cald si placut si dupa acea sa faci acelasi lucru urland , nu o sa poti mentine caracteristicile placute ale timbrului si ale expresivitatii.

 

Ca sa am tonul dorit abea ating coarda si la accentuari trebuie sa am grije sa raman in plaja dinamica a corzilor , daca ciupesc prea tare tonul va deveni un plescait ,si acest lucru se intampla si amplificat .Nu te auzi bine dai mai tare cu pana si tonul va fi un fel de "slapp".

 

Ca sa pot i canta cu o statie de 100 W si sa ai acest surplus de putere de 10dB trebuie sa canti cu puterea medie de 10W !!!asa in cazul unor accente urci la 100 W , acest lucru functioneaza intr-un restaurant unde canti "fin" .

 

Cu aceasta problema a aparut si problema distorsului ,, overdrive este cand fortezi statia peste puterea nominala .Dar tu trebuie sa canti la 10W ca sa ai acea rezerva de dinamica ( 10W la 100W ...10dB se aude dublu de tare ).

 

Si iata cum apare problema puteri in legatura cu tonul .

 

Asa s-a inventat "master volum" , dar distorsiunea din preamplificator nu are caracteristicile overdrive-ului din lanpa finala +transformator de iesire +difuzor. Si de atuncea se tot favrica distorsionatoare, simulatoare de tub , si multe alte circuite.

 

Asa ca daca nu am putere suficienta NU AM NICI TON !!!! deci trebuie sa aleg atent statia si difuzorul dupa anumite criterii precise si o problema este dezinformarea facuta de anumite firme .

Daca nu ai date corecte nu sti ce sa alegi , o varianta ar fi sa cumperi din fiecare cate o garnitura si le incerci pana dai de a statie+difuzor ce-ti convine.

 

Chitaristi se apara de aceasta problema ( in limita optima ca si investitie ) incercand sa cumpere statii originale la care sa ai garantia ca se incadreaza in normele dorite , firmele recunoscute mondial ar fi garantia calitatatii .

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

personal, daca cant intr-un club, mie imi ajunge amplificatorul care il am, si pe care am gasit TONUL :)

iar daca cant pe o scena, poi ii bag microfon, bag prin PA si incerc sa ma apropii de TONUL :)

oricum, la solouri nu vrei sa fii de 2 ori mai tare sa nu se auda nici dracu de tine, vrei sa fii asa, sa iesi in evidenta, dar oricum, sa se auda si cei din spatele tau, ca pe munca lor iti construiesti tu "momentul de glorie" :)

asta-i filosofia mea...

 

 

 

si nici 1000W pe scena in spatele tau nu-s buni ca surzesti naibii

de aia s-o inventat PA si monitoarele, sa se-auda fiecare cum ii trebe

Link to comment
Share on other sites

In functie de frecventa redata se schimba sensibilitatea suxului umsn ...

 

domeniul cel mai bine perceput este 300-3000 Hz

 

daca taria sunetului este mica auzi foarte slab basi si inaltele

 

Fata de 1000 Hz la nivelul de 1dB ca sa auzi basi ai nevoie de +70-80 dB , ca sa auzi inaltele ai nevoie de + 50-60 dB ( in plus fata de 1 dB la1000Hz ) .

 

Aceasta problema se corecteaza cu reglajul de ton ( joase /inalte) de pe sculele audio , si se mai foloseste circuitul

 

"Loudnes" ce face aceasta corectie considerand ca se asculta muzica intr-o camera de locuinta normala .

 

Problema devine spinoasa in spatii de sonorizat mai mari 70 dB este o diferenta de nivel enorma greu poti compensa schimbarea timbrului cauzata de scaderea puteri ce ajunge la urechea ascultatorilor aflati la diferite distante de difuzoare.Cu greu se poate realiza un camp sonor uniform ( sau imposibil ?)

 

Dar aceiasi problema apare si pe scena ! cum te departezi de difuzoare cu fiecare dublare a distantei puterea perceputa scade la jumatate .( am mai descris treaba aceasta dar trebuie si citit ) ,Pe langa scaderea tariei sunetului se va schhimba si timbrul , in acest caz vei dori basi mai multi si inalte mai multe .Basi nu prea ai de unde sa scoti dintr-un combo , asa ca raman inaltele ca macar sa ai un control (prost) .

 

Si iata ca nu mai putem vorbi de nici un ton , suntem in situatia de TE AUZI sau NU TE AUZI , si bineinteles calitatea este jalnica.

 

Daca tot background-ul ( acompaniamentul ) are energia totala de sa luam ca si exemplu o cifra rotunda , 100 dB in acest caz pentru instrumentul de solistica trebuie sa ai in plus +10 dB cea ce duce la cei 1000 W . este adevarat ca nu auzi bine colegul din celalalt capat de scena care are si el 1000 W la bas , si mai sunt boxe de control puse lateral pe cele doua parti ale scenei , precum si in jurul bateristului , boxe de control in care se mixeaza cea ce vrei sa auzi bine ( nu numai vocea).Acestea sunt boxe de banda larga de mare putere ce redau bine si toba mare si basul si chitara .

 

Apoi apare problema efectului de "umbrire" , alt instrument cu o frecventa pe medii acopera celalalt instrument care are pasaj cantat pe joase . sunt foarte multe probleme .

 

Ca sa auzi cum suna trupa ar trebui inregistrata din sala in timpul concertului cu cel putin doua microfoane ce trebuie montate " pe" peretele din spate ca sa nu mai ai reflexiile acelui perete .Numa asa poti sa auzi ce ai cantat si aprox cum s-a auzit. in sala , chiar intr-un mic club.

 

Nu vorbim de Club-uri mici si linistite ci de o sala mai mare plina cu spectatori care striga vorbesc etc , deci trebuie sonorizare puternica cea ce duce la necesitatea cresteri puteri pe scena .

 

Alta problema ce am observat-o la sonorizarile de la noi ,instalatiile de PA nu prea au difuzoare pe medii , asa ca nici nu pse poate amplifica chitara , nu are cum sa sune o chitara pe subwoofer-e si pe tweeter-e , asa ceva merge la un DISCO dar nu ptr solo de chitara.oti investesc in joase ca sa " bubuie" dar in domeniul medii nu prea au statie si difuzoare.Acest lucru am observat la majoritatea instalatiilor .Investitia mare in domeniul de bas ceruta chiar de necesitatea celor +70 dB , si in sali mari sau aer liber este nevoie de putere enorma , si se neglijeaza mediile daca nu sunt bani destui ptr investitie .

 

Nu sustin ca nu se poate canta chai de loc cu putere mica , dar necesita profesionalism si rutina mare ca sa poti canta la nivel redus de volum trupa intreaga dar sa pastrezi "groove"-ul .Si multe pasaje unde nu ai putere suficienta sa le executi mai mult mecanic si din rutina .Nu prea sunt adeptul a asemenea compromisuri dar cand e vorba de bani si trebuie sa acompaniezi diferiti cantareti sau alti solisti instrumentisti trebuie sa te adaptezi conditiilor. Dar acela este un compromis in detrimentul calitatii si a exepresivitati artistice .Se mai pacaleste treba cu un compresor DAR, e un surogat.

 

Este adevarat ca cel mai bine suna o statie pe tuburi in regim de overdive , dar amplificata pe scena de inca 1000 W in regim linear.

De exemplu Van Halen are in spatele sau 12 head-uri Marschall (sau alt brand dupa cine plateste mai mult ) .O statie de 100W este folosita pe post de formator de ton si este preluata pe mai multe cai paralele cu efectele folosite .

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

deci din ce mi-ai zis tu inseamna ca atunci cand faci solo, poi tre sa te-auzi de sa nu se mai auda nimeni si neaparat de 2 ori mai tare adica cu 10db mai mult adica cu 1000W fata de 100W. Eu unul cand fac solo nu-mi trebe sa ma aud io acolo si sa fac ceva pe aialalti; muzica nu-i numa solou ala care tre sa sparga tot, toti trebuie sa mearga mana in mana ca un intreg. Adevarat, solo-ul trebuie sa se auda mai tare, dar asa si-asa, nu cat han-tatar; nu stiu poate tu chiar canti solo de 2 ori mai tare ca toata trupa; eh luam o pedala de volum sau un booster inainte de poweramp (care si-asa la mine-i solid state, asa k nu-i mare diferenta de TON) si se rezolva :)

 

si ca tot veni vorba de basi, fac ceva si pe aia! Adica la inceput aveam ton mai basos mai scooped, ca no, sa sune koaiele; nu-i asa. Suna infundat si te bagi in treaba bass-ului care tre sa aiba frecventele lui si tu pe ale tale. Personal, pe distors tin basii pe la 2 din 10, mediile sus de tot pe la 9-9.5 si inaltele pe la 7 si imi place mult mai mult decat cu basi cat casa...

Link to comment
Share on other sites

deci din ce mi-ai zis tu inseamna ca atunci cand faci solo, poi tre sa te-auzi de sa nu se mai auda nimeni si neaparat de 2 ori mai tare adica cu 10db mai mult adica cu 1000W fata de 100W. Eu unul cand fac solo nu-mi trebe sa ma aud io acolo si sa fac ceva pe aialalti; muzica nu-i numa solou ala care tre sa sparga tot, toti trebuie sa mearga mana in mana ca un intreg. Adevarat, solo-ul trebuie sa se auda mai tare, dar asa si-asa, nu cat han-tatar; nu stiu poate tu chiar canti solo de 2 ori mai tare ca toata trupa; eh luam o pedala de volum sau un booster inainte de poweramp (care si-asa la mine-i solid state, asa k nu-i mare diferenta de TON) si se rezolva :)

 

si ca tot veni vorba de basi, fac ceva si pe aia! Adica la inceput aveam ton mai basos mai scooped, ca no, sa sune koaiele; nu-i asa. Suna infundat si te bagi in treaba bass-ului care tre sa aiba frecventele lui si tu pe ale tale. Personal, pe distors tin basii pe la 2 din 10, mediile sus de tot pe la 9-9.5 si inaltele pe la 7 si imi place mult mai mult decat cu basi cat casa...

 

in principal vorbesc despre chitara solo . dar si ptr backguitar trebuie sa ai rezerva de putere ca sa poti executa anumite interventii , contramelodie , etc , chiar si pentru cate un "raspuns" cu un arpegiu frumos clean ciu chorus a-ti trebuie putere nu gluma.Nu acoperi pe nimeni ca nu faci rythm guitar Dji-Dji cu 1000 W ci canti fin si cand trebuie sa iesi in evidenta sa ajuti linia vocala sau alt instrument solo sa ai un ton decent si penetrant sau prezent, mai ales in cazul tonului clean sunt probleme mari.

 

Bineinteles ca in cazul cantarilor de club nu intodeauna este cazul sa cari o tona de scule , dar daca vrei intradevar sa sune bine este necesar sa ai o statie buna si puternica pe spate.

 

Si cum spui gusturile si preferintele se schimba cu cat ai experienta mai mare ,

 

in legatura cu unde se "tin " basii si inaltele , depinde de putere de taria sunetului , si de distanta la care estei fata de boxa ( deoarece se schimba taria ) urechea are caracteristica nelineara si in functie de frecventa se schimba senzatia de tarie, cum am descris anterior.

 

Sa zicem ca s-ar putea lua un "model" de ton la 80 dB , daca te apropii de dif creste SPL l cu cativa dB si se schimba timbrul , te departezi de punctul de 80dB si se "pierd " alte frecvente ., lucri deranjant si derutant cand tu astepti un rasopuns dinamic anume chiar dupa ani de experienta ..

Link to comment
Share on other sites

de acord, suna mult mai bine cand stau fata in fata cu statia fata de cand stau la calculator, dar cum ii camera mea, te cam chinui in pozitia aia... dar oricum ar fii, si pe scena, si in club, faci un sound check, nu-ti convine, ca n-are cum din prima, meri la ala de la statie, faci eq pe canalul tau cum iti convine, si o pedala de volum ajuta foarte mult pt acele momente cand vrei sa accentuezi sau whatever. Numa sa-ti iei mic calumea si sa mergi cu el (poate si cu preamp pt el), ca ce au aia acolo....... :)

Link to comment
Share on other sites

de acord, suna mult mai bine cand stau fata in fata cu statia fata de cand stau la calculator, dar cum ii camera mea, te cam chinui in pozitia aia... dar oricum ar fii, si pe scena, si in club, faci un sound check, nu-ti convine, ca n-are cum din prima, meri la ala de la statie, faci eq pe canalul tau cum iti convine, si o pedala de volum ajuta foarte mult pt acele momente cand vrei sa accentuezi sau whatever. Numa sa-ti iei mic calumea si sa mergi cu el (poate si cu preamp pt el), ca ce au aia acolo....... :)

 

problema cea mai mare cu sculele altora este " banda de medii" chiar uinde ar trebui sa sune chitara .

 

Sa nu crezi ca intodeauna pot sa cant pe ce-mi convine , aici discutam cum ar fi bine , sau aproape ideal . Am pus link la doua piese de ale mele puse pe youtube.com Trase din concert in sala Capitol ( Sala Filarmonici Banat) unde am cantat mai mult blues .S-a cantat relativ "fin" cand cantam piesele mele si totusi cand lovesc coarda E6 se aude cum nu mai poate statia si aveam 220W sinus cu 4x10" si 4 x 12" .Sunt pasaje cand abia ating corzile si pasaje cand lovesc tare si abia se aude diferenta de dinamica . Daca aveam de trei ori 200W era alta treaba , puteam sa-mi aduc inca o statie de 100W pe tuburi dar am lasat-o in sala de repetitii caci pentru inca 1,5 dB nu merita sa o transport .Marschall-ul care era in spatele meu abea al auzeam pe scena , cu toate ca si Ion chitaristul de la Effect mai plesneste in coarda .Si baieteii de la Effect au deja simtul scenei si stiu sa se dozeze pe scena .Nea ajutat mult si sonorizatorul Deian care ne cunoaste deja si stie ce vrem , nu-l mai surprinde dinamica relativ mare a trupei.Voi posta pe youtube si piese unde s-a cantat vocal si vei vedea ca cei 220W nu au deranjat de loc vocea , si nici pe departe nu am volumul mare.

 

Tot pe youtube am inregistrare video de la jazz club , unde cant pe statia combo a lui Ion , si am un sunet facut sa sune cu distors si preluat cu microfon pe fata ca si compromis e OK dar nu mai poiate fi vorba de nuantare pe care o doresc dar fac alte lickuri

 

am gasit , (e ceva cu setarea IE7 in PC-ul meu , ceva cu setarile pop-up si alte addons face figuri si tot a-mi deschide pagini memorate acu op luna , nu vrea nici sa-mi cante de pe rgc.ro trebuie sa bag Firefox si atuncea merge cu Qucktime )

 

piesa de la Jazz Club este chiar in "favorites" pe pagina mea de youtube

 

Westsound se numea trupa Effect inainte ( asa-i tineretul )

 

http://www.youtube.com/profile?user=StorytellerGuitar

 

bineinteles trebuie sa facem abstractie si de compresorul din camera video , sunetul este tras din sala cu microfonul din camera video , nimic sofisticat.

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

foarte faine piesele, pt asta tot respectul :)

ai mai zis mai sus despre piesele astea, si ca foloseai un procesor. Parerea mea e ca de la acel procesor vine problema lipsei de dinamica a cantatului. Adica, asa-s facute procesoarele sa cica sune, ca vai ce fain ii sa ai 100000000 de efecte. Mai bine 10 efecte facute bine... parerea mea. Oricum, la mine pe statie, si cu volumul mai redus la chitara am o dinamica foarte buna.

 

vei vedea ca cei 220W nu au deranjat de loc vocea , si nici pe departe nu am volumul mare.

 

 

acea statie de 220w mergea la maxim, sau la cat?

Link to comment
Share on other sites

foarte faine piesele, pt asta tot respectul :)

ai mai zis mai sus despre piesele astea, si ca foloseai un procesor. Parerea mea e ca de la acel procesor vine problema lipsei de dinamica a cantatului. Adica, asa-s facute procesoarele sa cica sune, ca vai ce fain ii sa ai 100000000 de efecte. Mai bine 10 efecte facute bine... parerea mea. Oricum, la mine pe statie, si cu volumul mai redus la chitara am o dinamica foarte buna.

acea statie de 220w mergea la maxim, sau la cat?

in medie aprox la 50 -60W la aceste piese instrumentale unde acompaniamentul este si el cantat incet tocmai ca sa ramana un pic de dinamica la accente .Sonorizatorul si asa a fost speriat cand am incercat statia , apoi i-am explicat ca am reglat doar volumul maxim ptr accente si nu o sa cant in forta tot timpul . Procesorul a fost folosit doar ca si distors si ecou , distors digital foarte reusit pe "Valve" la aprox 30% de overdrive , nici nu se observa distorsiunea.

Compresia mai mare cum am aratat este de la camera video , dar am tinut sa avem o inregistrare din sala cu sunetul sali , ceva cat mai apropiat de soundul real , din pacate basul foarte adanc si plin a fost "taiat"de camera video. La clubul de Jazz s-a tras cu o camera video semi-pro tot cu microfonul si compresorul camerei.

 

http://www.acidplanet.com/artist.asp?songs=386149&T=6095 , aici gasesti sute de tonuri in inregistrarile mele , si fiecare se incadreaza in backgroundul si stilul piesei ( cat am reusit )

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

daca ampu meu merge la randament 1% inseamna ca daca ar avea 50% ar putea sa-ti zboare capu...si asta pana in 40W. ce chestie.

 

io nu mai inteleg. recunosc ca nu am avut rabdare sa citesc tot ce ai scris. dar intai zici: "Randament de 1% inseamna ca putere acustica= 1 % din puterea electrica consumata de difuzor .

 

in cazul difului de mai sus din 600 W dupa toate pierderile raman 6 W putere acustica ...si... 594W caldura !!!!! e bun de uscator de par ...lol

 

SI ACESTA ESTE UN DIFUZOR BUN SI SCUMP !!!!!!!!! UNUL ADEVARAT !!!"

 

si dupa aia zici:

 

"Unele statii combo originale , (nu licente , copy ) suna extrem de bine si tare deoarece sunt echipate cu difuzoare cu randament mare .

La fel si boxele ptr statii de firma au difuri cu randament mare ."

 

deci pan la urma ne fura firmele mari cu 99% din randament sau nu?

 

oricum s-a deviat mult de la subiect. sa revina cineva la subiectul TONurilor sau sa se inchida topicu.

Link to comment
Share on other sites

tonul ....

 

tonul de chitara ( diferite tonuri)

 

ADSR ...(Attack,Decay,Sustain,Release)

 

Atac foarte mare ca si amplitudine ,si timp foarte scurt de urcare

 

Sustain ca si amplitudine fata de atac este mic , timpul depinde de chitara .

 

Releasa sfarsitul sunetului , cand incepe sa scada amplitudinea si pana se "opreste" sunetul.

 

 

pe langa aceasta apar caracteristicile se timbru

 

Modificari in functie de unde lovesti coarda , langa calus sau aproape de gat .

 

Modificari al caracterulului si in functie de taria lovituri cu pana sau a ciupitului cu degetul .

 

mai sunt si altele..unul foarte important ar fi sensibilitatea la producerea tonului , timpul de raspuns

 

 

Instrumentistului in cursul executari unei piese canta cu diferite modificari in "generarea " tonului cea ce rezulta o gama lara de expresivitate ...cum ar fi ton mai cald , mai sec, mai "piscat" . mai plesnit ...etc...etc

 

 

Toate aceste modificari au o arie dinamica destul de larga .

 

Daca amplificatorul nu poate reda aceasta gama dinamica macar apropiat ( chiar si usor comprimat) nu mai avem caracteristica dorita a TON-ului deci nu avem TONUL , avem ce iese la nimereala.

 

De exemplu unele TONURI , care s-au "elaborat" in cazul chitarei electrice este produsul unei intamplari de care s-au lovit chitaristi , cantau tot mai tare si la un moment dat nu mai aveau dinamica , DAR au descoperit distorsiunea si compresia statiilor pe tuburi ale vremii .Cred ca Chuck Berry s fodt unul din primi chitaristi care au dat volumul la maxim si canta cu ovedrive folosind acest ton "alterat" pentru a suna mai plin mai prezent ,mai colorat.

 

Asa , probabil dupa multa rezistenta a publicului si a criticilor si muzicantilor acest nou TON a devenit ceva ce se identifica cu anumite genuri de muzica.

 

Si uite tot asa , cand e la moda sa sune chitara clean , cand sa sune distorsionat , dar sa ai si dinamica si sa poti controla acest ton.Sa ai toate caracteristicile unui ton de chitara ( sau macar apropiat) ca sa poti interpreta cu expresivitate diferite piese , pasaje ..

 

 

DACA NU am PUTERE suficienta nu ma pot inscrie in limitele decente ale unui TON de chitara.

 

Din toate caracteristicile tonului cu sacrificarea dinamici chitaristi cauta sensibilitatea mare , cat de "usor" poti sa produci un ton ,etajul de intrare ( preamp etc..) sa aiba pragul cat mai mic la ea mai mica atingere sa sune coarda si la maxime de volum sa nu se innece "sistemul" ,Chit+statie+difuzor.

 

Cu compresor reglat corespunzator +distors +EQ +noise gate se ajunge la un compromis ,DAR sacrificand TONUL , si risti sa suni incontinu la fel la toate piesele .NU mai ai o plaja dinamica suficienta ptr expresivitate , si nici sa mentii tonul in limitele in care asi pastreaza si caracteristica de timbru.

 

 

In functie de taria sunetului se schimba timbrul implicit ADSR-ul suna altfel

 

E o problema mare pentru TON sa ai statie +dif ,de calitate si de putere corespunzatoare conditiilor acustice din trupa precum si in functie de locatie si instalatia de sonorizare .

 

Pe scena trebuie sa ai control perfect ca sa poti mentine caracteriticile tonului ,si sa te auzi bine sa poti si interpreta...deci putere suficienta.

 

 

Tonul ar trebui sa ajunga si la ascultator !!! nu ? in sala la 50 m de scena ,dar si la distanta mai mare .

 

 

Asa am ajuns a nu stiu a cata oara la WATTAJ si PUTERE, implicit la randament .

 

 

da din 600W in cazul unui dif cu randamentul de 2% avem puterea acustica de 12 watti . si 588W incalzim aerul .

 

Nu aici e pacaleala .Daca a-mi spune si nu-mi ia bani mai multi e OK .Dar ma tromboneste si a-mi ia bani seriosi pentru cei 600W uitand sa-mi aminteasca ...Hallo ...acest dif are 600W cand functioneaza doar 10 secunde , dupa functionare la puterea nominala timp de 10 min scade puterea la 1/2 din puterea nominala, apoi mai scade ceva daca nu te opresti .

 

Si cum am spus acesta este un dif bun de firma , vin ceilalti cu contrafacerile si vand sub aceleasi povesti de dif de 600W eventual si cu "brand" un dif ce are randamentul !! 0,2% .Asadar multe scule contrafacute sau "licente" au randamentul mic , nu suna destul de tare .....=> nu mai ai TON-ul asteptat .

 

In alte cazuri renunti la randament mare tocmai ca sa ai un ton mai "fluid" mai smooth mai " vintage " folosind tot felu de difuri vintage "inbatranite artificial" cu statie cu tuburi , dar preiei soundul ( tonul) cu un microfon si-l amplifici chiar pe scena cu 600-1000 W .

Link to comment
Share on other sites

Guest EPSYLON_CURSE

Pentru cei ce nu inteleg faza cu randament raportat la wattaj ganditi-va ce inseamna mecanic spre ex 200 W si sa vedeti ce risipa de energie fac difuzoarele.

Link to comment
Share on other sites

aham... stati sa inteleg.... deci din ampul meu de 120W cu randament de 1% am 1.2W. Pai cum naiba mah, ca eu cu volumul dat la 2 din 10 eu nu pot sta in camera cu el! Deci ce-mi spui tu e ca la o putere acustica de 0.24W sau cat o fi la nivelul ala, in orice caz foarte mica, daca gandim asa, pe mine ma doare urecea si capul! gimme a break.....

 

pardon... urechea*

Link to comment
Share on other sites

aham... stati sa inteleg.... deci din ampul meu de 120W cu randament de 1% am 1.2W. Pai cum naiba mah, ca eu cu volumul dat la 2 din 10 eu nu pot sta in camera cu el! Deci ce-mi spui tu e ca la o putere acustica de 0.24W sau cat o fi la nivelul ala, in orice caz foarte mica, daca gandim asa, pe mine ma doare urecea si capul! gimme a break.....

daca le zici 1200 de mW par mai multi? Se aude mai tare? 1 w inseamna ca intr-o secunda, se exercita o energie de 1 J. Asta e echivalent cu un om care apasa cu 1000 de newtoni(echivalentul a 100 de kile) si iti deplaseaza timpanul 1mm. Tot pare putin?

Link to comment
Share on other sites

Pentru cei ce nu inteleg faza cu randament raportat la wattaj ganditi-va ce inseamna mecanic spre ex 200 W si sa vedeti ce risipa de energie fac difuzoarele.

 

asa-i ,nu prea avem cum sa ne dam seama daca nu avem la ce sa ne raportam

 

cred ca am mai dat aceste exemplu cred ca cel mai elocvent :

 

BECUL incandescent are in jur de 3-5% randamentul .

 

Numai aprox 3 -5 % din energia consumata devine lumina restul de aprox 95% se disipa sub forma de caldura .

 

La difuzoare este la fel , un difuzor bunicel arerandamentul de 1% -2% , deci 98 % din energia absorbita devine caldura .Daca a-ti desfacut un difuzor de

chitara la unele veti vedea cat de "prajita" este portiunea bobinei mobile care iese din campul magnetic .Daca difuzorul este construit cu materiale de slaba calitate caldura de peste 70 grade Celsius , inmoaie lacul ce fixeaza spirele si bobina se misca de la locul ei , cade in ansamblul magnetic , se desfac spire acestea bazaie puternic la volum . In alte cazuri se inmoaie lacul ce fixeaza bobina de membrana si de spider . campul magnetic nefiind perfect uniform va dplasa bobina de la pozitia coaxiala si difuzorul va fi "descentrat" , sau pur si simplu se arde portiunea de bobina ce iese din magnet .Toate acestea din cauza calduri .adica a randamentului slab.

 

daca am avea difuzor cu randament 100% ( lucru imposibil ) cu o statie ce are puterea de 1 Watt te auzi la fel de tare ca si o statie de 100W cu un dif cu 1% randament.

 

Inca o problema , sau alt aspect al aceleiasi probleme , cu cat randamentul este mai mic dai volumul mai tare si cresti puterea electrica , distrugerea difuzorului este foarte probabila.

 

Nu ai cum sa previi acest overdrive al difuzoarelor , din cauza gain-ului mare sistemul intra in oscilatie cea ce inseamna ca solicitarea statiei si a difului este maxima .Di aceasta cauza se recomanda mai ales ptr scena mare ca puterea electrica suportata de difuzor sa fie de cel puti de doua ori puterea maxima a statiei in regim de overdrive .

 

 

Insist asupra acestei probleme deoarece am vazut foarte multi chitaristi care se urca pe scena convinsi ca au tonul lor setat de acasa sau in sala de repetitii si sunt derutati cand observa ca nu suna nimic la cum se asteptau .Motivele le am descris mai sus , unul este puterea insuficienta ce duce la necesitatea de a sacrifica tonul doar ca sa ai un minim control .

 

Stiu ca multi nu cred ( nu le vine sa creada , necunoscand legile acustici si neavand nici experienta cantatului live pe scene mari in diferite locatii )

 

Din pacate tineri din zilele noastre nu au ocazia sa cante de trei patru ori pe saptamana timp de cativa ani ca sa capete experienta atat in domeniul muzical ca si interpret precum si in domeniul amplificari si formari tonului ( dorit/ adecvat) .

 

Dar consider ca tot e bine sa amintest unele aspecte ca dupa ceva experienta chitaristi sa poata identifica sursa/cauza problemelor.

Link to comment
Share on other sites

deci.. de fapt.. difuzoarele redau doar 1% din semnalul pe care il primesc de la amp.. iar restul se pierde prin caldura (sper ca am inteles bine)

difuzorul respectiv chiar "manaca" sa zicem 100W insa acustic reda doar echivalentul a 1W restul de 99W fiind redati in alt spectru (termic)..

(sper ca am inteles bine) :):):)

Link to comment
Share on other sites

deci.. de fapt.. difuzoarele redau doar 1% din semnalul pe care il primesc de la amp.. iar restul se pierde prin caldura (sper ca am inteles bine)

difuzorul respectiv chiar "manaca" sa zicem 100W insa acustic reda doar echivalentul a 1W restul de 99W fiind redati in alt spectru (termic)..

(sper ca am inteles bine) :):):)

asa-i ,

 

dar exista difuzoare si cu randament de 3% cea ce inseamna putere ca se va auzi mai tare cu aceiasi statie .

 

puterea va fi de trei ori mai mare cea ce inseamna cam 5dB .

 

Este un castig deoarece pentru aceasta mica crestere in putere cu difuzor de 1% randament ar trebui sa transportam trei statii si trei boxe ca sa se auda la fel de tarae ca o singura statie cu diful de 3% randament .

 

1-trei stati costa de trei ori mai mult

 

2- trei difuri cu randament slab costa cam cat un dif cu randament mare .

 

3- trei boxe costa si ele de trei ori mai mult ( cutiile)

 

4-transport mai greoi si mai costisitor .

 

Vorbind de statie cu boxa cu un singur dif .

 

Boxele cu randament scazut au avantajul unui sound mai "labartat" si oricum ajungi la oiverdrive ca sa sune ceva

pentru anumite tonuri suna bine .Dar vezi dezavantajele.

 

Difuzarele cu randament mare , au camp magnetic puternic si "curent dumping" pronuntat, din aceasta cauza tonul este foarte "strans" , basul este prea retinut , difuzorul este foarte "amortizat" adica un raspuns bun in impuls prea Hi-Fi.Ca sa mai strice raspunsul in impuls se folosesc satatii cu impedanta de iesire reglabila , in asa fel se poate duce ansamblul la functionrae ( conlucrare statie difuzor ) asemanatoare cu cel de slab randament.

 

In plus se ,monteaza in incinte deschise atent dimensionate ca sa avem excursia membranei mai mare si alte fenomene tranzitorii ce dau sunetul , atacul tonului de chitara ..( sa zicem "vintage")

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Guest EPSYLON_CURSE

Randament mare au hornurile (tweeterele) - dar ca sa construiesti unul ce sa redea spectrul de frecvente al chitarei ar trebui sa aiba o dimensiune foarte mare. daca tin minte corect au in jur de 30%.

Link to comment
Share on other sites

daca le zici 1200 de mW par mai multi? Se aude mai tare? 1 w inseamna ca intr-o secunda, se exercita o energie de 1 J. Asta e echivalent cu un om care apasa cu 1000 de newtoni(echivalentul a 100 de kile) si iti deplaseaza timpanul 1mm. Tot pare putin?

 

hmm..... nu m-am gandit chiar in termenii aia.... oricum, asta ar fi cu ampul dat la max (sper ca celestioanele mele au randament macar 1% :) ) si cu urechea lipita de amp. Dar, vorbind in limbajul unui copil, "II MAI FAIN SA TE GANDESTI CA-I 120W!!!! II MARE!!! :) "

Link to comment
Share on other sites

Guest EPSYLON_CURSE
hmm..... nu m-am gandit chiar in termenii aia.... oricum, asta ar fi cu ampul dat la max (sper ca celestioanele mele au randament macar 1% :( ) si cu urechea lipita de amp. Dar, vorbind in limbajul unui copil, "II MAI FAIN SA TE GANDESTI CA-I 120W!!!! II MARE!!! :) "

 

:) :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.