adriano872 0 Posted December 17, 2016 E ok sa folosesc asa ceva pentru ton si volum pe un model Les Paul? http://esound.ro/chitare-si-chitare-bas/accesorii-chitara/fender-solid-shaft-500-k-potentiomentru.html Quote Share this post Link to post Share on other sites
karpi 2094 Posted January 1, 2017 (edited) E ok sa folosesc asa ceva pentru ton si volum pe un model Les Paul? http://esound.ro/chitare-si-chitare-bas/accesorii-chitara/fender-solid-shaft-500-k-potentiomentru.html Da este indicat in cazul dozelor cu rezistenta interna mare , dar dupa asta conteaza sa ai intrare ptr chitara de obicei de 1M Ohm Unele efecte au numai 500K dar daca nu ai cablu lung si "calitativ "( capacitate specifica "mare " ) merge . Nu cred ca mai sunt preamplifuri cu 100KOhm intrarea ..dar pot sa fie pe unele mixere ptr microfoane de 600Ohm si 3KOhm ..aici ar putea sa sune mai "plat ",csoundul oricarei chitare . La Multi Ani 2017 ,.. La Multi Ani "rgc" 2017 2017 H.N.Y.mp3 Edited January 1, 2017 by karpi Quote Share this post Link to post Share on other sites
karpi 2094 Posted January 28, 2017 (edited) Hotrod ..o piesa inspirata din serialul de la Discovery , bineinteles nu este ce mi-am imaginat dar mai lucrez la piesa aceasta este a nu stiu cata versiune .. Acum cu bass Reghin ce aduce a Precision Bass , faza esre ca are doza bridge la locul potrivit si suna mai OK decat Rehin ( jazz bass ) ce are doza bridge foarte aproape de calus o sa-i pun inca o doza la locul OK nu vreau sa "sap" inca un locas in corp ,am o doza "de suprafata " de la o chitara veche si o sacrific . Am adaugat doua melotroane "strings " , un pian , si o "tuba" , problema este ca mi-au "omorat " cele doua chitare ritm cu powerchord-uri agresive ..hehe dar suna OK , diferit de ce as dori ...mai lucrez .. Ptr MIDI ( sintetizatoarele ..pian ,strings , tuba ) am utilkizat SONUUS G2M , convetor oudio to MIDI , monofonic ...nu aveam fonduri ptr unul polifonic ,,am considerat ca este OK ptr "homestudio ".Ptr acorduri cant arpegii apoi cu "mouse" trag pe timp si "lungesc " tonurile cat este necesar in editorul MIDI.Cum este ptr " backing" inregistrez loop-uri deci treaba merge rapid .Totodata "curat" eventualele note ce apar in plus din cauza fretbuzz-ului , cateodata aceste note dau bine cateodata strica ..deci ascult si aleg ce si cum .. Am facut downmix to audio si am transferat in Zoom R8 Chitara Strat MIJ in "D" , am cumparat niste corzi ce nu erau ce am cerut asa ca am lasat mai jos corzile sa nu fie prea "tari" ,plus ca-mi place cum suna . La fel si la bas am in "D" tot corzi foarte "tari" . Tobe ALESIS Inregistrare audio , efecte , mixaj , algoritm masterizare ,cu Zoom R8 ( efectul de spatialitate din R8 este "mai bland " nu strica soundul atat cat fac softurile ce le am in PC , am un 3D in My MP3 de la Steinberg trebuie sa caut CD-ul si sa-l instalez acela are si tot felul de "enchancer" -e si MAX Bass si lucreaza si cu "wav" nu doar cu mp3 .. Mx Uf HotRod 17.mp3 Edited January 28, 2017 by karpi Quote Share this post Link to post Share on other sites
karpi 2094 Posted February 8, 2017 (edited) Ce am gasit la "Mica Publicitate " !!! Super trupa !! Si in sfarsit sound de Strat dintr-un Strat ! Sunt mai multe piese bune in lista trupei AXIS uploadate pe youtube . Edited February 8, 2017 by karpi 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
karpi 2094 Posted May 4, 2017 (edited) Timbrul "TONUL" unui instrument este relativ . In imaginea postata urmariti tonul patratului rosu din cele doua campuri alaturate . Este acelasi si unicul ton de rosu dar din cauza "ambientei " se vede de ton diferit . La fel se intampla si cu TONUL instrumentelor cand ajung intr-o "trupa " daca soundurile anbientale ale celorlalte instrumente se schimba vom auzi acelasi TON/timbru de fiecare data ca fiind diferit . Plus in functie de frecvente sunt diferite efectele de "umbrire " , de intermodulatie , lucru ce deriva din caracteristica de " Loudnes " al aparatului auditiv uman ..( puternic neliniar in banda de frecvente ) Astfel un anumit TON doar la o anumita tarie si in anumit "ambiental" ramane aprox .acelasi . Acest lucru trebuie luat in seama nu numai la mixaj in studio dar !!! si la cantat live . Edited May 4, 2017 by karpi Quote Share this post Link to post Share on other sites
karpi 2094 Posted May 4, 2017 (edited) Iata un exemplu in care este si mai dificila evaluarea dat fiind ca este schimbat raportul intre background si culoarea rosie . Edited May 4, 2017 by karpi Quote Share this post Link to post Share on other sites
ramurel 3834 Posted May 5, 2017 Acum 8 ore, karpi a spus: .acest lucru trebuie luat in seama nu numai la mixaj in studio dar !!! si la cantat live . Nu știu în live, unde sunetistul devine cel mai bun "instrumentist" de cele mai multe ori, jos pălăria pentru ei, dar în mixaje cele mai de efect soluții simple , cu efect fantastic asupra mixului, sunt overdubbingul ( unde poți jongla cu ușor delay între trackuri ) și panning-ul. Nici nu mai contează de multe ori cum setezi eq . Iar dacă și tobarul are multitracker e o plăcere. Quote Share this post Link to post Share on other sites
karpi 2094 Posted May 5, 2017 Live exista problema liniaritatii in frecvente al PA-ului la care mixeristul trebuie sa adapteze /translateze dinamica si balansul tonal ..(.cel presupus daca nu cunoaste repertoriul trupei ) dar apar si limitele de nivel maxim admis de PA. peste care daca treci nu se mai poate mixa ..distorsiuni = armonice in domeniile din afara plajei de frecvente al instrumentului ..deci ceva necontrolabil plus intermodulatia ce produce alte armonice ce nu ai cum sa le mai "scoti" . Astfel mixeristul de PA trebuie sa ramana intr-o zona sigura sacrificand unele aspecte .ptr un sunet global OK . Overdubbing --dupa cate stiu este "suprainregistrare " cred ca peste materialul inregistrat in prealabil ..adica "destructiv' ca si in Loop Machine ...ulterior nu mai pot regla nivelul /timbru....deci nu este multitracking .unde tragi separat pe cate un nou track ascultand playback-ul altui trackului tras in prealabil ..apoi poti postrecording interveni la nivel ,timbru sa pui efecte etc ... Overdubbing sa facea pe magnetofon de amatori , se oprea "stergerea" si inregistreai noul material peste cel anterior ...poate este preluat/mostenit din acea perioada acest termen ...dar acum se face multitracking de catre toata lumea ..cu mixerele virtuale in PC-uri nu mai exista acea limita financiara care exista pe vremea multitracker-elor analogice de obicei doar de studio ce trageau pe banda magnetica speciala foarte scumpe . . Multitracking ..mixaj ..postrecording . La mixaj se limiteaza banda de frecvente ptr fiecare grup aparte ..bass, medii, inalte . -In cazul unor instrumente din mix care impart aceiasi banda de frecvente se fac panoramari se indeparteaza spatial de centru unde vor fi solourile . La un instrument ce da o textura de fond ..de ex orga , strings se "intinde " pe toata suprafata L-R dar sunt momente cand efectiv se reduce nivelul sub pragul altor instrumente ..ce impart o plaja comuna de frecvente ca sa nu omoare dinamica si prezenta altor instrumente care intervin la un moment dat . De ex am pe undeva mai sus "HotRod17" o versiune de proba al mixajului ...pai cele doua chitare ritm pe cele dua laturi au fost ucise de string si pian , din cat de agresive erau au devenit "matze blande " , am ridicat nivelul medii/inalte din EQ pe chitare au devenit o bazaiala ..zgomot de fond ...asa ca deocamdata le-am lasat asa acum caut sa remixez ...nu suna rau ce am reusit dar vreau acele chitare mai agresive cum sunau fara strings, synth si pian in mix . -daca este vorba de instrumente solistice se aduce in fata "pe rand " cel care este mai important pe moment ., tot solistica ..daca se interpreteaza ceva pe "doua voci" se mixeaza cu mare grija si se incearca sau o usoara limitare in amplitudine a sunetului "secundar" sau/si se separa usor in frecvente cu EQ .. Compresoare cu "side chane" , la care poti sa rutezi ca si track de comanda unul sau un grup de trackuri din mix ca sa comprime celelate ca sa scoti in evidenta unele pasaje dintr-un grup si sa duci in acel moment in background celalalt grup de instrumente ..un fel de mixaj automat intre solo si background sau bass si toba mare ...etc .. Exista multe scule ptr masterizare cu care poti sa imbunatatesti balansul timbral si de dinamica .separarea side chane de midle , separarea si izolarea continutului de bass cu distantarea si "rasfirearea " inaltelor ...etc .. De multe ori trebuie sa renunti la cate un instrument daca pe altul vrei sa ai un pasaj cu sound si dinamica buna ..apoi readuci in mix cand a trecut faza .Unele efectiv nu se pot mixa . NU functioneaza linkul de piesa postata aici pe rgc.ro ????????????? dar am si pe AcidPlanet al carui player in windows IE functioneaza precis ,in Firefox trebuie sa "aprob" intr-o fereastra ca sa functioneze playerul din AcidPlanet .. http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=1526627 Quote Share this post Link to post Share on other sites
ramurel 3834 Posted May 6, 2017 (edited) He he , nu overdubbing de-ăla cu magnetofonu'... Ok, deci trag de două ori acelaşi track, le aşez în track-uri diferite, pe care le şi panez diferit [ unul L şi celălalt R, nu neapătar la 100% fiecare, depinde unde vreau să se audă instrumentul în spaţiul mixului ] şi las un spaţiu de milisecunde între cele două trackuri , Efectul e deosebit şi aşează instrumentele în spaţiul audio al mixului mai distinct. Edited May 6, 2017 by ramurel Quote Share this post Link to post Share on other sites
karpi 2094 Posted May 7, 2017 (edited) OK . dar trebuie niste scule de masterizare ca sa poti regla sidechain si midle "separat " de ex ..de la Voxengo .-".MSED " ....este FREE .de la Voxengo,au si altele dar nu sunt free toate doar de "proba ' ce inseamna ca intrerupe la fiecare 30 secunde ca sa nu poti folosii , nu stiu daca si la mixdown fac poate la mixdown nu face ..dar este nasol sa serezi cu intreruperi . Ptr sidechain si "adunarea/concentrarea basilor " RescueMK2_2.1 ..sa zicem ca este cam la fel ca si MSED dar cu mai multe posibilitati subtile ..dar de fapt sunt foarte diferite in principal amandoua fac separarea side de midle ...in felul lor .. RescueMK2_2.1 separa bine controlul basilor .si are controlul de "spred " este subtil dar se simte bine cand actionezi ..butonul .. Cu MSED si RescueMK2_2.1 se poate regla balansul intre background si centru . Compresor/eq miultiband ptr masterizare cu "sidechain" Nova67P doar ptr bass este super OK deci "Elephant" de la voxengo este mai destept dar cum am scris acela intrerupe ca este doar demo .Mai sunt cateva dar acsta ar fi cel mai OK ..are o fereastra grafica unde poti seta EQ si patru benzi separate de EQ parametric totul .. Cu acestea de mai de sus poti sa pui in evidenta acele doua "trackuri de side le faci sa se auda , fara sa bruieze soloul din centru .. UN Reverb bunicel "epicVerb1.5" ,, EQ -co,presor pe 4 benzi ..cu butoane ..nu are "grafic " este "EQUINOX_1.0.6" , Altul "IQ4gui" , un ul mai simplu "RoughRider" . In linkurile postate anterior cauti pe categorii si gasesti multe daca mai este nevoie de altele .. Ptr efecte FREE foarte bune ( poate consuma unele CPU ca puternic ) de la MeldaProduction ..in colectia de efecte free .are un efect .MXXX care de fapt contine foarte multe efecte ptr instrument , voce , dar si cateva ptr "master"..o sumedenie de efecte foarte faine ,si sa zicem moderne fata de efectele FREE ma fancy de la alti producatori mai profi si poate scrise intr-un cod mai "lent". dar doar cateva au probleme de consum mare de CPU . Contine acest MXXX tot felul de efecte ambientale de toate felurile ce au "spred " /satereo , tot felul de ecouri modulate , multiecouri , multi reverb , shimmer reverb ( acesta cam haleste CPU) dar daca neaparat ai nevoie procesezi un mixdown cu efect si nu mai utilizezi efectul vst la mixare astfel nu mai haleste CPU ..Contine peste .vre-o 300 poate chiar peste 500 de efecte unele sunt versiuni dar multe sunt absolut diferite deci nu preseturi ci efecte singulare si efecte combinate incorporat nu modular ...Mai ales ptr instrumentul solo sau voce sunt efecte foarte bune ..dar si ptr background ..De fapt nici nu le-am incercat pe toate doar am trecut prin ele ..multe nu am testat deparece am observat ca la un clicj cu mouse pe sliderul listei de efecte acesta sarea doua "pagini " asa ca nu sunt in clar cate efecte sunt 300 sau 600 ...hehe ..http://www.meldaproduction.com/MFreeEffectsBundle Din pacate nu functioneaza "player-ul " din rgc.ro ca sa pun ceva modele de comparatii cu Sidechain . Am mai scris acum vre-o cateva luni ca nu stiu cum si ce soft ( scula ) este ptr setare /reglaj ca sa fie compatibilitate intre MONO si STEREO asta tot caut .Ceva matrice codor , ca instrumentele se auda si in MONO la fel ca si in Stereo .Folosind aceste tehnici de separare cam dure la auditie in MONO dispar cele doua sidechain .Daca insa aduc la aprox 40% L si R deja se amesteca in centru ..probabil este un compromis .Oricum incet ies statiile de radio AM si MONO o sa dispara ... Dar de ex daca folosesti un BackTrack Stereo pe un amplif de chitara in MONO ai problema ca din sidechain nu se aud instrumentele ..sau se aud groaznic cu "sumarea L+R" cu doua rezistoare intr-o intrare MONO ..Sa nu mai zic de ce groaznic poate sa sune astfel un Reverb "spatial " stereo ..cand toate reflexiiler se aduna in MONO ..cateodate este horror ...Deci asta caut acum cand ma loveste rabdarea ... Edited May 7, 2017 by karpi Quote Share this post Link to post Share on other sites
karpi 2094 Posted June 5, 2017 (edited) Incerc un mp3 o proba de mixaj sa vad daca acesta il pot audia BT i220 bpm 17 B.mp3 Tot nimic nu misca .. Edited June 5, 2017 by karpi Quote Share this post Link to post Share on other sites
karpi 2094 Posted June 10, 2017 (edited) Am incercat cu alt PC cu Win7 ca acela pot sa ascult mp3-ul de pe rgc.ro , acesta care este ptr "muzica/mixaj " este cu XP Profesional ..si nu stiu de ce nu functioneaza tot in Firefox ..redarea mp3 de pe rgc.ro In speranta ca alti pot sa redea iata o proba cu Synth 9 de la EHX Bass , chitara ritm ,( doar cu un singur ton nu acorduri ) si restul cantat la chitara prin sintetizator .. The Sad Clown .mp3 PS. oare ce ma blocheaza in XP ? Edited June 10, 2017 by karpi Quote Share this post Link to post Share on other sites
karpi 2094 Posted September 18, 2017 Music News: Eric Clapton: 'Maybe the guitar is over.' | The Current https://www.thecurrent.org/feature/2017/09/11/eric-clapton-guitar-over ..in alta publicatie am citit dasr nu mai stiu care era in care se prezenta ce zice Clapton apoi ,se prezinta nivelul vanzarilor Gibson si Fender care a scazut cu vre-o 15% adica este in declin .. dar spuneau si de faptul ca foarte multi amatori ptr homestudio nu mai investesc in "brand"-uri ci cumpara si clone sau daca vor ceva mai mai comanda la diferiti lutieri ... na ca am gasit http://www.musicradar.com/news/eric-clapton-maybe-the-guitar-is-over Quote Share this post Link to post Share on other sites
karpi 2094 Posted March 9, 2018 (edited) PRODUCATORUL DE CHITARE " GIBSON" IN PRAGUL FALIMENTULUI !!!!!!! Gibson Guitar Faces Imminent Bankruptcy After 116 Years In Business https://www.profit.ro/stiri/life/producatorul-de-chitare-gibson-sub-amenintarea-falimentului-17902698 Edited March 9, 2018 by karpi Quote Share this post Link to post Share on other sites
tibimosby 185 Posted March 10, 2018 e relativ veche stirea... se vorbeste de vreo 3 saptamani in mediul virtual. cel mai tare zvon e ca exista posibilitatea sa fie cumparati de fender 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
karpi 2094 Posted August 1, 2019 Ce am gasit pe un site la ultimul " capitol" - Other Factors Influencing Pickup Tone https://musicalilluminism.wordpress.com/2009/04/28/vintage-gibson-humbucker-specs-and-general-pickup-tech/ Pe albumul Derek and the Dominos’ Layla , chitara a fost inregistrata cu " finest holy grail gear "un Pignose de 50$ 1 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
karpi 2094 Posted September 8, 2019 Multe efecte si circuite utile ptr chhitaristi https://cortocircuito555.wordpress.com/2011/09/23/pedales/#jp-carousel-66 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
karpi 2094 Posted November 16, 2020 Molecular Junctions https://www.nanologaudio.com/blog https://www.google.com/search?q=Nanolog&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjV-7CWj4jtAhUitYsKHbBbAs0Q_AUoAXoECAYQAw&biw=1024&bih=673#imgrc=X32bnQchG3PZsM Shootout - Nanolog Clipping vs Diode Clipping (Subtle, but awesome!) Bineinteles ca acellasi efect de limitare / taiere si " wave shape " poti sa-l realizezi si cu alte circuite ...dar sa zicem ca este mai simplu cu doar o celula " nanolog "( molecular junctions ) 1 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
FiveseveN 3240 Posted November 18, 2020 On 17/11/2020 at 01:57, karpi said: sa zicem ca este mai simplu cu doar o celula " nanolog " Categoric nu e mai simplu, în primul rând pentru că-și dă duhul la curent continuu: Quote With applied DC, the devices can either degrade over time, becoming more linear, and eventually losing their ability to provide distortion. They may "smoke out," again, depending on how high the voltage is. The circuits I provided in the handout have been tested to at least some level, and the device should work well in these, but it would be best to avoid the potential for degradation! Dar nah, când vrei să fii singurul pațan de pe uliță cu overdrive nano-cuantic faci și sacrificii. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
karpi 2094 Posted November 24, 2020 all-about-pickups http://www.planetz.com/tag/pickups/ De urmarit si likurile din articol pentru explicatii mai detailate ...adica cele din ..">More" Este mult de citit ...analize /diagrame /teorie ..., fiecare sa-si selecteze de citit cea ce este important pentru el .. Cel mai practic link ar fi acesta cu diagrame pentru diferitele posibile cablari .. http://www.planetz.com/wp-content/uploads/2017/08/The-Magnificent-humbucker-coil-tapcoil-split.pdf 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites