karpi Posted October 25, 2012 Posted October 25, 2012 Ma tot gandesc , cand ? au avut atat timp sa invete sa exerseze sa cante asa la o chitara "dubla' ! Caci asa cum ma tot uit este foarte simplu ..si eu as putea sa cant ca ei ..haha ..doar ca nu stiu unde sa pun degetele si cand sa le pun apoi cand sa le ridic ..nu-i mare lucru ...haha Cel pus de tine l-am vazut in alt clip canta cu amandoua mainile si "invers " adica intelegi cum ..cea ce inseamna ca a exersat cativa ani ..pe o insula pustie ,,nu tu bere , nu tu muieri , nu tu TV ..etc sa nu te distraga nimic de la studiat ..
Razvan S. Posted October 25, 2012 Posted October 25, 2012 (edited) Eu am incercat cu stanga doar sa cant invers pe grif, oarecum fac asa putintel dar...cu dreapta..0..pff. Mi se pare incredibil ce ambidextri sunt oamenii astia. Poate ar trebui sa incep si left handed just to be sure Edited October 25, 2012 by Razvan S.
FiveseveN Posted October 25, 2012 Posted October 25, 2012 Paradigma de interacţiune e undeva între pian şi chitară, deci nu pretinde dexteritate extraordinară, doar forţă mai mare pentru a executa tapping-ul corect. Vorba lui Arpi, în principiu e simplu, partea grea e să ştii unde să apeşi
sorin65 Posted October 25, 2012 Posted October 25, 2012 referitor la problema lui 1960... nu exista mana mare / mica, grif comod / incomod.. etc e doar o chestie de adaptare. preferi la un moment dat un grif anume pt ca te-ai obisnuit cu el si trecerea pe alt gat ti se pare peste mana. daca repeti si insisti, nu o sa ti se mai para incomod. hendrix avea niste lopeti - daca urmaresti cu atentie cale cateva clipuri video care mai exista, ai impresia ca atinge 3 corzi deodata cu un deget.
Razvan S. Posted October 25, 2012 Posted October 25, 2012 deci nu pretinde dexteritate extraordinară is this a joke?
Doctor X Posted October 25, 2012 Posted October 25, 2012 (edited) is this a joke? A incercat el o data si i s-a parut extrem de simplu. Io nu stiu de ce mai interactioneaza cu muritori de rand. Iote, a folosit modul scan al lui Petruccinator si - puf! - in secunda urmatoare era un virtuoz in Chapman Stick. Edited October 25, 2012 by Doctor X
Razvan S. Posted October 25, 2012 Posted October 25, 2012 A incercat el o data si i s-a parut extrem de simplu. Io nu stiu de ce mai interactioneaza cu muritori de rand. Daca zicea de STANGA invers pe grif, pot sa spun ca e greut, dar e reusibil dupa putin exercitiu odata ce u got down the normal playing ok(eu mai cant si asa de fun, dar tot e greu si tot trebuie mentinut exercitiul) Dar ...dreapta pe grif..pentru un right handed guitar player, e imposibil aproape(desigur, doar daca ai exersat pana ti-a iesit pe ochi, evident), dar vorbesc de noi astia, mai hobby gen si chiar unii profi guitarists din Ro. Nu cred ca face nimeni cu ambele maini la fel de bine.
FiveseveN Posted October 25, 2012 Posted October 25, 2012 Eu am spus din punct de vedere al design-ului de interfaţă. E mai familiar pentru un chitarist şi mai ales pianist decăt cântatul la tobe de ex. sau la trompetă, pentru că ălea-s alte moduri de interacţiune. Cu siguranţă nu e banal, pretinde mai multă dexteritate şi coordonare decăt scărpinatul la coaie, dar asta e valabil pentru orice instrument căt-de-căt complex.
Cognek Posted October 25, 2012 Posted October 25, 2012 Razvan are dreptate ... dar in proportie de 50% cu ideile lui ca un chitarist nu tre sa strambe din nas la orice si tre sa fie capabil sa se adapteze si sa se acomodeze cu cat mai multe variatii ale unui gat ... Ideea e ca si Les Paul are partea lui de dreptate in sensul ca ... si sa fim sinceri, majoritatea chitaristilor au un model specific (de cele mai multe ori signiture) care le vine manusa... Idea e ca e intr-adevar dificil sa poti sa canti pe diverse modele... dar nu imposibil. De asemenea cred ca cea mai buna solutie e ca Les Paul sa caute sa incerce tot felul de chitari si s-o aleaga pe cea mai potrivita pentru el... greu sa dai asemenea sfaturi ... doar el stie exact ce simte in maini si doar el se poate convinge... Si nu in ultimu rand e posibilitatea de face ceva custom made... Cred ca pentru o suma adecvata se poate crea o chitara exact dupa anumite specificatii... fara doar si poate... dara pana atunci eu recomand varianta... mai incearca...
boondak Posted October 25, 2012 Posted October 25, 2012 Povestea cu modelul semnatura care vine manusa ii mai mult legata de suma pe care o primeste chitaristul de la producatorul de chitare si mai putin de cat de manusa ii vine modelul. Chitaristii aia mari la care ne uitam toti ca la soare fie ei metalasti, bluesmani, jazzisti sau facand parte din orice alta categorie stilistica, au acasa de toate cele trebuincioase la casa chitaristului. Tele, Strat, les paul, SG, si cate si mai cate minunatii care mai de care cu gaturile mai diferite. Si nu cred ca se plang toata ziua ca nu le ajung degetele sa cante pe nu stiu care ca are gatul prea gros. daca vor sunetul chitarei respective canta cu ea. indiferent cum este profilul gatului. Ca daca schimbi profilul gatului se schimba masa instrumentului si nu mai este sunetul initial, este alt sunet. Mai bun sau mai rau, asta tine de aprecierea fiecaruia, dar sunetul este diferit. Trebuie sa pui mana obligatoriu pe chitara daca cauti un anume profil. Eu am 4 electrice , fiecare cu alt profil de gat si sunt foarte putin sensibil la treaba asta. Ma adaptez instant la orice chitara. Nu te lua dupa masuratorile din specificatii ca nu tine. 2
Cognek Posted October 25, 2012 Posted October 25, 2012 2 words... Johnny Winter... 2 guitars Gibson Firebird & Erlewine Lazer ... motive: 1. He's from texas 2. Sufera de albinism ... 3. E incapatanat ... acum inainte sa apara modelele astea o mai cantat si pe alte chitari... dar ce-ar fi Lazer fara Johnny sau invers... cu siguranta n-ar fi la fel... Bat la pariu ca toti putem canta pe diferite modele dar putine-s alea care ne satisfac cel mai mult... si d-asta cauta si Les Paul zic eu... nici decum ca nu ar fi un chitarist bun... Mie cel putin mi se potriveste manusa modelul de chitara LP 100 ... dar asta nu inseamna ca daca dau de vreo chitara nu pot sa-mi fac treaba... Chiar acu cateva zile imi amintesc m-am urcat ca nerusinatu pe-o scena si i-am luat chitara la un nene batranel care tot canta acorduri intr-una (avea un telecaster misto) ... si zic hai tobare... tine-mi ritmu la un jimmy reed... ce misto o fost... Totusi nu prea mi-a placut cum s-a comportat chitara aia... in fine
karpi Posted October 26, 2012 Posted October 26, 2012 (edited) OK, Nu sunt chiar mofturi dar cum spune @artvandalay detaliile de " high end ", la o chitara , se simt numai de la o anumit nivel tehnic al cantatului in sus . In cea ce priveste ce spune @Cognek ",,,,Totusi nu prea mi-a placut cum s-a comportat chitara aia..:" . in functie de setarea chitarei si raspunsul dinamic statie +chitara trebuie sa adaptezi stilul/tehnica de cantat . Cand toata lumea ar trebui sa fie constienta ca mari chitaristi folosesc mai multe chitare pana si in concert cu diferite setari ptr diferite moduri /tehnici de a canta In studiouri trebuie sa ai la dispozitie 10 -20 de chitare , fiecare tip si setare ptr un anumit sound o anumita tehnica de cantat, Asa ca o singura chitara "perfecta" nu ai cum sa alegi in locul a 20 de chitare , Nu are sens sa se discute in general despre un singur tip de chitara +setare . Am mai scris ca ideal ar fi sa am cate trei chitare din fiecar tip "ostoric" ..cu setari diferite sa am aprox toate soundurile utile ... Asa ca daca se cumpara doar o singura chitara ..sa fie una foarte universala si versatila ...si asta nu pare a fi GLP . Cea mai versatila dupa mine ar fi un PowerStrat , sau macar un FatStrat cu o setare reusita . Poate fi de la Fender .....Ibanez..Kramer... pana la ceva Noname ...sa aiba gat .corp din lemn bun doze si hardware rezistent la de toate , Unii zic ca cea mai elaborata si bine proiectata ar fi o chitara ,,Parker ( as fi curios sa incerc una in conditii extreme ,,se spune ca are cel mai stabil gat cu cea mai super proiectare si din punct de vedere acustic ). Edited October 26, 2012 by karpi 2
bolly Posted October 26, 2012 Posted October 26, 2012 grosime grif, profil, forma etc. etc....mofturi! nici nu am stiut ca exista asa ceva , de pe rgc am aflat astea-s detalii ultra-ultra fine care conteaza pentru un virtuoz ce petrece 6-8 ore cu chitara in mana, zilnic, ani in sir; pentru oricine altcineva sunt pur si simplu mofturi. Deci, .
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now