adipablo Posted April 22, 2012 Posted April 22, 2012 Cred ca fender,sau gipson,sau mesa,nu te invata sa cinti,cu atit mai putin sa cinti bine,muntii de scule nu valoreaza cit o ora de inspiratie si o zi de pasiune autentica. Ma gindesc ca taica meu in anii 70 cinta pe un radio modificat,cu chitara pe doze artizanale,si toata lumea era in delir la concertele lor de club,oare de ce ne am perveritit in halul asta si suntem atit de snobi,de conteaza mai mult cantitatea si pretul,decit calitatea? In plus de asta,cover si iar cover,umbre palide si tentative fata de "greii" care au compus piesele respective,nimic orginal,nimic cu adevarat creativ,consumism transpus in muzica. Ce parere aveti? 2
barbarossa Posted April 22, 2012 Posted April 22, 2012 nu te invata, te ajuta. in vremurile raposatului lumea era in delir la orice manifestatie "tinereasca", "vestica", la limitele impuse de regim...si nu conta calitatea, ci mesajul si atmosfera...iar ce spui tu despre umbrele palide se datoreaza si faptului ca de-a lungul anilor s-a cam spus, s-a cam compus mare parte din ce putea sa se spuna sau compuna. multe au devenit clisee in prezent, iar daca vrei sa fi inovator sau original astazi trebuie sa iesi un pic din sfera "normalului"... sfatul meu este sa astepti pana ce pui mana pe un instrument serios, poate chiar unul dintre "hulitele" fender sau gibson, sau mesa sau marshal sau ce vrei tu, sa vezi ca ajuta si ca poate fi chiar acel lucru care te inspira... 4
FiveseveN Posted April 22, 2012 Posted April 22, 2012 (edited) Care era întrebarea? Ah, "de ce"? Pentru că nu poți aprecia liberalizarea culturii. Dar asta n-are legătură cu "Cântatul la chitară". se datoreaza si faptului ca de-a lungul anilor s-a cam spus, s-a cam compus mare parte din ce putea sa se spuna sau compuna Un bullshit și jumătate Ceea ce s-a făcut deja e nesimnificativ pe lângă ce se va face în viitor. Te temi că se termină muzica? Edited April 22, 2012 by FiveseveN
finics Posted April 22, 2012 Posted April 22, 2012 Toata lumea vrea sa fie originala fara sa invete nimic. Fraza asta sintetizeaza in proportie de 99% situatia pietei muzicale de astazi. 3
Cristi V. Posted April 22, 2012 Posted April 22, 2012 Cred ca fender,sau gibson,sau mesa,nu te invata sa cinti,cu atit mai putin sa cinti bine,muntii de scule nu valoreaza cit o ora de inspiratie si o zi de pasiune autentica. Ma gindesc ca taica meu in anii 70 cinta pe un radio modificat,cu chitara pe doze artizanale,si toata lumea era in delir la concertele lor de club,oare de ce ne am perveritit in halul asta si suntem atit de snobi,de conteaza mai mult cantitatea si pretul,decit calitatea? In plus de asta,cover si iar cover,umbre palide si tentative fata de "greii" care au compus piesele respective,nimic orginal,nimic cu adevarat creativ,consumism transpus in muzica. Ce parere aveti? :facepalm: De ce nu canti la o bucata de lemn ? Spune-mi tu : daca ai avea un concert intr-un club de 100-200 de oameni sau de fani ( ce sa mai zic de stadion ), ti-ai permite sa mergi cu o basina de chitara bagata cu pasiune intr-o basina de amplificator si peste toate astea sa astepti inspiratia sa te invaluie ? ...cica revelatie a valorii .
FiveseveN Posted April 22, 2012 Posted April 22, 2012 Cum adică "ți-ai permite"? Aduci un afront publicului dacă folosești uneltele potrivite stilului tău și situației tale materiale? PS: iaca mi-a luat-o Roșu înainte.
karpi Posted April 22, 2012 Posted April 22, 2012 (edited) Cred ca fender,sau gipson,sau mesa,nu te invata sa cinti,cu atit mai putin sa cinti bine,muntii de scule nu valoreaza cit o ora de inspiratie si o zi de pasiune autentica. Ma gindesc ca taica meu in anii 70 cinta pe un radio modificat,cu chitara pe doze artizanale,si toata lumea era in delir la concertele lor de club,oare de ce ne am perveritit in halul asta si suntem atit de snobi,de conteaza mai mult cantitatea si pretul,decit calitatea? In plus de asta,cover si iar cover,umbre palide si tentative fata de "greii" care au compus piesele respective,nimic orginal,nimic cu adevarat creativ,consumism transpus in muzica. Ce parere aveti? Nu-i vorba de snobism ci de incultura cea ce aduce dupa sine rasturnarea valorilor . "Inainte" au existat o sumedenie de cantautori ce cantau vocal se acompaniau singuri cu o rabla de chitara . Muzica acestora a fost preluata de multi artisti autentici ce au urmat ... Chestia in legatura cu sculele este o scuza a celor fara talent si fara inspiratie ,a celor care cred ca ce le lipseste lor se poate cumpara . Incercare da a-si justifica nepriceperea/lipsa de talent/ lipsa de inspiratie /lipsa de munca / si altele cu scuzele ca nu au instrumente suficient de PRO . CE? are inspiratia cu sculele/instrumentele ? Diferenta intre scule mediocre dar bune si instrumente de inalta clasa se simte numai si numai in mana unor artisti de mare clasa . Asa ca nu are nici un rost sa se omoare lumea dupa scule PRO ca sa arate la gagici, oricum ele nu apreciaza sculele ..doar vedetea este apreciata . Cover = un fel de a te lauda cu hainele altuia ca si un exemplu sa luam faza cand fetita se imbraca cu hainele si pantofii cu tocuri ,cu 5 numere mai mari .de la mama .Se pune in fata oglinzii si ii porneste fantezia de se crede ...vedeta XY..printesa din povesti...etc ...in functie de vastele experiente anterioare . Sau baietii care alerga cu o sabie din lemn sau un pistol de jucarie prin curte si i-si inchipuie ca sunt super eroii filmelor ,,si numai sculele PRO le lipsesc , Edited April 22, 2012 by karpi 1
sa fugim Posted April 22, 2012 Posted April 22, 2012 Propun sa schimbam numele subforumului asta din "Cantatul la chitara" in "Un nebun arunca o piatra in balta si zece intelepti se chinuie sa o scoata Official HQ". 2
Cristi V. Posted April 22, 2012 Posted April 22, 2012 Cum adică "ți-ai permite"? Aduci un afront publicului dacă folosești uneltele potrivite stilului tău și situației tale materiale? PS: iaca mi-a luat-o Roșu înainte. Sa faci pe hapsanul , pe incapatanatul caci inspiratie si pasiune sa fie ,cam asa vine.Publicul oricat de necalificat ar fi tot sesizeaza diferenta de calitate a sunetului Cand canti in fata unui public se presupune ca ai o anumita maturitate si ca stii sa gestionezi un concert. .Nu cred ca se mai pune problema sa nu poti canta pe niste scule decente . Asa si e : cel mai bine este sa canti pe uneltele potrivite stilului tău și situației tale materiale. @red - nu ai inteles ideea . Eu am subliniat faptul ca sculele au o mare importanta nu ca sunt totul dar sunt importante . In fond daca esti foarte bun poti sa canti pe orice ca tot tu esti dar nu e la fel cant ai o chitara si un amp de calitate . Muzicienii aia canta pe asemenea 'scanduri' pentru ca asa le place , poate asta le defineste stilul ;oricum sculele primului nu sunt chiar scanduri , daca nu ma insel are un fender twin reverb in spate . Exista o extrema . Sunt persoane care poate nu au niciun talent , nicio inspiratie nimic dar au posibilitatea de a avea scule de calitate . Asta ii face ipocriti ? Daca omul se simte bine cu scule de calitate poate cineve sa ii ia asta ? Mai mult - de obicei cu cat este mai matur un chitarist cu atat este mai pretentios in cautarea tonului , a sculelor 'perfecte'.
karpi Posted April 22, 2012 Posted April 22, 2012 (edited) Sau o modalitate excelenta de a invata, de a verifica daca sunt compatibili trupetii, de a testa capacitatea lor de a "livra" o melodie cap-coada, o trambulina pentru stilul propriu viitor, etc. Rolling Stones au pornit cu intentia de a fi exclusiv un cover-band. Si dupa criteriile RGC, erau chiar penibili, cover-urile lor dupa Robert Johnson nu sunt pana in ziua de azi la fel de complexe si delicate ca originalul (pe romaneste, vorbind strict din punct de vedere al fidelitatii - care nu e un criteriu valid, inainte sa imi sariti in cap - le-au macelarit). "Hunter Thompson copied F. Scott Fitzgerald's The Great Gatsby and Ernest Hemingway's A Farewell to Arms by typewriter to learn about the respective author's writing styles." Da dar pana la nivelul de chitarist muzicant in perioada de elev sau mai tarziu amator cantaret de sufragerie sau sarbatoare in familie . La toti ce au pornit cu piese consacrate au fost un fel de intrare pe usa din spate pe o poteca batatorita de altii ! Un fel de pacaleala ,,dar poate impusa din cauza spectatorilor al caror nivel de perceptie si pregatire este foarte ingust si accepta cu mare inertie orice schimbare asa ca nici managerul nu risca .. Este o porcarie dar asta-i nivelul ,Nu ai cum sa ceri ca publicul sa fie mai avantgard-ist decat artistii . Acest "gust" al spectatorilor se poate influenta prin reclama .propaganda , moda .dar necesita o groaza de bani .. De fapt este o confuzie intre un simplu interpret si un muzician autentic . Un interpret este un fel de tonomat nu i se cere sa fie autentic ( poate ca si aparitie , imbracaminte etc ..dar muzical este un "reproducator" mai bun sau mai slab ) Un muzicant autentic nu neaparat este un mare solist /interpret dar are muzica are idei are inspiratie ...apoi daca are noroc sa fie bagat in seama de un investitor va compune ptr zeci si zeci e artisti interpreti . Din pacate foarte multi "cover"-isti sunt in asemenea "posturi " de muzicant autentic . Cat despre ce cumpara si cine este problema lor sunt banii lor . Unii pescuiesc , altii fac ture cu bicicleta , alti cumpara chitare si statii , efecte ...altii automobile ,,,etc fiecare cu hobby-ul sau . Banii trebuie sa circule . Edited April 22, 2012 by karpi
Cristi V. Posted April 22, 2012 Posted April 22, 2012 Clar. http://www.youtube.c...h?v=8X1mhSDjGU8 Se presupune . Exceptii pot fi aduse tot timpul . Dar oricum Axl Rose a facut niste concerte dementiale in trecut . Ce face acum asta e...
adipablo Posted April 22, 2012 Author Posted April 22, 2012 Pina acum,sunt pe o mina doar cu Karpi:) Spui asta cu inflacararea tinereasca a cuiva care n-a invatat ca nici sculele, nici pasiunea nu fac doi bani fara experienta. E plin RGC-ul de pasionati autentic care nu-si pot acorda chitara (ieftina sau scumpa) fara tuner. La faza asta,tocmai ieri am facut 40,am un les paul cu p94 care mie imi place si un roland gr55 cu multe "avioane" pe el,sunt destul de inspirat,cel putin in partea de armonie si melodie care ma priveste pe mine,deci intrebarile mele nu aveau un sens personal,cit general. In primul rand, nu stiu daca sa te cred ca toata lumea era in delir cand canta formatia tatalui tau, bazat exclusiv pe relatarea ta venita probabil din povestile lui. Nu spun ca nu era asa, dar pentru noi nu e un argument. Iar la faza asta,din pacate taica meu sa dus in 92,tot ce stiu despre formatia Andromeda din Sibiu,este din spusele "batrinilor" care il mai lauda si acum Altfel spus,cover am cintat mai mereu,cu amprenta personala de rigoare,nu mi a placut niciodata sa copiez nota cu nota,cover necover sper ca sunt mai mult decit un simplu interpret descris cu atita stil de Karpi.) In discutia noastra de aici nu este nimic personal,este doar o reflexie si nu implica nimic,vroiam sa vad pareri si..le vad cu prisosinta. Totusi reflexiile mele au si un sens personal,observ ca nu imi mai prea place sa ascult metall(nu orice,oricind,oriunde),totusi,asta vreau sa cint,asta ma caracterizeaza acum,un progresiv metall cu muuuulte alternanate intre acorduri cit mai melodice si riffuri bine tintite. Am idei girla,dar nu prea am cu cine sa le pun in practica,nimeni nu prea stie ce vreau de fapt sa fac cu armoniile respective,nici macar eu:)Pe de alta parte,atit la clubul de metall unde urmeaza sa cintam cit si la repetitii aud o soapta de fundal permanenta,coooover,cooover. Sincer,este de ales in a cinta pentru public sau pentru cunoscatori,asa ca vreau nu vreau va trebui sa amestec creatii proprii cu cover,, Asa cum sa spus aici deja,consider ca mare parte din ce se putea face in muzica sa cam facut,exista sabloane,tipare,pe care constient sau nu le adoptam cu totii,deci,mi ar place sa imi cada fata la ceva pur original care sa nu fie atit de abstact incit sa mi se strepezeasca dintii:) Si exista o filozofie intreaga,imi pun si eu intrebari ca tot omul,ma framint,caut,cer pareri si incerc sa imi exprim viziunea,constient fiind ca din colaborare se nasc lucruile marete.
Winston Posted April 22, 2012 Posted April 22, 2012 "fender, gibson, mesa nu te invata sa canti"... cred si eu, cine a mai declarat pana acum "profesorul meu de chitara e Mesa, domnul Boogie pentru prima sedinta" ? Conform unor comentarii de mai sus, daca exista o problema, aceea ar fi democratizarea accesului la scena. Simptomatic pentru ultimii circa 70 de ani, multi muzicieni nepregatiti pentru aparitii pe scena o populeaza, in ciuda carentelor de care dau dovada si, uneori, chiar constienti de ele si incurajati de public sa nu se imbunatateasca. La fel ca in multe alte ramuri, statutul de specialist e zilnic contestat si in muzica prin aceste aparitii. Pentru originalitate scoate capul pe fereastra si asculta pasarile. Numai natura nu se inspira din nimic... dar, pe de alta parte, natura nu face muzica. 1
adipablo Posted April 22, 2012 Author Posted April 22, 2012 De fapt nu vroiam sa scot in evidenta ce facea tata,cit faptul ca se facea muzica extra acum vreo 30 40 de ani cu scule indoelnice.Ca dovada lampa de atunci e si acum, suna la fel de bine. si tot ce a fost cu adevarat improtant in muzica,si la capitolul scule si compozitie sa pastrat si se pastreaza.Nu sunt un nostalgic,dar de ceexista un impas la creativitatae cind suntem atit de "ajutati" de tehnologie?
Winston Posted April 22, 2012 Posted April 22, 2012 S-a mai discutat. Asta e privirea din exterior; din punctul meu de vedere, am mai discutat. Pe scurt, teza mea era: nu constituie muzica ceea ce nu porneste de la vointa omului. Dar divagam. De ce spui, adipablo, ca tehnologia blocheaza creativitatea ? Unde pot observa fenomenul asta ?
adipablo Posted April 22, 2012 Author Posted April 22, 2012 Poate pentru tine, omu:)Multi sunt foarte morti,cu subiecte cu tot,dar nu sunt constienti de asta.Si de fapt pe ce criterii,sau cine si cu ce pixul meu de argumente de baiat destept stabileste ce e mort si ce nu? Opera lui Bach nu e considerata muzica de morti? In fine,glumeam si divagam:))
Winston Posted April 22, 2012 Posted April 22, 2012 Din exteriorul discutiei, fireste. Altfel nu vad de ce ai mentiona intentionalitatea in afara contextului. In plus, nu vad cum ai putea adera la conceptia lui Danto despre arta si in acelasi timp la a mea. Consumatorul producator de semnificatie... copout.
karpi Posted April 22, 2012 Posted April 22, 2012 (edited) Asa ,,,discutiua ,tema este OK .Chiar daca se reia o tema da a nu stiu cata oara . Membri rgc.ro se tot inscriu,,, .noi memnri mai tineri care nu au fost la "fata locului" cand au fost discutate anumite aspecte ...si nu prea studiaza sau macar sa citeasca ce si cum pe rgc.ro .. Ca si la scoala se tot reia aceiasi aiureala obligatorie de baza ptr fiecare generatie . Din pacate unii nu inteleg ca se discuta in general si vin cu "exemple" ce nu acopera aria discutiei . Ca ilustratie pot sa va dau in schimb link la NME 1964 ...( se pot urmarii si anii uramtorii ..). Deci vedetele , sa zicem, chiar mondiale , ale timpului ..inovatorii muzicii ia vedeti/auziti ce scule profi si ce sound profi ...hehe pe niste inregistrari oficiale ! nu de amatori ! DAR , aveau ...talent , inspiratie , idei , atitudine , educatie , cultura si aveau ceva NOU . De atunci toata lumea imita de fapt pe acesti tineri http://www.youtube.c...72.1031.0j7.7.0. Daca chiar sunt unii interesati de fenomen trebuie sa asculte sa studieze aceste aparitii cate se mai pot gasi din inregistrari live ( nu studio !!) ca sa vada ce si cum . NU calitatea sunetului ci muzica ,mesajul, atitudinea ,sonoritatea chiar mai "sabotata" in concerte ,,,a fost mai importanta in toata miscarea ,, Iaca ce "pian" are Manfred Mann ..de GROAZA !!! hehe ...DAR avea si are muzica ,, http://www.youtube.com/watch?v=zM-yY4VEsOo Cat despre ce si cum simte publicul sa nu discutam , este treaba publicului . Treaba unui muzicant muzicean este sa gaseasca comunicarea cu publicul ...cum se face nu se stie. Unii pot alti nu ,Atat . Calitatile unui instrument sunt binevenite daca ai si la ce sa le folosesti . Altfel intra la "gadget"-uri ...cum cumpar si eu toate prostiile ce dupa doua zile le uit si nu le mai folossc la nimic ... Edited April 22, 2012 by karpi
Winston Posted April 22, 2012 Posted April 22, 2012 Deloc, e vorba importanta. Iti recomand respectuos sa te mai gandesti la treaba asta. Am fost foarte ingaduitor cu notiunea asta in trecut. Nu mai pot. Producatorul care nu emite semnificatie impreuna cu opera lui nu isi asuma raspunderea prentru ea, lasand la latitudinea consumatorului sa investeasca. In directia asta bate discutia cu intentionalitatea: La intrebarile publicului "e un catelus ?", "e un nor ?", "e angoasa de separare ?", artistul iresponsabil va raspunde "da, da si da". Testul Rorschach nu e arta. Gata si eu, ca deja profitam de spatiul lui adipablo si dezgropam discutii care nu au legatura cu concluziile lui de aici.
Winston Posted April 22, 2012 Posted April 22, 2012 Raspund tot aici, scuze adi, dar topicul tau nu e deloc antrenant. "(...) mi s-a parut ca recunosc o melodie, pe care eventual o pot reproduce cu un instrument. Acolo am fost si consumator, si producator. Consumator, petnru ca (...) relatii intre frecvente (...) involuntar (...) producator, pentru ca (...) lipseste intentia." Consumator si producator al carui(or) produs(e) ? Unul si acelasi, doua diferite ? Nu intentionez sa jignesc cu ceea ce urmeaza sa spun: in acest ultim post am impresia ca mi-ai insirat un algoritm masturbatoriu. Totusi, daca are semnificatie pentru tine, acea semnificatie se propaga asupra publicului si are o structura a carei autor esti, atunci felicitari, ai produs o opera de arta, din punctul meu de vedere, cel putin.
adipablo Posted April 22, 2012 Author Posted April 22, 2012 Np:)Sunt obisnuit cu ejacularile mentale:))Insa la mine muzica curge,e fluida si ondulata,prea putin linii drepte,deh,tipare ale mintii de care nu suntem constienti.(zic eu) Sau prea mult intelect neechilibrat cu latura afectiva,de aia rationam mai mult decit sa cintam pur si simplu,tui ......ahhh
karpi Posted April 22, 2012 Posted April 22, 2012 Pai cum sa nu discutam, cand muzicantul inainte sa fie muzicant e public. Cand devine muzicant rupe orice legatura cu cine era inainte? Publicul arunca pe scena muzicantii, si muzicantii modifica asteptarile publicului, in bucla. Asta ca sa vorbim concret de muzicanti care presteaza, ca despre asta era vorba. Da . Un muzicant nu mai poate asculta muzica , incepe sa auda numai rezolvari , armonice , cauta structura si forma , sonoritate , efecte ,greseli , etc ,,nu mai poate asculta muzica cum asculta oamenii normali ! Un muzicant ajunge sa urmareasca numai si numai din punct de vedere tehnic cam orice muzica .. 4
otringal Posted April 22, 2012 Posted April 22, 2012 Da . Un muzicant nu mai poate asculta muzica , incepe sa auda numai rezolvari , armonice , cauta structura si forma , sonoritate , efecte ,greseli , etc ,,nu mai poate asculta muzica cum asculta oamenii normali ! Un muzicant ajunge sa urmareasca numai si numai din punct de vedere tehnic cam orice muzica .. sunt cat se poate de acord cu tine! desi multi vor spune ca un cantaret este in primul rand un consumator normal de muzica si peste asta apoi isi insuseste si calitatile de a canta la un instrument, vocal, etc., sunt complet in dezacord cu asta. Cum ai spus si tu, odata ce incepi a pasi pe cararea productiei de muzica, fie ca este la un instrument modern si dificil (chitara, pian), fie ca la unul mai putin mediatizat (nai), fie ca te joci ca bendeacu' in softuletzele lu' peste si scoti muzica electronica de 1, 2, 3 sau mai multi lei, odata ancorata urechea si pasiunea pe caramizile ce stau la baza muzicii, niciodata nu vei mai asculta o melodie la fel!!! ORICE MELODIE, fie ea si manea, in timp ce o hulesti, iti dai seama ca fara sa vrei observi mai mult sau mai putin ce face ala la tzambal ...
Winston Posted April 22, 2012 Posted April 22, 2012 Natura nu face muzica, daca prin muzica te referi la un produs artistic care implica intentie Spot-on, chiar la asta ma refer. Ca natura este contextul care face actul posibil, e cu totul alta poveste, una naturala. A noastra e o poveste antropica, cea a actiunii umane. Cat despre perspectivism - o paradigma care precede si inglobeaza panseurile lui Wittgenstein si ale inaintasilor lui imediati pe aceasta tema (bibliografie la cerere) - you're using it wrong. Iar despre intentie, am spus amandoi ce aveam de spus...
karpi Posted April 23, 2012 Posted April 23, 2012 (edited) Asta -i BESTIALA !!!! : "m-am apucat de muzica pentru ca nu imi placea cum canta nimeni, in nici un gen, si am zis sa rezolv problema" SUuuPppER !!! !! ! ! ! rrrrrrr 1000000 puncte OK .Nu ma refer la a fi neaparat un muzician original;! Este suficient sa fie doar muzicant care vrea sa intelega cate ceva ,asa ca in loc de un spectator /ascultator care sa savureze muzica devine un fel de observator ,analist ,"mini " critic , La inainte de a se apuca de muzica la inceput percepe muzica ca si un tot si simte ce transmite artistul , apoi dupa ce devine tot mai "muzicant " devine si tot mai centrat /focusat pe tehnic ,si incepe sa caute " piatra filosofala" sau mai popular zis cauta retetele succeului . Vezi ce intrebari gasesti deja la cel mai tanar incepator .... Ce doza, cum se tine pana , cat de jos se tine chitara , ce procesor , ce tube/lampa , ce cablu .. Iar cei mai avansati cauta retete ascunse prin modurile muzicale ....etc.. Si bineinteles a aparut si industria , afacerea care vinde reteta succesului ....ce doza vrei , ce ton vrei , ..ce gama vrei ...noi i-ti vindem sculele cele mai cele .....noi i-ti vindem cheia succesului ... "Cel mai mai detergent ,baiat de baiat ..." Cam atat vad si nau mai aud muzicantii din muzica altrora . Eu tot am insistat langa cei tineri sa asculte multa muzica de absolut toate genurile /stilurile ..tot ce sa aude pe planeta ce poate fi auzit .. prin media ... Nu trebuie neaparat sa canti acele piese dar sa le asculti si eventual sa ;e studiezi un pic pe cele care i-ti atrag atentia .Deci nu este necesar sa interpretezi 100% la inalt nivel orice muzica studiata auzita ..dar imaginea muzicala formata prin amestecul influentelor suferite vor pune amprenta fara sa vrei pe muzica sau interpretarea proprie si probabil; va fi ceva unic . Deci nu copiere ci ascultarea muzici duce la o dezvoltare .Copierea sa fie sau ar fi necesara numai la nivelul studiului cand incerci sa identifici sa compari sa-ti fixezi nistre repere . ... Etc Etc ...Binerinteles nu-i o reteta ce scriu eu doar un punc de vedere ,probabil altii au alt punct de vedere si fac altfel de muzica cu "alta reteta proprie" .. Edited April 23, 2012 by karpi
adipablo Posted April 23, 2012 Author Posted April 23, 2012 Asa este,Karpi. Fara cultura muzicala vasta nu esti niciodata complet,multi care sunt buni in genul lor de muzica sunt total pe dinafara in alte genuri,si permanet...parca lipsete ceva. Desi cint metall ascult Oliwer Shanti,Medwin Godall,Ritchie Blackmore si multe alte chestii ambientale,de la celti la greci si de la clasica la chitaristi de flamenco,este o sursa inepuizabila,dupa o viata de ascultat inca nu ma satur si descopar inflexiuni si sensibiltati la cele mai neasteptate melodii.Insa nu cu mintea ,mintea aude si construieste,feelingul asculta si simte,tre sa existe un echilibru intre astea doua. Si eu insist pe cultura muzicala,ca si pe cultura in general,dar nu prea are cine sa ma asculte,fiecare este fixist in felul lui,si eu am piticii mei inflexibili.Cred ca cea mai mare problema este ca suntem influentati de pareri\impresii din cele mai variate surse in loc sa invatam si sa ne convingem prin exp. personala cum stau lucrurile si...sa ne croim drum proriu,fie in muzica,fie in orice altceva.
Cognek Posted April 23, 2012 Posted April 23, 2012 vorbe in vant... eu cand am nelamuriri si nu inteleg de ce se intampla unele lucruri care se intampla incep sa cant... de fiecare data gasesc raspunsuri in lickurile mele... Nu stiu de ce discutati lurcruri care sunt menite sa se dezbata la o bere ceva (adica atunci cand pe langa baut si fumat sau ce naiba de viciu mai e ... mai merge si o garnitura de debate... nu ca sa se concluzioneze ceva... pur si simplu ca merge de minune in astfel de imprejurari)... Ideile unui artist se transmit prin muzica... Raspunsurile se cauta in muzica... pentru acest topic mie imi vine in minte un Chris Rea... sigur o sa va faca omu sa intelegeti ... daca nu, lasati-va! Cat despre astia care incep cu filozofi complexe ca sa demonstreze ... ce e originalitate in muzica si multe alte chestii despre muzica...??? Oare daca Jimi sau SRV ar fi vorbit in loc sa cante... da ma rog... o fi si asta vreun motiv pentru care azi nu gasesc nici un bar unde sa ma duc si sa vad un chitarist cu palarie pe cap ca imi baga ceva asemanator cu Texas Flood...
FiveseveN Posted April 23, 2012 Posted April 23, 2012 (edited) Cognek, ai exemplificat perfect faptul că nu e suficient să fii voit ignorant, trebuie să fii și defensiv pentru a reuși să fii consecvent în această stare. Edited April 23, 2012 by FiveseveN
Cognek Posted April 23, 2012 Posted April 23, 2012 oricum ia pune problema... ce e cert e cert... noi mai mult vorbim despre ce si cum sa facem decat sa facem... spune-i ignoranta daca vrei... Eu nu sunt de acord ca trebuie sa complici lucrurile mai mult decat trebuie prin tot felu de filozofi si puncte de vedere... ca la urma urmei, oricum ai pune problema... tot vine unu sa demonstreze ca nu e asa... fiecare vrea sa isi impuna punctu de vedere si sa fie luat ca si axioma... unde-i ignoranta?... sigur, si eu sunt plin de ea dar prea te uiti in orgrada altora... Oricum, dream on frate... Ma faci ignorant si recunosc... dar daca ti-o intorc eu frumos asa... ai pune contra ... nu?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now