www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Sound Zakk Wilde


Recommended Posts

Guest dau.bine
Posted

Sall

As dori sa stiu cum isi face tonul omul asta. Any ideea ?

Multumesc

Posted

de ce preamp vorbesti? :)

 

mxr wylde overdrive. acuma tu o sa zici ca nu ii chiar preamp, ci ii overdrive, da era totusi clar la ce se refera omu' :)

Guest dau.bine
Posted (edited)

Foloseste o groaza de gain, are un sound foarte murdar. Asta nu inseamna ca nu suna grozav in maine lui :)

Asa e ,... e cam "murdar" , dar totodata bine articulat , s-ar putea ca colegu' sa aibe dreptate zic , sa fie vb. de tehnica de dreapta. Cu toate ca mi-e greu sa cred ca poate controla atit de precis incit sa nu se simta vreo diferenta intr-o piesa...mai ales la viteza lui...

Edited by dau.bine
  • 11 months later...
Posted

Vad ca ZW a schimbat:

 

BOSS SD-1 cu MXR ZW-44 Wylde Overdrive,

BOSS CH-1 cu MXR M-134 Stereo Chorus,

Dunlop Jimi Hendrix Wah-Wah cu Dunlop ZW-45 Zakk Wylde Signature Wah,

Dunlop Rotovibe Pedal cu Dunlop JD-4S Rotovibe Expression Pedal.

 

Am si eu o nelamurire: soundul a ramas neschimbat? De fapt nu sunt aceleasi chestii, numai ca sub alta denumire? E doar o miscare de marketing sau este ceva substantial? Nu am reusit sa ascult ultimele materiale discografice ale lui ZW, si as dori sa-mi faca cineva o comparatie.

Posted (edited)

daca te gandesti si la un sound gen "i don't wanna stop" baga distors la max si acordeaza-ti chitara in felul urmator:

 

mi - do (cobori doua tonuri)

la - sol (un ton)

re - do

sol - fa

si - la

mi - re

 

o sa vezi ca soundul devine f. asemanator. pe mi si la (deci pe primele doua corzi - groase - nu mai faci cvinta, ci pui acelasi deget pe ambele corzi in aceeasi pozitie)

 

o sa-ti placa si o sa vezi ca scoti foarte usor sounduri a la zakk. apoi, pt asa zisele "fluieraturi" a la zakk, folosesti armonicele pe mi si la (primele corzi groase) exact deasupra tastei a patra...

Edited by freelancer
Posted

Nu cred ca distors la maxim si acordaj diferit este raspunsul. :) Cum ramane cu sculele?

Posted (edited)

acordajul pe care l-am propus se cheama "Drop C" si este cel folosit de zakk in i don't wanna stop, dar si in destule piese de la black label society... 60-70% din soundul zakk este dat de dropC si de acordajul in bemol (adica cobori un semiton pe toate corzile). incearca-l si o sa te lamuresti...

 

pe alte piese foloseste un alt tip de acordaj, la fel de interesant ( a fost introdus prima oara de Nirvana) - ca si acordajul normal numai ca se face de la mi-ul subtire catre cel gros:

mi (subtire) - mi

si - la

sol - re

re - sol

la - si

mi - mi

 

cauta pe net la zakk wylde tunes si o sa gasesti si altele interesante - dar cel mai mult foloseste acordajul in bemol si dropC

Edited by freelancer
Posted

Nu te contrazic. Dar nu asta da soundul Zakk Wylde. Mai este si panatia lui, modul in care ciupeste corzile.

Mai sus ma refeream la postul meu anterior. :)

 

Vad ca ZW a schimbat:

 

BOSS SD-1 cu MXR ZW-44 Wylde Overdrive,

BOSS CH-1 cu MXR M-134 Stereo Chorus,

Dunlop Jimi Hendrix Wah-Wah cu Dunlop ZW-45 Zakk Wylde Signature Wah,

Dunlop Rotovibe Pedal cu Dunlop JD-4S Rotovibe Expression Pedal.

 

Am si eu o nelamurire: soundul a ramas neschimbat? De fapt nu sunt aceleasi chestii, numai ca sub alta denumire? E doar o miscare de marketing sau este ceva substantial? Nu am reusit sa ascult ultimele materiale discografice ale lui ZW, si as dori sa-mi faca cineva o comparatie.

 

 

:)

  • 2 weeks later...
Posted
evident ca iti mai trebuie si mana lui wylde (macar 10-15%), cat despre chicken-pickingul la care te referi, ala e cu adevarat doborator... cand a fost intrebat de un reporter cum il face, a raspuns ca trebuie mai intai sa canti vreo zece ani country si blues ca sa-ti izbuteasca...

 

Freelancer...ai pus punctul pe i. Respect!!! Ar mai fi ceva, totusi. Foloseste palm mute cand face trecerile alea rapide, sunetele se aud clar si se succed cu o viteza ametitoare...am incercat sa inregistrez ceva in seara asta, sa caut tonul lui zakk...normal ca nu e usor, dar in mare masura ce ai spus pana aici e foarte valabil - in special dropp c tuningul. Din start iti suna mai wylde chitara!

 

Am tras ceva la repezeala. Tonul l-am facut destul de usor: distors cu gain pe la jumate, dar multa compresie, plus chorus, iar la solo si un pic de delay. Din pacate am probleme in continuare cu tehnica asta computationala. Am gasit un wav cu ritm de tobe si l-am pus pe loop, dar treptat ritmul se pierde si m-a cam incurcat. Promit sa ma documentez mai mult de pe forum ca nu se mai poate...cand trebuie sa inregistrez vreo ceva, imi piere tot cheful...

 

Am folosit un Esp Edwards cu doze pasive SD, procesor Zoom G7 direct in computer, corzi GHS boomers, dar de 0,09 cu 0,46 (urmeaza sa pun setul zakk), pana de 3 mm si drop C tuning. La "solo" am folosit switch-ul, si am inchis semnalul pe doza din neck. Si de restul, decalaj...si incurcaturi. A se retine ideea de acordaj mai jos :) :

Posted

Suna grozav cu Ozzy ,

 

secretul sunt mainile sale

 

singur sau cu trupa sa nu prea mai suna nici cum

 

in primul rand trebuie sa ai muzica , apoi un Ozzy care sa te dirijeze si doua maini..

 

am comparat "N" doze , pe diferite chitare , mi se pareau toate altfel , le am inregistrat cu aceasi setting ,

 

in trackuri separate , acelasi riff si scelasi powerchord , tonuri pe corzi in diferite poziti exact la fel

 

SI

 

aproape nici o diferenta , diferentele-s atat de mici ca se pot corecta cu orcice rabla de amplif si reglaj de ton.

 

Dozele aveau mici diferente de impedantza si diferenta in puterea magnetului au diferite tonuri/timbru pa clean , cu distors aceste diferente dispar.

 

Mana , maniera de a lovi corzile face cam totul.

 

Cu distors poti sa pui o coada de matura si o coarda pe ea si suna la fel ca si cea mai super chitara.

Posted
Suna grozav cu Ozzy ,

 

secretul sunt mainile sale

 

singur sau cu trupa sa nu prea mai suna nici cum

 

in primul rand trebuie sa ai muzica , apoi un Ozzy care sa te dirijeze si doua maini..

 

am comparat "N" doze , pe diferite chitare , mi se pareau toate altfel , le am inregistrat cu aceasi setting ,

 

in trackuri separate , acelasi riff si scelasi powerchord , tonuri pe corzi in diferite poziti exact la fel

 

SI

 

aproape nici o diferenta , diferentele-s atat de mici ca se pot corecta cu orcice rabla de amplif si reglaj de ton.

 

Dozele aveau mici diferente de impedantza si diferenta in puterea magnetului au diferite tonuri/timbru pa clean , cu distors aceste diferente dispar.

 

Mana , maniera de a lovi corzile face cam totul.

 

Cu distors poti sa pui o coada de matura si o coarda pe ea si suna la fel ca si cea mai super chitara.

 

Hai sa nu "karpim" problema :) (nu te superi,nu?...sper :)). Uneori diferentele astea mici sunt sarea si piperul. Iar Zakk suna bine si in BLS. Ca, intr-adevar, unora dintre noi ne este mai greu sa il distingem pe mr. Zakk de figura ilustrului Ozzy, asta e...Sa-l fi pus pe musiu Zakk sa cante pe Stagg de la inceputul carierei cu doze stoc de reghin, pedala union si o rabla de statie vermona... sa vezi ce diferente ar fi facut "rabla". Karpi, ce zici tu e perfect valabil, dar nu e de-ajuns sa aiba numai el mainile, nu crezi? Si matura aia cu corzi, daca le are de 0,10 cu 0,60 suna altfel decat ar suna cu 0,08, mai ales daca is mai molcute, adica in C tuning.

Posted
Hai sa nu "karpim" problema :) (nu te superi,nu?...sper :)). Uneori diferentele astea mici sunt sarea si piperul. Iar Zakk suna bine si in BLS. Ca, intr-adevar, unora dintre noi ne este mai greu sa il distingem pe mr. Zakk de figura ilustrului Ozzy, asta e...Sa-l fi pus pe musiu Zakk sa cante pe Stagg de la inceputul carierei cu doze stoc de reghin, pedala union si o rabla de statie vermona... sa vezi ce diferente ar fi facut "rabla". Karpi, ce zici tu e perfect valabil, dar nu e de-ajuns sa aiba numai el mainile, nu crezi? Si matura aia cu corzi, daca le are de 0,10 cu 0,60 suna altfel decat ar suna cu 0,08, mai ales daca is mai molcute, adica in C tuning.

 

E , ca nu crezi asta-i alta problema , incearca si tu ca sa te convingi .Chiar ca nu-ti vine sa crezi pana nu inregistrezi si apoi sa le amesteci sa nu fi influentat de parearea subiectiva anterioara apoi le asculti si abea dselusesti diferenta .Diferente ce sunt minore .

Apoi mai intervine sonorizatorul , masteringul etc ,ce suna la Zakk pe scena doar pot banui dupa ce am auzit cantari fara Ozzy .

 

Posted

Rant: Nu stiu de ce, dar ultimul album Ozzy mi se pare ca are doar piese care n-au fost suficient de bune pentru BLS. Ultimele doua albume BLS sunt foarte bune in schimb, mai ales Mafia care e rupere.

 

Rant-off: Mana conteaza cel mai mult. Se gasesc pe Youtube filmulete cu Zakk Wylde cantand intr-un magazin de instrumente aiurea de prin state, cu un basist si-un chitarist oarecare, pe un Marshall oarecare (oricum nu signature-ul lui) si cu scule oarecare, si tot suna mai a Zakk Wylde (inclusiv ca si ton) decat oricare dintre noi cantand fix pe sculele de turneu ale lui Zakk.

Guest costi iorga
Posted (edited)
Gear ce ii poarta numele

Gibson Les paul cu EMG 81/85 (+ replica de la epiphone mai ieftina)

MXR ZW-44 Wylde Overdrive - http://namm.harmony-central.com/WNAMM04/Co...-Overdrive.html

Jim Dunlop ZW-45 Zakk Wylde Signature wah

Marshall JCM800ZW - http://namm.harmony-central.com/WNAMM02/Co.../PR/2203ZW.html

 

Cred ca e vorba de MXR-ul ala. E lansat acum 2 ani.

 

 

Care replica Epiphone suna aproape la fel de extraordinar ca si varianta "mare" a lui Gibs! Si nush cum au facut-o la gat, dar are o playability mai buna decat un average LesPaul (care cel putin mie imi sta in mana ca o dârjala de lopata)

Edited by costi iorga
Posted

"Lectiile" de chitara am vazut ca si le face pe 3 de-alde MARSHALL MG15MSZW MICROSTACK http://www.thomann.de/de/marshall_mg15mszw_microstack.htm

 

iti trebuie o mina grea, foarte grea. Si trebuie sa te imbeti. Rau de tot.

 

Niciodata nu e rau sa "karpi-esti" problema. Amplificatoarele sunt atit de evoluate ca fac orice scindura cu fire sa sune a ce vrei tu. Gibson iti iei numai daca vrei ... Insa nimic nu compenseaza o mina grea si o betie zdravana.

Posted

aia cu microstackul e chestie publicitara... ceea ce zice karpi e adevarat si trebuie bagat la cap... aproape orice chitara pe distors si acordata a la zakk o sa sune foarte apropiat... de aia, daca vrei sa suni ca zakk, studiaza-l pe zakk, daca vrei sa suni ca laiho, studiaza children of bodom, hendrix etc... raman la parerea ca mana face cam 60-70% din sound, restul tine de acordaj, de sustain, de gain etc. urmariti-l pe zakk cu o chitara acustica si tot ca zakk suna...

 

http://www.youtube.com/watch?v=rbACgF2p4RY

 

(vezi degetul de la mana dreapta cu inelul cum face pickingul)

 

http://www.youtube.com/watch?v=VyN6tdg7ViI

 

and so on...

Posted
aia cu microstackul e chestie publicitara... ceea ce zice karpi e adevarat si trebuie bagat la cap... aproape orice chitara pe distors si acordata a la zakk o sa sune foarte apropiat... de aia, daca vrei sa suni ca zakk, studiaza-l pe zakk, daca vrei sa suni ca laiho, studiaza children of bodom, hendrix etc... raman la parerea ca mana face cam 60-70% din sound, restul tine de acordaj, de sustain, de gain etc. urmariti-l pe zakk cu o chitara acustica si tot ca zakk suna...

 

http://www.youtube.com/watch?v=rbACgF2p4RY

 

(vezi degetul de la mana dreapta cu inelul cum face pickingul)

 

http://www.youtube.com/watch?v=VyN6tdg7ViI

 

and so on...

 

Dadada, in videoclipul 2 se vede cel mai bine tehnica lui:lol: Ce cumintel sta Zakk in colt :) iar cand ajunge aia la el, deja i s-a dus stilul. Noroc ca ea e stilata :) . Zakk rules, iar la chicken picking e dat naibii...ihaaa!

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.