comarnicianu Posted April 25, 2011 Posted April 25, 2011 Deschid aceasta discutie (sper ca in locul corect) cu speranta ca intr-un final vom intelege cu totii ce inseamna un spatiu bun pentru repetitii. In ultima vreme am tot schimbat sali in speranta ca voi gasi mediul perfect pentru desfasurarea repetitiilor. In general am dat de spatii mici(20-30mp) cu foarte multa putere(amplificatoare de 100-200W). Peste tot aceeasi problema, indiferent de cat de incet ar batea tobarul tot nu e destul, si atunci dai mai tare... cand ai ajuns la un nivel decent in care fiecare intelege ce canta celalalt iti dai seama ca nu ai cum sa aduci la nivel vocea. Si atunci de ce ar trebui sa tinem cont? Am fost si in sali mai mari (45mp) unde intr-adevar simti sunetul cum respira, in schimb sunt ceva probleme in a auzi ce canta ceilalti. Vreau sa stiu si parerile voastre... ce inseamna spatiul potrivit pentru repetitii, si care sunt puterile necesare desfasurarii acestei activitati?
FiveseveN Posted April 25, 2011 Posted April 25, 2011 S-a mai discutat despre asta dar nu știu dacã existã un thread centralizat. In any case, puterea nu e nici pe departe singurul factor sau cel mai important! ce inseamna spatiul potrivit pentru repetitii poziționare corectã a surselor de sunet tratament acustic corespunzãtor mixaj corect (echilibrarea amplitudinii și frecvențelor fiecãrui instrument, chiar dacã nu sunt captate) headroom suficient (ce ține de putere și eficiența difuzoarelor) Sunt multe tipuri de formații și multe moduri de a organiza un spațiu de repetiții. Nu existã rețete universale. 2
fixxxer_metalhead Posted May 5, 2011 Posted May 5, 2011 ca sa nu deschid un topic nou, postez aici problema mea: la repetitii, am de gand sa folosesc un amp solid-state mic, de 20 w. in caz ca nu face fata tobelor, am de gand sa il trec printr-un PA mult mai puternic. din ce am citit pe forum, daca dau volumul prea tare, risc sa ard ceva prin el. am observat, in mod curios, ca la volum mai mare, tinde sa aiba mai mult gain pe overdrive. plus, zic eu, daca difuzorul (de rahat, apropo) al amp-ului iese din ecuatie, e posibil sa scot un distors decent, cu ajutorul PA-ului? ...desi am inteles ca numai un amp de chitara raspunde bine pe toate frecventele specifice acestui instrument... de aceea intreb: se poate conecta amplificatorul la un mixer, prin iesirea de casti, fara prea mari riscuri? jack de line out nu are, deci ma descurc cu ce am. cu un microfon prefer sa nu ma incurc, deoarece nu dispun de echipamente profi, si nu cred ca ar ajuta prea mult. multumesc, si as aprecia orice ajutor
eduard.alexandru Posted May 5, 2011 Posted May 5, 2011 la repetitii, am de gand sa folosesc un amp solid-state mic, de 20 w. in caz ca nu face fata tobelor Eu la sala cant pe 150W si parca nu e intotdeauna destul. O sa ma injure trupa / prietena / vecinii de bloc si de cartier, dar cand o sa am ceva bani tot imi iau eu o dracie de 3,6KW: http://www.bhphotovideo.com/c/product/605981-REG/Bugera_BTX36000_BTX36000_3600W_Bi_Amping_Stereo.html . Acum serios: Iesirea de linie din amp ar trebui sa aiba cabsim, dar la combo-urile ieftine asta nu prea se intampla. Daca ai procesor, rezolvi usor problema intrand cu el direct in mixer. Un lucru foarte important ar fi sa mai citesti inca o data postarea lui Fiveseven si sa cauti detalii legate ce a scris el.
FiveseveN Posted May 6, 2011 Posted May 6, 2011 din ce am citit pe forum, daca dau volumul prea tare, risc sa ard ceva prin el. Serios, arãtați-mi și mie unde gãsiți astfel de aberații pe forum. Informațiile bune nici cã le gãsiți, numai prostiile! daca difuzorul (de rahat, apropo) al amp-ului iese din ecuatie, e posibil sa scot un distors decent, cu ajutorul PA-ului? Doar dacã amplificatorul are ieșire cu cabsim (pt. cãști de exemplu). Sau ai alt cabsim (standalone, din procesor etc.). În circumstanțele potrivite și un combo mic captat poate suna ca unul mai mare. Din pãcate aceste circumstanțe rareori se pot întâlni în sãlile sau scenele autohtone. Eu la sala cant pe 150W si parca nu e intotdeauna destul. Din pricina poziției nefericite, ceea ce discutam în post-ul anterior: majoritatea energiei e îndreptatã spre genunchi, unde nu e foarte utilã. Dacã n-ar fi așa înghesuit în cãmãruța aia sau dacã ar fi ridicat pe ceva ar fi mult mai bine.
eduard.alexandru Posted May 6, 2011 Posted May 6, 2011 Din pricina poziției nefericite, ceea ce discutam în post-ul anterior: majoritatea energiei e îndreptatã spre genunchi, unde nu e foarte utilã. Dacã n-ar fi așa înghesuit în cãmãruța aia sau dacã ar fi ridicat pe ceva ar fi mult mai bine. Data viitoare vorbesc cu tipul de la sala si incerc sa rezolv problema. Cu cabinetul pe podea nu ma aud bine, mai ales ca am un tobar care bate foarte tare. Si aici e vorba de putere mare si un cabinet 4x12, nu de un combo mic !
FiveseveN Posted May 6, 2011 Posted May 6, 2011 Împrumutați un scaun de la food court Dacã stai cu urechea în cinele și genunchii în difuzor normal cã nu înțelegi nimic. Poate reușiți sã gãsiți o configurație mai bunã. 3
Biggy Posted May 6, 2011 Posted May 6, 2011 Eu la sala cant pe 150W si parca nu e intotdeauna destul. O sa ma injure trupa / prietena / vecinii de bloc si de cartier, dar cand o sa am ceva bani tot imi iau eu o dracie de 3,6KW: http://www.bhphotovi...ing_Stereo.html . Fara suparare dar chiar nu inteleg de ce este nevoie de asemenea putere la sala de repetitii La sala de repetitii se vine pt a se lucra la piese si compozitii, nu pt a pleca acasa cu capul toaca si cu rinichii atarnand de strap. Iar faza cu tobarul care bate tare iar nu sunt de acord (parerea mea, nu vreau sa ofensez pe nimeni) mai stiu eu pe cineva (nu dau nume ca nu e frumos) care si-a comparat tobarul din trupa cu Tomi Lee cu exprimarea de genu " apoi io nu ma aud ca doara tobaru nostru ii nebun ce sa-i faci, si apoi daca iti vine Tomi Lee la sala iti impachetetaza peretii...haha!" Eu cred ca orice tobar vazut in videoclipuri se desfasoara altfel fatza de cum lucreaza la repetitii sau la sudio, aici atingem gradul de profesionalism al tobarului respectiv (iarasi parerea mea, nu vreau sa ma dau profesor rotund). Am avut tobar la sala de repetitii care a rupt doua perechi de betze in decurs de o jumatate de ora de "cantat", iar apoi a luat fraaateee betele din aluminiu si m-am ales cu tomurile si cazanul sparte (fete pinstripe ebony). AM CREZUT CA IL OMOR!!!! Iar el a venit cu replica celebra: poi eu sunt tobar dur si bat tare in tobe!" In alta ordine de idei am acasa un poweramp mesa simul class 2:90. O singura data l-am dat la maxim si am crezut ca imi pica urechile. La repetitii volumul ii folosit maxim la ora 10. Apoi sincer nu is curios cum ar suna cu The NUKE (fara suparare) 3
eduard.alexandru Posted May 6, 2011 Posted May 6, 2011 (edited) Avand in vedere ca dupa am specificat Acum serios credeam ca se prinde lumea ca e oarecum in gluma faptul ca nu ajung 150W. Problema e ca sala respectiva e mica si tobele sunt cam in centru, adica tobarul e plasat intre cele doua amplificatoare pentru chitara si e destul de complicat sa auzi tot. Edited May 6, 2011 by draugr
Sto Posted May 6, 2011 Posted May 6, 2011 S-a mai discutat despre asta dar nu știu dacã existã un thread centralizat. In any case, puterea nu e nici pe departe singurul factor sau cel mai important! poziționare corectã a surselor de sunet tratament acustic corespunzãtor mixaj corect (echilibrarea amplitudinii și frecvențelor fiecãrui instrument, chiar dacã nu sunt captate) headroom suficient (ce ține de putere și eficiența difuzoarelor) Sunt multe tipuri de formații și multe moduri de a organiza un spațiu de repetiții. Nu existã rețete universale. Chiar nu s-a obosit nimeni sa citeasca ce a scris FiveseveN aici? DACA VRETI SA VA AUZITI, NU VA MAI TAIATI DIN MEDII. 2
Biggy Posted May 6, 2011 Posted May 6, 2011 Problema e ca sala respectiva e mica si tobele sunt cam in centru, adica tobarul e plasat intre cele doua amplificatoare pentru chitara si e destul de complicat sa auzi tot. Ai incercat sa pui setul de tobe intr-un colt al camerei (asta daca aceea camera e patrata) iar cele doua statii de citara in fatza tobelor (colturile opuse ale camerei) astfel incat sa formezi un triunghi tobe-chitara-chitara? Chiar nu s-a obosit nimeni sa citeasca ce a scris FiveseveN aici? DACA VRETI SA VA AUZITI, NU VA MAI TAIATI DIN MEDII. OHOHOHOH Draga Sto, daca ai drum prin Cluj esti invitatul meu la o zi de repetitii la sala, fac cinste cu bere si jinars, sa vezi atuncea tonuri de chitari de iti vine sa o iei la fuga pe dealuri urland. Unii habar n-au de acordaj dapoi de tonuri, ehehe mai tata mai! (mentionez sculele pe care se cade sa se faca tonuri: mesa simul clas poweramp 2:90, preamp ENGL E530 si orange 2x12")
Biggy Posted May 6, 2011 Posted May 6, 2011 (edited) Daca folositi procesoare, lasati-le acasa. In prima faza e probabil sa nu va placa cum sunati individual prin amplificatoarele din sala, insa veti constata ca va auziti reciproc, chiar si la volum mai mic. Lasa frateeee ca am io chitaristi ce isi fac acasa tonul din procesor pe boxele de calculator. Pfooaiii sa vezi cum suna cand vin la sala si baga procu pe o statie pe lampi. MAMA LEONE DIN CERURI POGOARA-TE !!!!!!!! Ase suna chitara gandesti ca tai picioru de la pat cu un fierstrau stirb!!! Apoi ori io nu stiu sa explic ori cu bietii copchii din ziua de azi nu-i chip sa te-ntelegi! Edited May 6, 2011 by Biggy 2
eduard.alexandru Posted May 6, 2011 Posted May 6, 2011 Ai incercat sa pui setul de tobe intr-un colt al camerei (asta daca aceea camera e patrata) iar cele doua statii de citara in fatza tobelor (colturile opuse ale camerei) astfel incat sa formezi un triunghi tobe-chitara-chitara? E dreptunghi, iar tobele sunt pe o latura lunga cum ar veni. Sala e 2,5x3,5 maxim, deci foarte mica. Eu am propus sa repetam intr-o sala mai mare, dar nu le-a convenit baietilor pentru ca era cam departe. Ar trebui sa se rezolve prin inclinarea cabinetelor. Lasa frateeee ca am io chitaristi ce isi fac acasa tonul din procesor pe boxele de calculator. Pfooaiii sa vezi cum suna cand vin la sala si baga procu pe o statie pe lampi. MAMA LEONE DIN CERURI POGOARA-TE !!!!!!!! Ase suna chitara gandesti ca tai picioru de la pat cu un fierstrau stirb!!! Apoi ori io nu stiu sa explic ori cu bietii copchii din ziua de azi nu-i chip sa te-ntelegi! Am ras de n-am stiut ce-i cu mine dupa ce am citit asta.
FiveseveN Posted May 6, 2011 Posted May 6, 2011 Apoi ori io nu stiu sa explic ori cu bietii copchii din ziua de azi nu-i chip sa te-ntelegi! Poate un pic din ambele. De ce nu le-ai oferit opțiunea de a se monitoriza prin monitoarele liniare (pt. voce etc.)? Normal cã va suna total altfel un preset pe un sistem liniar vs. pe un amplificator de chitarã, sunt sigur cã scrie și în manual. Dar aparent e o noțiune care le scapã multora. Însã asta nu înseamnã cã e ceva în neregulã cu amplificatorul sau procesorul, doar cu utilizatorul! 1
Razvan S. Posted May 6, 2011 Posted May 6, 2011 (edited) Poate reușiți să găsiți o configurație mai bună. Or even more mids... Incearca o alta abordare a tonului, draugr.Se poate sa fie psihologic faptul ca ,,nu te auzi'', in sensul ca ai impresia ca te vei auzi la fel de clar ca si acasa cantand singur, dar evident nu e posibil. Am cantat la repetitii la o trupa aici pe head 100w trans+ cab 4 x 12, stand LANGA! tobar. Volumul pe undeva pe la ora 9-10. Tobarul batea calumea si cu toate astea ma auzeam,chiar daca eram langa el si ampliful era in partea opusa indreptat inspre mine cam la 3-4 metri. Sunetul era somewhat fara medii(fiind trupa de black/heavy mixed stuff),si cu toate astea arpegiile/kkturile de alternate fast , se auzeau, auzeam ce fac, etc. Cred ca e problema de perceptie,si e normal sa nu te auzi ca si cum ai fi singur, trebuie sa blend in. Must get the ,,blend in'' part, si de asemenea o cu totu alta asezare a tobelor in sala/indreptat altfel cabinetul/comboul. Edited May 6, 2011 by Razvan S. 1
eduard.alexandru Posted May 7, 2011 Posted May 7, 2011 Nu e problema de perceptie. Am mai cantat cu trupe, dar in sali ceva mai mari, in care am putut aranja boxele cum imi doream.
Razvan S. Posted May 7, 2011 Posted May 7, 2011 Nu e problema de perceptie. Am mai cantat cu trupe, dar in sali ceva mai mari, in care am putut aranja boxele cum imi doream. De obicei in salile mai mari din ce am observat eu, tobele se pierd, pe cand chitara taie mai bine prin mix, evident, aranjand si boxele cum spui(in sala mai mica diferenta nu prea e, doar punand boxa mai sus spre corp-cap evident). Cum ai reglat ampliful, pedalele/procesorul ? Da-mi un exemplu de reglaj cum iti place tie, sunt curios. Am avut tobar la sala de repetitii care a rupt doua perechi de betze in decurs de o jumatate de ora de "cantat", iar apoi a luat fraaateee betele din aluminiu si m-am ales cu tomurile si cazanul sparte (fete pinstripe ebony). AM CREZUT CA IL OMOR!!!! Iar el a venit cu replica celebra: poi eu sunt tobar dur si bat tare in tobe!"
Biggy Posted May 7, 2011 Posted May 7, 2011 E dreptunghi, iar tobele sunt pe o latura lunga cum ar veni. Sala e 2,5x3,5 maxim, deci foarte mica. Eu am propus sa repetam intr-o sala mai mare, dar nu le-a convenit baietilor pentru ca era cam departe. Ar trebui sa se rezolve prin inclinarea cabinetelor. Si la mine una dintre sali e dreptunghiulara, iar dupa lungi modificari si reasazari de scule, in primul rand mi-am dat seama ca nu am ce cauta cu cabineti 4x12" la chitara, folosesc doar 2x12" (cu statii full tubes) iar tobele le-am asezat pe o latura scurta a "dreptunghiului". Chitarile sint asezate pe o latura lunga, adica un cab e asezat pe un semicolt opus tobelor ( in coltul propriu-zis e pusa o boxa PA) iar al doilea undeva la un metru jumate de cazanul tobelor orientat cu difurile spre mijlocul salii, iar basul e pe celalalt colt opus al tobelor, in linie cu primul cab de chitara. Sper sa iti faci o idee cat de cat (as face un desen dar nu stiu cum sa-l postez aici). Mno una peste alta idea e ca toata lumea e multumita, adica este si spatiu cat de cat in sala si fiecare instrumentist se aude atat pe sine cat si pe ceilalti. Pe langa asta eu mai am si doua sicrie PA de 2x15" cu driver si doua twittere fiecare. Ambele boxe sunt puse pe baloti de polistiren pusi in picioare (imbracati in panza). Una din boxe este asezata pe un colt langa tobar (sa auda omu de la tobe, toba mare, clape, voce etc.), iar a doua pe coltul opus (langa primul cab de chitara) unde suna doar vocea si evetualele clape si alte minuni ce se mai baga pe mixer (inafara de toba mare, care suna doar in cealalta boxa) Oricum merg pe ideea salilor de repetitii patrate. Consider ca e cea mai buna varianta. Cum nu am gasit spatiu pe masura (patrat) am asezat cumva sculele si in dreptunghiul avut la dispozitie.....si am observat ca e ok. 1
eduard.alexandru Posted May 7, 2011 Posted May 7, 2011 (edited) Cum ai reglat ampliful, pedalele/procesorul ? Da-mi un exemplu de reglaj cum iti place tie, sunt curios. Chitara are (foarte) multe joase. In pedala de drive in general tai din medii si adaug inalte, iar din amp incerc sa creez un ton cat mai "transparent" (reglez eq-ul ampului pe clean, dupa care imi fac reglajele pentru drive). Depinde mult si de restul echipamentului: pe cubul Yamaha 1x15 adaug medii, iar pe cabsim tai mult din joase, altfel nu mai inteleg nimic. In general imi fac reglajele in functie de amplificare, boxele pe care cant si sala, nu vin cu foita pregatita de acasa cu niste setari care ar trebui sa fiu tampit sa cred ca s-ar potrivi la orice. In general incerc sa ies in mix fara sa acopar chitara lead si sa obtin un "punch" cat mai violent pe palm-mute, dar fara a suna noroios. Si la mine una dintre sali e dreptunghiulara, iar dupa lungi modificari si reasazari de scule, in primul rand mi-am dat seama ca nu am ce cauta cu cabineti 4x12" la chitara, folosesc doar 2x12" (cu statii full tubes) iar tobele le-am asezat pe o latura scurta a "dreptunghiului". Chitarile sint asezate pe o latura lunga, adica un cab e asezat pe un semicolt opus tobelor ( in coltul propriu-zis e pusa o boxa PA) iar al doilea undeva la un metru jumate de cazanul tobelor orientat cu difurile spre mijlocul salii, iar basul e pe celalalt colt opus al tobelor, in linie cu primul cab de chitara. Faina asezarea. Felicitari, chiar te pricepi sa amenejezi un spatiu destinat repetitiilor. Ma mut la Cluj. Am oleaca de lipici, deci imi gasesc usor si o ardeleanca misto. Edited May 7, 2011 by draugr
Razvan S. Posted May 7, 2011 Posted May 7, 2011 (edited) Chitara are (foarte) multe joase. In pedala de drive in general tai din medii si adaug inalte, iar din amp incerc sa creez un ton cat mai "transparent" (reglez eq-ul ampului pe clean, dupa care imi fac reglajele pentru drive). Depinde mult si de restul echipamentului: pe cubul Yamaha 1x15 adaug medii, iar pe cabsim tai mult din joase, altfel nu mai inteleg nimic. In general imi fac reglajele in functie de amplificare, boxele pe care cant si sala, nu vin cu foita pregatita de acasa cu niste setari care ar trebui sa fiu tampit sa cred ca s-ar potrivi la orice. In general incerc sa ies in mix fara sa acopar chitara lead si sa obtin un "punch" cat mai violent pe palm-mute, dar fara a suna noroios. Din ce ai scris aici, nu ma mir ca nu te auzi in mix. Bassul distruge totul, face totul muddy for starters, mai ales la distanta! De obicei e bine sa scoti din inalte de la pedala si sa DAI din amplif! Tine minte ca e una sa dai din pedala si putin din amp, si alta e sa scoti din pedala si mult din amp. Daca dai din amp obtii o prezenta overall pe sound, deci mai mult audibil ,,in mix''. Tonul transparent nu e ideal, incearca sa faci eq-ul MID biased, nu transparent, flat sau in nici un caz scooped. Dimpotriva, la cabinetul de 15 nu trebuie sa scoti din bass,il lasi asa cum e, si evident nu bagi mai mult, cum ai si spus! deoarece ala de 15'' iti da punchul necesar fara efort, si nu bassul mult bagat pe difuzor de alt diametru la alt combo care il folosesti+yamaha cu diful d 15(vorbesc pentru stilul tau de muzica). Adaugatul de medii la dif d 15'' nu face prea multe chestii, deci e fix invers cum ai scris tot. Nu vei acoperi niciodata calumea chitara lead, am mai zis ca trebuie sa intelegi acel blend in. Cel putin asta este parerea mea, dar niciodata nu va fi la fel la nici o sala/loc de cantat.Interesant setup oricum Edited May 7, 2011 by Razvan S. 1
Biggy Posted May 7, 2011 Posted May 7, 2011 Faina asezarea. Felicitari, chiar te pricepi sa amenejezi un spatiu destinat repetitiilor. Ma mut la Cluj. Am oleaca de lipici, deci imi gasesc usor si o ardeleanca misto. Lasa ca de vi dai de jinarsu de prune si nu te mai gandesti la nici o ardeleanca P.S. pana la urma tot modovencele is mai faine!
eduard.alexandru Posted May 7, 2011 Posted May 7, 2011 Dimpotriva, la cabinetul de 15 nu trebuie sa scoti din bass Pai nu scot. Asta fac doar pe cabsim. Tonul transparent nu e ideal, incearca sa faci eq-ul MID biased, nu transparent, flat sau in nici un caz scooped. Ar fi trebuit sa fiu mai clar: bass-ora12, medii-ora3, inalte-ora2 (pe Ibanez TXR150R), scooped in pedala de drive. O sa incerc sa inregistrez ceva marti/miercuri sau cand mai trec pe la sala.
Razvan S. Posted May 7, 2011 Posted May 7, 2011 (edited) P.S. pana la urma tot modovencele is mai faine! eu stiu bine Ar fi trebuit sa fiu mai clar: bass-ora12, medii-ora3, inalte-ora2 (pe Ibanez TXR150R), scooped in pedala de drive. O sa incerc sa inregistrez ceva marti/miercuri sau cand mai trec pe la sala. hmm, pare foarte ok asa cum ai scris, dar still e greu cand mai e cineva in trupa sa te auzi la stil gi gi e greu si asa dar mai cu inca unu care rupe leadul si baga si el gjj gjj..mda Edited May 7, 2011 by Razvan S.
GrP Posted May 7, 2011 Posted May 7, 2011 Cel mai bine, pana acum, am repetat la studio la un prieten. A bagat tobele intr-o camera antifonata, tobosarul cu casti, iar noi, restul trupei, in camera de control. Au fost cam singurele dati cand dupa 6-7 ore de repetitii nu imi simteam capu mai greu decat trebuia . In rest consider ca cea mai buna varianta e ca tobosarul si amplificatoarele sa stea intr-o parte al salii de repetitii, iar ceilalti membrii in cealalta parte. Pentru asta sala trebuie sa fie putin mai maricica, sa zicem 25-30 mp. Daca nici asta nu e posibil(sala de repetitii e prea mica), atunci cel mai bine e ca fiecare membru sa aiba monitorul(sau amplificatorul) lui, care sa fie indreptat dinspre jos doar spre el, asa incat sa nu ii deranjeze pe ceilalti membrii, dar sa se auda bine. In felul asta se poate repeta la un volum destul de decent.
FiveseveN Posted May 7, 2011 Posted May 7, 2011 cel mai bine e ca fiecare membru sa aiba monitorul(sau amplificatorul) lui, care sa fie indreptat dinspre jos doar spre el, asa incat sa nu ii deranjeze pe ceilalti membrii (sic) Și între voi cum vã auziți?
eduard.alexandru Posted May 7, 2011 Posted May 7, 2011 In rest consider ca cea mai buna varianta e ca tobosarul si amplificatoarele sa stea intr-o parte al salii de repetitii, iar ceilalti membrii in cealalta parte. Pentru asta sala trebuie sa fie putin mai maricica, sa zicem 25-30 mp. Asta e situatia ideala... Daca nici asta nu e posibil(sala de repetitii e prea mica), atunci cel mai bine e ca fiecare membru sa aiba monitorul(sau amplificatorul) lui, care sa fie indreptat dinspre jos doar spre el, asa incat sa nu ii deranjeze pe ceilalti membrii, dar sa se auda bine. In felul asta se poate repeta la un volum destul de decent. Ce spui tu aici nu e solutia, ci problema. Cu aceasta asezare trebuie sa ne dam foarte tare statiile ca sa ne auzim intre noi. Cand ies de acolo imi zboara cateva gargui in jurul capului. 1
Biggy Posted May 7, 2011 Posted May 7, 2011 Cel mai bine, pana acum, am repetat la studio la un prieten. A bagat tobele intr-o camera antifonata, tobosarul cu casti, iar noi, restul trupei, in camera de control. Au fost cam singurele dati cand dupa 6-7 ore de repetitii nu imi simteam capu mai greu decat trebuia . Fara suparare dar eu in 2 ani inca nu am vazut trupa aia care sa repete 6-7 ore. Presupun ca dupa atata timp petrecut in sala de repetitii eu unu m-as plictisi si m-ar durea capu oricum, dar nu vreau sa generalizez. Cat despre treaba cu separarea tobelor am auzit pareri pro si contra atat din partea tobarilor cat si din partea celorlalti instrumentisti. Ba ca e mai bine cu tobele incastrate ca nu te deranjeaza cinelele, ba ca nu e bine ca tobarul nu prea aude chitarile sau tobarul nu prea is aude tobele. In fine nu condamn. Insa eu ma intreb pe o scena dintr-un club chitaristii nu sunt "terorizati" de cinelele tobarului din spatele lor? (nu de alta dar tot am auzit treaba asta la prietenii ce ue trupe si concerteaza) Intreb asta fara sa ma abat de la subiect, in sensul ca, daca chitaristii ar fi deranjati de tobe in sala de repetitii (motiv pt care se opteaza pt incastrarea lor) pe scena nu e acelasi lucru? (acuma nu va ganditi ca aici fac confuzie intre spatiul inchis al salii de repetitii si scena care este deschisa spre club, ma refer la distantza dintre chitarist si focarul cinelelor atat in sala cat si pe scena) Apoi in sala de 30 mp, da, iti ofera un confort, ca poti sa zburzi cu chitara prin ea , sau sa dai din cap in voie, dar ma intreb ce se intampla cu frecventele, cu sunetul in sine, cred ca se formeaza un vortex de sunete si clar nu mai intelegi nimic si ai tendintza sa umbli la volume, lucru care nu face altceva decat sa aprofundeze problema. Ma rog o asemena sala trebuie tratat acustic profi, nu jucarie. Cunost o sala de repetitii de vro 30-35 mp iar cand bati din palme in centrul ei se aude un bazait repetat sub forma de delay, in loc sa se auda lovitura palmelor. Sala respectiva a fost antifonata tot cu vata minerala semirigida, ca si sala mea, insa diferentza este ca a mea este de 15-17mp (5m lungime si 3,5 latime) iar cea in cauza este de 30 mp. Asa ca, eu am mers pe ideea de a sacrifica confortul (sali mari cu canapele, domeze si masute si noptiere) in favoarea calitatii sunetului, adica o sala de dimensiuni decente, maxim 20 mp (care suporta tobele, adica se aud decent, fara sa fie prea aglomerate), unde o trupa cu 6 insi incape, iar trupa se aude bine daca se recurge la un reglaj corect al sculelor, pozitionare corecta in sala, iar volumele sa fie decente.
FiveseveN Posted May 7, 2011 Posted May 7, 2011 ba ca nu e bine ca tobarul nu prea aude chitarile sau tobarul nu prea is aude tobele Aș vrea sã vãd un astfel de tobar care nu-și aude propriile tobe. E adevãrat, în unele stiluri mãcar toba mare trebuie captatã și amplificatã. În orice caz, ambele probleme se rezolvã cu un monitor dedicat tobelor (pot fi și cãști!), sau sala configuratã astfel încât monitoarele generale sã fie suficiente pentru baterist. ma intreb ce se intampla cu frecventele, cu sunetul in sine, cred ca se formeaza un vortex de sunete si clar nu mai intelegi nimic Acum vãd cã tre' sã mã citez singur: ce inseamna spatiul potrivit pentru repetitii: poziționare corectã a surselor de sunet tratament acustic corespunzãtor mixaj corect (echilibrarea amplitudinii și frecvențelor fiecãrui instrument, chiar dacã nu sunt captate) headroom suficient (ce ține de putere și eficiența difuzoarelor) "Antifonatul" e altceva! Dacã folosești acest termen în mod clar caracteristicile acustice ale sãlii tale sunt incidentale și nu optimizate.
GrP Posted May 7, 2011 Posted May 7, 2011 Și între voi cum vã auziți? Ce spui tu aici nu e solutia, ci problema. Cu aceasta asezare trebuie sa ne dam foarte tare statiile ca sa ne auzim intre noi. Cand ies de acolo imi zboara cateva gargui in jurul capului. Fiecare instrumentist, in momentul in care canta cu un sunet cu care toata trupa se aude bine, are impresia ca se aude prea incet. Am cantat cu amplificatoare/monitoare indreptate catre fiecare membru, si in ansamblu se auzea totul bine, si fiecare membru ii auzea pe ceilalti la un volum decent, si pe el insusi la un volum mai ridicat. Asta doar in salile in care nu este loc sa pui toata instalatia intr-o parte. Fara suparare dar eu in 2 ani inca nu am vazut trupa aia care sa repete 6-7 ore. Presupun ca dupa atata timp petrecut in sala de repetitii eu unu m-as plictisi si m-ar durea capu oricum, dar nu vreau sa generalizez. Time flies when you're heaving fun. Daca nu iti place sa canti si te plictisesti in 1-2 ore, mai bine stai acasa si citesti o carte. Punct. Cat despre treaba cu separarea tobelor am auzit pareri pro si contra atat din partea tobarilor cat si din partea celorlalti instrumentisti. Ba ca e mai bine cu tobele incastrate ca nu te deranjeaza cinelele, ba ca nu e bine ca tobarul nu prea aude chitarile sau tobarul nu prea is aude tobele. In fine nu condamn. Insa eu ma intreb pe o scena dintr-un club chitaristii nu sunt "terorizati" de cinelele tobarului din spatele lor? (nu de alta dar tot am auzit treaba asta la prietenii ce ue trupe si concerteaza) Intreb asta fara sa ma abat de la subiect, in sensul ca, daca chitaristii ar fi deranjati de tobe in sala de repetitii (motiv pt care se opteaza pt incastrarea lor) pe scena nu e acelasi lucru? (acuma nu va ganditi ca aici fac confuzie intre spatiul inchis al salii de repetitii si scena care este deschisa spre club, ma refer la distantza dintre chitarist si focarul cinelelor atat in sala cat si pe scena) Da, aici is pareri pro si contra. Dar in momentul in care ai toate instrumentele, inclusiv tobele trecute prin mixer, faci un sunet bun, nu are de ce sa nu fie ok. Eu nu cred ca trupele mari repeta la volumele la care repetam noi. La noi multi repeta la volume mari si ca sa nu se auda greselile lor. Vorba aia: "Las, ca mere s-asa". In momentul in care intra intr-un studio, sau canta pe o scena in aer liber(nu intr-o pivnita cu bolta, unde inaltele se reflecta din fiecare caramida iesita din perete, si nu mai intelegi nimic) isi dau seama ca ei nu au nicio legatura cu ce ar trebui sa se intample pe scena. Apoi in sala de 30 mp, da, iti ofera un confort, ca poti sa zburzi cu chitara prin ea , sau sa dai din cap in voie, dar ma intreb ce se intampla cu frecventele, cu sunetul in sine, cred ca se formeaza un vortex de sunete si clar nu mai intelegi nimic si ai tendintza sa umbli la volume, lucru care nu face altceva decat sa aprofundeze problema. Ma rog o asemena sala trebuie tratat acustic profi, nu jucarie. Cunost o sala de repetitii de vro 30-35 mp iar cand bati din palme in centrul ei se aude un bazait repetat sub forma de delay, in loc sa se auda lovitura palmelor. Sala respectiva a fost antifonata tot cu vata minerala semirigida, ca si sala mea, insa diferentza este ca a mea este de 15-17mp (5m lungime si 3,5 latime) iar cea in cauza este de 30 mp. No offence, dar intr-o sala de 30 mp, cu burete izolator fonic pe pereti, cu toate sculele aranjate bine, poti canta la un nivel mult mai mic, si va suna totul mai clar. Nu vorbesc din auzite, ci din experienta proprie. Si da, de multe ori e ok sa ai loc sa te misti putin . Asa ca, eu am mers pe ideea de a sacrifica confortul (sali mari cu canapele, domeze si masute si noptiere) in favoarea calitatii sunetului, adica o sala de dimensiuni decente, maxim 20 mp (care suporta tobele, adica se aud decent, fara sa fie prea aglomerate), unde o trupa cu 6 insi incape, iar trupa se aude bine daca se recurge la un reglaj corect al sculelor, pozitionare corecta in sala, iar volumele sa fie decente. Am fost si la tine la sala, si a sunat totul bine. Mi-a placut. E una din cele mai bune si mai dotate sali din Cluj, si pe viitor mai mult ca sigur ca tot la tine apelez. Dar esti printre putinii la care intr-o sala mai mica de 20 mp se poate repeta. Am mai fost la alte sali, si pe langa ca trebuia sa facem pauza din 15 in 15 minute, si ca am iesit de acolo cu tiuit in urechi, n-am inteles nimic din repetitie.
Biggy Posted May 8, 2011 Posted May 8, 2011 Fiecare instrumentist, in momentul in care canta cu un sunet cu care toata trupa se aude bine, are impresia ca se aude prea incet. Am cantat cu amplificatoare/monitoare indreptate catre fiecare membru, si in ansamblu se auzea totul bine, si fiecare membru ii auzea pe ceilalti la un volum decent, si pe el insusi la un volum mai ridicat. Asta doar in salile in care nu este loc sa pui toata instalatia intr-o parte. Time flies when you're heaving fun. Daca nu iti place sa canti si te plictisesti in 1-2 ore, mai bine stai acasa si citesti o carte. Punct. Da, aici is pareri pro si contra. Dar in momentul in care ai toate instrumentele, inclusiv tobele trecute prin mixer, faci un sunet bun, nu are de ce sa nu fie ok. Eu nu cred ca trupele mari repeta la volumele la care repetam noi. La noi multi repeta la volume mari si ca sa nu se auda greselile lor. Vorba aia: "Las, ca mere s-asa". In momentul in care intra intr-un studio, sau canta pe o scena in aer liber(nu intr-o pivnita cu bolta, unde inaltele se reflecta din fiecare caramida iesita din perete, si nu mai intelegi nimic) isi dau seama ca ei nu au nicio legatura cu ce ar trebui sa se intample pe scena. No offence, dar intr-o sala de 30 mp, cu burete izolator fonic pe pereti, cu toate sculele aranjate bine, poti canta la un nivel mult mai mic, si va suna totul mai clar. Nu vorbesc din auzite, ci din experienta proprie. Si da, de multe ori e ok sa ai loc sa te misti putin . Am fost si la tine la sala, si a sunat totul bine. Mi-a placut. E una din cele mai bune si mai dotate sali din Cluj, si pe viitor mai mult ca sigur ca tot la tine apelez. Dar esti printre putinii la care intr-o sala mai mica de 20 mp se poate repeta. Am mai fost la alte sali, si pe langa ca trebuia sa facem pauza din 15 in 15 minute, si ca am iesit de acolo cu tiuit in urechi, n-am inteles nimic din repetitie. Multumesc de aprecieri!! :respect:Pana la urma sala asta de repetitii a ajuns la stadiul in care este acum datorita sfaturilor si indrumarilor celor care o folosesc. Oricum, crede-ma ca visez si eu la sala aia de 30 de mp tratata acustic cu materiale corespunzatoare....ehe poate intr-o zi o sa reusesc sa o fac . Oricum partea grea e mai mult din punct de vedere psihic.....zic eu.......de mult mi-am dat seama ca daca te bagi intr-o chestie din asta cu sali de repetitii trebuie sa te gandesti ca o faci din hobby nu pt bani. Si apoi cum un hobby nu prea aduce bani, nici scule bune sau acustica buna nu o sa am, prea curand Asta e.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now