ronniefrown Posted September 14, 2010 Share Posted September 14, 2010 Probabil iti place sa ai ultimul cuvant, nu ma deranjeaza. Dar retine ca un forum, mai ales Romanian GUITARIST Community, este un loc in care chitaristii, sau mai simplu, cei care canta la chitara, schimba PARERI. Pentru maxim de obiectivitate, sau pentru discutii despre aspectele care privesc partea pur functionala a unui instrument, cred ca altul este locul. Nu am avut deloc intentia sa te jignesc iar ad hominem din cate stiu este o greseala logica pentru ca aduce in discutii pareri, fapte sau trasaturi ale interlocutorului care nu au nimic in comun cu subiectul discutiei. Crezi ca se aplica si aici ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vektor Posted September 14, 2010 Share Posted September 14, 2010 Cred ca trebuie sa iti pun si eu o intrebare. Tu canti la chitara ? Sau preferi sa analizezi fenomenul din perspectiva teoretica 100% ? In cazul in care canti la chitara, s-a intamplat sa iti placa vreuna ? Si daca da, te-ai intrebat de ce ? ad hominem din cate stiu este o greseala logica pentru ca aduce in discutii pareri, fapte sau trasaturi ale interlocutorului care nu au nimic in comun cu subiectul discutiei Exact. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronniefrown Posted September 14, 2010 Share Posted September 14, 2010 Din postul initial : Voi ce astfel de preconcepții ați întâlnit și de unde credeți cã se trag? Pânã acum ați tot scris "pãrerea mea", "cred cã", "am citit cã" ș.a.m.d. și nu cred cã asta e intenția inițialã. Intrebarile mele, considerate "ad hominem", chiar au fost puse serios si fara intentia de a jigni sau discredita. Mi se pare bine de stiut daca un anumit forumist chiar canta la chitara atunci cand discutam de preconceptii legate de chitara. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex_Strat69 Posted September 14, 2010 Share Posted September 14, 2010 Va spun si eu aici cateva din mituri pe care le-am testat de-a lungul timpurilor . Mentionez ca am avut ceva chitari High End si am apucat sa imi fac o parere destul de ok . 1. Cu cat e mai grea cu cat o chitara suna mai bine ( sustain , vibe etc ) : FALS , am un strat CS Relic mai usor decat toate chitarile mele si cred ca are cel mai bun sunet , am avut un LP din 74 , greu in draci , suna mai prost decat un LP standard . Bineinteles exista posibilitatea ca o chitara grea sa sune foarte bine , ( de ex , YAMAHA SG 3000 ) dar nu cred ca greutatea e un criteriu dupa care sa judeci 2. Fender cu piscina suna mai prost ca alealalte : Cam da, am avut 2 American Standard si un Lonestar , care intr-adevar sunau mai slab decat americanul meu din 2001. Oricum loteria Fender e imensa 3. Taste mici benduiesti greu : TRUE , in schimb au un feeling aparte tastele vintage , pana nu demult nu le suportam ( pe toate chitarile care le-am retastat am pus Jumbo Stainles Steel ) . Mai nou am descoperit ca tastele vintage ma fac sa cant un pic altfel ! 4. Scalloped good for Shred : Mie dimpotriva mi se pare ca scalloped te face mai incet , dar castigi la acuratete , vibrato , bending . In primu rand mi se par mult mai definite notele pe scalloped . 5. Nu poti canta Funk pe Gibson LP sau Metal pe Fender :Eu zic ca e cam adevarat . Pe un Gibson Zack Wylde nush cat de bine poti canta funk , dar , sigur daca o faci vei arata ca dracu ). Eu ma gandesc ca, in afara de sunetu de strat , majoritatea prefera strat pt funk din cauza ca are Countour Body , spre deosebire de LP si Tele, ceea ce il face mult mai friendly pt mana dreapta . Iar cu Metalu pe Fender , se poate , suna dar nu-i chiar de acolo . Am gasit un interviu cu Yngwie in care zice ca trage rifuri pe un Goldtop . Maiden ii clar ca o fac . Oricum la nivelu ala cam orice se poate face . Aici ma gandesc ca cea mai importanta chestie care face ca tonu de LP sa fie foarte tight , e bridge-ul fix . 6. Radius mic greu la bend , bun la acorduri : TRUE , mult mai relaxat se aseaza mana pe un 7.25 decat pe un 15 , dar la SOLO ealta poveste 7. Neck-Through vs Set-Neck vs Bolt On : ESP Horizon vs PRS Custom 24 vs Strat CS, Unplugged SET neck kicks ass . Plugged nu prea conteaza pt ca is pentru chestii diferite . Sa zicem ca ESP are dezavantaju Floydului dar nu cred sa fie o componenta asa de importanta . Am facut test la volum si distors mare , cum se aud notele intr-un acord iar PRS a dat ceatza urat . Oricum intentionez in viitor sa merg intr-o sala antifonata si vreau sa testez pedale , chitari , doze , tot felu de nebunii si voi inregistra sample-uri si voi pune aici si putem face un Debate . Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex_omul Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 5. Nu poti canta Funk pe Gibson LP sau Metal pe Fender :Eu zic ca e cam adevarat . Tin sa te contrazic. Am incercat, chiar se poate si sunt foarte multumit de rezultat! As spune Myth Busted . Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 Rezonanța mai ridicatã și mai pronunțatã a unui single-coil e într-adevãr un avantaj în metal. Zgomotul nu. o chitara suna mai bine ( sustain , vibe etc ) Ãstea sunt categoriile estetice ale sunetului chitarei? Cu sustain-ul înțeleg, și poți avea sustain infinit cu scule de la Greg Heet, Fernandes, Moog et al. Da' vibe-ul ãla în ce parte a spectrului audio se gãsește? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex_Strat69 Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 5. Nu poti canta Funk pe Gibson LP sau Metal pe Fender :Eu zic ca e cam adevarat . Tin sa te contrazic. Am incercat, chiar se poate si sunt foarte multumit de rezultat! As spune Myth Busted . nu asta e ideea , se poate , si eu cant metal pe Straturi de mult ,insa e mult mai misto feelingu de pe LP si in general de Set Neck cu bridgie fix , suna mai bine ! 57 ... nu ma intereseaza spectru de sunete ca nu-s inginer vibe inseamna cum simti ca iti vibreaza tie chitara in mana,in special la rece . Cand vb cu chitaristi si le zici de vibe stiu ei in ce spectru se incadreaza !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 vibe inseamna cum simti ca iti vibreaza tie chitara in mana Ca sã citez din barzi, "vibreazã, dragã, dacã l-ai uitat în prizã". Normal cã vibreazã, e o masã de metal pe care o lovești cu o bucatã de plastic sau cu dejtu'. Vibreazã firesc, la fel ca motorul de Dacie, la fel ca mâța când toarce și ca pãmântul la cutremur. De ce ar fi o proprietate specificã chitarelor, si mai precis a chitarelor bune? Zãu, unele concepte sunt absolut ridicole. Dacã aveți țeluri revelatoare faceți un efort pentru a lega douã vorbe coerente. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 Hehe, și asta e adevãrat, chitara nu e doar un instrument, o unealtã ci și un fetiș. E o iluzie superbã când cânți pe o chtarã identicã cu cea a idolului tãu, în special dacã are și toate "defectele" și "rãnile" acesteia. From pre-worn jeans to pre-worn guitars... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doctor X Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 Cum ar zice neamțu': "Beauty is in the eye of the beholder." Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex_omul Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 nu asta e ideea , se poate , si eu cant metal pe Straturi de mult ,insa e mult mai misto feelingu de pe LP si in general de Set Neck cu bridgie fix , suna mai bine ! Pai eu credeam ca aici vorbim de idei preconcepute si anume ca nu poti canta metal pe Fender. Faptul ca suna mai bine sau ca e mai misto feelingul (ca sa te citez ) pe altfel de chitare e o chestie pur subiectiva. Mie de ex. imi place la nebunie cu suna stratul pe genurile astea mai nervoase. Deci: Ca si preconceptie, pica! Probabil ca un LP cu bridge fix suna mai bine sau mai "adecvat", insa asta e deja cu totul alta problema, pentru un alt topic . Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronniefrown Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 Ca sã citez din barzi, "vibreazã, dragã, dacã l-ai uitat în prizã".Normal cã vibreazã, e o masã de metal pe care o lovești cu o bucatã de plastic sau cu dejtu'. Vibreazã firesc, la fel ca motorul de Dacie, la fel ca mâța când toarce și ca pãmântul la cutremur. De ce ar fi o proprietate specificã chitarelor, si mai precis a chitarelor bune? Zãu, unele concepte sunt absolut ridicole. Dacã aveți țeluri revelatoare faceți un efort pentru a lega douã vorbe coerente. Incerc sa imi dau seama de ce te ambitionezi dar nu reusesc. Ce incerci sa ne demonstrezi ? Ca toti suntem sclavii conceptelor ridicole si marcati pe vecie de traditionalism, iar tu esti venit sa ne salvezi ? De ce este atat de greu sa pricepi ca exista un jargon chitaristic, si ca nu toti vor sa masoare spectre audio cand vorbesc de un instrument ? Ramane valabila intrebarea mea: ai o chitara care iti place ? Daca da, de ce ? Ai analizat cumva spectrul sau audio si ai ajuns la concluzia ca de aici se trage ? - 0.38, What speaks to you in a guitar. Daca reporterul punea intrebarea "Care sunt calitatile estetice ale sunetului chitarei ?", cum crezi ca decurgea discutia ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Baumwolle Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 Îmi pare rãu cã discuția asta a degenerat. Îmi stã în vârful degetelor un banc cu câini și ingineri... Link to comment Share on other sites More sharing options...
comanel Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 Iote aveam si eu o preconceptie, cu ce ai la picioare, pedalboard and shit. Am trecut prin toate, de la chitara in tranzistor, mosfeturi, procesor, lampa, etc... pana la pedale bagate in amp hibrid (care e setupul actual). Toata lumea o arde ca nimic nu se compara cu lampa, si zic, deacord, insa atunci cand gasesti ton care ti se potriveste si stilului de cantat si cu muzica pe care o faci pe o magaoaie de procesor sau doar pe un canal de amp cu sau fara o pedala, cand vezi la un concert un ditai pedalboardu plin cu pedale din care 50% nici macar nu stii ce fac iti zici in sinea ta ca "simple is better" Si simple is better in majoritatea cazurilor. de la 7-8 pedale pe care le aveam in pedalboard, am ramas la 3, din care una e de volum. Compresie si distors/ovd e cealalta. Ritm murdarel pe canal de OD din amp, boostat cu Distors ai instant solo tone. Simple is better. On topic on topic: Scalloped neck makes you faster. Poate, eu nu-s vitezoman decat pe pentatonice, iar la sweepuri nu ma pricep. Da vibrato-ul si controlul coardei e muult mai bun pe unul scobit decat pe unul normal cu freturi medii. My two cents. Additional cent: am cantat pe un Kramer single pick-up cu floyd. Recent.. nenea ala ii pusese in loc de Mi 6 un Si dintr-un set de 7 string. Chitara aia suna de inlemnesti, chiar daca avea 5 arcuri in spate ca sa-i tina floydul in balans. BTW.. sustain cat vrei... ah, si push-pull pe doza de bridge pentru coil-split zii lu nenea ala ca e mai bine sa ai HSS si ca nu poti canta metal pe strat Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 Incerc sa imi dau seama de ce te ambitionezi dar nu reusesc. E simplu: mestecarea unor termeni vagi și gratuiți e masturbare intelectualã. Dacã vrei sã extragi informație utilã trebuie alt fel de comunicare. Desigur, preconcepțiile izvorãsc din ignoranțã. Pentru a le combate e nevoie în primul rând de un sistem de analizã consistent. Nu ajungi nicãieri dacã înlocuiești un fenomen obscur cu o explicație la fel de obscurã, rãmâi doar cu impresia cã ai înțeles ceva. ai o chitara care iti place ? Daca da, de ce ? Ai analizat cumva spectrul sau audio si ai ajuns la concluzia ca de aici se trage ? Da, o chitarã construitã de mine, pe care am prezentat-o și aici. Îmi place pentru cã mi-am propus niște obiective și le-am satisfãcut. Și da, procesul a implicat și ecuații și spectrograme la fel cum a implicat "audierea" diverșilor condensatori și ajustarea înãlțimii polilor dozelor cu câte juma' de milimetru. Dar faptul cã îmi place mie înseamnã cã e o chitarã bunã? Dar dacã e plãcutã de zece oameni? Zece chitariști? Zece chitariști profesioniști? Consacrați? O sutã? Un milion? Conteazã numãrul? Conteazã autorul sistemului de evaluare? Nu, pentru cã asta nu schimbã natura proprietãților, care rãmân subiective. Deci clar conceptul de chitarã bunã nu are sens dacã sistemul de evaluare considerã doar proprietãți subiective. În acest context o chitarã poate fi cel mult plãcutã. Ceea ce încerc eu sã subliniez e cã instrumentul conține și altfel de proprietãți, obiective, care nu trebuie niciodatã confundate cu celelalte! Alas, capacitatea de a distinge între aceste douã seturi de proprietãți nu pare a fi des întâlnitã în rândul utilizatorilor RGC. Deci nu vrem sã învãțãm, vrem doar sã mimãm cunoașterea. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 (edited) (503 = double post) Edited September 15, 2010 by FiveseveN Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronniefrown Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 OK. Pana la urma, e ca-n literatura, unii scriu cartile, altii le citesc, iar altii le critica si comenteaza. Te las pe tine sa iti dai seama care din ocupatiile astea este cea mai utila, eu stiu ce am ales. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 Nothing personal and I'm not running for Miss Popularity Mã frustreazã și pe mine circumstanțele uneori. Mai precis mã deranjeazã zgomotul permanent din fundal, faptul cã mereu se vorbește dar rareori se spune ceva. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razvan S. Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 4. Scalloped good for Shred : Mie dimpotriva mi se pare ca scalloped te face mai incet , dar castigi la acuratete , vibrato , bending . In primu rand mi se par mult mai definite notele pe scalloped . Imi pare rau dar nu e tocmai adevarat ce spui, viteza nu scade deloc, cauta Chris Impellitteri - Speed Soloing. Canta la fel de rapid ca Tiago Della Vega , dar in 1984-1986 pe stratul rosu scalloped Link to comment Share on other sites More sharing options...
ggg Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 (edited) Mai precis mã deranjeazã zgomotul permanent din fundal, faptul cã mereu se vorbe?te dar rareori se spune ceva. Depinde din ce punct de vedere abordezi aceasta judecata.Cred ca ar fi mai util pt comunitate daca fiecare dintre noi macar ar incerca a intelege ce doreste sa spuna partenerul de dialog prin posturile lui, indiferent cat este de priceput si cata experienta ar avea. Au fost ,sunt si vor fi mereu opinii care pot fi acceptate sau nu .Dar in mod sigur trebuiesc respectate. Deci clar conceptul de chitarã bunã nu are sens dacã sistemul de evaluare considerã doar proprietã?i subiective. În acest context o chitarã poate fi cel mult plãcutã.Ceea ce încerc eu sã subliniez e cã instrumentul con?ine ?i altfel de proprietã?i, obiective, care nu trebuie niciodatã confundate cu celelalte! Alas, capacitatea de a distinge între aceste douã seturi de proprietã?i nu pare a fi des întâlnitã în rândul utilizatorilor RGC. Deci nu vrem sã învã?ãm, vrem doar sã mimãm cunoa?terea. Daca metodele si termenii de evaluare sunt definite , atunci nu este nimic subiectiv.Iar daca exista evaluari in lipsa acestor defintii, totul este subiectiv.In general, un sistem de evaluare poate fi considerat numai in aceste conditii. Edited September 15, 2010 by ggg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex_Strat69 Posted September 15, 2010 Share Posted September 15, 2010 Imi pare rau dar nu e tocmai adevarat ce spui, viteza nu scade deloc, cauta Chris Impellitteri - Speed Soloing. Canta la fel de rapid ca Tiago Della Vega , dar in 1984-1986 pe stratul rosu scalloped nu e vb de cum canta Impeliterri , stiu ca e super fast , dar nu cred ca din cauza grifului ci din cauza ca ii el bun . Eu iti spun ca ma misc mai bine pe grif simplu decat scalloped ( poate nu am studiat destul de mult pe scalloped ) . Eu am vrut sa zic ca e preconceptie sa spui ca daca unu are scalloped aia e chitara de shred Link to comment Share on other sites More sharing options...
comanel Posted September 16, 2010 Share Posted September 16, 2010 zii lu nenea ala ca e mai bine sa ai HSS si ca nu poti canta metal pe strat Link to comment Share on other sites More sharing options...
korko Posted September 16, 2010 Share Posted September 16, 2010 (edited) N-am vazut sau auzit in viata mea de vreun chitarist care foloseste grif scalloped care sa nu aiba nici o intentie sa faca "shredding". ? Blackmore , John McLaughlin.... Edited September 16, 2010 by korko Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razvan S. Posted September 16, 2010 Share Posted September 16, 2010 Alex_Strat69 said: nu e vb de cum canta Impeliterri , stiu ca e super fast , dar nu cred ca din cauza grifului ci din cauza ca ii el bun . Eu iti spun ca ma misc mai bine pe grif simplu decat scalloped ( poate nu am studiat destul de mult pe scalloped ) . Eu am vrut sa zic ca e preconceptie sa spui ca daca unu are scalloped aia e chitara de shred Eu inteleg perfect chestia cu miscatul pe grif normal, pentru ca desi am de oarecum ceva vreme scallop facut, inca parca imi e frica sa atac notele uneori... Daca tot vorbim de preconceptii si shred, am facut azi dim un scurt video dupa juma de ora de cand m-am trezit(se vede dupa moaca) chiar cu niste exercitii din acel video inreg_aiurea.mov Oricum pe chitara normala esti mai safe parca, cel putin asa simt eu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted September 16, 2010 Share Posted September 16, 2010 (edited) Preconceptiile si miturile vin din neintelegerea unor fenomene si in cele mai multe cazuri se confunda cauza si efectul. Nu prea inteleg ... sau de fapt inteleg de unde vine dar totusi ar trebui sa aiba tinerii inteligenti si cu pregatire un dram de logica asa nativ .... Gatul scobit = nu poti sa strangi /apesi tare coarda de taste la uni adanc intre taste de slefuiesc tastiera ca ajunge fals totul .....right ? Ia vedeti cum doresc unii tastiera din artar si lacuita bine ca sa cante mai usor sa alunece bendu-rile ...??? ...inseamna ca are o priza foarte crispoata si rigida incorecta pentru cantat solo. Gatul scobit =Automat esti obligat sa te debarasezi de stilul de cantat ca si la Blues unde te tii de gatul chitarei si strangi pana trece degetul prin el si freci coarda de tasta cu un vibrato pana aceasta se toceste pana la lemn iar dupa un timp faci gropi in tastiera ...pai?...cum sa ai viteza cand mana e crispata in acea strangere de ''karate''.Ai nevoie de o energie uriasa sa ridici degetele ... Dupa ce ai ajuns sa nu mai strangi de coarda crispat si mai tare de mininum necesar sa nu ridici degetele mai mult de cat este absolut necesar automat creste timpul cat coarda va suna . In consecinta vei putea executa si la o viteza mai mare note ce inca suna a note si nu "plescaituri si pocnituri'' de coarda . Cand ai chitara cu taste joase nu esti ''obligat" sa te dezobisnuiesti de "crispare" deoarece nu suna fals oricat de tare strangi .( te tii de gatul chitarei sa nui cazi de pe scena cand ai baut 10 beri...hehehe...oricum nu mai pooate fi vorba de viteza de reactie doar de ''psychedelic dream '' totul pluteste ...~~~~~) Trebuie sa canti foarte lejer abea sa atingi corzile sa ai actiunea foarte joasa ca sa nu fie nevoie de o miscare orea ampla din care revii greu si pieri timp ..plus bineinteles si viteza de atac al unei note poate fi mai mica deoarece timpul mort al producerii unei note este mult redus ( timpul pana ajunge coarda la taste apoi timpul de eliberare ca sa sune de ex coarda libera se reducew foarte mult .In consecinta se poete canta mai rapid si inca suna a ton de chitara, In rest se poate canta la fel de rapid pe orice fel de taste si gat .Conditia este sa fie corzile aproape .Si bendurile se pot face foarte bine si pe taste joase dar poate sa-ti alunece degetele transpirate peste corzi mai ales cand faci salt de cate 7 pozitii .dar totu-i obisnuinta ce vine de la exersat si cantat mult. Cei care trec de la normal la scobit practic dupa un timp isi formeaza o priza mult mai usoara ce duce la cresterea accuratetii si a vitezei de interpretare posibile . Rezolvarea cea mai simpla ar fi tastele putin mai inalte ,cele ''jumbo'' cred ca dupa ce le tocesti este falsa chitara deoarece se muta punctul de sprijin foarte mult catre bridge la tasta tocita. La tastele subtiri cu tastiera scobita ai avantajul ca nu se muta pitchul in sus simtitor . Dezavantaj la taste inalte sau tastiera scobita este mai greu sa prinzi /schimbi rapid acorduri daca nu esti ''concentrat'' fara sa urce pitch-ul mai ales la salturi mai diatantate. Taste subtiri tastiera normala avantaj ca poti sa canti ''crispat"' sa strangi de gat cat poti ,cu tigara-n gura si 10 beri la bord . Taste subtiri ,corzi foarte groase /tensionate cu ''actiune'' foarte joasa poti canta cu viteza dar fara bend-uri ldoar ceva vibrato mai strans.. Deci avantaje si dezavantaje. Edited September 16, 2010 by karpi Link to comment Share on other sites More sharing options...
ggedamed Posted September 16, 2010 Share Posted September 16, 2010 (edited) N-am vazut sau auzit in viata mea de vreun chitarist care foloseste grif scalloped care sa nu aiba nici o intentie sa faca "shredding". ? Blackmore , John McLaughlin.... Ceva intentii au si ei: (La McLaughlin am luat la intamplare , e unul din preferatii mei) Edited September 16, 2010 by Masta Gi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now