liviusnop Posted July 21, 2010 Posted July 21, 2010 (edited) ok ... imi place blink 182 si foarte mult modelul es 333 tom delonge signature insa nu imi place culoarea maro in general si ma gandeam la un epiphone dot studio care e cu vreo 100 de euro mai ieftin decat es 333 sa imi iau 1 doza gibson dirty fingers si 1 doza SD sh8 acestea fiind cele 2 doze pe care le-a folosit/foloseste tom delonge in chitarele sale .. abordez un stil muzical asemanator si nu imi place/ nu imi foloseste doza neck a unei chitari deci modelul es333 cu o doza in bridge si un singur buton de volum e genial... parerea mi s-ar putea schimba daca as putea sa pun ambele doze mai sus mentionate(bridge amandoua) una in bridge si una in neck ! astfel as avea 2 doze bridge si 2 sunete diferite care m-ar incanta mai mult decat versiunea neck a vre-uneia din ele ! ce ziceti ? e posibil ? daca pun doza destinata bridge in pozitia neck suna la fel ca si cum ar fi in pozitia bridge ... pareri sugestii fara mistouri de prost gust si chestii uncalled for ...e doar idee ... thk ! Edited July 21, 2010 by liviusnop
Cosu Posted July 21, 2010 Posted July 21, 2010 Dozele de bridge si neck sunt diferite prin rezistenta lor , cea de bridge avand o rezistenta mai mare caci trebuie sa fie mai sensibila (amplitudinea vibratiei este mai mica spre bridge). O sa sune cel putin *diferit*, daca nu prost, daca pui in neck o doza ce a fost conceputa pentru pozitia bridge. Cele doua doze impreuna costa mai mult de 100euro. Esti sigur ca e o afacere sa iei un ES mai ieftin ? In alta ordine de idei ES333 TM avand o singura doza n-o sa sune in prea multe feluri si n-o sa poti sa scoti sunete clean tocmai reusite, "dirty fingers" nefiind gandita pentru asa ceva. Daca intr-o zi o sa vrei sa te "reprofilezi" pe alt sunet o sa fie mai greu.
vektor Posted July 21, 2010 Posted July 21, 2010 Dozele concepute pentru bridge au in general o sensibilitate mai mare si frecventa de rezonanta mai jos. Asta in sunet se traduce prin volum mai mare si "bass mai mult" fata de o doza "de neck". Poti folosi fara nici o problema doze de bridge in neck si invers, echilibrandu-le folosind inaltimi diferite.
karpi Posted July 21, 2010 Posted July 21, 2010 Io am Evolution bridge montat in neck de 3 ani de zile si suna de rupe, in bridge suna ca o p8la. Am avut mai multe doze "de bridge" in neck si astea cu nu suna bine is doar teorii aiurea. Intrebare 1: Daca pui X2N sau Invader in bridge ce pui in neck? Raspuns 1: Invader/X2n ~ 500mV DECI: In neck iti trebuie ceva pe la 300mV minim. Intrebare 2: Daca pui in neck Humbucker From Hell ce pui in bridge? Raspuns 2: HFH are ~225mV DECI in bridge iti trebuie ceva cam la 300mV. Concluzie, aceeasi doza poate fi si pt neck si pt bridge. Sa zicem un PAF Pro incearca sa vezi daca nu merge peste tot. Asadar ce e o doza de bridge si ce e o doza de neck? Chestie de gusturi si de prejudecati. Singura regula aplicabila este aceea ca doza din neck nu are voie sa fie mai puternica decat cea din bridge in rest chestie de gusturi si mai ales prejudecati, cica "doza de bridge", vezi sa nu. Si spun asta dupa mail-uri primite de la Seymour Duncan tech, DiMarzio tech, Anderson si altii. Daca vrei iti dau cateva print-screen-uri cu mail-urile de la ei. Foarte interesant , cum se masoara tensiunea data de o doza montata pe o chitara ...Upp ,Ueff,Umed ? Cu ce corzi , cata permeabilitate magnetica , ciupita in ce plan, ce masa sau ce diametru de coarda ,cu tonul in ce pozitie pe gat ,.............. ? Sa fim seriosi ...cu un post inainte de postul tau a scris colegul .@vector.....balansul intre doze ..se regleaza optim din distanta doza-coarda in functie de ce vrei si cum vrei sa sune /sa canti. Doza sensibila pe langa mule altele are avantajul ca se poate pozitiona la distanta de coarda fapt ce mareste sustainul. Rezonanta /culoarea tonului este la alegerea chitaristului ...asa ca cumperi ce doza vrei si o incerci sa auzi daca-ti convine/place etc..
vektor Posted July 21, 2010 Posted July 21, 2010 Nu e masurata, e o valoare teoretica maxima calculata din paramterii de fabricatie. Also n-are nici o legatura cu intrebarea de mai sus, asa ca renuntati la subiect, va rog.
liviusnop Posted July 21, 2010 Author Posted July 21, 2010 ex : deci va suna diferit sh8b in pozitia neck decat daca l-as pune in pozitia bridge ? exemplul ar fi valabil si pt dirty fingers din moment ce am mentionat aceste 2 doze nu caut un sunet clean ) ... am un gretsch care e perfect pe stiluri mai clean dar mini-humbuckerele nu suna cum mi-ar placea pe distorsion ! in privinta multiplelor tonalitati .... sunt adeptul volumului si tonului la 10 fara complicatii si butoneli epuizante ! un coleg mai experimentat mi-a spus ca tonul la 10 e ca si cand nu as avea knob de ton ...deci din acest pct de vedere poa' sa dispara answer pls
dgeekoo Posted July 21, 2010 Posted July 21, 2010 Pai s-o luam in ordine: 1. Doza de bridge pusa la neck nu va suna la fel ca atunci cand este pusa la bridge. Va avea semnal mai mare (la distanta egala fata de corzi) si asta se compenseaza din distanta fata de corzi (vezi si ce zice Karpi) si va avea un spectru diferit (cu mai multe joase si mai putine inalte) exista pericolul sa fie un sunet prea murdar, dar manevrand din potentiometre se poate obtine ceva interesant. 2. daca tonul este la 10 nu este ca si cum nu ar exista, chiar si la 10 exista un filtru (rezistenta plus condensator). Sunt niste poturi de ton care decupleaza in pozitia zece - doar atunci putem spune ca este afara din circuit (Delta Tone la American Strat si american deluxe- sau "noload"). In pozitia 10 potul face un click. 3. ia-ti chitara, vezi cum suna cu dozele originale, daca nu te satisface tonul schimba cate una si vezi rezultatele. Costa dar merita.
FiveseveN Posted July 22, 2010 Posted July 22, 2010 va suna diferit sh8b in pozitia neck decat daca l-as pune in pozitia bridge ? Foarte. mini-humbuckerele nu suna cum mi-ar placea pe distorsion ! Pe ce bazezi aceastã calificare? (Nu zic cã ar fi soluția potrivitã ție, dar de ce?) un coleg mai experimentat mi-a spus ca tonul la 10 e ca si cand nu as avea knob de ton Colegul tãu n-a fãcut filtre trece-jos la școalã.
Blackthorn Posted July 22, 2010 Posted July 22, 2010 Foarte. Pe ce bazezi aceastã calificare? (Nu zic cã ar fi soluția potrivitã ție, dar de ce?) Colegul tãu n-a fãcut filtre trece-jos la școalã. Am probat si eu un Gretsch MIC cu minihumbuckere si intr-adevar au un ton destul de fad, nu prea definit. Un unpgrade la niste doze bune ar face din acea chitara sa sune mult mai bine (sau macar diferit, notiunea de bine este relativa, tine de perceptia fiecaruia).
liviusnop Posted July 22, 2010 Author Posted July 22, 2010 ok mersi pentru toate raspunsurile au fost de ajutor insa pentru a mai lamuri o singura chestie daca exista nelamuriri ! http://www.aues21.dsl.pipex.com/images/SD%20SH-8.jpg http://www.gibson.com/press/strings/img/DirtyFingers.jpg ambele doze au ceva scris pe ele ... eh .. partea cu scrisul trebuie sa vina catre bridge(cordar) Ideea mea nu era ca in pozitia neck sa inversez asta daca s-ar fi putut intelege asa ceva ... ambele ar fi ramas cu "scrisul" catre Bridge(cordar) ! daca raspunsurile au fost date plecand de la aceasta supozitie spuneti asta , daca nu raspundeti altceva .. ms oricum ! Pe ce bazezi aceastã calificare? (Nu zic cã ar fi soluția potrivitã ție, dar de ce?) uhm .. am probat cateva chitare aceasta fiind singura cu minihumbuckere si pot sa zic ca singurele care mi-au placut cu adevarat sunt humbuckerele adulte ... nu suna rau chitara mea deloc dar parca merge mai bine pt stilul meu ! eu cant la biserica in cea mai mare parte a timpului meu de cantat si e perfecta pentru ce imi trebuie acolo ...dar cand mai am un concert sau melodii care nu ar fi potrivite in biserica ( ca stil ) simt nevoia de mai mult ! incercarile astea sunt pe bani si nu prea vreau incercari nereusite in momentul asta ... daca e pe incercate poate mai bine raman pe varianta originala cu o sg doza sau poate aud pe cineva cu vreo doza din cele 2 in pozitia neck ! feel free to continue
karpi Posted July 22, 2010 Posted July 22, 2010 (edited) Aprecierile subiective /personale bazate pe conditiile +gustul tehnica si cunostintele unuia sau altuia este clar ca nu au nici o valoare "stiintifica" . Deci corect ar fi ... pe chitara mea tip XYZ ,cu corzi de tip W cu pana cutare ciupit langa bridge la distanta de "nn" milimetri cu manutza mea ( 1,034 Kgf) sau cu unghiile sau cu degetul i-mi place cel mai mult doza "Brand /tip/ frecventa de rezonanta/ brifge sau /neck ...sau midle. la toate acestea se mai adauga ...cablu de tip/brand/....(NN pf/m ) , intrarea amplif > 1Mohm ...statie cutare +difuzor cutare in clean sau in overdrive sau distors-limitare etaj final ( aici mai sunt 1001 parametri ) Lucru si date care nu mai sunt valabile altui chitarist cu total alte conditii . Doza bridge sau neck ? Nu poate fi un etalon nici unul din ele. Problema amintita de colegul nostru in legatura cu presupusa tensiune produsa de diferite doze si alegerea respectiva ar fi un fel de indiciu . UN SET DE DOZE ptr anumite timbre si ptr un raspuns cat mai "balansat" ar putea fi facut luand in considerare punctele de captare , amplitudinea oscilatiei corzilor . La bridge cum au amintit colegii amplitudinea de oscilatiea corzilor este mica deci va produce o tensiune mica in doza bridge. La doza neck amplitudinea oscilatiei mecanice al corziilor este relativ mai mare deci montam doza mai "adanc" mai la distanta de corzi .Dar se poate sa punem o doza de sensibilitate mai mica si care sa aiba impedanta mai mica ce duce la o frecventa de rezonanta mai ridicata ---> sa mai limitam din joase ( sa nu "vuiasca" basul) cand avem setat ampliful ptr cantat mai mult pe doza bridge care capteaza sunetul cu mai putini basi. Respectiv cand schimbi de pe bridge pe neck sa nu intre un "vuiet" ci doar sa se schimbe timbrul sunetului catre "mai plin" dar sa se mentina caracteristicile sunetului de coarda .( sa sune a chitara ). Invers ,,...daca avem timbrul setat din EQ ca doza neck sa sune frumos pe clean ( asemanator cu o chitara acustica) in momentul cand schimbam pe doza bridge ..cu aceiasi tip de doze vom avea un sunet "taios--spart--prea bright ". Aici se poate folosi la doze singlecoil "fenta" cu reglarea butonului de volum al chitarei pe aprox pe pozitia 8,5 ( din 10) astfel se produce un filtru trece jos ce va taia inaltele din sunetul acela "spart" prea taios realizand un sunet mai plin .. Cu dozele tip humbucker ai deja limitate inaltele si joasele in functie de tipul de constructie al dozei ...aici chiar nu ai altceva ce sa faci decat sa experimentezi ce tip de doza unde suna convenabil "pentru un anumit sound/gen muzical...sau tehnica interpretativa. Dozele montate prea aproape de corzi vor da un sunet "murdar" pe "clean" din multe motive electroacustice..complexe cu parametri ce intervin de la captarea sunetului amortizarea corzilor ,saturarea magnetilor...overdrivul intrarui amplifului pana la overdriv-ul etajului final si la capat overdrivul difului... Sa nu uitam sa luam in considerare ca in momentul cand se canta pe pozitiile superioare (de la XII in sus) ..corzile se apropie foarte mult de doza neck ( apropierea este nesemnificativa la doza din pozitia bridge) lucru ce schimba dramatic toata problema ...creste volumul sunetului foarte mult si amplitudinea sunetului captat iese peste cea reglata ptr coarda libera sau ptr pozitia 5. De fapt acest lucru il exploateaza chitaristi obtinand un sunet mai plin si mai fluid cu prezenta mai mare ptr cate un solo sunet ce intra bine in zona de overdrive ...si este mai "playabil" fata de sunetele cantate in pozitiile apropiate de headstock ... Aceste setari reglaje fiecare le face cum doreste si cum vrea .De exemplu se regleaza sunetul "clean" exact pe pozitiile superioare cu doza neck ptr ca sa previna/elimine o eventuala distorsiune cand va canta "sus". Ptr incepatori: Doze montate la distanta de corzi => sunet clean si in varfuri de atac ( daca duce statia) deci dinamica extinsa,dar sensibilitate mai mica semnal "general" mai mic ce impune o amplificare mai mare ptr overdrive sau distors. Doze montate aproape de corzi => semnal mare dinamica mica , sensibilitate mare , relativ greu sa canti cu sunet de "clean frumos" .( cum ai scapat un pic pana mai tare intra in overdrive /distors...este foarte mica plaja de trecere din clean catre overdrive/distors din potmetru de volum cu sacrificarea unor "inalte" ale timbrului se mai rezolva ici colo. Cui unele instalatii de preamplif /EQ si sau doze active se mai remediaza unele probleme si poti cu o singura chitara sa realizezi mai multe "sounduri" setate separat ptr fiecare doza , In acest caz totusi se ajunge la o sacrificarea sunetului "ideal/legendar...de referinta ca sa ai o chitara ce suna in toate felurile satisfacator. In mai toate cazurile problemele apar la cantat LIVE si nu in studio unde ai timp sa schimbi ce vrei si cum vrei deoarece te opresti reglezi tonul "ideal" ptr un pasaj apoi il incerci inregistrezi faci proba de mix si asa mai departe ..poti lucra zile intregi pa cate o sonoritate schimband dozele /reglajele /EQ /compresor/...etc..apoi treci la alta chitara si tot asa pana dai de soundul dorit. Reteta exacta nu exista totul depinde de soaundul general/ambiental al piesei cantate -inregistrate..produse..etc. Majoritate sunetelor ce le auzim pe inregistrari si cele mai clean sunt procesate de nu-ti vine sa crezi.Diferite "comb filter" corecteaza pe "nesimtite" cate un sunet de nu-ti recunosti chitara. Acelasi lucru LIVE este posibil numai cu u serie de procesoare profi presetate testate si experimentate pe scena cu trupa completa +sistemul PA +sonorizatorul trupei....etc Sa nu uitam "mana" totul mai depinde 99% de modul produceri sunetului adica cum ciupesti cu pana /cu degetele .Intr-o limita farte mare poti sa controlezi culoarea si calitatea sunetului "din degete". Edited July 22, 2010 by karpi
liviusnop Posted July 22, 2010 Author Posted July 22, 2010 ms mult pentru raspunsuri ... voi reveni cand fac schimbari si va zic ce iese !
karpi Posted July 22, 2010 Posted July 22, 2010 ms mult pentru raspunsuri ... voi reveni cand fac schimbari si va zic ce iese ! Cel mai interesant este sa-ti construiesti singur doze ....numai rabdare sa ai. Am facut acum 6 ani vre-o 12 bobine diferite si am experimentat mai multe tipuri de magneti /piese polare....pana m-am plictisit .....hehehe. La bridge suna bine dozele tip "blade" singlecoil din cauza ca lama din otel magnetizat sau fier moale cromat reprezinta o spira in scurt circuit ce duce la taierea frecventelor inakte odata cu cresterea amplitudini sunetului captat.In acest fel la sunete cantate "fin' suna mai inaltwe si mai curat iar odata cu cresterea amplitudinii corzilor ciupite mai puternic se produce "reactia" si se taie din inalte lucru avantajos in "curatirea" sunetului ce tinde catre overdrive.
powerballad Posted July 22, 2010 Posted July 22, 2010 Eu am pe chitara ( Ibanez RGR320EX ) doua doze Dimarzio PAF Pro(neck si bridge), de pe o chitara Paul Gilbert signature.Totul depinde de distanta dozei fata de corzi(cel putin la mine pe chitara). Eu am gasit un sunet echilibrat astfel: doza de neck este la distanta de aprox. 0,5 cm de lemn si putin inaltata pe partea cu corzile subtiri iar cea din bridge la distanta de 1 cm de lemn si foarte putin inaltata pe partea cu corzile groase.Poate pare destul de ciudat dar cu acest setup nu am diferente de volum, pe pozitia middle se combina tonurile frumos, doza de neck suna minunat pe clean iar cea de bridge este foarte sensibila si nervoasa.
Sthell Posted July 22, 2010 Posted July 22, 2010 (edited) legat de Dirty Fingers, doza care se afla in posesia mea, a stat in jur de un an in pozitia de neck a chitarii (fiind varianta de bridge - nu stiu daca exista alte variante), iar clean-ul e cam murdar, pe de alta parte are al dracului de mare, iar diferenta intre volumul ei si doza de bridge era sesizabil (auzindu-se mai incet pe bridge). Am facut un test zilele astea cu doua corzi, cu dirty fingers-ul in bridge si un 57 classic in neck si parca si-a gasit locul perfect. E putin mai curata, nu mai e asa muddy, diferenta de volum neck/bridge e aproape insesizabila iar pe pozitia middle merg chiar ok. Nu conectasem la momentul respectiv si poturile, doar switch-ul, dozele si jack-out-ul. Ai doar grija ca bobinele dozei sa fie dedesuptul unde poti sa obtii usor armonice. Va suna mult mai bine. later edit: Ma gandeam ca ar trebui sa precizez, am adus modificari chitarii tocmai pentru ca a fost o idee proasta (in opinia mea) sa pun doza de bridge in neck si invers. Oricat as fi dat-o in jos, outputul tot era prea mare, plus ca nu erau pozitionate perfect sub corzi. Dar experimenteaza, nu e atat de greu sa rectifici doua trei lipituri, mai ales daca ambele sunt humbuckere. Spor la treaba. Edited July 22, 2010 by Sthell
liviusnop Posted July 22, 2010 Author Posted July 22, 2010 invader are output mai mare decat dirty fingers ? adik ar fi o optiune sa fie sh-8 invader in bridge si dirty fingers in neck ... faza e ca nu vreau sa se auda muddy sau neinregula ... desigur trebuie incercat dar mi se pare ok teoria cu bridge output > neck output si daca invader>dirty ar trebui sa fie ok huh ?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now