viobio Posted April 15, 2010 Share Posted April 15, 2010 (edited) am in cap de ceva timp sa fac doua pedale pe lampa una clean una distorsiune nu stiu daca am postat bine aici,daca nu este bine rog administratorul sa mute topicul acolo unde trebuie eu am destui prieteni care au diferite pareri despre soundul care trebuie sa l de la iesire aceste pedale cer si parerea voastra vis a vis de sunetul final cum vreti sa fie clean ul? cum vreti sa fie distorsiunea ce reglaje sa aiba? pedala va avea buton de comutare cu piciorul si va fi 100% true,cind este deconectata semnalul va trece sirma prin ea astept sugestii ! vreau si parerea celor care se si ocupa cu electronica pentru instrumente,domnii Panaitescu,Overdraive,Dark Rain Edited April 15, 2010 by viobio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Legion Posted April 15, 2010 Share Posted April 15, 2010 Am si eu o dilema - cum vine asta cu "pedala clean" ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wolverine Posted April 15, 2010 Share Posted April 15, 2010 Am si eu o dilema - cum vine asta cu "pedala clean" ? E "curata" - adica spalata si desinfectata bine inainte Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted April 15, 2010 Share Posted April 15, 2010 cum vine asta cu "pedala clean"? Probabil "clean" în sensul cã nu introduce distorsiuni armonice, which begs the question: de ce pe lampã? În orice caz, probabil ar fi mai potrivit termenul de preamplificator deºi pânã la urmã rezultatul depinde de contextul în care e utilizatã. I.e. oricât de "clean" e, dacã o bagi într-un amplificator care distorsioneazã deja numai "clean" n-o sã sune. Trecând peste nitpicking... Singurul meu sfat e sã incluzi ºi o ieºire cu cabsim, precum Blackstar, Digitech et al. În rest se ºtie foarte bine cã calitatea tonului e direct proporționalã cu numãrul de lãmpi prin care trece semnalul, aºa cã sunt sigur cã vei avea suficienți clienți, indiferent de cum sunã efectele. Link to comment Share on other sites More sharing options...
viobio Posted April 15, 2010 Author Share Posted April 15, 2010 (edited) Am si eu o dilema - cum vine asta cu "pedala clean" ? cu o chitara nu vei putea cinta niciodata introducind semnalul direct in putere sau ce amplificator mai are omu prin casa,lasind la o parte amplificatoarele de chitara trebuie ceva in fata,care sa amplifice semnalul stiu multi pusti care se chinuie cu amplificatoare din radiouri,scule de ascultat muzica,etc unii prefera sa cinte fara distorsiune poate am gresit eu cind am spus pedala de clean,mai corect este preamplificator Am utilizat Nobels Sound Studio ce continea Clean1, Clean2, Distortion, Delay/Reverb, cred ca inca mai am schema self reverse engineered (mi-a luat ceva timp!), o pedala extrem de reusita, poate fi sursa viabila de inspiratie pt. un proiect ca cel in discutie. Acele Clean-uri NU se pot obtine cu o pedala EQ (filtre active complexe) insa efectul in cintari Live este extrem de interesant si util.-Deci ce Clean ? - era intrebarea - tonuri noi ce surprind placut instrumentistul, cu aceeasi chitara, cu acelasi amp, fara artifacte digitale. PS. ... si salutari lui Vaska si pe acesta cale, Victor. un sfat bun la asta ma gindeam si eu cam ce am facut pina acum a fost numai la comanda si in cerc destul de restrins,eu stau prost cu timpul,le fac sa mai ma destind si sa le fac unele cadouri prietenilor mei in general sunetul final il fac cu proprietarul care trabuie sa vina si cu chitara din dotare este greu sa faci ceva sa fie foarte versatil sa sune la fel chiar daca se schimba chitara,am avut si "intrebaci " care au 3..6 chitari si vor ca un amplificator sa sune la fel chiar daca el schimba chitarile ca pe ciorapi le voi face alimentate de la 220v am ascultat citeva alimentate la 12v si nu ma surprind cu nimic,cel putin pe distorsiune este cam greu sa obtii o amplificare mare cind ai o tensiune anemica de 12v ieri a fost pe la mine userul powerballad ,cu microamplificatorul facut de mine (3w/6H2P/6P14P) am reglat etajul de intrare astfel incit sa aibe un clean extrem de curat cu o singura lampa se pot face lucruri minunate Edited April 15, 2010 by viobio Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnalogSound Posted April 15, 2010 Share Posted April 15, 2010 imi permit sa intervin putin vis a vis de tensiunea anemica de 12v care cu un flyback sau buckboost ... se poate face ceva mai mare adica pe la vreo 270-300v la un curent de 20-30mA ...ma rog parerea mea. din respect pentru vio o sa pun un post mai detaliat imediat ce termin treaba Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound Link to comment Share on other sites More sharing options...
viobio Posted April 15, 2010 Author Share Posted April 15, 2010 (edited) imi permit sa intervin putin vis a vis de tensiunea anemica de 12v care cu un flyback sau buckboost ... se poate face ceva mai mare adica pe la vreo 270-300v la un curent de 20-30mA ...ma rog parerea mea. din respect pentru vio o sa pun un post mai detaliat imediat ce termin treaba Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound da stiu ,dar nu sunt adeptul surselor in comutatie sau alte moduri de a ridica o tensiune,ma refer la montaje electronice o sa pun doua trafuri mici ,unul va ridica tensiunea la 220v stii despre ce este vorba... vreau sa fie 100% "analog sound" Edited April 15, 2010 by viobio Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnalogSound Posted April 15, 2010 Share Posted April 15, 2010 Asa folosesc eu in acest moment, alimentare 12vAc cu sursa de cel putin 800mA ridicata tensiunea cu un traf capsulat de cablaj cu secundar de 15v (just to be safe) redresat filtrat ... si restul se cunoaste dar si sursele in comutatie isi au locul lor bine definit si pot fi mult mai fiabile (ca sa nu vorbim de un randament ce depaseste destul de lejer 70%). Eu unul am incercat solutia si sunt destul de multumit de rezultat. Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound PS: Am experimentat destul de mult si cu tuburi subminiatura (duble triode) precum si pentode si iarasi rezultatele au fost mai mult decat multumitoare, singura chitibusareala este configuratia aleasa pentru ultimul tub din lant... daca o alegi gresit o sa ai pierderi de semnal cacalau cei care au dat cu nasul in tuburi stiu despre ce vorbesc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
viobio Posted April 15, 2010 Author Share Posted April 15, 2010 Asa folosesc eu in acest moment, alimentare 12vAc cu sursa de cel putin 800mA ridicata tensiunea cu un traf capsulat de cablaj cu secundar de 15v (just to be safe) redresat filtrat ... si restul se cunoaste dar si sursele in comutatie isi au locul lor bine definit si pot fi mult mai fiabile (ca sa nu vorbim de un randament ce depaseste destul de lejer 70%). Eu unul am incercat solutia si sunt destul de multumit de rezultat. Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound PS: Am experimentat destul de mult si cu tuburi subminiatura (duble triode) precum si pentode si iarasi rezultatele au fost mai mult decat multumitoare, singura chitibusareala este configuratia aleasa pentru ultimul tub din lant... daca o alegi gresit o sa ai pierderi de semnal cacalau cei care au dat cu nasul in tuburi stiu despre ce vorbesc. de repetor catodic este vorba? vreau sa le fac cu 6H17B Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnalogSound Posted April 15, 2010 Share Posted April 15, 2010 6N17B 6N18B Si da de repetor pe catod e vb Vis a vis de tuburi am obtinut o functionare foarte buna cu 6n16b (problema la tuburile de gen este ca papa la fel de mult curent de filament ca un tub normal, avantajul este clar in ceea ce priveste dimensiunea, eu am reusit sa bag doua bucati intr-o cutie stil Hammond BB. Noah poate dupa ce termin si eu cu nebunia asta cu mutatul vi pe la mine sa stam la o cafea si la niste teste invitatia este valabila dupa ora 17 sau in wk (traiasca jobu) Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound Link to comment Share on other sites More sharing options...
overdrive Posted April 15, 2010 Share Posted April 15, 2010 Poti incepe cu atasamentul.Cu un mic buffer de calitate la iesire poate ''misca'' un final destul de insensibil.Dar nu mai bine se face un proiect comun cu userii care nu isi permit un amp etc si sa se faca un proiect de amp care sa fie cit de cit de bun simt pentru a cinta cu el chiar pe scene medii(bineinteles cu un aport de manopera din partea lor)? mesaboogie_v1_bottlerocket.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
viobio Posted April 15, 2010 Author Share Posted April 15, 2010 Poti incepe cu atasamentul.Cu un mic buffer de calitate la iesire poate ''misca'' un final destul de insensibil.Dar nu mai bine se face un proiect comun cu userii care nu isi permit un amp etc si sa se faca un proiect de amp care sa fie cit de cit de bun simt pentru a cinta cu el chiar pe scene medii(bineinteles cu un aport de manopera din partea lor)? salut este o schema tipica de distors,folosita de cam toata lumea,inclusiv de mine la topologia asta ma gindeam si eu de proiectul comun ,nu stiu ce sa zic... Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 Vorbind de Clean cred ca implica ceva efort realizarea unei pedale cu tub si filtre adecvate scopului propus la tensiuni.."normale" "Normale" adicã pe la 250V? Nu e deloc dificil. De fapt se foloseºte cam acelaºi circuit la toate canalele "clean" de la primele Fender încoace. Chestiunea e alta: sunt curios dacã ar fi în stare cineva sã deosebeascã un astfel de preamplificator pe lampã de unul similar cu (MOS)FET sau operaționale for that matter. Un proiect specific dezvoltat pentru un anumit segment din piața româneascã cred cã ar fi binevenit ºi s-ar putea realiza într-un astfel de context dar cum se împarte profitul la final? Sau îl facem de amorul artei (open source) ºi îl produce apoi cine vrea, inclusiv chitariºtii înºiºi? Mie mi-ar conveni ºi aºa dar cred cã Viobio se gândea la altceva. Sau poate un spirit competițional ar fi mai productiv? Link to comment Share on other sites More sharing options...
viobio Posted April 16, 2010 Author Share Posted April 16, 2010 "Normale" adicã pe la 250V? Nu e deloc dificil. De fapt se foloseºte cam acelaºi circuit la toate canalele "clean" de la primele Fender încoace.Chestiunea e alta: sunt curios dacã ar fi în stare cineva sã deosebeascã un astfel de preamplificator pe lampã de unul similar cu (MOS)FET sau operaționale for that matter. Un proiect specific dezvoltat pentru un anumit segment din piața româneascã cred cã ar fi binevenit ºi s-ar putea realiza într-un astfel de context dar cum se împarte profitul la final? Sau îl facem de amorul artei (open source) ºi îl produce apoi cine vrea, inclusiv chitariºtii înºiºi? Mie mi-ar conveni ºi aºa dar cred cã Viobio se gândea la altceva. Sau poate un spirit competițional ar fi mai productiv? eu le fac de amorul artei am mai spus si altadata ,eu nu fac amplificatoare sau alte montaje ,pentru bani!! multi sar in sus ca sunt scumpe,le recomand sa si faca singuri daca ii duce capul,cind se vor apuca de construit vor vedea cit costa numai piesele in general nu ma bag in treburi amestecate cu alte persoane,de aici apar tot felul de conflicte si de multe ori se strica prietenii cine are ureche antrenata va face diferenta intre lampa si siliciu dupa ce voi face prototipul si daca sunt multumit de sunet ,o sa dau schema tuturor care sunt interesati,sa l faca singuri Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 (edited) am in cap de ceva timp sa fac doua pedale pe lampauna clean una distorsiune nu stiu daca am postat bine aici,daca nu este bine rog administratorul sa mute topicul acolo unde trebuie eu am destui prieteni care au diferite pareri despre soundul care trebuie sa l de la iesire aceste pedale cer si parerea voastra vis a vis de sunetul final cum vreti sa fie clean ul? cum vreti sa fie distorsiunea ce reglaje sa aiba? pedala va avea buton de comutare cu piciorul si va fi 100% true,cind este deconectata semnalul va trece sirma prin ea astept sugestii ! vreau si parerea celor care se si ocupa cu electronica pentru instrumente,domnii Panaitescu,Overdraive,Dark Rain Mu prea am inteles care ar fi dilema? Treci si pe la tpicul "Jocuri de Logica " ca sa poti sa formulezi cam ce vrei sa spui ... Zici ca trebuie preamp ca fara nu merge ,,,LA CE MAI TREBUIE 100% TRUE ???? UNDE ????? ca sa legi doza de chitara direct la difuzor ?????????? Faci ce vrei , experimentezi ce vrei apoi cand esti la rezultatul final poti sa fii multumit sau nu ,si poti sa pui piese in care sa auzim sunetul. Sunetul singur singurel nu intotdeauna se poate folosi in trupa. Pe de alta parte CITESTE PE RGC.RO Sau scris pana cum sute de pagini pe aceste teme. Daca vrei CHAT ai o fereastra aici jos subsolul paginii si convoci lumea la discutii din astea aiurea care nu prea au nici un rost odata ce majoritatea nu stie ce vrea si despre ce este vorba. Iar daca eu fabric ceva efecte de vanzare nu o sa spun ca sunt aiurea cu ele sau fara ele e tot aia dar e mai bine sa cumperi caci vei avea TONUL.(cumparat) Deci ce a spus odata la vre-o betie tovarasul LENIN ramane valabil . Edited April 16, 2010 by karpi Link to comment Share on other sites More sharing options...
bure_73 Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 @ Karpi chiar trebui sa te iei de toata lumea? Vio nu este chitarist si pur si simplu cere sugesti si idei de la cei care activeaza in domeniu nu cred ca este nevoie sa se duca in topicul'' Jocuri de logica" cum spui tu. Am avut ocazia sa pun mana pe niste lucruri facute de el si crede-ma ca sunt super profi facute iar ca si pricepere in electronica nu am cuvinte Daca ti se parea ca este un topic aberant ,trebuia sa il ignori .Eu nu spun ca nu te pricepi chiar au fost chesti in topicurile tale care au fost foarte utile dar .... in fine din partea mea poti continua sa spui ce vrei ,voi ignora posturile in care dai sfaturi nu prea utile Revenind la subiect Vio vrea sa faca o pedala care sa fie mai mult decat un drive un distors versatil sa poti obtine un clean cald (cam de Fender) si un distors agresiv ,cel putin asa am inteles eu din discutia cu Vio Astept cu nerabdare rezultate Toate bune Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 @ Karpi chiar trebui sa te iei de toata lumea? Vio nu este chitarist si pur si simplu cere sugesti si idei de la cei care activeaza in domeniu nu cred ca este nevoie sa se duca in topicul'' Jocuri de logica" cum spui tu. Am avut ocazia sa pun mana pe niste lucruri facute de el si crede-ma ca sunt super profi facute iar ca si pricepere in electronica nu am cuvinte Daca ti se parea ca este un topic aberant ,trebuia sa il ignori .Eu nu spun ca nu te pricepi chiar au fost chesti in topicurile tale care au fost foarte utile dar .... in fine din partea mea poti continua sa spui ce vrei ,voi ignora posturile in care dai sfaturi nu prea utile Revenind la subiect Vio vrea sa faca o pedala care sa fie mai mult decat un drive un distors versatil sa poti obtine un clean cald (cam de Fender) si un distors agresiv ,cel putin asa am inteles eu din discutia cu Vio Astept cu nerabdare rezultate Toate bune Subiectul sa mai discutat de 100 de ori , se tot deschid noi si noi topicuri pe aceisai tema si nu se mai gaseste nimic la un loc . Plus raspund toti care habar nu au despre ce este vorba.Doar sasa ca sa se afle in treaba. In primul rand clarificati despre ce "Clean" vorbiti .Clean este unul singur nici cald nici rece doar "clean" adica un sunet nealterat in nici un fel.Tot ce este alterat este o distorsiune . Initiatorul topicului sa citesaca sa invete si dupa ec ajunge la o concluzie despre de fapt ce si-ar dori sa intrebe cum se realizeaza. Pana atunci s-a inventat acea fereastra de CHAT unde poti sa sustii discutii particulare sa intrebi aiureli ptr care nu deschizi cate un topic nou. Este plin si de scheme cu explicatii tot si pe rgc.ro plus cu link-uri cam la tot ce-ti doreste inima. Dar cum nimeni nu este in stare sa invete vrea totul SA I SA SPUNA ,...ca la INFORMATII Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 OK, hai sã clarificãm niºte lucuri. La ce naiba vã referiți când spuneți "clean"? Pentru ca Arpi a explicat destul de simplu problema mai sus. Dacã "egalizator" (care tot un termen impropriu e) vã trebuie, de ce nu-i spuneți egalizator? ªi de ce cu "filtre active" (încã o noțiune ambiguã)? ªi mai important, de ce egalizator pe lãmpi?! cine plateste pretul unei astfel de pedale, probabil AUDE diferenta de sound La fel cum faci tu presupuneri pot face ºi eu. Eu spun cã de fapt se mint singuri. Noroc cã presupunerile ãstea se pot proba. Nu zic cã nu se pot face preamplificatoare sau filtre bune pe lampã, se pot face ºi proaste, la fel cum se pot face bune sau proaste ºi cu tranzistori sau digitale. Diferența e cã: 1. unul pe lãmpi o sã fie mult mai greu, voluminos, o sã emane mai multã cãldurã ºi va avea durata medie de funcționare mai scurtã. 2. cu unul digital se poate obține Q mult mai mare, dacã asta te intereseazã. În plus complexitatea hardware-ului ºi zgomotul introdus nu sunt corelate cu numãrul de filtre. Acestea fiind spune, bineînțeles cã un filtru "bun" dupã criterii inginereºti nu va "suna bine" neapãrat. "Bine" pentru cine, în primul rând? Deci toatã discuția oricum nu are sens. Good luck with the corksniffing! Link to comment Share on other sites More sharing options...
viobio Posted April 16, 2010 Author Share Posted April 16, 2010 Subiectul sa mai discutat de 100 de ori , se tot deschid noi si noi topicuri pe aceisai tema si nu se mai gaseste nimic la un loc .Plus raspund toti care habar nu au despre ce este vorba.Doar sasa ca sa se afle in treaba. In primul rand clarificati despre ce "Clean" vorbiti .Clean este unul singur nici cald nici rece doar "clean" adica un sunet nealterat in nici un fel.Tot ce este alterat este o distorsiune . Initiatorul topicului sa citesaca sa invete si dupa ec ajunge la o concluzie despre de fapt ce si-ar dori sa intrebe cum se realizeaza. Pana atunci s-a inventat acea fereastra de CHAT unde poti sa sustii discutii particulare sa intrebi aiureli ptr care nu deschizi cate un topic nou. Este plin si de scheme cu explicatii tot si pe rgc.ro plus cu link-uri cam la tot ce-ti doreste inima. Dar cum nimeni nu este in stare sa invete vrea totul SA I SA SPUNA ,...ca la INFORMATII domnule eu stiu cum se fac si cu ce se maninca aceste efecte am 38 de ani si de la 16 ani tot fac electronica eu altceva am vrut sa aflu am vrut pareri vis a vis de reglaje,sunet daca par prost si novice ,asta este este ultimul meu post pe rgc probabil ca deranjez cei care mai au nevoie de mine stiu unde sa ma gaseasca acest topic se poate inchide sau sterge Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnalogSound Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 Si uite asa incet incet se ajunge iarasi la o discuie FET/BJT/etc Vs Lampa... la care din pacate nu se gaseste nici un raspuns. Stiu ca in capul unora este propozitia: isi taie craca de sub picioare. Dar si un amp solid state poate suna mult mai bine decat un amp cu tuburi facut mediocru. Domnul Dan Panaitescu (care dupa mine este un guru in tuburi alaturi de dan(overdrive)) sublinia cand lucrezi cu tuburi trebuie tinut cont de un camion de factori si la final daca ai o boxa (incinta acustica proasta) poti face un mic pishu pe el de sunet, stiu ca este cliseu ceea ce am sa zic dar soundul este direct proportional calitativ vorbin cu calitatea celei mai slabe verigi din lant asa ca daca o pedala cu tuburi o introvarasti intr-un amp prost nu te astepta sa iti faca minuni pentru ca pana la urma nu sunt niste omuleti mici inauntru care atunci cand bagi pedala se duc mana in amp si dau la manivela... sincer acum. Iar ca sound.... asta e subiectiv indiferent de ce spun unii si altii, am auzit trupe care sunau foarte bine cu un fuzz care avea un bias la tranzistori sarit rau de tot de pe fix (adica era al dracu de gated) si se potrivea foarte bine in context si am vazut trupe care cantau cu un distors cremos si bine facut care taia foarte bine in mix si sunau ca niste cizme. Haideti totusi sa lasam lucrurile astea de-oparte pentru ca pana la urma daca vrei sa faci un business trebuie sa te mulezi pe client. daca clientul vrea sa sune ca o basina dupa o oala de fasole... atunci... cine sunt eu sa ii spun ca nu e bine sa sune asa avand in vedere ca eu nu sunt artist sau nu am aceiasi viziune cu el... Concluzia? in umila mea opinie daca vrei sa faci o pedala vio fa-o si vezu dupa aceea daca place sau nu daca se muleaza pe ceva sau nu daca sunt clienti sau nu. foarte multe pedale facute de mine au placut la unii si au displacut profund la altii pentru ca pur si simplu nu se mulau pe stilul lor. Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound PS: si daca pare clieseu ceea ce am scris mai sus sper sa aveti buna credinta ca sunt numai lucruri de bun simt si nimic mai mult si mai ales sunt lucruri pe care le-am invatzat din putina experienta pe care o am in acest domeniu Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 Am scri sca sunetul "OPTIM" depinde de ambientalul in care-l vei folosi . Cant intr-un spatiu fara ecou ,capitonat , perdele , fotolii de plus , plin de spectatori voi folosi un sunet mai deschis si voi folosi un reverb pronuntat cu inaltele reglate aprox 4dB sub normal sa nu mordareasca sunetul pre tare. Cant intr-o hala de espozitii din sticla si beton , reduc din EQ parametric basul in zona unde pot sa apara unde stationare, reduc inaltele pana la limita ingaduita de conditii , limitez banda cat se poate ca sa ramana ceva inteligibil din sunetul chitarei m, nu ma lansesz sa fac shreding caci oricum se vor amesteca sunetele. Pe langa asta depinde de ce instrumnete in aceiasi plaja dwe medii exista in trupa. Pe inregistrari aceiasi priobleme , sa nu ma umbreasca alt instrument si sa nu umbresc alt instrument solistic sau vvocea . Aceste observatii sunt doar cateva din mai multe probleme.... DECI NU EXISTA UN SINGUR TON SAU UN SINGUR REGLAJ.!!!!!!!!!!!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 OK, hai sã clarificãm niºte lucuri.La ce naiba vã referiți când spuneți "clean"? Pentru ca Arpi a explicat destul de simplu problema mai sus. Dacã "egalizator" (care tot un termen impropriu e) vã trebuie, de ce nu-i spuneți egalizator? ªi de ce cu "filtre active" (încã o noțiune ambiguã)? ªi mai important, de ce egalizator pe lãmpi?! La fel cum faci tu presupuneri pot face ºi eu. Eu spun cã de fapt se mint singuri. Noroc cã presupunerile ãstea se pot proba. Nu zic cã nu se pot face preamplificatoare sau filtre bune pe lampã, se pot face ºi proaste, la fel cum se pot face bune sau proaste ºi cu tranzistori sau digitale. Diferența e cã: 1. unul pe lãmpi o sã fie mult mai greu, voluminos, o sã emane mai multã cãldurã ºi va avea durata medie de funcționare mai scurtã. 2. cu unul digital se poate obține Q mult mai mare, dacã asta te intereseazã. În plus complexitatea hardware-ului ºi zgomotul introdus nu sunt corelate cu numãrul de filtre. Acestea fiind spune, bineînțeles cã un filtru "bun" dupã criterii inginereºti nu va "suna bine" neapãrat. "Bine" pentru cine, în primul rând? Deci toatã discuția oricum nu are sens. Good luck with the corksniffing! Nu am mai vrut sa zic nimic despre EQ datr exista si EQ activ cu tuburi ,Respectiv se cheama active cele care au circuitul de filtraj in bucla de reactie in consecinta efectiv amplifica unele frecvente si atenueaza altele prin contributia elementul activ tub sau tranzistor.Nu trebuie sa fie schema cu girator unde fiecare frecventa are un element activ. HiFi-sti si Chitatristi -lor de fapt nu le prea convine sunetul realizat cu EQ activ deoarece introduce si defazaje plus culoarea sunetului nu-i "naturala"/ DAR cum spune colegul nostru @dark_rain uni chitaristi doresc chiar un ton ce suna "urat" scurt pe o plaja de armonice ingusta fortat +gatuit ..fara sustain...,vezi la Hendrix "crying dying tones" care cotrasteaza cu sunetele briliante care plutesc si zboara din soloul ce urmeaza sau .... la multi chitaristi folosirea de un reglaj "crunch" cu timbre aparte la fel pentru a face o diferentiere intre saoundul unei piese fata de celelalte sau fate de solo ..sau sa sune mai plin ...etc Statiile de chitara cu Tone Stack pasiv au o trecere mai "naturala" si mai echilibrata in continutul armonicelor . Sfatul pe care-l gaseste amatorul pe mai toate site-urile este sa folosesti EQ activ numai pe taiat /atenuat frecvente si foarte putin nu mai mult de +3dB in caz de nevoie la "amplificat" unele frecvente. Daca folositi EQ grafic activ dupa un distors poti sa realizezi un sound specific ,dar acesta se comporta bine numai timbral pe o largime de maxim 3/4 octava mai sus sau mai jos nu mai aduce a ce dorim. O statie cu filtrele dispersate pe etaje si cu un tonestack pasiv care ataca etajul final se comporta alt fel .Distorsiunile pe fiecare etaj se aduna , pe fiecare etaj se distorsioneaza anumite frecvente mai puternic dupa filtrarea in tonestack urmeaz etajul final care si el contribuie la toneshaping plus traf de iesire daca este cazul , difuzor si boxa . Dupa aceasta urmeaza spatiul in care se foloseste si alte conditii. OK, hai sã clarificãm niºte lucuri.La ce naiba vã referiți când spuneți "clean"? Pentru ca Arpi a explicat destul de simplu problema mai sus. Dacã "egalizator" (care tot un termen impropriu e) vã trebuie, de ce nu-i spuneți egalizator? ªi de ce cu "filtre active" (încã o noțiune ambiguã)? ªi mai important, de ce egalizator pe lãmpi?! La fel cum faci tu presupuneri pot face ºi eu. Eu spun cã de fapt se mint singuri. Noroc cã presupunerile ãstea se pot proba. Nu zic cã nu se pot face preamplificatoare sau filtre bune pe lampã, se pot face ºi proaste, la fel cum se pot face bune sau proaste ºi cu tranzistori sau digitale. Diferența e cã: 1. unul pe lãmpi o sã fie mult mai greu, voluminos, o sã emane mai multã cãldurã ºi va avea durata medie de funcționare mai scurtã. 2. cu unul digital se poate obține Q mult mai mare, dacã asta te intereseazã. În plus complexitatea hardware-ului ºi zgomotul introdus nu sunt corelate cu numãrul de filtre. Acestea fiind spune, bineînțeles cã un filtru "bun" dupã criterii inginereºti nu va "suna bine" neapãrat. "Bine" pentru cine, în primul rând? Deci toatã discuția oricum nu are sens. Good luck with the corksniffing! Nu am mai vrut sa zic nimic despre EQ datr exista si EQ activ cu tuburi ,Respectiv se cheama active cele care au circuitul de filtraj in bucla de reactie in consecinta efectiv amplifica unele frecvente si atenueaza altele prin contributia elementul activ tub sau tranzistor.Nu trebuie sa fie schema cu girator unde fiecare frecventa are un element activ. HiFi-sti si Chitatristi -lor de fapt nu le prea convine sunetul realizat cu EQ activ deoarece introduce si defazaje plus culoarea sunetului nu-i "naturala"/ DAR cum spune colegul nostru @dark_rain uni chitaristi doresc chiar un ton ce suna "urat" scurt pe o plaja de armonice ingusta fortat +gatuit ..fara sustain...,vezi la Hendrix "crying dying tones" care cotrasteaza cu sunetele briliante care plutesc si zboara din soloul ce urmeaza sau .... la multi chitaristi folosirea de un reglaj "crunch" cu timbre aparte la fel pentru a face o diferentiere intre saoundul unei piese fata de celelalte sau fate de solo ..sau sa sune mai plin ...etc Statiile de chitara cu Tone Stack pasiv au o trecere mai "naturala" si mai echilibrata in continutul armonicelor . Sfatul pe care-l gaseste amatorul pe mai toate site-urile este sa folosesti EQ activ numai pe taiat /atenuat frecvente si foarte putin nu mai mult de +3dB in caz de nevoie la "amplificat" unele frecvente. Daca folositi EQ grafic activ dupa un distors poti sa realizezi un sound specific ,dar acesta se comporta bine numai timbral pe o largime de maxim 3/4 octava mai sus sau mai jos nu mai aduce a ce dorim. O statie cu filtrele dispersate pe etaje si cu un tonestack pasiv care ataca etajul final se comporta alt fel .Distorsiunile pe fiecare etaj se aduna , pe fiecare etaj se distorsioneaza anumite frecvente mai puternic dupa filtrarea in tonestack urmeaz etajul final care si el contribuie la toneshaping plus traf de iesire daca este cazul , difuzor si boxa . Dupa aceasta urmeaza spatiul in care se foloseste si alte conditii. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bure_73 Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 Ce-a spus Gabi are perfecta dreptate un ton bun poti obtine si pe procesor si pe pedala si pe lampa ideea este sa sti sa-l faci exact asa cum trebui sau cum iti place tie (tonul cel mai bun este tonul care iti place tie la fel cum chitara ce-a mai buna este ce-a care iti place tie, nu exista o chitara suprema la fel cum nu exista o pedala suprema sau o statie the best).Ideea este ca Vio a cerut o parere celor care au facut o pedala si s-au lovit de probleme iar noua o parere despre cum ne-ar placea sa sune Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 (edited) am in cap de ceva timp sa fac doua pedale pe lampauna clean una distorsiune nu stiu daca am postat bine aici,daca nu este bine rog administratorul sa mute topicul acolo unde trebuie eu am destui prieteni care au diferite pareri despre soundul care trebuie sa l de la iesire aceste pedale cer si parerea voastra vis a vis de sunetul final cum vreti sa fie clean ul? cum vreti sa fie distorsiunea ce reglaje sa aiba? pedala va avea buton de comutare cu piciorul si va fi 100% true,cind este deconectata semnalul va trece sirma prin ea astept sugestii ! vreau si parerea celor care se si ocupa cu electronica pentru instrumente,domnii Panaitescu,Overdraive,Dark Rain Eu stiu cum vreau sa fie in diferite conditii tonul la ce cant si unde cant eu . De ce as vrea eu sa sune pedala ta "nu stiu cum" , este treaba ta personala . Chestia cu cum sa sune este parca ai intreba cum sa colorez aceasta pictura . Dupa simtul tau artistic ,apoi poate sa vina criticii care sa te ridice in slavi sau sa te coboare . Cum a spus cineva intrebat in Retezat daca ia placut in excursia la Lacul Ana el a raspuns ,,, "...a fost extraordinar pe traseu ,dar coloritul nu mi-a placut ..." ( nu-i gluma asa a spus omul ) . Ce-a spus Gabi are perfecta dreptate un ton bun poti obtine si pe procesor si pe pedala si pe lampa ideea este sa sti sa-l faci exact asa cum trebui sau cum iti place tie (tonul cel mai bun este tonul care iti place tie la fel cum chitara ce-a mai buna este ce-a care iti place tie, nu exista o chitara suprema la fel cum nu exista o pedala suprema sau o statie the best).Ideea este ca Vio a cerut o parere celor care au facut o pedala si s-au lovit de probleme iar noua o parere despre cum ne-ar placea sa sune De ce sa spun eu cum mi-ar placea sa sune pedala lui ?Vrea sa mi-o vanda si am spus ca nu o cumpar numa daca-mi place cum suna? De raspuns am raspuns si la sunetele lui amandoua sunt OK , diferente minime ce le pot scoate din reglaj de gain si EQ cu mai orice pedala sau procesor de-al meu. Ca sa fiu si "constructiv". DOCTOR BOOGEY , usor modificat este cea mai buna optiune ptr un amator , exista si schema tot cu JFET cu doua canale separate Red si Oragnge care au si pe canal cateva switch-uri.acestea completate cu switch=uri ce sa schimbe valorile unor condensatoare de decuplaj din Source ( sau sa introduca un condensator in Source la unul din FET unde nu-i prevazut cea ce va creste amplificarea si joasele ) ai o plaja extrem de larga de sunete,timbre m distorsiuni si suna 90% a Mesa Boogie si direct in Line/In . Numai filtre pasive practic clonat circuitul pe tuburi al lui Mesa Boogie . Inca nu am avut ocazia sa-l incerc cu comboul meu pe MOSFET dar din incerceri separate una de alta sunt convins ca suna 90% a Mesa Boogie .Nu pot sa cant acasa la 70W +overdrive ce ajunge la aprox 120W si chiar cu powercompression al difuzorului scol tot blocul.Dar urmeaza sa-i fac un preamplif cu mai multe canale (4) cu comanda de la o pedala al comutarii . Avantaj ,mai usor mai fiabil, si mai usor de " modat" si nu in ultimul rand mai ieftin. Edited April 16, 2010 by karpi Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnalogSound Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 @karpi asa este am modificat la dr boogieul acela pana l-a luat dracu si a venit adriano la mine si el cu gurita lui a spus: gabi nu iau pedala asta ca suna foarte apropiat de messa al meu si nu are rost deci se poate si cu tranzistori numai vointa sa fie. Cu respect, Gabriel Tudoran PS: si decat un circuit hibrid cu operationale si tuburi mai bine unul facut integral cu solid state... HAC parerea mea. Multe chiar prea multe scheme de genul acesta si lampa aia este pusa pe post de dioda de clipping acolo ... pentru ca la ce tensiuni se vehiculeaza pe acolo tubul ala nici macar nu este deschis total, cine doreste mai multe lamuriri pot sa dau dar sunt sigur ca cei carora m-am adresat au inteles prea bine ce am vrut sa zic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 (edited) @karpi asa este am modificat la dr boogieul acela pana l-a luat dracu si a venit adriano la mine si el cu gurita lui a spus: gabi nu iau pedala asta ca suna foarte apropiat de messa al meu si nu are rost deci se poate si cu tranzistori numai vointa sa fie. Cu respect, Gabriel Tudoran PS: si decat un circuit hibrid cu operationale si tuburi mai bine unul facut integral cu solid state... HAC parerea mea. Multe chiar prea multe scheme de genul acesta si lampa aia este pusa pe post de dioda de clipping acolo ... pentru ca la ce tensiuni se vehiculeaza pe acolo tubul ala nici macar nu este deschis total, cine doreste mai multe lamuriri pot sa dau dar sunt sigur ca cei carora m-am adresat au inteles prea bine ce am vrut sa zic. Ai putea sa ne dai si noua indicatii cu modificarile , eu nu am mai avut timp si o problema ec am ar fi ca nu are "baza" destula sound-ul.SI nu mi-a mers figura sa schimb doua conndensatoare.e mai complexa treaba cu filtrele dispersate pe toata "lungimea" circuitului. Am facut altul ptr chit bas e OK dar nu-i ce trebuie.Am facut cu reglaj de impedanta de intrare suna bine si am acel sunet luung de bas ca si pe o statie reala cu dif cu tot dar bineinteles ca ptr chitara nu mai am sound-ul de Mesa. Vreaiu sunetul de mesa dar cu o idee de joase mai multe. Efectic nu am avut timp sa experimentez si nu merge cu voblerul si analizorul de sopectru trebuie sa aud sunetul cu chitara-n brate.Si ia timp. Cred ca am scris ca MOSFET dat in overdrive suna ca si lampa chiar si fara traf de iesire , suna mai inchis deoarece am joase mai multe fara traf de iesire .Si iata daca incercam cu preampul Doctor Boogey eram la tonul ce-l caut ...hehehe Nu am avut curaj sa ma duc la cantat cu efectul asta ca nu eram sigur daca am gain suficient ,asa ca am dus Korg Pandora cu care am incercat la repetitii care are semnal mare pe iesire. In legatura ca cate o lampa folosita ptr overdrive ,este OK produce putine intermodulatii are forma de limitare rotunsita cea ce inseamna sunet cald si fara inalte .Deci nu prea agreat de metalisti. In schimb ptr chitaristi solisti-instrumentisti le da un sunet mai clar care nu se amesteca deci o definitie mai buna , inaltele Vezi Satriani etc...;le compenseaza cu harmoniser sau chiar cu un chorus in bucla paralela de unde dozeaza cat vrea pe ca sa ramana corp[ul sunetului nealterat. Deci ptr METALISTI ...lampa suna mai inchis si mai moale decat distorsiunea cu semiconductoare .Nu sune destul de agressiv .Tot incerc sa fac un distors ptr metale dar nu prea mi-a iesit ce vreau ,.Am auzit la niste americani si am intrebat dar vad ca nu mi-a raspuns inca ce foloseste. http://www.jamwave.com/artist.aspx?AID=5216 "harold" Are un ton de chitara super , suna dur agresiv dar nu acopera vocea !!! Am verificat nu a raspuns , cine stie poate nici nu el este cel care pune muzica la promovare ci un angajat sau o firma... Edited April 16, 2010 by karpi Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnalogSound Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 Nu o sa postez aici modificarile facute de mine dar, o sa iti dau pe mail ce modificari am facut eu (pe mail sau pe PM) ceva mai pe seara ca nu am schema in fata. Cu respect, Gabriel Tudoran Analog Sound Link to comment Share on other sites More sharing options...
panda Posted April 16, 2010 Share Posted April 16, 2010 cred ca ar trebui sa lamurim lucrurile;una este sunetul pedale +amp,si alta este numai amp.una din explicatii ar fi compresia care se obtine natural,si care este evident in avantajul ampului fara pedale.sunetele acelea speciale pe care le auziti si care par de neatins de muritorii de rand se obtin plecand si dela surse,care se dimensioneaza functie de stilul de cantat.de exempu,la un amp de blues sursa se subdimensioneaza un pic .pt ca la volum mai mare sa "cada"cat trebuie si sa apara o compresie care nu poate fi simulata cu nimc.la un amp de rock dur sursa se supradimensioneaza tocmai ca sa asigure curent atunci cand i se cere.la ampurile comerciale bineinteles ca nu isi bate nimei capul cu asta[din motive lesne de inteles]de curand am montat noi clona aceea de dumble,si inca odata mi s-a confirmat ceea ce sustin mai sus.ce sa va spun,ca numai traful de iesire dela mercury magnetic costa vreo 260$.plecati dele ideea ca BUN CU BUN SE FACE !nu am auzit pana acum de ceva bun si ieftin[poate doar in romania ,campioana tzepelor]vrei sa pui o pedala cu 2 integrate si 3 tranzistori si vrei sa sune ca un amp de 4000$-pai asta nu se poate!totul este ca stii exact ce anume vrei si cat esti dispus sa investesti in sunet.nu poti avea pretentie dela un amator care o face ca pt hoby,sa bage multi bani in scule,dar ce ne facem cu trupe care au pretentii si nu suna ABSOLUT NIMIC!!! pai daca din asta traiesti atunci respectat-te pe tine [ca profesionist]si in aceeasi masura si publicul care te plateste.o sa va spun totusi 2 lucruri de care ar trebui sa tina cont orice chitarist;un amp trebuie sa sune bine INDIFERENT CUM PUI BUTOANELE -aceea este caracteristica lui de sunet.daca suna prost.poti sa invatri pana ametesti de butoane ca ne se va obtine nimic.al 2-lea lucru,trebuie ca sunetul sa-ti induca o anumita stare care sa te faca sa scoti tot ce ai mai bun din tine.aceste sant cele 2 criterii de baza in alegerea sunetului/restul este poveste-ca tranzistori,ca lampi etc etc.am mai spus ca sant ampuri cu tz cu mult mai bune decat multe ampuri pe tuburi.legenda tubului este strict legata de o anume calitate a componentelor si a modului de lucru.in ziua de azi au ramas destul de putine firme care se respecta si sant adevarati profesionisti.noua ne trec prin mana aici zeci de marci si credeti-ma ca stiu ce spun.am vazut amp chinezesc de 30w all tube,cu boxa de 2x12 care costa 150 euro !!-suna jenant de prost,cu muuuult mai prost dect un amp mediu pe tz.in concluzie,pana la urma totul este ce anume vrei sa faci cu el si cati bani vrei sa te coste. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vaxe Posted May 26, 2010 Share Posted May 26, 2010 am in cap de ceva timp sa fac doua pedale pe lampauna clean una distorsiune nu stiu daca am postat bine aici,daca nu este bine rog administratorul sa mute topicul acolo unde trebuie eu am destui prieteni care au diferite pareri despre soundul care trebuie sa l de la iesire aceste pedale cer si parerea voastra vis a vis de sunetul final cum vreti sa fie clean ul? cum vreti sa fie distorsiunea ce reglaje sa aiba? pedala va avea buton de comutare cu piciorul si va fi 100% true,cind este deconectata semnalul va trece sirma prin ea astept sugestii ! vreau si parerea celor care se si ocupa cu electronica pentru instrumente,domnii Panaitescu,Overdraive,Dark Rain Daca tot se cer pareri eu cred ca ceva de genul asta ar fi: PS: Am facut "copy - paste" la adresele de mai sus pentru ca nu am stiut sa le inserez ca hyperlink ... sper ca scuzele sa-mi fie acceptate ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now