gadjo Posted March 3, 2009 Posted March 3, 2009 lolz.. 'Boss Crappy Cable' .. o cutie mai babana cu 10 metri de sarma incolacita bine inauntru si cu un switch
karpi Posted March 3, 2009 Posted March 3, 2009 de ce si-ar lua cineva "simulator de cablu lung si prost" cand ar putea simplu sa-si ia un... Cablu Lung Si Prost ? here's a myth for you guys to bust: Boss pedals suck imi explica si mie cineva de ce bufferul de la boss imi strica tot mojo-ul potului de volum? ex: (fara boss in lant) dau potul de volum sub 7... sunt clean aproape... dau sub 5... sunt country-clean dau la max... am gain de lead (asta desigur cu aceleasi setari la pedala non-boss sau la amp) (cu boss in lantz) dau potul la max.. acelasi ton... dau la 7... mm aproape acelasi gain.. dau sub 4-3... abia incepe sa se curetze... dar greu... PS: acest lucru se intampla si in bypass (cu o alta pedala pt gain sau cu gainul din amp) si cu pedala ON De ex daca esti pe emitator nu ai cablu de loc . Oata ce ai bufer , adica ai impedantele adaptate este normal ca acel "integrator reglabil"(FTJ) din potmetru de volum+cablu sa nu mai functioneze, dar cu true bypass se rezolva , adica fara buffer. Majoritatea nu au nevoie de buffer ,dar e normal sa vrea sa incerce ,sa aiba si aceasta posbilitate . Majoritatea pedalelor/efectelor au buffer si nu au true bypass , adica nu au controlul fin al timbrului din potmetru de volum. In plus trebuie si un distors cu intrare "neadaptata" cu filtrele respective gen overdrive (nu cu diode clipping ci tranzistoare saturate )asa vei avea si mai pronuntat efectul cu potmetru de volum.
apocalipsa Posted March 6, 2009 Posted March 6, 2009 este clara tenta de promo a filmului. nu s-a pus in discutie detaliata partea de gain a fiecarei pedale in parte, lucru destul de important de altfel... nu discut calitatea celor de la VS care sincer mi se pare ca au o abordare diferita a pietei si bravo lor. mi se pare f utila kestia cu op amp... din ce pedale am incercat boss-ul e cam naspa iar vox satchurator nu il doresc nimanui la cum suna...
FiveseveN Posted March 24, 2009 Author Posted March 24, 2009 Ca sa mai adunam informatie utila aici va reamintesc despre articolele lui R.G. Keen care descriu cateva efecte bine cunoscute, The Technology Of The... Fuzz Face, Univibe, Tube Screamer, Wah pedals si The Ins And Outs of Bypassing Effects. Sunt destul de vechi si destinate in principal electronistului amator dar raman o sursa excelenta de informatii.
Cursedone Posted June 7, 2009 Posted June 7, 2009 am si eu o intrebare, stiu ca depinde de doza dar de exemplu cu asta http://store.guitarfetish.com/gfsporacrpok1.html daca o pun in pozitia de neck pentru un sunet mai modern si un ton de solo mai cu atitudine dar cateodata nu imi convine caldura si bassu date de pozitia de neck, cu un egalizator(la care dau frecventele inalte in blana si joase mai incet) as putea sa obtin un ton asemanator cu tonul pe care l-as obtine daca as fi pus doza in bridge?
Guest Legion Posted June 7, 2009 Posted June 7, 2009 am si eu o intrebare, stiu ca depinde de doza dar de exemplu cu asta http://store.guitarfetish.com/gfsporacrpok1.html daca o pun in pozitia de neck pentru un sunet mai modern si un ton de solo mai cu atitudine dar cateodata nu imi convine caldura si bassu date de pozitia de neck, cu un egalizator(la care dau frecventele inalte in blana si joase mai incet) as putea sa obtin un ton asemanator cu tonul pe care l-as obtine daca as fi pus doza in bridge? Poate ar fi bine sa te uiti aici
Cursedone Posted June 7, 2009 Posted June 7, 2009 Poate ar fi bine sa te uiti aici deci sa vad daca am inteles... cu cat dau doza mai in stanga cu atat vine sunetul mai bogat pe frecvente joase, deci daca le dau la minim nu se mai aude cum ar trebui, sunetu devine "amputat" pentru ca tocmai pe frecventele pe care le scoate doza cel mai bine la neck, eu le-am taiat. nu? si daca vreau sa dau frecventele inalte mai tare, nu prea am cu ce sa lucrez (avand in vedere ca raspunsu vad ca fluctueaza f mult in cazu frecventelor inalte cand doza o tin cam unde ar veni aia de neck) oricum, si daca nu am inteles corect, mersi mult pt link si lui Florian pentru sfaturi
FiveseveN Posted June 7, 2009 Author Posted June 7, 2009 Cand o dai "mai in stanga" de fapt o aduci mai aproape de tasta 12, unde fundamentala are amplitudine maxima (in cazul corzii libere). "Sunetul" (impropriu spus pentru ca devine sunet doar cand iese din difuzor; pana atunci e semnal electric) captat de doza la tasta 12 e dominat de fundamentala (care desigur e cea mai joasa nota, deci vom percepe rezultatul ca bogat in joase) si "sculptat" de caracteristicile proprii dozei (filtrul creat despre care am vorbit mai sus), apoi de controalele de ton s.a.m.d. Cum muti doza spre capatul fix al corzii (spre bridge), sunetul devine mai bogat in armonice si spunem ca e mai "inalt" sau mai "subtire". Degeaba incerci sa musamalizezi tonul cu egalizare pentru ca armonicele respective nu stau intr-un loc precum controalele unui egalizator, se misca odata cu nota. Poti adauga inalte sunetului de neck, le poti taia din doza de bridge dar tot n-o s-o faci pe una sa sune ca cealalta. Se pot face magarii cu excitere, clippere, redresoare si filtre implementate in domeniul analogic sau digital dar daca te chinui atat sa maschezi sunetul unei doze de ce n-o schimbi pur si simplu? Sau poate un sintetizator ar fi mai potrivit in the 1st place.
FiveseveN Posted August 11, 2009 Author Posted August 11, 2009 Revin cu o rugaminte sau propunere de experiment: Sunt sigur ca ati auzit cum ca distorsiunea de lampa produce mai multe armonice pare si cea de tranzistor mai multe armonice impare si ca de aici s-ar trage "muzicalitatea" si "claritatea" lampilor. Bineinteles asta-i bullshit total but don't take my word for it caci se poate masura foarte simplu raportul armonicelor dintr-un semnal. Deci daca sunteti curiosi si doriti sa participati la experiment luati amplificatorul si/sau pedala sau procesorul preferat si inregistrati un ton continuu si cat mai pur (sinusoidal). Presupun ca nu toata lumea are generatoare de ton acasa dar puteam face altceva: cantati o nota de referinta (sa zicem A4 la 440 Hz) pe doza de neck cat mai curat pentru cateva secunde (cat va tine sustain-ul), fara alte efecte (delay, chorus etc.), eventual puteti folosi boost sau compresie sau eq daca considerati ca e un ingredient esential in "tonul" realizat. Deci A4 pentru cateva secunde, pe doza de neck, eventual cu pot-ul de ton mai jos de maxim pentru a avea un semnal format doar din fundamentala. Si mentionati amplificatorul sau pedala folosita iar eu voi face spectrograma si publica rezultatele. Sunt binevenite si tonuri mai clean si intermediare si agresive sau fuzzy dar desigur cu cat e mai distorsionat cu atat sunt mai evidente armonicele. Desigur nu doar acest aspect defineste tonul unui amplificator sau unei pedale. Scopul acestui experiment e analiza distorsiunii armonice generate de diferite circuite, fie ca folosesc lampi, BJT-uri, FET-uri, diode sau simulari digitale.
Guest szekely Posted August 18, 2009 Posted August 18, 2009 Revin cu o rugaminte sau propunere de experiment:Sunt sigur ca ati auzit cum ca distorsiunea de lampa produce mai multe armonice pare si cea de tranzistor mai multe armonice impare si ca de aici s-ar trage "muzicalitatea" si "claritatea" lampilor. Bineinteles asta-i bullshit total but don't take my word for it caci se poate masura foarte simplu raportul armonicelor dintr-un semnal. Deci daca sunteti curiosi si doriti sa participati la experiment luati amplificatorul si/sau pedala sau procesorul preferat si inregistrati un ton continuu si cat mai pur (sinusoidal). Presupun ca nu toata lumea are generatoare de ton acasa dar puteam face altceva: cantati o nota de referinta (sa zicem A4 la 440 Hz) pe doza de neck cat mai curat pentru cateva secunde (cat va tine sustain-ul), fara alte efecte (delay, chorus etc.), eventual puteti folosi boost sau compresie sau eq daca considerati ca e un ingredient esential in "tonul" realizat. Deci A4 pentru cateva secunde, pe doza de neck, eventual cu pot-ul de ton mai jos de maxim pentru a avea un semnal format doar din fundamentala. Si mentionati amplificatorul sau pedala folosita iar eu voi face spectrograma si publica rezultatele. Sunt binevenite si tonuri mai clean si intermediare si agresive sau fuzzy dar desigur cu cat e mai distorsionat cu atat sunt mai evidente armonicele. Desigur nu doar acest aspect defineste tonul unui amplificator sau unei pedale. Scopul acestui experiment e analiza distorsiunii armonice generate de diferite circuite, fie ca folosesc lampi, BJT-uri, FET-uri, diode sau simulari digitale. O sa incerc sa iti inregistrez o mostra ... am o nelamurire : nu se poate "modela" un semnal in asa fel incat sa distorsioneze ca si o lampa cu multe armonici pare ???
FiveseveN Posted August 18, 2009 Author Posted August 18, 2009 (edited) Pana una-alta incep eu. Iata doua exemple cu ce am avut prin casa: Digitech Death Metal: Se observa sintetizarea destul de uniforma a armonicelor, cu usoare variatii: octava e destul de diminuata, la -20Db fata de fundamentala pe cand a treia armonica (1320Hz) o gasim la -10Db. In schimb incepand cu a 6-a si mai vizibil dupa a 8-a armonicele pare incep sa fie mai puternice cu cca. 20Db decat cele impare. V-amp 2 pe modelul Custom Hi Gain (simulare de o natie de Marshall, ceva) Aici e destul de evidenta accentuarea armonicelor impare, f*2 fiind la -35Db fata de fundamentala iar f*3 la doar -8Db. Diferenta se estompeaza cu cat urcam in frecventa. PS: dupa "forma" noise floor-ului va puteti da seama si de raspunsul in frecventa al cabsim-urilor folosite si cum urmaresc armonicele aceasta curba. PPS: da, szekely, se poate modela dar dupa cum am spus: 1) raportul armonicelor nu e totul cand vine vorba de un ton specific si 2) inca n-am tras concluzia ca o lampa produce neaparat [doar sau mai multe] armonici pare. Edited August 18, 2009 by FiveseveN
FiveseveN Posted August 19, 2009 Author Posted August 19, 2009 (edited) Inca una printr-un clipper clasic gen RAT, numai ca cu LED-uri verzi in loc de diode "normale": Aici se vad foarte bine cum armonicele impare sunt sintetizate clar in timp ce cele pare sunt foarte slabe si "inconjurate" de distorsiuni ce nu sunt multipli intregi ai fundamentalei. Frecventele de genul asta produc acel "fizz" care de obicei nu-i foarte placut pentru ca auzul nostru nu poate identifica o relatie muzicala intre acest zgomot si nota cantata (fundamentala). Edited August 19, 2009 by FiveseveN
FiveseveN Posted September 2, 2009 Author Posted September 2, 2009 Eu intreb, eu raspund... toata lumea-i fericita Am terminat inca doua proiecte in sfarsit: Overdrive gen Tube Screamer (diode antiparalele in feedback loop), cu diode simetrice din germaniu de data asta. Aici am pus si semnalul "curat" de la care am pornit ca sa se observe mai bine efectul. Stim ca nu scoate doar fundamentala pura chitara si aici se vede raportul dintre f, 2f, 3f si 4f in mare. Si overdrive-ul adauga fara discriminare armonice pare si impare, cu din ce in ce mai putina energie. Urmatorul e The Real McTube II, od/dist. cu un 12AX7 (6N2P de fapt, ca asta am avut). Aici se vede mai clar la frecvente mai joase: low gain = potentiometrul de gain pe la un sfert high gain = potentiometrul de gain la maxim A2 la 110Hz (albastru low gain, magenta high gain) A1 la 55Hz (verde low gain, oranj sau mai degraba ocru high gain) si cum arata unda in ultimul sample, jumatatea stanga low gain, cea dreapta high gain. Distorsiunea e asimetrica si din nou produce armonice atat pare cat si impare dar se pare ca favorizeaza 5f si 6f in defavoarea lui 4f si in mai mica masura 7f, 11f, 14f etc. Deci lampa, clasa A, raport aproximativ egal intre pare si impare, exact cum ne-am astepta. Apropos, astea ultimele sunt fara cabsim, din efect direct in interfata audio.
Guest R.M.O. Posted November 4, 2009 Posted November 4, 2009 de ce si-ar lua cineva "simulator de cablu lung si prost" cand ar putea simplu sa-si ia un... Cablu Lung Si Prost ? here's a myth for you guys to bust: Boss pedals suck imi explica si mie cineva de ce bufferul de la boss imi strica tot mojo-ul potului de volum? ex: (fara boss in lant) dau potul de volum sub 7... sunt clean aproape... dau sub 5... sunt country-clean dau la max... am gain de lead (asta desigur cu aceleasi setari la pedala non-boss sau la amp) (cu boss in lantz) dau potul la max.. acelasi ton... dau la 7... mm aproape acelasi gain.. dau sub 4-3... abia incepe sa se curetze... dar greu... PS: acest lucru se intampla si in bypass (cu o alta pedala pt gain sau cu gainul din amp) si cu pedala ON genial ba
FiveseveN Posted January 6, 2010 Author Posted January 6, 2010 Inca o serie de spectrograme si va las Prima e o natie de Fuzz Face, nu cu tranzostorii originali ce-i drept dar mult mai configurabila. Pentru acest test a fost setata cat mai aproape de sunetul clasic de FF. Seamana cu clipper-ul in sensul ca prezinta acele elemente non-muzicale (fractionare) dar de data asta sunt aproximativ egal "reprezentate" si armonicele pare si cele impare. Doar a treia e mai atenuata. A doua e un fuzz cu comparator, i.e. cu iesirea unda patrata (square wave). Dupa cum se vede in imagine, forma undei e intr-adevar aproximativ rectangulara: Direct in interfata audio spectrograma arata asa: "Dar, Mihai..." o sa ziceti "...Fourier mi-a spus ca undele patrate sunt formate doar din armonice impare. E un francez mincinos?" Nu, dar era matematician, nu electronist Saracul operational care e folosit pe post de comparator are si el un slew rate. Daca priviti atent se observa ca unda are mai degraba o forma trapezoidala. Daca trecem fuzz-ul printr-un cabsim (analogic) ne indepartam si mai mult de "ideal": Iar in spectrograma devin si mai putin accentuate armonicele impare fata de cele pare, in special la ordine inalte. Intrebari, raspunsuri?
Quetzalcoatl Posted February 15, 2010 Posted February 15, 2010 http://billlawrence.com/Pages/Pickupology/magnets.htm http://billlawrence.com/Pages/Pickupology/Introduction.htm Nu stiu daca s-a mai postat, dar daca e tot la mythbusting..
George M. Posted March 30, 2010 Posted March 30, 2010 Salut, ca sa nu mai fac alt topic intreb aici: la aceasta pedala ce fel de semnal iese pe iesirea A, respectiv B. Din ce-am citit pe net nu m-am lamurit cu nimic, stiu doar ca A e mono. Pe mine ma intereseaza daca pe ambele iesiri A si B semnalul este "chorusat". Multumesc!
FiveseveN Posted March 30, 2010 Author Posted March 30, 2010 ce fel de semnal iese pe iesirea A, respectiv B Pe scurt, acelaºi efect doar cã între A ºi B LFO-ul e în antifazã. Asta produce efectul de profunzime stereofonicã la chorus-uri stereo (când sunt folosite corect). Legat oarecum de thread, a apãrut Andy's Corner (de la PGS).
Quetzalcoatl Posted April 25, 2010 Posted April 25, 2010 (edited) Musai de citit tot http://www.edroman.com/techarticles.htm Edited April 25, 2010 by Quetzalcoatl
FiveseveN Posted July 2, 2010 Author Posted July 2, 2010 Nu e doar despre chitarã (și nu e workshop-ul complet) dar meritã privit, mãcar pentru recapitulare:
ggg Posted August 15, 2010 Posted August 15, 2010 (edited) Sunt sigur ca ati auzit cum ca distorsiunea de lampa produce mai multe armonice pare si cea de tranzistor mai multe armonice impare si ca de aici s-ar trage "muzicalitatea" si "claritatea" lampilor. Ma uimesti!!! De unde le scoti??? Unde ai citit tu asa ceva ??? Testul este absolut irelevant .Este simplu de inteles , de ce. Edited August 15, 2010 by ggg
FiveseveN Posted August 15, 2010 Author Posted August 15, 2010 (edited) Sunt sigur cã poti gãsi prin casã echipament pe lampã, echipament pentru înregistrat si o sursã de semnal pentru a demonstra contrariul. Între timp poti oferi o explicatie teoreticã. Spui cã electronii se miscã cu viteza luminii în lãmpi. Ciudat, având în vedere cã au masã. Si viteza parcã depindea de potential: http://www.vias.org/basicradio/basic_radio_02_03.html Edited August 15, 2010 by FiveseveN
ggg Posted August 15, 2010 Posted August 15, 2010 (edited) Tu ai facut o comparatie cu un sunet dat de un simulator/emulator.Insusi modul in care se simuleaza sunetul de tub este pus sub semnul intrebari. Daca vrei putem sa facem un test comparativ.Dar trebuie sa ajungem intr-un studio unde sa existe aceleasi conditii pt preluare si masurare(a defazarii) a sunetului acustic. Dar eu ma refeream la faptul ca atat lampa cat si semiconductorul produc in aceeasi masura, toate cele 15 armonice. P.S. Adica fotonul , ca particula elementara, nu are masa ? Ce vrei sa spui!!! In LHC si Fermi ce "zboara" ? Putem sa continuam pe PM daca doresti ca sa nu facem off topic. Nu trebuie sa-ti spun eu pt ca deja stii ca ,practic viteza si controlul electronului in tub este facut de grila(e).M-am exprimat astfel ca sa fie lesne de inteles pt toata lumea diferenta de potential dintre un tub cu emisie termionica si un semiconductor. Edited August 15, 2010 by ggg
FiveseveN Posted August 15, 2010 Author Posted August 15, 2010 Mai citește odatã: http://forums.rgc.ro/index.php?s=&show...st&p=363682 Dacã vrei pot analiza și un Laney, eventual înainte și dupã poweramp dacã McTube nu-ți place. Cu viteza electronilor cum rãmâne?
ggg Posted August 15, 2010 Posted August 15, 2010 (edited) Nu conteaza ce-mi place mie.Dar daca tot iti consumi energia sa faci teste (si foarte bine faci , ca le faci) eu zic sa fie cat mai relevante.Poate sunt eu mai greu de cap pt ca nu am inteles foarte exact, spre exemplu , ce si cat anume atenueaza placa cu care faci achizitia.Pana la urma semnalul generat de lampa este simulat sau este preluat din acel montaj ? P.S.Poti sa citesti PS-ul de ultimul meu post. Edited August 15, 2010 by ggg
FiveseveN Posted August 15, 2010 Author Posted August 15, 2010 Pana la urma semnalul generat de lampa este simulat sau este preluat din acel montaj ? Am notat clar ce și cum am folosit: - Prima parte: Digitech Death Metal și o simulare din V-amp2. - A doua parte: hard clipper gen DS-1/RAT/Dist+ cu LED-uri verzi, simetrice. - A treia parte: Tube Screamer cu Ge și The Real McTube II. - A patra parte: aproximativ Si Fuzz Face și Anderton Comparator Fuzz Deci în cazul primului post e simulat iar în al treilea e "veridic", n-am folosit nici cabsim. La un condensator, un pot și 1m de cablu "distanțã" de lampã. E suficient de clar? nu am inteles foarte exact, spre exemplu , ce si cat anume atenueaza placa cu care faci achizitia Nu înțeleg cum placa de sunet ar putea atenua (sau poate adãuga) selectiv și semnificativ anumite armonice astfel încât sã influențeze rezultatele pânã în punctul în care devin invalide. Deci mai mult decât efectele cunoscute ale conversiei AD ce treabã are placa, mai ales la genul ãsta (nu foarte mare) de rezoluție?
ggg Posted August 15, 2010 Posted August 15, 2010 (edited) Nu în?eleg cum placa de sunet ar putea atenua (sau poate adãuga) selectiv ?i semnificativ anumite armonice Daca ai E-MU (sau alta de acelasi tip) imi retrag intrebarea. Nu vreau sa fiu carcotas dar mi se par inutile toate testele astea pentru ca eu merg in magazin si cumpar daca imi place si daca imi permit. Testul in sine este foarte util.Poate mai putin pt cei care canta si mai mult pt cei preocupati sa faca pre-uri, efecte,amp-uri la preturi cat mai accesibile iar calitativ sa fie cat mai aproape sau de ce nu, cel putin la fel cu cele gasite in magazine.Iar cand ajungem la calitate trebuiesc facute teste si masuratori pt a intelege ce si de ce, functioneaza sau nu. Edited August 15, 2010 by ggg
FiveseveN Posted August 15, 2010 Author Posted August 15, 2010 DarkForestOfEvil, în acest thread am încercat pe cât posibil sã evitãm aprecieri subiective, pe care într-adevãr n-ar avea sens sã le cuantificãm, nu la modul ãsta cel puțin. De exemplu din ce am oferit spre exemplu mie mi-a plãcut cel mai mult simularea digitalã, aia unde lipsesc cu desãvârșire armonicele pare (dar nu pentru cã ar fi o caracteristicã specificã simulãrii digitale ci pentru cã așa e programul/tonul respectiv). Gândește-te însã de câte ori nu ai observat pe RGC afirmații de genul "dar X e pe lampã", "X are și lãmpi în el", "Orice chitarist care se respectã folosește amplificatoare pe lãmpi" etc. Scopul experimentului era sã observãm dacã lãmpile se comportã fundamental diferit prin natura lor, i.e. dacã "promoveazã" unele dipuri de armonice și alte distorsiuni, spre deosebire de alte tehnologii. Am spus și subliniat de la început cã nu doar raportul și dinamica distorsiunii armonice definește "tonul", dar ãsta a fost subiectul analizei. Nu știu dacã-i vina sau problema mea cã n-a mai participat nimeni pânã la urmã. Deși desigur nu-i prea târziu. Poate se gãsește cineva cu ADC la 10MHz, sã-i satisfacã exigențele lui ggg.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now