www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Cum Imi Protejez Compozitiile ?


Borsec
 Share

Recommended Posts

Salut, va rog ajutati-ma cu urmatoarea problema :

Am "compus" si eu niste "melodii" pentru un demo.

Cum pot sa protejez piesele respective, sa nu fie folosite fara acordul meu , de exemplu sa le fure oamenii de pe CD-ul demo care il fac.

Multumesc.

 

 

Uniunea Compozitorilor, serviciul Drepturi de Autor. Mai întreaba pe-acolo ce anume ai de facut....

Link to comment
Share on other sites

Guest NightFly

Sunt doua modalitati de a-ti inregistra melodiile la UCMR - ADA, sediul este langa Muzeul George Enescu (undeva pe Calea Victoriei mai in sus de Green Hours cum mergi spre Piata Victoriei e pe stanga). Amandoua necesita scrierea unei partituri pe care apoi o depui la ei si ei iti dau o fotocopie

 

1. scrii linia vocala cu versuri si deasupra notezi acordurile Em5, A, C, D etc

2. scrii o reductie orchestrala a piesei care se face prin Cubase sau orice alt rpogram care poate sa scrie note de pe clapa : figurezi armonic acordurile de chitara (poti scrie direct din program daca n-ai clapa), scrii linia basului si figuratia ritmica a tobei, ritmul de baza, nu trebuie sa scrii paritura pt fiecare element (cinele, toba mare, fus etc) si ce alte elemente (instrumente) mai ai in partitura.

 

Amandoua presupun sa cunosti ceva teorie muzicala ca sa poti pune in formule ritmice si note ceea ce ai deja pe inregistrare.

 

Distributia drepturilor de autor:

 

- versuri - 25%

- linie melodica (vocala sau instrumentala) - 25%

- forma (strofa, refren, bridge, intermezzo, coda etc) - 25%

- acorduri - 25%

 

Vezi ca pe formularul UCMR- ADA apar: aranjor, editor, orchestrator, e doar o chestiune de semantica. Inca nu le-au pus in formatul pe care l-am aratat eu mai sus, dar cam asta e ideea.

 

Inca ceva: interpretii piesei respective, adica oamenii cu care inregistrezi nu au nici un drept de autor DECAT daca vin cu vreuna din elementele enumerate mai sus: versuri, linie melodica (asta nu implica linia basului care intra la armonie- acorduri), forma, acorduri.

 

Inca ceva: UMCR- ADA iti protejeaza drepturile de autor, NU DE INTERPRET! Daca vreodata canti moca si nu ai un contract apoi te trezesti ca vrei sa ii dai in judacata apelezi la CREDIDAM- institutie pentru protejarea artistilor interpreti.

Edited by NightFly
Link to comment
Share on other sites

Salut, va rog ajutati-ma cu urmatoarea problema :

Am "compus" si eu niste "melodii" pentru un demo.

Cum pot sa protejez piesele respective, sa nu fie folosite fara acordul meu , de exemplu sa le fure oamenii de pe CD-ul demo care il fac.

Multumesc.

Ai ceva hituri mondiale , evergreen ??????????

 

 

Nu stiu daca-n cariera ta de compozitor cum de nu ai OBSERVAT ?

 

Se FURA numai si numai "hituri", nimeni nu fura o piesa necunoscuta !!!!

 

Pentru ce s-o fure ???? sa bage bani s-o faca cunoscuta si poate nici nu prinde?

 

 

Un hit furat inseamna ca nu mai ai nevoie de atata "propagare " deoarece este o teme /stil /sonoritate "dejavue" si prinde din prima la public.

 

Pe de alta parte a pus un coleg de forum unlink la un interviu cu Frank Zappa de pe Youtube treaba sta exact l afel si la noi.

 

Acest lucru se intampla la nivel mondial , local intre miorite este la fel.

Link to comment
Share on other sites

nu trebuie sa vii cu hit mondial ca sa iti protejezi piesa. daca crezi in tine si in piesa ta atunci e musai s-o protejezi. dupa unii numai daca esti dick dale sau the shadows trebe sa iti protejezi piesa. astea sunt aberatii. daca ati urmarit massmedia partea dubioasa a problemei este legata de coloana vertebrala a uniunii... cautati pe net Chilian si drepturi de autor...scandal etc

Link to comment
Share on other sites

Observ o tenta de snobism pe aici (forum) care poate mi-a ramas de pe felul de gandire si de pe alte topicuri; "n-are nevoie amaratul de tine de protectie la piese, doar nu esti cunoscut"

Oricum, m-am informat (am vorbit de 2 ori cu cineva care stie) si mi-a explicat ca primul pas in a scoate CD legal (la noi, demo NU e legal de distribuit pe bani) e sa treci pe la UCMR, asta presupunand ca ai si drept de distributie (fie drept propriu, fie vreo casa de discuri).

Link to comment
Share on other sites

Observ o tenta de snobism pe aici (forum) care poate mi-a ramas de pe felul de gandire si de pe alte topicuri; "n-are nevoie amaratul de tine de protectie la piese, doar nu esti cunoscut"

Oricum, m-am informat (am vorbit de 2 ori cu cineva care stie) si mi-a explicat ca primul pas in a scoate CD legal (la noi, demo NU e legal de distribuit pe bani) e sa treci pe la UCMR, asta presupunand ca ai si drept de distributie (fie drept propriu, fie vreo casa de discuri).

 

Nu-i nici un snobism daca esti realist .Nu trebuie nimanui nici o tema si nici o idee ce nu se vinde.Daca ai o piesa care se cauta si se vinde se schimba treaba.

Bineinteles ca este bine sa-ti iei masuri de protectie in eventualitatea ca ajunge o piesa de-a ta super hitul mondial al anului si sa nu ia altu banii in locul tau.

In plus daca vrei sa iei banii pe drepturile de autor trebuie sa ai piesele inregistrate la Uniunea Compozitorilor de unde dupa incasari sau dupa numar difuzare i-ti calculeaza retribuirea legala.(nu trebuie sa ai sa ai "CD" in comert )

 

Dar dupa cum s-a vazut in mai multe ( nenumarate ) cazuri ...nici o problema cu copiatul si cu smecheriile.

 

Nu da nimeni doi bani pe originalitate ! Astea-s texte aiurea la o bere cu prieteni.

 

Pe de alta parte daca ti-se fura o pieasa si dai in judecata "vedeta" respectiva este foarte OK ai reclama pe gratis pe fondul scandalului.Asta daca ai bani sau ai in spate o avocatura sau o casa de discuri cu multi bani ca sa suporte cheltuielile de judecata si sa sustina scandalul .Apoi se ajunge la o intelegere toti i-si iau bani si tu poate ajungi cunoscut.

 

Dar nu prea am auzit de "noi " vedete care sa fi ridicat dupa un asemenea scandal .

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

NightFly , multumesc pentru informatii!

Karpi , iti protejezi piesele pentru ca poate sa vina un neica-nimeni care a auzit melodia la tine, s-o invete, s-o inregistreze la UCMR si tu sa ramai cu buza umflata. Nu trebuie sa fie un mega-tera-peta-exa-ºlagãr, dar ti-a luat piesa.

Aici nu conteaza cine a compus piesa, conteaza cine a inregistrat-o PRIMUL. Eu daca inregistrez la UCMR o piesa facuta de tine tu n-ai ce sa-mi faci, doar sa ma prinzi la intrarea in club si sa ma bati pana mor asa cum a patit Jaco Pastorius. Poate ti-e greu sa grezi, dar si "astia micii" pot face piesa frumoase. Mai gandeste-te.

Toate bune!

Link to comment
Share on other sites

NightFly , multumesc pentru informatii!

Karpi , iti protejezi piesele pentru ca poate sa vina un neica-nimeni care a auzit melodia la tine, s-o invete, s-o inregistreze la UCMR si tu sa ramai cu buza umflata. Nu trebuie sa fie un mega-tera-peta-exa-ºlagãr, dar ti-a luat piesa.

Aici nu conteaza cine a compus piesa, conteaza cine a inregistrat-o PRIMUL. Eu daca inregistrez la UCMR o piesa facuta de tine tu n-ai ce sa-mi faci, doar sa ma prinzi la intrarea in club si sa ma bati pana mor asa cum a patit Jaco Pastorius. Poate ti-e greu sa grezi, dar si "astia micii" pot face piesa frumoase. Mai gandeste-te.

Toate bune!

 

Nu am spus ca nu sunt protejate ale mele .Sunt protejate si sunt inregistrate .

Altfel nu am cum sa primesc bani dupa drepturi de autor.

 

Doar am spus ca daca nu ai un slagar super hit nu ti-le fura nimeni .

 

Daca -ti compun o piesa si ti-o dau iar tu o faci super hit si castigi multi bani dai si tu o bere macar ., hehe.

 

Pe de alta parte pana o piesa nu-i slagar se poate "prelucra " si schimba de nici mama n-o recunoaste .

 

Asculta hiturile si daca ai auzit multa muzica recunosti toate " inspiratiile" fara probleme si in plus si modularile si metodele de a mascare .Nu trebuie sa copiezi nota cu nota .

 

La multe piese nici nu ai ce sa copiezi , eventual textul ,muzical este simplist , linie melodica"nema" si ramane doar sonoritatea cea ce nu interzice nimeni sa copiezi.Vezi nebunia cu sculele si efectele si tonurile. Mai ramane sructura progresia armonica care la fel nu se prea poate "proteja" doar daca este ceva foarte iesit din comun.Cand ai de a face cu un hitt aceste este dintr-un gen la moda care are regulile sale de structura deci nu se pune la copiere ci te incadrezi in gen.

 

Ba chiar este permis sa preiei 4 masuri din orice opera muzicala fara sa te acuze nimeni de plagiat .

Pana la urma numai mandria de artist si bun simtul te poate opri de la "copiere" sau imprumutarea ideilor originale.

 

Reteta unui slagar ar fi sa fie o muzica "sincera" adevarata cu o sonoritate noua , un text simpatic /bun pe intelesul tuturor structura simpla cu un patern ritmic sau un riff ce prinde la momentul respectiv sau un refren bun .SI .Momentul si locul potrivit in peisajul muzical.Plus noroc sa fii promovat pe toate canalele media posibile .

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Nu am spus ca nu sunt protejate ale mele .Sunt protejate si sunt inregistrate .

Altfel nu am cum sa primesc bani dupa drepturi de autor.

 

1Doar am spus ca daca nu ai un slagar super hit nu ti-le fura nimeni .

 

Daca -ti compun o piesa si ti-o dau iar tu o faci super hit si castigi multi bani dai si tu o bere macar ., hehe.

 

2.Pe de alta parte pana o piesa nu-i slagar se poate "prelucra " si schimba de nici mama n-o recunoaste .

 

Asculta hiturile si daca ai auzit multa muzica recunosti toate " inspiratiile" fara probleme si in plus si modularile si metodele de a mascare .Nu trebuie sa copiezi nota cu nota .

 

La multe piese nici nu ai ce sa copiezi , eventual textul ,muzical este simplist , linie melodica"nema" si ramane doar sonoritatea cea ce nu interzice nimeni sa copiezi.Vezi nebunia cu sculele si efectele si tonurile. Mai ramane sructura progresia armonica care la fel nu se prea poate "proteja" doar daca este ceva foarte iesit din comun.Cand ai de a face cu un hitt aceste este dintr-un gen la moda care are regulile sale de structura deci nu se pune la copiere ci te incadrezi in gen.

 

Ba chiar este permis sa preiei 4 masuri din orice opera muzicala fara sa te acuze nimeni de plagiat .

Pana la urma numai mandria de artist si bun simtul te poate opri de la "copiere" sau imprumutarea ideilor originale.

 

Reteta unui slagar ar fi sa fie o muzica "sincera" adevarata cu o sonoritate noua , un text simpatic /bun pe intelesul tuturor structura simpla cu un patern ritmic sau un riff ce prinde la momentul respectiv sau un refren bun .SI .Momentul si locul potrivit in peisajul muzical.Plus noroc sa fii promovat pe toate canalele media posibile .

 

Punctul1.-deloc de acord:vezi moga sau altii de teapa lui si "inspiratiile" lor obscure :) de prin balcani sau oameni de la oameni de muzica foarte putin sau aproape deloc cunoscuti.

Punctul2.-perfect de acord.

Link to comment
Share on other sites

Guest NightFly
NightFly , multumesc pentru informatii!

Karpi , iti protejezi piesele pentru ca poate sa vina un neica-nimeni care a auzit melodia la tine, s-o invete, s-o inregistreze la UCMR si tu sa ramai cu buza umflata. Nu trebuie sa fie un mega-tera-peta-exa-ºlagãr, dar ti-a luat piesa.

Aici nu conteaza cine a compus piesa, conteaza cine a inregistrat-o PRIMUL. Eu daca inregistrez la UCMR o piesa facuta de tine tu n-ai ce sa-mi faci, doar sa ma prinzi la intrarea in club si sa ma bati pana mor asa cum a patit Jaco Pastorius. Poate ti-e greu sa grezi, dar si "astia micii" pot face piesa frumoase. Mai gandeste-te.

Toate bune!

YOU'RE WELCOME!

 

Ideea este ca multa vreme m-am lovit de problema asta cu drepturile de autor si cativa cunoscuti care chiar au avut de-a face cu lumea muzicala la nivel de entertainment mi-au explicat cum sta treaba. Asta cuplat cu ceea ce am aflat si eu personal m-au facut sa vorbesc. Daca vreodata compuneti o piesa si schimbati formatia, sau componenta formatiei sa stiti ca pretentiile fostilor membrii (sau ale celor care au inregistrat piesa cu voi) la drepturi de autor la piesa respectiva sunt nefondate, DECAT SI NUMAI DACA vin cu vreunul din elementele enumerate mai sus de mine.

 

ONLY FOR AUTHORS: :) Se poate ca la studiou sa dea bani toti membrii formatiei, in cazul asta rezolvati problema impartind drepturile de autor pe masura contributiei financiare a membrilor.A fost un pic offtopic, dar poate si altii au avut probleme asemanatoare mie.

 

Stefan "Faroukh" Oprea

- vocal NightFly -

Link to comment
Share on other sites

Oricum, ramane intotdeauna optiunea unor remixuri house ca sa furi ceva (chestie care vad ca e la moda).

In alta ordine de idei: chiar daca nu ai slagare poti sa ai melodii complexe, nu toti fac 3 acorduri si gata piesa, mai sunt oameni care stiu si alte "tehnici" compozitionale.

 

Cum adica tehnici compozitionale?Adica ceva mecanic.Retete ?

 

Si eu care credeam ca este vorba de inspiratie de originalitate si despre arta .

 

Pai, in acest caz trebuie sa patentam reteta si tehnicile.

Link to comment
Share on other sites

"Nu am spus ca nu sunt protejate ale mele .Sunt protejate si sunt inregistrate .

Altfel nu am cum sa primesc bani dupa drepturi de autor."

 

Ale tale sunt hituri sau ti-ai facut drept de autor sa scoti banul din ele? Altuia nu i-ar folosi banul ala?

 

Cum am scris . Daca le canti se difuzeaza se canta etc trebuie sa le ai date la UCR ca sa iei banu .

 

De ce crezi ca era obligatoriu 80% repertoriu de compozitori autohtoni?Aveam o lista "aprobata" cu piese si compozitori de care nici nu am auzit si nici piesele nu le am auzit dar trebuia sa ai repertoriul <Nu ca n-ar fi fost .

 

Din pacate nu le am cu hiturile si nici cu manelele , sunt foarte noncomercial .

 

Am peste 110000 de auditii pe internet ( asta am calculat acu vre-o doua luni intr-o noapte asa de curiozitate ) daca luam macar 0,1$ macar ieseau bani de corzi si de curent ...hahaha

Super vedete au la cate o piesa 50000 de auditii si nu se plang .

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Cum adica tehnici compozitionale?Adica ceva mecanic.Retete ?

 

Si eu care credeam ca este vorba de inspiratie de originalitate si despre arta .

 

Pai, in acest caz trebuie sa patentam reteta si tehnicile.

 

 

Daca tot veni vorba de inspiratie: http://www.turnmeondeadman.net/Zep/Originals.php

 

Recomand sa ascultati fragmentul din emisiunea lui Howard Stern: http://www.dogmaticblog.com/2007/06/28/how...lin-as-a-farce/ A realizat mai multe emisiuni despre Led Zeppelin (in 2007 si 2008).

 

Cautati articolele lui Will Shade, Richard Meltzer sau Denny Somach pe aceasta tema.

 

 

:)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Salut, va rog ajutati-ma cu urmatoarea problema :

Am "compus" si eu niste "melodii" pentru un demo.

Cum pot sa protejez piesele respective, sa nu fie folosite fara acordul meu , de exemplu sa le fure oamenii de pe CD-ul demo care il fac.

Multumesc.

de cand am vazut postul asta m-a amuzat enorm :D si pe prietenii mei...Nu o spun din rautate...dar cine dracu crezi ca ar vrea tie sa iti copieze muzica?? :) :)

 

Adica pentru mine d exemplu exista muzica clasica din care ma inspir, da nu copiez 100% , cum sunt si malmy si altii...who the hell ar vrea sa copieze un alt roman? :) that is bad ma...sa copiezi de la altii de la noi din tara(nu prea ai ce si de ce) si plus sa iti ia cineva TIE ceva din muzica... get real

Link to comment
Share on other sites

Dezvoltarea muzicii rock in general se bazeaza pe "influente obscure" . Cautati pe youtube "Metal that sounds like other metal" si o sa vedeti exact la ce ma refer . Multi muzicieni obscuri au idei foarte bune si sunt multi romani mai valorosi decat muzicieni din trupe importante . Originalitatea unui artist este unul din lucrurile cele mai importante . Parea mea e ca e mai bine sa canti trei acorduri prost dar sa fii original , decat sa ai 1001 de piese si idei furate pe care le canti la cel mai profesional nivel .

Link to comment
Share on other sites

Dezvoltarea muzicii rock in general se bazeaza pe "influente obscure" . Cautati pe youtube "Metal that sounds like other metal" si o sa vedeti exact la ce ma refer . Multi muzicieni obscuri au idei foarte bune si sunt multi romani mai valorosi decat muzicieni din trupe importante . Originalitatea unui artist este unul din lucrurile cele mai importante . Parea mea e ca e mai bine sa canti trei acorduri prost dar sa fii original , decat sa ai 1001 de piese si idei furate pe care le canti la cel mai profesional nivel .

 

Pe de o parte nu prea inteleg ce vrei sa zici cu "canti trei acorduri prost"-alea ori le canti, ori nu/nu poti. Poate ai vrut sa zici trei acorduri simple/banale sau structuri catchy sau cum se zice...Daca ai vrut sa zici asta atunci iar nu cred ca pica bine pentru ca orice structura/armonie simpla sau alea "trei acorduri" de'a lungul vremii au fost intoarse pe toate fetele;puse pe diferite tempo'uri; batai sau panatii (tahnici) diferite,etc...incat ar fi probabil imposibil sa faci azi asa ceva si fi si original.

Iar aia care fura idei si le pun in practica profesional cum zici (desi nici eu sau majoritatea nu suntem de acord cu asta) fac pariu ca'i doare la bocanc de ce credem noi; urmarind'usi interesul cum poate ca multi ar face la fel avand vreodata ocazia. (pentru bani, faima sau amandoua)

Link to comment
Share on other sites

Guest NightFly
Pe de o parte nu prea inteleg ce vrei sa zici cu "canti trei acorduri prost"-alea ori le canti, ori nu/nu poti. Poate ai vrut sa zici trei acorduri simple/banale sau structuri catchy sau cum se zice...Daca ai vrut sa zici asta atunci iar nu cred ca pica bine pentru ca orice structura/armonie simpla sau alea "trei acorduri" de'a lungul vremii au fost intoarse pe toate fetele;puse pe diferite tempo'uri; batai sau panatii (tahnici) diferite,etc...incat ar fi probabil imposibil sa faci azi asa ceva si fi si original.

Iar aia care fura idei si le pun in practica profesional cum zici (desi nici eu sau majoritatea nu suntem de acord cu asta) fac pariu ca'i doare la bocanc de ce credem noi; urmarind'usi interesul cum poate ca multi ar face la fel avand vreodata ocazia. (pentru bani, faima sau amandoua)

 

Ideea este ca un cantec vocal (lied) asa cum le facem noi este o structura foarte complicata si putini realizeaza asta in intregime. Cam astea ar fi elementele unui cantec, dupa mine:

 

1. Mod/ tonalitate (de obicei un cantec e o combinatie intre cele doua)

2. Structura armonica (acorduri) - cu urmatoarele subcapitole - riff chitara

- melodie aditionala chitara

- note de bass (note melodice si acorduri, luate simplu sau in rasturnari sau doar fundamentala)

3. Linie melodica vocala (cu tot cu linii secundare- backing vocals)

4. Linie melodica instrumentala (in speta, poate un solo-doua)

5. Ritm - aici sunt mai multe tipuri de ritm: al melodiei, al tobelor, structura riff-ului, a basului etc.

6. Forma: pot exista foarte multe variantiuni chiar pastrand tiparul clasic de intro-strofa-bridge-refren si anume:

- incepi intro prin: solo de tobe, solo bass, solo voce, solo chitara, chitara+voce, tobe -bass etc, you get the picture :)

- in loc de bridge bagi o a doua strofa apoi bridge plus refren

- tot dai la strofe si bagi refrenul la sfarsit obsesiv

- strofa-refren-strofa-refren etc.

The point being: daca va ganditi la toate variabilele care alcatuiesc un cantec veti vedea ca poti folosi aceeasi armonie si sa faci cel putin 10 cantece diferite lucrand la toate compartimentele enumerate mai sus si variand suficient de mult incat constiinta ascultatorului sa perceapa ca sunt doua peise diferite chiar daca seamana. Cam asta am avut de zis.

ROCK ON :)

Link to comment
Share on other sites

Ideea este ca un cantec vocal (lied) asa cum le facem noi este o structura foarte complicata si putini realizeaza asta in intregime. Cam astea ar fi elementele unui cantec, dupa mine:

 

1. Mod/ tonalitate (de obicei un cantec e o combinatie intre cele doua)

2. Structura armonica (acorduri) - cu urmatoarele subcapitole - riff chitara

- melodie aditionala chitara

- note de bass (note melodice si acorduri, luate simplu sau in rasturnari sau doar fundamentala)

3. Linie melodica vocala (cu tot cu linii secundare- backing vocals)

4. Linie melodica instrumentala (in speta, poate un solo-doua)

5. Ritm - aici sunt mai multe tipuri de ritm: al melodiei, al tobelor, structura riff-ului, a basului etc.

6. Forma: pot exista foarte multe variantiuni chiar pastrand tiparul clasic de intro-strofa-bridge-refren si anume:

- incepi intro prin: solo de tobe, solo bass, solo voce, solo chitara, chitara+voce, tobe -bass etc, you get the picture :)

- in loc de bridge bagi o a doua strofa apoi bridge plus refren

- tot dai la strofe si bagi refrenul la sfarsit obsesiv

- strofa-refren-strofa-refren etc.

The point being: daca va ganditi la toate variabilele care alcatuiesc un cantec veti vedea ca poti folosi aceeasi armonie si sa faci cel putin 10 cantece diferite lucrand la toate compartimentele enumerate mai sus si variand suficient de mult incat constiinta ascultatorului sa perceapa ca sunt doua peise diferite chiar daca seamana. Cam asta am avut de zis.

ROCK ON :)

 

Eu nu te contrazic cu chestiile ce tin de alcatuirea melodiei; dar raman la parerea mea... folosind doar 3 acord'uri indiferent de rasturnarile lor, linia basului, a tobelor sau vocii si cu toate smecheriile de alcatuire (strofa/bridge/refren indiferent de ordinea lor ...) tot nu vei ajunge la o melodie "originala" ba mai degraba la una plictisitoare si care va semana inevitabil cu "ceva".Sunt pur si simplu prea putine. :)

Poate ca depinde si de ideea de originalitate in sine.

Edited by John Petrecce
Link to comment
Share on other sites

Ideea este ca un cantec vocal (lied) asa cum le facem noi este o structura foarte complicata si putini realizeaza asta in intregime. Cam astea ar fi elementele unui cantec, dupa mine:

 

1. Mod/ tonalitate (de obicei un cantec e o combinatie intre cele doua)

2. Structura armonica (acorduri) - cu urmatoarele subcapitole - riff chitara

- melodie aditionala chitara

- note de bass (note melodice si acorduri, luate simplu sau in rasturnari sau doar fundamentala)

3. Linie melodica vocala (cu tot cu linii secundare- backing vocals)

4. Linie melodica instrumentala (in speta, poate un solo-doua)

5. Ritm - aici sunt mai multe tipuri de ritm: al melodiei, al tobelor, structura riff-ului, a basului etc.

6. Forma: pot exista foarte multe variantiuni chiar pastrand tiparul clasic de intro-strofa-bridge-refren si anume:

- incepi intro prin: solo de tobe, solo bass, solo voce, solo chitara, chitara+voce, tobe -bass etc, you get the picture :)

- in loc de bridge bagi o a doua strofa apoi bridge plus refren

- tot dai la strofe si bagi refrenul la sfarsit obsesiv

- strofa-refren-strofa-refren etc.

The point being: daca va ganditi la toate variabilele care alcatuiesc un cantec veti vedea ca poti folosi aceeasi armonie si sa faci cel putin 10 cantece diferite lucrand la toate compartimentele enumerate mai sus si variand suficient de mult incat constiinta ascultatorului sa perceapa ca sunt doua peise diferite chiar daca seamana. Cam asta am avut de zis.

ROCK ON :)

 

Sunt mii si mii de piese pe aceiasi structura ale muzici "populare" dintr-o anumita zona culturala .Acestea au devenit mondiale prin posibilitatile media actuale.Ca sa poti "comunica" in arta , trebuie sa te incadrezi in moda /gen mainstream ca sa ramai la un limbaj usor de recunoscut/identificat .Daca ai ceva sustinere /sponsorizare poti crea muzica experimentala pe care nu o asculta aproape nimeni .Asa ca tot la "sabloanele" impuse de cate un gen popular trebuie sa ajungi daca vrei sa fi ascultat.Aceasta "uniformizare" nu este o copiere deoarece in cadrul "obliigatoriu" faci modulari si inovatii ca sa creezi ceva aparte.Combinatiile posibile de " inaltime sunet -timp-pauza -sonoritate " sunt nelimitate.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.