apocalipsa Posted October 6, 2008 Posted October 6, 2008 (edited) ceva in genul din BOSS GT8... adik controlabil din picior dintr-o pedala de volum Edited October 6, 2008 by apocalipsa
karpi Posted October 6, 2008 Posted October 6, 2008 (edited) ceva in genul din BOSS GT8... adik controlabil din picior dintr-o pedala de volum foarte multe pedale au pitch bend ce se poate regla din expression pedal , si in sus si in jos si cu preset de limita de un semniton pana la plaja maxima . Scrie in specificatiile pealei ( procesorului de obicei) , cred ca Zoom G2 ar fi ceva calitativ , are latenta cea mai mica din ce am incercat eu si calitatea foarte buna 96KHz /32bit DSP , dar o fi si altele cu latenta mica si esantionare buna cu adancime de bit considerabila de 24 bit . Zoom g2 este dara pedala trebuie sa cumperi o pedala adecvata externa . dar sunt siu pedale Zoom G NN care au si pedala de expresie . In consecinta Zoom-urile mai "mari" la fel trebuie sa aiba ultimul procesor DSP si ultimele convertoare AD si DA de 96KHz/24bit. Aceste specifocatii trebuie cautate dar si incercate la orice procesor sau pedala: Sa aiba procesor rapid sa nu aiba latentza ( delay) sa nu se auda prea decalat efectul fata de sunetul primar. (Firmele nu se lauda cu viteza procesorului !) daca reglezi pe pozitia +12 semitonuri si cati pe coarda "e" ascxultand i-ti dai seama daca vine octava superioara cu intarsziere si daca seamana cu un sunet decoarda .Daca seamana si nu are delau mare =procesare rapida si algoritm bun. Sa fie cu 96KHz/24bit ca sa aiba fidelitate ( sa semene sunetul cu bend cu cel original). Pedala sa poata fi setata ca sa aiba plaja reglabila totala in trepte de 1 semiton ;a maxim ( 24 semitonuri ) Edited October 6, 2008 by karpi
Cosu Posted October 6, 2008 Posted October 6, 2008 Karpi e buna teoria si tocmai d-asta alearga oamenii disperati dupa versiunea mai veche de Whammy care suna intr-un anume fel (evident e mai putin performanta).
SKU Posted October 6, 2008 Posted October 6, 2008 (edited) Karpi nu te supara dar, ce legatura are frecventa de esantionare cu calitatea efectului(tinand cont ca nu-i tehnologie din 1980)? De fiecare data dai exemplu niste detalii tehnice care nu au legatura in mare parte cu calitatea sunetului. Calitatea sunetului este data de corectitudinea algoritmului pe care il foloseste chip-ul pentru un anumit efect. Eu sunt sigur ca e mult mai important de luat in considerare asta decat niste cifre pe hartie pe care oricum nu le poti verifica. Diferenta de la 96/24 la 48/16 poate fi verificata printr-un sound sample. Diferenta de frecventa oricum nu o percepi, decat daca ai urechi de caine, iar cei 32 de biti chiar nu-si au rostul. Edited October 6, 2008 by SKU
karpi Posted October 7, 2008 Posted October 7, 2008 (edited) Karpi nu te supara dar, ce legatura are frecventa de esantionare cu calitatea efectului(tinand cont ca nu-i tehnologie din 1980)? De fiecare data dai exemplu niste detalii tehnice care nu au legatura in mare parte cu calitatea sunetului. Calitatea sunetului este data de corectitudinea algoritmului pe care il foloseste chip-ul pentru un anumit efect. Eu sunt sigur ca e mult mai important de luat in considerare asta decat niste cifre pe hartie pe care oricum nu le poti verifica. Diferenta de la 96/24 la 48/16 poate fi verificata printr-un sound sample. Diferenta de frecventa oricum nu o percepi, decat daca ai urechi de caine, iar cei 32 de biti chiar nu-si au rostul. sunt de acord ca pentru o dinamica satisacatoare este desul sa ai 18 bit , dar mai sunt tot felu de considerente . Daca citesti vei vedea ca am scris sa se incerce pe langa calitatea declarata a DSP si AD/DA si raspunsul ( latenza) precum si calitatea sunetului. Vine timpul peste doua luni dupa ce ai cumparat jucaria ca vrei sa ai un bend clar fara distoriuni sa sune a chitara si nu trompeta si atunci poti sa arunci pedala neperformanta la gunoi, sau o uiti intr-un colt al camrei. Daca ai un pich bend calitativ acesta este bun si ptr "detune", si ptr doublesix , sau suboctava realistica . Eu am doua de calitate mai slaba ( cu pedala) si trei in diferite efecte fixe din care Zoom-ul bate totul .Tare mi-ar trebu unul ca si cel din zoom dar reglabil din pedala . La esantionare mai mare nu numai numarul de sample conteaza ci distorsiunile de intermodulatie produse intre frecventa de sampling si semnalul util care si el sufera inca pe partea analogica unele distorsiuni armonice . De preferat ar fi 192KHz cu un procesor rapid.Dar ptr chitara se limiteaza banda la max 6KHz si e destul. Numai ca daca vrei sa folosesti efectul si ptr a simula o chitara acustica cu 12 corzi sau pur si simplu ceva ce suna a acustic cu armonice bogate ai nevoie sa functioneze pana pe la 12KHz curat!!. sunet de 18KHz pe intrare deci acel varf singur in dreptul notatie de 18KHz, celelalte "varfuri" sunt IMD-uri produse de AD cu Fclock de 44,1KHz .( IMD =dist de intermodulatie) acelasi semnal de 18KHz la frcventa de esantionare de 96KHz cred ca se vede ca este mai libera banda de IMD-uri. tot 96KHz esantionare cu semnalul de pe intrare de 36KHz , aici apar cateva IMD-uri in banda audio de 20-16000Hz . De unde are chitara 18khz sau 37khz ...din distorsiuni !! semnalul rectangular are cel putin armonice pana la armonica a 21-a. SI!! nu avem doar un singur ton si mai multe cand tinem un powerchord . efectul sa fie efect dar calitativ daca vrem sa limitam banda de frecventa s-o facem noi si nu sa ni-sa vinda o scula slaba calitativ.Din pacate la fata locului in magazin nu putem decat sa incercam dupa auz.Mai tarziu te trezesti ce ai cumparat cand dai de probleme si vezi ca sculele tale nu fac fata numai intr-un club zgomotos unde nu sunt pretentii de calitate . Daca uni colegi mai cunosc unele probleme sa le aminteasca eu scriu aceste exemple si ecplicatii ptr cei care nu stiu mai nimic despre efecte si scule .De acea intreaba oameni ca sa afle cat mai multe sa nu dea bani de zece ori pana se prinde ce cauta de fapt si ce calitate i-ar fi OK. Edited October 7, 2008 by karpi
FiveseveN Posted October 7, 2008 Posted October 7, 2008 (edited) Stai ca-ti arata spectrogramele cu aliasing acum. Later edit: ti-am zis eu?! Nici n-am apucat sa termin postul. Deci...whammy, da, asta-i cea mai cunoscuta si versatila, dar vezi ca poti doar urca sau cobori pana la 2 octave. Mai este si modul harmony cu +/-1 octava dar se aude si nota originala (dry). Depinde ce "range" iti trebuie tie. Acum ca ai ridicat problema, parca as adauga o pedala de expresie unui efect Behringer (UX600, FX100 sau FX600) pt. un whammy ieftin. LE: US600 are si intrare pt. expression/control... silly me. Edited October 7, 2008 by FiveseveN
apocalipsa Posted October 7, 2008 Author Posted October 7, 2008 (edited) uitasem sa precizez: 1. nu mai divagati aiurea in tramvai 2. nu ma intereseaza procesoare (asta daca nu se subintelege...) eu ma gandeam de ex la un moog controlabil din pedala da eram curios daca a mai incercat cineva sa faca pitchbend cu vreo pedala si cu ce pedale mai ales... Edited October 7, 2008 by apocalipsa
karpi Posted October 7, 2008 Posted October 7, 2008 (edited) uitasem sa precizez: 1. nu mai divagati aiurea in tramvai 2. nu ma intereseaza procesoare (asta daca nu se subintelege...) eu ma gandeam de ex la un moog controlabil din pedala da eram curios daca a mai incercat cineva sa faca pitchbend cu vreo pedala si cu ce pedale mai ales... Ai urmat scoala de nichelat mere sau de ambalat fum ? sau inca nu ai absolvit ? Este simplu , nu-ti ramane decat sa folosesti un "whammy" cu aburi , dar sa fie ceva ecologic. Realtime pitch control fara procesor nu exista , fie el procesor analogic sau digital !! cred ca se intelege, sau este greu ? Sistem de pitch-control analogic este cam complicat de realizat dar daca insisti se poate , si tot procesor se cheama. Uni se refera la procesoare chiar asa aiurea-n tramvai The Owls Are Not WhatThey Seem exista ASP si DSP ambele sunt procesoare !!!. Analog signal processing is any signal processing conducted on analog signals by analog means. "Analog" indicates something that is mathematically represented as a set of continuous values. This differs from "digital" which uses a series of discrete quantities to represent signal. Analog values are typically represented as a voltage, electric current, or electric charge around components in the electronic devices. An error or noise affecting such physical quantities will result in a corresponding error in the signals represented by such physical quantities. Examples of analog signal processing include crossover filters in loudspeakers, "bass", "treble" and "volume" controls on stereos, and "tint" controls on TVs. Common analog processing elements include capacitors, resistors, inductors and transistors. 1 Tools used in analog signal processing 1.1 Convolution 1.2 Fourier transform 1.3 Laplace transform 1.4 Bode plots 2 Domains 2.1 Time domain 2.2 Frequency domain 3 Signals 3.1 Sinusoids 3.2 Impulse 3.3 Step 4 Systems 4.1 Linear time-invariant (LTI) 4.2 Common systems 5 See also 6 References ( http://en.wikipedia.org/wiki/Analog_signal_processing ) Digital signal processor A digital signal processor (DSP or DSP micro) is a specialized microprocessor designed specifically for digital signal processing, generally in real-time computing.[1] Contents [hide] 1 Typical characteristics 1.1 Architecture 1.2 Program flow 1.3 Memory architecture 1.4 Data operations 1.5 Instruction sets 2 History 3 Modern DSPs 4 See also 5 References 6 External links (http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_signal_processor) Ca si exemplu mai palpabil ( pentru uni ): Moog synthesizer Moog (pronounced /ˈmoʊg/ as in 'vogue') synthesizer can refer to any number of analog synthesizers designed by Dr. Robert Moog or manufactured by Moog Music, and is commonly used as a generic term for analog and digital music synthesisers.(http://en.wikipedia.org/wiki/Moog_synthesizer) Edited October 7, 2008 by karpi
karpi Posted October 7, 2008 Posted October 7, 2008 (edited) efect de voce feminina ce l-am realizat cu pitch bend ditr-o un FX Boss , 44KHz /16bit cheap and dirty ME-30 antic dar suna exact cum am dorit eu , bineinteles ca se poate prelucra sunetul cum doresti in acest caz am taiat din inalte si am filtrat un timbru adecvat . Singurul lucru deranjant este latenta( delay) oarecum este mai mai bun decat la Korg din aceiasi categorie care lucreaza cu o esantionare de doar 32KHz . Si sa nu uit sa sublininez depre calitatea AD si DA ( esantionare, bit , viteza) se refera numai la conversie !!! DSP-ul poate lucra prost la 96KHz/24bit si foarte bine la 44KHz/16 bit depinde de viteza procesorului de arhitectura si de algoritmul folosibil .De acici se vede ca degeaba ai AD si Da foarte bun daca DSP-ul este lent si nu poate prelucra in "timp real" datele . De acea trebuie incercat si cumparat cea "suna bine" ,ce pare OK . Edited October 7, 2008 by karpi
vektor Posted October 7, 2008 Posted October 7, 2008 Karpi nu te supara dar, ce legatura are frecventa de esantionare cu calitatea efectului(tinand cont ca nu-i tehnologie din 1980)? De fiecare data dai exemplu niste detalii tehnice care nu au legatura in mare parte cu calitatea sunetului. Calitatea sunetului este data de corectitudinea algoritmului pe care il foloseste chip-ul pentru un anumit efect. Eu sunt sigur ca e mult mai important de luat in considerare asta decat niste cifre pe hartie pe care oricum nu le poti verifica. Diferenta de la 96/24 la 48/16 poate fi verificata printr-un sound sample. Diferenta de frecventa oricum nu o percepi, decat daca ai urechi de caine, iar cei 32 de biti chiar nu-si au rostul. Singurele lucruri care conteaza la un procesor digital, din pdv al "nostru", sunt convertorii ... restul e vrajeala.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now