CulBoji Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 Buna, m-ar interesa nijte pareri despre monitorizarea in-ear. Ne-am cam saturat de sonorizarile cu monitorizare slaba si am vrea sa facem o investitie in un sistem in-ear. Cam care credeti ca ar fii cel mai ok din punct de vedere pret/calitate? Cum se comporta sistemele mai ieftine ( gen t.bone, DB TECHNOLOGIES, LD SYSTEMS, Samson) ? Cat de mare este diferenta intre castile folosite? Cel mai bun pt. noi ar fii Shure PSM 400, doar ca e cam scump dar ofera 2 intrari cu optiune de mix in receiver, astfel am putea avea un canal cu instrumentele si un canal cu vocea si fiecare sa isi regleze volumele intre ele. Link to comment Share on other sites More sharing options...
George Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 (edited) Ma gindesc ca la citi folosesc la noi nu vei avea parte de multe raspunsuri. Dar uite cum vad eu treaba: -Ar fi bine ca semnalul sa fie puternic si personalizat la intrarea in emitator. Multi folosesc pentru asta eq-uri grafice de rack de 31 de benzi.Nu e un must, dar e folositor. - 2 canale de semnal nu prea sint de folos daca sint folosite de toti membrii trupei. O investitie buna ar fi un mixer cu 6 auxiliare sau grupe, ca fiecare sa isi faca mixul personal, caci tobarul vrea mereu toba mare, vocea si eventualul click track, iar chitaristul vrea toba ca mix, chitara, basul si vocea. Iar vocalul altceva. - Castile nu trebuie neaparat sa fie din cele turnate pe ureche, adica personalizate. Dar sa izoleze bine e un "must". Castile de genul asta functioneaza foarte bine. Firma poate fi oricare. Daca indeplinesti conditiile astea, care sint necesare chiar si pentru cele mai bune sisteme, esti in masura sa folosesti orice wireless, chiar si cele mai proaste modele. Chiar si un wireless de mic/instrument inversat, cu conditia sa aiba baza portabila. In cazul asta desfaci mufa castilor, care e stereo, si legi firele HOT impreuna, pentru semnal mono. Edited June 3, 2008 by George Link to comment Share on other sites More sharing options...
sakavaka Posted June 3, 2008 Share Posted June 3, 2008 nu cred ca exista cineva care da 1150 dolari pentru un sistem in-ear, deci e cam offtopic, dar ca o curiozitate uitati-va la astia: Ultimate Ears Custom UE 11 Pro + Ear Art Link to comment Share on other sites More sharing options...
CulBoji Posted June 5, 2008 Author Share Posted June 5, 2008 Daca indeplinesti conditiile astea, care sint necesare chiar si pentru cele mai bune sisteme, esti in masura sa folosesti orice wireless, chiar si cele mai proaste modele. Chiar si un wireless de mic/instrument inversat, cu conditia sa aiba baza portabila. In cazul asta desfaci mufa castilor, care e stereo, si legi firele HOT impreuna, pentru semnal mono. Deci nu este mare diferenta de calitate intre un sistem de 250eur si un sistem shure de 700eur? Ca casti ma gandesc la astea: http://www.thomann.de/gb/ultimate_ears_ues...transparent.htm . Chestia e ca nu vreau sa iau un sist. ieftin si sa fiu dupaia nemultumit de el, as prefera sa dau mai multi bani pe ceva ce imi garanteaza calitatea, dar daca si sistemele ieftine isi fac treaba bine as putea econimisi nijte bani. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted June 5, 2008 Share Posted June 5, 2008 Ce sa monitorizati si unde ? acasa in camera mai merga ca sa nu deranjezi locatarii . Pe scena NU ca si proba ia ce castii vrei tu si asculta mp3 player pe o strada circulata. dup aacea mai gandeste-te , pe o scena zgomotul este muuuult mai mare , si mai ales cu cresterea amplificari in PA .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
panda Posted June 5, 2008 Share Posted June 5, 2008 cea mai buna solutie este personal monitoring.de curand am realizat o asemenea instalatie pt. trupa phonix.deci cum functioneaza sistemul;din mixer in stage box nu mai vin grupe si separat toate semnalele.din stage box printr-un cablu multicord intra intr-un distribuitor aflat pr scena.din acest distribuitor pleaca cate un cablu balansat la fiecar utilizator de pe scena.cablul se cupleaza la un mic mixer cu 8 canale care se fixeaza cu un fluture pe stativul microfonului.cu acest mixer se comanda monitorul utilizatorului.fiecare isi regleaza sunetul din monitor dupa dorinta.aceste mai are si un eq cu 5 benzi si iesire pt. casca,precum si un master. DISPARE PRACTIC MIXERUL DE SCENA.transmisia de date este digitala[deci putine fire]in cutia de distributie[2 unitai de rack] se afla de fapt tot sistemul.aceasta mai poate fi dotata si cu 10 memorii-deci se pot memora preseturile pt. 10 trupe care se pot perinda pe scena.odata montat inginerul de sunet nu mai interine absolut de loc in monitoare,aceasta fiind comandate acum de mixerele personale.mixerul fixat pe microfon este ceva mai mic decat o caste video.cu un marker se scrie in dreptul fiecarui volum ce anume reprezinta.ca sa fiu mai explicit,la piesa x vreau la masura 22 sa aud mai tare basul pur si simplu dau mai tare basul in monitorul meu.instalatia dela phonix functioneaza excelent.dorinta lui covaci a fost fara memorii pt. ca o folosesc numai ei. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CulBoji Posted June 5, 2008 Author Share Posted June 5, 2008 Ce sa monitorizati si unde ? acasa in camera mai merga ca sa nu deranjezi locatarii . Pe scena NU ca si proba ia ce castii vrei tu si asculta mp3 player pe o strada circulata. dup aacea mai gandeste-te , pe o scena zgomotul este muuuult mai mare , si mai ales cu cresterea amplificari in PA .. Ideea e sa folosesti casti speciale cu izolare fonica, sunt multe mp3 playere cu casti de genu, poate sa dea ambulanta peste tine pe strada fara sa iti dai seama... Alta idee e sa si opresti monitoarele si sa intorci ampurile de chitara sa nu bata pe scena. cea mai buna solutie este personal monitoring.de curand am realizat o asemenea instalatie pt. trupa phonix.deci cum functioneaza sistemul;din mixer in stage box nu mai vin grupe si separat toate semnalele.din stage box printr-un cablu multicord intra intr-un distribuitor aflat pr scena.din acest distribuitor pleaca cate un cablu balansat la fiecar utilizator de pe scena.cablul se cupleaza la un mic mixer cu 8 canale care se fixeaza cu un fluture pe stativul microfonului.cu acest mixer se comanda monitorul utilizatorului.fiecare isi regleaza sunetul din monitor dupa dorinta.aceste mai are si un eq cu 5 benzi si iesire pt. casca,precum si un master. DISPARE PRACTIC MIXERUL DE SCENA.transmisia de date este digitala[deci putine fire]in cutia de distributie[2 unitai de rack] se afla de fapt tot sistemul.aceasta mai poate fi dotata si cu 10 memorii-deci se pot memora preseturile pt. 10 trupe care se pot perinda pe scena.odata montat inginerul de sunet nu mai interine absolut de loc in monitoare,aceasta fiind comandate acum de mixerele personale.mixerul fixat pe microfon este ceva mai mic decat o caste video.cu un marker se scrie in dreptul fiecarui volum ce anume reprezinta.ca sa fiu mai explicit,la piesa x vreau la masura 22 sa aud mai tare basul pur si simplu dau mai tare basul in monitorul meu.instalatia dela phonix functioneaza excelent.dorinta lui covaci a fost fara memorii pt. ca o folosesc numai ei. Cate masini, tehnicieni si timp e nevoie sa seteze sistemu asta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted June 5, 2008 Share Posted June 5, 2008 Exiata limite fizice !! ati fost sa incercati ce v-am propus sau iarasi discutam din reclame de pe net ? Puneti-va castile cele mai izolante , cu pernute umplute cu apa etc etc etc ... Stai langa o sosea circulata de tramvaie , camioane , sau chiar in tramvai ...asculta muzica la "maxim" , ajungi sa surzesti si in cazul aparitiei sunetelor joase din mediul inconjurator nu auzi mai nimic din muzica!! Frecventele joaase cu ebnergie mare umbresc total sunetul din casca , dai muzica cat de tare rezista timpanul si nu auzi .numa distorsionat si denaturat ceva absolut nedefinit ! basul , subbasul , intra in rezonanta cu aerul din piept , cu oasele . se propaga prin oase , prin podeaua scenei , prin orice si umbreste mediile si inaltele mai slabe , char daca acesta rup timpanul . In cazul unei scene amplificate cu un sistem PA se intampla exact acelasi lucru , pana canti fin , electroacustic si nivelul dB din mediul inconjurator plus scena nu trece de o anumita valoare este totul OK .In caz sonorizare puternica insa , cu bass, toba mare ,subbas-ul sa nici nu-l amintesc , se intampla exact ca si pe langa sosea, strada cu circulatie intensa, sau daca stai in autobus sau tramvai de asta care parca se desfece bucati. idea ar fi sa incercati prima data cu IPod sau alte mp3 playere sa ascuktati muzica in timp ce cantati la nivel mare in sala de repetitii sa vedeti daca se aude ceva . daca cantati atat de incet ca se distinge muzica din casti e OK daca nu se distinge clar NU e OK. Instalatiile de sonorizare sunt bune ele dar nu are cine sa le utilizeze corespunzator . Una din probleme ar fi BASUL amplificat in PA , in monitoare si peste tot .Basii ( frecventele) sunt unde globulare , omnidirectionale! Adica, se propaga la fel si catre spectatori cat si catre scena , aprox cu aceiasi putere .Acesti basii trebuie sa-i "invingi" cumva si nu prea ai cu ce .Am mai scris de ce au baieti 1000W la chitara in spatele lor chitaristi . Rezolvarea ar fi boxe PA de basii directionale , dar pana atuncea TRUPA trebuie sa se dozeze pe scena ca sa nu aiba probleme. acasa la mine cand repet cu prieteni monitorizam pe casti si este Ok . Rezolvarea ar fi sa aiba si spectatori casti ( ca si la teatru cand se traduce ) si toata lumea aude muzica doar prin casti . Noile instalatii "Line Array" plus noile boxe de bas unidirectionale(??) promit o rezolvare dar sunt si multe opini critice. Link to comment Share on other sites More sharing options...
panda Posted June 5, 2008 Share Posted June 5, 2008 instalarea dureaza 10 minute,nu ai ce seta.isi face fiecare sunetul cum doreste,si apoi apesi pe un buton, s-a memorat.asta este tot.nu este nevoie de tehnicieni sau oameni in plus.este un rack de 2 unutati,mixerasele si cateva cabluri,dar rezultatele sant peste asteptari. Link to comment Share on other sites More sharing options...
George Posted June 5, 2008 Share Posted June 5, 2008 @Karpi: cind se folosesc monitoare IEM de obicei pe scena e liniste, se aud doar tobele. Asta le face utile mai ales pe scene mari. Prin cluburile noastre sint mai mult fitza Link to comment Share on other sites More sharing options...
Susceptor Posted June 5, 2008 Share Posted June 5, 2008 Pe scena (intreb ipotetic) cum te poti monitoriza "in ear" fara sa surzesti de la boxele principale? Am vazut mai sus o solutie care izoleaza, dar si comentariul lui Karpi. Eu am inceput sa folosesc dopuri izolatoare fonic din silicon (cred, asta parea) ca sa nu mai imi tiuie urechile ulterior. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted June 5, 2008 Share Posted June 5, 2008 @Karpi: cind se folosesc monitoare IEM de obicei pe scena e liniste, se aud doar tobele. Asta le face utile mai ales pe scene mari. Prin cluburile noastre sint mai mult fitza Cea mai performanta instalatie calitativ/putere si oameni priceputi in sonorizare am vazut /auzit si cantat pe instaletia unei firme din Szeged . Dar nici ei nu au cum sa scape de "reintoarcerea " basului din fata , plus controlul de pe scena unde sunt amplificati basii omoara statiile mici ce degeaba urla pe medii la 40W de se rup difuzoarele . Bineinteles toata taina este ca trupa sa se dozeze decent pe scena , sa asculte fiecare pe celalalt in acest caz volumul sa fie redus si sa se urmareasca o dinamica in interpretare .Cele mai multe trupe nu fac acest lucru si rezultatul este un dezastru . Cu casca in ureche ( incercati ) eu am casti inchise ermetic si ascult mixul tare cu cate doua capsule in fiecare parte !! SI aud camioanele de pe strada si oameni care se circula pe scari in bloc , toate subjoasele si joasele pe care fara casca nu le observ nu le aud !! Asa ca va dati seama ce se intampla cand "urla" basii . Dar se poate incerca , eu zilnic ascult muzica in drum catre serviciu , si in trmvai de multe ori nu inteleg nimic din muzica, cand intra in rezonanta tot vagonul de la frecarea laterala ale rotilor de sine .sau cand astept tramvaiul in statie si trec Trailere de tonaj , efectiv nu mai aud nimic cu volumul de ma dor timpanele de la chitara solo !! La Phoenix mai trece merge treaba pana la un moment , ei nu canta agresiv , de fapt acompaniaza vocea la piese etnopop si au rutina in a se doza pe scena ,dar la o trupa de hardrock se nasoleste treaba mai ales daca nu au rutina si simt in a se doza corespunzator. Oricum din bass si sub bsas nu se intelege mai nimic in casti micute , cum am descris basul ce rezoneaza cu corpul uman este mai puternic decat cel redat de membrana minuscula sau chiar si mai mare in cazul altor casti.Dar reglate pe medii corespunzator ar putea ajuta cate ceva fata de monitoarele de podea . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arthur Posted June 6, 2008 Share Posted June 6, 2008 Eu am folosit sistemul de monitorizare in-ear, nu e nici rãu, nici f. grozav. Dar decât o monitorizare proastã e preferabil. Basistul nostru a cumpãrat un sistem Proel (nu mai ºtiu exact modelul) ºi l-am folosit în câteva show-uri, cu succes aº zice. Singura problemã ar fi de acomodare pt. cã la început ți se pare ciudat cum se-aude pe ele (cãºti) fațã de monitoare clasice, dar odatã ce te acomodezi e ok. În cãºti se aud doar frecvențele de medii ºi înalte, fãrã baºi, dar se aud toate instrumentele distinct. Un alt avantaj ar fi ºi acela cã nu mai ai probleme cu microfoniile nedorite. Link to comment Share on other sites More sharing options...
George Posted June 6, 2008 Share Posted June 6, 2008 Eu am reusit sa gasesc un rezultat de compromis: o ureche libera in care auzeam toba si basul din jur si o ureche cu casca in care auzeam click trackul si vocea mea de backing. Rezultatul a fost o claritate foarte mare, care dealtfel m-a si descurajat sa mai fac backing, ca ma auzeam perfect si ma enervau falsurile Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted June 6, 2008 Share Posted June 6, 2008 Eu am folosit sistemul de monitorizare in-ear, nu e nici rãu, nici f. grozav. Dar decât o monitorizare proastã e preferabil. Basistul nostru a cumpãrat un sistem Proel (nu mai ºtiu exact modelul) ºi l-am folosit în câteva show-uri, cu succes aº zice. Singura problemã ar fi de acomodare pt. cã la început ți se pare ciudat cum se-aude pe ele (cãºti) fațã de monitoare clasice, dar odatã ce te acomodezi e ok.În cãºti se aud doar frecvențele de medii ºi înalte, fãrã baºi, dar se aud toate instrumentele distinct. Un alt avantaj ar fi ºi acela cã nu mai ai probleme cu microfoniile nedorite. O problema ar fi o organizare buna si disciplina. daca este totul reglat bine si fiecare aude cat decat ce trebuie sa auda din trupa este OK ...dar urmeaza soloul meu de chitara , dau volum sa ma aud mai bine etc...automay basistul da si el volum , cel de la tobe instinctiv da mai tare ... Cresterea volumului ar trebui sa fie facuta cu un nuivel fix printr-un atenuator rglabil, un comutator care face ub boost de 6 dB dupa solo faci click si deuci cu 6dB la loc sa fie setarea anterioara de acompaniament . Fara asa o posibilitate se ajunge la volume imposible in castio si la distorsiuni si intermodulatii ce fac ca sa nu se mai inteleaga nimic . Acelasi lucru este valanbil de fapt si pentru instalatia de mixare al PA , nu se dau voluma aiurea in timpul cantatului ci se ridica si se coboara nivele dinainte stabilite si membri trupei nu au voie sa faca schimbari peste capul mixeristului .Daca nu eset totul stabilit cu orice instalatie va suna prost orice trupa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
George Posted June 6, 2008 Share Posted June 6, 2008 Maestrul Karpi zice bine. Sistemul IEM necesita multa disciplina din partea membrilor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sam Posted August 10, 2014 Share Posted August 10, 2014 Pana la urma monitorizarea in ear e vreo smecherie sau nu? La chitara ma refer ca la voce nu cant. La unele cantari n-am avut monitoare de nici un fel, ceea ce evident n-a fost prea placut. Ma gandesc sa-mi rezolv cumva problema asta singur ca sa nu mai depind de altii si nu stiu daca sa iau in calcul monitorizarea in ear sau sa merg pe solutia clasica cu monitor de podea. La ultimele cantari am mers fiecare prin amp-ul lui iar tobele (electronice) si vocile prin mixer si mai departe in boxe. N-a fost o solutie prea fericita pentru ca nu prea ne auzeam intre noi, la noi se auzea una, in public alta si tot asa... Orice sugestie e bine-venita, multumesc anticipat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cotrusvlad Posted August 10, 2014 Share Posted August 10, 2014 Monitorizarea in ear e cea mai buna.....daca ai monitoare bune si sistem macar ok (care sunt usturător de scumpe) si un sunetist bun. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sam Posted August 10, 2014 Share Posted August 10, 2014 (edited) Sunetist bun n-am si nici nu intentionez sa dau foarte multi bani pe asa ceva, cel putin nu deocamdata (stiu ca cele de-adevaratelea sunt foarte scumpe). Edited August 10, 2014 by sam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 11, 2014 Share Posted August 11, 2014 Postul asta din 2008... Monitorizarea in ear e cea mai buna.....daca ai monitoare bune si sistem macar ok (care sunt usturător de scumpe) si un sunetist bun. Cand vine vorba de sistemul de monitorizare, orice inginer de sunet ti-ar spune ca liniaritatea raspunsului in frecventa este cea mai importanta caracteristica a acestuia; pot fi casti sau monitoare, dar evident e mai usor sa transporti o pereche de casti. Sunetist bun n-am si nici nu intentionez sa dau foarte multi bani pe asa ceva, cel putin nu deocamdata (stiu ca cele de-adevaratelea sunt foarte scumpe). De ce crezi ca in majoritatea cazurilor, trupele au nevoie de un inginer de sunet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sam Posted August 11, 2014 Share Posted August 11, 2014 Am vazut ca topicul e din 2008 dar fiind vorba de acelasi lucru n-am considerat ca e cazul sa deschid un altul. Cat despre ingineria de sunet, nu inteleg unde bati. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 11, 2014 Share Posted August 11, 2014 (edited) @sam ...pana la urma una e sa o faci sa se auda si alta e sa o faci sa se auda bine de tot. E exact ca si diferenta intre mere si portocale. Un exemplu: ai Stairway to heaven... ai tobele lu' Bonham puse exact pe timpan, iar Les Paul-ul lui Jimi creeaza in spate un intreg univers. Edited August 11, 2014 by stanchiu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now