Guest Baumwolle Posted December 12, 2005 Posted December 12, 2005 (edited) Cum pot "tuna" tremolo-ul de pe copia mea Stratocaster?Tremolo-ul este de proasta calitate, cheitele la fel si totusi nu se dezacordeaza imediat chitara(dupa o prima folosire a tremolo-ului), dar totusi dezacordeaza.Daca vreau sa cant o melodie intreaga folosind tremolo-ul este aproape imposibil.Ce sa fac incat sa-l aduc la standarde "normale"?Sa strag arcurile?Schimbarea cheitelor nu este o optiune.Un tremsetter ar face ceva in cazul asta?Daca stiti niste tips & tricks si doriti sa le impartasiti...va multumesc. Edited December 12, 2005 by Baumwolle
Guest Mircea19 Posted December 12, 2005 Posted December 12, 2005 pai ai putea sa mai strangi arcuriile si evenual sa mai adaugi cateva ... presupun ca ai 3... deci mai poti pune 2... si in felul asta va revenii mereu la pozitia initiala adica lipit de corp...
gibsonman Posted December 12, 2005 Posted December 12, 2005 maistre,tu ai un tremolo cu 6 suruburi,acest model nu sta elevat fata de chitara,ca sa mearga in doua sensuri,asa ca daca dezacordeaza,fie e din cauza ca se ridica el(nu revine la pozitia initiala),desi ma indoiesc ptr ca daca ar fi asa,s-ar ridica si cand ai acorda.cel mai probabil e de la,ghici ce? cheite.tremsetteru e ptr chitarele cu 2 point tremolo sau cu floyd rose,ca sa revina in pozitia initiala.si oricum,sti cat costa unu nou?30 de dolari,fara transport,si fara montare,nu poti sa il pui sigur,crede-ma.montatu te mai costa 50 de ron,pe putin.asa ca pretu final ptr un tremsetter,desi nu prea ai nevoie daca ai tremolo dala vintage,e cam 160ron.niste cheite locking sunt 150 de ron,si scapi de dezacordare.dar tu ai zis,nu iti spun de cheite.hehehe
Guest fluffyone Posted December 12, 2005 Posted December 12, 2005 Problema mai mult ca sigur ca deriva nu din pozitia tremoloului ci din desurubarea corzilor. 1. foloseste corzi bullet end, nu ball end. 2. incearca sa dai cu putina unsoare pe nut si bridge saddle 3. fii gentil 4. infasoara corect corzile la cheite.
Guest Baumwolle Posted December 12, 2005 Posted December 12, 2005 Multumesc pentru sfaturi, o sa le am in vedere.Chestia curioasa e ca oricat de gentil as lasa tremolo-ul sa revina in pozitia initiala, dezacordarea se face crescand pitch-ul(tensiunea) din corzi...Dupa o melodie cantata mult cu tremolo, E gros ajunge F...
gibsonman Posted December 12, 2005 Posted December 12, 2005 poi de fiecare data cand pui un set nou de corzi,trage de ele,ca sa se labarteze nitel.altceva,ai putea sa schimbi cheitele.
Guest Baumwolle Posted December 12, 2005 Posted December 12, 2005 Trag, trag de ele...Cheitele nu le pot schimba, dupa cum am spus in postul initial.Nu inteleg totusi de ce se dezacordeaza "pe invers"...
bogdan Posted December 12, 2005 Posted December 12, 2005 Motivul pentru care se dezacordeaza "pe invers" e urmatorul : corzile freaca puternic pe nut, si atunci cand lasi maneta tensiunile nu se echilibreaza, respectiv portiunea de corzi dintre cheite si nut ramane mai slab tensionata iar cea dintre nut si bridge mai puternic tensionata. Ce poti sa faci e sa dai cu un creion pe santuletele unde vin corzile pe nut (grafitul ajuta la alunecare) iar atunci cand pui corzile cauta ca ultima spira facuta de coarda pe suportul cheii sa vina cat mai aproape de capatul de sus al acestuia - in felul asta coarda apasa mai putin pe nut.
Guest DarkMan2004 Posted December 12, 2005 Posted December 12, 2005 (edited) ma bag si io in seama...sper sa ajut cu ceva... I schimba chitara 1) daca nu sunt fonduri atunci urmeaza pasul II II daca nu ai schimbat chitara pana acum atunci trebuie sa citesti pasii urmatori: 1) incearca sa acordezi chitara in halul urmator: http://www.guitarnoise.com/article.php?id=300 (sau asa http://www.fretnotguitarrepair.com/stringing.htm); ia linkul care ti se pare tie ca ilustreaza mai bine modul de a acorda o chitara 2) dupa ce ai facut pasul 1) atunci pune arcurile in felul urmator http://www.fabtranzer.com/images/stratjpg/springs.jpg , sau mai pune un arc sau doua... (poza e de la un stratocaster ) 3) schimba grosimea corzilor 4) urmeaza si sfaturile celorlalti asta e parerea mea...poti face asa sau nu...daca am gresit cu ceva sa ma corecteze fanii de stratocastere urgent Edited December 12, 2005 by DarkMan2004
Marius T Posted December 30, 2005 Posted December 30, 2005 Vazand acesto post in legatura cu tremolo, am si eu o intrebare. Nu am folosit in viatza mea tremolo un motiv ar fi ca nu am avut electrica dar in specificatii la chitara mea spune ca am Synchronous Twin-Pivot Tremolo . Intrebarea e cum sa il folosesc corect ca am inteles ca la unele bridgeuri mai avanate potzi folosi tremolo si apasand (nota mai joasa) si ridicand (nota mai inalta). Al meu cum trebuie folosit doar trag de el sau pot sa il si apas ? Si daca stitzi vreun site ceva cum sa folosesc tremolo va rog postatzi. Sper ca nu a mai fost pusa intrebarea pe forum ca sa nu ma repet. Multzam.
Guest spyked88 Posted December 30, 2005 Posted December 30, 2005 hmm, în principiu la chitara ta (parcă ai squier strat cu humbucker în bridge, nu?) poţi să îl foloseşti în ambele sensuri. de fapt, cea mai bună cale e să îl încerci în ambele sensuri şi să auzi cum sună. strat-urile care nu merg decât cu bend-uri în jos au arcurile strânse la maxim, în aşa fel încât bridge-ul e blocat în sensul celălalt.
karpi Posted March 12, 2006 Posted March 12, 2006 Multumesc pentru sfaturi, o sa le am in vedere.Chestia curioasa e ca oricat de gentil as lasa tremolo-ul sa revina in pozitia initiala, dezacordarea se face crescand pitch-ul(tensiunea) din corzi...Dupa o melodie cantata mult cu tremolo, E gros ajunge F... La chitarile fara double locking ( menghina de sus ) cu a explicat cineva anterior , coarda se "agata" in nut, remediul este sa ungi cu solutie " ulei +grafit" crestatura nutului ,( exista solutie originala "3/1" descrisa pe net nu stiu daca se vinde si la noi ), si daca totusi se agata , ridici de maneta brusc inainte de a incepe sa canti mai departe dupa folosirea vibratorului . Adica tensionezi corzile sa fortezi revenirea la pozitia buna . Este vorba ca chitara se dezacordeaza in sus , cea ce nu au inteles uni . Cheile nu se dezacordeaza doar coarda poate sa scape pe cheie si la slabirea corzilor asi poate schimba pozitia mai apoi sa sara si sa se pozitioneze altfel astgel dezacodrdandu-se coarda. Dar cheia nu se poate invarti. Solutia cea mai buna ar fi o "menghina" de fender , chitarile Japoneza din 84-86 au asa ceva si erau dotate chitarile Hot Rod '60s Startocaster Reisue Contemporary / Made In Japan ( MIJ) . Acesta menghina nu mai lasa sa se slabeasca coarda dupa nut . Cred ca un meserias bun poate sa faca una.
Geiger Posted March 13, 2006 Posted March 13, 2006 Sper sa nu fiu offtopic.. am si eu o problema de genul asta.. imi pocnesc corzile la nut(pragush) dupa ce folosesc tremoloul si mai si bazaie in tasta 1 am ridicat din bridge pana nu mai reuseam sa cant.. o tin in acordajul standard. Ma gandeam sa merg la un luier sa ii bage o menghina.. dar nu stiu cat de buna este ideea. Pragusul nu poate fi ridicat.. si cred ca de asta as avea nevoie
karpi Posted March 27, 2006 Posted March 27, 2006 Sper sa nu fiu offtopic.. am si eu o problema de genul asta.. imi pocnesc corzile la nut(pragush) dupa ce folosesc tremoloul si mai si bazaie in tasta 1 am ridicat din bridge pana nu mai reuseam sa cant.. o tin in acordajul standard. Ma gandeam sa merg la un luier sa ii bage o menghina.. dar nu stiu cat de buna este ideea. Pragusul nu poate fi ridicat.. si cred ca de asta as avea nevoie Nu pragul ( nut) trebuie ridicat ( nu cred ca s-a tocit chiar asa , chit. mea are 21 ani si nut-ul nu are nimic , dar are menghina si nu au frecat corzile si nu s-a adancit canalul in care este coarda.) . Poate sa fie gatul prea drept , gatul trebuie sa fie concav , usor ,in asa fe incat daca apesi la pozitia UNU si la pozitia 20 simultan sa aiba o mia ditstanta la pozitia SAPTE max 0.5mm , apoi se regleaza ca la octava sa aiba max 1.5...2 mm in functie de stilul de cantat. Se indreapta gatul cand el a fost reglat ptr corzi de ex. 0.1 si tu schimbi pe garnitura de 0.09 , tensiunea scade si se indreapta gatul !! Cand se schimba tipul de corzi ( ca si grosime /tensiune) trebuie reglata bara de otel din gat , dar fin. Snt descrieri pe net. Trus rod setting.
Guest GB Posted March 27, 2006 Posted March 27, 2006 Ca tot veni vorba... Din cate stiu (nu prea multe) tremolo-ul ar trebui sa mearga si apasat (coboara nota) si tras (ridica). La behringerul meu merge doar apasat, ca daca vreau sa trag, nu am unde - se blocheaza in suruburile prinse in corp. Suruburile astea il lasa sa coboare, ca in repaus puntea aia de bridge sta lipita de ele. Deci in jos merge. In sus, intrebarea este, trebuie ceva reglaje sau e copia asta mai speciala si n-am ce-i face? Multumesc. (Oricum, la ce bine e facuta chitara, tremolo-ul nu mai are filet ca lumea din primele zile...)
Guest MrJackson Posted March 27, 2006 Posted March 27, 2006 Tremolo-ul merge numai apasat. Degeaba te chinui sa tragi de el ca nu o sa mearga nici pe cel mai adevarat Fender. Asa e gandit sistemul... Ala care merge si tras este Floyd Rose-ul (original sau licensed) care e un sistem mult mai complex...
Guest Baumwolle Posted March 27, 2006 Posted March 27, 2006 MrJackson, esti p-aproape.Tremolo-ul de Stratocaster, vintage/synchronized/standard tremolo este proiectat doar pentru a cobori nota.Se poate modifica asa incat sa-l faci floating, sa nu fie lipit de corp si astfel sa poti si trage de el, dar din cate inteleg ai un Behringer si crede-ma ca nu merita sa-ti bati capul.
Cosu Posted March 27, 2006 Posted March 27, 2006 Tremolo-ul merge numai apasat. Degeaba te chinui sa tragi de el ca nu o sa mearga nici pe cel mai adevarat Fender. Asa e gandit sistemul... Ala care merge si tras este Floyd Rose-ul (original sau licensed) care e un sistem mult mai complex... Nu neaparat De exemplu, Malmsteen are arcurile ce prind gheara tremoloului mai putin stranse si astfel puntea nu sta lipita de corp ci face un unghi anume cu acesta. Astfel poate atat lasa corzile cat si tensiona intocmai ca la un Floyd! Acum el are parte si de pragusul metalic ce ajuta la revenirea puntii la pozitia initiala si sa nu uitam ca e si un expert in folosirea respectivului aparat, deci sa nu te astepti sa iti iasa si tie din prima Later edit: na ca mi-a luat-o Baumwolle inainte!
Guest MrJackson Posted March 27, 2006 Posted March 27, 2006 Nu neaparat Eh, io vb de chestiile standard Ce ii bubuie minte lu nenea Yngway nu se pune
Cosu Posted March 27, 2006 Posted March 27, 2006 Malmsteen nu e unicul ce face miscarea asta. Dar probabil ca da, nu o sa functioneze tocmai ok pe behringer cum nu merge tocmai ok nici pe squierul meu. Am sa ii schimb pragusul cu unul autolubrifiant de grafit sau poate chiar cu unul de bronz si am sa vad atunci.
Guest MrJackson Posted March 27, 2006 Posted March 27, 2006 Luati-va fratilor Floyd... ca d-aia s-a inventat
Cosu Posted March 27, 2006 Posted March 27, 2006 Anumiti puristi iti vor spune ca floydul e o mizerie pentru ca suge tonul si sustainul. Floydul intra mult mai putin in contact cu lemul decat tremoloul de pe strat si prin urmare vibratiile corzilor sunt atenuate cumva de angrenajul punte-pivoti. Acum trebuie sa si canti muzica unde chestia asta chiar sa te deranjeze
StratMan Posted March 28, 2006 Posted March 28, 2006 Anumiti puristi iti vor spune ca floydul e o mizerie pentru ca suge tonul si sustainul. Floydul intra mult mai putin in contact cu lemul decat tremoloul de pe strat si prin urmare vibratiile corzilor sunt atenuate cumva de angrenajul punte-pivoti. Acum trebuie sa si canti muzica unde chestia asta chiar sa te deranjeze ca de obicei, cosu are foarte multa dreptate. nu spun ca floyd-ul este o mizerie, dar eu fac parte dintre puristi, asa ca prefer sa nu-l folosesc pentru ca distruge tonul care-mi place mie (de sustain nu ma plang). revenind la topic, solutiile care se ofera aici sunt partial adevarate. un vibrator de tip strat clasic nu este o chestie chiar simpla de reglat. sunt o multime de factori de care trebuie sa se tina cont atunci cand se face acest reglaj. desigur, revenirea "in tune" este problema principala dar si viteza cu care se face aceasta revenire precum si efortul depus la apasarea manetei sunt importante si sunt legate intre ele. mai conteaza foarte mult si ce fel de ghidaje exista intre pragus si macarale. apoi, trebuie stiut din start, in ce fel de stil vrei sa folosesti acest vibrator. vedeti voi, acest vibrator de care vorbesc, adica cel clasic de strat prins in 6 suruburi, este limitat ca posibilitati, dar cu cel mai bun ton (evident dupa preferintele mele). ca plaja de folosinta as da extremele. pentru genul de actiune soft l-as numi pe hank marvin (shadows) si mark knopfler, iar pentru genul de actiune hard i-as numi pe jimi hendrix si richie blackmore. cam astea-s limitele si totusi cam in aceasta varianta a fost preluat si de paul reed smith pe modelele echipate cu vibrator. i-as recomanda lui baumwolle sa-l duca unui specialist. eu folosesc un vibrator original de acest tip, cu 5 arcuri si imi ia ceva timp sa-l reglez cand trec pe alta marca de corzi, chiar daca sunt de aceeasi dimensiune. iti stau la dispozitie, fara nici un fel de obligatie, pentru un eventual diagnostic.
Guest MrJackson Posted March 28, 2006 Posted March 28, 2006 (edited) Acum trebuie sa si canti muzica unde chestia asta chiar sa te deranjeze Asta asa e! Si pe langa muzica tre sa mai ai si sculele potrivite. Degeaba ai tu acolo o chitara dementiala, un bastion al tonului, daca il nenorocesti printr-un amp Behringer. Oricum faza cu lasatu tremolo-ului "pe fata" mi se pare o carpeala (poti sa ma consideri "purist" cand e vb de asta) motiv pentru care zic: vrei actiune in ambele sensuri, iei Floyd. Daca nu, nu... Edited March 28, 2006 by MrJackson
Guest dmc Posted March 28, 2006 Posted March 28, 2006 Oricum faza cu lasatu tremolo-ului "pe fata" mi se pare o carpeala (poti sa ma consideri "purist" cand e vb de asta) motiv pentru care zic: vrei actiune in ambele sensuri, iei Floyd. Daca nu, nu... nu e musai. am fost ieri la un lutier foarte tare cu stratocasteru meu si m-o intrebat cum sa imi seteze tremolo-ul. eu il las tot lipit de corp (deci nu pot sa ridic corzile cu el) pt ca oricum nu il folosesc decat foarte rar si atunci numa pt vibrato, iar pozitia "lipit de corp" face tonul mai "gras". da asta nu inseamna ca pe o chitara decenta cu un tremolo bun si cu un setup profi nu se poate face si oleaca "floating". evident, nu prea mult
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now