www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Threadul oficial cu intrebari ale incepatorilor


Recommended Posts

Guest zagreb_dtt
Posted

multumesc mult pentru raspuns

Posted
in general ii zice Acoustic Simulator ...

in guitar rig sunt niste preseturi care fac asta adaugand niste chorus si mult reverb. De retinut ca nici un astfel de efect nu se compara cu "the real deal"

 

 

te mai sacai putin cu o intrebare...cum trebuie sa setes la chorus is la reverb sa se auda cat de cat...si cate alea de reverb trebuie sa bag si din care (am decat spring studio quad delay si psychedelay)

Posted
Cum se da cu pana aici? :)

 

Pai, ai putea sa ciupesti cu degetele...

Daca nu, poti bloca corzile care nu vrei sa sune.

De exemplu folosesti degetele 1 si 3 pentru tastele care trebuie apasate. Cu varful degetului 1 impiedici coarda E sa sune, si cu degetul 2 coarda D. Si eventual tii degetul 3 lasat pe restul corzilor a.î. sa nu sune nici acelea si o sa vina ca un sir continuu de "batai in jos" cu pana.

Guest ben_gal
Posted

Secretul lui Stradivari

 

Stradivari a construit multe viori, peste o mie... se spune.

Vreo 600 s-au pastrat pînã astãzi, se spune...

Calitatea lor e neegalata, se spune...

Existã un secret aici..., se spune.

 

Despre pimele douã afirmații nu stiu ce sã spun.

Io m-am nascut în sec. XX, pe cînd Stradivari le-a facut începînd din 1699.

Cele de azi...

Am vãzut cu ochii mei trei vioare în Palatul Regal din Madrid.

Poate cã erau din carton.

De auzit aste viori le-am auzit, dar nu am detectat diferența între un Stradivari ºi un Nagvary.

Nici Menuhin, aºa cã sunt liniºtit (nu cã cestia îmi stã pe cap).

 

Vioarele de astãzi sunt copiate dupã Stradivari.

Aceeasi formã pitagoreanã, sau euclidicã, sau arhimede-istã, dacã vreți..., sau nu.

 

Ca ºi Stradivari ele-s facute din spruce, adicã molid la – placa superioarã ºi maple, adicã arțar la placa dedesupt.

 

Atunci care este „secretul” lui Stradivari?

In primul rînd este secret?

Este:

1. Munca ºi tenacitatea în a obține perfecția ºi

2. Ureche muzicalã.

 

Stradivari a cioplit vioarele sale pînã ce a obținut sunetul dorit.

Hai sã spunem cã a cioplit plãcile la perfecție, dar odatã îmbinatã vioara a falsat.

Ce a fãcut Stradivari, cred eu?

A desfãcut-o ºi a încercat sã vadã unde este problema.

Cred cã cu timpul a învãțat cã trebuie început cu placa din spate, cea mai puțin împortantã ºi cã placa superioarã trebuie potrivitã conform sunetului plãcii inferioare.

Cu alte cuvinte, Stradivari a fãcut „trimming” doar la plata superioarã.

Fapt e cã nu existã douã viori care sunã la fel.

Posted
inca o intrebare :-s , despre floyd , tremolo ce mai sunt .. daca nu mai vrei un floyd il poti da jos ? sa ai un bridge fix ? cum e cu astea . ?

De ce n-ai mai vrea un floyd? desigur ca s-ar putea in teorie, desi in general floyd-ul e mai mare decat o punte tremolo normala.

Guest Wierdguy
Posted (edited)
inca o intrebare :-s , despre floyd , tremolo ce mai sunt .. daca nu mai vrei un floyd il poti da jos ? sa ai un bridge fix ? cum e cu astea . ?
daca nu`l folosesti, pur si simplu nu tragi de el...ii dai maneru jos si nu apesi tare cand faci palm mute. Daca vrei in viitor sa nu il folosesti, vinzi chitara si`ti iei fara :|.

 

 

Sigur ca se poate, insa cu siguranta nu vrei sa faci asta, in afara de cazul in care vrei s-o strici. :) Vezi tu, corzile de acustica au o tensiune mult mai mare decat cele pentru clasica, iar griful chitarelor clasice nu este proiectat sa suporte o asemenea tensiune, existand riscul de a se curba, unde mai pui ca majoritatea clasicelor nu dispun de un sistem de reglare a grifului. Asa ca ramai la corzile pentru clasica. :)
Imicer scuze sa contrazic... io mi`am pus pe a mea(clasica) corzi de nylon. Nu pot sa zic cum ca mi s`ar fii stricat chitara, merge foarte bine. e intacata, nu`i bai. tensiunea totala a corzilor de nylon este cam aceeasi, cu cea a unor corzi de 08. tin minte ca m`a interesat asa ceva odata.Exista alte dezavantaje:

 

1. Sistemul de prindere(atat bridge`ul cat si butoanele de acordat nu`s facute pentru niste corzi foarte subtiri)...asta inseamna ca se vor rupe corzile inainte sa le pui cum trebuie.

 

2.Daca ai clasica, inseamna ca neck`ul este drept, deci os a`ti iasa barre`urile prost...corzile de nylon sunt mai groase, deci compenseaza.

 

In concluzie, ceea ce vreau sa zic este ca`tipoti pune corzi de acustica pe clasica, dar este impractic.

Edited by Wierdguy
Guest Baumwolle
Posted

Omule, desi, tehnic vorbind, atat western-ul cat si clasica sunt chitare acustice, in vorbirea uzuala, de cele mai multe ori, western = acustica, iar clasica = clasica. Acestea fiind spuse, raman la parerea mea, si anume corzile de acustica = western nu au ce cauta pe clasica.

 

PS: Te astepti sa sune in vreun fel niste corzi de electrica .08 (special pentru acustica nu cred ca exista la grosimea asta) puse pe o acustica? :)

Posted (edited)

lata intrebare noob-ish...sa zicem ca avem o chitara electrica cu configuratia H-S-H/H-S-S doze seymor duncan...sau configuratia H-H ...asa...sa zicem ca dam si un solo...intrebarea este...putem sa facem un solo gen malmsteen cu doze duble ? :) 8-> cer scuze pentur intrebari de genul acesta dar deh imi mai vine cate o idee si trebuie sa ma lamuresc

Edited by black2oo5
Guest emetal
Posted

Care e diferenta intre MI-ul subtire si MI-ul gros? Sunt aceleasi note pe ele, dar ce le deosebeste?

Posted
Octavele :)

MIul gros este E2 sau nota Mi din octava a 2a iar cel subtire este nota Mi din octava a4a deci mai inalt. Asta le deosebeste.

Nu baiatu' Mi-u gros e din prima octava si i se mai zice E1 (cea mai joasa nota de pe chitare in acordaj normal) iar cel subtire e in a3-a octavasi i se mai zice E6 (daca te referi la corzile luate liber (open strings)

Posted

Rectific, scuze ca am facut o mica eroare de exprimare...E1 (mi gros prins liber) e cea mai joasa nota in acordaj standard sau nota radacina; E-ul pe pozitia 12 de pe coarda mi groasa saui e-ul pe pozitia 2-a pe coarda D sau pe pozitia 7-a pe coarda A e prima octava alui E1; e6 prins liber pe coaRDA mi subtire sau pozitia 5-a pe coarda B,etc e a doua octava alui E1 (mi gros); coarda e6 (mi subtire) in pozitia 12 e a treia octava a lui E1....; in fine mi subtire in pozitia 24 (daca ai la chitara) e a 4-a octava. :)

Guest Wierdguy
Posted
Omule, desi, tehnic vorbind, atat western-ul cat si clasica sunt chitare acustice, in vorbirea uzuala, de cele mai multe ori, western = acustica, iar clasica = clasica. Acestea fiind spuse, raman la parerea mea, si anume corzile de acustica = western nu au ce cauta pe clasica.

 

PS: Te astepti sa sune in vreun fel niste corzi de electrica .08 (special pentru acustica nu cred ca exista la grosimea asta) puse pe o acustica? :)

suna chiar bine. mai pe seara pun si cateva sample`uri daca vrei.:)

Posted
Care e diferenta intre MI-ul subtire si MI-ul gros? Sunt aceleasi note pe ele, dar ce le deosebeste?

Pai la scoala n-ai facut chestii de genu: do-re-mi-fa-sol-la-si-do? Atuci observai ca do-ul de la sfarsit suna la fel ca cel de la inceput numai ca mult mai "sus" (are un sunet mai ridicat). Deci e eceeasi nota numai ca e cantata mai sus (in octava deci al 2-lea do este primul do cantat in octava. La fel e si cu mi: mi-fa-sol-la-si-do-re-mi dar coarda mi subtire e situat la doua octave de coarda mi groasa. Deci va suna si mai sus: mi-fa-sol-la-si-do-re-mi-fa-sol-la-si-do-re-mi.Deci primul mi e mi gros iar ultimul mi e mi subtire. :)

Posted (edited)

aici faceti niste confuzii.

octava 1 e octava care se afla la mijlocul claviaturii unui pian si incepe cu nota Do (coarda La tasta 3 pe chitara).

octava 2 e octava ascendent imediat ormatoare octavei 1 si incepe cu nota Do (coarda Si tasta 1 pe chitara).

octava mica e octava descendent imediat urmatoare octavei 1.

in acordajul normal al unei chitare va fi:

 

OCTAVA MICA Mi Fa Sol La Si | OCTAVA 1 Do Re Mi Fa Sol La Si| OCTAVA 2 Do Re Mi Fa Sol La Si si tot asa...

 

 

pt cine intreba: intre Mi gros (coarda 6) si Mi subtire (coarda 1) este diferenta de 2 octave

Edited by Bassmann™
Posted

Referitor la octave...

Uitati aici o poza de pe Wikipedia cu fiecare din notele de pe chitara si in ce octava sunt ele:

Mapped%20Guitar.jpg

M-am uitat si in Guitar Pro in program si la Mi gros tot E3 scrie... asta pentru "Standard Tuning" ceea ce ne si intereseaza... eu am spus ca este E2 deoarece am fost pus in incurcatura de programul pentru acordat AP Tuner, unde Mi gros se acordeaza la frecventa lui E2 dar surprinzator am vazut ca daca folosesc oricare din cele doua programe pentru a acorda notele suna la fel ( deci cum ar veni E2 cu E3 ceea ce este practic imposibil, deoarece acelea masoara frecventele) asa ca inclin sa cred ca este o greseala in programul AP Tuner unde scrie ca Mi gros in "standard tuning" ar fi E2 pe cand in imaginea de mai sus si in Guitar Pro scrie ca este E3, deci E in a 3a octava.

 

riffsjohn: Nustiu la ce te-ai referit tu cu E1 si E6 dar este gresit... poate ca ai crezut ca numarul indica "numarul corzii" sau ceva de genul...

 

In orice caz, "incurcate-s caile chitarii", sau cel putin avem prea multe surse de informare, dintre care unele sunt false.

Poate ca la pian sau alte instrumente se considera altcumva octavele, dar sistemul acesta cu Xn unde X e nota si n octava se bazeaza pe frecvente, am "cercetat si pe Wikipedia" despre aceasta si dupa aceasta m-am ghidat in ce am scris aici.

Uitati aici alte linkuri de pe wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Octave_scale

http://en.wikipedia.org/wiki/Octave

Guest emetal
Posted (edited)

So, acordajul este E5, B4, G4, D4, A3, E3? Si eu ma luasem dupa AP Tuner care are asa: E4, B3, G3, D3, A2, E2.

@Horil : in poza aia vad doar notate ca octave de la 3 la 6. Cu 1 si 2 ce e, de ce nu sunt? In scoala n-am tinut cont de teoria muzicala din pacate, si acum imi pare rau :)

Edited by emetal
Guest Baumwolle
Posted
One important thing to know about the guitar, especially if you have played another instrument. Music for the guitar sounds an octave lower than where it is written. If you try and tune the guitar to the piano thinking that they are exactly the same, you will break all of your strings. You would be trying to tune the guitar an octave higher than where it should be.

 

Cea mai joasa nota pe o chitara este E2.

 

tq_bsc_tuning_piano.gif

Posted

emetal: Nustiu exact care-i treaba. Ti-am zis ca s-ar putea sa fie o greseala cu AP Tunerul sau cine stie ce... dar nu incerca dupa AP Tuner sa-ti acordezi chitara la de la E3 in sus... cred ca se stang prea mult corzile. Ti-am zis ca in Guitar Pro care declara standard tuning incepand de la E3(nu E2 ca in AP) cand am incercat sa verific dupa ce am acordat cu AP Tuner, culmea, imi arata si acolo ca este acordata bine. Deci nustiu exact cum sta treaba. Poate ca numerele 2 si 3 in cele doua cazuri au semnificatii diferite sau eu stiu...

Posted

Tu nu intelegi ca e un transposing instrument (in romana nu stiu cum se traduce)?

AP Tuner indica frecventa reala, in caz ca vrei sa acordezi si alt instrument. GP indica frecventa "teoretica", ce vezi pe portativ.

Corectati-ma daca gresesc, teoria muzicala nu-i punctul meu forte dar cred ca aceasta chestiune e destul de usor de inteles.

 

Music for the guitar and the tenor voice is written on the treble clef, one octave higher than concert pitch. Music for the piccolo is written on the treble clef, one octave lower than concert pitch. If these instruments did not transpose at the octave, many of their pitches would have to be written with ledger lines above or below the staff, making reading comparatively cumbersome.
Posted
Tu nu intelegi ca e un transposing instrument (in romana nu stiu cum se traduce)?

AP Tuner indica frecventa reala, in caz ca vrei sa acordezi si alt instrument. GP indica frecventa "teoretica", ce vezi pe portativ.

Corectati-ma daca gresesc, teoria muzicala nu-i punctul meu forte dar cred ca aceasta chestiune e destul de usor de inteles.

 

Cred ca m-am lamurit cu asta! Si acum, toata lumea ar trebui sa fie lamurita in legatura cu "mica" noastra discutie despre octavele si notele care se pot canta pe chitara.

Multumesc pentru informatie, FiveseveN, cred ca asta era problema! :)

Posted (edited)

hardware: chitara clasica reghin, corzi noi fender. saddle improvizat (plastic moale, pilit)

 

de ce se intampla treaba asta (de fapt asta stiu cred) si cum as putea sa o evit? s-a intamplat in momentul in care am intins corzile. am incercat de 3 ori si asa am patit mereu. si saddleu original despartea firele de metal... help?

post-5335-1188128982_thumb.jpg

Edited by gadjo

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.