www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Dimarzio vs Seymour Duncan


Recommended Posts

Posted

Are cineva vreun review de doamne ajuta pentru ORICE doza Dimarzio? sau doar Seymour Duncan stiu sa-si faca reclama?

Pun niste linkuri ca sa inteleaga lumea la ce ma refer:

 

versus:

Caut un Dimarzio fiindca par sa sune mai curat decat SD, dar in toate review-urile mi se pare ca sunt alese prost rau tonurile....poate am eu o problema

Posted

Din experienta personala, mi se pare ca Seymour Duncan au mai multa claritate, aceasta fiind filozofia brandului, iar DiMarzio au mai multe medii, si suna ceva mai rotund. Acum e clar ca fiecare producator are modele si modele, unele mai clare, altele mai infundate. Cel mai corect ar fi sa ne spui ce asteptari ai de la anumite doze si in ce chitara le montezi + cu ce setup le folosesti. Doar asa te putem (sau nu) ajuta cu un sfat.

Posted

@Blackthorn wow, mie imi suna exact invers, Dimarzio pare mai scooped in medii, desi au o medie-inalta constanta pe toate dozele care ma cam deranjeaza dar nu iese in evidenta pe modele mai dark (gen CrunchLab). Seymour Duncan are o medie joasa care imi place dar seamana cumva mai tare cu dozele vintage, par mai muzicale dar si mai murdare in medii.

Eu as vrea ceva mai scooped fara foarte mult low end ca am chitari destul de dark si cu inalte clare nu foarte distorsionate. Output mediu-spre-high ca imi place sa fortez crunch-ul din mana nu din gain si am nevoie sa stea curata fiecare coarda pe acorduri cand cant distors. Mie de la SD mi-au sunat bine Distortion si Custom dar dozele lor suna toate foarte "gras" si eu oricum imi fac sunetul pe high-gain (fara sa folosesc mult din el), nu am nevoie sa imi umfle prea mult sunetul din doza. De la Dimarzio pare interesant Steve's Special si cam atat.

Overall SD imi suna mai bine dar mai vintage. Dimarzio imi suna mai modern dar au un atac nasol cu media aia inalta, cred ca de-aia nu-mi suna niciun review.

How can one have them both? XD

Posted

Black Winter mi-a placut din clipurile de pe site-ul lor, dar pare mult prea high output pentru ce am nevoie. Si Nazgul imi place, suna chiar mai potrivit pentru ce cant (desi BW suna mai musical cumva) dar, iar, pare prea hot pentru ce vreau. Eu am renuntat la 498T din cauza mediilor si outputului :)). Oricum nu de medii duc lipsa...

Posted

Eu nu spun de medii si de sound din ce am auzit pe inregistrari sau pe site-uri, ci din ce am probat eu in diferitele chitari pe care am cantat sau pe care le-am avut. De la Seymour Duncan am avut cam toate dozele lor clasice (mai putin ultimele aparute), iar la DiMarzio cam la fel. La Dimarzio e mai complicat, au o gramada de doze semnatura care sunt facute sa sune pe gustul celui care le foloseste. De aia te-am intrebat ce ton vrei sa obtii, cu ce chitara si ce setup folosesti.

Posted (edited)

Cele mai calitative ar fi dozele condensator    au banda cea mai larga ..probabil cu un filtru bun /adecvat se poate simo\ula cu ea orice sound de doze  existente ..in domeniul liniar .Probabil cu un overdrive si" multiband " reglabil  se poate chiar toate celelalte tipuri sa fie simulate .

Am construit odata  o asemenea doza apoi am renuntat caci este nevoie de alimentare ..baterie etc lucru incomod ptr cantat  in deplasare .cand ti-e lumea mai draga moare bateria /acumulatorul si te poti uita la chitara electrica ..

Dozele  acestea humbucker difera doar prin banda de trecere ...de aici impresia de mai clar mai murdar ...

Apoi restul depinde de amplif de EQ . de banda de trecere gloibala , de dif de locatie si de mana chitaristului .

La un hunbucker cel mai interesant lucru este sa reduca brum-ul captat ..

Din cauza diferentelor in  volum este normaal ca pe aceiasi setare de ampli chiar in usor /insesizabil overdrive sa ai complet alt sound ...dar daca reduci volumul si gain-ul preamplifului  ajungi la aceiasi " claritate ' cu o doza cu semnal mai slab ..

Si bineinteles depinde de distanta de la corzi si de materialul coezilor .. deci si de magnet ...materialul pieselor polare ,..etc

De la aceiasi firma se pot cumpara "N" tipuri de doze  arata la fel dar au alta banda de trecere , alta rezonanta , alt output ..

Doza cu impedanta mare va suna ma inchis datorita inductantei mai mari avand rezonanta mai jos ,si viceversa ..doze cu inductanta mai mica suna mai " sus "

Deci care tip de Dimarzio si care tip de la Seymour Duncan  .

In mare toate suna cam la fel mai mult reglajul facut de chitarist difera .

Edited by karpi
Posted

@karpi pai asta incercam sa aflu si eu de la Dimarzio :)), care cum suna presupunand ca restul de reglaje sunt aceleasi ca in videoul de la Seymour Duncan, unde se aud clar diferentele intre doze. Chiar daca nu este aproape de ce cant eu ma ajuta foarte mult sa reduc din optiuni, de exemplu nu am de ce sa incerc un Alternative 8 sau un Dimebag.... Cer si eu macar atat de la Dimarzio, ca oricum nu-mi da nimeni schema cu banda de trecere si raspunsul in frecventa la fiecare doza. Zau de nu-mi cumpar osciloscop si m-apuc sa scot eu scheme la scule :death:

Posted

Doza condenser = doza piezo cumva?  prima oara cand intalnesc termenul. Piezo-ul pe electrica e un fel de single-coil. Mult mai bun pt clean, la fel de prost pt drive :)). Don't hate me, I'm a humbucker fan, singurele single care mi-au placut au fost p-90-urile, asta pana apare prietenul lor brumul...

Posted

Mda, acum imi dau seama cat de cretina e intrebarea. Am cautat si am gasit ceva pentru chitari acustice si de aici confuzia. Stiu de microfoane condenser, dar n-am mai auzit sa existe doza construita cu condensator si oricum pare o solutie pentru acustic, nu stiu electric cum ar face fata. Vad ca SD are mail multe variante hibride dar toate pt acustica. Desi nu mi-ar strica o doza noua pe Yamaha :-?

Posted (edited)

Piezo ---  doza cu "cristal piezo  "  ..material ce produce curent la deformarea sa ...presare ,

In brichete se foloseste piezo .....nu este singlecoil ci  " doza de contact " adica se  "lipeste" de sursa astfel preia vibratiile si le trabsforma in potential  electric .

 

Doza condensator  ...functionarea este similara cu microfonul condensator .Ptr instrumente acustice este mai problematic sa le utilizezi si practic tot un microfon de contact se utillizeaza ...ce se lipeste de corpul instrumentului .

 

Dar !ptr chitara cu corzi din metal este super ..o placa este o armatura al condensatorului , iar corzile sunt cealalta armatura !

Asa ca daca   este preluat ca lumea functioneaza de la O Hz la Radiofrecvente .  .

Cea ce oscileaza  / suna coarda este perfect preluat  .

Astfel ai toata banda de frecvente  din care celelalte tipuri de doze redau doar cate o particica....deci cu un formator de ton poti sa realizezi foarte multe sounduri /timbre ..

 

Trebuie sa incerci doze "blade " dupa parerea mea acestea suna cel mai " cremos "

Cu reclamele de pe net , nu prea am incredere ..fiecare i-si vinde marfa ....cel mai bun detergent mai bun de 10 ori decat cele de pana acum ...!!!

Ce a aparut nou in soundul de chitara ? mai nimic nou ..toata problema vine din reglaje ..ce  semnal , ce ampliyudine ataca preampul , ce largime de banda de frecvente are , ..apoi urmeaza filtrele din preamp ( constantele de timp ) , fetajul iltrul de ton //si asa pana la difuzor ..chitaristul trebuie sa invete sa regleze soundul .

Nu te lua dupa sounduri inregistrate si prelucrate ulterior ...!

Asculta , vizioneaza pe youtube   faze din concerte  daca se poate cele neoficiale facute de amatori acolo poti vedea cam ce sound au in concert  cu diferite scule diferiti chitaristi .. 

De obicei joasele ce ti-le amintesti sau inaltele nu sunt nici atat de joase si nici atat de inalte ..totul depinde de ambient ..din balansul timbral al trupei ..astfel ajungem la o perceptie falsa ! de care cu greu scapi ..

Prea joase nu se mai aud bine nu ai articulatie /definitie , inalte prea multe suna spart ...deci un hunbucker .pe medii este cel mai OK ..diferentele timbrale  inre tipurile asemanatoare sunt nesemnificative  .Doar in studio  poti sa simti diferente cand  ai conditii si timp ...

Plus ! nici distorsul  in soundul auzit la chitaristi nu este atat de mult cat ne imaginam .. sunt iluzii acustice pazate pe perceptia auditiva ..

Deci trebuie sa experimentezi   daca nu vrei doar sa cumperi soundurile ( cea ce este  o afacere super dar costa mult )

Am mai multe doze humbucker , noname si de firma ..toate suna cam pe acolo  toate se pot aduce in aceiasi domeniu ..Unerle au output mai mare altele mai mic , unele sunt ptr bridge altele ptr neck..dar cu mici reglaje al gain-ului si o usor reglaj din EQ   suna la fel .

 

Dozele "blade " suna cel mai cremos si au avantajul ca la semnal cantat usor ai inalte iar daca dai tare se reduc inaltele si nu iese sunetul spart ...Efect de Spira in Scurt circuit  al " blade" -ului .

La dozele humbucker cu capac din metal ai acelasi efect dar muult mai redus din cauza ca este la distanta de magnet  iar la " blade" acestae chiar piesa polara al magnetului .

Edited by karpi
Posted

@vektor that me likes :D am ce citi maine in pauza de masa

@karpi blade nu am incercat decat in TheChopper pe Stratocaster in neck, care pare o doza foarte ok fara sa ma dea pe spate recunosc. De altfel, folosesc aproape exclusiv doza de bridge pentru drive si formatul single coil, chiar si blade/rails noiseless nu sunt pe gustul meu. Plus ca in afara de Stratocaster (de fapt nici la ala, ca n-am placa potrivita) toate chitarile mele sunt concepute cu humbucker in bridge si sincer dozele duble mi-au sunat intotdeauna mult mai plin decat orice single, indiferent de output. I'm really not the single-coil player.

O sa ma mai uit dupa doze condenser...that really sounds interesting

Posted

Cate inalte poti sa ai pe o doza lol.... Q-tunerele au ceva pe care nici-o doza vintage nu il poate face, dar trebuie temperate cu un eq ca sa nu suni ca unghia pe table.

Defapt cred ca problema mea e ca sun prea "cremos" tot timpul (dupa parerea mea cel putin). Nu am nevoie sa sun cremos decat pe anumite pasaje, in rest caut definitie si echilibru in ton. De-aia si caut doze mai "moderne"

Posted

Daeste o problema ..sa sune o chitara in mai multe feluri ca live in timpul unei piese   nu ai cum sa schimbi chitara .

In studio ai timp sa tragi separat fiecare sound ..

Un compromis trebuie facut ..nu ai cum sa faci live ce poti face si  acasa doar in cateva ore de inregistrari apoi mixare si formare de ton suplimentara " .

Urmareste pe cei mai vestiti chitaristi cu cele mai cunoscute piese si o sa vezi ca fac compromisuri nu au soundul din studio .Doar la unele pasaje  suna ceva asemanator cu studioul , apoi daca arata se  vezi ca schinba chitarele aproape la fiecare piesa ce necesita alt sound ..Am vazut in video concert cu Steve Vai  schimbas chtarele la aproape fiecare piesa ..chitare ce aratau perfect la fel ..poate unele se dezacordau poate avea alte doze alte corzi ..mai moi mai tari ..sa scoata soundul dori dar si acesta doar " partial " .

De obicei este bine sa nu exageram cu tehnica si cu complexitatea la unele inregistrari ceapoi nu le putem reproduce live ..dar acasa sau in studio te ia valul ..

Doze condenser am vazut reclama doar ptr acustice ..din acelea sub corzi nu am vazut dar probabil exista .., cand am construit

o doza din aceasta am vvrut sa o fac imediat wierless deoarece practic lucra in radiofrecventa  deci daca nu faceam  "detectarea" in chitara puteam sa transmit radiofrecventa prin " aer " si  ""detectorul de raport" in montam la receiver   exact ca si la microfoanele wireless .Am avut niste probleme cu paraziti captati se complica schema ..etc ..asa am renuntat si am pe undeva intr=o cutie printre alte proiecte ce sa le fac odata ???_cand am timp .

Colegii nostri electronisti de pe site rgc.ro ar putea sa-ti faca  o doza din aceasta  mai ales ca acum deja exista  emitatoare si modulatoare FM cat si receptoare foarte compacte si bune eu am vrut sa folosesc pana la urma un bloc de frecventa intermediara de TV  ce cerea ceva curent si spatiu ..deci era complicat pe atunci asta acu vre-o 35 de ani .

Idea ca daca ai un modulator ptr microfon condenser doar legi corzile la masa si o placuta de metal sub corzi si iaca doza condenser ..ce poti sa o pui oriunde sub corzile metalice sau poti sa ai mai ulte placute sub corzi ce sa le cuplkezi ptr diferite sounduri exact cum sunt dozele magnetice .O problema ce aveam era ca din cauza capacitatii introduse de corpul meu se dezacorda emitatorul  adica chitara pe masa suna ok cand mi=o agatam de umeri  se dezacorda emitatorul din ea si receptorul cu AFC nu mai putea sa gaseasca  deviatia prea mare de frecventa transmisa ,..dar cu  un adaptor/modulator FM profesional    ptr o capsula de microfon condenser  tehnologie actuala  se rezolva si aceasta problema.

Mai OK ar fi Buetooth   dar ce amincercat are latentza mare ..intarzie mult emitatoarele ecestea ce am gasit ptr automobile  .

Bluetooth  are avantajukl ca nu poate fi bruiat caci se " imperechiaza " emitatorul cu receptorul  si teoretic alt emitator ce nu este imperechiat nu poate sa fie sincronizat deci nu=l poate bruia .

Tehnologia Bluetooth  foloseste ""Frequency Hopping "  adica nu emite constant pe o singura frecventa  radio ci pe  " muulte " canale  cuplandule pe rand la viteza mare in ordine a  diferite algoritmuri   si receptorul face perfect la fel  pe 70 de canale de frecventa cu viteza de scanare de 1600 Hz  deci "

daca nu stii ordinea de cuplasre ale acestor 79 de canale radio (un canal radie este ca si diferite  posturi de radio emisie ) este imposibil de  bruiat sau de receptionat chiar si de descoperit  .Tehnologie inventata si dezvoltata ptr transmisiuni militare !

Dar ar trebui gasit  un sistem cu conversie mai rapida decat acele modulatoare  comerciale de " media "  ce sunt in telefoane , in modulatoare FM ptr  auto radio , si telecomenzi , casti etc ..la acestea nu conteaza  acea latenza ,,insa la microfon de cantat live si chitara sau alt instrument este o problema .Presupun ca exista deja asa ceva .cu sisttem  "condenser "

Am gasit acum la repezeala doar acest site  sunt si doze/microfon de contact condenser ...cu raspuns liniar intre 6Hz -23000Hz .

http://doublebassguide.com/?page_id=21

Posted

@karpi pare o solutie mult prea complicata si cam "incropita" varianta cu condenser, mai ales ca vorbim de folosit pe chitara electrica cu distors, live.....are potentialul sa genereze mai multe probleme decat teoretic rezolva. O sa raman la dozele clasice de chitara pana mai evolueaza latura asta

@vektor am cantat pe un LTD les-paul cu emg 81/85 active si am probat un ESP Eclipse in magazin mai demult, cred ca aceleasi doze. Nu mi-au placut, suna prea rotund pentru mine si cam chel pe joase in acelasi timp, mi s-au parut foarte limitate in spectru, suna cam "lifeless". Si nu cochetez deloc cu ideea sa-mi fac loc in chitara pentru baterii.....plus ca nu ma intereseaza super output din doza, nu vreau sa-mi distorsioneze intrarea ca vreau sa am clean cristal, nu-mi place breakup-ul pe clean. Pentru mine clean-ul si drive-ul, indiferent de gain, trebuie sa fie doua chestii separate, de aceea am si renuntat la preamp pentru clean, intru cu chitara intr-un eq si direct in final, and thank God it stays f***ing clean

Posted (edited)

@manbearpig ce eq aveai pe chitara? ca suna suparator a Dimarzio :))

@vektor how do you translate boring into tone??? XD chiar m-ai facut curios cum poate sa te plictiseasca o doza. In afara de cazul in care are ceva enervant in ton si te-ai plictisit sa tot umblii la eq ca sa-l scoti :)), which I would really like to know

Edited by Angel Eyes

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.