www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

Salut. Ma bate gandul sa folosesc pedale doar distorsiune si compressor si restul effectelor de modulatie sa le folosesc dintr-un mini multieffect, Cam asa ar arata setupul, wah ,chitara, dist , dist2, compressor, multieffect , booster.

A mai folosit cineva asa ceva? de acea as vrea acel multieffect sa am toate effectele de modulatie phaser, flanger, delay ,rotary, reverb. M-am gandit la o varianta de digitech RP70 sau ceva de genul.

 

 

Posted (edited)

Un multiefect de obicei duce/primeste  si semnal de chitara si semnal de "orga"  , de ex la un Boss  are un buton de selectare semnal mic sau mare .

 

De fapt  efectele "de obicei "  nu amplifica    ..dar in cazul distorsului si al wah-wah pot sa apara verfuri mai mari decat ampliudinea semnalului din chitara ...

 

dar ..daca totusi amplifica de obicei acestea au  reglaj de volum  pe iesire la distors   este rezolvata treaba ..

 

Oricum reglezi pe rand  nivelurile de intrare si iiesire ca sa ai semnal nedistorsiuonat  " la capat " ( in unele procesoare chiar si  trebuie " aliniate " ca nivel de in/out intre afectele interne )

 

Este OK cum ai  gandit .=

...>chit ....wah ,..(  aici se poate un compresor )..dist1 , dist 2 ,...( aici poate un  limitator ) . procesor cu efectele  ambientale  ( nu mai ai nevoie de booster   caci procesorul poate aveae  semnal mare pe iesire  poti sa ataci direct si etaj final   )

 

Nici al doilea distors 2   nu stiu daca trebuie caci ai in procesor o colectie intreaga de distors-uri  si de  acel "distors1 "  ai nevoie daca este ceva special ceva  ce nu poate procesorul ..

 

Ptr unele sounduri wah-ul poate fi pus dupa distors si dupa compresor ..

 

 

In unele cazuri pe scena am folosit  intrarea loop-ului amplifului   "effect return "( la o scena cu ampliful pus la disppozitie )  ca sa scap de preampliful din statie  ce "decolora/colora  ".soundul si nu puteam altfel sa scot sunetul setat de mine cu efectele / procesoarele mele ......toate procesoarele au  semnal mare pe iesire ( cu volum rerglabil )  poti sa ataci un etaj final direct  fara preampliful statiei ...

 

Un procesor Zoom  .G3. cred ca ar fi OK 

 

si  Boss  are de toate , de ex un Boss G8 ,sau 10  ce se vand acum ca s-au " invechit moral "

 

Au  o sumedenie de posibilitati  si scoti cam orice ton si efect vrei i 

 

eventual un Wah extern ce are  " unele  calitati  speciale " este necesar daca nu esti multumit cu cel intern ..in rest ai cam de toate intern .. 

 

La procesoarele acestea  mai noi ...se poate aranja ordinea efectelor ...cum doresti tu ..

 

Ecou nu prea merge inainte de distors ..din aceasta cauza au facut "loop" la amplifuri ..etc distorsul. face pe "compresor "-ul ...deci . ridica semnalele "mici"  cea ce face ca repetitia ecoului sa fie greu de setat ca nivel ..incontinu  apare la nivelui semnalului primar ..si este deranjant ...

 

Wah, Phaser, flanger , chorus ..se pot pune si inainte de distors   ..dar de obicei doar ptr un overdrive  unde varfurile aleatoare ale frecventelor ce apar si dispar ( sweep  ) trec de nivelul overdrive si intra in distors  iar celelalte frecvente care au nivelmai mic sunt mai putin didtorsionate  asa astfel ai un efect mai interesant ...trebuie experimentat ...

 

La procesoarele acestea  mai noi ...se poate aranja /seta ordinea efectelor interne ...cum doresti tu ..

Edited by karpi
  • Like 1
Posted (edited)

Dupa parerea mea cu Digitech-ul ala strici orice ton analogic de distors ai. Ia mai bine un Zoom G3, sta mult mai bine la capitolul efecte si strica mai putin tonul,

 

Si eu sunt perfect de acord. Eu am renuntat de tot la pedale si folosesc 2 procesoare Zoom, unul inainte pentru pedala de volum. dist, amp sim, compressor, cab sim si unul dupa pentru modulatii, reverb, delay. Eu intre drive-urile si distorsurile din Zoom (vorbesc de genaratia noua de procesoare) si pedale nu simt nici o diferenta si eu chiar sunt pretentios. Puteam sa imi iau un singur Zoom G3 sau G5 dar mi se pare mai usor si mai versatil asa. In fata lor am mai pus doar un wah.

Asa pot canta in orice, in monitoare/boxe active, portabile, direct in mixer sau calculator pentru inregistrari, PA-uri portabile si chiar in boxe portabile pentru smartphone chiar si in astea suna de rupe... ceea ce n-am resit sa fac nici cu Boss, nici cu Line6 si nici cu Digitech...

Edited by alinu_tau
  • Like 1
Posted

Dupa parerea mea cu Digitech-ul ala strici orice ton analogic de distors ai. Ia mai bine un Zoom G3, sta mult mai bine la capitolul efecte si strica mai putin tonul,

Din ce am inteles eu seria RP de la DigiTech este construita pentru incepatori, nu prea gasesti tonuri de calitate inalta prin ele, nicidecum la calitatea pe care o ai de la o pedala.

Posted (edited)

Am vazut doar pe net ..prezentare ..distors digital /procesor cu algoritm special  ce asigura soundul optim pe tot griful ,

Nu mai stiu ce tip era ..( cred ca Boss ) am trecut peste deoarece eram obosit noaptea si  cautam altceva     dar "sa nascut idea " si  acum  caut sa vad ce zic chitaristii .sau sa aud ceva demouri ..

 

 

Presupun ca este vorba de " balansul " tonal dintre corzile " joase " si cele "inalte "  ca sa ai fara a schimba doza ton  "inteligibil / plin etc " pe tot gatul ..cu " un singur reglaj "...ce ar fi ceva ..

Edited by karpi
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
Posted

Am scos pedalele behringer din pedalier si am pus Zoom g3 pentru effecte si chiar si unele distorsuri.

Am pus in ordinea urmatoare chitara-wah-hardwire-zoom-lbp1

 

Functioneaza super pot sa scot si zgomotul produs de hardwire, am facut un preset special pentru pedala analog cu putin delay si noisegate.

 

Insa am niste probleme, sunetul scos din zoom distorsurile si simularile de amp mi se par fara frecvente inalte.

 

De ex pentru un crunch bun trebuie sa pun la maxim si treble si presence, sau la TS tonul trebuie sa-l dau la maxim.

 

 

post-22474-0-22403400-1486114868_thumb.jpg

Posted (edited)

Da ce rol are LPB-1 dupa iesirea din procesor, ca eu nu inteleg? Pedala in cauza nu-i chiar asa transparenta, taie din inalte si adauga joase, iar procesorul oricum are destul output, nu-i nevoie de inca un preamp... Cab-sim-ul nu trebuie activat daca intri in amp de chitara cu cabinet, altfel la volum mare o sa faca o microfonie infernala.

Edited by alinu_tau
Posted

Da ce rol are LPB-1 dupa iesirea din procesor, ca eu nu inteleg? Pedala in cauza nu-i chiar asa transparenta, taie din inalte si adauga joase, iar procesorul oricum are destul output, nu-i nevoie de inca un preamp... Cab-sim-ul nu trebuie activat daca intri in amp de chitara cu cabinet, altfel la volum mare o sa faca o microfonie infernala.

LPB ul il folosesc la solouri, Imi place mai mult ca boosterul din zoom. Am sa incerc si fara cab sim cand ma duc acasa

Posted (edited)

LPB ul il folosesc la solouri, Imi place mai mult ca boosterul din zoom. Am sa incerc si fara cab sim cand ma duc acasa

 

De-aia ai procesor unde poti salva 100 de patch-uri ca sa poti schimba tonul cant faci un solo, inclusiv un patch cu output reglat mai mare. Iar procesorul mai are si un jack pentru pedala de expresie... trebuie folosita si optiunea respectiva... cu care poti da chiar si volum cu range reglabil, poti adauga delay, poti seta delay-ul din proc. sa adauge volum in momentul in care il activezi... infinite posibilitati :)

Edited by alinu_tau
Posted

taie din inalte si adauga joase

 

Hai să vedem:

 

lpb1.gif

 

Nu este nici un filtru trece-jos și nici o metodă de a amplifica preferențial joasele. Banda e liniară de la 10 Hz la radio. Poate ai rămas cu impresia asta pentru că l-ai folosit direct după chitară și înaltele au fost atenuate din cauza impedanței de intrare mici. După procesor nu e cazul.

  • Like 1
Posted

nu

 

Hai să vedem:

 

lpb1.gif

 

Nu este nici un filtru trece-jos și nici o metodă de a amplifica preferențial joasele. Banda e liniară de la 10 Hz la radio. Poate ai rămas cu impresia asta pentru că l-ai folosit direct după chitară și înaltele au fost atenuate din cauza impedanței de intrare mici. După procesor nu e cazul.

 

Nu-i corecta schema ta, condensatorii de intrare-iesire sunt de 0.22uF ceea ce adauga destule joase si taie inaltele. Eu am inceract sa-i schimb cu o valoare mai la jumatate (0.11) dar asa adauga medii, pana la urma am vandut pedala respectiva, dar nu despre asta-i vorba aici, parerea mea e ca pedala respectiva nu-si prea are rostul in schema asta.

Posted (edited)

Am scos pedalele behringer din pedalier si am pus Zoom g3 pentru effecte si chiar si unele distorsuri.

Am pus in ordinea urmatoare chitara-wah-hardwire-zoom-lbp1

 

Functioneaza super pot sa scot si zgomotul produs de hardwire, am facut un preset special pentru pedala analog cu putin delay si noisegate.

 

Insa am niste probleme, sunetul scos din zoom distorsurile si simularile de amp mi se par fara frecvente inalte.

 

De ex pentru un crunch bun trebuie sa pun la maxim si treble si presence, sau la TS tonul trebuie sa-l dau la maxim.

Intri in MENIU  si ai tot felul de reglaje  ai EQ  pe trei benzi din acesta reglezi ce sound doresti ,  NOISE ( eu am un G1 ) probabil si la al tau aceleasi  setari ....deci am vre-o 5  tipuri de noisegate care la randul lor au diferite sounduri ( un fel de Cabsim )

 

Daca nu vreau Noise Reduction ..pun pe "1" unde nu simt "gate"-ul si nu ma deranjeaza la solouri  ptr diferite sounduri alegand una din cele 4 sau 5 tipuri .primul  din acestea este liniar deci numai "Noise Gate " restul fiecare are  alt sound .( fiecare tip de filtru +noisegate are o litere "S" , "B" ..si nu mai stiu

Pe langa asta ai EQ pe trei benzi ..

La fiecare tip de "amplif simulat " ( distorsuri de tot felu ) am un "gain " ce pot sa-l atribui la pedala de expresie si astfel pot regla cu piciorul nivelul de distors ..la unele sounduri de la clean la distoirs , altele de la crunch la distors high gain etc ..bineinteles si volumul de iesire va creste odata cu saturatia mai mare ..

 

Apoi in functie de Amplif / boxa  cauti ce-ti convine .

 

In meniu la unul din efecte am Compresor , Preamp /booster , tremolo , phaser, ring modulator , , doua tipuri de  Wah , AutoWah  .

 

Aici se poate  folosi  compresrul sau Booster-ul ca sa ai gain mai mare ..

 

Nu stiu de ce nu ai tu pe iesire semnal sufucient de mare , toate procesoarele  ce le-am avut duc direct  orice etaj final pana in saturratie si pe clean ..

Practic daca folosesc procesr  pe un amplif de chitara trebuie sa reduc volumul de iesire la aprox 30% din total .ca sa nu  innec intrarea amplifului ..

 

Poate tu "inneci" acel booster si de aici ai un sound ce-ti convine .

Edited by karpi
Posted

Nu stiu de ce nu ai tu pe iesire semnal sufucient de mare , toate procesoarele  ce le-am avut duc direct  orice etaj final pana in saturratie si pe clean ..

Practic daca folosesc procesr  pe un amplif de chitara trebuie sa reduc volumul de iesire la aprox 30% din total .ca sa nu  innec intrarea amplifului ..

 

Poate tu "inneci" acel booster si de aici ai un sound ce-ti convine .

 

 

 

Nu ma intelegeti. Am semnal suficient pe iesire as putea face sound de solo lejer insa nu imi place textura boosterului din pedala.

Acel LBP ma multumeste total chiar imi place foarte mult ca ii da niste "carne" la sound. 

 

Nu imi place sa fac 100 de preseturi. Folosesc doar cateva 2 tipuri de clean vreo 3 de distors si larevedere.

Cu acel booster din oricare sound pot face sound de solo

Posted (edited)

Am inteles despre unele inalte , ..acestea pot venii din overdrive al booster-ului extern  ( din cauza distorsiunii apar armonice multe  ...cu cresterea distorsiunii tot mai multe ce fac soundul "spart " ...) , reduci din inalte si din procesor si la amplif  doar asa se poate scapa de aceste inalte "sparte " ..dar de obicei pe difuzor nu se prezinta doar in Line-in direct in  "recorder" fara "cabsim" apar la mine , mai ales la sounduri de rock/blues  semi-clean  nu crunch ... Aici am o problem .in acest caz trebuie sa reduc din gain sa ramana soundul "plin ". In cazul "crunch" sau "distors "  cabsimul si EQ pe iesire ajuta sa scap de inaltele ce fac soundul spart ..

 

"Sweet Spot"-ul il incepi sa-l setezi deja din chitara   apoi  etaj cu etaj ...ca sa ai continutul de armonice convenabil ..Trebuie sa ai grija caci unele  procesoare pot sa ajunga sa distorsioneze/limiteze /sa se innece intre etajele interne daca semnalul din etajul ( efectul ) intern anteriore este prea mare ..

 

De obicei in asemenea caz de overdrive intern ...decuplez toate efectele apoi pe rand le activez si reglez volumul de iesire al fiecarui efect intern ca sa nu duca in limitare etajul/efectul urmator ..

 

La preseturile de  fabrica volumele de iesire al efectelor la Zoom sunt  setate cam la 75%-80-%   dca umbli la EQ sau de ex introduci un Phaser  unele frecvente pot sa ajunga la un nivel mai mare ce duce etajul urmator in overdrive/limitare ce duce sau la "vuiet " si pierzi din definitia /articulare   sau se "sparge"  soundul   se inneaca  pe inalte ..

 

Nici eu nu am 100 de sounduri , doar cate doua  convenabile ptr fiecare tip de chitara .Ptr cantat live  uti;;izez doar un singur reglaj  restul il fac din "gain" ( potmetru de volum din chitara / potmetru de ton  schimbat doze  eventual  ) s apoi "gain" ul cu expression pedal ....atat ...caut un ton optim ce suna convenabil  in locatia respectiva  ce sa permita o interpretare  " articulata " inteilinila   ..de aici numai "headroom"-ul amplifului mai strica cate ceva ...asta ptr solko , ptr " ritm "  gasesc pe loc tot din reglajele amintite soundul OK  ptr piesa ..

Edited by karpi

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.