hihi Posted January 24, 2007 Posted January 24, 2007 (edited) Sa zicem da vreau sa ma apuc de inregistrari la un nivel semi profi. Pentru treaba asta am nevoie de un calculator. Pentium, AMD ? Ce placa de baza ? Ce placa video (pentru editare video, la un nivel de amator) ? Dar mai ales, ce placa de sunet ? Probabil ca totul se va trece printr-un mixer (ma refer la microfoane, cu care se capteaza sunetul) si apoi in calculator. As vrea sa pot trage si mai multe trackuri deodata. Edited January 24, 2007 by hihi
George Posted January 25, 2007 Posted January 25, 2007 ia-ti un mar si nu mai ai nevoie sa te gandesti la detalii. it just works
Alex_Strat69 Posted January 25, 2007 Posted January 25, 2007 ia-ti un mar si nu mai ai nevoie sa te gandesti la detalii. it just works Corect ... cine stie cunoaste ! Iti pui LogicPro care bate la fund orice cubase , nuendo etc. ! LEJER !
dass101 Posted January 25, 2007 Posted January 25, 2007 Ca si PC, cam orice din generatia actuala face fata fara probleme. Eu mi-am luat un Core 2 duo 6300 (cel mai ieftin), si cu 1 G Ram nu vad sa il sufoc prea curind, pt niste proiecte chiar destul de complexe. De Hard disk, iar nu-ti face probleme, toate HD-urile actuale duc fara probleme zeci de trackuri. La placa de sunet optiunile sint extrem de variate. Trebuie sa stii ce vrei. Cite intrari/iesiri simultane, conexiuni digitale, MIDI, preampuri incorporate, chestii de genul asta.
hihi Posted January 25, 2007 Author Posted January 25, 2007 Placa de sunet M-Audio Delta 1010 ? Sunt 2 variante, una de 15 mil iar una de 7. Diferente ?
dire_straits Posted January 25, 2007 Posted January 25, 2007 intel inside-idiots out side.amd is naspa.
hihi Posted January 25, 2007 Author Posted January 25, 2007 intel inside-idiots out side.amd is naspa. Deja am dat comanda la un Intel Conroe Core 2 Duo 6400.
Guest MMG Posted January 25, 2007 Posted January 25, 2007 (edited) Care este bugetul pentru partea de placa de sunet? Daca nu aveti deja un mixer, eu zic ca cel mai bine ar merge o combinatie intre o placa de sunet cu intrari ADAT (cea mai potrivita la buget moderat, dar care este o placa de calitate, ar fi E-MU 1212M) si un preamp multiplu cu iesire ADAT, ceva de genul M-Audio Octane - au si alte firme astfel de preampuri, chiar si Behringer (cred ca Cearny are cunostinta de asa ceva, daca imi amintesc bine). Sau, o solutie eleganta ar fi un mixer FireWire de la Mackie, din seria Onyx, cu extensia pentru FireWire montata in el (vezi aici), aceasta din urma fiind rezonabila ca pret comparativ cu varianta placa de sunet cu ADAT + preamp multimplu cu ADAT, dar avind o calitate sporita zic eu. Desi, daca vrei mai mult de 4 preampuri simultan disponibile, tot pe treaba cu preampuri gen Octane e mai bine. In ce priveste procesorul, ai facut o alegere buna, acum este momentul Intel Dual Core, sub toate aspectele (performanta pentru multimedia si pret). Edited January 25, 2007 by MMG
dass101 Posted January 25, 2007 Posted January 25, 2007 Diferenta intre cele 2 placi Delta 1010 este ca varianta 1010 (cea scumpa) are o cutie externa pt in/out, cu jackuri TRS balansate. Varianta 1010 LT are conexiunile prin intermediul unui manunchi de cabluri care intra in placa de sunet, toate conexiunile sint pe mufe RCA (nebalansate)
hihi Posted January 25, 2007 Author Posted January 25, 2007 (edited) Care este bugetul pentru partea de placa de sunet? Daca nu aveti deja un mixer, eu zic ca cel mai bine ar merge o combinatie intre o placa de sunet cu intrari ADAT (cea mai potrivita la buget moderat, dar care este o placa de calitate, ar fi E-MU 1212M) si un preamp multiplu cu iesire ADAT, ceva de genul M-Audio Octane - au si alte firme astfel de preampuri, chiar si Behringer (cred ca Cearny are cunostinta de asa ceva, daca imi amintesc bine). Sau, o solutie eleganta ar fi un mixer FireWire de la Mackie, din seria Onyx, cu extensia pentru FireWire montata in el (vezi aici), aceasta din urma fiind rezonabila ca pret comparativ cu varianta placa de sunet cu ADAT + preamp multimplu cu ADAT, dar avind o calitate sporita zic eu. Desi, daca vrei mai mult de 4 preampuri simultan disponibile, tot pe treaba cu preampuri gen Octane e mai bine.In ce priveste procesorul, ai facut o alegere buna, acum este momentul Intel Dual Core, sub toate aspectele (performanta pentru multimedia si pret). Am un mixer, un Behringer 2442 fx pro. Pe live suna bine, la partea de inregistrari nu am incercat. Despre M-Audio Delta 1010 ce imi poti spune ? Este o placa buna ? Edited January 25, 2007 by hihi
Guest MMG Posted January 25, 2007 Posted January 25, 2007 Ai direct out pe fiecare canal la mixerul ala, pe conexiuni balansate, deci e pacat sa nu mergi balansat pe tot traseul. Un Delta 1010 (nu versiunea LT, care are conexiuni nebalansate) ar fi foarte bun pentru tine, e o placa de sunet superlativa la toate capitolele si care este foarte ieftina in ultimul timp. Eu as merge relaxat pe 1010, are convertoarele cele mai bune dintre toate produsele M-Audio.
hihi Posted January 25, 2007 Author Posted January 25, 2007 Ai direct out pe fiecare canal la mixerul ala, pe conexiuni balansate, deci e pacat sa nu mergi balansat pe tot traseul. Un Delta 1010 (nu versiunea LT, care are conexiuni nebalansate) ar fi foarte bun pentru tine, e o placa de sunet superlativa la toate capitolele si care este foarte ieftina in ultimul timp. Eu as merge relaxat pe 1010, are convertoarele cele mai bune dintre toate produsele M-Audio. Okay. Pe 1010 vroiam si eu sa merg si mi s-a mai spus ca e o placa buna. O intrebare de n00b: ce sunt alea conexiuni balasante ?
Guest MMG Posted January 25, 2007 Posted January 25, 2007 "ce sunt alea conexiuni balasante ?" Sint conexiuni destinate a elimina zgomotul care apare pe un cablu din cauza interferentelor electromagnetice exterioare. Sub aspect constructiv, mufa unei conexiuni balansate este identica cu o mufa stereo, dar ea, de fapt, este mono. Asta pentru ca un singur canal trece prin ea, dar acesta este in doua exemplare identice - cite unul pe fiecare fir "cald". Diferenta intre ele este una de faza, de 180 grade. Nu se intelege? Deci, in mixerul tau, iesirea directa de la canalul 1 (spre exemplu) este balansata. Asta inseamna ca un circuit din iesirea respectiva creeaza 2 "exemplare" ale semnalului care vine de la canalul 1, le defazeaza cu 180 grade si le ofera prin mufa pt jack mare (TRS). Semnalul este mono, dar pe un canal al mufei este un exemplar al semnalului, iar pe celalalt un semnal identic, dar defazat cu 180 grade. De aceea mufa, constructiv, este precum cea stereo. Ei bine, legam cu un cablu balansat (stereo), iesirea balansata de la canalul 1 al mixerului cu intrarea balansata de la placa de sunet. Ce se intimpla la intrare? Pai, un circuit de la intrarea in placa de sunet va aduce din nou in faza semnalul copie al celui original, si le va insuma. Obtii exact semnalul sursa, dar cu 6 dB mai puternic, datorita insumarii. Ce rost are asta? Cind insumezi doua semnale identice, intre care exista un defazaj de 180 de grade, cele doua semnale se anuleaza reciproc si rezultatul este nul - no sound at all. De aceea, inainte de a fi insumate de catre intrarea balansata a placii de sunet, cele doua variante identice ale semnalului sursa, originalul si copia, sint aduse din nou in faza, altfel s-ar anula. Dar, prin aducerea in faza, faza copiei este "rotita" inapoi cu 180 de grade de catre intrarea placii de sunet. Insa, daca sub influenta unei surse de curent, neon, aparat electric, aflate in vecinatatea cablului, pe cablu a aparut un zgomot (intre iesirea din mixer si intrarea in placa de sunet), acest zgomot este indus in doua exemplare identice pe cele doua canale ale cablului (care sint expuse interferentelor electromagnetice in mod identic). Ori, la intrarea in placa de sunet, faza unuia din canale este rotita cu 180 fatza de a celuilalt. Deci, cele doua exemplare ale zgomotului sint defazate cu 180 grade iar apoi insumate - astfel zgomotul dispare. Semnalul audio util era deja defazat la 180 de grade, de catre iesirea balansata a mixerului, deci el este adus inapoi in faza de intrarea balansata a placii de sunet, iar insumarea nu face decit sa creasca volumul semnalului util. Dar cele doua "exemplare" ale zgomotul erau in faza pe cele doua linii calde ale cablului, si schimbarea fazei intre cele doua exemplare identice de zgomot (cu 180 grade la intrarea in placa de sunet) iar apoi insumarea lor il elimina complet. Sper ca se intelege ceva.
George Posted January 26, 2007 Posted January 26, 2007 O intrebare de n00b: ce sunt alea conexiuni balasante ? Si ziceai ca vrei sa faci un studio comercial?
hihi Posted January 26, 2007 Author Posted January 26, 2007 Si ziceai ca vrei sa faci un studio comercial? Tu te-ai nascut invatat ?
karpi Posted January 26, 2007 Posted January 26, 2007 (edited) DualCore...cati mai multi MHz...cat mai mult RAM , HDD cat mai mare si cu Buffer cat mai mare. Pe un P4 /3GHz /1G RAM pui Drumkit From Hell si se screme , nici nu mai merge nimic altceva. Daca mai pui si o orchestra EDIROL a-ti blocheza sistemul. Sunt PC-uri speciale si DualCore plus cu placi inteligente care si ele sunt cate un mic PC specializat pe achizitionare date redare , mixare , prelucrare, producere-sinteza sunet etc...+ un mixer multicanal pe FireWire cu 96KHz/24bit pe 10- 16 canale+ sooft adecvat.. Edited January 26, 2007 by karpi
George Posted January 26, 2007 Posted January 26, 2007 Tu te-ai nascut invatat ? Nu, dar nu m-am apucat direct de construit studio-uri cu aspiratii comerciale. Mai intai am stat sa invat cu ce se mananca
dass101 Posted January 26, 2007 Posted January 26, 2007 Me too. Eu in ce am recomandat nu am luat in calcul subiectul instrumentelor virtuale, pt ca pur si simplu nu folosesc si nu ma intereseaza. Pentru inregistrare si mixare, cu 20 de trackuri, inserturi pe fiecare canal, plus alte efecte soft (chiar si reverburi bune si complicate), un Core2 duo ieftin e mai mult decit suficient. Ginditi-va ca aceste procesoare, aflate acum in gama celor mai ieftine - de tip office, sint mult mai puternice decit cele de top de acum 2-3 ani.
midnight rider Posted January 26, 2007 Posted January 26, 2007 ca sa tragi tobe ai nevoie de min.10 intrari.Delta1010 are de fapt 8.Modelul de 15 milioane nu e pe stoc la av audiosys,tre sa-l iei de altundeva.Mixerul Bergenbier suna prea prost ca sa faci "inregistrari comerciale",practic daca nu vrei sa tragi instrumente virtuale,cum a zis Karpi,cam orice calculator P4 cu 1G Ram ar fi de ajuns.oricum la toba aia,mixerul Berninger e de ajuns.Sa pui bani deoparte pentr setul de microfoane de tobe,ca minimul absolut e cam 800 de euro
Elethan Posted January 26, 2007 Posted January 26, 2007 Hmm Rares, ai punctat bine, da n-ai nevoie de chiar 10 microfoane pentru tobe ce dracu.. Adica se trag decent si cu 4 microfoane, cu 6 e deja bine, iar cu 8 cat ar duce un delta eu zic ca mai mult decat suficient.Problema lui adevarata este cum ai zis setul de tobe... si un set de microfoane, care lasa o gaura considerabila in buget.
cearny Posted January 26, 2007 Posted January 26, 2007 O problema si mai mare este faptul ca IMP-urile din Behringer nu sunt in nici un caz niste preamp-uri grozave.
Elethan Posted January 26, 2007 Posted January 26, 2007 Asta e clar.Am si eu un mixer behringer, si preampurile care el are sunt de toata jena.
hihi Posted January 26, 2007 Author Posted January 26, 2007 Okay, cine mai are sugestii este binevenit. Multumesc si celorlalti .
prowler Posted January 28, 2007 Posted January 28, 2007 Desi, daca vrei mai mult de 4 preampuri simultan disponibile, tot pe treaba cu preampuri gen Octane e mai bine. de ce? ca mackie-u are 12 .. what am i missing?
cearny Posted January 28, 2007 Posted January 28, 2007 Onyx 1220 are doar 4, 1620 are 8 (deja incepe sa fie bine) iar 1640 are 16.
midnight rider Posted January 28, 2007 Posted January 28, 2007 Hmm Rares, ai punctat bine, da n-ai nevoie de chiar 10 microfoane pentru tobe ce dracu.. Adica se trag decent si cu 4 microfoane, cu 6 e deja bine, iar cu 8 cat ar duce un delta eu zic ca mai mult decat suficient.Problema lui adevarata este cum ai zis setul de tobe... si un set de microfoane, care lasa o gaura considerabila in buget. pai zicea "studio comercial",depinde de perceperea fiecaruia despre ce o inseamna asta,daca el face studio cu toba Amati si mixer Behringer,ce sa mai zic...sa isi ia un set de microfoane T Bone ,pentru tobe,din 200 de euro iese cel mai scump set,care suna decent,nu tre sa dea 300 de euro pe microfonul de toba mare,ca sa-l bage intr-o toba Amati,nu? iar cele 10 canale,se intampla in felul urmator 1:Toba mare,2:premier fata,3:premier fata de rezonanta,4:fuss-cinel(hi-hat),5:tom1,6:tom2,7:tom4(cazan)8si9atmosfere,asta este setupul minimal,de multe ori se capteaza si toba mare cu 2 microfoane. cu 4 microfoane nu ai cum,cu 6 e la nivel de demo.Uneori se trage doar cu 2 atmosfere,pe asa numita axa "x-y",dar in acest caz,microfoanele alea doua se apropie la pret mai mult de costul cladirii lui,decat de buget
prowler Posted January 28, 2007 Posted January 28, 2007 (edited) Onyx 1220 are doar 4, 1620 are 8 (deja incepe sa fie bine) iar 1640 are 16. ah shit crezusem ca am facut io o gafa si iesirea prin firewire e doar stereo lol mie mi-ar ajunge si 1220u, sa masteruiesc io 4 intrari si dupaia sa ma chinui cu mai multe @rares 'cu 4 microfoane nu ai cum' - cu putina vointza poti sa faci orice Edited January 28, 2007 by prowler
cearny Posted January 28, 2007 Posted January 28, 2007 @rares 'cu 4 microfoane nu ai cum' - cu putina vointza poti sa faci orice Dar nu te astepti sa si poti pretinde bani pentru asta, nu?
midnight rider Posted January 28, 2007 Posted January 28, 2007 Dar nu te astepti sa si poti pretinde bani pentru asta, nu? korrrrekt,daca zici studio comercial e una,iar sa faci ceva cu ce ai,e alta.Am tras si cu multitrack pe caseta audio,care avea 4(patru)canale,mari si late,si Metal HAMMER din Anglia a zis ca e cea mai buna inregistrare de dupa cortina de fier(adica tarile comuniste),iar inregistrarea circula in ziua de azi pe net si nu imi e (foarte)rusine cu ea
Elethan Posted January 28, 2007 Posted January 28, 2007 Pai poate-o faci publica, daca drepturile iti dau voie Cat despre 4 nu ai cum, am reusit sa scot un sunet de demo cu un singur microfon pe tobe plasat la 1 metru de tobe deci sunt convins ca cu 4-6 ar suna deja bine.Binenteles ai perfecta dreptate din nou cand zici ca nu e la nivel prof.Dar oricum va suna mai bine ca niste tobe sintetizate, zic eu.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now